Advocaat kraakt FC Utrecht-duo: Ja, ik denk aan die trainer van VVSB

Advocaat kraakt FC Utrecht-duo: "Ja, ik denk aan die trainer van VVSB"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 19:54zo 10-02-2019 om 19:54

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 19:58zo 10-02-2019 om 19:58

FC Utrecht-trainer Dick Advocaat is bij FOX Sports niet te spreken over linksback Nicolas Gavory en doelman David Jensen. Het duo vertolkte een negatieve rol bij de twee PSV-doelpunten.

"De goals zijn weggevertjes op dit niveau", reageert Advocaat, die Gavory zag klungelen voor één van de PSV-goals. "Het gekke is: dit was nog één van zijn beste wedstrijden, maar hij maakt weer een cruciale fout. Dat deed hij vorige week ook. Ik heb tegen hem gezegd: concentreer je nou alleen op je defensieve taak. Alles wat je voorin doet, is meegenomen."

Als de vraag wordt gesteld of hij nerveus werd van de stuntelende Jensen, begint Advocaat te lachen. "Ja... Ik denk aan die trainer van VVSB", verwijst hij naar Eric Meijers, die bekend en berucht is door zijn tirade over de k*tkeeper van Achilles '29.

Door het gelijkspel van Utrecht tegen PSV komt er een einde aan een reeks van vier nederlagen op rij. "Toch ben ik teleurgesteld", aldus Advocaat. "De ploeg heeft wel laten zien dat ze tegen dit soort ploegen tactisch goed kunnen spelen. Helaas hebben we niet de drie punten gekregen."

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 19:56
Kut VAR wat een Kut VAR en ook een Kut Scheids trouwens gewoon kut.
Vind ik leuk
Shelbourne +6216
zondag 10 februari 2019 om 20:16
Een roze kut?
Vind ik leuk
Farmer +15022
zondag 10 februari 2019 om 22:18
Nee een 'ouwe grijze weekend-tas' van 78! :P
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 19:57
Die Gavory kan er niet zoveel van inderdaad, maar waarom stel je hem dan op ? En Jensen vond ik niet schuldig bij die 2 goals hoor..
Vind ik leuk
Fc uuuuu +471
zondag 10 februari 2019 om 20:08
Idd dat zeggen we in het stadion al weken,geef dan guwara een kans speelde voor zijn blessure niet slecht.
Vind ik leuk
Pimman +11626
zondag 10 februari 2019 om 20:35
Waarom kreeg Venema geen kans? Ik vind hem écht goéd! Nu speelde Utrecht bijna met 9 man omdat Kramer en dat jochie op de linksbuiten vrijwel niet gevaarlijk werden of de bal vast konden houden. Kerk stond er alleen voor had geen ondersteuning.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30206
zondag 10 februari 2019 om 22:36
Met Kramer erbij speelde Utrecht met 10 man. Ik denk dat Kramer vanmiddag 9 baplen heeft geraakt. Inderdaad gewoon Venema opstellen. De huur van Kramer is onnodig.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:14
Precies, de 1-0 was een fout van Zoet, die stond bijna naast zijn goal.
Vind ik leuk
John M. +5135
zondag 10 februari 2019 om 22:16
Dat was de 2-0
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:18
Kerk was de 2-0 hoor
Vind ik leuk
John M. +5135
zondag 10 februari 2019 om 22:28
Ja en daar staat Zoet ook veel te dicht bij de paal, het doel was nagenoeg open zodat hij niet meer bij de schuiver van Kerk kon.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 10 februari 2019 om 22:30
dat was geen fout van zoet
Vind ik leuk
phritzzz +4449
zondag 10 februari 2019 om 22:52
Geen fout maar je kunt m pakken.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 10 februari 2019 om 22:54
hij moet de korte hoek afdekken en was gewoon kansloos
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:06
Ik snap wat je bedoelt maar Kerk was maar net binnen het strafschopgebied en als Zoet 75cm meer naar rechts had gestaan dan was de " korte" hoek ook afgedekt geweest.

[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 07:07]
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 10 februari 2019 om 22:29
dat klopt die ken er geen klote van op de backpositie advocaat moet maar eens gaan begrijpen dat hij geen lb is maar een lm en speelt hij daar is hij wel gevaarlijk en geeft hij assisten zoals hij overal gedaan heeft maar advocaat blijft hem maar back zetten
Vind ik leuk
Come on Utreg +30206
zondag 10 februari 2019 om 22:34
Gavory is een aanvallende middenvelder en geen linksback. Dick moet hem van die plaats afhalen! Geen idee waarom hij Gavory op blijft stellen als linksback. Guwara is weer fit. Die kan de plek links achterin weer innemen.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 11 februari 2019 om 17:56
gavory is een linker middenvelder.
Vind ik leuk
Blindsy +20602
zondag 10 februari 2019 om 19:57
Als ik Dick de laatste tijd zo hoor, word ik steeds blijer dat hij niet naar Feyenoord komt.
Vind ik leuk
Uitvak030 +407
zondag 10 februari 2019 om 19:57
Dickie denkt schijt. Ben toch aan het seizoen weg. Hahaha
Vind ik leuk
Mad Max +1289
zondag 10 februari 2019 om 20:00
Advocaat is de weg een beetje kwijt.
Vind ik leuk
The Iceman +18207
zondag 10 februari 2019 om 20:00
Vorige week staat hij nog 100% achter Bazoer en nu valt hij z’n spelers af. Bijzondere man toch die Dick.
Vind ik leuk
Shelbourne +6216
zondag 10 februari 2019 om 20:15
Zou Dick bepaalde voorkeuren hebben qua spelers?
Vind ik leuk
richard37 +2024
zondag 10 februari 2019 om 20:03
Ik wil sommige psvers niet meer horen over de Var, dat altijd Ajax wordt gematst en dat ze anders veel punten minder hadden gehad. En over gozubuyuk. Jullie hebben van Boekel. Hielp jullie al laatste keer tegen az, tegen Heerenveen thuis en nu Utrecht uit door geen penalty te geven. Vorige week de niet gegeven rode kaart van malen.

Ik zeg niet dat Ajax nooit het geluk mee heeft, maar jullie kunnen er ook wat van. Als die van Boekel maar geen Ajax-psv gaat fluiten.

Was trouwens ook heel slecht tijdens Feyenoord-Ajax.

Vind ik leuk
sundaymanara +1448
zondag 10 februari 2019 om 20:03
'T is geven en nemen in het leven. Dit soort types wil alleen maar nemen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:07
Tja, hij stelt zelf Gavory op als linksback terwijl hij beter tot zijn recht komt als linkshalf.

Sowieso ben ik er niet zo'n fan van als een trainer zijn spelers openlijk afvalt, maar het zal bij de generatiekloof horen.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:08]
Vind ik leuk
derksen +8897
zondag 10 februari 2019 om 20:08
Kut keeper?
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
zondag 10 februari 2019 om 20:08
Je zag wel aan hem dat hij ontzettend zn best deed om rustig te blijven, hij heeft natuurlijk ook de beelden van afgelopen weken van zichzelf terug gezien.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:10
Ja vorige week was hij zichzelf, dit weekend niet 😎
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:09
Wat die keeper in de rust heeft gekregen weet ik niet, maar het vast een product van Philips 😉
Vind ik leuk
TheMariner +4226
zondag 10 februari 2019 om 20:11
Heb liever dat Dick vanavond nog opstapt. Het voetbal is k#t, z'n opstellingen zijn k#t, en de spelers die op zijn voorspraak zijn gekomen die lopen de eigen jeugd in de weg.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:12
dan zegt dick indd niks verkeerd want dat was de trainer van achiles 29
Vind ik leuk
Shelbourne +6216
zondag 10 februari 2019 om 20:12
Ik vond het vooral een cruciale fout dat je in dit soort wedstrijden een slome spits als Kramer opstelt die niks heeft gedaan ipv een Venema. Met zijn snelheid en doelgerichtheid was dit een uitgelezen wedstrijd geweest voor deze jongeling.
Vind ik leuk
Pimman +11626
zondag 10 februari 2019 om 21:38
Exact, Venema is vele malen beter dan Kramer..eigenlijk iedereen wel ;)
Vind ik leuk
Shelbourne +6216
zondag 10 februari 2019 om 22:58
Was ook de ideale wedstrijd voor hem.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 10 februari 2019 om 22:48
ik ben ook geen voorstander van kramer maar jullie hebben een andere wedstrijd gezien blijkbaar want ik zag kramer prima spelen en hij werkte zich kapot
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:49]
Vind ik leuk
Shelbourne +6216
zondag 10 februari 2019 om 23:00
Verrichte wel zijn arbeid maar werd amper gevaarlijk. Logisch ook, Utrecht zakte ver in en dan heb is Kramer niet gevaarlijk. In tegenstelling tot een Kerk die sterk en snel is en dus ideaal is op de counter. Venema is minder sterk maar wel snel en bovendien doelgericht. Met hem erbij had je twee jongens voorop met dreiging.
Vind ik leuk
Dybala +271
zondag 10 februari 2019 om 20:13
En toch stel je hem iedere week op.
Vind ik leuk
Smithsonian +45301
zondag 10 februari 2019 om 20:16
Als feyenoorder heb je een lollig en triest weekend tegelijk achter de rug.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:22
Als altijd verdedigend voetbal trainer direct wegtrappen en jensen is nog erge als grandel rijp voor de keuken divisie met zo voetbal als venema slim is gaat hij ergens anders voetballen
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:26]
Vind ik leuk
tikkietoe +6481
zondag 10 februari 2019 om 20:23
Ik begrijp van Gavory inmiddels ook niet meer waarom Advocaat hem toch steeds opstelt.
David Jensen geeft de verdediging geen vertrouwen, maar Marsman ofzo brengen gaat me net te ver.
Vind ik leuk
Friend +402
zondag 10 februari 2019 om 20:25
Gavory is geen verdediger maar een middenvelder , weet Dicky dat dan niet !
Vind ik leuk
frankje +115
zondag 10 februari 2019 om 20:38
Dicky zorgt weer voor eem angstcultuur. Zoude de spelers daar beter van gaan voetballen?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:49
Dick is vrij zwakzinnig
Vind ik leuk
pos +10035
zondag 10 februari 2019 om 20:52
Kan niet wat Dicky hier doet. Zo word je snel uitgekotst in een groep denk ik.
Vind ik leuk
Friend +402
zondag 10 februari 2019 om 21:16
Dicky was opvallend kalm !
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:30
Jaaaaa, kutkrant!
Vind ik leuk
omer +164
zondag 10 februari 2019 om 22:12
Dick is 2 keer over de middellijn geweest, hij moet heel erg tevreden zijn
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:51
Jochie.. Utreg ken helemaal niks.. Zelfs niet degraderen..
Vind ik leuk
Thuisvak +40
maandag 11 februari 2019 om 07:38
Die keeper krijgt zoveel vertrouwen van de coach. Die wordt alleen maar beter, denk ik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws