Feyenoord 'weer in een moeilijke positie': 'Dat gebeurt ons dit seizoen te vaak'

Feyenoord 'weer in een moeilijke positie': 'Dat gebeurt ons dit seizoen te vaak'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 11:50za 09-02-2019 om 11:50

Sam Larsson kan er niet de vinger op leggen waarom Feyenoord dit seizoen zo wisselvallig presteert. Het frustreert de Zweedse vleugelaanvaller van de Rotterdammers dat zijn ploeg de ene week geweldig speelt en de andere week weer door het ijs zakt.

Een sensationele 6-2 zege op Ajax werd afgelopen weekend opgevolgd door een smadelijke 2-1 nederlaag bij Excelsior. "Het was een moeilijke week", zegt Larsson in gesprek met het clubkanaal van Feyenoord. "Na een geweldige wedstrijd hebben we ons weer in een moeilijke positie gemanoeuvreerd. Dat gebeurt ons dit seizoen te vaak."

"Het is moeilijk om een reden te bedenken waarom we niet altijd brengen wat we kunnen brengen", vervolgt de Zweed. "In sommige wedstrijden spelen we geweldig en in anderen niet. Ik denk ook dat niet alleen de wedstrijd tegen Ajax heel goed was, maar dat we meer goede wedstrijden hebben gespeeld. Dat moeten we iedere wedstrijd proberen te vinden."

Plaats een reactie

zaterdag 9 februari 2019 om 11:52
Dat noem je motivatieproblemen sam.
Vind ik leuk
voebtalie +1365
zaterdag 9 februari 2019 om 12:43
Dat noem je te weinig creativiteit in je elftal. Counteren gaat Feyenoord dit seizoen goed af. Echter zelf het spel maken tegen tegenstanders die zich ingraven lukt niet. In Nederland speel je nou eenmaal de meeste potjes tegen tegenstanders die niet massaal als bezetenen aanvallen.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2267
zaterdag 9 februari 2019 om 12:57
Klopt en daarin schiet Gio te kort. Altijd dezelfde spelers en dezelfde speelwijze.
Waarom niet Ayoub erin en/ of Kökçü tegen zulke verdedigende tegenstanders. Dan heb je weinig aan lopers als Toornstra en Vilhena.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:34
Waarom lukt het thuis tegen fortuna in de beker wel, en in de competitie niet? En waarom wint feyenoord vaak wel thuis en niet uit? Thuis krijgen ze echt niet meer mogelijkheden in de counter
Vind ik leuk
voebtalie +1365
zaterdag 9 februari 2019 om 13:47
Omdat thuis de tegenstanders in de war raken van al die agressieve coke snuiverts die 2 meter van het veld staan te schreeuwen en met aanstekers staan te gooien. Dus thuis win je bijna alles wel. En dan zijn er nog gekkies die denken dat men weg moet uit de Kuip. Mooiste en beste stadion dat Feyenoord kan wensen!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:22
XD fair enough
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2267
zaterdag 9 februari 2019 om 18:26
Toch vele malen meer agressieve incidenten in de Arena. Dus is het maar waar je op let. Als spelers zich laten intimideren door de sfeer is dat hun eigen probleem.
Vind ik leuk
voebtalie +1365
zaterdag 9 februari 2019 om 19:31
In de arena zitten voornamelijk tv supporters met een zakje chips.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2267
zaterdag 9 februari 2019 om 19:56
Waar komen die meeste geweldsincidenten in de eredivisie dan vandaan? Gooien ze met de chips naar elkaar?
Vind ik leuk
Swout +1500
zaterdag 9 februari 2019 om 15:57
Sam moet is wat eelijker zijn. Met de ene week geweldig en de andere week zakken ze door het ijs. Denk dat Feyenoord heel het seizoen door het ijs zakt, op een paar wedstrijden na. Ook Sam mag eens naar zichzelf kijken.. is voor veel geld gehaald, maar heeft het tot nu toe nog niet echt waar weten te maken.
Vind ik leuk
klick +1178
zaterdag 9 februari 2019 om 11:52
zeker motivatie problemen.
Vind ik leuk
De fries +1905
zaterdag 9 februari 2019 om 11:53
Moeilijke positie?
Vierde plek sowieso veilig toch?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 11:54]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 11:54
Heeft 1 goede wedstrijd gespeeld dit seizoen en komt met de oplossing
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 12:07]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:22
1 goede wedstrijd? Eerder 10 minuten
Vind ik leuk
Bengelino +12877
zaterdag 9 februari 2019 om 11:54
Misschien moet meneer zich eens afvragen waarom hij zelf al jaren wisselvallig is
Vind ik leuk
DeanJayden +11284
zaterdag 9 februari 2019 om 12:37
Of waarom Feyenoord deze speler koopt!
Vind ik leuk
Scf1984 +230
zaterdag 9 februari 2019 om 16:01
Oei rake klappen idd, net zoals Boetius terug halen, een leuk spelende amrabat voor 4 miljoen kopen, uit de gratie gevallen oud spelers huren, veteranen binnen lijven (die het overigens nog altijd beter doen dan de rest), zogenaamde talentjes binnen halen die geen drol en een scheet waard blijken te zijn. Het potentieel van dit team is zwaar NIHIEL!!!

En dan Gio erop aankijken dat hij van deze ellende geen Real kan maken.
Vind ik leuk
DeanJayden +11284
zaterdag 9 februari 2019 om 16:48
Nou idd het is nog knap wat Gio gedaan heeft
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
zaterdag 9 februari 2019 om 11:55
Zonde. Want ze kunnen het wel...
Vind ik leuk
LaPulga +385
zaterdag 9 februari 2019 om 11:55
Hier komt de rede: Feyenoord is gewoon erg matig en kan van iedereen verliezen.
Mijn club Ajax is een club waar altijd ventjes rondlopen die door de aandacht naast hun schoenen gaan lopen. Vandaar dat het ze dus kan gebeuren zo diep terug te vallen.
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zaterdag 9 februari 2019 om 12:05
Het belangrijkste is dat jullie van Ajax hebben gewonnen. Dat jullie daarna tegen Excelsior weer verliezen maakt die afslachting van Ajax alleen maar grappiger.
Vind ik leuk
Cappie +7690
zaterdag 9 februari 2019 om 12:24
Ach, dit is al jarenlang de Eredivisie. Als er ook maar 1 ploeg (van de top 6) in staat is om zich elke wedstrijd voor de volle 100% op te laden dan wordt die ploeg met gemak kampioen. Maar dan wel elke wedstrijd. En dat lukt niet iedere ploeg. Zelfs Ajax en PSV niet.
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zaterdag 9 februari 2019 om 13:01
Ik vind het prima, ik heb genoten van Feyenoord tegen Ajax. Dat Feyenoord het daarna weer laat afweten past bij die club.
Vind ik leuk
Bowy +37
zaterdag 9 februari 2019 om 13:25
Juist, maar wel.jammer.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:58
Het probleem is dat Feyenoord alleen maar met Ajax bezig is. Ze hebben zich daar voor op kunnen laden. Daarna zaten ze weer op hun normale niveau. Bagger spelen tegen Excelsior.
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zaterdag 9 februari 2019 om 13:02
Niet alleen Ajax, PSV net zo. Feyenoord heeft het altijd lastig als ze zelf het spel moeten maken. Zit ook heel weinig creativieit in die ploeg.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:09
Ik denk dat jullie teveel met andere zaken bezig zijn en te weinig met voetbal en te weinig met waarvoor je het doet en voor wie je het eigenlijk allemaal doet.
Conclusie: jullie laten met wel heel veel gemak gewoon je supporters en de club in de steek.

AZ komt eraan en gaat gewoon weer derde worden net als vorig seizoen.
Vind ik leuk
pinkelman +4325
zaterdag 9 februari 2019 om 14:08
en 2 seizoenen ervoor.
Vind ik leuk
Muscles +1472
zaterdag 9 februari 2019 om 12:13
Feyenoord moet volle bak voor de derde plaats gaan want AZ komt eraan......
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zaterdag 9 februari 2019 om 12:21
Gebrek aan kwaliteit in de breedte, ook constant presteren als speler is een kwaliteit, dat moet je toch echt zelf doen.....doe je dat niet ben je niet goed genoeg.
Welke speler is goed bij Feyenoord voor een transfer van 25 miljoen ?
De beste is van Persie, met afstand, dat is veelzeggend.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:24
Die heeft dan ook het talent om van een halve kans een doelpunt te maken. Fenomenale voetballer.
Vind ik leuk
Mari +11958
zaterdag 9 februari 2019 om 12:57
Nu moet Geel bekend maken dat hij stopt. Nog voordat er een nieuwe trainer is dat zal Feyenoord een boost geven
Vind ik leuk
mcmodd +26229
zaterdag 9 februari 2019 om 13:38
Sam, hier typeer je jezelf ook, en terecht. Wat je mist is onverstoorbaarheid, gevoed door zelfvertrouwen. Dat hoef je tegen Ajax niet op te roepen, dan is het er vanzelf. In jullie kampioensjaar twee jaar geleden, was dat je grote kracht. Ook de tegenstanders waren bevreesd, want een onverstoorbaar Feyenoord is niet te verslaan, zeker niet in de eredivisie.
Vind ik leuk
bert +460
zaterdag 9 februari 2019 om 16:09
In het kampioenswaardig verloren ze uit en thuis van Ajax.....onverstoorbaar dat wel
Vind ik leuk
fr1963 +4063
zaterdag 9 februari 2019 om 17:07
Thuis 1-1 terwijl het 3-1 had moeten en kunnen worden....met de rust al 2 a 3 grote kansen tegen 0 voor ajax....maar laatste jaren weet ajax wel vaker onverdiend punten van Feyenoord te pikken. Die 6-2 was gewoon dik verdiend.
Vind ik leuk
bert +460
zaterdag 9 februari 2019 om 17:29
Als bijna altijd uit van Feijenoord wint ,kan je echt niet zeggen gepikt.daar is Feijenoord veel te slecht voor.
we zullen zien in de beker.
Vind ik leuk
fr1963 +4063
zaterdag 9 februari 2019 om 22:09
Herac - les?
Vind ik leuk
mcmodd +26229
zaterdag 9 februari 2019 om 19:29
Haha.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:19
Feyenoord heeft niet de spelers om een sterk defensief spelend team kapot the combineren in kleine ruimten, en dat breekt hen op tegen Excelsior en vergelijkbare teams. Ze speelden best wel aardig tegen excelsior hoor, veel druk over de vleugels en dan voor - alleen daar stopt het dan bij een verdediger die dat dan weg kopt. Zeker 30 keer gezien zo. De macht die bijvoorbeeld Ajax voorin heeft met snelle combinaties over 3 meter om dat te doorbreken is er gewoon niet.
Vind ik leuk
bert +460
zaterdag 9 februari 2019 om 16:08
Ja tegen het derde van de graafschap daar gaan we het goed tegen doen.en na afloop .....we zijn er weer we doen weer mee
Ongelooflijk wat een club...maar M.v. Geel zegt nog steeds. Wij hebben een kampioenswaardig elftal
Gek
Vind ik leuk
Akela +70