Linssen baalt van 'Vitesse-ziekte': 'Dachten aan te haken bij Feyenoord'

Linssen baalt van 'Vitesse-ziekte': 'Dachten aan te haken bij Feyenoord'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 07:55zo 10-02-2019 om 07:55

Vitesse staat nog altijd vijfde in de Eredivisie, maar door de prestaties van de laatste weken is het onrustig in Arnhem. Bryan Linssen baalt dat de ploeg van coach Leonid Slutsky in plaats van het gat te dichten naar Feyenoord en AZ weer achter de feiten aanloopt.

"Het lijkt wel een Vitesse-ziekte", zegt Linssen tegen Voetbal International. "Vorige week dachten we nog te gaan aanhaken bij Feyenoord. Die laatste stap maken we steeds weer niet. Dat was vorig seizoen al zo trouwens." Door de nederlaag bij Fortuna Sittard (2-1) en de remise tegen sc Heerenveen (2-2) is de achterstand op Feyenoord en AZ respectievelijk zeven en twaalf punten.

De aanvaller wil de defensieve speelwijze van Slutsky niet als oorzaak aandragen. "Natuurlijk hebben we het met de trainer over de tactiek, maar het is te makkelijk het daarop te gooien. In Sittard hadden we gewoon de kansen moeten benutten. En we staan gewoon vijfde, hè. Vergeet niet dat je met de vierde plaats ook rechtstreeks Europa in kan als Ajax of Feyenoord de beker wint."

Kijk, niemand van ons zal ontkennen dat we beter kunnen", besluit Linssen, die geschorst is voor het treffen met zijn oude club FC Groningen van zondag.

Poll

Wat wordt Groningen-Vitesse?

(1690 stemmen)

Plaats een reactie

keesje s +1526
zondag 10 februari 2019 om 08:12
Vitesse is en blijft een middenmotor... Met af en toe een uitschieter net als de andere clubs van plek 6 t/m 15....dit jaar is helemaal extreem... Nummer 15 nu kan nog wel 6e worden bijvoorbeeld, wel mooi voor de spanning 💪
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:31
De nummer 2 kan geen nummer 1 meer worden dat is pas mooi
Vind ik leuk
pico323 +7740
zondag 10 februari 2019 om 11:52
wat een domme reactie en zielig bovendien. makkelijk om zo likes te krijgen maar o zo zielig
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2534
zondag 10 februari 2019 om 11:56
De rest van de wereld vind het humor hoor....neem niet alles zo serieus man
Vind ik leuk
pico323 +7740
zondag 10 februari 2019 om 11:58
mag ik dat zelf bepalen????
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2534
zondag 10 februari 2019 om 12:04
Man man.
Weer geen beurt gehad dit weekend?
Relax een beetje.
😎😎😎😎😎
Vind ik leuk
pico323 +7740
zondag 10 februari 2019 om 12:57
svp niet te persoonlijk worden.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2534
zondag 10 februari 2019 om 13:28
Sorry als ik een gevoelige snaar heb geraakt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:42
Erg mooi!!!!!! -Ha-ha-ha-ha-ha-ha !!!!!!!. Dat Ajax......wat een flutclub!!!!
Vind ik leuk
Vak-DD +12733
zondag 10 februari 2019 om 09:29
Ik zie ons meer als een subtopper, aangezien we meestal rond plek zes spelen.
Vind ik leuk
VA1 +3070
zondag 10 februari 2019 om 09:33
18 clubs gedeeld door drie dan heb je dus drie groepjes van zes. Vitesse eindigt altijd bij de eerste zes, de zes clubs die volgen zijn de middenmoot en die andere zes degradatie kandidaten. En daarbij staan we nu 5e terwijl het een absoluut rampjaar is op meerdere vlakken. We hadden zeker met Feyenoord om plek 3 kunnen strijden dit seizoen. AZ heeft nu toevallig een goede fase.
Vind ik leuk
companen +2324
zondag 10 februari 2019 om 11:25
EDIT VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 15:15]
Vind ik leuk
VA1 +3070
zondag 10 februari 2019 om 11:34
Vitesse is sinds een jaar weer een gezonde club en staat nu al financieel boven AZ. Vitesse is officieel de nummer 4 van Nederland. Dat was het toen Gelredome gebouwd werd en dat is het nu weer sinds de club weer zwarte cijfers schrijft.
Vind ik leuk
companen +2324
zondag 10 februari 2019 om 11:38
Officieel wie bepaalt dat? Die roebels uit Rusland? De begroting haha AZ heeft na Ajax de grootste eigen vermogen. Vitesse is nooit de vierde club van Nederland geweest zal dat ook nooit worden. Mooie middenmoot plaats gelijk met Heerenveen en Utrecht.
Vind ik leuk
VA1 +3070
zondag 10 februari 2019 om 11:43
Zou toch beter je huiswerk doen voordat je dingetjes roept want je zet jezelf zo behoorlijk voor schut piem. Zelfs Twente heeft het financieel beter voor elkaar dan AZ... En vroeger toen de Eredivisie echt nog wat voorstelde was Vitesse de nummer 4 van Nederland. AZ en Twente zijn weliswaar kampioen geworden maar toen stond de Eredivisie al bekend als de Mickey Mouse competitie...
Vind ik leuk
companen +2324
zondag 10 februari 2019 om 11:59
Leg mij een uit hoe goed Twente financieel ervoor staat zelfs beter dan AZ met een eigen vermogen van 34 miljoen en stadion in eigen beheer.
Vind ik leuk
companen +2324
zondag 10 februari 2019 om 13:18
En toen was het stil, nogmaals loop niet zo met je domheid te koop. Blijkbaar zuurstof gebrek gehad bij je geboorten.
Vind ik leuk
VA1 +3070
maandag 11 februari 2019 om 13:43
Knul, ik heb heel wat geld te verspillen dus ik zit niet de hele zondag zoals jij op een website je tijd te verdoen zodat je vandaag weer de komt van de baas kunt kussen hahaha!! Zoek aub de cijfers van dit seizoen eerst even op voordat je wat roept kind.
Vind ik leuk
companen +2324
maandag 11 februari 2019 om 16:13
Haha ik ben eigen baas boertje en komt niet eens aan met feiten over twente. Vitesse schrijft al 7 jaar rode cijfers. Vorig jaar voor het eerst zwarte cijfers, triest clubje. Zonder die russen waren jullie allang failliet.
AZ heeft stadion in eigen beheer, volgens mij de enige van de eredivisie. Eigen vermogen van 34,2 miljoen.
Vind ik leuk
VA1 +3070
maandag 11 februari 2019 om 13:43
Geboorten?
Vind ik leuk
VA1 +3070
maandag 11 februari 2019 om 13:45
Zuurstofgebrek is ook aan elkaar. Over domheid gesproken... heb je een klap voor je kop gehad met een stadionklapper of zo?
Vind ik leuk
VA1 +3070
zondag 10 februari 2019 om 11:45
Vitesse heeft aan dat succes tenminste nog een hypermodern super de luxe multifunctioneel stadion overgehouden dat bijna net zo duur is als de JC Arena.
Vind ik leuk
Realist1892 +1600
zondag 10 februari 2019 om 13:43
Haha kneus ik zal maar is even je grote bek dicht houden.
Vitesse hebt 27.3 miljoen eigen vermogen.
AZ 23.1 miljoen.
Dus hou je bek nou maar.
Mongoolte grote bek omdat jullie Vitesse hebt uitgeknikkerd.
Onderlingen strijd staan we boven jullie.
Jammer hè dat we al 2 jaar niet op de kosten van de Russen leeft.
AZ al jaar en dag kan alleen van de Zgn kleintjes winnen Stumpers.
Als de Top 3 langs komt bij jullie al 8 jaar lang geloof ik zijn jullie niet thuis.
Vind ik leuk
VA1 +3070
maandag 11 februari 2019 om 14:11
Kijk, dit zijn de cijfers. Dan ben je 2 meter 5 lang maar te dom om even de jaarcijfers op te zoeken. In dit geval heeft Realist zijn kostbare tijd aan zo'n enorme ezel als jij gespendeerd, ook al duurde het opzoeken van de feiten maar een minuutje, dat is een minuutje teveel. En trouwens of je nou 2 meter 5 bent of niet, één klap en je ligt.
Vind ik leuk
companen +2324
maandag 11 februari 2019 om 16:20
Grote bek nog wel, cijfertjes uit je duim zuigen kan iederen, zondee die Russen waren jullie failliet. In tien jaar tijd twee keer zwarte cijfers geschreven. AZ eisgen vermogen 34,2 miljoen +20 van jahanbakhsh scheelt toch wel iets met Vitesse die weer troosteloos verloor dit weekend, maar dat zijn jullie boertjes wel gewend.
Vind ik leuk
VA1 +3070
maandag 11 februari 2019 om 13:48
De grootste eigen vermogen hahaha. Wat ben jij dom zeg. Nogmaals, doe je huiswerk voordat je dingen roept kind. Twente is de nummer 5 van Nederland.
Vind ik leuk
companen +2324
maandag 11 februari 2019 om 16:16
Correcetie 34,2 miljoen plus opbrengsten van jahanbakhsh zijn niet meegenomen in de jaarrekening tel daar dus 20 miljoen bij op droeftoeter. Vitesse heeft in 10 jaar tijd 2 keer zwarte cijfers geschreven boertje, de rest word aangevuld met roebels.
Ga nou niet stoeren jongen aanhangen wat in echt ben je niks waard. Ik kom met feiten, trouwens eiegn stadion heeft AZ ook in eigen beheer droeftoeter.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 16:18]
Vind ik leuk
Vak-DD +12733
zondag 10 februari 2019 om 11:44
Ja beter, ik kan me nog een beker finale herinneren in 2017. Ach ja jullie komen uit de buurt van amsterdam.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 11:46]
Vind ik leuk
Eddy T67 +2537
zondag 10 februari 2019 om 11:10
Vitesse is geen middenmoter. Maar een stabiele subtopper. Buiten enkele jaren om altijd bij de eerst 7
Vind ik leuk
Patje024 +127
zondag 10 februari 2019 om 12:22
Als vites 15 jaar geleden failliet was verklaard mag je niet mopperen 3 x geld gekregen van de gemeente financieel is het AJAX,PSV,AZ,FEYENOORD,UTRECHT vites staat 8/9de plaats en niet door eigen vermogen
Vind ik leuk
Realist1892 +1600
zondag 10 februari 2019 om 13:46
Lul niet Kut Nekker hebben ze geen Forum van de KKD.
Vind ik leuk
Patje024 +127
zondag 10 februari 2019 om 20:06
Meteen Aggresief doen 😂 pannenkoek
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:33
Welke drie keer? Als je wat roept, doe je huiswerk dan.

AZ heeft ook een groot deel van zijn succes aan suikerooms te danken en jouw cluppie nec leeft ook bij de gratie van Boekhoorn.

Vitesse is nu financieel gezond.
Vind ik leuk
Patje024 +127
zondag 10 februari 2019 om 20:05
Zeg toch ook niet dat NEC nog leeft door boekhoorn dat weet ik ook wel dat dat zo is. Maar jullie weten dondersgoed dat jullie ondanks de resultaten nog steeds het lachertje zijn van nederland en dat ook zal
Blijven ook. Grote bek met elk jaar top 5 uitspreken en doen en vervolgens 7/8 eindigen elk seizoen met uitschieters 4/5 in 5 jaar en ja wij zitten in de KKD en het gaat kut hoef je me ook niet te vertellen maar we komen wel weer terug alleen de vraag is wanneer
Vind ik leuk
Eddy T67 +2537
maandag 11 februari 2019 om 11:14
Vitesse heeft geen 3 x geld gekregen van de gemeente. Waar haal je het vandaan?
Vind ik leuk
VA1 +3070
maandag 11 februari 2019 om 14:06
Knul, doe even je huiswerk voordat je dingetjes roept:)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:15
Ik denk dat je toch wel onderscheid mag maken tussen middenmoot en subtop. “Als-dan” berekeningen kunnen we allemaal maken: NAC kan nog kampioen worden.

Vitesse heeft enorm veel blessureleed + vormcrisis en nog staan we gewoon 5e.
Vind ik leuk
keesje s +1526
zondag 10 februari 2019 om 14:18
De verschillen zijn niet zo groot...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:20
Bij respectievelijk hoort het eerste getal bij de eerste club en het tweede bij de tweede club.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:54
Net zulke kapsones als die in amsterdam. Totaal geen realiteitszin.
Vind ik leuk
Vak-DD +12733
zondag 10 februari 2019 om 09:38
Wij hebben geen kapsones zoals in amsterdam, maar wel ambities en die heb je nodig om wat te bereiken !
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:42
Dat zien we. Ook nu weer.
Vind ik leuk
VA1 +3070
zondag 10 februari 2019 om 09:42
Helemaal mee eens. Praatjesmakers zijn het. Een zelfoverschat zooitje. Geen woorden maar daden moet de nieuwe slogan worden bij Vitesse.
Vind ik leuk
RR12 +802
zondag 10 februari 2019 om 08:55
Bryan leeft in een (1) celletje. Word eens reëel gast.
Vind ik leuk
soksa +1812
zondag 10 februari 2019 om 09:12
Aanhaken voor plek 3? Hij moet zich niet teveel illusies maken. Als ze boven AZ eindigen hebben ze het al meer dan prima gedaan, gezien het spelersmateriaal wat ze hebben.
Vind ik leuk
Vak-DD +12733
zondag 10 februari 2019 om 09:34
We missen gewoon spelers als Kashia en Miazga die strijd kunnen leveren. En natuurlijk wordt Matavz en zijn goals gemist. Het zag er aan het begin van het seizoen goed uit, maar na de vele blessures en het tegenvallen van een aantal spelers zullen wij rond plek tien eindigen vrees ik.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:34]
Vind ik leuk
VA1 +3070
zondag 10 februari 2019 om 09:44
Aangezien het zo dicht op elkaar staat dit seizoen zou plek 10 wel mogelijk zijn maar dat zie ik niet gebeuren. Ik denk dat we nog wel een comeback gaan maken dit seizoen. Kijk naar AZ, die hebben ook opeens de smaak te pakken.
Vind ik leuk
Smithsonian +45000
zondag 10 februari 2019 om 10:54
Als je matavz had had je hoger gestaan.

Vitesse heeft ook gewoon veel pech dit seizoen.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2537
maandag 11 februari 2019 om 11:16
volgende week geen schorsingen. Dauda is erbij. Matavz is op de weg terug. Wie weet Musonda nog......Dan heeft Slutsky ineens wel weer keuzes te maken. Het spel is erbarmelijk slecht. Maar het zit ook niet mee allemaal.
Vind ik leuk
VA1 +3070
zondag 10 februari 2019 om 09:38
Die Vitesse ziekte was niet alleen vorig jaar ook al, dat is al zo sinds ik me kan herinneren. Altijd als we een stap kunnen zetten om definitief aan te haken bij de top 3 dan verliezen we en de comcurrentie wint. Vitesse heeft last van die Ajax mentaliteit. Ze moeten eens gaan strijden in plaats van de vedettes uithangen en mooi voetballen willen spelen.
Vind ik leuk
Fc uuuuu +465
zondag 10 februari 2019 om 10:12
Dat hebben wij precies hetzelfde
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6336
zondag 10 februari 2019 om 10:00
"Door de nederlaag bij Fortuna Sittard (2-1) en de remise tegen sc Heerenveen (2-2) is de achterstand op Feyenoord en AZ respectievelijk zeven en twaalf punten."

Zou het even omdraaien. 12 op Feyenoord, 7 op AZ
Vind ik leuk
pinkelman +4473
zondag 10 februari 2019 om 10:05
Verhoudingen liggen feitelijk altijd zo:
ajax en psv strijden om de titel
AZ en Feyenoord op plek 3 en 4
Utrecht,Vitesse, Heerenveen veelal om Europees voetbal te halen.
Kan wel eens een seizoen anders zijn maar zo liggen wel de verhouding in onze competitie.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 10:06]
Vind ik leuk
Fc uuuuu +465
zondag 10 februari 2019 om 10:11
Precies en dit zal zo jaren hetzelfde blijven .
Vind ik leuk
VA1 +3070
zondag 10 februari 2019 om 10:53
Klopt, alleen Vitesse zet wel echt grote stappen. Schrijven sinds kort weer zwarte cijfers en is nu financieel de nummer 4 van Nederland. Als Vitesse eens een keer afstand doet van die vedette houding en prestaties op de mat legt dan laten ze AZ ver achter zich.
Vind ik leuk
Bosmeister +1176
zondag 10 februari 2019 om 14:03
Dat is feitelijk onjuist. Sinds de huidige opzet van de play-offs (2009) is FC Groningen daar het vaakst deelnemer aan geweest.

FC Groningen 7x
FC Utrecht 6x
Heerenveen 5×
Vitesse 4×

En ondanks de slechte start van het seizoen gaan we er nu ook weer voor!
Vind ik leuk
Smithsonian +45000
zondag 10 februari 2019 om 10:52
Slutsky is een prima vent, maar wat denken de vitesse fans over hem?
Vind ik leuk
VA1 +3070
zondag 10 februari 2019 om 11:17
Precies wat Dicky zegt inderdaad.
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 10 februari 2019 om 11:11
Linssen heeft hier gelijk. Er heerst wel degelijk een vitesse ziekte.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:34
Ik snap zijn frustratie, volgens mij is het ook een sneer in de richting van z'n trainer.
Toch is Linssen zelf ook enorm wisselvallig in z'n prestraties, of hij nu de juiste persoon is om dit te roepen ?
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 10 februari 2019 om 11:43
De verwachtingen van het seizoen worden niet gerealiseerd en daarbij is het voetbal ook vaak te verdedigend, dan heerst er frustratie. Denk dat deze ziekte nog wel even voortduurt.
Vind ik leuk
Vak-DD +12733
zondag 10 februari 2019 om 11:54
Tsja, vijfde in de Eredivisie is ook wel wat moeilijker dan vijftiende in de keuken kastjes divisie. 😆
Vind ik leuk
NvC +9670