De Mos prijst jonge 'virtuoos' van PSV de hemel in: Echt van de buitencategorie

De Mos prijst jonge 'virtuoos' van PSV de hemel in: "Echt van de buitencategorie"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 12:10zo 10-02-2019 om 12:10

Aad de Mos is laaiend enthousiast over Mohammed Ihattaren. De aanvallende middenvelder van PSV maakte eerder dit jaar zijn debuut in de Eredivisie. Volgens De Mos is de tiener een topper in de dop. 

"Hij is echt van de buitencategorie... Hij is de baas over de bal en heeft een goed schot. Een balvirtuoos, een meester in de kleine ruimte met een hakbal of een steekpass. En hij heeft een mooie lengte", aldus de analist in gesprek met de NOS. De Mos is vaak toeschouwer bij jeugdwedstrijden van PSV en zag de zestienjarige Ihattaren de afgelopen jaren regelmatig live in actie. 

"Hij heeft uitzonderlijke kwaliteiten." De oud-trainer van onder meer Ajax, PSV en Vitesse durft zelfs verder te gaan. "Ihattaren verder is dan Ibrahim Afellay op die leeftijd. Geraffineerder, mooier om te zien, sierlijker."

"Hij streelt de bal en ziet oplossingen die dodelijk zijn voor verdedigers. Een voetballer met de sleutel voor als het stilvalt in de aanval. Hij kan op elke positie voorin uit de voeten, maar ik vind hem het beste op de 10-positie."

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 12:12
100 miljoen
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1426
zondag 10 februari 2019 om 13:54
100 miljoen voor 1 been hè.
Vind ik leuk
Slayerized +1500
zondag 10 februari 2019 om 14:16
Is dat de borg?
Vind ik leuk
DrJ +1071
zondag 10 februari 2019 om 12:14
Jammer dat Aadje dit zegt. Altijd als hij dat zegt, komt het er daarna niet meer uit.
Vind ik leuk
Stinoo +675
zondag 10 februari 2019 om 12:31
Ja precies dit, erg zonde. Eerder volgens mij ook al bij Koch, Leemans, Rigo en Obispo. Precies dit ophypen van jonge spelers die nog niks hebben laten zien is waarom er bij Ajax zo weinig wordt gepresteerd.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:44
Leemans heeft pech van schouderblessure gehad. Bij MVV, ook afgelopen vrijdag helaas, betrouwbare sluitpost en overwicht
Vind ik leuk
Stinoo +675
zondag 10 februari 2019 om 12:56
Volgens mij heb je het over Koopmans vriend
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:36
Klopt, Clint Leemans is veldspeler
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zondag 10 februari 2019 om 12:14
Rustig rustig aadje , het ventje heeft er pas net haar op.
We zullen de komende 3 jaren eens rustig afwachten of ie de juiste mentaliteit heeft om de vervolgstappen te gaan zetten.

Dit is nog een puber dus ff normaal doen lijkt me beter.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:18
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:24
Precies. Je ziet het met zoveel debutanten op jonge leeftijd. Het gaat er juist om dat ze de stijgende lijn een paar jaar kunnen doortrekken en niet terugvallen. Dan ben je aardig op weg en die zijn op 1 hand te tellen als je het over de "buitencategorie" hebt.
Aadje overdrijft vaak en kan erg slap lullen net als wij allemaal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:29
Aad heeft een neusje voor onzinnig voetbalcommentaar
Vind ik leuk
J de Wit +2140
zondag 10 februari 2019 om 12:34
Precies... zo was volgens Aadje Obispo ook beter dan de Ligt.. tot op heden speelt ook Obispo niet bij PSV 1
Vind ik leuk
Romario9 +13204
zondag 10 februari 2019 om 12:15
Oh jee, hopelijk heeft ie nu niet de De Mos vloek te pakken. Daar kan Obispo over meepraten.
Vind ik leuk
JoeyC +3760
zondag 10 februari 2019 om 12:18
Obispo is nog steeds beter dan De Ligt, maar gelukkig streeft PSV naar een nog hoger niveau 😉
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 12:19]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:20
En wanneer wordt je clubje weer eens kampioen? Vooral naar anderen wijzen.
Vind ik leuk
JoeyC +3760
zondag 10 februari 2019 om 12:21
Dude, friendly fire
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:17
En t ophemelen gaat weer beginnen. Straks speelt hij 4 wedstrijden wat minder en kan hij er geen kloot meer van en is hij gehypt. Zo vaak al gezien dit bij Ajax. Laat zo'n jongen zich rustig ontwikkelen.
Vind ik leuk
JoeyC +3760
zondag 10 februari 2019 om 12:20
Precies. Maar gelukkig maakt men bij PSV niet diezelfde fout.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:24
Maar soms heb je t als club niet in de hand. Als iedereen lyrisch over je is en de media hemelt je op ga je dr zelf ook in geloven. En dan kan t mis gasn. Vooral bij jongens van Noord Afrikaanse afkomst. Hoop dat hij zn koppie erbij houdt en dat we later van m kunnen genieten bij Oranje. De vraag is of hij daarvoor kiest.
Vind ik leuk
JoeyC +3760
zondag 10 februari 2019 om 13:38
Niet opstellen als hij er nog niet klaar voor is, dat is alles wat de club / trainer kan doen.
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zondag 10 februari 2019 om 12:51
PSV heeft ook genoeg flops toch? Kunnen we er nuchter over discussiëren zonder steeds die schijtlollige "wij zijn lekker beter" posts?
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zondag 10 februari 2019 om 13:51
Afellay vergeten? Die zou wel eens even de wereld gaan veroveren. Met vriend Aissati. Helaas heeft elke club zijn eigen veteraan of clubwatcher die bij elk talent superlatieven tekort komt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:51
en wat is er mis gegaan met affelay behalve zijn vele blessures? speelde zich in de basis bij Barcelona totdat het misging. dat is vooral heel jammer,want hij speelde gewoon heel goed. aissattie is inderdaad een heel ander verhaal, groot talent maar mentaal niet goed genoeg, heel spijtig
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zondag 10 februari 2019 om 14:59
Ehm wanneer heeft meneer Afellay nog gespeeld dan? Dat doet hij toch echt zelf.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:02
wat ik zeg....de ene blessure na de andere.
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zondag 10 februari 2019 om 15:11
Gewoon al een tijd fit in Engeland. Is vooral aan het banken vanwege zijn houding. En laat het al lang niet meer zien.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:57
Affelay heeft de mentaliteit van een zak patat met mayo.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:19
Beter dan de jong.
Vind ik leuk
JoeyC +3760
zondag 10 februari 2019 om 12:23
Sowieso. Frenkie is echt overhyped. Barca’s grootste miskoop ooit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:26
Beter dan Siem?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:27
Beter dan alle de jongetjes
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:30
Nee Luuk
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zondag 10 februari 2019 om 12:51
Onmogelijk nu al te beoordelen. En dat weet je zelf ook wel.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:53
Tuurlijk, laat deze jongen zich maar in alle rust van Eindhoven zich ontwikkelen tot een (top) speler.
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zondag 10 februari 2019 om 12:54
Toch nog wat verstandigs uit je toetsenbord. +1
Vind ik leuk
Benniewies +4535
zondag 10 februari 2019 om 12:20
Aad kent ook alle spelers, de goede en zwakke punten.
Misschien moet ie een jaar of 2 naar Feyenoord of weer Ajax gaan
Vind ik leuk
JonnyBones +584
zondag 10 februari 2019 om 12:26
Paadje zei ik dat Obispo beter is dan De Ligt.... Moeilijk om hem nu dan nog serieus te nemen als het over talenten van PSV gaat
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:35
Vanmiddag volle bak tegen Utrecht. Het is nu of nooit.
Jonge gasten passen we volgend seizoen wel in als de helft vd basis vertrokken is.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:47
Eigen jeugd!!! Dacht dat ze daf alleen in Amsterdam bij DE koopclub hadden.
Vind ik leuk
74ratje +540
zondag 10 februari 2019 om 12:54
Aadje Aadje kan je niet je mond houden, en gewoon trainer van ajax worden?
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zondag 10 februari 2019 om 12:56
Ook Aad heeft recht op een mening. Hem wordt ook maar wat gevraagd.
En nee liever geen trainer. :P
Vind ik leuk
74ratje +540
zondag 10 februari 2019 om 13:00
Oke,maar sommige mensen in de voetballerij zouden een spraakverbod opgelegd moeten krijgen. Er komt af en toe zoveel onzin uit :-)
Vind ik leuk
Dorzon +4631
zondag 10 februari 2019 om 13:13
Nee laat ten hahahahahag maar trainer blijven
Vind ik leuk
Romarioo +636
zondag 10 februari 2019 om 12:58
Eindelijk komt er wat zinnigs uit
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:08
Wie de jeugd heeft, heeft de Herdgang.

Vind ik leuk
volharding +1223
zondag 10 februari 2019 om 13:18
Ja als koekenbakker Frenkie al 75 opbrengt, gaat Ihatarren het dubbele opbbrengen!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:26
@volharding

Je lag te slapen.



























Niet 75 maar 86 miljoen heeft Frenkie gekost...









Vind ik leuk
volharding +1223
zondag 10 februari 2019 om 15:07
Slapen deden de jongens gisteren ook en al helemaal de man van....










85 miljoen
Vind ik leuk
volharding +1223
zondag 10 februari 2019 om 15:11
Is 75 maar zou incl bonussen op kunnen lopen naar 85 milj.
Dus deze kun je er (nog ) niet bijtellen..maar van mij mag je hoor!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:21
1 van de zoveel goeie talenten van onze jeugdopleiding
Vind ik leuk
PSV POWER +17
zondag 10 februari 2019 om 14:13
IHATAREN, is een genie waar Frenkie de Jong van mag dromen. 130 miljoen let maar op!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:24
Wat Aad je niet verteld is dat door de geschiedenis heen heeft PSV wel vaker zulke talentjes gehad, maar kunnen nooit echt ontpoppen tot echte toppers, daarvoor komen ze bij Ajax beter tot hun recht. Dit talentje, zoals vele talentjes voorheen, zul je niks meer van zien en horen...
Vind ik leuk
Naranja +961
zondag 10 februari 2019 om 15:40
Bakalli was ook zo een geweldenaar, net als Labyad, Aissati en Affelay. Bij Marokkaanse jongens is het altijd maar afwachten omdat er zoveel randzaken meespelen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:44
Amrabat deed het ook leuk, maar is ook niet wat geworden.
Vind ik leuk
Naranja +961
zondag 10 februari 2019 om 15:50
Die was ik ook vergeten. Die heeft nog het meest uit zijn carriere gehaald. Maar is een heel ander soort voetballer geworden in het buitenland. Was vroeger een technische dribbelaar en heeft het daarna vooral op inzet ver geschopt.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2323
zondag 10 februari 2019 om 16:37
Het enige wat het Ajax uiteindelijk oplevert, is een gevulde bankrekening, voor de rest is de prijzenkast de laatste jaren niet meer van het slot gehaald.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 06:21
Idd, een vette bankreking. Wat dat betreft is Ajax wel gegroeid, kampioen of niet. PSV daarin tegen, staat wel bovenaan, maar financieel ook niet echt gegroeid. Het plafond van PSV ligt tot en met 9 miljoen. Duurder spelers kunnen er niet uit. En dat sukkelt gewoon verder. Als PSV 2e eindigd, moet het de play-offs doorkomen. En met z'n zooitje ongeregeld gaat dat nooit lukken. Je kunt er op wachten...
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 06:26]
Vind ik leuk
voetbalkneus +2323
maandag 11 februari 2019 om 10:52
Elke vorm van arrogantie is nu en sowieso de laatste niet op zn plaats, wat heb jij er aan als Ajax een gevulde bankrekening heeft, als ze deze spelers hebben? Dit kneuzen team..gewoon rustig aan dappere strijder
Vind ik leuk
Blindsy +17401
zondag 10 februari 2019 om 14:47
O jee. Mostradamos heeft gesproken. De nieuwe Frenkie is opgestaan.
Vind ik leuk
Iefmeister +7912
zondag 10 februari 2019 om 14:59
Rustig aan. Wij doen niet aan groeibriljanten.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:01
Laat het maar zien tegen de domstad
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:46
Zou wel eens een grote uitslag worden!
Vind ik leuk
Ray01 +129
zondag 10 februari 2019 om 15:49
Gewoon blijven inzetten.. en na 1 a 2 jaar is hij een vaste basisspeler.. en na 3 jaar hopelijk het Nederlands elftal.. (welke tactiek hanteren om hem daarvoor te paaien..?)
Vind ik leuk
Freddy M. +1217
zondag 10 februari 2019 om 16:07
Aad lult zoals de wind waait!!
Vind ik leuk
voetbalkneus +2323
zondag 10 februari 2019 om 16:35
die gaat uiteindelijk minimaal 300 miljoen opleveren..
Vind ik leuk
Ray01 +129