Hoofdrollen voor scorende Sánchez, Eriksen en Vardy op Wembley: Spurs wint wéér

Hoofdrollen voor scorende Sánchez, Eriksen en Vardy op Wembley: Spurs wint wéér

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 16:24zo 10-02-2019 om 16:24

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 16:35zo 10-02-2019 om 16:35

Dankzij de vierde zege op rij in de Premier League blijft Tottenham Hotspur in het spoor van Liverpool en Manchester City. Leicester City werd zondag op Wembley met 3-1 verslagen. Davinson Sánchez, Christian Eriksen en Heung-min Son scoorden. 

Na ruim een halfuur spelen en kansen voor beide teams opende Sánchez de score. Op aangeven van Eriksen kopte de Colombiaanse verdediger van dichtbij binnen. Voor Sánchez betekende het zijn eerste doelpunt in de Premier League namens Spurs.  

Een kwartier na de pauze volgde er een cruciaal moment. De bal ging op de stip na een overtreding van Jan Vertonghen. Jamie Vardy stond al klaar om in het veld te komen en besloot het buitenkansje direct voor zijn rekening te nemen. De inzet van de spits werd echter gekeerd door Hugo Lloris. Aan de andere kant van het veld was het kort daarna wél raak. Eriksen schoot van buiten de zestien binnen.   

Vardy revancheerde zich een kwartier voor tijd voor zijn misser door de 2-1 binnen te schieten. Na een lage voorzet vanaf rechts kon de routinier intikken. In het resterende kwartier gingen de gasten vól op jacht naar de 2-2. Onder meer Vardy miste echter een grote kans. Son deelde in blessuretijd de genadeklap uit. De Zuid-Koreaan profiteerde van een pass van Moussa Sissoko en bleef oog in oog met Kasper Schmeichel koel. 

Spurs heeft nu 60 punten, vijf minder dan koploper Liverpool. Nummer twee Manchester City (62 punten) trapt om 17.00 uur af tegen Chelsea. 

Poll

Kan Spurs de titel winnen?

(109 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 16:25
Er werd ten onrechte door sommigen gedacht dat het verlies van Kane een hoop punten zou gaan kosten, maar voorlopig is daar geen sprake van, 4 competitiewedstrijden zonder Kane: 12 punten.

Overigens gaat het de goede kant op met Kane en is het goed denkbaar dat hij er de volgende competitiewedstrijd (23 feb., Burnley-uit) weer bij is.

20 van de 26 competitiewedstrijden gewonnen, het blijft toch bijzonder knap wat Pochettino blijft presteren gezien de omstandigheden, al zal het ook dit seizoen hoogstwaarschijnlijk (net) niet goed genoeg zijn voor de titel.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 16:50]
Vind ik leuk
G.Kopf +5847
zondag 10 februari 2019 om 16:28
Hoppa
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:29
Goed team dat Spurs mogen 2e worden achter Liverpool 😅😜 En Kane hopelijk snel weer terug goeie spits is dat zeg.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:10
2de plek zijn we afgelopen jaren vaak genoeg geworden... Nu een keer kampioen worden!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18967
zondag 10 februari 2019 om 16:34
Lekkkkerrrrrr hoooooorrrrrrr!!!!!!!!!!!!!
/> Kane straks terug en hopelijk Dele!!
Blijven vechten boys you never know!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:13
Top 3 wel redelijk veilig gesteld, maar daar zijn we de afgelopen jaren telkens in geëindigd, dus hopelijk worden we nu ook eens kampioen!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18967
zondag 10 februari 2019 om 20:43
Kane en Dele terug en knallen!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:58
Als iedereen fit is en blijft maken we nog altijd een hele grote kans!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:09
Toch hou ik er stiekem wel vertrouwen! Maar vaak als ik zeg dat Spurs sws gaat winnen en krijg ik meteen karma en verliezen ze van Wolverhampton... Dus ik houd wel gewoon mijn mond haha!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:11
Ja, ik snap het ook wel en ken ook veel mensen die zo denken, maar het is mijn taak om ze vaak dan toch even tot de orde te roepen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:38
Ja dan maar genieten van de ex-spelers van AJAX
Vind ik leuk