Van Bommel vol lof: 'Als je dat op 16-jarige leeftijd kan... doen er niet veel'

Van Bommel vol lof: 'Als je dat op 16-jarige leeftijd kan... doen er niet veel'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 15:04vr 08-02-2019 om 15:04

Laatste update: vrijdag 8 februari 2019 om 15:56vr 08-02-2019 om 15:56

Mark van Bommel kijkt uit naar de uitwedstrijd van PSV tegen FC Utrecht. Dat heeft niet in de laatste plaats te maken met Dick Advocaat, met wie de beginnende trainer een goede relatie heeft.

In het seizoen 2012/2013 was Van Bommel onder Advocaat aanvoerder van PSV. "Wie had dat gedacht? Vijf jaar geleden stonden we hier bij PSV samen op het veld. Hij als trainer, ik als speler. Straks staan we als trainers tegenover elkaar", lacht Van Bommel, opgetekend door de PSV-website. "Zo af en toe hebben we contact met elkaar. Dat maakt de wedstrijd leuk."

De PSV-coach weet nog niet of hij zondag over Hirving Lozano en Steven Bergwijn kan beschikken. "We bekijken het van dag tot dag." De twee aanvallers deden vrijdag een gedeelte van de training mee. "We moeten kijken hoe dat morgen is. Ik ben in ieder geval blij dat ze op het veld stonden. Er zitten wat richtlijnen bij met tests, rust en inspanning. Die volgen wij morgen (zaterdag) ook nog."

Als Lozano en Bergwijn niet mee kunnen doen, dan staan Cody Gakpo en Mohammed Ihattaren klaar om hen te vervangen. "Hun niveau ligt gewoon heel erg hoog. Ze bewijzen zich op trainingen en maken zowel het team als henzelf beter", aldus Van Bommel, die bijzonder gecharmeerd is van Ihattaren. "Het zegt genoeg dat hij direct debuteert. Hij gaat mee in het niveau. Als je dat op 16-jarige leeftijd kan... dat doen er niet veel."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Wat wordt FC Utrecht - PSV?

(2582 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 8 februari 2019 om 15:07
wij hebben zoveul goei
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:10
Advocaat is een sluwe vos. Wordt een zware kluif voor PSV.
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
vrijdag 8 februari 2019 om 15:17
Niet mee doen in hun gekte , dan is er geen vuiltje aan de lucht
0-4.😀
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:47
We hebben idd veel goei, volgens VP hebben we zelfs 2 Lozano's 😂
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
vrijdag 8 februari 2019 om 18:33
Mooi hè 2x 44 miljoen voor Lozano!!!! 88 miljoen ex bonussen. Wie doet ons wat , hahaha😀
Vind ik leuk
appeltje +2884
vrijdag 8 februari 2019 om 15:19
Advocaat is allesbehalve een sluwe vos. Bij een sluwe vos denk ik juist aan een tactische erg sterke trainer.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17904
vrijdag 8 februari 2019 om 15:20
Die 2 Kortjakjes zijn ook plots weer beter ... 😉
Vind ik leuk
appeltje +2884
vrijdag 8 februari 2019 om 15:23
PSV heeft inderdaad nauwelijks ingrijpende blessures, in tegenstelling tot Ajax, die vrijwel altijd wel iemand missen.

Stel je voor dat Zoet en Angliño geblesseerd raken, en PSV met Room en Behich moet gaan spelen.
Vind ik leuk
joriajax +746
vrijdag 8 februari 2019 om 15:37
Behich zou ik als Ajacied alleen maar aanmoedigen, maar denk eerder dat Viergever dan linksback gaat en Sainsbury in centrum. Maar dat is wel heel erg koffiedik kijken.

Maar nu wel leuk om te kijken hoe het gaat zonder Lozano en/of Bergwijn. Ihattaren, Malen en Gakpo hebben echt de toekomst, maar kunnen ze er nu vanaf het begin al staan? Of toch Pereiro vanaf rechts?
Vind ik leuk
psvfan1913 +6022
vrijdag 8 februari 2019 om 15:39
Room is gewoon een prima keeper. Denk ik de beste 2e keeper van Nederland (van die nieuwe van ajax heb ik nog weinig gezien). En ik denk dat als Angeliño op dit moment geblesseerd zou raken Sainsbury centraal zou spelen en viergever op links. Dan ga je er een stuk minder op achteruit.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4375
vrijdag 8 februari 2019 om 15:43
Vermeer is ook 2de keeper.
Heb weinig met Vermeer maar hij is wel beter dan Room
Vind ik leuk
psvfan1913 +6022
vrijdag 8 februari 2019 om 15:45
Oei idd, vergeten. Je hebt gelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:36
Vermeer is de beste keeper van Feyenoord bij far...

Belachelijk dat die jonge gast eerste keeper is. Puur om je eigen jeugd door te schuiven...onterecht.
Vind ik leuk
Always PSV +15944
vrijdag 8 februari 2019 om 16:42
Hendrix een linie zakken en Guti op het middenveld.
Vind ik leuk
KvhZ +1849
vrijdag 8 februari 2019 om 15:57
Wie mist Ajax dan? Valt ook wel mee toch? Veltman en Sinkgraven lagen er langdurig uit, maar dat zijn niet bepaald de spelers die je mist.
Vind ik leuk
appeltje +2884
vrijdag 8 februari 2019 om 16:31
Onana, Schöne, De Jong, Mazraoui, en allen 1 wedstrijd.
De Jong en Neres 2. De Ligt en Ziyech 3. Tagliafico 4. Dolberg en Cerny 11. Eiting 10. Sinkgraven 27, Veltman 34.
Bandé 36.


Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 16:56
Zitten ook wel heel veel bank gevalletje bij.
Dan kan je bij psv ook gaan kijken naar:
Romero
Thomas
Rigo
Mauro junior
Behich en sainsbury
weggeweest met Azië cup

Viergever heeft er dacht ik ook 1 gemist

Dat ajax er iets meer last van heeft is waar. Maar heel veel valt wel mee.
Vind ik leuk
appeltje +2884
vrijdag 8 februari 2019 om 17:06
Viergever heeft niks gemist, althans in de competitie.

Oké, laten we dan naar de basiselftallen kijken in de Eredivisie:
Ajax:
Onana (1); Mazraoui (1), De Ligt (1), Blind (0), Tagliafico (4); Schöne (1), De Jong (1), Van de Beek (0); Ziyech (2), Dolberg (6), Tadic (0)


PSV:
Zoet (0); Dumfries (0), Schwaab (3), Viergever (0), Angeliño (0); Hendrix (0), Rosario (1), Pereiro (0); Lozano (1), De Jong (0), Bergwijn (1)

Lijkt me toch wel een duidelijk verschil.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 17:57]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 17:54
Dolberg of hunterlaar maakt niet veel uit, soms staat de ene erin soms de andere. Dus dat is niet heel bepalend.

Maar bij de andere is er inderdaad wel een verschil. En heeft ajax iets afwezige gehad. Mooi weergegeven!(al moet het wel zoet zijn ipv room).

Maar verder kunnen de afwezige prima worden opgevangen, zowel bij ajax als psv. Zolang het niet te veel tegelijk zijn is het prima te doen.
Vind ik leuk
appeltje +2884
vrijdag 8 februari 2019 om 18:02
Het is ook gewoon een kwestie van pech. Bijvoorbeeld dat Ajax net De Ligt tegen PSV mist. Of dat Wöber vertrekt omdat Magallan is aangetrokken, maar Magallan heeft vanzelfsprekend wat tijd nodig om zich in te spelen. Dan heb je net de pech dat Tagliafico geblesseerd raakt, anders had je Magallan helemaal niet op hoeven stellen.

PSV heeft Isimat ook verkocht deze winter. Sainsbury was naar de Asia Cup. Als Angeliño geblesseerd was geraakt, had je dat met Viergever op LB en Obispo centraal moeten oplossen. Bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:41
Zeker waar
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:10
Dolberg en huntelaar scheelt heel erg veel, met huntelaar denk ik dat ajax er een stuk beter had voorgestaan. Maargoed, alles voor het geld in amsterdam, die willen zelfs geen kampioen worden omdat ze dan bonussen uit moeten delen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 00:42
Nou, Huntelaar speelt belachelijk slecht. Ballen die van zijn voet afvliegen. Nee, geef mij de fluwelen Dolberg maar. Komt steeds beter in vorm. De ultirme Ajax ‘9’.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 08:49
Fluwelen dolberg haha. Die kerel staat 85 minuten uit zijn neus te vreten. Huntelaar heb je tenminste nog wat aan, ook als hij niet scoort. Maargoed, niet elke club heeft een luuk
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 16:11
Welke heftige blessures hebben ze bij ajax gehad dan?

Bij psv is schwaab er een tijdje uitgeweest en voor de rest is het wel is voor gekomen dat een speler een keer niet kon starten. Maar volgensmij heeft ajax niet zo heel veel meer gevallen? Ik kan me alleen tagliafico/de ligt en onana (kort) herinneren.
Vind ik leuk
appeltje +2884
vrijdag 8 februari 2019 om 16:45
Spelers die niet geblesseerd of ziek zijn geweest in de Eredivisie:
Ajax: Lamprou, Blind, Wöber, Kristensen, Van de Beek, Tadic en De Wit.
PSV: Zoet, Room, Viergever, Angeliño, Dumfries, Hendrix, Gutierrez, Sadilek, Pereiro, Ramselaar, Malen, Gakpo en De Jong.


Vind ik leuk
74ratje +438
vrijdag 8 februari 2019 om 20:29
Gewoon niet aan denken. Bij een ploeg in vorm boven aan de ranglijst zijn er over t algemeen minder blessure's, dan bij een ploeg uit vorm.
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
zaterdag 9 februari 2019 om 10:47
Dat is hetzelfde als Ajax Onnana en Ziyech missen.
Vind ik leuk
Always PSV +15944
vrijdag 8 februari 2019 om 16:40
Ja, klote hè. Al gaan ze nog geen hele wedstrijd spelen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17904
vrijdag 8 februari 2019 om 16:47
Klote?

Nee hoor, heb liever dat ze meedoen.

Heb liever dat achteraf gejank niet dat het daar dan aan gelegen heeft. 😉
Vind ik leuk
Always PSV +15944
vrijdag 8 februari 2019 om 20:54
Ik zou dat tegen jou niet durven zeggen🤐
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17904
vrijdag 8 februari 2019 om 21:00
Hahaha ... natuurlijk niet ... 😂😂😂
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1426
vrijdag 8 februari 2019 om 16:44
Altijd is Kortjakje ziek,

Midden in de weeck en Sondags niet.

Dan gaet zy haer hert versterken

Midden in de weeck wil zy niet werken.

Alrijd is Kortjakje ziek,

Midden in de weeck en Sondags niet.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 17:29
Goede medische en paramedische staf bij PSV
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17904
vrijdag 8 februari 2019 om 17:34
Ze hebben die Sjukkie gewoon een fles Tequila gegeven ... nu heeft ie nergens meer last van ...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 17:56
José Cuervo añejo. 👍🏻
Vind ik leuk
Kees Bman +4038
vrijdag 8 februari 2019 om 18:02
Het lijken wel ajaxcieden iedere keer is er iemand geblesseerd en als de wedstrijd nadert zijn ze er weer ,zomaar ineens. Blufpoker alleen niemand ligt er van wakker.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17904
vrijdag 8 februari 2019 om 18:11
Kees wat zit je te raaskallen?!?

Begrijp er geen reet van ... 🤔
Vind ik leuk
Kees Bman +4038
vrijdag 8 februari 2019 om 18:14
Word eens wakker vriend.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17904
vrijdag 8 februari 2019 om 18:32
Keessie ... ik ben wakker ... is echt niet te volguh ... 😉
Vind ik leuk
Kees Bman +4038
vrijdag 8 februari 2019 om 18:34
Dan van de drank,pillen,of rookwaar afblijven.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17904
vrijdag 8 februari 2019 om 18:45
Heb net een wijntje op, rest doe ik niet aan ...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 16:22
Wissel Robben in Portugal 2004😜
Vind ik leuk
Don Sjaak +230
vrijdag 8 februari 2019 om 16:56
Advocaat heeft een pracht loopbaan met succes gehad.Maar ik snap de supporters van Feyenoord(die willen hem niet als opvolger Gio).Hij had het bij mij al helemaal verneukt bij het Nederlands elftal...en ja dat was situatie met Robben...Zelfs de grootste leek zag dat hij een fout maakte....vervolgens komt hij jaren later PSV op hun 100 ste verjaardag vernederen,door wanprestatie te leveren met op dat moment beste selectie.Prima dat doe ouwe rukker niet met pensioen gaat,maar svp geen positie waar resultaat moet tellen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 17:55
Door van Tsjechië te verliezen en de Robben wissel binnen de groep goed te verdedigen ontstond er een ongeëvenaarde “wij” tegen de rest vd wereld / media sfeer, waardoor we bijna Europees kampioen werden nadat we in de kwart-finale tegen Zweden ons penalty syndroom van ons afschoten. Briljante psycholoog Dick A. 😜
Vind ik leuk
Broodje Aad +1141
vrijdag 8 februari 2019 om 15:12
Hoeveel koeien?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:14
Precies broodje aap verhaal koekebakker
Vind ik leuk
Broodje Aad +1141
vrijdag 8 februari 2019 om 15:18
Is jouw vrijdagmiddag borrel al begonnen?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:19
Ja man en jij hebt weer weekend verlof 👍
Vind ik leuk
Broodje Aad +1141
vrijdag 8 februari 2019 om 15:20
Ik ben helaas gewoon nog aan het werk
Vind ik leuk
Ale +5563
vrijdag 8 februari 2019 om 15:12
Behalve in de CL. 😂
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:13
ook. Maar helaas loten wij wel topploegen in tegenstelling tot onze concurrent.
Vind ik leuk
Andre As +609
vrijdag 8 februari 2019 om 15:19
In Europa hebben jullie geen concurrentie. Daar zijn jullie het enige lachertje.
Vind ik leuk
UpOne +1055
vrijdag 8 februari 2019 om 15:34
Indd geen concurrentie in Europa, hedde gij goed gezegd jonguh.
Vind ik leuk
KvhZ +1849
vrijdag 8 februari 2019 om 15:58
Jullie worden het lachtertje. Einde van het seizoen weer helemaal niets behalve het woordje ‘als’.
Vind ik leuk
Ale +5563
vrijdag 8 februari 2019 om 15:20
Ja dat Bayern stelt niks voor, stuk minder dan Inter..... Barca wat op 30% speelde was ook te sterk... Man kansloos waren jullie. 😂
Vind ik leuk
Ajdd +99
vrijdag 8 februari 2019 om 16:44
Ajax was wel doorgekomen in de poule van PSV wil je zeggen?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 16:44]
Vind ik leuk
Ale +5563
vrijdag 8 februari 2019 om 17:45
In iedergeval meer punten, en ja ik denk zelfs dat we 2e in de poule zouden worden.
El zou als een afgang voelen. Laat staan als laatste.. 😂
Vind ik leuk
UpOne +1055
vrijdag 8 februari 2019 om 18:11
Het ging tegen Benfica anders ook niet zo vanzelfsprekend toch?
Vind ik leuk
Ajdd +99
vrijdag 8 februari 2019 om 20:59
Geen schijn van kans!
Vind ik leuk
Broodje Aad +1141
vrijdag 8 februari 2019 om 15:22
Daar voor speel je toch in de Champions League?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17904
vrijdag 8 februari 2019 om 15:23
Jankerd ... 😂
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:32
Dat is ook wel eens anders geweest toch ? Ik herinner mij ook een poule met City, Barcelona en Dortmund. Toen alle kampioen in hun land.
Vind ik leuk
Benniewies +4377
vrijdag 8 februari 2019 om 15:48
Welke topploegen?
Je weet niet eens wat de definitie van een topploeg is!
Vind ik leuk
Mosquito +20257
vrijdag 8 februari 2019 om 15:12
Lijkt er op dat Ihattaren Guti is voorbijgestreefd.
Mark ziet geen buitenspeler in Guti.
Vind ik leuk
appeltje +2884
vrijdag 8 februari 2019 om 15:20
Die paar keer dat hij inval was hij wel goed. Sinds hij heeft basisplaats heeft is het redelijk matig. Pereiro is daarentegen wel iets beter weer gaan spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:30
Jullie staan terecht bovenaan, maar wees in je tekst eens origineel.
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1426
vrijdag 8 februari 2019 om 16:42
Idd heel veul goei.
Vind ik leuk
Asarkan +175
vrijdag 8 februari 2019 om 15:10
'Als Lozano en Lozano niet mee doen'
Klein typfoutje
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:12
Als dat menneke echt zo goed is, dan ben je 'm kwijt, het lot van een nederlands toptalent
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 15:12]
Vind ik leuk
Mosquito +20257
vrijdag 8 februari 2019 om 15:17
Net als Ziyech bedoel je?
Die tikt ook al bijna de 30 aan.
Vind ik leuk
Naranja +916
vrijdag 8 februari 2019 om 15:30
Ziyech is een van de weinige uitzonderingen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:34
Nog 5 jaar hoor tot de 30. 5 jaar is best lang ( zeker als je het moet hangen).
Vind ik leuk
Mosquito +20257
vrijdag 8 februari 2019 om 17:23
Wordt volgende maand 26😉
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 20:57
Is dus nog gewoon 25 😉. Raar eigenlijk dat je op 1 dag een jaar ouder word ?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:17
Ik hoop van ganser harte dat Utrecht wint.... Maar ik heb er een hard hoofd in... PSV ligt ons gewoon niet. Soms heb je dat, maar elke nieuwe wedstrijd is een nieuwe kans dus Utrecht, ga er weer voor!
Vind ik leuk
Wilex +2266
vrijdag 8 februari 2019 om 15:25
Gewoon net doen of dat het Ajax is dan maak je zeker een kans.
Is het stadion al uitverkocht? Of is dat echt maar 1x in een jaar het geval?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:45
Stadion is wel vaker uitverkocht hoor haha niet alleen tegen Ajax. Spel van PSV ligt ons gewoon niet. Kan gebeuren. Ajax daarentegen wel. Is toch vaak opener dan PSV. En voor mij geldt dat ik wil dat ze altijd hun best doen! Voor mij geld het niet dat Ajax de wedstrijd van het jaar zou zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 21:01
PSV speelt "slimmer". Durft op de counter te spelen, hebben daar ook de spelers voor. Bij Ajax moet er altijd aangevallen worden tegen wie we ook spelen. Is ook niet altijd even reëel. Psv speelt gewoon realistischer. Dat past niet bij Ajax en daarom staat PSV bovenaan.
Vind ik leuk
stratumseind +191506
vrijdag 8 februari 2019 om 15:33
Onzen stevie geneest wel vaker op wonderbaarlijke wijze..................
Vind ik leuk
Bo3007 +435
vrijdag 8 februari 2019 om 16:56
Stevie Wonder? :)
Vind ik leuk
14forever +8980
vrijdag 8 februari 2019 om 15:39
Zal wel weer een weg geef partij worden.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:40
jaah wij hebben echt veul goei
gvd wa hebben wij veul goei
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 21:03
Ook een goei tekst 🤔
Vind ik leuk
Mari +11741
vrijdag 8 februari 2019 om 17:15
Hopelijk zijn de contracten goed opgesteld. Hoge transfersommen
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 17:18
grote mocro talentje ..
ik hoop dat v bommel hem inzet tegen zijn getogen stad Utreg ...
Heb nog mn twijfels bij deze jonkiee
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 21:32
De opleiding van PSV wordt steeds meer zichtbaar. Her predikaat joopclub past tegenwoordig in Amsterdam.
Vind ik leuk
ritje +535
zaterdag 9 februari 2019 om 07:16
hallo Ajax moet als vervanger voor Ziyech












Hallo Ajax moet proberen Peirero van PSV halen Die past beter bij Ajax dan bij PSV! Als vervanger ? van ziyech, mvg ritje
Vind ik leuk