Aanvoerderswissel: 'Heb er zo mijn redenen voor, daar ga ik niet over uitweiden'

Aanvoerderswissel: 'Heb er zo mijn redenen voor, daar ga ik niet over uitweiden'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 10:10zo 10-02-2019 om 10:10

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 11:28zo 10-02-2019 om 11:28

Sven Nieuwpoort heeft op eigen verzoek de aanvoerdersband ingeleverd bij De Graafschap. Voor de winterstop was de centrale verdediger als hij in het veld stond aanvoerder van de Superboeren, maar in de met 4-0 verloren wedstrijd tegen Feyenoord droeg hij de band niet.

Zijn collega-verdediger Bart Straalman was zaterdagavond captain van de ploeg uit Doetinchem. "Ik heb zelf aangegeven dat ik geen aanvoerder meer wil zijn", verklaart Nieuwpoort tegenover Omroep Gelderland. "Daar heb ik zo mijn redenen voor. Daar wil ik verder ook niet over uitweiden."

De Superboeren misten door een extreme griepgolf liefst vijf spelers en trainer Henk de Jong. Daardoor moest Nieuwpoort halsoverkop in actie komen. "Ik hoorde vanmorgen dat ik moest spelen. Dat is niet ideaal natuurlijk, maar ik was wel blij dat ik weer minuten mocht maken. Alleen had ik graag een resultaat gehaald."

"De eerste helft hebben we wel goed gespeeld", analyseert Nieuwpoort de wedstrijd. "We gingen met 1-0 de rust in, maar we waren niet de mindere. Na rust drie goals in een kwartier, dan is het klaar. De komende wedstrijden moeten we de punten pakken, vooral thuis, maar ook in Zwolle. Feyenoord uit, dat zijn natuurlijk bonuspunten."

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 10:15
De Graafschap moet ook degraderen, dit wat ze ons in Doetichem hebben aangedaan.

Was getekend:
Sjaak Swart.
Vind ik leuk
Roya +1760
zondag 10 februari 2019 om 10:16
Idd bonus punten die we helaas al te veel hebben uitgedeeld dit seizoen
Vind ik leuk
Benniewies +6181
zondag 10 februari 2019 om 10:32
Zondag ochtend, gaap ... Gaat over de Graafschap en de Aanvoerdersband tijdens Feyenoord en meteen wordt Ajax erbij gehaald 🤔🤔🤔.

5 spelers missen en de trainer en dan in de kuip. Knap dat je dan met maar 4-0 verliest, had dan wel 8-0 mogen zijn
Vind ik leuk
JonathanAjax +11656
zondag 10 februari 2019 om 11:28
Zo is het Bennie. Feyenoorders zijn wel érg snel tevreden...
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
maandag 11 februari 2019 om 10:34
Daar heb je de grootste meeloper van VP. Kom er nou gewoon voor uit dat je voor Ajax bent.
Vind ik leuk
Benniewies +6181
maandag 11 februari 2019 om 23:16
Kan je het gewoon niet hebben dat ik meer met Ajax heb en een broertje dood heb aan dat PSV, als AZ fan?

Zegt genoeg over een zuiger als jij.
Vind ik leuk
Smithsonian +45301
zondag 10 februari 2019 om 10:50
Gelukkig maar, houd het lekker kort.
Vind ik leuk
Roodbergen +10261
zondag 10 februari 2019 om 11:14
Het was voor bijna iedereen al een verrassing dat je aanvoerder werd begin dit seizoen, een voetballer zonder uitstraling. In mijn ogen is Ted onze echte cult aanvoerder. Aub de nieuwpoortjes op de bank houden Henk, hebben ons al zat punten gekost
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:46
Ik vind persoonlijk dat Lars nog wel echt zijn momenten heeft als back. Misschien om op het laatst door de tegenstanders defensie te rennen. Sven is inderdaad heel matig.
Vind ik leuk
Summit +942
zondag 10 februari 2019 om 13:12
De Graafschap is gewoon een mooie club leuk team met een leuke coach. Maar eerlijk is eerlijk als ze niet degraderen (direct of play offs), hebben ze het al heel goed gedaan.
Vind ik leuk
Roodbergen +10261
zondag 10 februari 2019 om 14:26
Zo is het
Vind ik leuk