Ten Hag onder vuur: 'Iedere goede trainer heeft daar een plan A, B en C voor'

Ten Hag onder vuur: 'Iedere goede trainer heeft daar een plan A, B en C voor'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 10:42zo 10-02-2019 om 10:42

Hans Kraay junior vindt het een slechte zaak dat Ajax geen plan B in de opbouw heeft. De Ajacieden verloren zaterdagavond met 1-0 van Heracles en de Amsterdammers leden veel vaker balverlies dan te doen gebruikelijk. Dat kwam volgens Kraay door het sterke druk zetten van Heracles.

De thuisploeg zette immers zeer succesvol druk op de opbouw van Ajax. "Ajax wil altijd opbouwen en dat kan vaak omdat ploegen zich in laten zakken", legt Kraay uit bij De Tafel van Kees. "Soms willen ploegen ook wel eens druk zetten, maar Heracles deed dat een uur lang. Dan zal je toch een keer een plan B moeten hebben en dat is dan wat anders doen dan iemand in de dekking aanspelen."

"Ik snap heus wel dat je met De Ligt en Schöne en Blind en De Jong geweldige opbouwers hebt die je onder druk in kan spelen", vervolgt Kraay. "Maar in de opbouw heeft iedere goede trainer een plan A, een plan B en een plan C. Als je verdedigers niet aan de bal kunnen komen wil je je middenvelder aan de bal hebben, als dat niet lukt ga je backs aanspelen en anders ga je lang. Probeer dat dan eens."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 10:46
Makkelijk hè mensen om zo te genieten en vol te provoceren, kennen jullie het boemerang effect....? Nee, dat komt nog wel!
Vind ik leuk
Counterattack +11625
zondag 10 februari 2019 om 11:02
PSV moet vanmiddag Thomas, Behic en Sainsbury niet opstellen, zijn van Down Under. Boomerang ervaren.
Vind ik leuk
AZVork +3078
zondag 10 februari 2019 om 11:04
Dit is nog van jullie boomerang effect.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:08
Whahaha we wachten al enkele jaren op die boomerang.
Maar volgens mij komt ie niet terug 😂😂🤭
Vind ik leuk
jollie18 +121
zondag 10 februari 2019 om 11:17
PSV word na gisterenavond kampioen. Dit gaat ajax niet goed maken.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 11:20
Als PSV van Utrecht wint (en ik verwacht een makkelijke overwinning) heb je waarschijnlijk gelijk!

Dus gefeliciteerd allemaal (ga er wel vanuit dat jullie ons wel Europees steunen of is het puur anti Ajax wat er speelt)
Vind ik leuk
jollie18 +121
zondag 10 februari 2019 om 11:21
Ben zelf ook ajacied
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 11:23
Was ook niet persoonlijk maar algemeen! Ik zou namelijk altijd voor een Nederlandse club zijn Europees maar dat komt misschien omdat ik een andere club niet haat!
Vind ik leuk
jollie18 +121
zondag 10 februari 2019 om 11:25
Ach voor de rest is leedvermaak belangrijker dan steunen van Ajax. Zag je gisteren voor de wedstrijd van Feyenoord. Hoewel wij het ook deden bij het gelijke spel van PSV tegen Emmen
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 11:26
Zwakzinnigen heb je bij elke club!
Vind ik leuk
Pagan1964 +3829
zondag 10 februari 2019 om 11:52
ik als Feyenoorder ook hoor
Vind ik leuk
frankje +115
zondag 10 februari 2019 om 12:59
Natuurlijk steun ik Ajax tegen Real, zie ze zelfs nog wel een puntje pakken
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:04
Dat niet het enige, als psv vandaag verliest dan is het seizoen nog verloren voor jullie want ajax speelt zo kansloos slecht.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:55
Ik provoceer niks. Maak een geintje en als wij verliezen dan loop ik daar ook niet voor weg.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 11:56
Geintje is niks mis mee doe ik ook!!

Maar steun jij bijvoorbeeld Ajax Europees?

P.s ik ben voor Millwall😁 ;-)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:15
Ben al bijna een groot deel leven supporter van Man. United. Verschillende wedstrijden bezocht. Had nog eerder een tenue van the Mancunians dan van PSV, mijn #1. Ben voor Millwall omdat vroeger veel PSV-supporters naar Millwall gingen. Ondanks dat die Millwall-supporters aardig gestoord zijn, nog steeds vonden ze het geweldig dat er regelmatig een paar mafkezen vanuit Nederland naar 'the Den' kwamen. Werden daar hartelijk ontvangen. Maar dat is lang geleden.

Of ik Ajax Europees steun?
'Ja' en 'nee'.
Ja - goed voor de UEFA-coëfficiëntenranglijst
Nee - met meer Europees succes stijgt het budget van Ajax, niet bevordelijk voor PSV.
Dus winnen of verliezen, voor mij in Europa om het even.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 12:21
Okay snap het, ik ben puur voor een Nederlandse club omdat het een Nederlandse club is de rest klopt maar dat is meegenomen!

Wat jij met Man U hebt heb ik precies het zelfde met de Spurs en wat Millwall aangaat dat komt door een vriend van mij die heeft met een groepje seizoenskaarten en zo ben ik met Millwall in aanraking gekomen.

Hij heeft ook allemaal kleding van Millwall en heet Den(nis).
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:35
Dennis, grappig 🤣
Ik moet uitkijken, dadelijk mag ik jou nog. 😉

Ik woon tegenwoordig in het westen en ze vinden PSV hier allemaal een k*tclub, maar het is wel mijn k*tclub.
"No one likes us, we don't care!"

Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 12:46
Die spreuk is van Millwall hahahaha mooi hè!!!!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 11:59
Eerst Spurs en dan Millwall (in GB) (hoopte dat ze de play-offs gingen halen vorig seizoen maar helaas net niet)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:03
Die kunnen jullie wel de boemerang effect haha
Vind ik leuk
Frank0770 +293
zondag 10 februari 2019 om 12:13
Het boemerang effect? Was dat niet wat er gebeurde na de wedstrijd fc Emmen-PSV?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 12:15
Dat was als ik begrijp waar je heen wil, idd een klein boemerangeffectje!
Vind ik leuk
Frank0770 +293
zondag 10 februari 2019 om 12:20
En zoiets moet je inderdaad zien te voorkomen. Verwacht eerlijk gezegd zelf niet dat wij de komende 3 wedstrijden 9 punten pakken. Dus er is nog niks beslist. Alleen moet Ajax er dan wel voor zorgen dat ze snel het lek boven krijgen. Als ze nog veel punten gaan laten liggen de komende wedstrijden, maken ze het ons wel heel erg makkelijk.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 12:22
Ik ben bang dat ik je gewoon kan feliciteren PSV heeft een team en Ajax bv’s dat werkt in ons nadeel!
Vind ik leuk
Frank0770 +293
zondag 10 februari 2019 om 12:28
Ik verwacht dat als PSV vandaag de 3 punten pakt, dat het voor Ajax moeilijk gaat worden dit gat te dichten. Alleen voor verwachtingen koop je niks. Ik had bijvoorbeeld ook niet verwacht dat Ajax 8 punten zou laten liggen in de eerste 4 wedstrijden na de winterstop. En ik had ook niet verwacht dat PSV gelijk zou spelen tegen fc Emmen. Dus ik ga echt niet roepen dat het nu gelopen is. Succes tegen real, wij kunnen als land de punten goed gebruiken.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:48
He??? Heeft Ajax verloren dan? Goh, dat wist ik nog niet....;-) Maar dan bij deze feliciteer ik Psv 1x met het behaalde kampioenschap.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:50
Niet vandaag of morgen maar gisteren eruit , wat een kuttrainer.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +1227
zondag 10 februari 2019 om 10:50
Je zou geen plan B moeten hebben, dit zou in je standaard plan moeten zitten. Doordat je altijd hetzelfde probeert te spelen kan de tegenstander zich daarin vastbijten en aanpassen, door variatie in je standaard spel voorkom je dat.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
zondag 10 februari 2019 om 10:51
Nu zal je zien dat iedere ploeg vol gas druk gaat zetten. Verstoor de opbouw, dan ben je al op de helft.
Vind ik leuk
Smithsonian +45285
zondag 10 februari 2019 om 10:51
De Tafel van Kees, daar kijkt ook geen hond naar.

Ten hag is sowieso geen ajax trainer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:52
Onder vuur ???
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:54
Het is duidelijk wat er bij mijn club aan de hand is.
Geen kerel met ballen
Niet in het veld en niet in de staf.
De club hangt van los zand aan elkaar.
Fout op fout stappelen ze
Beginnen met nieuwe technische staf.
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 10:55
Tegen Real:

Onana

Mazraoui; De Ligt; Blind; Tagliafico

Vd Beek; De Jong

Ziyech

Neres; Dolberg; Tadic
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 11:01
Door Ten Hag zijn Tagliafico, Mazraoui, en de Jong niet fit.

En zijn Neres, van Beek en Dolberg gedemotiveerd.

Uit vorm is de rest!

Zit in de Arena woensdag en ben benieuwd!?
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 11:04
Is dit al zeker ? Als Mazraoui niet kan spelen dan maar Veltman erin.. Geen wedstrijdritme maar Kristensen tegen Real kan helemaal niet..
Het is wel een zooitje idd nu, maar wie weet staan we er woensdag wel weer ineens.. Zou me niet eens verbazen..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:04
Het gaat er niet om met wie je speelt
Maar als je Neres op debwnk laat en v d Beek constant wisselt
Terwijl de topspelers niet thuis geven
Doe je als trainer iets niet goed
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 10 februari 2019 om 12:42
Precies.
Daarom zou ik als supporter niet zo blij zijn net het toneelstukje van vorige week .
Na kritiek ineens tadic wel wisselen en vd beek laten staan.

En dan vervolgens de week erop gewoon weer lkkr eigenwijs doen
Vind ik leuk
Pagan1964 +3829
zondag 10 februari 2019 om 11:54
Blind centraal in de verdediging??? Je bent niet goed
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 12:13
Tja, wie dan ?
Vind ik leuk
Pagan1964 +3829
zondag 10 februari 2019 om 13:12
Tagliafico en dan desnoods Blind maar links maar ook dat liever niet
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 13:12]
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 13:16
Wellicht was de verkoop van Wober toch niet zo slim.. Die vond ik op linksback niet goed (is hij ook niet), maar centraal wel prima..
Vind ik leuk
Sjaak Hoek +184
zondag 10 februari 2019 om 10:55
En als hij met dit soepzooitje komende week een goed resultaat neerzet tegen Real Madrid, dan hangt iedereen weer om zijn nek.
Wij supporters moeten eens naar de spelers kijken, je mag ook verwachten dat spelers van zoveel miljoen toch zelf wel kunnen inzien dat ze wat anders kunnen proberen? Ipv altijd mak achter een besluit van een trainer staan!
Als ik tijdens mijn werk merk dat rechtdoor niet gaat dan ga ik mijn baas niet bellen voor een besluit, dan doe ik het zelf wel..
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 11:02
Heeft ook net zijn wissels te maken, die sloegen weer helemaal nergens op!!!!
Vind ik leuk
fdev86 +781
zondag 10 februari 2019 om 11:37
Ik ben als ajacied tussen de Heracles supporter gaan zitten , en kennissen van mij zijn ajacied maar in Almelo geboren maar ik heb me kapot geschaamd!, blind cv hoort die niet, de jong middenvelder ,mazraoui eerst middenveld later linksback die Kristensen ontslaan wat is die slecht ! En dan maar zwijgen over onana..... Heeft wel vaker van die domme dingen ! Ik zeg ten hag weg, ontslag te hag, en van Gaal er in
Vind ik leuk
Sjaak Hoek +184
zondag 10 februari 2019 om 11:43
Daar heb je zeker een punt. Maar de overige spelers die erin blijven en waarvan geacht wordt dat ze wat kunnen veranderen moeten dat ook eens gaan doen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18901
zondag 10 februari 2019 om 11:45
Klopt iedereen laat elkaar vallen als een baksteen!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:57
Eerlijk is eerlijk, PSV heeft Luuk waarmee ze de lange bal kunnen spelen als dat nodig is. Ik keek gisteren en kon een lichtelijk gevoel van jaloezie niet onderdrukken. Heerlijk om zo'n 'kapstok' te kunnen gebruiken als lange ballen nodig zijn.
Vind ik leuk
Counterattack +11625
zondag 10 februari 2019 om 11:06
Luuk de Jong verzaakt ook nooit. Is overal op het veld, de katalysator van zijn team.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:08
Hij raakte 1,5 seizoen geleden geen knikker, maar toch werkt hij zich de pleuris en laat anderen dan scoren.
Zo kan je ook kampioen worden heeft PSV bewezen.
Vind ik leuk
Counterattack +11625
zondag 10 februari 2019 om 11:11
En dit seizoen ook zelf weer, waaronder een aantal beauty’s. Had ten Hag ook met Huntelaar kunnen proberen, vertrouwen geven.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13092
zondag 10 februari 2019 om 11:29
Maar ja, als hij Huntelaar met 35 jaar vertrouwen geeft dan geeft hij het Dolberg dus niet.... Het is een kwestie van managen, niet meer en niet minder!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:32
Het lijkt er net op of ten Hag het zelf ook niet echt weet..
Vind ik leuk
De Liefhebber +13092
zondag 10 februari 2019 om 11:53
Da's toch treurig man?? Iets met een lat en te hoog....en geen overwicht genoeg om in te grijpen! Tadic als eerste wisselen en Ziyech als tweede! De Jong had nooit moeten spelen. En een beetje geluk wil ook wel helpen... hoe die keeper die bal van Huntelaar weer pakt...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:56
Is ook triest, en overwicht en ten Hag gaan niet samen. Althans niet bij dit Ajax, zo blijkt wel.
Vind ik leuk
Counterattack +11625
zondag 10 februari 2019 om 13:01
Was de enige echte kans, wel goede aanval. Uitslag wel terechte beloning voor inzet Heracles.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13092
zondag 10 februari 2019 om 13:21
En bij PSV-Groningen gaat die bal op de lat.....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:31
Dit seizoen is hij zeker weer erg goed, werkt als een malle, scoort goed en nog beauty's ook.
Petje af voor Luuk hoor!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:54
Gewoon een prima spits voor PSV. PSV maakt t hem ook naar de zin en dat straalt hij ook uit.
Vind ik leuk
Espresso +18
zondag 10 februari 2019 om 10:57
Niemand wil as woensdag missen dus dan kan je plannen van A tot Z hebben maar als de spelers niet tot het gaatje willen gaan is dit een logisch vervolg..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:01
Beker kan het seizoen nog redden. Blijven trots op Ajax. Afgelopen jaren slecht gespeeld maar ook wel wat pech gehad.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:05
Oprechte interesse:pech gehad?
waar,wanneer,waarmee?
Vind ik leuk
Hulsink +608
zondag 10 februari 2019 om 11:01
Ja daar hebben we al op gewacht, de Ajax keeper maakt een Blinder met gevolg: Ten Hag onder vuur!
Vind ik leuk
Nilsinno +1028
zondag 10 februari 2019 om 11:07
Het was gewoon wederom weer niet goed gisteren dan hoe vervelend ook is de coach verantwoordelijk die heeft blijkbaar het team niet met de juiste instelling het veld ingekregen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:05
Snap alleen niet dat ze niet zien dat deze trainer ajax niet kan vertegenwoordigen. Vorig hadhij toch al weg moeten zijn, heeft niks met ajax
Vind ik leuk
Roeptoeter +19365
zondag 10 februari 2019 om 11:06
Tijd voor plan O: Ontslag.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13092
zondag 10 februari 2019 om 11:31
Van mij mag hij er ook uit hoor, maar nu?? Voor Real nog?? en dan, Louis bellen? Of Rijkaard?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19365
zondag 10 februari 2019 om 11:35
Gewoon Reiziger voor de groep. Overmars ontslag laten indienen.
Volgende TD de nieuwe trainer laten bepalen.
En ja juist voor Real.
Wat mij betreft Ling maar daar gaat de RvC voorliggen Of gigantisch tegenwerken.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 11:35]
Vind ik leuk
De Liefhebber +13092
zondag 10 februari 2019 om 11:56
Nee Reiziger, die heeft lekker veel overwicht.....En wat heeft Overmars hier mee te maken? Als het goed gaat in de CL en je overwinterd dan heeft hij goede aankopen gedaan en nu laten ze hem en de trainer zitten en dan is het zijn schuld?? Ten Hag is de enige verantwoordelijke! Keizer werd voor minder ontslagen, die is niet in 1 seizoen twee keer door PSV en door Feijenoord afgeslacht!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19365
zondag 10 februari 2019 om 12:09
Overmars heeft Ten Hag aangenomen.

Bij het vertrek van Bosz wou hij Bosz behouden. Of Laudrup halen. Toen moest Keizer weg (nog steeds belachelijk) en toen kwam zijn vriend Ten Hag.
Bosz was alweer beschikbaar, had je terug kunnen halen. Laudrup had je ook alsnog kunnen proberen.
Nee hoor, Ten Hag kwam.
Overmars had Keizer en Bergkamp weggewerkt en met Ten Hag werd zijn invloed binnen Ajax groter.
Dar is het fout gegaan Bij de hoofdverantwoordelijke Overmars.
Van De Sar is er als een mak schaap achteraan gelopen en moet ook weg.

Over de aankopen van Overmars is ook meer dan genoeg aan te merken. Echt een waardeloze TD. Daar ga ik nu niet over door.

Het gaat erom dat Ten Hag er zo snel mogelijk uitgaat.

Vanhaezebroucke mag ook komen, half jaar wennen en dan volgend jaar zijn eigen visie vanaf het begin. Maar ja in de zomer verandert de halve selectie en je zult zien dat Overmars dan gewoon kan blijven zitten.

Overmars is degene die al jaren aan de touwtjes trekt en al jaren verantwoordelijk is voor de selectie. Overmars is de schuldige aan het winnen van geen prijzen.
Overmars moet weg, dat is het einddoel.
Vind ik leuk
peewee +339
zondag 10 februari 2019 om 13:16
dat is gewoon dom gezwets! Overmars is niet verantwoordelijk voor de lamlendige inzet van zijn milionairs op het veld! Hij zou er wel eens aan kunnen denken bij een evt. nieuwe collectieve wanprestatie het complete maandsalaris van de groep ter beschikking te stellen aan de minder bedeelden in onze samenleving!
Vind ik leuk
AFP +3791
zondag 10 februari 2019 om 11:08
Hans Kraaij: "Blind een "geweldige" opbouwer ? Die trage voetballer die bang is om een bal lang in de voeten te houden ? Die voetballer van de risicovolle passes ? Blind moet snel weg.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 11:55]
Vind ik leuk
Dorzon +4832
zondag 10 februari 2019 om 11:48
Scholletje jr was niet zo goed
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:08
lasse ,blind en zijn vader ..
di3 moeten gewoon optyfe!!!
GAUWW !!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:11
Ajax heeft een trainer nodig wie er een team van kan maken.
Sinds de transferperikelen staan er elf individuen op het veld.
Toen de 86 miljoen(waar Barcelona nu vreselijk spijt van heeft)op tafel kwam viel meteen het hele elftal uit elkaar.
De Ligt is ook alleen maar bezig met een transfer maar heeft de verkeerde zaakwaarnemer.
Waarom Ten Hag Neres niet liet invallen blijft voor mij een raadsel.
Volgens mij heeft hij een hekel aan hem,hi heeft liever Labyad die er geen moer van bakt.
Aan het eind van het seizoen uithuilen , opruimen (Ten Hag,Blind,Labyad,Sinkgraven) en opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
AFP +3791
zondag 10 februari 2019 om 11:56
#Aan het eind van het seizoen uithuilen , opruimen (Ten Hag,Blind,Labyad,Sinkgraven) en opnieuw beginnen.#

En het had zo'n mooi eind van het seizoen kunnen zijn, alles weggeven door die slappe hap van spelers.
Vind ik leuk
KCP +1478
zondag 10 februari 2019 om 11:11
Zo de rest is wakker eindelijk van ten hag af!
Vind ik leuk
Tebannet +206
zondag 10 februari 2019 om 11:12
Voor de winterstop was het nog top en nu
Vind ik leuk
Eddepet +156
zondag 10 februari 2019 om 11:13
Ten Hag had Labyad als plan B C en D 🙈
Vind ik leuk
hen +13
zondag 10 februari 2019 om 11:14
Conclusie : Ten Hag met spoed er uit gooien. Ik denk dat alleen Louis dit nog op de rails kan krijgen !!
Vind ik leuk
hen +13
zondag 10 februari 2019 om 11:15
En de bezem erdoor te beginnen met Tadic !
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
zondag 10 februari 2019 om 11:16
Ten Hag is het beste wat Ajax kon overkomen. Geef dat wereldwonder aub een contract voor het leven. Was getekend een zeer tevreden PSV'er. Je weet wel die club van de prijzen.
Vind ik leuk
Nilsinno +1028
zondag 10 februari 2019 om 11:36
Die Europees niets presteren bedoel je toch?
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
zondag 10 februari 2019 om 11:39
In een loodzware poule inderdaad. Analyserend vermogen aangetast door de geweldige resultaten van de Godenzonen? Waar komt dat WZWZDB eigenlijk vandaag? Van voor de oorlog?
Vind ik leuk
SantiagoErik +2499
zondag 10 februari 2019 om 11:16
Ten Hag out😔
Vind ik leuk
Mari +13394
zondag 10 februari 2019 om 11:19
Precies mijn gedachte gisterenavond.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:21
Dag ten hag! Schandalig dat je met deze selectie geen kampioen kan worden!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:52
Ze moeten snel uit een ander vaatje tappen anders komt de 2e plek ook nog in gevaar
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:26
Dramatisch wedstrijd van Ajax gisteren,

Na de winterstop is het niks meer wat het voorheen was.
De basisvaardigheden zoals een goede inspeelpass mandekking mee lopen met je man in de omschakeling en duel kracht zijn totaal verdwenen.

Spelers denken allemaal voor eigen succes te gaan en met hun techniek alles even op te lossen.

Onder de druk uitvoetballen lukt niet meer.

Ik weet dat ajax veel kijkt naar het spel van fc barcelona maar aub leer daarvan. Die hebben een sloper als Vidal voor de momenten dat het voetballend niet lukt om de boel aan de zetten.

De hand van Ten Hag is totaal niet te zien. Geen tactische omzetting geen donderspeech geen enige ingeving vanuit de bank zodat het spel kan kantelen.

Spelers zoals Tadic en Blind die van grotere competities afkomstig zijn kunnen de voortouw niet nemen op het moment dat het niet loopt en zakken zelf onder het ijs.

Middenvelders Frenkie en Schone worden overrompeld en gaan 2 de helft forceren met alle risico's van dien.

Heb er op dit moment geen woorden voor en die de ommekeer van mijn club niet zo snel gebeuren. Denk dat we wederom weer onze verlies moeten pakken want in de crusiale weken laat ajax het weer afweten en loop je weer de prijzen mis.

Vind ik leuk
Shelbourne +6215
zondag 10 februari 2019 om 11:32
Ajax is zo ontzettend goed, waarom hebben die een plan B nodig. Past niet bij de Ajaxschool een plan B. En lang spelen is geen goed voetbal. Bij Ajax speelt met goed voetbal. Net zoals elders waar men slecht voetbal, afbraakvoetbal of betonvoetbal speelt. Dat is te min voor Ajax.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2499
zondag 10 februari 2019 om 11:32
Kom er maar in van Gaal. Ben persoonlijk niet echt gek van deze man, ondanks de fantastische successen in de jaren 90😜. Ik denk dat spelers tegen hem opkijken en zeker geen loopje met hem nemen, wat bij EtH wel het geval is....
Zo doorgaan heeft geen zin🤔👌
Vind ik leuk
hen +13
zondag 10 februari 2019 om 11:35
Ik denk dat die Tadic en Ziyech veel te veel te zeggen hebben ,worden altijd opgesteld nooit gewisseld, die Ten Hag durft het gewoon niet, de prutser
Vind ik leuk
Nar +1229
zondag 10 februari 2019 om 11:37
Er is er maar 1 die dit zooitje kan redden...van Gaal....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:45
Dhr. Advocaat is ook beschikbaar na dit seizoen.
Vind ik leuk
Nar +1229
zondag 10 februari 2019 om 11:47
Als hij Feyenoord afslaat, zie ik hem helemaal niet naar Ajax komen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3812
zondag 10 februari 2019 om 11:38
Blablabla, plan B, plan C... leuk verhaal Hans, maar als je spelers het gewoon laten afweten, kan je het hele abc aan plannen hebben, het zal geen zin hebben. Elk plan valt of staat bij de uitvoer van de spelers en aangezien Real voor de deur staat, is de motivatie voor Heracles gewoon een stuk minder dan normaal. Dan krijg je veel slechte passes, spelers die uit positie lopen, in het achterhoofd denken aan blessures en gewoon minder scherp zijn dan gewoon.

Dan kan je alle plannen in de kast stoppen hoor, Hans. Daarom ben je zelf slechts amateurtrainer...
Vind ik leuk
rinirat +4221
zondag 10 februari 2019 om 12:13
Ik ben het volledig met je eens, en dit is altijd zo geweest de laatste 50 jaar... voor belangrijke Europacup Championsleague of beker wedstrijden is iedereen voorzichtig.
Vind ik leuk
Justin Kees +3812
zondag 10 februari 2019 om 13:08
Precies! Dit is gewoon een Nederlandse ziekte. Daarom wint Feyenoord van Ajax, om de week er op te verliezen van Excelsior. Dat is zoals het al decennia lang gaat en schijnbaar weten analisten en journalisten dat niet.

Ik ga er van uit dat we tegen Real een zeer sterk spelend Ajax gaan zien. Een slechte generale is vaak een goede hoofdact..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:39
Eruit met die vent, hij durft niet eens tadic of ziyech te wissel
Vind ik leuk
Godin1 +1304
zondag 10 februari 2019 om 11:49
Gisteren Heracles, woensdag Real Madrid...
Vind ik leuk
Kuip +10267
zondag 10 februari 2019 om 11:51
Tot een maand geleden was Ajax Europese top volgens velen. Nu kunnen ze er niets meer van. Dat is natuurlijk onzin.
Ajax zit nu in een zwakke periode. De ploeg straalt geen zelfvertrouwen uit. De trainer kan dat blijkbaar niet terugbrengen. Dat is jammer want Ajax heeft laten zien geweldig te kunnen voetballen.
Helaas kun je zo in enkele weken je seizoen verknallen. De selectie is goed, maar te smal.
In de winterstop had Overmars zaken moeten doen. Magallan wisselen voor Wober en een nieuwe keeper is te mager.
Het hele seizoen kampt Ajax met het gebrek aan een goede spits. Zowel Huntelaar als Dolberg bakken er niets van. Daarnaast ontbreekt er op het middenveld een krachtpatser a la Pogba. Schone komt te kort en De Jong heeft na de interland tegen Frankrijk geen goede wedstrijd meer bespeeld.
Regeren is vooruit zien. Dat heeft Overmars nagelaten.
Vind ik leuk
Nilsinno +1028
zondag 10 februari 2019 om 13:56
Zit zeker een kern van waarheid in
Vind ik leuk
Patje41 +1226
zondag 10 februari 2019 om 11:51
onbegrijpelijk dat de jong mocht blijven staan, die had na een kwartier al laten zien dat hij eruit moest. Ten hag is duidelijk niet in staat om een team te leiden en durft geen bepalende spelers te wisselen. Ajax is rijp voor de slacht en rijp voor een nieuwe trainer
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:52
Kraaij opvolger ten Hag
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:52
PEC Zwolle had een adequaat antwoord op 'het sterke druk zetten van Heracles'.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:53
Dit ligt volledig aan de spelers
Vind ik leuk
El Cazador +9347
zondag 10 februari 2019 om 11:58
Ben een ajacied in hart en nieren maar als we woensdag wederom zo goed spelen vrees ik een nationale afgang en zal de ticket verkoop nooit meer zo hoog zijn!! Dit gaat een hoop fans geld kosten via digitaal gokken
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:21
2-1 voor Ajax a.s woensdag....waarom?
Zoals Feyenoord wint over Ajax en PSV. Nu gaan ze als de brandweer tegen Real Madrid.......mentaliteit kwestie + teambuilding.
Let maar op....

Vind ik leuk
El Cazador +9347
zondag 10 februari 2019 om 13:25
Tuurlijk hoop je op een opleving, maar veel vertrouwen heb ik er niet in
Vind ik leuk
Truth +4541
zondag 10 februari 2019 om 12:00
Kort geleden na de CL was hij nog Top ...nu flop ...welkom in de wereld van voetbal waar de waan van de dag altijd oveheerst
Vind ik leuk
SjeH +421
zondag 10 februari 2019 om 12:01
Benieuwd wat Sjaak gaat zeggen;

Waarschijnlijk hebben de spelers van Heracles doping gehad.
Kreeg geen enkele speler van Heracles rood, tegen PSV had dat wel gebeurt.
Onterechte penalty tegen waardoor Ajax een mentale tik kreeg.
En dan natuurlijk dat kunstgras, daar kun je je ook altijd nog achter verstoppen.

Er is Ajax weer veel onrecht aangedaan, en PSV wint vanmiddag weer zwaar onterecht uiteraard......
Vind ik leuk
JoeyC +4442
zondag 10 februari 2019 om 12:12
Hij hoopt dat Heracles degradeert.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:38
SjeH,
Heracles had het hoefijzer van PSV in bruikleen.
Was voor Heracles de wedstrijd van het jaar.

Niet vergeten:
Ajax had minimaal 2 penalty's moeten hebben.
Vind ik leuk
Nilsinno +1028
zondag 10 februari 2019 om 13:57
Nee hoor als Ajax fan gisteren op alle fronten afgetroefd zijn geen excuses voor
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:02
Van gaal terug halen voor woensdag er uit met ten hag
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:03
Van Marwijk zou een goede trainer zijn voor Ajax.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14511
zondag 10 februari 2019 om 12:07
Na de uitschakeling door Real maar eens met ten Hag gaan zitten......
Vind ik leuk
DEWEE +2958
zondag 10 februari 2019 om 12:07
Je kunt wel iedere keer de trainer wegsturen maar er zit iets structureels fout bij Ajax. Een ploeg die druk zet tegen Ajax heeft een grote kans om te winnen. Dat is gewoon de mentaliteit en de felheid die ontbreekt. Dat is onder iedere coach de laatste jaren wel gebleken.
Vind ik leuk
rinirat +4221
zondag 10 februari 2019 om 12:09
Ik merk dat iedereen de antwoorden klaar heeft, zelfs de trollen zitten er volop in.
Ten Hag heeft hier gewoon voor de 3e keer geblunderd vooral met zijn wissels.
Geblesseerde voor geblesseerde terwijl hij Neres had zitten bracht hij labyad.
Die wissels kostte hem de wedstrijd en ik hoop zijn kop.
Ik zou ook heel graag V Gaal zien bij Ajax.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 12:10]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:11
Natuurlijk nu ligt het aan de trainer ( zoals gebruikelijk) is dit niet wat Ajax ( en de ondersteunende media) over zich afroept> Het constant hypen zonder reëel te zijn. De ene gehypte speler na de ander valt door de mand. Is dat omdat ze ineens slechter zijn gaan spelen of is het gewoon omdat er teveel van hen gevraagd/verwacht wordt?
Vind ik leuk
Mi amigo +201
zondag 10 februari 2019 om 12:14
Ik hoor kabouter plop nog zeggen dat coachen heel moeilijk is want anders zou iedereen het kunnen.
Plopperdeplop
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:16
waar bleef Neres? alle respect voor labyadje maar waar zijn we nu helemaal mee bezig??! #zonde
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:20
Zóveel verval in 1 seizoen. Daar is zwaar iets loos.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:22
Daaaaag Erik, het gaat je goed
Al denk ik dat zijn carrière in Nederland over is.
Met zo’n kapitaal dure selectie zo verschrikkelijk slecht voetbal op de mat leggen. Wie weet heeft Helmond Sport interesse.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:48
14riobrasil14,
Nope, Helmond Sport probeert degradatie te voorkomen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:14
Excuses
Mijn fout.
Vind ik leuk
Padason +1199
zondag 10 februari 2019 om 12:36
Steun aan ten hag, puur spelers fout. Die spelers maken de cariere van ten Hag kapot. Bah wat een kut team. Laat je trainer niet continue vallen, ga eens voetballen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
hij had Neres best mogen brengen ipv Labyad.
Vind ik leuk
Romarioo +874
zondag 10 februari 2019 om 12:41
Nou hansie laat jij dan zien met je plan a b c d e f g
Wat zou jij hebben gedaan? Als je spelers je in de steek laten houd het op
Ik had wel 5 bank branders opgesteld, want je hebt spelers die er niet 100%in gaan omdat ze willen shinen tegen madrid
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 12:41]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:41
Dit ligt niet aan ten hag maar aan de spelers het is ook allemaal maar middelmaat wat er staat
Vind ik leuk
Retweet +848
zondag 10 februari 2019 om 13:08
Vooral mentaliteit wat er aan ontbreekt. Er staan een aantal divas op t veld die een ander de spotlights niet gunnen.. ze willen niet voor de club werken maar ze verwachten dat de club voor hen werkt...de club is slechts een middel naar een andere club... Ga zo door!
Vind ik leuk
gerard.. +1004
zondag 10 februari 2019 om 12:47
waarom krijgt Kraay amateurtje een podium.
Vind ik leuk
ErikAjax +3275
zondag 10 februari 2019 om 12:47
En gras is groen. Bedankt Hans.
Vind ik leuk
gerard.. +1004
zondag 10 februari 2019 om 12:48
je kunt toch niet elke amateurtrainer een mening laten geven
Vind ik leuk
gerard.. +1004
zondag 10 februari 2019 om 12:50
Hand Kraai de grootste schopper die op de nederlandse velden rond heeft gelopen.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
zondag 10 februari 2019 om 12:55
Normaal voetballen ze zich er gewoon uit maar ze zijn niet in vorm zoals zo vaak in deze maanden van t jaar waarin de velden zwaar zijn. Ook een nat kunstgras is zwaar. Believe me.

Volgens mij heeft dat gewoon met fitheid/conditie te maken. In plaats van zo’n weekje amerika met 2 kut wedstrijden en 2 jetlags hadden ze beter een week hard kunnen lopen en aan hun fitheid kunnen werken
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 12:56]
Vind ik leuk
Retweet +848
zondag 10 februari 2019 om 13:05
Wie je er ook voorzet maakt niet uit...
Van rotte producten kan zelfs de beste chef-kok geen goed gerecht maken!
Vind ik leuk
Solo +66
zondag 10 februari 2019 om 13:12
Daar gaan we weer, al die hypocriete mensen, een maand geleden waten de jongen van ajax nog alles en was ten hag nog subliem. Jullie zijn net het weer in nederland, dan regen dan weer zonnetje dam weer hagel,sneeuw. Blijf een keer bij jullie standpunt. Met plan A of Z ajax had hoe dan ook normaal gesproken moeten winnen, zag zelf labyad als invaller wat doen ipv een doler, maar goed dat is voetbal. Een ding is zeker, het word loodzwaar tegen Madrid. Mocht ajax winnen, dan ben ik weer zo benieuwd naar doe hypocriete reacties, dat ajax weer de beste en bla bla, zo zijn sommige mensen nou eenmaal
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:12
Alleen Louis van Gaal kan ons redden
Vind ik leuk
SimonSays +7404
zondag 10 februari 2019 om 13:14
Bij Ajax wordt altijd heel overdreven gehamerd op het 'eigen spel willen spelen'. Je moet gewoon uit meerdere vaatjes kunnen tappen in de Nederlandse top.

Je kunt heus wel een keer een goed seizoen draaien met alleen aanvallend voetbal en zo kampioen worden, maar structureel gaat dat echt niet lukken.

Dit is de valkuil van Ajax. Niet in willen zien dat je ook andere stijlen moet beheersen: verdedigende linie veel minder hoog staan, opbouw vanuit het middenveld, meer op de counter spelen, genoegen nemen met minder balbezit maar daar tegenover scherpe counters en meer ruimte achter de linie van de tegenstander. Middels hoge ballen achter die linie onder druk uit voetballen.

Als je dit als Ajacied niet zint en te allen tijde het spel wil bepalen en middels balbezit en opbouwend voetbal wil domineren, dan heb je echt de verkeerde verwachtingen. Dit is de nieuwe realiteit, wordt wakker.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:16
Is wel grappig om te zien hoe een trainer binnen een paar weken van een toptrainer naar TenhagOut kan gaan.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:48
Top trainer?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:55
Hij werd een aantal weken geleden verkozen tot beste trainer van de ED. Dat komt voornamelijk omdat 80% van de leden van dit forum ajacieden zijn. En nu is hij ineens een waardeloze trainer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:17
Kraay weet alles beter vanaf de zijkant
Het is een simpele voetballer geweest
Als trainer en analist is het ook een onbenul
Vind ik leuk
Johnny020 +152
zondag 10 februari 2019 om 13:23
Louis please !!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:44
Wat een arrogant clubje toch dat Ajax. Dit heeft helemaal niets meer te maken met taktiek.Teveel grote ego’s in het team.
Die gastjes zijn allemaal maar met 1 ding bezig en dat is poen poen poen. Nu lopen al weer een hoop zogenaamde Ajax supporters te roepen, dat Ten Hag wegmoet. Dit ligt niet aan Ten Hag maar aan de lamlendigheid van de spelers. De Jong zijn contract is gereed bij Barcelona en die gast bakt er helemaal niets meer van. De Ligt staat op de radar van veel clubs maar presteert dramatisch. Zyech is nergens te bekennen. Waar is Blind was toch ook een topper. Ook een over het paard getilde voetballer.

Dat heeft helemaal niets met Te Hag te maken. Ze voeren de opdrachten niet uit en dan kunnje Cruijf heten maar ook dan komt het niet goed. Die vele Ajaxieden, die weer gefrustreerd zijn, hebben geen verstand van voetbal. Anders ga je niet zo lopen piepen. Pak die dikbetaalde vedettes maar eens aan. Die presteren niet meer.

Toen Ajax geweldig aan het spelen was lag dat aan de spelers en nu het minder gaat is de trainer ineens weer de kop van jut.

Van de Beek wordt ook iedere keer maar de hemel ingeprezen door veel Ajax kenners. Ik heb het nog niet gezien. Gewoon matige speler en over het paard getild. Die kerel laat helemaal niets zien maar wel lopen piepen als hij gewisseld wordt.

Zo lang er intern geen rust is bij de club dan gaan ze de titel niet pakken. Veel te veel arrogantie binnen het clubje en dar is nergens op gebaseerd want prijzen hebben ze de afgelopen jaren niet gepakt.



Vind ik leuk
Gewoondt7 +27
zondag 10 februari 2019 om 14:08
Breng Frank de Boer terug!!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:22
Heeft Swart al gereageerd? Aan wie of wat ligt het nu weer?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:37
Ten Hag is een resultaat trainer, die wel de CL heeft binnengehaald. Vergeet dat niet. Wat er nu aan de hand is is puur mindset.
En om weer terug te gaan naar het Ajax van vorig seizoen, heb je daarvoor een andere trainer nodig. Iemand die kan binden.
Ten Hag heeft een top prestatie geleverd, maar de chemie is op.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:44]
Vind ik leuk
Blindsy +20597
zondag 10 februari 2019 om 14:50
De Grote Zaagshow is begonnen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:00
Maakt die keeper een gigantische blunder,spelen de vedettes als 'n krant.
Dan geef je toch ten Hag de schuld !
Zo voorspelbaar dit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:01
Vandaag wordt de competitie beslist wie er kampioen wordt!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:13
Kort samengevat, matchfixing door ku(ns)tgras
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:46
Ten Hag moet nu gewoon lekker oprotten. Zelfs een dart coach moet makkelijk kampioen worden met dit team.
Vind ik leuk
DeNeutrale +292
zondag 10 februari 2019 om 16:02
Iedere trainer heeft plan A, B en C is bull shit! Hiddink had dat ook niet met Oranje en Blind ook niet. Mourinho had dat niet met Man U. en zo zijn er nog tientallen voorbeelden. Hansie die roept maar wat!
Vind ik leuk
Nr14always +5600
zondag 10 februari 2019 om 16:40
Doe ons allen een plezier, vertrek en neem die 2 clowns mee.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Ja maar ze moesten toch met alle geweld ten hag hebben ze hadden beter hansie hansie kunnen nemen
Vind ik leuk
ritje +789