Jubileumtreffer tevergeefs voor Willem II: VVV stevent op play-offs af

Jubileumtreffer tevergeefs voor Willem II: VVV stevent op play-offs af

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 22:40za 09-02-2019 om 22:40

VVV-Venlo heeft Willem II op een 2-1 nederlaag getrakteerd. Peniel Mlapa was de grote man in de ploeg van Maurice Steijn. De spits nam beide treffers voor zijn rekening.

Willem II wist zijn laatste vier uitduels te winnen, maar ontsnapte in Venlo al binnen tien seconden aan een achterstand. Een schot van Mlapa ging net naast. De 27-jarige Duitser kreeg kort voor rust alsnog zijn gewenste treffer. Na een voorzet van Peter van Ooijen kopte hij raak. 

De Tilburgers kwamen na een uur spelen terug in de wedstrijd. Daniel Crowley tekende vanaf de strafschopstip voor de 2000-ste Eredivisie-treffer van Willem II, nadat Jerold Promes een lichte overtreding op invaller Vangelis Pavlidis had gemaakt. Mede dankzij de verse Griekse kracht rook Willem II bloed, maar uiteindelijk ging het alsnog mis voor de formatie van coach Adrie Koster.

Mlapa sloeg een kwartier voor tijd opnieuw toe, met Van Ooijen andermaal als aangever. Dankzij het resultaat in De Koel vindt VVV zich terug op een knappe zesde plaats en lonken de play-offs. Willem II heeft vier punten minder en staat negende.

Plaats een reactie

Pelemaradona +1790
zaterdag 9 februari 2019 om 22:46
Nice Vvv..
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:27
T zou wat zijn VVV in Europa... maar goed k ga der vanuit dat de Playoffs voor AZ zijn en Qarabaq een incident was...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 23:36]
Vind ik leuk
Pelemaradona +1790
zaterdag 9 februari 2019 om 23:33
Az verdient het dat wel.
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zaterdag 9 februari 2019 om 22:48
Pff om ziek van te worden, 2 keer veel beter en twee keer zo verliezen. En al dat passen in de 16 schiet die bal gewoon op goal
Vind ik leuk
Radaje +1654
zaterdag 9 februari 2019 om 23:04
Zeg ik net nog. Ongelooflijk dat je over twee wedstrijden 6 punten pakt waar je er max 1 verdiend.

Maar ben er wel erg blij mee.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 23:05]
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zaterdag 9 februari 2019 om 23:10
Huh haha? We hebben het over andere clubs denk ik
Vind ik leuk
Radaje +1654
zondag 10 februari 2019 om 08:16
Hoe zo? Willem II was duidelijk de beter voetballende ploeg. Alleen wij hebben de 6 punten.
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zondag 10 februari 2019 om 08:34
Meestal krijg je maar 3 wedstrijden per wedstrijd ;) maar nee klopt ik vond ons ook beter maar goed blaffende honden bijten niet zoals onze aanvoerder het zei
Vind ik leuk
Radaje +1654
zondag 10 februari 2019 om 10:19
Ben je de thuis wedstrijd zeker vergeten.
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zondag 10 februari 2019 om 10:55
Ooh zo bedoel je het haha ik snapte hem niet nee helemaal mee eens dan! 2 keer onterecht verloren in mijn ogen
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
zaterdag 9 februari 2019 om 23:18
Valt allemaal wel mee.

Als er doellijntechnologie was had het 2-0 gestaan.

Die bal was duidelijk over de lijn.
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zaterdag 9 februari 2019 om 23:21
Dan zou ik het nog maar is terugkijken, bal was er zeker niet overheen. Verder waren we voetballend wel veel beter, vvv wilde niet voetballen en kwam er af en toe uit dat is een keuze en heeft goed voor ze gewerkt vandaag
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
zaterdag 9 februari 2019 om 23:29
Ik vind Willem 2 iets sterker de 2de helft.

Voor de rest heb ik de slowmotion beelden op de site teruggekeken en was de bal volledig over de lijn.

Vvv had ook de betere kansen.

Al met al was een gelijkspel op zijn plaats geweest.

Al zijn we achteraf weer genaaid door een scheidsrechterlijke dwaling
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zaterdag 9 februari 2019 om 23:33
Hmm ik zie alleen maar kunstgraskorrels omhoog springen als ik in slowmotion kijk ;) gelijkspel was wel verdiender geweest zeker. De scheidsrechter was aan beide kanten twijfelachtig, Kum en Promes hadden zomaar hun 2de geel kunnen krijgen maar goed dat heeft nu het verschil niet gemaakt.
Vind ik leuk
bear664 +19
zondag 10 februari 2019 om 02:23
Promes een 2e gele kaart ... ? Waarvoor ... voor die penalty, die er geen was ... ?
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zondag 10 februari 2019 om 06:49
Ik twijfelde ook of het er 1 was maar als je fluit dan is het ook het ontbreken van een veel belovende aanval, zoals ik al zei ga ik daar nu verder niet over zeuren want dat had het verschil niet gemaakt
Vind ik leuk
ForzaVVV +1460
zaterdag 9 februari 2019 om 22:48
Lekker de puntjes weer in de pocket
Vind ik leuk
Benniewies +5843
zaterdag 9 februari 2019 om 23:53
Die heeft mijn vrouw in de bh
Vind ik leuk
fr1963 +4644
zaterdag 9 februari 2019 om 22:49
Kan vvv nog 2e worden?
Wat heeft ajax eigenlijk gedaan?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:55
Verloren net als Feyenoord vorige week 😉
Vind ik leuk
Barbaar013 +716
zaterdag 9 februari 2019 om 22:50
Respect voor de 550 meegereisde supporters die wel 90 minuten inzet hadden!
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zaterdag 9 februari 2019 om 22:52
Mee eens! 90 minuten weer te horen
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:53
Gewoon focussen op handhaving!
Leuk winnen van NAC en Utrecht maar de degradatie zorgen zijn nog steeds aanwezig
Verdedigend zijn wij gewoon dramatisch.
Toch geloof ik in een goede afloop!
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zaterdag 9 februari 2019 om 22:56
Verdedigend maar ook zeker aanvallend niet zo geweldig hoor, we hebben heel veel super voetballers maar ze schieten niet. Crowley als voorbeeld, dribbelt 4 man voorbij komt dan op een perfecte schiet positie maar speelt dan opeens Isak weer in zijn voeten aan.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:00
Helemaal mee eens.
Aanvallend moet ook veel beter. Al dat gepingel, verschrikkelijk!
Maar toch denk ik dat onze verdediging het grootste probleem Is!
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zaterdag 9 februari 2019 om 23:02
Ja dat wel we missen gewoon onze eerste 2 backs. Met Lewis en Palacios en dan Heerkens centraal sta je al heel anders.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:04
Hopelijk zijn Lewis en palacios snel terug.
Deze gasten kunnen wij gewoon niet missen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4082
zaterdag 9 februari 2019 om 23:02
Play offs? Nu al... Beetje erg voirbarig
Vind ik leuk
rjc71 +1662
zaterdag 9 februari 2019 om 23:04
heel goed van VVV, blijft een leuke ploeg..
Vind ik leuk
013Tilburg +780
zaterdag 9 februari 2019 om 23:06
Jammer dit. En een beetje typisch. We hebben 3 wedstrijden gespeeld waarin we dramatisch speelden maar toch wonnen (nac, Twente en Utrecht) en nu zijn we 2 wedstrijden de (veel) betere ploeg en krijgen we 2 keer het deksel op onze neus.
Het zou fijn zijn als we meer goede wedstrijden spelen en die dan vaker winnen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 03:06
Dat is de kracht van vvv de laatste jaren ondee steijn. Zo voetballen als een van de enige ploeg in de eredivisie niet om mooi te voetballen. Sterker nog het ziet er vaak niet uit. Maar organisatorisch staat het als een huis. Met het doel om compact te verdedigen en pas vanaf de eigen helft druk te gaan zetten. Vaak het minst mooie voetbal, maar voor vvv werkt het al een tijdje erg goed. Wat dat betreft is het voor steijn duidelijk resultaat voetbal boven mooi voetbal
Vind ik leuk
013Tilburg +780
zondag 10 februari 2019 om 07:52
Effectiviteit boven schoonheid dus. Het werkt wel en dat is inderdaad eigenlijk het enige dat belangrijk is.
Zodra wij dat doorkrijgen gaat het bij ons ook weer goed komen, hoop ik.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:11
Kan Dankerlui niet gewoon wat vakantie dagen opnemen?
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
zaterdag 9 februari 2019 om 23:16
Als we zo doorgaan mogen we tegen Ajax in de playoffs spelen .
Vind ik leuk
Vendaron +303
zaterdag 9 februari 2019 om 23:18
Godver man. 1e helft ben je duidelijk beter. 2e helft word je op strijd afgetroefd door VVV. Gefeliciteerd venlonaren.
Vind ik leuk
Janste +393
zaterdag 9 februari 2019 om 23:21
Wat een triest voetbal van vvv vandaag. Tuurlijk ben ik blij als Venlonaar, maar playoffs???? Nee nee dat gaat bouwt gebeuren, wij kijken nog steeds naar beneden
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zaterdag 9 februari 2019 om 23:25
Mooie eerlijke reactie! Gefeliciteerd met de punten, is bij ons momenteel zoals Peters het zei, blaffende honden bijten niet..
Vind ik leuk
Pelemaradona +1790
zaterdag 9 februari 2019 om 23:28
Triest!!!!
Ben blij of doe je Nep hahahah...
Vind ik leuk
Dafkuh +196
zondag 10 februari 2019 om 02:48
Denk dat jij nep bent en niet koenbres.en dat vindt ik triest
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 03:10
Ik ben ook Venlonaar.. maar als vvv nu op deze positie staat is dat gewoon volkomen terecht.. ze spelen misschien het minst aantrekkelijke voetbal. Maar dat is ook juist wat ze in de Nederlandse voetbalcultuur juist missen. Niet mooi voetballen, maar het beste uit de groep halen.. ook al is dan met voetbal dat alles behalve aantrekkelijk is. Ik kan het wel waarderen, ondanks dat het er vaak niet uit ziet. Het blijkt wel effectief. Ze hebben het op deze manier zelf afgedwongen om op de plek te staan waar ze nu staan . Terecht dus
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 03:11
Overigens was een overwinning vandaag wel nogal gestolen...
Vind ik leuk
Janste +393
zondag 10 februari 2019 om 10:48
Ik zeg ook niet dat het niet terecht is... Ik vind het ook heel knap hoor, maar ik vind het niet leuk meer om naar te kijken. Ik sta ook in de koude koel te kijken, maar 3 schoten op doel in 90min. Dat mag ik toch best triest vinden? We speelden niet tegen Madrid of zo he
Vind ik leuk
Radaje +1654
zondag 10 februari 2019 om 16:16
Wat had je verwacht met een spelers budget van 2 miljoen. Dat we een tiki taka elftal bijeen konden kopen. Nou vergeet het maar rustig. Wij mogen heel blij zijn dat we in de eredivisie blijven. En als dat in het linker rijtje zou zijn is dat gewoon hee erg mooi.
Vind ik leuk
Janste +393
maandag 11 februari 2019 om 11:11
Nee tuurlijk niet, maar je kunt wel proberen om te voetballen zodat het stadion meer achter je komt te staan. Iets meer naar voren gericht zou wel wat aantrekkelijker zijn.ze hebben al laten zien dat ze het kunnen, dus waarom in thuiswedstrijden niet meer naar voren? Komen er vast een meer mensen
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:49
Sipporters Willem2 gaven wel 95 minuten thuis. Op het veld niet. Wat een drama Dankerlui, Isak, Mcgarry, heerkens....#mathijssenout
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:01
Mcgarry, ongelooflijk, wie heeft die gast gescout.
Ik vind dat je iedere speler een kans moet geven.
Maar die mcgarry kan er volgens mij echt niet van.
Anders stel je hem op in de basis ipv Herfkens.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:03
Heerkens bedoel ik😉
Vind heerkens een super prof. Geweldige 12e man voor ons. Respect!
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zondag 10 februari 2019 om 06:51
Stop nou toch is met dat Mathijsen out man, Heerkens heeft hij niet eens gehaald
Vind ik leuk
Mo +13219
zondag 10 februari 2019 om 00:45
Het zou maar gebeuren dat VVV de play-offs wint... met alle respect voor VVV maar dan word je echt vierkant uitgelachen in Europa. Maar goed zover zal het wel niet komen. Doen het verder razend knap natuurlijk.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 00:46]
Vind ik leuk
Radaje +1654
zondag 10 februari 2019 om 16:18
Daar heb je zeker een punt. Maar zou het toch wel heel mooi vinden om een keer mee te maken. En ploegen als Vitesse Utrecht en zelfs Feyenoord, spelen ook niet veel klaar
Vind ik leuk
bear664 +19
zondag 10 februari 2019 om 02:20
Snap niet dat die Wellenreuther niet vaker een bal om de oren krijgt ... staat telkens meters voor zijn doel.
Ging in de eerste minuut al bijna mis, maar daar had hij blijkbaar niet van geleerd ... alleen maakte VVV daar jammer genoeg geen gebruik van ....
En die penalty ... wat ontzettend makkelijk gegeven; eigenlijk best schandalig
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zondag 10 februari 2019 om 06:50
Neemt vaak iets teveel risico maar is wel altijd snel bij de bal als de tegenstander diep gaat. Penalty ja makkelijk misschien maar Promes is te laat en raakt hem wel licht dus hij kan hem gewoon geven
Vind ik leuk
Ben +190
zondag 10 februari 2019 om 08:11
Als je sec alleen naar de doelrijpe kansen kijkt, dan zou VVV met 4-0 moeten winnen. En dan schrijft geen journalist meer over "betere" spel van ons Willem II....
Vind ik leuk
Koenbres +2118
zondag 10 februari 2019 om 08:35
Nou Crowley, Vrousai en Pavlidis hebben toch ook grote kansen gehad hoor, ben het wel met je eens dat er gewoon meer moet worden geschoten. Dribbelen tot de 16 en dan nog de bal willen afleggen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:04
Vvv venlo is gewoon een slimme ploeg. Fisiek veel sterker. En ze hebben geduld. Ja dan win je gewoon.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws