'Helemaal krankjorum als Kuipers geen penalty geeft, maar die kolere VAR wel'

'Helemaal krankjorum als Kuipers geen penalty geeft, maar die kolere VAR wel'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 12:58vr 08-02-2019 om 12:58

Hans Kraay junior heeft te doen met FC Utrecht. De afgelopen vier wedstrijden gingen verloren, terwijl de VAR een grote rol speelde bij de laatste nederlaag bij PEC Zwolle (4-3).

"Als alles normaal loopt, wint Utrecht bij PEC en is er geen crisis, hè?", zegt Kraay tegen het Algemeen Dagblad. "Ik had dezelfde emoties als Dick Advocaat na afloop had. Natuurlijk word je helemaal krankjorum als Björn Kuipers geen penalty geeft, maar die kolere VAR wel."

Dat Utrecht de wedstrijd helemaal uit handen gaf, begrijpt Kraay niet. "Ook een speler mag dan teleurgesteld zijn, maar je hoeft niet de tent open te gooien. Bij de 4-3 was er geen rugdekking, geen druk op de bal. Ik vond het opmerkelijk dat het zo ongeorganiseerd was, want juist Willem Janssen is een prima regelaar."

Zondag staat FC Utrecht - PSV op het programma. Kraay: "Het Utrecht-publiek lijkt op het Feyenoord-publiek: als het achter je staat, gaan spelers tien, vijftien procent beter spelen. Ik zou als supporter willen zien dat FC Utrecht in de eerste minuten PSV bij de strot grijpt. Dick gaat de spelers ongelooflijk oppeppen. Dat kan hij als geen ander."

Plaats een reactie

Depsvfan +274
vrijdag 8 februari 2019 om 13:01
Punten gaan lekker richting Eindhoven dit weekend
Vind ik leuk
The Iceman +14686
vrijdag 8 februari 2019 om 13:06
Vanavond ja, maar dat spreekt voor zich ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:42
Hoop niet dat het andersom is. 😎
Vind ik leuk
ReneAjax +8588
vrijdag 8 februari 2019 om 14:14
Het wordt gewoon 0-5 voor PSV.
Dat Kuipers wordt overruled moet vaker gebeuren, de VAR-ingreep was terecht, het was de kolere-Kuipers.
Jammer dat er een paar jaar geleden met De Graafschap-Ajax geen VAR bij Kuipers was !
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:23
ReneAjax het ging om vanavond! Vanavond blijft de zege in Eindhoven
Vind ik leuk
ReneAjax +8588
vrijdag 8 februari 2019 om 14:32
Nee hoor het topic gaat over zondag:
"Zondag staat FC Utrecht - PSV op het programma. Kraay: "Het Utrecht-publiek lijkt op het Feyenoord-publiek""
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:37
Ik reageerde op The Iceman
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
vrijdag 8 februari 2019 om 15:08
Nee Kraay verwoord het mooi.
10 , 15% extra geven.?
Komen ze nog 40% tekort.😀
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:07
Ja dat is al lang beklonken en dat vinden de meeste utrecht supporters ook helemaal niet erg die zijn ook gewoon voor PSV eigenlijk. Dus die 3 punten kan PSV wel bijschrijven met of zonder Lozano en Bergwijn maakt dit weekend niet eens uit.
Vind ik leuk
BS +1319
vrijdag 8 februari 2019 om 13:22
Dacht het niet, belangrijk is dat Utrecht wint, het kampioenschap vecht Ajax en PSV later maar uit.
Vind ik leuk
4everfcu +5109
vrijdag 8 februari 2019 om 23:10
wat een idioot ben je dan haha
Vind ik leuk
FSCeara +8906
vrijdag 8 februari 2019 om 13:44
zeker met de PSVar.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:22
PSV heeft nooit moeite met Utrecht, helaas.
Vind ik leuk
4everfcu +5109
vrijdag 8 februari 2019 om 23:09
punten? punt bedoel je!
Vind ik leuk
El Cazador +8636
vrijdag 8 februari 2019 om 13:03
Als je intrinsiek gemotiveerd bent, doe je iets omdat je het graag wilt, niet omdat je van buiten af wordt gemotiveerd dit te doen. Bij extrinsieke motivatie doe je iets omdat dit van een ander moet of omdat er een andere externe prikkel is die je drijft. Een externe prikkel kan bijvoorbeeld een beloning of geld zijn. (zou Ajax de Utrecht spelers een IPhone hebben beloofd?)
Vind ik leuk
F-Troop +212
vrijdag 8 februari 2019 om 13:26
...fuck iphone..Samsung rules...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 23:15
Daar denkt deze heer heel anders over.
Vind ik leuk
Uitvak030 +381
vrijdag 8 februari 2019 om 13:03
Stop is met zeuren.... var is een drama. Maar je doet er helaas niets meer aan.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21119
vrijdag 8 februari 2019 om 13:22
Bij PEC-Utrecht had de VAR 2 keer 100% gelijk, misschien vervelend voor Utrecht maar voor de verandering eens geen drama.
Vind ik leuk
HanV +5111
vrijdag 8 februari 2019 om 14:19
Tja, als hij het woord 'kolere' niet had gebruikt dan we kunnen denken dat hij het gek vond dat de grote Kuipers er in die wedstrijd 2x naast zat. Maar mooi dat die wel afgaat op de beelden in het ene geval en in het andere geval op zijn assistent.
Het is wel krankjorum dat deze analist niet door heeft dat het afwijken van de meningen de scheidsrechter en de VAR eigenlijk het doel is van de invoering van de VAR. Als de scheidsrechter het goed ziet of een acceptabele beslissing neemt dan hoor je de VAR niet, die meldt zich alleen als er belangrijke dingen mogelijk over het hoofd worden gezien die de scheidsrechter dan opnieuw kan bekijken als die echt gemist zijn. Je kunt niet verwachten dat de scheidsrechter alles real-time goed ziet.
Vind ik leuk
Benniewies +4377
vrijdag 8 februari 2019 om 13:04
Ik denk dat tannane 3 x scoort
Vind ik leuk
Hvdp +1574
vrijdag 8 februari 2019 om 13:09
De var heeft altijd gelijk!!
Lekker huillie huillie om niets
Jammer dat advocaat niet naar Feyenoord gaat trouwens
Hij wilde kramer ,tannane en Bazoer meenemen
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1305
vrijdag 8 februari 2019 om 13:13
Hahahahahaha...........not funny
Vind ik leuk
Hvdp +1574
vrijdag 8 februari 2019 om 13:15
Advocaat maakt géén grapjes!!
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1305
vrijdag 8 februari 2019 om 13:21
Gelukkig niet
Vind ik leuk
F-Troop +212
vrijdag 8 februari 2019 om 13:26
...🍍..
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 18:01
Feyenoord heeft toch al een hele goeie advocaat?
Vind ik leuk
Hvdp +1574
vrijdag 8 februari 2019 om 18:13
Precies alleen heeft die nog minder verstand van voetbal dan Dick
Vind ik leuk
sundaymanara +1199
vrijdag 8 februari 2019 om 13:09
Oooh. 't Is Hansie.
Ben ik er mooi ingetrapt.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6757
vrijdag 8 februari 2019 om 13:10
Makkelijk lullen weer die Kraay. Kan zo aanschuiven bij VI. O wacht, dat doet hij al.
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 13:12
HAHAHAHA wat een goeie grap zeg
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6757
vrijdag 8 februari 2019 om 13:14
Jij bent een vaste kijker merk ik.
Vind ik leuk
Mozes24 +580
vrijdag 8 februari 2019 om 13:10
Dick motiveert de spelers al een aantal wedstrijden niet! Nu zou dat ineens anders moeten zijn? Misschien een idee om de beste 11 op te stellen en begrijpelijke wissels toepassen! Als je iets moet forceren in de 2e helft dan snap ik niet dat hij Boussaid inbrengt? Overigens speelde die jongen niet verkeerd maar.....je verwacht dan iemand die qua fysiek oorlog maakt in de 16!

Kramer was nog niet fit maar hoezo geef je zo'n speler dan een contract? Wij hebben er de laatste tijd een handje van spelers aan te trekken die niet fit zijn.
Vind ik leuk
Hvdp +1574
vrijdag 8 februari 2019 om 13:13
Alleen de spelers die niet fit zijn willen naar Utrecht komen
Vind ik leuk
Mozes24 +580
vrijdag 8 februari 2019 om 13:58
Best bijzonder dat we enkel met NIET fitte spelers tussen de plaatsen 4 & 6 eindigen.

Richt jij je maar op Achilles i.p.v. FC Utrecht. Van eerstgenoemde club zal je vast meer weten.
Vind ik leuk
Hvdp +1574
vrijdag 8 februari 2019 om 15:26
Precies jullie vallen overal tussenin
Ga nu eerst eens flink doen en van PSV winnen
Vind ik leuk
4everfcu +5109
vrijdag 8 februari 2019 om 23:15
hoe wanhopig ben je als je op een voetbalsite gaat smeken om een overwinning van fc utrecht omdat je club het op eigen kracht niet kan.
Vind ik leuk
Hvdp +1574
vrijdag 8 februari 2019 om 23:22
Beetje lezen mijn beste
Ik zeg
Ga nu eens je best doen
Is dat smeken ?
Ik refereer dat Utrecht de laatste 5 wedstrijden heeft verloren!!ˋ
Dus doe je best en dan mag je daarna weer met grote mensen meepraten!!
Vind ik leuk
F-Troop +212
vrijdag 8 februari 2019 om 13:28
...mozes..ga jij lekker de rode zee open splijten..
Vind ik leuk
Mozes24 +580
vrijdag 8 februari 2019 om 13:54
Zal ik doen! Wil jij dan weggaan van deze site? Je komt wel zwakbegaafd over voor iemand die aangeeft 49 te zijn😉
Vind ik leuk
F-Troop +212
vrijdag 8 februari 2019 om 13:56
..zwak begaafd?...take a 🍌..
Vind ik leuk
wattenstaafje +23538
vrijdag 8 februari 2019 om 13:13
Hansie hansie.
Vind ik leuk
Smithsonian +41236
vrijdag 8 februari 2019 om 13:15
Hans, verdwijn aub van de buis en uit de media.

Vervelende paardenlul ;).
Vind ik leuk
Hvdp +1574
vrijdag 8 februari 2019 om 13:17
Dat denk ik ook weleens maar aan mijn tv zit een uit-knop
Vind ik leuk
F-Troop +212
vrijdag 8 februari 2019 om 13:29
..geef hem een dwangbuis...en een 🍌..
Vind ik leuk
Mozes24 +580
vrijdag 8 februari 2019 om 13:55
Misschien is een dwangbuis inderdaad wel de beste optie......voor jou😉.
Vind ik leuk
F-Troop +212
vrijdag 8 februari 2019 om 13:56
..origineel..pak een 🍍..
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:18
Lekker toch, Psv kan zijn borst natmaken.
Vind ik leuk
F-Troop +212
vrijdag 8 februari 2019 om 13:29
...linker of rechter borst...
Vind ik leuk
Voetbal@com +2427
vrijdag 8 februari 2019 om 13:21
En Sjaak Swart telkens maar zeggen dat Kraay jr niet voor Ajax is...

"kolere var"

fijne uitdrukking voor een analist, analisten zoeken toch zoek vaak naar redenen en feiten. Fijn terug naar SBS 9 of RTL 24 uur Kitchen.
Vind ik leuk
The Iceman +14686
vrijdag 8 februari 2019 om 13:44
Huh? Kraay is voor Feyenoord (de club van z’n pa) en Utrecht (de club uit z’n geboortestad).
Vind ik leuk
F-Troop +212
vrijdag 8 februari 2019 om 13:22
..FCU wint..en kraay...🖕
Vind ik leuk
BS +1319
vrijdag 8 februari 2019 om 13:26
Tegen Ajax Feyenoord en AZ kan Utrecht verliezen. Tegen Willem 2 was zeer slecht en tegen Pec had je pech. Misschien zondag dan geluk, maar met van Boekel als scheidsrechter ben ik er bang voor
Vind ik leuk
Pecunia +30
vrijdag 8 februari 2019 om 13:43
Grote woorden, terwijl in dit geval de VAR juist wel z'n meerwaarde heeft bewezen. Hoe zuur voor FC Utrecht het ook was (anders hadden ze zeker gewonnen en was er geen crisis....) Maar feit is dat Kuipers niet kon zien dat bij de overtreding de rechtervoet van Ehizibue binnen de lijn was, maar uit de VAR beelden dat wel duidelijk werd.
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
vrijdag 8 februari 2019 om 14:29
Als je de beelden uit alle hoeken bekeken hebt, is er maar 1 conclusie mogelijk. Geen penalty! Zelfs analisten hebben de beelden uit alle hoeken bekeken en ook die kwamen er niet uit en dan mag de VAR dus geen penalty geven. Bij twijfel is het niets...
Vind ik leuk
Pecunia +30
vrijdag 8 februari 2019 om 16:34
Juist uit 1 hoek (bovenaf) was het zonder een spoor van twijfel te zien. Vanaf veldniveau was het inderdaad niet te zien op de beelden.
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
vrijdag 8 februari 2019 om 17:05
Bij dat ene beeld is de invalshoek van de camera ook van belang, gezien alle andere beelden geen uitsluitsel geven, mag je in dit geval geen penalty geven...
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14977
vrijdag 8 februari 2019 om 18:51
Ik heb eerlijk gezegd ook niet het idee dat dit een strafschop was. Volgens mij werd hij op zn rechtervoet geraakt en die leek mij toch echt buiten de zestien te staan.
Maar waar ik me nog het meest aan geërgerd heb is dat Kuipers niet eens is wezen kijken, terwijl hij notabene zelf dacht dat het erbuiten was.
Waarom gaat zo’n man dan niet zelf even de beelden terugkijken, heb je eindelijk de mogelijkheid om dat te doen en dan maak je daar geen gebruik van, belachelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 18:05
Nou ik heb die beelden niet gezien hoor!
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:20
hij weet alles weer zo goed die alles weter
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
vrijdag 8 februari 2019 om 14:27
Wordt weer iets van 1-5 tot 1-6, zoals vaker in Utrecht. Al jaren lopen we bij FCU steevast in het mes van PSV, op een bekeropleving na. Onbegrijpelijk en ik verwacht niet dat Dick er verandering in brengt...
Vind ik leuk
michelhx +4436
vrijdag 8 februari 2019 om 14:32
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie. Ik verwacht dat PSV een heet middagje tegemoet gaat. Maar PSV zal ook wel de ruimte krijgen in de tegenaanval, dus ik verwacht derhalve een 1-3.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:50
... hoopt Hansje! De waarheid is dat utrecht die wedstrijd zal laten lopen al was het alleen maar vanwege die 5 punten voorsprong van de tegenstander op de gedoodverfde vijand 52 km verderop.
Vind ik leuk
kees ee +777
vrijdag 8 februari 2019 om 15:01
. . "var-out" !!
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:07
Spuit 11
Vind ik leuk