'Parel van Twente' wacht geduldig op PSV-doorbraak: Ik zie veel kansen hier

'Parel van Twente' wacht geduldig op PSV-doorbraak: "Ik zie veel kansen hier"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 15:34zo 10-02-2019 om 15:34

Andrew Mendonca wacht geduldig op een doorbraak bij PSV. De achttienjarige middenvelder, die traint bij PSV O19, wil na zijn debuut voor Jong PSV meer.

"Het was mooi, met een hele andere sfeer dan in de jeugd", blikt Mendonca in gesprek met Omroep Gelderland terug op zijn profdebuut op 13 januari. "Meer toeschouwers, vuurwerk, echt mooi om mee te maken. Ik kan linkshalf en rechtshalf spelen. Ik zie veel kansen hier."

PSV plukte Mendonca weg uit de jeugdopleiding van FC Twente. "Daar werd ik de parel van Twente genoemd. Ik ga graag nog terug naar Lochem (zijn geboorteplaats, red.) als ik een weekend vrij ben. Maar mijn vrienden uit Lochem komen hier ook vaak kijken en dan blijven ze bij mij slapen."

Bij PSV O19 traint de talentvolle middenvelder onder Ruud van Nistelrooij. "Ik leer veel van hem. Zo'n carrière als hij, dat wil iedereen wel graag meemaken. Ik heb al in Oranje O15, 16, 17 en 18 meegemaakt. Ik heb ook al het EK O17 mee mogen maken. Dat smaakt naar meer."

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 15:39
Een van de namen die me samen met Delanghe en Kjolo bij zijn gebleven toen ze bij de club kwamen. T is altijd leuk te zien wat talenten kunnen worden.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1086
zondag 10 februari 2019 om 15:40
Zoveel goei. Gistee Joey Konings, ook onze jeugdspeler geweest. Speelde ajax van t matje.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:42
T was dan ook een onverwachts vertrek, die van Konings dan. Hoewel ik denk dat Piroe wel meer potentie heeft. Wss zijn Verreth en Paal de volgenden die permanent naar een eredevisie middenmoter/degradatiekandidaat gaan.
Vind ik leuk
Vamos7 +10211
zondag 10 februari 2019 om 15:39
Waar is Livemeepraten: topic van FC Utrecht PSV?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:41
omt er aan meestal half uur van te voore
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:40
wa hebben wij veul goei zeg nie normaal zoveul goei
Vind ik leuk
sundaymanara +1210
zondag 10 februari 2019 om 15:44
Twente kampioen KKD en volgend jaar weer meedoen om de landstitel.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:45
Dat laatste is miss wat teveel van t goei.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:46
😂🤣😂🤣😂wordt eerst maar eens kampioen daar en vecht dan maar eens tegen degradatie hier voordat je over landsk spreekt
Vind ik leuk
Jan ref +1321
zondag 10 februari 2019 om 15:54
Daar hoeven wij niet tegen te vechten we pakken jullie gewoon als je volgend seizoen in de Grolsch Veste komt dus dat zijn dan al 3punten minder dan is jullie grote mond ook een keer afgelopen
En nu ook nog zeggen dat deze speler eigen jeugd is hoe kom je erbij hij is bij Twente opgeleid
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 15:56]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:56
beter een grote mond dan een grote neus maar ken je de datum nog van jullie laatste win op ons
Vind ik leuk
Jan ref +1321
zondag 10 februari 2019 om 16:00
Maakt mij totaal niet uit want dat domme gelul van eigen jeugd enz dat slaat nergens op en zeker niet van mensen die zich suporter noemen de goede Psver niet te na gesproken want die zijn er gelukkig ook
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:16
eerlijk als het aan mij ligt hoop ik dat jullie volgend jaar meedoen om het kampioenschap het is hier zo eenzaam aan de top
Vind ik leuk
Jan ref +1321
zondag 10 februari 2019 om 21:52
Dan hadden jullie vandaag moeten winnen was weer niet best en je had de scheids ook mee
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:58
de scheids mee is miss beetje waar vandaag maar we hebben hem vaker tegen dan mee
Vind ik leuk
munkikiii +196
zondag 10 februari 2019 om 15:49
En dan eigen jeugd noemen !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws