Ten Hag doet geen beroep op Neres na blessure De Jong: 'Daar mensen nodig'

Ten Hag doet geen beroep op Neres na blessure De Jong: 'Daar mensen nodig'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 07:00zo 10-02-2019 om 07:00

De schade voor Ajax na het duel met Heracles Almelo blijft mogelijk niet beperkt tot de nederlaag (1-0). Frenkie de Jong viel in het Polman Stadion geblesseerd uit, erkent trainer Erik ten Hag.

"We hebben Frenkie noodgedwongen moeten wisselen. Die lies ging toch weer meer opspelen tegen het einde van de wedstrijd", laat Ten Hag weten aan FOX Sports. De toekomstig speler van FC Barcelona ging ruim tien minuten voor tijd naar de kant. "Toen hebben we Dolberg gebracht om samen met Huntelaar voorin te spelen."

Eerder bracht Ajax al Noussair Mazraoui en Zakaria Labyad voor respectievelijk Lasse Schöne en Donny van de Beek. David Neres bleef dus negentig minuten op de bank. "Als je achterstaat is het altijd een overweging om Neres te brengen. Maar we hebben veel spelers die een kentering teweeg kunnen brengen", stelt Ten Hag.

"We hadden mensen achter de spits nodig, vandaar dat we Labyad gebracht hebben. Als Ziyech daar gaat spelen, zal die toch minder aansluiting met de spits gaan brengen", vult Ten Hag aan.

Wat de blessure van De Jong betekent voor het Champions League-duel met Real Madrid van woensdag, is nog niet duidelijk. Kasper Dolberg startte niet tegen Heracles omdat hij last van zijn knie had. Ook Mazraoui viel in. Hij kampte afgelopen week met een hamstringblessure.

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 07:01
Ik wens iedereen gewoon het beste,
Wel ja ... waarom niet? Het is ten slotte zondag.
Alle kleine mensen, geef ik ook gewoon de beste wensen.
Waarom zou je ook uitzonderingen maken?
En alle mensen, die Swart van hun achternaam heten, geef ik zelfs de beste wensen.
Waarom zou je dat alleen op 1 januari doen?
Alle mensen met een baard, geef ik de beste wensen, en ook die zijn goud waard.
Mensen die altijd de beste menen te zijn, geef ik ook gewoon de beste wensen.

Vooral nu ... nu ze het zo nodig hebben.

De beste wensen en sterkte.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:05
Jij bent de beste man, nog de beste wensen en een gezond 2019
Vind ik leuk
Fritske01 +4945
zondag 10 februari 2019 om 07:08
Yep, van mij ook vrolijk Pasen, mooie zomer vakantie, goed oud en nieuw en misschien volgend jaar weer iets.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:12
Ook goedemorgen Hup Wim Jansen.
Wat is dit lekker wakker worden zeg en dan heb ik het alleen maar over onze 3 punten.......;-)
Vind ik leuk
Beukenbv +374
zondag 10 februari 2019 om 07:15
Citroen citroen weer geen kampioen.
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
zondag 10 februari 2019 om 07:15
En toch zijn wij de beste.. hahahaa ;-)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:34
Van winnaar van de CL, naar voorrondes in de EL! Het is jullie gegund, EL is het podium waar Ajax thuis hoort.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:06
En welke Nederlandse club hoort dan in de CL thuis ? Dus overwinteren ? Ben met je eens als Ajax zo tegen Madrid speelt het in de Arena 0 - 7 of 0 - 8 wordt.
Vind ik leuk
pietprecies +10564
zondag 10 februari 2019 om 10:11
Gezien de finaleplaats toen wel ja :-) geen schande ook. Wist je dat Ajax as Woensdag gewoon CL speelt? Je weet wel, dat toernooi waar psv het dit jaar zo fantastisch deed
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
zondag 10 februari 2019 om 10:29
En nog serieus reageren ook hahaha ;-)
Vind ik leuk
phritzzz +4266
zondag 10 februari 2019 om 07:57
De beste in roepen dat je toch ècht de beste bent
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
zondag 10 februari 2019 om 10:30
Niet zo serieus joh hahaha.
Ik zal nooit serieus zeggen dat wij de beste zijn. ;-)
Vind ik leuk
phritzzz +4266
zondag 10 februari 2019 om 10:56
Gelukkig 👍🏾
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
zondag 10 februari 2019 om 11:01
Beetje ongepast als je al bijna vijf jaar niks wint, toch?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 07:16
Gisteren een koude Ajax douche, vandaag een warm bad, daar was ik wel aan toe, bedankt Wim !
Vind ik leuk
Mirkoff! +586
zondag 10 februari 2019 om 07:27
😂
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:23
Gij bent nen echten positivo !
Vind ik leuk
Blindsy +17401
zondag 10 februari 2019 om 08:27
Mooie, zalvende woorden, Wim. Voedsel voor onze gedachten. De allerbeste wensen aan mensen die Swart heten. Ik doe mee.

Vooral die ene heeft het nodig. Sterkte vandaag, Sjaak. We kijken uit naar jouw sterke analyse, maandagmiddag.
Vind ik leuk
Bertus +7225
zondag 10 februari 2019 om 09:04
Het zal vast weer aan de scheids en de VAR liggen en PSV krijgt altijd wel allles mee. Ik kijk al weer uit naar Sjakie🙈
Vind ik leuk
Blindsy +17401
zondag 10 februari 2019 om 10:07
En hij zal nog wel n paar sneren uitdelen naar journalisten, analisten en alle overige mensen die leedvermaak hebben bij deze nederlaag.
Is ook onbegrijpelijk en verwerpelijk. Ik bedoel, het is zó'n nederige club. Met zulke leuke, gezellige supporters. Totaal niet arrogant of zo. Geen enkele reden om zoveel leedvermaak te hebben bij een Ajax-nederlaag. 😂
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 10:08]
Vind ik leuk
Dorzon +4631
zondag 10 februari 2019 om 10:03
Benieuwd of sjakie het een rode kaart voor blind vond. Of mag je als ajax speler een 100% scoringskAns ontnemen zonder rode kaart. Nieuwe regels alleen voor ajax
Vind ik leuk
Blindsy +17401
zondag 10 februari 2019 om 10:09
Sjaak heeft dit niet gezien. Ziet dat überhaupt nooit.
Vind ik leuk
Stranger +6306
zondag 10 februari 2019 om 10:56
Die regels worden naar willekeur toegepast en daar heeft ook PSV en Feyenoord voordeel bij .
Vind ik leuk
Bertus +7225
zondag 10 februari 2019 om 11:40
Die vond het vast niet eens een penalty
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:41
Dank je ... zo slecht geslapen...heb het nodig 😓
Vind ik leuk
Jozef +42697
zondag 10 februari 2019 om 09:48
😁😁😁

Dank je Wim.

Je zou het misschien vergeten, maar achter all zijn we allemaal maar mensen....
Vind ik leuk
banana! +1
zondag 10 februari 2019 om 09:53
hahahaha, topper!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11688
zondag 10 februari 2019 om 10:17
Het sarcasme druipt er vanaf wim om swart op te noemen wat die heeft natuurlijk niet de dag van zijn leven gehad gisteren. 😂
Het enige licht puntje is als Feyenoord de beker wint hij het hand in hand kameraden mag komen zingen 😂😂😂
Vind ik leuk
Knorrenboef +1113
zondag 10 februari 2019 om 11:17
Dankjewel.
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zondag 10 februari 2019 om 11:31
Ik zie mezelf er niet tussen staan......
Vind ik leuk
Vamos7 +10211
zondag 10 februari 2019 om 15:34
Je bent trending Wi je staat vandaag bovenaan met de meeste likes 😜
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:03
Maar waarom breng je dan in godsnaam Labyad als die jongen echt nog helemaal niks in dat Ajax shirt heeft bewezen? Ja, misschien bewezen dat hij gewoon niet goed genoeg is. Als je Neres had gebracht was er in ieder geval nog hoop voor de Ajacieden ..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:09
Sta jij dagelijks op de training te beoordelen hoe ver Labyad of Neres zijn? Ten Hag wel.

Ik snap dat hij iets wilde forceren, maar als het complete elftal voor de derde keer dit jaar collectief faalt, dan is daar ook voor die twee spelers geen eer aan te behalen. Dat los je niet meer met wissels op.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:14
Indien je Labyad boven Neres berkiest heb je gewoon een steekje los.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 07:17
1 steekje ?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:19
Neres is ook geen onbetwiste basisspeler bij Ajax en dat heeft ook een reden. Het is makkelijk lullen om vanuit de luie stoel te bepalen wie op welk moment fysiek, mentaal, voetbaltechnisch en paraatheid wel of niet in moet vallen. Zeker achteraf.

Als Neres was ingevallen, had die ook de boel niet kunnen omdraaien. En dan had hier weer iemand geroepen dat je beter had kunnen verrassen met Labyad.

Een verliezend coach doet het nooit goed in dat opzicht.

Ik denk dat ze bij Ajax beter eens kunnen kijken hoe het komt dat de overduidelijke signalen na die competitiewedstrijd tegen Heerenveen zo zijn genegeerd. Daar kon je al zien dat het heel erg mis zat in dit elftal en dat het geen op zich staand incident was.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 07:46]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:25
Niemand met een beetje voetbalverstand zal verbaasd kijken indien Neres gebracht werd, Labyad is gewoon niet ajax waardig.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:36
Wat is dat dan? "Ajax waardig"?

Moet je dan 321 de bal hoog kunnen houden terwijl je jongleert met 7 bitterballen? Of lekker 'street' kunnen praten?

Het gaat er toch om dat je met een man of 20 de competitie in gaat en 34x dusdanig presteert dat je aan de einde van de rit kampioen ben?

In Eindhoven doen we dat in ieder geval wel zo. En de een heeft daar een grotere bijdrage in dan de ander. En sommigen blijken onderweg niet aan te kunnen haken in de ontwikkeling van het team. Omdat de trainer het niet in ze ziet zitten, omdat ze een ander type speler zijn dan wat er nodig is, omdat hun persoonlijke ontwikkeling stokt en een concurrent sneller vooruit gaat, omdat de een beter in staat is zichzelf weg te cijferen voor het collectief dan de ander. Noem het maar op.

Ik heb nog nooit een speler "niet PSV waardig" genoemd. Kan hooguit constateren dat iemand niet past of niet het juiste niveau haalt voor het eerste.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:56
Hier ben ik het wel met je eens. Één speler die een club niet waardig is, moet z'n club wel dusdanig in diskrediet brengen dat het niet meer houdbaar is. Dat heeft verder weinig met prestaties op het veld te maken.
Vind ik leuk
Gini +178
zondag 10 februari 2019 om 09:33
Het donderd en het bliksemt en het regent meters bier, dat word dus pompen of verzuipen das de enige manier om de juiste koers te varen met de wind in onze rug. Geniet met volle teugen, “ Labyad kom nooit terug”
Vind ik leuk
Gini +178
zondag 10 februari 2019 om 08:12
Ik wel, Labyad is en was niet waardig om het Psv shirt te dragen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:22
Nonsens. Die jongen heeft in eerste instantie prima gepresteerd bij de club. Dat hij vervolgens zijn hoofd op hol heeft laten slaan doet voor mij niets aan de sportieve prestaties af.

De houding die hij daarna heeft geëtaleerd, maakt wel dat ik hem niet graag bij PSV terug zou zien keren. En daar komt bij dat hij voetbaltechnisch zich niet meer heeft doorontwikkeld. En momenteel ook op dat gebied bij PSV niet een meerwaarde zou zijn.
Vind ik leuk
banana! +1
zondag 10 februari 2019 om 09:54
Labyrat is en blijft een losertje die er niks van kan en een arrogant en omhooggevallen menneke is
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:34
Pfff wat een formuleringen, Labyad is hetzelfde product als Rammelaar bij jullie, niet geschikt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:01
Het feit dat je die term gebruikt, nee dat ie zelfs bestaat,"ajax waardig" zegt eigenlijk al alles..
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:39]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 07:39
Net zo goed dat het "makkelijk lullen": is van uit die luie stoel waar jij in zit.....wat een arrogantie zeg.
Wat is een; "verliezen coach" ? en wat is een; "op zich staand incident" .......je weet het toch zo goed ?
Borreltje op ?

Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:53
verliezen coach = verliezend coach.. geen borrel, typefoutje ;-)

Op zich staand incident: na die 4-4 tegen Heerenveen werd door veel mensen (hier op het forum, maar ook bij de analisten en zelfs in interviews vanuit het Ajax-kamp) gedaan alsof het allemaal aan Lamprou lag. Naar de veldspelers werd niet gekeken. Terwijl je toen al kon zien dat er meer aan de hand was.

Ik snap jouw frustratie over wat er nu bij Ajax gebeurt best wel. Zelf heb ik door de decennia heen ook bij mijn club die gevoelens regelmatig gehad. Maar met een beetje meer afstand zie je soms andere dingen dan wanneer je er bovenop staat.
Vind ik leuk
Gini +178
zondag 10 februari 2019 om 08:15
Zou Onana nu ook de zwarte Piet toegespeeld krijgen en vervangen worden ( net als Lamprou)?
Vind ik leuk
Blindsy +17401
zondag 10 februari 2019 om 08:35
Kijk uit met je woordkeuzes....
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 08:15
Ik heb helemaal geen frustraties.
Toen Keizer werd ontslagen en ten Hag werd aangenomen wist ik dat het niet goed zou gaan.
Heb je een beetje affiniteit met het Amsterdamse dan begrijp je dat, velen niet, maar die kennen de cultuur niet, hebben dat niet van jongs af aan ervaren.......
Ten Hag zegt tenslotte zelf: Ajax is net een omgekeerde wasstraat, je gaat er schoon in maar je komt er vies uit.
Dat is veelzeggend en zegt dit ook nog terwijl hij nog bij Ajax werkzaam is. ..... ha ha

[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:16]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:17
Leuke quote :-)
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 08:35
Inderdaad een mooi quote van Ten Hag zelf. Nota bene ergens geciteerd in het begin van dit seizoen.

Ten Hag wordt het slachtoffer natuurlijk, wellicht komt dan ooit een keer een boek uit over zijn ervaringen - de Ajax gebeurtenissen. De inmenging van Tadic, Sjaak als 5de kolonne voor een verplichte Donny basisplaats.

Ten Hag die waarschijnlijk Neres zijn transfer gunde ondanks het missen van Lainez echter de directie tegen zich kreeg vanwege de uitspraak “ niemand verlaat Ajax in de winter”

De nummer 10 affaire enz enz.

Als Ajax zou verliezen van PSV in de arena dan schat ik in einde verhaal, los van de CL of Beker successen.

Opvolger wordt dan de volgende die zo dom os om de wasstraat in te rijden, waarschijnlijk de Belg van Anderlecht.

Maar de wasstraat heeft eerst nieuwe borstels nodig en andere zeep dan pas heb je kans om er wellicht zonder krassen eruit te komen...
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 09:00
V.d. Gijp legt dat goed uit.....
https://www.youtube.com/watch?v=w8JxXkGITCk

Kom je uit Amsterdam dan weet je dat allemaal van tevoren, echte blunder van Overmars
Vind ik leuk
Bertus +7225
zondag 10 februari 2019 om 09:09
Als PSV de komende twee uitwedstrijden wint dan zou verliezen in de Arena voor PSV niet eens een probleem zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 08:36
Tsja.....het zit niet goed......we horen dat later nog wel.

Je hebt een Directie, verdeelde spelers groepjes waarvan enkele die groen zien van jaloezie......, en een verdeelde Trainersstaf.

Dan begrijp ik dat statement wel enigszins....
Vind ik leuk
Blindsy +17401
zondag 10 februari 2019 om 08:36
Die ga ik onthouden. 😉
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 08:21
Ik ben niet zo'n v.d. Gijp fan hoor, maar v.d Gijp geeft aardig weer "hoe het zit" met ten Hag.

https://www.youtube.com/watch?v=w8JxXkGITCk
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:09
Denk dat alle transfer(geruchten) zorgen voor onrust en onenigheid in de selectie. Na Frenkie willen er meer een klapper maken. En zijn zo dus meer bezig met zichzelf dan met het team. Op dit moment los zand dus.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:16
Nee, maar we kunnen toch wel stellen dat er over het algemeen meer gebeurd als Neres in het veld komt dan een Labyad?

Ik snap ook dat hij iets wilde forceren, maar juist dan ben je afhankelijk van individuele kwaliteiten als het elftal collectief faalt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 07:35
Jij staat toch ook niet dagelijks "op de training" ?
Dus jouw mening is net zo betrekkelijk.
Ten Hag wel ja, en nog wel met een ploeg met een marktwaarde
van 396 miljoen, die kansloos is tegen PSV 3-0 en ingemaakt wordt met 6-2 tegen Feyenoord.
Verliest nu ook al tegen Heracles ter waarde van ruim 22 miljoen....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:45
En dat geeft voor de 1.574.214e keer in het betaalde voetbal aan dat een budget of bankrekening niet alles zegt.

Je kunt een team bij elkaar kopen en opleiden zoveel als je wilt; dan nog kun je van elke tegenstander verliezen als niet iedereen bij de les is.

Die 3 - 0 bij PSV hoeft nog geen probleem te zijn. Die twee zijn aan elkaar gewaagd en een paar losse momenten in een wedstrijd kunnen zo'n uitslag opleveren. In de Arena kan het net zo makkelijk ook 3 - 0 voor Ajax worden. Dat hebben we vaker gezien.

De wedstrijden tegen Heerenveen, Feyenoord en nu Heracles zouden veel zorgwekkender moeten zijn. Want daar zie je een patroon in terug. Een patroon dat Ten Hag mogelijk in Florida al op had moeten pikken, maar niet heeft gedaan. Of heeft onderschat.
Vind ik leuk
phritzzz +4266
zondag 10 februari 2019 om 08:04
@Whitehartlane
Benoem dan eens man en paard. Wat is dat patroon dat jij meent te zien?

In mijn ogen is Labyad gewoon een gemankeerde voetballer. Neres heeft meer potentie.

Bovendien vind ik ten Hags uitleg matig. Je kunt net zo goed verdedigen dat er meer over de flanken gespeeld moest worden. Neres had in mijn ogen Huntelaar meer van bruikbare ballen kunnen voorzien.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:05]
Vind ik leuk
Gini +178
zondag 10 februari 2019 om 08:17
Het patroon dat veel spelers bezig zijn met zichzelf en met een aanstaande transfer zal hij bedoelen. Zo’n Frenkie heeft sinds zijn transfer geen knikker meer geraakt.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 08:48
Ik vond en vind het onbegrijpelijk dat als je iemand overneemt voor 75 miljoen, of 86 miljoen wat dan ook, dat je dit niet per direct in laat gaan. Los van dat je nog op alle fronten meedoet.

Het is toch menselijk dat Frenkie zijn gedachten afdwalen naar van alles en nog wat mbt Barcelona, van woning tm de taal.

Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:29
Het patroon dat spelers elkaar geen rugdekking meer geven. Dat spelers, eenmaal aan de bal, vooral een eigen actie willen maken in plaats van de beste oplossing voor de voortzetting bij een ander te vinden. Verwijten die in het veld worden gemaakt (hetgeen iets anders is dan elkaar kritisch wijzen op wat beter kan). Dat men zich vanaf de eerste minuut niet houdt aan de opdrachten.

Je ziet toch zelf ook wel een groot verschil tussen het samen(!)spel van vóór de winterstop en de eilandjes daarna.

Als je een beetje bekend bent met groepsprocessen, dan is het heel eenvoudig te herkennen wanneer een groep (al dan niet tijdelijk) uit elkaar begint te vallen.
Vind ik leuk
phritzzz +4266
zondag 10 februari 2019 om 08:37
Zeker ben ik bekend met groepsprocessen. Is mijn vak. Om een groepsproces ècht te doorgronden zul je toch echt dichter op de groep moeten staan. Dingen zijn niet altijd wat ze lijken en een verkeerde analyse is gauw gemaakt.

Afstand is goed maar de afstand van waar jij het proces denkt te doorgronden is te groot.

Verder ben ik het grotendeels wel met je analyse eens. Maar ik blijf erbij dat de keuzes die ten Hag maakt niet de mijne zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 08:07
Ten Hag past niet bij Ajax en zal nooit passen, dat is een grote flater van Overmars / v.d. Sar.
ten Hag heeft zichzelf niet aangeboden.
Vind ik leuk
Dorzon +4631
zondag 10 februari 2019 om 10:10
In ieder land wordt de club met de hoogste begroting kampioen. Bij ajax al 4!!!! Jaar niets. Dat moeten ze onderzoeken
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:23
Dan ziet Ten Hag dat dus niet goed... Had Dolberg en Neres al in de rust erin moeten brengen. Wat zeg ik? Die hadden moeten beginnen. Frenkie was niet fit waarom begint hij?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:19
ik heb het gevoel dat je stiekem erik ten hag bent ?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:48
Haha... mijn Brabantse tongval verraadt me :-)

Nee, ik weiger alleen mee te gaan in allerlei onzin in one-liners. Dat doe ik ook niet als het om PSV gaat.
Vind ik leuk
Bastack +159
zondag 10 februari 2019 om 07:04
Hoop dat ze geen beroep meer op Ten Hag doen Gvd
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 07:18
Na Real is het wel afgelopen met ten Hag.
Vind ik leuk
Romario9 +13204
zondag 10 februari 2019 om 07:04
Hij heeft wel vaak fysieke klachten, he? Of lijkt dat maar zo?
Vind ik leuk
Fritske01 +4945
zondag 10 februari 2019 om 07:09
Relax, hij heeft volgend jaar heel veel tijd om te herstellen op de bank.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:15
Klopt. Die jongen lijkt fysiek nog niet volgroeid voor een zware belasting van competitie + beker + CL. Veel het krachthonk in, goede voeding en begeleiding door een fysio is dan het devies.
Niet iedereen is op dezelfde leeftijd fysiek op zijn sterkst, dus dat kun je Ajax, Ten Hag noch De Jong zelf kwalijk nemen.

Je moet er wel rekening mee houden als trainer om te voorkomen dat kleine pijntjes worden genegeerd en leiden tot een grote blessure.

En misschien is het ook een mentaal dingetje. Ik heb de indruk dat De Jong vaker iets voelt op het moment dat het elftal niet lekker draait. Nogmaals: de indruk. Misschien klopt mijn beeldvorming in deze niet.
Is er hier een Ajax supporter die dat een beetje in de peiling heeft?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 07:19
Nee
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:41
Nee, dat heb ik niet in de peiling

of

Nee, WHL, je beeldvorming klopt niet

;-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 08:46
Ha ha; " nee, er is geen supporter die dat etc., "
( bedoelt als grapje 😒 )
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:47
Dat vermoeden had ik al haha
Vind ik leuk
Fritske01 +4945
zondag 10 februari 2019 om 09:28
Bij Frenkie ligt juist z'n kracht in de lichtvoetigheid en wendbaarheid. Ben bang dat een krachthonk juist averechts werkt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:50
Een krachthonk is niet alleen geschikt om massa te creëren, maar ook om specifiek spiergroepen te versterken en daarmee potentiële zwakke plekken te ondersteunen.
Vind ik leuk
Fritske01 +4945
zondag 10 februari 2019 om 11:09
Het is toch volgens velen een cruijff 2.0. Die heeft nooit een krachtige van binnen gezien.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
zondag 10 februari 2019 om 07:10
Frenkie was al niet fit, die had je uit voorzorg niet moeten laten starten.
Precies dezelfde fout als met Mazraoui 2 weken geleden.
Leert hij nou niet van zijn fouten?

En gewoon met Dolberg moeten starten.

Morgen 9.05u verwacht ik dat Ten Hag ontslagen is.
Vind ik leuk
Werner1913 +10362
zondag 10 februari 2019 om 07:23
Ten Hag wordt niet ontslagen. Want dan moeten Overmars en Van der Sar er ook uit. En die hechten nogal aan het pluche. Die gaan dus weer lekker evalueren. En hopen dat Utrecht van PSV wint, zodat de schade beperkt blijft...
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 08:53
De Directie maakt teveel geld, die gaan niet weg, de RVC is blij met al dat geld, denk je nu echt dat die op een schaaltje zitten te wachten ?
De Trainer is de lul en na Real zie ik ten Hag wel opstappen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:29
En dan?

De grootste fout die Ten Hag dezer weken maakt is dat hij de veranderingen in de groep heeft onderschat. Of er onderling mot is, mensen met transfers in hun hoofd lopen of iets anders, weet ik ook niet. Maar je ziet heel duidelijk dat hier een stuk of 18 professionele voetballers ineens niet meer als team functioneren.

Daar kun je niet tegenin wisselen. En het zit blijkbaar diep. Want een 'goed gesprek' heeft geen enkel effect gehad (misschien zelfs wel een negatief effect). En de stoere uitspraken in de winterstop ("we blijven nu bij elkaar, want we willen samen kampioen worden.") blijkt niet meer dan drijfzand te zijn. Of een stukje theater voor het geëerde publiek.

Tegen Heerenveen viel iedereen over Lamprou heen, maar die man werd slachtoffer van wat er bij die andere tien op het veld gebeurde. Of beter: niet gebeurde, namelijk als team met volledige focus op het einddoel de wedstrijd in gaan.

Nu maakt Onana een blunder die je lang niet hebt gezien. Maar die komt ook alleen maar voort uit de onzekerheid die er ook bij hem insluipt vanwege de ellende die hij voor zich ziet ontvouwen.

Je mag je best afvragen of Ten Hag op dit moment de juiste man op de juiste plaats is. Maar niet vanwege de spelers die hij heeft opgesteld.
Vind ik leuk
Sambal +47
zondag 10 februari 2019 om 08:24
Een crisimanager heeft gezag , overwicht en acceptatie van de groep nodig om een kans van slagen te hebben de groep weer op de rit te krijgen . Helaas heeft Ten Hag geen van deze capaciteiten
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:37
Dit klopt volledig.

Je hebt, grofweg en even voor de discussie, drie soorten managers:

degene die goed kan opbouwen
degene die goed 'op de winkel kan passen' (bij een stabiele situatie)
de crisismanager

Bij elke fase die een organisatie doormaakt, past een specifiek soort manager. Die zijn/haar eigen competenties meebrengt die passen bij die specifieke fase.
Een crisismanager moet je niet "op de winkel laten passen" want dat gaat niet goed komen. Die heeft daar niet de interne rust voor en kan een stabiele situatie laten ontsporen. Of wordt zelf doodongelukkig in zijn rol

Iemand die is aangesteld om te bouwen (Ten Hag) zal niet snel óók een goede crisismanager zijn.

Zie daar het probleem van de voetbalwereld. Een crisis kan plots ontstaan, maar je hebt dan wel een lopend contract met een type manager die niet bij de fase past. In het bedrijfsleven kun je dan veel sneller schakelen. Je vervangt de manager, al dan niet tijdelijk. Of je geeft hem tijdelijk een side-kick mee die de onpopulaire maatregelen makkelijker kan nemen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:03
dan hebben ze nog een uur
Vind ik leuk
Pimman +9708
zondag 10 februari 2019 om 08:09
Dolberg was ook niet 100% fit..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:45
Mag het hopen! En dan Overmars ook weg!
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
zondag 10 februari 2019 om 07:13
Je staat achter man, schuif Donny dan één linie terug en breng Neres voor Frenkie.
Vind ik leuk
Downvalley +283
zondag 10 februari 2019 om 07:18
Iedereen heeft opeens last......
En weet waarom......... omdat alles in elkaar valt hoe een kaartenhuis, en niet verder wil afgaan.
Het is echt beschamend.........
Als ik zo presteerde bij mij baas....... dan mocht nee moest ik vertrekken.
Het word voor Marc Overmars niet lastig om komend seizoen een "nieuw" elftal op het veld te zetten.
Gewoon jongens die willen voetballen, die geen kapsones hebben.
Wat schaam ik me in de plaats van al die dure Ajax spelers als Ajax supporter.
Vind ik leuk
Godin1 +1261
zondag 10 februari 2019 om 07:20
Nee joh, Labyad laten invallen ipv Neres. Hoe dom kan je zijn. De houdbaarheid van ten Hag is echt voorbij. Misschien gebeurt er woensdag een wonder....
Vind ik leuk
Niers +75
zondag 10 februari 2019 om 07:33
Miljoenen uitgegeven aan blind, tadic, bandé, labyad etc. En dan zo presteren. Overmars en van de sar hebben zoveel geld uitgegeven om hun eigen plek veilig te stellen maar moeten nu ook hun conclussies trekken. Ajax was altijd de club van het opleiden en johan cruijf was de man die het zo wou. Afgelopen seizoen is ajax veel te veel gaan kopen. Je kunt mij niet vertellen dat er in dd jeugd geen betere is dan labyad, bandé, of kristensen. Lamprou kreeg na heerenveen thuis alles over zich heen maar moeten ze nu ook een andere keeper opstellen?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:00
Bandé kunnen we nog helemaal niks over zeggen, het is mij een raadsel dat je hem noemt. Die jongen heeft de pech gehad dat hij zwaar geblesseerd is geraakt, kan uiteindelijk iedereen gebeuren. Ik ben niet zo van het afzeiken van spelers die de kans nog nieteens gehad hebben.
Vind ik leuk
Smithsonian +41652
zondag 10 februari 2019 om 07:36
Ze deden het beter toen ze niet zoveel centen hadden...
Vind ik leuk
wattenstaafje +23723
zondag 10 februari 2019 om 07:43
Ten Hag....je kletst onzin.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:43
Wat een slechte trainer. Wissels waren belachelijk.
Vind ik leuk
Nar +757
zondag 10 februari 2019 om 07:58
Ten Hag had al in de rust moeten ingrijpen...zelfs na 60 minuten was er niks veranderd....maar Ten Hag is laf....hij mist de overtuiging en kan zijn spelers niet genoeg motiveren....exit Ten Hag dus...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:00
Laat die achtelijke Ten Hag ff snel oprotten. Slaat nergens op dat hij Labyad erin brengt, hij had gewoon voor Neres moeten kiezen. Verstand heeft hij niet.
Vind ik leuk
Sambal +47
zondag 10 februari 2019 om 08:31
Ten hag gaf de voorkeur aan labayad omdat hij hoopte dat " zijn " Labayad de wedstrijd zou redden en indirect ook Ten Hag zelf.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:05
De Jong, Ziyech, de Ligt, Onana zijn allemaal bezig met een transfer.
Donny, Neres, Labyad zijn ontevreden.
Kletsjuffrouwtje Tadic en Blind hebben niet de personality om het team op sleeptouw te nemen.
Spelers irriteren en nemen de trainer niet meer seriues.
Krijg je dit, komt niet meer goed.
Vind ik leuk
reggie +2019
zondag 10 februari 2019 om 09:06
Marc&vdSarOpdePlatteKar, Tadic en Blind zijn dat een stelletje?
Vind ik leuk
Arnold711 +13
zondag 10 februari 2019 om 08:12
Het was niet om aan te gluren gisteren. Ongemotiveerd waren ze bezig en dit is het resultaat. Die gedrag zie je vaker als de spelers de trainer zat zijn, ze laten hem keihard vallen. Ik denk dat vandaag Ajax bekend gaat maken dat ten Hag klaar is bij Ajax. Wie moet hem dan opvolgen is dan de vraag. Morten Olsen lijkt mij dan een goede vervanger. Kent de Ajax wereld en is goed met jonge spelers.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 12:19]
Vind ik leuk
G.Kopf +4476
zondag 10 februari 2019 om 08:32
Vandaag niet, waarschijnlijk einde seizoen denk ik wel.
Vind ik leuk
Linders +31
zondag 10 februari 2019 om 20:30
Nee Nee geen Olsen , wie wel weet ik niet .
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:21
Gelul. Enige echte buitenspeler. Opstellen dus....
Ten Hag maakt spelers niet beter, maar kapot.
Vind ik leuk
Mozes24 +584
zondag 10 februari 2019 om 08:49
Al bijgekomen van de wedstrijd😁? Even een beetje bescheidenheid tonen de aankomende tijd he😉.
Vind ik leuk
G.Kopf +4476
zondag 10 februari 2019 om 08:31
Lekker Neres niet laten spelen, gaat zo goed zonder hem.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5209
zondag 10 februari 2019 om 08:34
Maar wat zegt hij hier nu eigenlijk? Spelers die achter de spits gaan lopen - en dan Dolberg brengen, en niet Neres?
Ik snap het niet meer....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:12
Spelers snappen hem ook niet meer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:35
Daley Blind de meest overschstte speler van Nederland. Snap niet wat ze allemaal in hem zien.
Vind ik leuk
Sambal +47
zondag 10 februari 2019 om 08:35
Is lopetegui niet vrij ? Als je gevraagd wordt aks bondscoach van Spanje en Real madrid ben je toch ook wel wat voor het grote Ajax
Vind ik leuk
Martinus69 +5536
zondag 10 februari 2019 om 08:35
Allemaal reacties vanuit hetzelfde perspectief. Heracles was gewoon te sterk. Gefeliciteerd heraclieden.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:37
Lekker makkelijk om Labyad af te zeiken, een speler die nog amper een ksns heeft gehad, zelfde verhaal met Lamprou, nu Onana 3x giga de fout in gaat hoor ik niemand, rare wereld blijft dat Ajax volk toch
Vind ik leuk
hoebie60 +200
zondag 10 februari 2019 om 10:46
De echte supporters zullen jouw verhaal volledig steunen, onana had bij de eerste bal op zijn flikker moeten krijgen, maar hij ging gewoon door, gewoon arrogantie ten top.
Vind ik leuk
Linders +31
zondag 10 februari 2019 om 20:28
Ten eerste zeiken doe ik op de wc en ten 2de ik zeik hem niet af ,zeg alleen dat hij niet kan mee komen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:38
Heeft toch ook nog amper een kans gehad?
Vind ik leuk
Linders +31
zondag 10 februari 2019 om 08:39
Ten Hagje weer de verkeerde inval keuze jij bent niet geschikt voor Ajax ! Je hebt toch wel een plan B voor als het niet wil ????Die Neres moet erin en zeker als invaller, die Laby kan niet mee komen !.Denk dat Ajax vast moet gaan bouwen ga nieuwe spelers kopen en een nieuwe trainer halen voor seizoen 2019/2020 enz en spelers boven de 25 jaar en geen spelers van 16 jaar .
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:46]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:45
Wat een beste kerel ben je toch!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:47
Niet de eerste keer dat Ajax punten verspeelt in Almelo. PSV wordt kampioen denk ik....en Real gaat door naar de laatste 8 dat lijkt mij na gisteravond wel duidelijk.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:48
Frenkie is nu al bang voor Real. Wordt een lekker oefenpotje in het drukke programma voor Real. Ik hoor veel Ajax fans hier nog blaaskaken in een recent verleden dat Real ook wel even gepakt zou worden. Door een stel Amsterdamse dames van plezier misschien maar niet door het eens zo machtige Ajax. Merendeel van de fans hier kan die periode echter niet eens herinneren en basseren hun geblabla op resultaten uit het verleden. Wanneer vliegt Erik ten Lach eruit? Ik zeg #doen
Vind ik leuk
Dorzon +4631
zondag 10 februari 2019 om 10:18
Ik denk dat psv ten hahahag het liefst nog jaren als coach ziet blijven
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:49
Labyratje. Met zijn Ajax trainingspakkie naar de PSV training gaan. Binnenkort kan hij in zijn Tokkie trainingspakkie naar Groningen of Cambuur. Waardeloze kwal dat hij is.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5209
zondag 10 februari 2019 om 09:09
Noodgedwongen - omdat ie als een krant liep te voetballen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:27
It it ain't over but it it it is over..
Vind ik leuk
Panna +21
zondag 10 februari 2019 om 09:31
Je ziet aan alle kanten dat arrogantie weer word afgestraft! Niet de spelers die zijn speelbal in het geheel. Maar wel de directie.... Om een week voor aanvang competitie even ver Amerika in te reizen geen rekening met aanpassing tijd en direct trainen. Je ziet nu de vermoeidheid heel duidelijk bij de spelers. Het afjagen ( het vooruit verdedigen) is er bijna niet meer. Spelers krijgen blessures. Gaten dichtlopen wordt aan een ander overgelaten waardoor juist gaten ontstaan. De sterspelers worden steeds minder zichtbaar ook het initiatief nemen bij achterstand word ook moeilijk door deze spelers.... Vermoeidheid....
Maar de arrogante directie moest naar Amerika. Worden we daar ook bekend????
Lees net dat vande Sar naar een omzet van 200 miljoen wil???? Word eerst eens kampioen. Een elftal kan je niet kopen het moet ontstaan. Ik als Ajaxied kijk uit frustratie niet meer wacht maar af. Van de sar, van Geel van Feyenoord 1 balang geld en eigen portmonai
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zondag 10 februari 2019 om 09:32
Hij is een trainer voor een subtopper hij heeft te hoog gegrepen. Hij moet weg, tesamen met die 2 clowns Bassie Overmars en Adriaan van de Sar.
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zondag 10 februari 2019 om 09:33
Die had ik sowieso terug gezet naar het tweede voor zijn geleuter en zijn gejank om een transfer. Wat moet je met zo iemand?.
Vind ik leuk
Kuip +9748
zondag 10 februari 2019 om 09:43
Neres wordt vakkundig kapot gemaakt door Ten Hag. Die jongen is er helemaal klaar mee. Dat zie je gewoon. Zelfde geldt voor Van De Beek.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 09:43
De beste man op de bank houden en hem totaal geen kans geven. Dat kan alleen Eric ten Hag.
Vind ik leuk
DeNeutrale +187
zondag 10 februari 2019 om 09:44
De trainer vervangen zou een zwaktebod zijn van Ajax. Welke andere trainer zou het beter doen met Dusan Huilebalk, Frenkie Balverlies, Klaas Jan Elleboog, Daley Tikkie Breed, Onana Risicovol en Matthijs Slapjanus in het elftal. Inderdaad: Ajax is de GROOTSTE (met uitglijders maken!)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:51
Heel het middenveld niet laten spelen .
Vind ik leuk
Vb.twente +126
zondag 10 februari 2019 om 09:52
Menig laptop trainer zou beter hebben gewisseld dan t.Hag en de opstelling in het begin roept ook vraagtekens op . ik denk dat hij beter een jaar met P.Bosz kan meelopen .
Vind ik leuk
Futjebal +2632
zondag 10 februari 2019 om 09:58
Er zal toch niks gebeurd zijn met mr Bien
Ik zie geen stukjes meer van hem terwijl hij normaal altijd haantje de voorste is
Vind ik leuk
Vb.twente +126
zondag 10 februari 2019 om 10:05
hij slaapt nog in z:n amsterdamse pyjama.
Vind ik leuk
Degier +1541
zondag 10 februari 2019 om 10:01
Dus eigenlijk zegt ie, dat Labyad een betere 10 is, dan Ziyech. Onbegrijpelijk. Zeker als je Neres rechtsbuiten kan zetten, die veel dreiging en diepgang heeft.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 10:05
@ VP team

Het flop elftal van de week is al bekend, publiceer maar, benieuwd naar de cijfers en de poll🙂
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:08
Is onze (top) trainer gisteren niet achter gebleven in de streek waar hij vandaan komt. Geef deze trainer ontslag hij heeft het niet voor elkaar gekregen om het binnen 3 weken om te draaien en de kopjes weerde zelfde kant heen te krijgen. Dat deze gast er nog zit ik had wel een top nieuws verwacht dat ze hem de wacht hadden toegezegd.
Vind ik leuk
JoeyC +3760
zondag 10 februari 2019 om 10:29
Die blijft helaas niet lang meer bij Ajax. Keizer was zo slecht nog niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:29
Ik lees met verbazing de opmerkingen hier. Is er een crisis bij Ajax omdat ze even niet alles winnen of zo? Het is net alsof ze bijna uit de KKD degraderen lijkt het wel.
Vind ik leuk
hoebie60 +200
zondag 10 februari 2019 om 10:38
Hoe vaak heeft ten hagneres achter de spits gebruikt en nu kan hij het niet, ik snap het niet, en als er zoveel ruimte licht achter de verdediging is hij met zijn snel heid toch de eerste die je brengt, maar ja we zullen het wel niet snappen
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
zondag 10 februari 2019 om 10:43
Ja hij was zo slecht dat hij wel gewisseld moest worden. Snap ik wel
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:50
En toch blijft het lekker die 6 - 2 en dan Heracles 1 - 0 nog lekkerder.😂😂
Vind ik leuk
hoebie60 +200
zondag 10 februari 2019 om 10:57
Wimpie jonk
Vind ik leuk
AFP +2000
zondag 10 februari 2019 om 11:07
Verkeerde opstelling, verkeerde wissels van Ten Hag. waarom geen Neres ?
Allemaal smoesjes achteraf. ten Hag kreeg het voordeel van de twijfel, maar het voordeel is na de laatste wedstrijden helemaal weg.
Vind ik leuk
Mari +11958
zondag 10 februari 2019 om 11:16
Je hebt maar een speler die een kentering teweeg kan brengen: Neres
Als je hem niet wilt gebruiken had hem dan naar China laten gaan
Frenkie was super slecht, die had je na maximaal een helft moeten wisselen
Tweede helft begint: eerste bal van Schone een hakbal

Ten Hag ontmantelt zijn team.
Waarom Mazraoui niet gewoon rechtsback
Waarom Beek ten koste van Neres (los van de kwaliteit van Beek)
Het liep heel goed en Ten Hag vernietigt het.
Doet me denken aan die clown die nu in Arabie zit.
Ajax- Sparta binnen 15 minuten 4-0. haalt hij Perez eruit.
Ajax werd geen kampioen op doelsaldo en scoorde die wedstrijd ook niet meer
Vind ik leuk
RJC1960 +167
zondag 10 februari 2019 om 11:45
Wat is de Nederlandse competitie toch spannend als PSV vandaag haar wedstrijd wint dan hebben ze 8 punten voorsprong op nummer 2 Ajax en volgt Feyenoord op 8 punten van Ajax. Ajax gaat dan nog stees roepen dat ze kampioen worden met als gevolgd dat Feyenoord gaat roepen dat ze nummer 2 worden want het verschil is maar 8 punten? Wat een voetbalhumor. Stel dat PSV vandaag de kloof uitbreidt naar 8 punten dan zijn de kaarten geschud en weten hoe dit seizoen gaat eindigen.
Ik hoop dat Ajax Europees nog punten gaat behalen want een prijs in Nederland is minimaal. De bekerkraker zal het vonnis bepalen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:04
Neres kan ook achter de spits spelen. Exit ten Hag.
Vind ik leuk
Padason +1125
zondag 10 februari 2019 om 12:29
Exit spelers bedoel je, gisteren lag het puur aan de spelers. Elftal dat gisteren stond moet Heracles oprollen.

Moet eens stoppen met de trainer de schuld geven, die spelers hebben het nondeju laten afweren. Dit is de grootste fout, altijd trainer de schuld, je moet die spelers verwijten. Totaal geen inzet, dit doen ze in Duitsland beter. Deze jochies zitten veel liever na de lunch thuis met de PlayStation wat ook gebeurde met keizer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:37
Trainer is verantwoordelijk. Tuurlijk loopt er een aantal spelers alleen aan Real en een transfer te denken. Dan moet een trainer ingrijpen, hij is namelijk ook coach.
Vind ik leuk
Padason +1125
zondag 10 februari 2019 om 12:25
Haha lul koek, wat ik gister al zei, neres heeft hoogstwaarschijnlijk de vrouw van ten Hag zwanger gemaakt en daarna zijn dochter anaal genomen, zie geen andere reden waarom neres niet mag spelen. Is veel gevaarlijker dan Ziyech op de vleugel. En neres moet basis staan in mijn opinie. En je denkt tot gvd niet dat labyad potten kan breken. Dat hij bij Ajax zit is te belachelijk voor woorden.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 12:26]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:31
Toale miskenning van kwaliteiten van Neres zowel in snelheid, diepgang, onvoorspelbaarheid en statistieken in zijn scorend vermogen en assits tov de door Ten Hag ingebrachte Labyad ( Utrecht vriendje).
Los daarvan, zolang Ajax niet onderkent dat het met Schone als vaste basiskracht nooit kampioen( afgelopen 4 jaar niet gebeurd) zal worden of verder in Europa zal komen zullen wij het als supporters hier helaas mee moeten doen.
Daarnaast is het onbegrijpelijk dat Wober als ideale 12e man of 5e verdediger is verkocht naar Spanje.
Ik geef Ten Hag de overweging om tegen Real Madrid als iedereen fit is als volgt aan te treden:
Op doel: Onana
Verdediging van rechts naar links : Masraoui De Ligt Blind. Tagliafico
Middenveld van rechts naar links : Van de Beek De Jong Tadic
Aanval van rechts naar links : Neres Dolberg Zyech.

Ajax fan van de Meer
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:49
Heeft Ten Hag wel grip op deze groep? Kan hij ze weer naar het niveau van voor de winterstop brengen? Is hij gezwicht voor het commercieel belang en daarom in Amerika de verkeerde voorbereiding gehad. Zijn de spelers met contracten voor volgend seizoen in hun achterzak al klaar met Ajax traject. 🙄 Ik geloof dat deze factoren het niveau en de sfeer in de groep bepalen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:02
Oh ja kentering dat was het pffff. Gwn weer hopeloos gefaald en het is duidelijk dat ie een probleem heeft met Neres. Ongelovelijke zak hooi
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:35
Ik ben klaar met ten hag
Heeft een bizar wissel beleid
Verneukt jonge spelers
Laat ze hun enige reserve links back linkspoot met aanvallende kwaliteiten verkopen
Als het fout gaat blijft die doorgaan met de geplande wissels als ze 0-3 voor zouden staan. Blijft Hopen dag dolberg zich herpakt wat niet gaat gebeuren zet spelers als the hunter niet in bij wedstrijden zoals Feyenoord Ajax terwijl hij daar het meeste in scoorde van iedereen.
Pakt spelers als tadic niet aan als ze belabberd spelen.
Heeft het hele team in de winterstop uit elkaar laten vallen.
Arme neres gevaarlijke speler met diepgaande kwaliteiten is gedegradeerd tot bank speler terwijl die ziek talent vol is. Maar ten hag haat hem dus is die uitgespeeld.f op een Rijtje wie gister slecht waren: onana (stopte penalty) maar maakte rare onana fouten waardoor de 1-0 kwam, kristensen was waardeloos zoals altijd meerdere kansen verneukt, de ligt was okee bleef vechten, blind was echt trash leek wel dronken, tagliafico was echt weer bae wat een strijder, middenveld schöne was echt niet vooruit te branden, 86 miljoen was heel slecht ballen kwamen niet aan en was alleen als eerste bij de scheids, Donny speelde echt goed en kwam gevaar uit (3x raden wie alsnog gewisseld werd?). Ziyech was aan het vechten maar het ging gewoon niet echt lekker. Huntelaar was nergens miste gouden kans en alleen maar aan het zeiken en tot slot Tadic echt drama gvd was echt helemaal nergens diep triest. Komen we bij de wissels het zit helemaal vast maar meneer wacht tot ruim 2/3e gespeeld is met wisselen en dan denk je er moet gevaar komen aka spitsen erin!? Nee hoor Donny eraf voor fucking labyad en schöne eraf voor mazroui?? Wtf??? en tot slot met nog 10 minuutjes te gaan wegens blessure van frenkie die al langer speelde dus wat doet die op het veld, dolberg erin maar te laat en helemaal kut

Vind ik leuk
Fish1971 +15
maandag 11 februari 2019 om 06:56
En dat Is heel dom. Met neres heb je meer voetbal in het team. Meer creativiteit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws