'Een waarschuwing voor Ajax: net als Van Persie is Benzema in absolute topvorm'

'Een waarschuwing voor Ajax: net als Van Persie is Benzema in absolute topvorm'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 10:28za 09-02-2019 om 10:28

Henk Spaan ziet Marcelo als de zwakke schakel in het elftal van Real Madrid. De columnist van het Parool adviseert Ajax om goed te analyseren hoe de laconieke Braziliaan speelt en denkt zelf dat er mogelijkheden liggen aan die kant van het veld.

Het viel Spaan tijdens de bekerwedstrijd tussen Barcelona en Real Madrid op dat Malcom, de rechtsbuiten van Barcelona, weinig te duchten had van Marcelo. 'Het zwakke punt heet tegenwoordig Marcelo', schrijft Spaan in zijn column in het Parool. 'Die staat linksback, maar bekommert zich niet meer om zoiets triviaals als een rechtsbuiten. Daar heeft Marcelo geen zin in.'

'Aan diepgaande tegenstanders heeft Marcelo een broertje dood', vervolgt Spaan zijn betoog. 'Laat ze lekker hun gang gaan als ze zo nodig achter zijn rug om willen wegsneaken. De dagen dat Marcelo zich om diepgaande, lopende mensen placht te bekommeren liggen ver achter hem. Met andere woorden: achter Marcelo ligt ruimte, wat mogelijkheden biedt voor Mazraoui.'

De gevaarlijkste speler van Real Madrid is volgens Spaan niet Gareth Bale of Luka Modric. 'Waarschuwing: net als Van Persie laat Benzema zich met een zekere regelmaat wegzakken uit de spits en net als Van Persie is hij in topvorm. Door zijn beweeglijkheid is hij moeilijk te bespelen. Na de loting dacht ik nog dat Bale de uit te schakelen man was. Voortschrijdende inzichten wijzen nu naar Benzema.'

Poll

Maakt Ajax kans tegen Real Madrid?

(4656 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 10:31
Marcello de zwakste schakel.... eens kijken wie achter wie aan gaat lopen dan want wat ik laatst van die mazaroei zag dan heeft marcello weinig te vrezen
Vind ik leuk
Itsese +5944
zaterdag 9 februari 2019 om 10:33
Je moet het in verhouding bekijken.. Messi vs Marcelo. Of Massaroei vs Marcelo
Vind ik leuk
Plattekar bv +32057
zaterdag 9 februari 2019 om 10:34
Ik denk eerder dat Mazraoui achter Marcello aan moet....
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 12:08
Dacht dat ik dit nooit zou zeggen maar " Kom Op Madrid!! ". Hak ze in de pan!!!!
Vind ik leuk
AllAdIn +22420
zaterdag 9 februari 2019 om 12:18
Dus de Europese punten die er voor Nederland gehaald kunnen worden interesseren jou niks, heb je echt zo'n bekrompen gedachtegang?
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 12:31
Ach man.
Ik wens de aartsvijand verlies toe.
Europees spelen moet je gewoon zelf bedwingen.
Vind ik leuk
AllAdIn +22420
zaterdag 9 februari 2019 om 12:55
En wanneer de Nederlandse clubs weinig Europese punten pakken, dan valt er straks weinig meer af te dwingen. Maar zo ver kijk jij dus duidelijk niet..
Vind ik leuk
Roffel1998 +2156
zaterdag 9 februari 2019 om 13:04
Grappig ook dat een psv'er ons de aartsvijand noemt, terwijl t andersom helemaal niet zo is. Eigenlijk niet eens grappig meer, maar zeer triest.
Vind ik leuk
AllAdIn +22420
zaterdag 9 februari 2019 om 13:11
Ik heb geen idee welke club hij/zij support, ik vind het gewoon sneu en bekrompen .
Eigen soort van haatgevoelens laten prevaleren boven wat belangrijk is voor het Nederlandse voetbal.Niet rationeel na kunnen denken dus...
Vind ik leuk
Roffel1998 +2156
zaterdag 9 februari 2019 om 13:30
Nou hij heeft Van Bommel in een PSV-shirt als profielfoto, dus ging dr vanuit dat ie voor PSV is. Slaat sowieso nergens op dat je een andere club haat, het blijft altijd nog een sport. Ik gunde PSV in CL ook alles maarja je hebt er van die bekrompen zieltjes tussen zitten die andere clubs niks gunnen.
Vind ik leuk
AllAdIn +22420
zaterdag 9 februari 2019 om 14:19
Ik kijk nooit naar profielfoto's, maar snap dan jouw reactie wel. Ik gun ook elke Nederlandse club het beste in Europa, alle punten zijn welkom!
Nog even en wij moeten zelfs voorrondes spelen voor de voorrondes, en dat wil toch niemand?
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 14:36
Ik ook, behalve ajax.
Kan wel gaan liegen en zeggen dat ik hoop dat ajax de Champions League wint, maar zo ben ik niet.
Ben gewoon eerlijk en je mag vinden wat je wilt.
Vind ik leuk
AllAdIn +22420
zaterdag 9 februari 2019 om 14:44
Liegen is sowieso onzin, het siert je dat je gewoon eerlijk bent, maar ik begrijp gewoon niet dat je jouw aversie tegenover Ajax laat prevaleren boven wat echt belangrijk is voor het Nederlandse voetbal.

Snap je?
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 14:54
Lang verhaal.
Vind ik leuk
AllAdIn +22420
zaterdag 9 februari 2019 om 15:07
Oké..
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 15:34
Denk je dat ze in het buitenland ook zo denken?
Supporters van Benfica die hopen dat Porto het goed doet in Europa?
Of supporters van Panathinaikos die hopen dat AEK het goed doet in Europa?
Of supporters van Lyon die hopen dat PSG het goed doet in Europa?
Dacht het niet.
Vind ik leuk
abraksas +1885
zaterdag 9 februari 2019 om 13:24
vijand vooral ook he. Ik zie in het voetbal (of sport algemeen) eigenlijk alleen rivalen. Als je het over vijanden gaat hebben dan laat je het sportieve gedeelte volgens mij wel een beetje achterwege en is het meer een haat.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2156
zaterdag 9 februari 2019 om 13:31
Precies rivaliteit is prima, maar haat naar andere clubs is wel heel triest.
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 15:35
Voetbal is oorlog!
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 14:34
Ja wie anders dan?
Emmen?
Vind ik leuk
Roffel1998 +2156
zaterdag 9 februari 2019 om 18:31
Grappig dat jullie voor ons dat niet zijn. Eenzijdige rivaliteit is toch helemaal niks aan.
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 19:00
Niet?
Van wie verloren jullie het vaakst dan?
Vind ik leuk
Roffel1998 +2156
zaterdag 9 februari 2019 om 19:18
Aartsrivaal is niet iets waar je het vaakst van verloren hebt. Feyenoord blijft altijd de enige rivaal.
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 19:26
Zoek anders is even op wat rivaal betekent pannenkoek 😉
Vind ik leuk
Roffel1998 +2156
zaterdag 9 februari 2019 om 19:31
aartsrivaal zelfst.naamw. iemand die de belangrijkste rivaal is (sinds onheuglijke tijden). Dit is toch echt Feyenoord
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 19:44
Dus de belangrijkste concurrent is Feyenoord?
Hahahahahahaha
Vind ik leuk
Roffel1998 +2156
zaterdag 9 februari 2019 om 19:54
Je weet wat onheuglijke tijden betekent?
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 20:03
https://www.ajax1.nl/grootste-aartsrivaal-ajax/

🤫
Vind ik leuk
Roffel1998 +2156
zaterdag 9 februari 2019 om 20:11
Sportief gezien, gevoelsmatig zal t altijd Feyenoord zijn.
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 20:23
Heb je nog gekeken net?
🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Roffel1998 +2156
zaterdag 9 februari 2019 om 20:29
Ja, verschrikkelijk slecht dit. Gefeliciteerd alvast met t kampioenschap.
Vind ik leuk
Mosquito +20270
zaterdag 9 februari 2019 om 20:29
Thnx
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:28
Haha aartsvijand, sinds wanneer is dat dan. Blijkt maar weer dat jullie meer met Ajax bezig zijn. Dat je ook nog Madrid gaat aanmoedigen, dat is helemaal treurig.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3468
zaterdag 9 februari 2019 om 13:31
Het is ook de bedoeling dat wanneer je dan Europees voetbal speelt, je ook punten haalt. Maar begrijp dat jij (en eventueel anderen) dat niet ziet. Aangezien jullie Europees niet veel voor stellen de afgelopen jaren.

En om even jouw reactie te tackelen van dat wij geen prijzen hebben gepakt, dat klopt! En het wordt tijd dat wij dat wel weer gaan doen. Maar wij zijn nog altijd de club waar in het buitenland naar gekeken worden en die echt wat voor stelt.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:48
De meest zielig afgunstige reaktie van de dag. Gefeliciteerd !
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 12:49]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:49
De meest zielige afgunstige reaktie van de dag. Gefeliciteerd !
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 12:51]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:46
Zielig persoon
Vind ik leuk
AllAdIn +22420
zaterdag 9 februari 2019 om 12:15
Ik ben bang dat je gelijk hebt, maar hoop doet leven..
Vind ik leuk
De fries +1855
zaterdag 9 februari 2019 om 10:36
Henkie “ open deuren” Spaan.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:38
Hopelijk speelt Kristensen!
Vind ik leuk
stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 10:39
ik dacht dat jij ajacied was?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:41
Ja daarom! Kristensen is echt een goede rechtsback! Heel erg onderschat! En sws veel beter dan Mazraoui.
Vind ik leuk
Itsese +5944
zaterdag 9 februari 2019 om 10:44
Weet ik niet, maar er zit iets in Marokkaanse spelers, mega veel talent, maar zodra ze 2-3 wedstrijden het goed doen en volle media aandacht krijgen, dan hebben ze altijd even een dipje in het spel. Waar de rest er eigenlijk rustig onder blijft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 10:45]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:54
Dat sws!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6240
zaterdag 9 februari 2019 om 11:02
Ben ik niet net je eens maar misschien als Kristensen een paar wedstrijden de kans krijgt dat hij mij kan overtuigen!? Maar moet dat precies nu!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:17
Ooh maar hij gaat echt niet spelen om jou te overtuigen hoor. Ik denk eerder om een goede pot te voetballen. ;)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 11:17]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:40
Nou ja kijk, maar naar de resultaten. Kristensen speelde rechtsback tegen de beker wedstrijd tegen Heerenveen en tegen VVV en dat verliep heel goed en Mazraoui speelde in de competitie wedstrijd tegen Heerenveen op rechtsback en tegen Feyenoord... Dat verliep minder en zeker hij kon het niet aan. Kristensen kan veel beter verdedigen.
Vind ik leuk
jari11 +2367
zaterdag 9 februari 2019 om 11:07
Meen je dit? Ik ben het eens dat Mazraoui geen back is en beter op het middenveld kan spelen. Maar aub geen Kristensen...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:41
Als hij speelt staat het eigenlijk altijd verdedigend heel stabiel en aanvallend voegt hij ook veel toe!
Vind ik leuk
jari11 +2367
zaterdag 9 februari 2019 om 11:45
Aanvallend heeft hij een goede lage voorzet, meer pluspunten kan ik niet bedenken eigenlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:00
Verdedigend een stuk beter dan Mazraoui.
Vind ik leuk
stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 11:09
nou wil ik niet lullig klinken maar die kristensen die heeft sinds zijn komst zijn schoenen nog niet uit de doos gehaald .
Das echt doorsnee 13 in een dozijn.
Vind ik leuk
Nvd88 +6192
zaterdag 9 februari 2019 om 11:13
Was het maar 13 in een dozijn. Dan had je misschien nog een beetje iets aan die jongen. Viergever vind ik dan 13 in een dozijn, die is nog een beetje bruikbaar.
Vind ik leuk
jari11 +2367
zaterdag 9 februari 2019 om 11:15
Ja dan heb ik nog liever Veltman.
Vind ik leuk
stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 11:17
die klotst er in ieder geval wel onder als het nodig is
Vind ik leuk
Kinkladze +112
zaterdag 9 februari 2019 om 15:27
Wees jij nou maar blij met die 13 dozijn die bij Ajax vandaan komen. En niet vragen wie allemaal, want dan ben ik te lang bezig.
Vind ik leuk
stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 16:04
Oei een "nieuw" gepikeerd lid als ajacied ...dat zie je hier niet vaak.............................
Vind ik leuk
Kinkladze +112
zaterdag 9 februari 2019 om 16:35
Ben niet nieuw, ben er vanaf Ajaxprimeur al bij. Ik reageer niet zo veel omdat het vaak niet over voetbal gaat, maar om elkaar af te zeiken. En daar heb ik geen zin in. Ben dol op voetbal en erover lullen, maar wel met een beetje respect naar elkaar. Inhoudelijk over voetbal praten is hier ver te zoeken. Helaas...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 16:37]
Vind ik leuk
stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 16:40
waarom doe je er dan zelf aan mee?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:44
Inderdaad zeg, je komt met Blind, Mazraoui, Donny en Schone op de proppen hoe kan je dan spreken over Marcelo is de zwakste schakel. Dit wordt 0-5, real zal niet met een volledige basis komen Ajax zal niet serieus genomen worden.
Vind ik leuk
Olfie +5529
zaterdag 9 februari 2019 om 11:26
Ja want ze hebben zo'n topseizoen dat ze wel even risico kunnen nemen met CL.
Vind ik leuk
abraksas +1885
zaterdag 9 februari 2019 om 13:29
Volgens mij begrijpen sommigen de term zwakste schakel niet echt.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 11:30
sinds wanneer kijk jij naar ajax ?
Vind ik leuk
Jan Guevara +9885
zaterdag 9 februari 2019 om 11:55
Eigenlijk alleen als ze met 6-2 van Feyenoord verliezen. :)
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 12:23
dus de volgende 20 jaar kijk je niet meer dan
Vind ik leuk
stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 12:05
De week voorafgaand aan de klassieker waren de waffels weer van dusdanig grote aard dat ik de beroemde val na de hoogmoed wel eens wilde aanschouwen .

En man wat werd ik op mijn wenken bediend......
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 12:20
haha zo voorspelbaar
het lukt je nog steeds niet he
Vind ik leuk
stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 12:26
inderdaad voorspelbaar maar ja jullie blijven ook iedere keer weer als een stel struisvogels je kop in het zand steken en maar blaten dat je de beste bent en wel ff daar met een nulletje of 4 gaat winnen.

De hilariteit was wederom erg groot in nederland en omstreken.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:47
Ach man jullie presteren niks beter dit seizoen.

Ajax
Champions League: Ja
Beker: Ja
Titelkandidaat: Ja

PSV
Titelkandidaat: Ja

Wij doen nog overal mee hoor.. daar tegen in is PSV met de grote monden overal al uitgespeeld. En nog praat je zoveel onzin..
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 13:02
Welkom in de vereniging van azijnzeikers
Als je zo door gaat maak je zelfs kans om in het bestuur de komenI
Vind ik leuk
stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 13:11
Ik kan alleen maar hopen dat jij als voorzitter ervan een goed woordje voor me wilt doen
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 13:16
Haha je bent nu al ere lid
Maar het dagelijksbestuur zit ergens beneden de rivieren
Daar kom ik bijna nooit (alleen als ik op vakantie ga naar zuid ëuropa)
Vind ik leuk
stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 13:19
hopelijk niet te ver zuid europa dan
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 13:25
Zelfs daar ga je over zeiken
Haha heerlijk
Ga zo door!!
Vind ik leuk
abraksas +1885
zaterdag 9 februari 2019 om 13:37
De hilariteit was ook wel groot toen PSV in Emmen niet verder dan een 2-2 kwam (oh wacht, daar zag jij natuurlijk al aankomen dat PSV punten zou verspelen en ging jij er dus niet vanuit dat PSV wel ff dik ging winnen). Of Mertens met zijn kampioenswedstrijd een paar jaar geleden. Of überhaupt die 4 jaar waar Ajax kampioen werd toch elke keer grote bekken van de PSVers want PSV ging wel ff kampioen worden.
Jij doet alsof alleen Ajacieden grote bekken hebben maar PSVers doen dat netzo. Maar ja, dat vergeet jij natuurlijk. Zou ik liever ook vergeten hoor, daar niet van dus ik snap het wel hoor.
Vind ik leuk
Nr14always +1402
zaterdag 9 februari 2019 om 12:57
Dan ga ik er van uit dat zodra psv de JC Arena betreedt hun hetzelfde overkomt als wij tegen Feijenoord, en ik voorzie dat dit staat te gebeuren.
Vind ik leuk
stratumseind +191510
zaterdag 9 februari 2019 om 13:12
DAT zullen we nog wel eens zien
Vind ik leuk
Il Gordo +17014
zaterdag 9 februari 2019 om 10:31
Achter Mazraoui ligt er altijd ruimte zodat er voor Marcelo en Vinicius altijd mogelijkheden zijn.
Vind ik leuk
Dylannowi +20
zaterdag 9 februari 2019 om 10:31
Tot Marcelo een goede wedstrijd speelt en Ziyech is ook niet zo van het altijd terug komen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:33
In ieder geval geen wedstrijd voor dolberg
Vind ik leuk
AZVork +1106
zaterdag 9 februari 2019 om 10:34
Een waarschuwing voor Madrid. Nico is boos.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:35
Goh wat opvallend weer...er doen geen andere Nederlandse ploegen meer mee maar toch als eerste reageren op een Ajax topic....hoe gefrustreerd kan een mens zijn in zijn leven.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:46
Het doet je veel he dat Ajax nog CL speelt . Geniet er nog even van over een klein weekje staat het eerste ❌ er al weer voor Ajax .






Nog 2 te gaan
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:48
Dat kruis stond er bij jou al een tijdje achter
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:53
Roep het anders nog een keer ( wij zijn Ajax wij zijn/waren ooit eens de beste ) kunnen wij ook weer even lachen
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:58
Nu snap ik het verklein woordje wat je naam betreft.... je tikt niet alleen als calimero je bent het en je gedraagt je er ook naar
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:01
Ach hij is op zijn teentjes getrapt huilie huilie doen
Vind ik leuk
jari11 +2367
zaterdag 9 februari 2019 om 11:09
Rinusje, reageer een keer serieus over voetbal of ga lekker je familie vermoeien en niet ons.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:16
Daar heb je Calimero ook weer
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:52
Rinus heeft niks anders dan dit forum dit is zijn leven
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:54
Droeftoeter
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 11:37
de echte Rinus was een amsterdammer
je probeert te pronken met zijn veren
haha
Vind ik leuk
Zultkop +6369
zaterdag 9 februari 2019 om 12:01
Nee hoor, de echte Rinus, rooie Rinus, is een grunneger.
Vind ik leuk
Savior +1526
zaterdag 9 februari 2019 om 10:35
Snap niet waarom er Nederlanders tegen ajax zijn in Europees voetbal. Dan ben je je echt dom!
Vind ik leuk
chicken +14014
zaterdag 9 februari 2019 om 10:37
Dat is van de meesten wel bekend hier hoor..
Vind ik leuk
isnake +2694
zaterdag 9 februari 2019 om 10:40
Ik zie hier niemand die tegen Ajax is. Ik zie hier wel mensen die Ajax niet zo veel kans geven om te winnen.
Ik hoop dat Ajax het tweeluik winnend af kan sluiten, maar ik verwacht dat dat niet gaat lukken.
Ik laat mij dus graag verassen in deze.
Vind ik leuk
Butterz +87
zaterdag 9 februari 2019 om 10:42
je geeft zelf t antwoord al: je snapt t niet ...
Vind ik leuk
Mike2018 +47
zaterdag 9 februari 2019 om 12:19
Denk vanwege de grote praatjes van Ajax supporters en spelers, 6-2 tegen Feyenoord zijn ze al weer vergeten. Ajax rolt Madrid effe op!
Vind ik leuk
Savior +1526
zaterdag 9 februari 2019 om 17:30
Volgens mij heeft iedere supporter van een feyenoord of psv ook een grote bek, ik persoonlijk niet en zo heb je meer ajacieden. Die wim Jansen of iets dergelijks hier op vp heeft toch ook een grote mond en stratum (om er maar een paar van andere clubs te noemen). Dat er meer ajacieden zijn (volgens jou) komt omdat ajax simpelweg de grootste club van Nederland is en daardoor dus de meeste fans.
Vind ik leuk
Zymotic +288
zaterdag 9 februari 2019 om 10:36
Mazraoui, man man man.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:36
Grote kans dat Reguilon gaat spelen. Die vind ik persoonlijk de laatste tijd veel beter spelen!
Vind ik leuk
Ale +5564
zaterdag 9 februari 2019 om 10:38
Nou Neres ipv Ziyech zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Nr14always +1402
zaterdag 9 februari 2019 om 10:42
Dat is breaking news, tegen zoveel klasse heb je alleen een kans, zoals Feijenoord laatst tegen Ajax, once in a lifetime Dus.
Vind ik leuk
Kuip +9696
zaterdag 9 februari 2019 om 10:47
Ajax moet er voor zorgen dat het 170 minuten geconcentreerd compact speelt en Real op de nul kan houden. De laatste 10 minuten in Madrid mag het gas open en de dan zenuwachtige Madrilenen in de slotminuten de nek omdraaien.
Thuis 0-0, uit 0-1 of 1-1. Zo simpel is het.
Vind ik leuk
chicken +14014
zaterdag 9 februari 2019 om 10:49
Nou...dan doen we dat toch ff...gewoon real niet laten scoren. Appeltje eitje 😉
Vind ik leuk
Nr14always +1402
zaterdag 9 februari 2019 om 10:53
De praktijk werkt helaas altijd anders. Zoals ik het zie heeft dat jongetje met zijn Barcelona ambities de zaak stuk gemaakt, de cohesie is weg.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:37
Denk dat die ook paar schoppen krijgt van real madrid hahaha
Vind ik leuk
Arvin +6702
zaterdag 9 februari 2019 om 11:48
Alsof dat zijn schuld is, die roept al het hele seizoen dat hij niet tussentijds wil vertrekken, dus Marc had hem in de zomer pas moeten verkopen, maar Marc had weer eens de ouderwetse eurotekens in z'n ogen en dacht niet aan het team, alleen aan geld.
Vind ik leuk
Nr14always +1402
zaterdag 9 februari 2019 om 12:05
Hij gaf zelf aan hij wilde het voor 1 februari rond hebben, Overmars heeft slap gehandelt en had dat moeten weigeren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 12:06]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:14
Was het maar zo simpel.
Vind ik leuk
Kuip +9696
zaterdag 9 februari 2019 om 11:24
Het idee is simpel, de uitvoering wat lastiger. Maar..... ‘de bal is rond’.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:27
HAHA ja de uitvoering laat na de winterstop zeker wat steekjes liggen. Ongeveer 10 steekjes om wel te verstaan. Nog steeds ziek van. Maar misschien gaan ze wel tegen het grote Real zich zo gedragen als de kleinere clubs in de Eredivisie doen tegen Ajax.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 11:43
volkomen mee eens!
de sleutel van het succes ligt in het houden van de nul in amsterdam
daarna is alles mogelijk
real heeft veel moeite om het spel te maken
en ronaldo is niet meer (bij Real dan)
Vind ik leuk
Come on Utreg +29071
zaterdag 9 februari 2019 om 11:07
Mazraoui gaat het druk krijgen. Marcelo speelt vaker linksbuiten dan linksback. Voor Ziyech en Mazraoui kan dit kansen bieden als Marcelo hen ook ruimte geeft.
Vind ik leuk
Muscles +1433
zaterdag 9 februari 2019 om 11:07
Hè Spaan, nog geen trainersdiploma? Dan ff aan ten Hag overlaten.........
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:12
Ik heb op nee gedrukt in de poll. Als ik ja druk verliezen we zeker. Maar ja hoop heb ik wel.

De hoop op een goed resultaat. Maar vooral de hoop dat de selectie als een team speelt met de motivatie om te winnen. Ik wil passie en strijd zien. Dat wat tegen Feyenoord miste. Hopelijk kunnen ze dat tegen Real wel.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:13
Onze geweldige trainer, zal zeker wel een tactische oplossing vinden daarvoor.
Vind ik leuk
Garnaal +501
zaterdag 9 februari 2019 om 11:35
Op Netflix staat een geweldige documentaire over le K Benzema, wat een icoon. Noemde Fran Sol destijds de beste spits waar hij ooit mee heeft gevoetbald in de jeugd van Real. Terug naar jou Youri.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:36
Dat het geen walkover voor Ajax word lijkt me duidelijk. Je speelt wel tegen de club die de laatste 3 edities van de CL gewonnen heeft. Maar dat wil niet zeggen dat de Madrilenen even over Ajax heen walsen. Nog niks verloren in de CL, ok nog niet tegen clubs gespeeld van groot formaat ( behalve Bayern dan), maar het zegt toch wel iets. En laten we gewoon hopen dat ze werkelijk alles geven beide wedstrijden dan kun je ook gewoon met oogeheven hoofd terug naar huis of je nu wel of niet door bent. Ik heb er iig veel zin in, en ben best positief, vooral in de thuiswedstrijd.
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 11:47
Als Ajax door Real wordt uitgeschakeld dan wordt Ajax door de huidige meervoudige CL-kampioen uitgeschakeld en gezien de (financiële) machtsverhoudingen is dat voor een nieuw team van Ajax geen schande.
Het is juist een prestatie van Ajax dat hij tegen een Real mag spelen. En dan zonder gejank (achteraf) van hoe zwaar Real als tegenstander is bij een eventuele uitschakeling.
Gewoon voetballen en kijken hoe en waar het eindigt. De hele buitenwacht kijkt graag naar het treffen van de topclub van Nederland tegen het Koninklijke Madrid. De media aandacht is wereldwijd.
67.000 tickets verkocht en zou zelfs 3 keer de Arena kunnen worden uitverkocht.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 11:48]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:18
De hele buitenwacht? Mijn god wat een gelul.
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 12:52
Wat weet jij er nou van jaloerse pik. Jouw cluppie mag thuis meegenieten ?
Als je het gelul vindt dan niet reageren.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 11:48
welke club in nederland weet zich gesteund door 67.000 toeschouwers?
en die azijnzeikers hier dan ?
ach
beetje jaloers , beetje gek
ik zou die azijnzeikers aanraden niet te gaan kijken
op teletekst kan je het ook zien......;
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:54
Dat er grote belangstelling is voor een top affiche in de 1/8 finale van de CL is toch niet zo bijzonder? Dan ineens wil iedereen er wel bij zijn, inclusief een hoop dagjesmensen, steun is pas echt te prijzen als het even tegenzit tegen een middelmatige tegenstander, voor Real-thuis kan iedere boerenlul die ook maar een beetje Ajacied is zich wel opladen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 12:02]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 12:26
ok jij bent nu ingedeeld bij de groep azijnzeikers
en je bent niet de enige
veel plezier
haha







Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:34
Vind ik prima, maar snap alleen niet dat je van zoiets doodnormaals nou zo onder de indruk bent. Verder heb ik niets tegen Ajax en mogen ze van mij zeker doorgaan, al schat ik de kans daarop vrij laag in.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 12:48
Nu begin ik hoop te krijgen dat ze het wel gaan redden
Gouden regel in het voetbal :
Als de aijnzeikers zeggen dat je kansloos bent is er hoop!!
En 67.000 is niet bijzonder?
PSV 33.500 (dat is de helft)
Feyenoord 40.000 (de onderste ring bleef open omdat ze bang warenvoor rellen)
Dus hoe gewoon is ongewoon?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:50
Het is de achste finale van de CL (!) tegen Real Madrid (!), vanzelfsprekend is er dan enorme belangstelling om daar bij te zijn (onder die omstandigheden had je bijv. De Kuip ook wel 4 keer uit kunnen verkopen).. En verder heb ik het nergens over kansloos gehad, je moet echt eens wat beter gaan lezen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 12:56]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 12:59
Nu maak je me weer onzeker
Asjeblieft zeg dat ze kansloos zijn !!
En je hebt nog steeds moeite met cijfers
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:01
Als je zoals jij niet verder komt dan wat betekenisloos gewauwel, snap ik wel dat je al snel ergens van onder de indruk bent, maar het is echt de normaalste zaak van de wereld waar je je nogal kinderlijk over lijkt te verwonderen.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 13:05
Ik heb gezegd in Nederland
Als dat in Nederland gewoon is geef dan even snel 10 a 20 andere wedstrijden
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:10
Je snapt er niets van, ik stel dat het gezien de omstandigheden de normaalste zaak van de wereld is dat er massale belangstelling voor kaarten als Ajax de 1/8 finale van de CL mag spelen en dan ook nog een tegen een zeer aansprekende tegenstander als Real Madrid.. Dat was in het geval van Feyenoord en zelfs PSV weinig anders geweest; het is totaal niet opzienbarend dat het stadion is uitverkocht en dat er daarnaast nog 14.000 kaarten zijn verkocht voor een fout feestje in het Ziggo Dome waar ze de wedstrijd ook uitzenden.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 13:18
Noem ze maar op die 10 /20 andere wedstrijden
Ok
Ik zal je matsen
Noem er 3
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:21
En je blijft maar aantonen dat je er niets van begrijpt, geen wonder dat je zo infantiel reageert op het voor de hand liggende bericht dat er grote belangstelling is voor dit specifieke affiche.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 13:31
De belangstelling is idd begrijpelijk
Ajax had 250.000 aanvragen
Mijn punt is (pfff nogmaals)
Noem als het zo normaal is één wedstrijd op met dezelfde impact
(Ik was begonnen met 10/20, daarna een gewaagde 3 en nu geef ik je een laatste kans één)
67.000 in Nederland is niet normaal mijn beste!!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:35
Dat is de totaal verkeerde vraag die jij om onbegrijpelijke redenen stelt.. Het hele punt is dat het gezien de omstandigheden de normaalste zaak van de wereld is dat er massale belangstelling als Ajax in de 1/8-finale van de CL speelt tegen een wereldclub als Madrid, de vraag zou moeten zijn waarom jij daar zo opgewonden over doet en dat als een hele bijzondere vorm van steun lijkt te ervaren? En meteen in termen van jaloezie en azijnzeikers meent te moeten denken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:37]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 13:42
Haha je kan de vraag dus niet beantwoorden
En verandert dus van onderwerp
Ik ben daar niet opgewonden over ,ik constateer een feit
Jij hebt wat meer moeite met feiten
In dit geval zelfs een keihard feit
Dus probeer je van onderwerp te veranderen
Je laat je wel kennen

Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:45
Het is een volstrekt irrelevante vraag als jij mijn reactie op jouw eerste post had begrepen.. En de enige die zich laat kennen is de persoon die nota bene in zijn eerste post over azijnzeikers en jaloezie begon, weet je nog wel wie dat was?

[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:50]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 14:02
Ik ben zelfs even gaan teruglezen
Quote :
Het is de doodnormaalste zaak dat er zoveel belangstelling is”
Mijn onschuldige vraag :
Noem dan eens 10/20 wedstrijden op ?
Helaas blijkt het nu aan de vraag te liggen
Neem me niet kwalijk dat je mijn vraag niet heb begrepen
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:07
Dat klopt, onder de gegeven omstandigheden is dit ook de normaalste zaak van de wereld dat dit dik en dik uitverkocht raakt (mijn punt). Ik denk dat het allemaal wat lastiger doordringt omdat je in dit geval een verkeerde interpretatie hebt van de uitdrukking "de normaalste zaak van de wereld".
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 14:10
Ik heb de vraag gesteld
Jij geeft antwoorden op vragen die iknniet heb gesteld !!
Het moet niet gekker worden jij geeft antwoorden op vragen die jezelf stelt
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:13
De vraag toont aan dat je totaal de strekking van mijn reactie in eerste instantie niet begreep, vandaar een poging om toch enige helderheid te verschaffen.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 14:18
Jij hebt de vraag niet begrepen
Excuses daar voor
Maar kon toch niet weten dat je zou reageren op zaken die ik niet bedoelde en ook niet vermelde
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:21
Jij hebt er overduidelijk niets van begrepen als je überhaupt durft te denken dat de vraag ter zake doet.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 14:25
We leven in een vrij land
Ik mag iedere vraag stellen die ik wil
Jij mag iedere vraag niet begrijpen die je wil
(Al vind ik wel dat je je wel een beetje krampachtig aan vast houd)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:29
Dat mag ook, maar het toont voor mij aan dat je totaal niet hebt begrepen wat mijn reactie was op jouw post.. Het zou anders zijn geweest als je een relevante vraag had gesteld die ik kon beantwoorden zodat het je allemaal wat duidelijker zou worden en dat is enerzijds jammer, want je zou nog een hele hoop kunnen opsteken zo te lezen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 14:30]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 14:36
Kan je me nu dan een paar vragen opgeven die je wel begrijpt?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:37
Jij voelt kennelijk de noodzaak om vragen te stellen, maar zorg er dan op z'n minst wel voor dat ze ter zake doen.. Ter alternatief zou je mijn posts wat zorgvuldiger kunnen lezen, zodat het wat sneller tot je doordringt wat er daadwerkelijk wordt gesteld.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 14:40]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 15:01
De vraag was (en goed lezen nu)
Welke club in Nederland weet zich gesteund door 67.000 toeschouwers?
Ik geef toe een retorische vraag ,waarop slechts één antwoord mogelijk is
Géén één
Dus al je antwoorden sloegen nergens op maar waren wel vermakelijk
Waar voor dank
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:03
Je maakte jezelf pas echt belachelijk vanaf het moment toen je herhaaldelijk bleef aantonen dat je niets van mijn reactie op jouw eerste post had begrepen, dat is waar het zielig voor jou begon te worden.. En kennelijk heb je ook nog steeds niet door dat de toch al niet bijster interessante eerste vraag ook nog een feitelijke onjuistheid bevat.. Of verkeer je werkelijk in de veronderstelling dat er 67.000 toeschouwers zijn bij Ajax v Real? 😁
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 15:06]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 15:05
Ik neem je verwijten respectvol tot mij
(Tussen de lachbuien door)
Zelfs nu ik de vraag weer stel blijf je je verstoppen
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:08
In plaats daarvan zou je mijn reactie op jouw eerste post nog eens kunnen lezen, misschien snap je dan wat er gesteld wordt. En het is vrij beschamend dat je volledig onnodig tot in de treuren een vraagje stelt dat ook nog een feitelijke onjuistheid bevat, met je 67.000 toeschouwers... 🤦
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 15:09]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 15:10
Maak het simpel dan
Beantwoord de vraag
Ik heb het enige juiste antwoord al gegeven ,dus zo moeilijk moet het niet zijn
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:13
Misschien de volgende keer als je met een relevante vraag op de proppen komt en aantoont dat het begrijpend lezen je wat beter af gaat.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 15:14
Oei oei weer een feitje wat je gemist hebt
Er zijn 53.000 kaarten verkocht in de JCA
En 14.000 in de haast gelegen ziggo dome
Dat maakt dus een totaal van ruim 67.000
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:15
Dan heb je het dus niet over 67.000 toeschouwers bij de wedstrijd, maar over een uitverkochte Arena (53.000) en daarnaast nog een ander evenement (inderdaad 14.000, dat had je dan wel weer goed begrepen) waar Ajax wordt uitgezonden.. Dat is iets fundamenteel anders.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 15:16]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 15:18
67.000 kaartjes
Dus jij begint nu de vraag eindelijk te begrijpen
Nogmaals
welke club in Nederland heeft dat ooit gepresteerd?
Niets meer en niets minder
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:19
Nee, je had het over toeschouwers en zelfs toeschouwers die Ajax kwamen steunen.. Dat zijn er beslist geen 67.000 zoals je een stuk of 10 keer hebt verwerkt in een toch al niet bijster interessant vraagje. Om vervolgens tot de inzichten te komen waar je kennelijk nogal wanhopig naar op zoek bent, moet je dus mijn reactie op de post in eerste instantie nog eens lezen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 15:21]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 15:22
Ik kan je geruststellen de kijkers in de ziggodome mogen de wedstrijd ook zien
En tellen dus ook mee als betalende toeschouwers
(Weet je eigenlijk wel waar de ziggodome ligt?)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:23
Maar het zijn geen toeschouwers die aanwezig zijn bij Ajax v Real Madrid en dus is het volstrekt belachelijk om te spreken in termen van 67.000 toeschouwers die Ajax komen steunen.. En ik weet dat de Ziggo Dome op een paar honderd meter ligt en dat er een fout feestje om de wedstrijd heen wordt gebouwd, die 14.000 zijn hoe dan ook geen toeschouwers bij de wedstrijd.. Ze zullen op een andere locatie de wedstrijd kijken, maar dat is iets fundamenteel anders.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 15:27]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 15:27
Haha
Je hebt het eindelijk door
Betalende toeschouwers zijn betalende toeschouwers
Je hebt mijn vraag dus idd vanaf het begin niet goed begrepen omdat je niet op de hoogte was van die 14.000 betalende toeschouwers in de ziggo dome
Ik vergeef je
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:29
Dat las ik gisteren al en was ik dus al een tijdje perfect van op de hoogte, maar vervolgens is het natuurlijk ridicuul om te spreken in termen van 67.000 toeschouwers die Ajax komen steunen bij de wedstrijd.. Het simpele feit dat ze betalen voor een ander evenement maakt ze geen toeschouwers bij de wedstrijd.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 15:33]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 15:31
Ik aanvaard je excuses !!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:35
Je kon het niet weten, maar gokte verkeerd. Al maakt dat in jouw geval weinig uit, aangezien het interpreteren van posts niet bepaald jouw sterkste punt is.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 15:37
Nu even flink blijven geachte
Jij bent degene die reageert en de plank helemaal mis slaat
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:39
Ik reageer inderdaad en je hebt vervolgens aan de lopende band aangetoond dat je mijn eerste reactie al slecht begreep, terwijl deze toch vrij duidelijk was. Met je structurele geneuzel over 67.000 toeschouwers, zo meteen moet ik je waarsch. ook nog gaan uitleggen wat een toeschouwer is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 15:47]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 15:51
Even over je ego heenstappen
Pas 3 minuten geleden kwam je er pas achter
En nu zeg je dat 14.000 betalende toeschouwers géén toeschouwers zijn
Nog even terug naar de oorspronkelijke vraag
Welke club in Nederland …67.000 toeschouwers etc etc
Ik zal de vraag dus versimpelen voor je
Welke Nederlandse club heeft ooit 14.000 extra kaarten verkocht naast hun uitverkochte stadion ?
Eerst denken en pas reageren aub
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:54
Dat is dus een grove misvatting en het gokken van jou waar ik het over had, ik ben al een tijdje bekend met het feit dat er 53.000 toeschouwers zullen zijn bij de wedstrijd Ajax v Real en dat er daarnaast 14.000 kaarten zijn verkocht voor het evenement in de Ziggo Dome (om wat preciezer te zijn vanaf gisteren rond het middaguur).. Het begon mij tegen de borst te stuiten dat er in het toch al vrij oninteressante vraagje er ten onrechte ook nog steeds over 67.000 toeschouwers (die Ajax kwamen steunen) werd gesproken en vroeg me zo langzamerhand af of je wel bekend was met de daadwerkelijke situatie, maar oké, dat had je dus wel begrepen en het blijkt slechts een kwestie van structureel slordig formuleren.

Ook de vraag "Welke Nederlandse club heeft ooit 14.000 extra kaarten verkocht naast hun uitverkochte stadion ?" lijkt me bijzonder oninteressant verder en ook niet iets wat tot veel meer inzicht zal leiden in hetgeen ik van meet af aan al stelde, namelijk dat het allemaal weinig opzienbarend is dat er massale belangstelling is voor kaarten wanneer Ajax tegen Real speelt in de 1/8-finale van de CL.. Dat was rond de tijd dat jij nog heel infantiel in termen van 'azijnzeikers' en 'jaloezie' aan het brallen was.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 16:05]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 16:04
Ik voel me vereerd dat je zoveel tijd besteed aan het beantwoorden van mijn oninteressante vraagje
Je blijft je wringen in allerlei bochten
Hoogst vermakelijk !
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:09
Dat zie je wederom totaal verkeerd, het volstrekt oninteressante vraagje speelt i.i.g. voor mij geen enkele rol, het is meer dat je nog steeds maar amper lijkt te beseffen wat de reactie was op de post waar het vraagje inderdaad ook in stond.. En tot overmaat van ramp kom je nu met een zo mogelijk nog onnozeler vraagje nadat je te kennen is gegeven dat je volledig ten onrechte tot vervelends toe over 67.000 toeschouwers die Ajax zouden komen steunen hebt gesproken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 16:12
Ik zie idd alles verkeerd
Maar vermaak me bijzonder dat je je zo laat kennen
Ik ben gelukkig géén azijnzeiker
En jij bent heerlijk in mijn fuik gelopen
Blijkbaar weet je ook niet wat een retorische vraag is
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:15
Dat weet ik heel goed, vandaar ook de reactie die je zo slecht leek te begrijpen en waar je zo moeilijk mee kunt omgaan, we zijn immers niet allemaal zo snel onder de indruk van iets wat je van 100 kilometer zag aankomen en eigenlijk als de normaalste zaak van de wereld beschouwd dient te worden.. Je zult toch echt met wat anders moeten komen als Ajax voordat er enige kans is dat fanboys als jij een online schouderklopje krijgen waar ze zo nadrukkelijk naar op zoek zijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 16:21]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 16:32
Dan zal je ook wel weten hoe je iemand noemt die gaat antwoorden op een retorische vraag?
Ik ben nergens naar op zoek, nu ga je dus ook al gissen naar wat ik denk en wat mij bezighoud
En het spijt me het te moeten zeggen
Je zit er weer volkomen naast
En leg nog eens uit waarom je op zo een “oninteressante “ vraag toch reageert ?
Nee dat is gemeen van mij
Zo ben ik niet hoor
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:34
Ik heb het over de reactie op de post waar dat vraagje in stond en waarin jij o.a. ook nog infantiliteiten bezigde als "azijnzeikers" en "jaloezie", dat laat natuurlijk al heel aardig zien wat je mindset is. Je hebt er dus wederom niets van begrepen als je denkt dat er specifiek op de vraag werd gereageerd.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 16:51
Oooooo je reageerde dus niet op mij
Sorry
En die azijnzeikers ging ook niet over jou
Maar over die andere negatievelingen
Lees nog maar eens na
Azijnzeikers is géén scheldwoord maar een synoniem voor mensen die een negatieve “mindset” hebben
Leuk dat je nu met “mindset” komt
En helaas weer volkomen onterecht
Je moet je echt wat voorbereiden
Je zwabbert tussen onbegrepen vragen , antwoorden op vragen die niemand stelt
Tja en nu die “Mindset”
En nu begin je ook met “infantiliteiten”
Bravo
Dus je verschuilt je daar nu achter en weer zonder echt de betekenis van deze woorden te snappen
Typisch geval van als er géén argumenten meer zijn de ander met waardeoordelen proberen van zijn stuk te brengen
Helaas mijn beste
Ik blijf lachen
(Je zakt steeds verder weg)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:56
Nogmaals ik reageerde op jouw post als geheel, niet specifiek op de vraag zoals al talloze malen gesteld. En ik weet dat azijnzeikers niet op mij sloeg, ik had het nota bene over jouw eerste post en dus onmogelijk als reactie op mij, toch zegt het veel dat je inderdaad deze retorische vraag stelt en vervolgens begint over azijnzeikers en jaloezie, je wekt daarmee natuurlijk nogal de indruk het heel bijzonder te vinden dat er 53.000 kaarten zijn voor de wedstrijd en nog eens 14.000 voor dat evenement, terwijl het echt totaal niets opzienbarends is, gezien de omstandigheden (en dat was mijn feitelijke punt).

Je zou voor de aardigheid die eerste post nog eens moeten teruglezen en dan nog eens durven beweren dat het geheel, nog los van de zeer slordige formulering m.b.t. toeschouwers, geen uiterst infantiele indruk maakt (en dat mijn reactie juist een hele realistische is):


"welke club in nederland weet zich gesteund door 67.000 toeschouwers?
en die azijnzeikers hier dan ?
ach
beetje jaloers , beetje gek
ik zou die azijnzeikers aanraden niet te gaan kijken
op teletekst kan je het ook zien......;"

😂

[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 17:06]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 17:05
Hehe
Terug naar het begin
Noem mij 10/20 wedstrijden in Nederland waar hetzelfde is gebeurd
(53+14)
Als je die kan noemen ben ik direct bereid om toe te geven dat het héél normaal is
Als je dat niet kan eis ik hetzelfde van jou


Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:19
Ik had je al uitgelegd dat je de mist ingaat met de interpretatie van "de normaalste zaak van de wereld", ik zei dus: gezien de omstandigheden is het de normaalste zaak van de wereld dat er een enorme belangstelling is voor kaarten en dat die 53.000 toeschouwers + 14.000 verkochte kaarten voor dat evenement echt niets is om groots over te doen. Nu de omstandigheden:

- Ajax speelt sinds zeer lange tijd weer eens in de 1/8-finale van de CL.
- Ajax heeft een zeer goede campagne gehad tot nu toe en mooie, goede wedstrijden gespeeld tegen o.a. Benfica, Bayern München .
- De zeer aansprekende wereldclub Real Madrid komt op bezoek.

Het ligt nogal in de lijn der verwachting dat er dergelijke belangstelling is voor de wedstrijd en dat evenement, dat zou bij bijv. Feyenoord niets anders zijn.

Het is natuurlijk mooi dat je ergens enorm naar kunt aankijken en dat er logischerwijs massaal belangstelling is, maar het doet niet ter zake of dat bij andere wedstrijden is voorgekomen en het dient geen enkel doel om naar de bekende weg te vragen en over azijnzeikers en jaloezie te beginnen, het gaat erom dat je dit van, ik zou bijna zeggen lichtjaren, zag aankomen gezien de combinatie van factoren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 17:24]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 17:25
Weer ontwijk je de vraag
De vraag was :
Welke club in Nederland ?
Dat je dan begint over allerlei andere zaken
Pffffff
Maar ben toch blij dat je het zonder met me eens te zijn het toch met me eens bent…
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:27
Nouja, ik zeg toch dat het geen doel dient om naar de bekende weg te vragen als iedereen wel weet hoe het zit, net zoals jij het toch onmogelijk oneens kan zijn met wat ik er verder over zeg.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 17:33
Dat is volgens mij beetje geklets in de ruimte
Het gaat mij om dat leuke nieuwtje
En verder ?
Dat zien we woensdag wel
Waar ga jij kijken?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:40
Het is denk ik wel een relevante duiding en zeker niet overbodig als je ziet hoe sommigen vervolgens reageren op dat nieuwtje, maar genoeg erover; ik ga woensdag in de pub kijken naar Spurs v Dortmund, zie later dan wel de samenvatting van Ajax v Real wel, wat ik ook best graag had gezien.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 17:42]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 17:46
Woon je in London ?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:53
Ja
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 18:00
Spurs je favoriet club?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:05
Ja (zie ook mijn avatar) en altijd al geweest, ik heb geen echte voorkeur in Nederland, daarom kan ik ook zo heerlijk objectief oordelen. 😄
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 18:06]
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 18:09
Haha je bent een wonder !!
De eerste voetbalsupporter die objectief is
Ik zit te kijken naar Atleti-Real 1-3nu
Gaat héél moeilijk worden woensdag
Domme vraag:
Wat is je avatar?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 18:37]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:32
Ik heb toevallig Barca v Real gezien van de week en vond Real toen ook een ijzersterke indruk maken, ik denk inderdaad dat het een heel lastig verhaal gaat worden, zeker over 2 wedstrijden. Met avatar bedoel ik de profielfoto / plaatje naast de naam, wat dus het logo van Spurs is.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 18:38
Ook dat wist ik niet
Ajax ontsnapt net
Heracles mist penaltie pffffff
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 18:42]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:46
Mm oké, ik ben nu Brighton v Burnley aan het kijken!
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zondag 10 februari 2019 om 01:07
Géén leuke avond voor Ajax
Pffff
Shit happens
Wanneer praten we verder?
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 13:01
Maar ja Sara, niet iedereen komt toch alleen voor Real ?
Ik mijn mail heb ik geschreven dat als ze alleen voor Real komen dan verwijs ik ze een tripje naar Real, Bernabeu.
Ajax heeft gewoon een grote aantrekkingskracht op voetballiefhebbers en of het nou tegen Real, City of Dortmund is, maakt niks uit.
Ondanks die zgn. Ajaxhaters heeft Ajax stiekeme fans, ik ben daar zeker van.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:02
Ik heb nergens gezegd dat mensen "alleen voor Real" komen, tamelijk absurde reactie derhalve.
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 13:05
Maar dat is mijn vraag. Wat is dan je antwoord ?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:07
Het is geen relevante vraag, ik stel dat Real een zeer aansprekende naam is en tel daarbij op Ajax dus in de 1/8 finale van de CL speelt en dan ligt het geheel in de lijn der verwachting dat men massaal geïnteresseerd is om deze wedstrijd te bezoeken, vanzelfsprekend dat je het stadion meerdere keren had kunnen uitverkopen.
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 13:10
Ja maar de vraag is, komt deze massa alleen omdat Real de tegenstander is of komt deze massa met grote getale om Ajax tegen Real te zien spelen of komt deze massa allen om de Realspelers te zien ?
Is toch geen moeilijke vraag ?
Je hebt 3 opties om het gemakkelijk voor je te maken.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:11
Je maakt het jezelf vooral nogal moeilijk met wat imbeciele en volledig overbodige vraagjes als je mijn posts goed had gelezen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:12]
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 13:27
Nou Sara niet zo beledigend met je imbeciele vraagjes. Als die vraagjes imbecielig overkomen komt dat door je imbeciele aanname. Je kunt gewoon geen adequate antwoord op mijn vraag geven , je draait er gewoon omheen, komt door de Engelse kolder denk ik.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:28]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:29
In plaats van dergelijke imbeciele bezigheidstherapie had je ook even fatsoenlijk kunnen teruglezen, dan had je precies geweten hoe ik erin stond.. Maar dat interesseert je kennelijk niet zo, in plaats daarvan kom je met een achterlijke vraag waar vanzelfsprekend geen antwoord op komt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:31]
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 13:37
Nee je kunt je mening gewoon niet concretiseren dat is het, je lult maar wat in de rondte met je discussie met HVDP, maar je durft het gewoon niet te concretiseren en niet meteen beledigen , want dat kan ik ook.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:38
Integendeel, het was voor de goede lezer direct al glashelder dat mijn punt is dat de massale belangstelling onder deze omstandigheden totaal niet opzienbarend is of iets om nou per se heel trots op te zijn.


Maar zie je zelf inmiddels wel in wat voor een ronduit achterlijke vraagjes je meende te moeten stellen? Om nog maar eens te onderstrepen dat je totaal niet begrijpt wat er wordt gesteld was je eerste regeltje "Maar ja Sara, niet iedereen komt toch alleen voor Real?" 🤦
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:51]
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 13:58
Dit is waar het om gaat. Jij bagatelliseert vanuit jouw onkunde meteen de grote belangstelling voor dit evenement. De woorden "onder deze omstandigheden totaal niet opzienbarend is", ja precies wat zijn die omstandigheden dan ? Hieraan gekoppeld dus mijn vragen: komt het door Real als tegenstander of doordat hoe Ajax tegen Real speelt of omdat de mensen graag de spelers van Real live willen zien. Doe niet zo moeilijk man. Gewoon direct antwoord geven.

En dan deze woorden die echt bagatelliserend zijn: "of iets om nou per se heel trots op te zijn."
Welke club in Nederland verkoopt 67.000 tickets voor een wedstrijd ?
Mijn antwoord is: "alleen Ajax" en ik ben lekker arrogant. Steek dat maar in je ...t
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:04
Dat heeft niets met onkunde te maken, maar met het simpele feit dat iedereen kan aanvoelen dat er (zeer) massale belangstelling voor kaarten is als Ajax in de 1/8-finale van de CL (wat al zeer lang geleden is, zoals je weet) tegen nota bene een zeer aansprekende wereldclub als Real Madrid speelt (dat zijn dus de omstandigheden), je zag van 100 kilometer aankomen dat dit dik en dik uitverkocht zou zijn en dat is beslist niet iets om groots over te doen, dat snap je toch zelf ook wel? Aangezien het duidelijk een combinatie van bovenstaande factoren is, slaat het nergens op om vervolgens vragen te stellen als "maar ze komen toch niet alleen voor Real?" etc., dat is nooit het punt geweest.

Overigens zijn er geen 67.000 tickets voor de wedstrijd verkocht, De Arena is logischerwijs uitverkocht en er is nog een of ander fout feest in de Ziggo Dome waar de wedstrijd ook nog wordt uitgezonden waar ook nog eens 14.000 mensen op af komen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 14:33]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:55
Als de Jong 2 meter met de bal loopt komt hij Ramos tegen en dan au
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 13:04
Luuk ? Of Henk ?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:33
Frenkie. Henk is oud en loopt moeilijk. Haha
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 14:34
ha ha, sta je niet achter onze Godenzoon Frenkie dan ?
Vind je post leuk, krijg je een like van me.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 14:35]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:43
Ik ben al sinds 1948!! Ajaxied. Keizer was een vriend van mij. Michels was mijn eerste trainer bij JOS Amsterdam. Dus FRENKIE
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 17:56
Hallo Henk, hoe oud bent u dan ?
Wat vindt u van die jaloerse Ajaxhaters die te pas en te onpas Ajax naar beneden proberen te halen ?
Ajax is toch niet te evenaren en turrlijk kan Ajax wel eens verliezen, maar altijd aan de top.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 20:29
Leuk je contact. Ik ben bijna 77. Mijn eerste wedstrijd die ik heb gezien was tegen ADO . Inderdaad je ziet het goed een hoop Ajax haters. Maar dat is al sinds de jaren 70 aan de gang. Er is totaal geen respect voor prestaties van anderen. Zojuist verliest mijn cluppie nu met 1-0 van Heracles. Ik begrijp dat iedereen voor zijn eigen club is maar we mogen niet vergeten wat Ajax en o.m. Feyenoord in het verleden hebben gepresteerd daar steunt ons huidige voetbal op. Als ik kritiek heb dan ben ik daar eerlijk in. Net zoals vanavond het lijkt nergens op maar het is niet anders. PSV DUS KAMPIOEN. maar ik ben en blijf een Ajaxied

Vind ik leuk
Ik zlatan +267
zaterdag 9 februari 2019 om 12:14
Ik hoop het niet, maar dit wordt een enorme oorwassing voor ajax
Vind ik leuk
AFP +1929
zaterdag 9 februari 2019 om 13:06
Waarzegger ? Kijk dat Ajax eventueel het onderspit gaat delven, dat is logisch tegen een grootmacht als Real, niet moeilijk te voorspellen, maar een oorwassing...poeh....
Vind ik leuk
Hvdp +1578
zaterdag 9 februari 2019 om 13:07
Jij mag gratis lid worden van de bond van azijnzeikers
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:17
Hopelijk splen blindje en veltman, een garantie voor succes.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:20
Die topvorm zoals tegen PEC, Fortuna en Excelsior??
Dan wordt real een eitje....
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:25
Beide clubs kunnen nog veel leren van Arsenal op het gebied van financieel beleid
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:10
Real Madrid begint steeds beter te voetballen en Ajax juist wat minder. Maar ik ben er van overtuigd dat Ajax punten kan gaan pakken tegen dit Real Madrid. Ze spelen vaak nog te wisselvallig en verdedigend is het vaak ook niet super. Ajax in hun beste vorm maakt zeker kans, maar dat zullen we binnenkort zien!
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
zaterdag 9 februari 2019 om 14:25
Marcelo de zwakke schakel, yeah right. Ik zou me maar druk maken over m'n eigen zwakke schakels
Vind ik leuk
14forever +8980
zaterdag 9 februari 2019 om 15:38
De bal is rond
Het is 11-11
Je maakt altijd kans natuurlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:06
Guendouzi houdt karim wel in toom als hij weer terugzakt. Kan frenkie nog iets van leren
Vind ik leuk
AvC +2169