'Spelersmakelaar' van FC Groningen: 'Gewoon FaceTime, maar provisie is welkom'

'Spelersmakelaar' van FC Groningen: 'Gewoon FaceTime, maar provisie is welkom'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 18:41vr 08-02-2019 om 18:41

Thomas Bruns verruilde Vitesse vorige maand op huurbasis voor FC Groningen, maar neemt het zondag op tegen zijn broodheer. De 27-jarige middenvelder koestert geen wrok richting trainer Leonid Slutsky van de Arnhemmers.

"Ik heb in de voorbereiding een kans gehad om een plek in het team af te dwingen. Dat is niet gelukt. Dan valt de keuze op anderen. Die heb ik te respecteren", zegt Bruns tegen de Gelderlander. Hij heeft nog regelmatig contact met Bryan Linssen. "Er zijn geen plagerijen, maar we doen wel aan kansberekening. Vitesse worstelt een beetje, hè? Natuurlijk zie ik kansen voor Groningen. Maar die zou ik ook zien tegen Ajax. Kans is er altijd."

Bij Groningen is hij meteen belangrijk, maar bij Vitesse moest Bruns in de eerste seizoenshelft genoegen nemen met een rol als invaller. "Je moet bij de eerste stap van nul naar honderd kilometer per uur. Dat is vreselijk lastig. Je moet ook elke week afwachten óf je wel mag invallen. En als je dan de kans krijgt, moet je goed invallen. Tegen Feyenoord kreeg ik de kans en kreeg ik rood. Dat was dom."

Bruns noemt zichzelf 'een slechte bankzitter'. "De bank knaagt aan mij. Nu voel ik me kiplekker. Vrolijk en vrij." In aanloop naar het treffen met Vitesse zal hij als analist fungeren voor Groningen, nadat hij eerder al als 'spelersmakelaar' optrad door Paul Gladon naar de club te lokken. "Dat was gewoon wat FaceTime. Ik heb alleen de voorzet gegeven. Maar de provisie voor de transfer is wel welkom, hoor."

Poll

Wat wordt Groningen-Vitesse?

(1690 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 8 februari 2019 om 18:49
Komt goed in het hoge noorden als doan mee doet 3-1💚✅
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:21
Hij zit goed daar . Het niveau bij Vitesse ligt bij trainingen dus te hoog voor hem . Maar prachtige voetballer voor de ED .de top zou hij nooit halen en voor een plekje bij de subtop moet hij heel hard knokken
Vind ik leuk
keesje s +454
vrijdag 8 februari 2019 om 20:34
Wil je nou beweren dat vitesse beter is 😂😂zoveel verschil zit daar echt niet in hoor!! De top 3 en alles daaronder kan allemaal van elkaar winnen of verliezen... Ene seizoen eindigt vitesse hoger, de ander Utrecht... AZ.... Groningen... Heracles...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 23:00
Kun je lachwekkend over doen, maar blijkbaar ligt het zo. Op zijn positie in ieder geval. Bovendien stelt rinusje het niet eens zo letterlijk in relatie tot Groningen.

Hij zelf nb geeft het toe in dit artikel! Bij Vitesse heeft hij Bero, Serero, Ødegard (en geblesseerde Musonda) onbetwist voor zich. Vervolgens moet hij de concurrentie aangaan met Beerens, Ali en Foor. Zelfs in dat rijtje staat hij niet bovenaan in de pikorde. Voor hem is er dit seizoen sowieso geen basisplaats bij Vitesse. Moet ook zeggen dat hij op de trainingen weliswaar prima meekwam, maar zeker niet opviel of uitblonk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 23:03]
Vind ik leuk
keesje s +454
zaterdag 9 februari 2019 om 08:27
Dat begrijp ik, ligt ook net aan wat voor trainer je hebt... Maar bedoel dat het verschil echt niet zo groot is wat clubs betreft.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 08:51
11 miljoen in begroting is best veel.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:46
Momenteel niet inderdaad. Begin van het seizoen was Groningen de draad kwijt en nu Vitesse.
Bovendien veel blessures.
Ik hou mijn hart vast voor morgen hoor!
Vind ik leuk
Wouter018 +236
vrijdag 8 februari 2019 om 19:03
Een ballerina op voetbalschoenen die Bruns.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:31
???? Ik hoor veel Vitesse fans zeggen maar hij knokt voor elke bal en is nog bepalend ook in zen 1 ste 3 wedstrijden echt een prima speler
Vind ik leuk
Koeien +3442
vrijdag 8 februari 2019 om 19:50
Al draagt ie een tutu, hij werkt lekker daar op het middenveld. Vooralsnog tevreden over zijn inbreng.
Vind ik leuk
VA1 +2670
vrijdag 8 februari 2019 om 23:24
Nee een zaalvoetballer op naaldhalkjes...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws