Ten Hag eens met PSV-collega Van Bommel: We moeten een regeling treffen

Ten Hag eens met PSV-collega Van Bommel: "We moeten een regeling treffen"

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 13:28vr 08-02-2019 om 13:28

Erik ten Hag vindt dat ook Ajax-spelers die ouder zijn dan 23 jaar minuten moeten kunnen maken in de Keuken Kampioen Divisie. PSV-trainer Mark van Bommel deed die oproep onlangs - en Ten Hag is het daarmee eens.

"Ja, dat vind ik ook", verklaart Ten Hag op de persconferentie voor Heracles Almelo-uit. "We moeten een regeling treffen voor spelers die langdurig geblesseerd zijn. Dat is in het belang van het Nederlandse voetbal."

Joël Veltman geldt als voorbeeld. De Ajacied is op de weg terug na een zware knieblessure, maar kan door zijn leeftijd (27) alleen minuten maken in Ajax 1. Ten Hag: "Veltman is een potentiële international. Je moet zo'n speler, die er lang uit is geweest, één, twee of drie wedstrijden de kans geven."

Veltman is volgens zijn trainer fysiek in staat om aan de aftrap te staan tegen Heracles. "Als je op de bank zit, kun je ook spelen. Hij zou theoretisch ook kunnen beginnen. Hij heeft wedstrijden nodig. We proberen daarom wat te organiseren, maar uiteindelijk gaat ook om wedstrijden om het echie."

Poll

Eens met Ten Hag en Van Bommel?

(3091 stemmen)

Plaats een reactie

fcdb 67 +3492
vrijdag 8 februari 2019 om 13:32
Start maar een eigen competitie op.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:37
Ik ben het met de trainers eens dat geblesseerde spelers toch ergens moeten kunnen spelen .
Maar in de KKD zou inderdaad competitievervalsing zijn .

Gewoon weer een competitie opzetten voor jong-teams zou het beste zijn .
Cruijff , Gullit en van Basten speelden hun jeugdwedstrijden ook gewoon in de beloftencompetitie , en die zijn vrij aardig terecht gekomen volgens mij .
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
vrijdag 8 februari 2019 om 13:41
Het beste zou zijn dat Ajax gewoon zelf mag bepalen wie er speelt.
Verder heeft Ajax toch wel meer elftallen dan alleen het 1e en jong ?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:45
Ja maar niet in de KKD , Ajax was vorig jaar nooit kampioen geworden als de regels van dit jaar zouden gelden .
En PSV was dan ook geen periodekampioen geworden , een paar jaar geleden .
Ik snap dat de clubs in de KKD er niet heel blij van worden van die jong teams in de KKD .
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
vrijdag 8 februari 2019 om 14:06
Ik snap dat niet. Competitievervalsing, dat hou je toch. Mag je in januari ook geen spelers meer bijkopen. Of alleen maar objectieve scheidsrechters laten fluiten. En geen kunstgrasvelden meer toestaan.Dan zijn altijd de uit-supporters ook welkom en wordt de KNVB finale in een neutraal stadion gespeeld.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:15
Als je dat niet snapt , dan zou ik toch maar eens goed nadenken .
Jij vind het dus geen competitie vervalsing , dat Ajax spelers als Bandé , Neres en Schuurs koopt voor meer dan 10 miljoen , en PSV met Romero idem , en dat ze die dan doodleuk in de KKD laten voetballen ??
Neres heeft al meer gekost als de complete begroting van meer als de helft van de KKD ploegen .
Vind ik leuk
Peter12345 +612
vrijdag 8 februari 2019 om 14:19
Maar die spelers staan er af en toe in dus je basis team wordt nogal vaak door elkaar gehusseld. Vaak zweren trainers bij een ingespeeld team, dus daar zou dan weer een voordeel voor de overige KKD ploegen moeten liggen.
Daarnaast loopt er vaak meer ervaring rond bij de KKD ploegen.
Ik denk dat het makkelijk zeuren is.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:26
Ik denk dat de clubs wel gewoon een punt hebben .
Niemand bij Twente of Sparta zit te wachten op een wedstrijd tegen jong Utrecht in een bijna lege Galgenwaard .

En Frenkie en de Ligt waren ook wel doorgebroken zonder hun wedstrijdjes in de KKD .
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1274
vrijdag 8 februari 2019 om 15:44
Feit is dat door de aanwezigheid van Ajax en PSV de aandacht, aantrekkelijkheid en het niveau van de Eerste Divisie beduidend is toegenomen. De teams handhaven zich meer in de Eredivisie, het gat wordt kleiner. Daar moet iedereen toch beter en blij van worden.
Vind ik leuk
MG MG +540
vrijdag 8 februari 2019 om 19:56
Wat een onzin. Jong AZ en Jong Utrecht trekken totaal geen kijkers en de wedstrijden daarvan worden het minst bezocht door de thuissupporters. En voor de sfeer in de wedstrijden heb je er helemaal niets aan met 0 uirsupporters.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1274
zaterdag 9 februari 2019 om 05:56
MG MG, ik noemfe Ajax en PSV. Je noemt het onzin vanwege AZ en Utrecht.
Toch denk ik dat de laatste twee de beste kansen hebben om dichter bij de eerste twee te raken, meer dan bijvoorbeeld Feyenoord, omdat Feyenoord in de KKD ontbreekt.
Vind ik leuk
Stranger +7055
vrijdag 8 februari 2019 om 19:02
Het is nogal een verschil als je als club tegen een elftal speelt waarin boven genoemde speler spelen en je concurrent de week erop tegen elftal waar deze spelers niet instaan maar ook nog 3 andere vaste spelers niet omdat ze op een trainings tripje naar Florida zijn;-)
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
vrijdag 8 februari 2019 om 14:22
Dat zeg ik niet.
Tuurlijk is dat competitievervalsing.
Ik zeg juist dat alles competitievervalsing is.
Het is hetzelfde om te beweren dat alle mensen op de wereld gelijk zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:28
Inderdaad , we moeten ons eens inbeelden dat wij supporter zijn van Sparta .
Dan zaten wij toch ook niet te wachten op wedstrijdjes tegen jong-Utrecht of jong PSV ??
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
vrijdag 8 februari 2019 om 14:34
Lijkt me wel. Zit soms best wel leuke talentvolle jonge spelers tussen. Lammers enzo.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:47
Ja maar die kun je ook zien als er net zoals vroeger een beloftencompetitie is .
Dan ga je naar jong Sparta -jong PSV , en dan zie je Lammers ook .
Verder is het zo dat je geluk hebt als je tijdens interlandperiodes tegen jong Ajax of PSV speelt , want dan is het halve elftal weg .
Tot nu toe is het 1 groot fiasco , en Nederland is ook het enige land volgens mij waar de beloften in de 1 na hoogste klasse spelen .
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
vrijdag 8 februari 2019 om 15:00
Juist een heel goede ontwikkeling.
Voor Neres werd al gelijk meer dan 43 miljoen euro geboden.
Sam Lammers breekt nu ook door.
Het Nederlandse voetbal gaat er op vooruit.
Zelfs Emmen verliest niet eens van PSV.
In Spanje is dat geloof ik ook zo.
En in het Nederlandse volleybal is dat ook zo, daar noemen we de jong teams gewoon het 2e.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 15:02]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 17:06
Nee, dat is niet zo. In Spanje spelen Real Madrid Castillia en Barcelona en andere clubs in de Segunda division.
Uit mijn hoofd (maar het is al 2 jaar geleden dat ik dat artikel heb gelezen in de VI over beloftenteams in de reguliere competitie) zijn de belangrijkste regels dat je een X aantal dispensatie-spelers hebt en dat het vast staat welke spelers er in het team zitten. Een speler kan niet tijdens het seizoen van het A naaar het B team en weer terug, behalve (beperkt) in de winterstop.

Uit mijn hoofd gebeurt het (van de grote landen) in Portugal, Duitsland, Spanje en Italië.
In Italië (en ook Spanje?) zijn het tweede elftal zelfs opgezet als zelfstandige teams. Bijkomend voordeel is dan dat als de voetbalclub van het eerste elftal failliet gaat, er een herstart wordt gemaakt vanuit het tweede elftal, zoals bijvoorbeeld bij Fiorentina (en Malaga?) is gebeurd.

Verschillende landen hebben verschillende regels m.b.t. de beloftenteams, om competitievervalsing te voorkomen. Dat Nederland nu eindelijk regels maakt is een goede zaak. Ik hoop dat ze goed naar het buitenland kijken, en daar wat (niet alles, anders botst het) wat van overnemen
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 18:04
Segunda Division is het 3e niveau van Spanje , het 2e niveau heet laliga2
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:11
Sorry mijn fout
Vind ik leuk
ForzaVVV +1603
vrijdag 8 februari 2019 om 21:22
Tijdens interlands spelen jong teams tegen elkaar
Vind ik leuk
rpaulp50 +14514
vrijdag 8 februari 2019 om 23:22
Het is goed voor PSV en Ajax maar niet voor de rest en daar komt het op neer.
Iedereen komt op voor haar/hun belangen.
Vind ik leuk
Cappie +8006
vrijdag 8 februari 2019 om 15:47
Het IS geen competitievervalsing als het volgens de regels gewoon mag. Je hebt een competitie, met regels. Die stel je vast. Is iedereen die aan die competitie meedoet het mee eens. En dus mag je gewoon spelers voor 10 miljoen kopen en ze opstellen.

Oké, nu mag dat niet meer. Want de regels zijn aangepast. Maar waarom zou het competitievervalsing zijn als Neres meer kost dan de complete begroting van meer dan de helft van de KKD ploegen? Dus stel Twente krijgt een kapitaalinjectie van een rijke Rus ofzo en ze kopen een speler van 10 miljoen dan is dat ook competitievervalsing? Het is misschien niet eerlijk ofzo, dat is wat anders, maar tegelijkertijd ook zwaar subjectief.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:03
Is geen goed argument. Als Twente een speler koopt voor het hoogste team van 200 mln speelt hij in KKD. En als hij echt goed is wellicht een seizoen Leter met heel Twente in de ED.
Vind ik leuk
Cappie +8006
zaterdag 9 februari 2019 om 12:25
Ja? Dus? Het slechte argument is dat een speler die meer waard is dan de helft van de overige ploegen competitievervalsing is.
Vind ik leuk
RenW +5778
vrijdag 8 februari 2019 om 15:48
Het zou dus wel mogen als Twente een speler van 40 miljoen zou kopen?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:01
Ja, hebben nl geen team wat hoger speelt
Vind ik leuk
Butterz +91
vrijdag 8 februari 2019 om 17:48
Hey Service crew ... als je dat niet snapt (?!) ...
Romero mag gewoon meedoen want die is nog geen 23 ... misschien de volgende x ff goed lezen voordat je reageert ...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 18:02
Hey butterhoofd , WAAR zeg ik dat Romero niet mee mag doen , misschien moet jij eerst eens goed leren lezen .
Ik zeg namelijk heel de tijd dat clubs als Ajax en PSV in het voordeel zijn , omdat ze spelers als Schuurs , Romero en Bandé kunnen kopen voor veel geld , en die mee kunnen laten doen , iets wat de andere KKD clubs niet kunnen .
Misschien is een cursus begrijpend Nederlands iets voor je
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:31
Gast als Tadic geblesseerd raakt en vervolgens herstelt, speelt hij waarschijnlijk eerst een potje KKD. Dus dan speelt de ene club daar tegen Tadic en een andere een week later tegen een jochie van 18. Dat kun je inderdaad wel competitievervalsing noemen.
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
vrijdag 8 februari 2019 om 15:43
Ja, klote dat dat nu niet meer kan met Veltman.
Dat eerlijke voetbal moeten ze afschaffen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 16:52
Vetman kunnen ze uitzondering maken. Zijn ze in de KKD alleen maar blij mee
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:04
Eens
Vind ik leuk
MG MG +540
vrijdag 8 februari 2019 om 19:52
Slechte argumenten. Feyenoord, Heerenveen, Utrecht, etc. kan dat ook niet. Even die kokerblik afzetten. Zeker competitievervalsing. Er horen geen spelers van miljoenen in de KKD die in hun eentje meer waard zijn als de tegenstanders.
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
vrijdag 8 februari 2019 om 20:49
Oh, hoort dat niet ?
En dat bepaal jij even ?
Wees blij dat het niveau een beetje omhoog wordt getrokken.
Niemand heeft zin om naar Helmond Sport te gaan kijken.
Vind ik leuk
MG MG +540
vrijdag 8 februari 2019 om 21:18
Blijkbaar bepaal jij dat dan wel??
Ben benieuwd wat de rest van de KKD divisie ploegen er van vinden. Er zijn meer ploegen als PSV en Ajax waar alles om zou moeten draaien. Volgens mij zijn daar niet veel ploegen mee eens. En dat is precies de reden dat er zo veel weerstand tegen is.
Empathie heet zoiets.
Denk je nu werkelijk dat de KKD er op zit te wachten? Daarom is er ook zoveel weerstand tegen. Wat brengt Jong AZ en Jong Utrecht nu aan niveau in dan?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 21:21]
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
zaterdag 9 februari 2019 om 02:32
Ik bepaal niets. Ik werk niet bij de KNVB.
Waaruit zou moeten blijken dat ik het bepaal dan ?
Ik ben het alleen eens met de KNVB die dat heeft bepaald.

Sommige KKD-clubs zijn voor en andere zijn tegen.
Zoveel weerstand is er niet tegen anders was het besluit sowieso niet genomen en verlengd.
Beleid heet zoiets.
De KKD-clubs zitten er misschien niet op te wachten, maar de Eredivisie clubs zitten er wel op te wachten in het belang van het Nederlandse voetbal als geheel. En daarom is de KNVB ook voor.
Wat PSV, Ajax, Feyenoord, Utrecht, AZ etc. er van vinden is iets belangrijker dan wat Helmond Sport en Almere City er van vinden.
Vind ik leuk
Spiegel +11648
vrijdag 8 februari 2019 om 20:17
Competitievervalsing gaat nu de andere kant op.

Ihattaren en Gakpo zitten nu bij de selectie van 1 bijvoorbeeld ivm Blessures van Bergwijn en Lozano, anders zou jong psv dus sterker voor de dag komen.
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
vrijdag 8 februari 2019 om 20:52
Precies, competitievervalsing

Johan Derksen: De voetballerij staat bol van het onrecht !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 20:54]
Vind ik leuk
NvC +9681
vrijdag 8 februari 2019 om 14:09
Idd, liefst eruit met de jong teams en anders gewoon mee doen als zelfstandig elftal, zonder spelers van hogerop (A1) die soms wel/niet mee doen.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
vrijdag 8 februari 2019 om 14:17
Ik begrijp dat het als competitie vervalsing kan worden gezien omdat tegenstanders niet altijd hetzelfde jong ajax en jong psv tegen krijgen.
Maar ja, wat nou wanneer Feyenoord 1 - PSV 1 tegen elkaar speelt, een PSVer schopt een Feyenoorder gebleseerd maar krijgt alleen geel. De volgende die tegen Feyenoord speelt heeft dan voordeel want Feyenoord speelt niet met de sterkste... zo kun je het nogal ver terug voeren.

Daarnaast staat jong PSV met die nieuwe regels ook gewoon 5e in de KKD en zijn er dus 14 (tel jong ajax even niet mee) prof clubs slechter op dit moment.
Moeten die dan niet bij zichzelf te raden gaan?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 14:18]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
vrijdag 8 februari 2019 om 14:25
Zo lang jong Ajax en jong PSV selecties hebben die tientallen miljoenen waard zijn is het niet heel vreemd dat ze boven clubs met een begroting van 3 miljoen staan.
Psv en ajax moeten bij zichzelf ten rade gaan waarom ze niet ieder jaar 1e en 2e worden met zulke belachelijk dure selecties in de KKD.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
vrijdag 8 februari 2019 om 14:32
Omdat andere teams dus blijkbaar wel opgewassen zijn tegen de jong PSV en jong ajax teams.

daarnaast zijn enkele spelers miljoenen waard. De meeste een paar ton en dat is vergelijkbaar met andere KKD kampioenen. Die missen dan ook nog eens de ervaring dus ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
vrijdag 8 februari 2019 om 15:05
Als het meeste geld bovenaan staat, dan was Ajax nu koploper.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:51
Die andere 14 profclubs kunnen geen Romero en Ramselaar kopen en die vervolgens opstellen .....
Vind ik leuk
Spiegel +11648
vrijdag 8 februari 2019 om 20:14
Hoezo was psv nooit periode kampioen geworden? Of Ajax nooit kampioen.

Psv staat gewoon keurig op 10 punten van de koploper...
Vind ik leuk
Wichie +155
vrijdag 8 februari 2019 om 13:44
Maak een competitie voor alle reservespelers. Maar laat ze niet met de jeugdelftallen meespelen, want dat slaat nergens op dan kun je met heel ajax 1 tegen gae spelen ofzo.
Vind ik leuk
Entombed +1593
vrijdag 8 februari 2019 om 14:00
Met een beetje geluk zijn jullie aan het einde van dit seizoen uit die competitie ;) dus... no worries?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:28
Precies. Eredivisie clubs verplichten tweede team te hebben en allen in een competitie. Eerste plek recht op plaats in beker. Ook geen regels omtrent wie je opstelt.
Vind ik leuk
Marcnmgn +27
vrijdag 8 februari 2019 om 19:00
Zo is het! Tuurlijk is het voor die spelers belangrijk om minuten te maken. Echter als dit ten koste gaat van hele clubs.. Wat is dan de meerwaarde behalve voor de topclubs?
Vind ik leuk
Mass +5705
vrijdag 8 februari 2019 om 13:32
Poll...Ja, eens met van Bommel.
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
vrijdag 8 februari 2019 om 13:32
Als je die jong teams gewoon uit de eerste divisie haalt mag je er ook weer oudere spelers in stoppen, soms is de oplossing simpel.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4007
vrijdag 8 februari 2019 om 13:34
Dat mag ook in amateurcompetities niet. Google de zaak Kees van Buuren maar
Vind ik leuk
El Cazador +9347
vrijdag 8 februari 2019 om 13:34
Volgens mij zie jij door de bomen het bos niet meer!!!
Kom eens met iets "echt" zinnigs!!!!
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
vrijdag 8 februari 2019 om 13:57
Volgens mij sla ik de spijker op z'n kop maar kijk jij niet verder dan de kortzichtige belangetjes van Ajax / PSV.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 13:58]
Vind ik leuk
El Cazador +9347
vrijdag 8 februari 2019 om 14:00
weet je wel hoe een spijker eruit ziet, Bosjesman
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
vrijdag 8 februari 2019 om 14:45
Kom anders eens met iets zinnigs mienjong.
Vind ik leuk
El Cazador +9347
vrijdag 8 februari 2019 om 13:33
Veldman oefende van de week toch al tegen Zwolle!!!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
vrijdag 8 februari 2019 om 14:12
Dat staat ook in het oorspronkelijke bericht volgensmij, maar dat kwam de knip en plakkers alhier niet goed uit.
Ze hebben ook nog ruim gewonnen van onze reservespelers dacht ik.
Vind ik leuk
Benniewies +6178
vrijdag 8 februari 2019 om 13:33
Nu niet miepen. Anders gewoon een oefenpotje organiseren.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 8 februari 2019 om 13:33
Potentiële international 😂😂😂 hou me vast straks val ik om. We hebben allemaal kunnen aanschouwen hoe goed veltman is in oranje.
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
vrijdag 8 februari 2019 om 13:39
Hij werd voor zijn blessure dus regelmatig opgeroepen voor oranje..dus potentieel international ..wat jij ook van de kwaliteiten van veltman vindt, er is geen woord van gelogen..
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
vrijdag 8 februari 2019 om 13:45
Was toen een potentieel international, maar nu niet meer.


Potentie en potentieel kunnen in de standaardtaal allebei gebruikt worden in de betekenis 'vermogen, kracht, macht'. Vaak gaat het om iets dat de mogelijkheid tot verwezenlijking (in de toekomst) heeft. Potentie wordt in deze betekenis veel vaker in Nederland dan in België gebruikt.
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
vrijdag 8 februari 2019 om 13:55
Nee hij was toen dus gewoon international...nu is hij dus potentieel international( hij is het nu niet, komt hij op zijn top niveau terug , dan maakt hij er weer kans op ..dus potentie...) je zegt het eigenlijk zelf al .
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 8 februari 2019 om 13:57
Dus jij denkt dat Koeman hem ooit nog op gaat roepen😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
vrijdag 8 februari 2019 om 13:57
Hahaha, ik pis bijna in m'n broek van het lachen. Hou op schei uit hoor. Er zijn nu wel betere spelers, toen was er niets anders. Bij jullie is ie derde in de pikorde volgens mij en zal ook zo weggaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 13:58]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:01
Ik heb liever Veltman in Oranje dan Mazraoui .
Veltman is verdedigend veel beter namelijk , en dat is toch het belangrijkste voor een back .
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
vrijdag 8 februari 2019 om 14:09
Naja voorkeur wie er nu beter is doet er voor in deze niet toe...het gaat er puur om dat de woorden "potentiele international" van ten hag belachelijk gemaakt worden..( zou het met clubvoorkeur te maken hebben) iemand die voor zijn blessure altijd bij de selectie zat, is mits fit gewoon kandidaat, dus potentieel international..maar blijkbaar werkt alles wat met ajax te maken heeft als een rooie lap op een stier voor sommigen hier..
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 8 februari 2019 om 13:52
Ik verwijs je graag door naar de uitleg van midden-noord

Never mind hij reageerde zelf al op je.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 13:53]
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
vrijdag 8 februari 2019 om 13:56
Ik verwijs je graag door naar mijn reactie op midden - noord...
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
vrijdag 8 februari 2019 om 13:59
Ik verwijs je door naar bol.com om een sprookjesboek aan te schaffen. ;-)
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
vrijdag 8 februari 2019 om 14:02
Aha. Lekker volwassen..je kan de discussie niet winnen dus maar de ander belachelijk gaan maken..
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
vrijdag 8 februari 2019 om 14:05
Dit is niet eens een discussie. Ik onderbouw wat een potentieel is en nog verdedig je jezelf. Veltman is nooit geen kandidaat meer man. Dat is een sprookje, vandaar de link naar bol.
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
vrijdag 8 februari 2019 om 15:35
Je onderbouwd inderdaad wat potentieel is om vervolgens jezelf tegen te spreken..dan kom je er niet aan uit en ga je de clown uithangen..nog een rooie neus erop en t feest is compleet
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 8 februari 2019 om 17:15
Dat je zo lang op die simpele ingaat joh! +1 Voor het volhouden
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
vrijdag 8 februari 2019 om 17:48
En hoppa...het beledigen is begonnen...nergens voor nodig jongen. Wees gewoon volwassen en praat of praat niet..beledigen is nergens voor nodig?
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 8 februari 2019 om 17:50
Als je tot 3 keer aan toe iets duidelijk uitgelegd wordt en je wil het niet begrijpen...hoe wil jij dat dan noemen?
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
vrijdag 8 februari 2019 om 18:04
Jij begrijpt mij toch niet? Ben jij ook een simpele dan??
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 8 februari 2019 om 18:08
Waarschijnlijk wel dan😁
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
vrijdag 8 februari 2019 om 18:12
Blijkbaar is t dan😉
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 8 februari 2019 om 18:15
Ik zeg waarschijnlijk omdat jou niet begrijpen misschien helemaal niet zo raar is😁
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
vrijdag 8 februari 2019 om 19:58
Ach ja...een genie is ook moeilijk bij te houden...im neem het je niet kwalijk
Vind ik leuk
Breda83 +2264
vrijdag 8 februari 2019 om 13:34
Preken voor eigen parochie. Dat het een vorm van competitievervalsing is hoor ik ze dan weer niet over. Zou zomaar kunnen dat Den Bosch op vrijdagavond tegen Jong Ajax speelt met alleen spelers van 18, 19 terwijl een Twente op maandagavond dan tegen spelers als Veltman en Sinkgraven zou komen te spelen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
vrijdag 8 februari 2019 om 14:15
Een beetje op de manier zoals ze vorig jaar de competitie vervalst hebben en waardoor deze regels er nu zijn.
Vind ik leuk
Breda83 +2264
vrijdag 8 februari 2019 om 14:35
Precies. Dus laat ze nu ophouden termen uit te kramen als "in het belang van het Nederlandse voetbal", het is puur eigenbelang. Niets meer, niets minder.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
vrijdag 8 februari 2019 om 14:40
Die prietpraat over het belang voor het Nederlandse voetbal moet inderdaad ook eens stoppen. Alle prestaties die Nederlandse clubs en Oranje ooit internationaal bereikt hebben zijn gelukt zonder jong teams.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
vrijdag 8 februari 2019 om 13:37
Die zijn gek, ga maar samen een competitie vervalsen. Zeker nog nooit van fair play gehoord die twee.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 8 februari 2019 om 13:56
Als ze nou iedere week hun reserves tegen elkaar laten voetballen zijn wij ook van het gezeik af.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
vrijdag 8 februari 2019 om 14:00
Kunnen ze ook naar een hoger niveau en hebben ze de weerstand die ze willen.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 8 februari 2019 om 14:02
Precies dat.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
vrijdag 8 februari 2019 om 14:16
Er was eerst gewoon een prima beloftencompetitie maar dat moest allemaal verpest worden omdat er wat bureaubestuurders de piramide hadden ontdekt.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:38
Veltman is een potentiële international.

Bij deze opmerking wist ik genoeg; heeft geen zin om door te lezen met zulke onzin.

Ontopic; ga lekker een oefenwedstrijdje regelen ipv competitievervalsing!!!!!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
vrijdag 8 februari 2019 om 14:17
Die oefenwedstrijd was er ook (afgelopen week tegen PEC) maar dat vertelt VP liever niet.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:30
Er zijn destijds regels opgesteld en iedereen is daar akkoord mee gegaan, maar nu willen de zogenaamde topclubs ( in de ed ) ineens weer wat anders.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:39
Oefen match regelen, grote clubs kunnen makkelijk oefenwedstrijden regelen voor zulke spelers. Dan speel je maar tegen Afc ofzo of de plaatselijke vereniging. Maken die ook wat centen qua toegangskaartjes
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:42
In elke competitie worden de B teams als aparte club gezien en behandeld. Alleen in Nederland kan een speler voor twee teams uitkomen, dat is pure competitievervalsing. Dan kan Feyenoord ook spelers die niet gespeeld hebben dit weekend bij Dordrecht laten meespelen. Ze hebben al zoveel voordelen, en nog is het niet genoeg. Dan gaan ze maar terug naar de belofte competitie en kunnen ze opstellen wie ze willen, het wordt tijd dat er met vaste selecties wordt gewerkt voor de jong teams. Alle andere clubs die geen jong elftal in de KKD hebben moeten hun spelers ook ervaring en ritme laten opdoen in de belofte competitie teams.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 13:43]
Vind ik leuk
Importbrabo +2467
vrijdag 8 februari 2019 om 13:43
Dan verhuur je die speler toch voor een half jaar aan een andere club. Dat wiel hoef je toch niet uit te vinden?
Vind ik leuk
Benniewies +6178
vrijdag 8 februari 2019 om 13:47
Zou jij als club een speler huren die eerst nog wedstrijd fit moet worden na een lange of ernstige blessure?

Je gaat spelers huren, die het team hopelijk beter maakt. Niet om ze speel klaar te maken
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
vrijdag 8 februari 2019 om 14:19
Als de verhuurder het volledige salaris blijft betalen zullen weinig clubs problemen hebben met een speler die nog niet wedstrijdfit is
Vind ik leuk
FSCeara +9595
vrijdag 8 februari 2019 om 13:43
Dat is niet in het voordeel van het Nederlandse voetbal maar in het voordeel van Ajax en PSV. NEC heeft vorig jaar heel veel punten voor promotie verloren tegen de jong teams. Eens kijken of Van Bommel of Ten HAg hetzelfde zouden lullen als ze bij 1 van de clubs uit de KKD zouden werken.
Zoals zij voor eigen haard praten doen de clubs die hier de nadelen van hebben dat ook. En dat zijn er meer dan 2. Die jong teams moeten gewoon een eigen divisie en uit de KKD gehaald worden.
Vind ik leuk
Muscles +2094
vrijdag 8 februari 2019 om 13:45
Ooit gehoord van nationaal Nederlands belang? Dat overstijgt lokale emoties. Uiteindelijk wordt iedereen er beter van als Nederlandse clubs meer in Europa presteren en het NL elftal weer voor prijzen strijdt
Vind ik leuk
FSCeara +9595
vrijdag 8 februari 2019 om 13:51
dan kunnen ze de spelers verhuren en zo meerdere teams beter maken wat de tegenstand ook weer groter maakt. daarvoor heb je geen jong teams nodig in de KKD. en zoals vorig jaar belangrijke wedstrijden op maandag met een heel ander team komt dan op de vrijdag. wij, Fortuna , hebben optimaal geprofiteerd van de misstappen die NEC heeft gemaakt maar die hadden bijna alle wedstrijden op maandag.De spelers die in het Nederlands elftal spelen zijn er vele die nooit in de jong teams in de KKD hebben gespeeld.
Vind ik leuk
Muscles +2094
vrijdag 8 februari 2019 om 13:43
Met deze KNVB die zich laat gijzelen door conservatieve kleine clubs en amateurs een moeilijke zaak maar wie weet......
Vind ik leuk
Il Gordo +21302
vrijdag 8 februari 2019 om 14:20
Huidige regeling (tot 23 jaar) is prima.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
vrijdag 8 februari 2019 om 14:21
De grote clubs hebben de knvb gegijzeld. Alles moet altijd maar in het belang van Ajax en PSV en de andere 32 clubs kunnen wat hun betreft de pleuris krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:43
Veltman potentiële international hahaha
Vind ik leuk
De Haan +698
vrijdag 8 februari 2019 om 13:46
Inderdaad wel beste voor spelers van mijn club.... maar vind dit dan wel weer een stap te ver voor de keuken divisie. beetje competitie vervalsing.
Vind ik leuk
Bizzy +22896
vrijdag 8 februari 2019 om 13:50
Als PSV supporter ben ik het niet mee eens. Sowieso dat Jong teams mee doen in de KKD.
Vind ik leuk
Sideburnn +3250
vrijdag 8 februari 2019 om 13:53
Dus als Heracles, Excelsior, Vitesse en de rest die geen jong teams hebben in de 1e divisie spelers hebben die terugkomen van blessures moeten ze het maar zonder ritme doen en zekwr Ajax wn PSV die toch al een bredere selectie hebben in de 1e divisie uitrevalideren......
Dan hebben we dus ook in de eredivisie een competitie vervalsende factor.
Vind ik leuk
Gerard86 +29
vrijdag 8 februari 2019 om 13:57
Ik ben van mening dat hier best een regel voor te bedenken is. Spelers die er langer dan 3 maanden uit zijn mogen dan een x aantal wedstrijden spelen. Bv een speler die er 1 maand uit is mag 1 wedstrijd enz.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:57
Dacht al dat we gingen ruilen van trainer.
Vind ik leuk
mcmodd +28793
vrijdag 8 februari 2019 om 14:10
Ja, dit zou het voor de clubs met Jongteams in de keukenkastjeswedstrijden makkelijker maken. Maar de andere clubs in de eerste divisie hebben die mogelijkheid vaak niet in de competities daar weer onder. En een aantal clubs als Feyenoord en anderen die geen Jong team hebben, missen nog steeds de mogelijkheid om in de keukenschaaldivisie hun geblesseerden te laten herstellen en ritme op te doen. Als er dan toch iets geregeld moet worden, dan moeten alle clubs in de eredivisie en in de divisie daaronder dezelfde mogelijkheden hebben. Anders heb je het gewoon niet goed en eerlijk geregeld.
Vind ik leuk
Il Gordo +21302
vrijdag 8 februari 2019 om 14:19
Zucht. Weer zo'n domme uitspraak.

Dan organiseer je maar lekker een oefenwedstrijdje tegen je A1. Of tegen weet ik veel wie. Als je zo graag met Jong Ajax (of PSV) op niveau wil ballen, dan moet je ook met jonge spelers komen. En niet die gasten die geen basisspeler zijn in je 1e elftal (Labyad, Lamprou, Kristensen, Sinkgraven, Veltman, etc.). Dan schiet het doel van een "Jong team" voorbij.
Vind ik leuk
michelhx +4696
vrijdag 8 februari 2019 om 14:29
Maximaal 3 dispensatiespelers, alles opgelost.
Vind ik leuk
wijnsmaakt +306
vrijdag 8 februari 2019 om 14:31
Eens met de sukkels. Twee regels:
1. speler heeft minstens niet gespeeld in verband met blessure,
2. Mag maximaal 3 wedstrijden ritme opdoen
Vind ik leuk
Il Gordo +21302
vrijdag 8 februari 2019 om 17:25
Onzin. Straks heeft elke reservespeler een ingescheurd teennagel.

Jong team is jong. Dus maximaal 23 jaar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 17:25]
Vind ik leuk
Grijs +1414
vrijdag 8 februari 2019 om 14:34
Geblesseerde spelers ritme op laten doen hoor je niet in een andere professionele competitie te doen.

Dat doe je mijns inziens in je eigen competitie (en dealt met de consequenties) of in een amateurcompetitie waar de belangen niet zo groot zijn.
Vind ik leuk
0343 +443
vrijdag 8 februari 2019 om 14:41
Joël Veltman gaat natuurlijk nooit meer een interland spelen...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 16:10]
Vind ik leuk
Muscles +2094
vrijdag 8 februari 2019 om 14:55
Joël Veltman?
Vind ik leuk
0343 +443
vrijdag 8 februari 2019 om 16:10
haha inderdaad, John is al een tijdje geleden gestopt....
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:46
Ja en dan met alle wisselspelers van het eerste gaan spelen...in de KKD.
Vind ik leuk
De Kleine +201
vrijdag 8 februari 2019 om 14:47
Ga lekker in beloftecompetitie spelen want dan mag je wel oudere dan 23 jaar zijn om te spelen worden de andere ploegen ook beter
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:15
Gewoon een competitie maken voor tweede elftal teams.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:22
Gewoon zelf laten bepalen wie er speelt, die spelers worden toch door Ajax en psv betaald,dus die moeten ook kunnen beslissen wie waar speelt en niet een clubje wat nooit hoger komt als de kkd. Degene die betaald bepaald, zo simpel is het. Als de rest daarvoor geen geld heeft is dat pech voor hun.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:27
Toekomstige international ? Lijkt me sterk met de verdediging die er nu staat met van dijk de ligt de vrij en als back dumfries als rechtsback
Vind ik leuk
Smithsonian +45285
vrijdag 8 februari 2019 om 15:27
Veltman is een potentiële international.


HAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHHAHAHA.



Sure.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:38
De man is echt gek een potentiële international???? We hebben gelukkig een bondscoach die wel verstand van voetbal heeft.
Vind ik leuk
Mo +13257
vrijdag 8 februari 2019 om 15:44
Een nog niet fitte Veltman is nog altijd een betere optie dan Kristensen
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
vrijdag 8 februari 2019 om 15:46
Die hele jeugdelftallen is al een grote grap. Net als het kunstgras zijn wij de enige in europa die gewoon jeugdelftallen in een 2de divisie hebben.

Gewoon te absurd voor woorden.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 8 februari 2019 om 16:02
Dus Ten Hag zegt dat Veltman voldoende hersteld is om in het eerste te spelen? Dan speel je als coach gewoon de rechtsback waar je het meeste vertrouwen in hebt.

"Veltman is een potentiële international..." Dus hij zou in de Keukendivisie moeten mogen spelen. Kom op zeg! lol
Vind ik leuk
KvhZ +2780
vrijdag 8 februari 2019 om 16:06
Zeg eerlijk: wie is er gestopt met lezen na de zin: Veltman is een potentiele international?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 17:41
Zorg jij nou maar dat de Hunt in de spits staat tegen Real ! En Blind niet in de Verdediging !
Vind ik leuk
Kees Bman +5404
vrijdag 8 februari 2019 om 18:12
Ik ben het er 100% mee eens wat ten Hag en v.Bommel zeggen, alleen Veltmann als voorbeeld nemen vind ik wat minder we praten toch over voetballers niet over kneuzen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 18:29
Dat is competitie vervalsing om spelers uit eerste elftal te laten spelen maar dan ook een speler uit twee laten spelen regel is mag dan niet meer lager spelen
Vind ik leuk
SjeH +421
vrijdag 8 februari 2019 om 19:02
Oprotten met die beloftenteams.
Pure competitievervalsing.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:31
Al die jong elftallen moeten gewoon weg uit die kkd, anders is het een competitie om niet serieus te nemen. Laatst jong psv gezien, er stonden geloof ik 20 man op de herdgang
Vind ik leuk
Lekkerjoh +983
zaterdag 9 februari 2019 om 10:32
Ik vind dat ze alle jong teams alle wedstrijden uit moeten laten spelen behalve de onderlinge. Dan hebben die andere clubs er nog wat aan.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 20:12
Kijk een papegaai.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1603
vrijdag 8 februari 2019 om 21:18
Het niveau van de KK is flink omhoog gegaan sinds de invoering van de jong-teams.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +983
zaterdag 9 februari 2019 om 10:30
Organiseer je toch oefenwedstrijden doordeweeks. Vul je een ploeg van te oude spelers aan met jong en o19 spelers kun je nog wat verdienen aan de kaartverkoop ook ik zie t probleem niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws