Transfervrije Schaars bood zich aan bij Vitesse: 'Dat verraste me wel'

Transfervrije Schaars bood zich aan bij Vitesse: 'Dat verraste me wel'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 11:47vr 08-02-2019 om 11:47

Laatste update: vrijdag 8 februari 2019 om 11:52vr 08-02-2019 om 11:52

Stijn Schaars bood zich in 2016 aan bij Vitesse, maar de Arnhemmers voelden er niets voor de middenvelder binnen te halen. Dat onhult de speler van sc Heerenveen in gesprek met De Gelderlander.

"In 2016 was ik na mijn periode bij PSV transfervrij en bood ik mijzelf aan bij Vitesse. De club had geen interesse. Dat verraste mij wel", aldus Schaars tegenover het regionale medium. Komende zomer loopt zijn contract bij Heerenveen af, dus wellicht kan Schaars dan een nieuwe poging doen. "Ik weet niet of dat nu anders is. Ik ben 35 jaar en net hersteld van een zware blessure. Ik betwijfel of Vitesse nu wel op mij zit te wachten."

Schaars acht de kans aanwezig dat hij na zijn actieve loopbaan in de voetballerij werkzaam blijft. "Ik ben een liefhebber van het spelletje. Ik zie mijzelf wel tussen een groep jonge jongens staan. Maar dan zal ik eerst mijn trainerspapieren moeten halen."

Poll

Zie je in Schaars een toekomstig trainer?

(1277 stemmen)

Plaats een reactie

Smithsonian +45265
vrijdag 8 februari 2019 om 11:51
Stoppen is ook een optie.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:16
Nee, hij is juist net weer 2 weken de oude.
Gewoon nog een jaartje verlengen bij het oh zo mooie Heerenveen en als er weer zo'n verschrikkelijke blessure om de hoek komt kijken dan toch maar eens de welbekende handdoek gooien.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:46
Wat jij zegt. Gewoon lekker bij SCH blijven. Mooie club, goede omgeving, aanvoerder. Je weet waar je aan toe bent en de ambities om weer linkerrijtje te spelen blijft daar altijd.
Vind ik leuk
Hupfean +5709
vrijdag 8 februari 2019 om 13:37
Nog 1 seizoen hopelijk zonder blessures bij Heerenveen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45265
vrijdag 8 februari 2019 om 13:38
Gun het hem van harte, prima middenvelder maar heeft veel last gehad van knieblessures tijdens zijn hele carriere.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:01
Ik gun Schaars het beste. Jammer dat het lichaam niet altijd meegewerkt heeft. Schaars is een bijzonder goede en slimme voetballer. Sympathieke gast ook, die overal waar hij gevoetbald heeft goed in de groep lag. Ik zie hier wel een trainer in, hoor.
Vind ik leuk
Hupfean +5709
vrijdag 8 februari 2019 om 15:48
Laatste keer was een dubbele beenbreuk, dan zit t echt tegen. Ik vind dat ie er op zijn leeftijd nog goed voor weg komt. Dat ie überhaupt nog speelt.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 23:43
👍
Vind ik leuk
Arvin +7846
vrijdag 8 februari 2019 om 11:52
Domme beslissing geweest. Zeker nog een toevoeging geweest afgelopen jaren voor Heerenveen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:17
Haalde nota bene Oranje nog toen hij in dienst speelde bij Heerenveen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6468
vrijdag 8 februari 2019 om 11:53
En in 2016 was je 33 en net hersteld van een zware blessure.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 11:53]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 23:14
Dat speelde een grote rol. Heerenveen durfde de gok te nemen en dat heeft goed uitgepakt.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6468
zaterdag 9 februari 2019 om 20:13
Vind je?
Heeft aan van het seizoen, als hij heel blijft, 50 wedstrijden in 3 seizoenen weg.
Dat is 50% van wat ie potentieel had kunnen spelen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:05
Oh dat is minder dan ik dacht. Hij is wel vaak belangrijk voor Heerenveen geweest.
Been breken moet je natuurlijk eigenlijk niet meerekenen. Dat kan elke speler overkomen. De gok zat m in de oude blessures
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:05]
Vind ik leuk
The Iceman +18198
vrijdag 8 februari 2019 om 11:53
Nou, wat een onthulling zeg:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2110057/Stijn-Schaars-staat-open-voor-terugkeer-naar-Vitesse
Vind ik leuk
Blindsy +20595
vrijdag 8 februari 2019 om 12:04
Recycle-nieuws.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
vrijdag 8 februari 2019 om 12:34
Alles voor een beter milieu.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1950
vrijdag 8 februari 2019 om 11:53
Jongen hou er nou over op met je gezeik heletijd dat Vitesse je niet wilde. Toen je bij Vitesse speelde en een paar centen meer kon verdienen was je ook meteen pleitte dus gewoon je muil houwe
Vind ik leuk
The Iceman +18198
vrijdag 8 februari 2019 om 11:55
Is wel zo. Aan de andere kant geldt dat laatste ook voor Theet en Nicky.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 11:56]
Vind ik leuk
robertus +2497
vrijdag 8 februari 2019 om 12:07
Maar die zette qua club wel een grotere stap.
Vind ik leuk
The Iceman +18198
vrijdag 8 februari 2019 om 12:10
Nicky wel, maar AZ of Twente waren vergelijkbare stappen.
Vind ik leuk
robertus +2497
vrijdag 8 februari 2019 om 12:11
Ja ik moest idd ff goed kijken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 12:11]
Vind ik leuk
Bep Slatter +12052
vrijdag 8 februari 2019 om 12:09
Tok tok tokkie.
Vind ik leuk
RenW +5775
vrijdag 8 februari 2019 om 12:35
Dat doet toch iedereen die zich bij een andere werkgever kan verbeteren.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:53
Klopt maar dan moet je ook niet lopen nuilen als Vitesse later geen interesse in je heeft. Vitesse moet ook verder.
Maar ik denk dat Vitesse hem qua type wel kan gebruiken op dit moment. Geen leiders in dit elftal.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:59
Ach ja, Stijn Schaars.. Leuk linkerbeen, verder houdt het wel op. Hopelijk voor hem kan hij nog ergens cashen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:19
Een van de beste controlerende middenvelders van Nederland..
Gouden mentaliteit en breed inzicht.
Een voorbeeldprof (nooit gezeik)
Een waardig aanvoerder.

moet ik nog even door gaan?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:05
Ik ben fan van Schaars. Serieus, echt een topper. Maargoed, ik was ook fan van Sibon, ook al zo'n onderschatte parel.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2567
vrijdag 8 februari 2019 om 12:01
Van mij mag hij nog een jaartje bij Vitesse komen ballen. Met zijn routine en ervaring èn zijn profmentaliteit zie ik nog wel een rol voor hem. Onbegrijpelijk dat ze hem een paar jaar geleden niet oppikten.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:02
Misschien belangrijk in de kleedkamer? Lijkt mij dat hij alleen maar de ontwikkeling van talenten in de weg zal zitten.. Stijn is wel zo'n iemand die niet het hele seizoen op de bank wil plaats nemen.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2567
vrijdag 8 februari 2019 om 12:05
Als hij fit is zal ook voor hem gelden dat de beste speelt. Die talenten moeten maar laten zien beter te zijn. Maar ik denk dat hij nog best iets kan toevoegen. Speler die ook andere beter laat spelen.
Vind ik leuk
Eimersweide +9639
vrijdag 8 februari 2019 om 13:15
Probleem is dat veel trainers voor de makkelijke weg kiezen en bij dezelfde kwaliteit de jeugdspeler op de bank zetten en de routinier in de basis om de gemoederen rustig te houden
Vind ik leuk
Eimersweide +9639
vrijdag 8 februari 2019 om 12:19
En dan Nakamba ernaast zetten? Dit is geen type speler dat vrolijk een jaar op de bank gaat zitten.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2567
vrijdag 8 februari 2019 om 12:28
Waarom Nakamba? Als hij beter is speelt hij toch gewoon. Het gaat erom dat zo'n speler voor elke ploeg, misschien nu buiten de top 3 om, heel bruikbaar is. Zeker in 2016. In die tijd liep hier de relatief dure Israelische speler Yeini rond. Wie had je liever gezien?
Vind ik leuk
Erik-Vites +1058
vrijdag 8 februari 2019 om 12:04
Kom maar fijn terug Stijn!
Ik had je in 2016 ook al graag gewild en heb toen ook mijn ongenoegen geuit over het feit dat ze jou niet nodig zouden hebben, voor mij ben je meer dan welkom.
Als je de inzet ziet van sommige die er nu spelen, doet hij er zeker niet voor onder en voetballend vermogen heeft hij ook wel.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:13
Nee nee, nu is het te laat. Schaars hoort bij Heerenveen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:54
Een echte Fries die Schaars...
Vind ik leuk
Erik-Vites +1058
vrijdag 8 februari 2019 om 12:59
Hij kwam afgelopen zaterdag nog gewoon zijn shirt naar een Vitesse supporter brengen, waar hij in de warming-up een bal tegen het hoofd had geschoten. Als Heerenveen zaterdag bij een andere club had gespeeld weet ik niet of Schaars dit wel had gedaan. Het siert hem dat ie dat deed.
Vind ik leuk
VA1 +3136
vrijdag 8 februari 2019 om 12:11
We missen juist iemand met ervaring. Haal hem op voor een seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:12
Gewoon een topprof. Kunnen anderen nog wat van leren.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:13
Combinatie contractje tekenen, echte mentaliteit ontbreekt er aan in arnhem sinds dat guram weg is, dus meer dan welkom tussen die verwende niks met de club hebbende spelertjes!

En mocht het voetbal niet brengen wat beide partijen voor ogen hebben is een baan in de opleiding zeker een aanwinst!

Zulke spelers die onderdeel van je club willen zijn ipv de centen voorop stellen moet je koesteren!
Vind ik leuk
Beukenbv +398
vrijdag 8 februari 2019 om 12:14
Je zal zo’n jankert als trainer hebben.
Vind ik leuk
SanKev +1064
vrijdag 8 februari 2019 om 12:28
Deze man is op en top prof. Ik denk dat hij echt wel belangrijk kan zijn in een team. Ik zie hem ook wel spelers begeleiden na zijn loopbaan als speler.
Vind ik leuk
HansVites +6787
vrijdag 8 februari 2019 om 13:48
Dat was in 2016 al bekend zonde dat Vitesse hem toen niet wilde hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:12
Oud nieuws, dit heeft hij ook al gezegd in zijn eerste seizoen bij Heerenveen. Het was helemaal raar dat Vitesse er niet op inging, omdat er dat nog meer voormalig Vitesse-spelers werden teruggehaald.
Vind ik leuk
dogo +217
vrijdag 8 februari 2019 om 16:08
Stijn heeft bij de supporters altijd goed gelegen. Hij ging destijds weg omdat Vitesse voor Theo Janssen in de basis koos t.o.v. hem. Stijn is nooit negatief over Vitesse geweest en dat siert hem, sterker nog hij heeft altijd zijn liefde voor de club uitgesproken.
Dat Stijn ruim 2 jaar geleden niet is opgepikt door Vitesse had alles te maken met budgetbeperkingen en keuzes tussen op dat moment fitte spelers in de selectie en de onzekerheid over zijn lichamelijke conditie na lang blessureleed. Stijn heeft laten zien dat Vitesse de gok toen wel had kunnen nemen. Hij is een behoorlijke meerwaarde voor Heerenveen gebleken. Maar dat is achteraf de koe in de kont kijken. Uiteindelijk is hij ook daar lang uit de roulatie geraakt.
Als Heerenveen hem nog een jaar wil houden, kan hij nog iets teruggeven voor de periode dat hij er geblesseerd niet bij was. Maar het liefste zou ik hem toch weer in Arnhem terug zien. Hij kan absoluut van meerwaarde zijn. Daarna lijkt hij me ook zeker een toegevoegde waarde voor de voetbalaccademie. Misschien is dat zijn weg: Opleiding van Vitesse helemaal doorlopen- debuut in het eerste elftal- carriere maken bij AZ, PSV en Heerenveen- om uiteindelijk nog heel veel jaren als trainer de jeugdopleiding bij Vitesse en misschien het eerste elftal als coach te versterken. Kom maar naar huis Stijn!...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 16:16]
Vind ik leuk
heur es +963
vrijdag 8 februari 2019 om 17:14
Heb je een Russische achtergrond Stijn?
Nee? Vitesse kansloos voor je.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 21:22
Dit is geen onthulling VP. Dat was al openbaar bekend toen bij Heerenveen tekende.

Tja ik had m destijds graag bij Vitesse gezien. Bosz dacht daar anders over.
Momenteel snakken we naar een leider in het elftal. Hij zou die rol prima op zich kunnen nemen. Als hij komend half jaar overeind blijft, mag hij nog een jaartje afronden bij Vitesse en daarna trainer worden bij de Academy.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws