'Schande' in de Galgenwaard: Hij ontneemt ons eigenlijk twee punten

'Schande' in de Galgenwaard: "Hij ontneemt ons eigenlijk twee punten"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 20:15zo 10-02-2019 om 20:15

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 20:34zo 10-02-2019 om 20:34

FC Utrecht-aanvaller Gyrano Kerk begreep niets van de arbitrage tijdens de thuiswedstrijd tegen PSV. De Domstedelingen zagen een 2-0 voorsprong verdampen en claimden tevergeefs een penalty in de slotfase.

Bennett van Fessem
UTRECHT

Denzel Dumfries gleed uit en botste tegen Simon Gustafson op. Arbiter Pol van Boekel keek de beelden nog eens na en besloot om de bal niet op de stip te leggen. "Het was misschien niet expres, maar hij raakt hem gewoon. In mijn ogen is het dan gewoon een penalty", oordeelt Kerk in gesprek met VoetbalPrimeur.

Volgens de FC Utrecht-aanvaller spreken de beelden voor zich. "Ik begrijp helemaal niet waarom hij (Van Boekel, red.) geen penalty heeft gegeven. Een schande? Ja inderdaad, want hij ontneemt ons eigenlijk twee punten." De medespelers van Kerk vroegen nog om uitleg, maar kregen nul op het rekest. "Voor zover ik weet stuurde hij iedereen weg en wilde hij geen uitleg geven."

Bekijk hier het volledige interview met Kerk:

Poll

Had FC Utrecht een penalty verdiend?

(3842 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 20:18
Ik begrijp het wel, arbitrage is zwaar pro PSV.

Edit: PSV met een trainer/schoonvader die zijn zakken gevuld heeft in Saudi Arabië en daarnaast de ambitie heeft om structureel te overwinteren in Qatar geeft al aan de club niet zoveel heeft met normen en waarden.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:26]
Vind ik leuk
Akela +70
zondag 10 februari 2019 om 20:21
Yup, daarom kreeg de Jong ook een penalty....
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 10 februari 2019 om 20:24
Achja, lekker belangrijk man. Wij hadden gister gewoon verdomme moeten winnen, en dan loop je gewoon 2 punten in! Wie kan je de schuld geven? Juist ja jezelf. Kijken naar de Var of scheids gaat toch niet helpen. Kijk naar jezelf, daar laat je het liggen!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:24
Klopt. En Pukkie de Jong maar schreeuwen om een strafschop wat er geen was.
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:29
Pukkie of niet; hij heeft er inmiddels 20 in liggen. Kan je van Stuntelaar en Drolberg niet zeggen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:33
Ja en! Er is geen Ajacied die deze kneus in het mooie Ajax shirt wil zien spelen.
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:36
Prima toch! De Jong wil ook zeker niet bij Ajax spelen.
En hoe kan je iemand Pukkie noemen, terwijl je eigen spitsen geen deuk in een pakkie boter schoppen? Toch stiekem een beetje jaloers?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:39
Nee hoor haha het is gewoon geen sierlijke voetballer. Zeg maar een lompe boer. Past goed in Brabant.
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:44
Net zo één als Huntelaar dus. Ook zo'n lomperik, maar dan ook nog eens een smerige speler.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:47
Je bent in de war met Pukkie PUK.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:52
Vroeger had je verhalen van Puk en Muk dat waren 2 kabouters. De spits van PSV heet Luc de Jong . Top spits!! 20 goals al.
Vind ik leuk
lenard +44
maandag 11 februari 2019 om 07:39
wat zouden ze hem graag willen hebben en maar denken dat Brabanders boeren zijn maar het kampioenschap gaat toch weer naar de boeren hufter
Vind ik leuk
Werner1913 +10362
zondag 10 februari 2019 om 20:38
Prima. Daar zit hij zelf ook niet op te wachten. Gaan jullie lekker verder modderen met die jambek van een Dolberg... ondertussen schiet De Jong er weer een puntje bij vandaag.
Vind ik leuk
74ratje +540
zondag 10 februari 2019 om 21:17
Dat wil hij zelf ook niet
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:39
Gelukkig 🤣🤣
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 01:17
De Jong is op dit moment ook veel te goed voor Ajax , misschien dat jullie een kans maken als ie gaat afbouwen en een stapje terug wil doen .
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:33
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:43]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:35
Fijn voor je dat je een kwartiertje online mag.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:40
Online 😂🤦🏻‍♂️
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:44
🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:46
Sorry, maar misschien wordt het tijd dat je je telefoon terug geeft aan de leiding.....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:33
Nou nou bij luc dat was 100 procent een pingel jankerd
Vind ik leuk
psv#nr1 +1174
zondag 10 februari 2019 om 20:42
jij kan beter een 020 naam kiezen Calimero of zo
Vind ik leuk
Adjab +1187
zondag 10 februari 2019 om 22:36
Nou doe je het weer niet je eigen bijmaam gebruiken vriend. Er is mijn één club die deze naam eer aan doet en zo denkt ook iedereen over PSV 😂😂
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 01:20
Volgens mij zijn het de Ajaciedjes hier die al wekenlang aan het huilen zijn hier .
De scheids is pro PSV , de scheids laat te veel toe , als clubs tegen onze Amsterdamse balletmeisjes spelen, en meer van dat soort bla bla bla .
Vind ik leuk
4everfcu +5179
zondag 10 februari 2019 om 21:15
pro psv en ajax de rest vinden ze in zeist niet belangrijk maar de eerste die nu nog beweerd dat het eerlijker geworden is raad ik aan om je te laten opnemen ondertussen kost de var ons dit seizoen nu al 14 punten ga ik er wel vanuit dat die strafschop raak zou zijn geweest
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 01:04
En als utrecht nou ook een penalty tegen had gehad dan bedoel kijk het spelbeeld na de gelijkmaker alles veranderd denk je niet als psv ook een penalty had gehad eerder in de wedstrijd dat et uberhaupt nie zo paniekerig bezig zou zijn soms
Vind ik leuk
4everfcu +5179
maandag 11 februari 2019 om 01:36
dat had kunnen gebeuren dat we een strafschop tegen hadden gehad maar dat betekent niet dan je dan een 100% strafschop niet moet geven als goed makertje
Vind ik leuk
MeAgain +7072
maandag 11 februari 2019 om 06:50
De VAR wou juist een penalty geven maar de scheidsrechter wilde niet. Door de var word het wel eerlijker maar moet de schijdsrechter niet zo eigenwijs zijn.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:23
Hebben ze afgekeken van die carrière slopers uit Amsterdam, blijf vooral veel kopen en verkopen, pakken wij iets minder geld maar wel de prijzen. De helft van de eredivisie heeft bij Ajax gespeeld maar werd niet goed genoeg bevonden, de supporters worden goed verwend, sorry, snakken naar tastbaar resultaat, wat een normen. Kreeg niet Zyech vorig jaar er een tik van z'n eigen aanhang?
Vind ik leuk
Mr.Dee +401
zondag 10 februari 2019 om 22:57
En wat heeft dit met het onderwerp te maken? En ken je feiten!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:18
Speelde goed trouwens die Kerk! Wat is die man snel zeg. Gevaarlijke buitenspeler en heerlijk om in je elftal te hebben. Alleen nog wel even werken aan balcontrole.

Dat het een penalty was voor FC Utrecht is gewoon hartstikke duidelijk. Weet niet hoe de scheids dat als geen penalty ziet na 10x kijken zelfs. (Terwijl de VAR aangaf dat het wel een penalty is.)
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:20]
Vind ik leuk
Pimman +9708
zondag 10 februari 2019 om 20:24
Kerk is een Amsterdammer uit de jeugd van Zeeburgia..altijd goede jeugd daar!
Vind ik leuk
Werner1913 +10362
zondag 10 februari 2019 om 20:39
Klopt. Soms moet je als moeder wat extra’s doen om je kind in de selectie te krijgen, maar daar is verder niks mis mee... 😂😂
Vind ik leuk
Pimman +9708
zondag 10 februari 2019 om 20:41
😉
Vind ik leuk
Pimman +9708
zondag 10 februari 2019 om 20:28
Was inderdaad 100% penalty. Of het dan wel of niet opzettelijk is maakt niet uit. Dumfries in dit geval neemt zelf het risico dat hij uit kan glijden als hij voor de bal gaat. Overigens had de Jong ook een penalty kunnen krijgen dus je kan dit tegen elkaar wegstrepen.
Vind ik leuk
Werner1913 +10362
zondag 10 februari 2019 om 20:39
Mwoah... wegstrepen is altijd keuk, maar met 1-1 speel je een andere pot dan op 2-0...
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
zondag 10 februari 2019 om 21:43
Plus dat ie met zijn handen ook nog eens probeerde de benen van gustafson te pakken. Maja laten we die var momenten over en weer maar wegstrepen eerlijke einduitslag iedereen gelukkig.
Vind ik leuk
phritzzz +4266
zondag 10 februari 2019 om 21:03
Klopt Pool. Maar Luuk had er ook 1 mee moeten krijgen. En goal Kerk was nog-goal vanwege overtreding op Lozano. Selectief kijken heet dat
Vind ik leuk
Einstein71 +501
zondag 10 februari 2019 om 22:05
Onzin dat er een overtreding op Lozano werd gemaakt bij de 2-0. Duidelijk zichtbaar en van Boekel stond er bovenop dat Overeem gewoon de bal speelt. Daar is verder geen enkele discussie over. MIsschien alleen nog bij Marc van Bommel... Dus als jij hier nog in blijft hangen, vrees ik dat jij selectief kijkt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 01:09
Het was voor psv ook een penalty daar hoor ik ze ook nie over klagen.
En daarbij heeft ajax niks te klagen en moeten ze niet zanniken ze laten het zelf na om hun wedstrijden te winnen dan moeten ze nie achteraf lopen kutten om psv.....

Nou waren dit beide penalties maar zoals ook in andere jaren is het collectief van psv gewoon beduidend succesvoller dan de sterren van ajax...je kan de grootste namen uit de voetballerij hebben maar als niemand voor elkaar en voor et team wil werken blijf je eeuwig achter de feiten aanlopen dat is iets wat veel mensen kennelijk nog niet snappen.

Als ajax zijnde zou je je niet druk moeten maken om wat psv doet want je zou zelf resultaten moeten boeken maar omdat ajax wederom geen resultaten boekt zitten ze weer te hopen op et falen van een ander
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zondag 10 februari 2019 om 20:19
En kerk hoe beoordeelde je de pingel die hij vergat om aan psv te geven?


Is wel een aardig spelertje trouwens
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:19]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:21
Waarom moet jij altijd gelijk de verdediging inspringen?

Vind ik leuk
stratumseind +191852
zondag 10 februari 2019 om 20:25
jarenlang libero geweest (de Beckenbauer van de lage landen) , dan ga je niet zo snel in de spits spelen
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 20:21
Je vervalt in herhaling😂😂en dan zeggen dat ik gefrustreerd ben😂😂😂
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zondag 10 februari 2019 om 20:23
jij blijft er maar op reageren als ik iets post dus....
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 20:27
Dit is de eerste ...jij reageerde straks op mij slimmerik🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:22
Dat vond ik ook een strafschop (Of in ieder geval kwam Utrecht goed weg).

Wel vond ik dat Luuk er gemakkelijk bij ging zitten. Iets wat niet door het shirtje trekken kwam.
Vind ik leuk
mcmodd +26229
zondag 10 februari 2019 om 20:22
Dat wil,ik namens hem wel zeggen. Gewoon een pingel. Hieronder zeg ik het ook ergens: vasthouden, licht of zwaar maakt niet uit. Je moet gewoon van elkaar afblijven. Geef de ploegen de kans om via een penalty duidelijk te maken dat penalties gewoon bij het spel horen en een poging betekenen om recht te laten gelden.
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:33
Beiden kanten was duidelijk een penalty.

Maar wat moeten we nu met de VAR? Het kan toch niet zijn dat de VAR in beide gevallen zegt; penalty en dat een scheidsrechter dat kan overrulen?

Ik ben voorstander dat de VAR beslist. Die zien de beelden meerdere keren vanuit andere gezichtsvelden. Daarnaast zijn zij met z'n drieën.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
zondag 10 februari 2019 om 21:46
Ow ik voorzie gouden bergen met dit idee... We laten het publiek gewoon stemmen bij twijfel 😂 ouderwets enkel met de SMS zodat de knvb wat kan bijverdienen om fatsoenlijk personeel in te huren.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:00
Ik ben een voorstander om de aanvraag in te voeren. 1 per helft en 1 per verlenging. Als de call goed is krijg je m terug zit je ernaast dan is hij weg in een helft/verlenging.
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 22:15
Is ook een goede. Net zoals bij volleybal, hockey, tennis, etc.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6107
zondag 10 februari 2019 om 22:17
maar waar voor dan. dan kan je dus bij ieder dingetje de Var in roepen dan kan dus de wedstrijd 20x stil liggen. nee vind dat geen goed idee ?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:31
Met t risico dat je m na 1 keer kwijt bent. Het is lastig. Je overruled de beslissing vd scheids als t ware. Dan moet je wel vrij zeker zijn wil je m inzetten. Denk dat je zo de vaart erin houdt.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6107
maandag 11 februari 2019 om 01:35
inderdaad, maar geld dat ook voor een hoekschop, ingooi. enz enz. kan je daar ook de var voor inzetten. als je dan iedere keer gelijk hebt.

maar er moet ook een regel zijn dat je hem de laatste 5 minuten van een wedstrijd niet meer mag inzetten ivm tijdrekken of zo.

daar zitten gewoon veel te veel haken en ogen aan.

vind de Var op zich een goed stysteem maar de beslissing zou niet bij de scheidsrechter moeten liggen.

ik weet dat het niet mag van de Fifa, maar er zouden gewoon 1 of 2 oud voetballers bij moeten zitten bij de Var. die ook stemrecht moeten krijgen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:35
Beide situaties waren penalties. Onbegrijpelijk dat ze niet gegeven worden. Interpretatie blijf je altijd houden natuurlijk maar het doet vreemd aan als het zo overduidelijk is.
Vind ik leuk
Einstein71 +501
zondag 10 februari 2019 om 22:09
KNVB heeft inmiddels bij monde van Wiedemeijer al aangegeven dat van Boekel fout zat. Bij de pingel voor De Jong was er minder overtuiging dan bij die voor Gustafson, maar van Boekel is de enige die deze beslissingen valt aan te rekenen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 04:34
Heel bijzonder!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:47
Goede reactie! Bijde 100% penal! Alleen die bij dumfries was misschien wel 110%! Deze scheids was vandaag gewoon schandalig bijde kanten op!
Vind ik leuk
ficusje +2669
zondag 10 februari 2019 om 20:22
Tja het blijft triest die var,maar het gebeurt gelukkig overal.dus moeten het maar accepteren.
Vind ik leuk
Enden +4602
zondag 10 februari 2019 om 20:26
Waarom is die VAR dan triest. Als er naar de VAR geluisterd werd waren er twee fouten niet gemaakt.
Vind ik leuk
ficusje +2669
zondag 10 februari 2019 om 20:29
Oke wie beslist het hier de scheids,maar zo vaak is dat geen goede beslissing.
Vind ik leuk
Enden +4602
zondag 10 februari 2019 om 20:34
De VAR is een systeem.

Een systeem waar een scheidsrechter de situatie terug kan kijken op alle snelheden en hoeken.
Scheidsrechters maken de foute keuzes.

Twee opties. De regels voldoen niet of de scheidsrechters voldoen niet.
Vind ik leuk
ficusje +2669
zondag 10 februari 2019 om 20:40
Ik vind dat de rijdende rechter,het moet beslissen.dit is mijn uitspraak,en op de stip met die bal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:48
Precies, de VAR deed het prima, alleen de scheids had een blackout!
Vind ik leuk
Enden +4602
zondag 10 februari 2019 om 20:25
Denk dat heel Nederland hetzelfde over denkt. Die scheids is gewoon gek
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zondag 10 februari 2019 om 20:26
Scheidsrechter en ja zelfs kuipers worden onzeker en durven niets meer door die var en gaan daardoor allemaal steeds slechter fluiten
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:26]
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
zondag 10 februari 2019 om 20:29
Wat een onzin. Die beelden geven gewoon weer wat er is gebeurd. Scheidsrechters moeten t heerlijk vinden om ff terug te kijken.
Dit was gewoon marchanderen.
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zondag 10 februari 2019 om 20:30
zoals gozobujuk laatst deed in de arena?

het is geen ajax psv kwestie , iedereen ziet dat de var de willekeur in de hand helpt bij elke wedstrijd.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
zondag 10 februari 2019 om 20:32
Jij maakt er hier een Ajax PSV kwestie van met alleen al je 1e zin. Ik niet.
En nee; dit is geen willekeur. Althans; niet meer willekeur dan zonder de VAR.

De VAR maakt het nog steeds eerlijker. Het was niet de VAR die vandaag in de fout(en) ging.
Vind ik leuk
Kevinho +615
zondag 10 februari 2019 om 20:42
Touché.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:51
Het word al snel een Ajax PSV kwestie omdat hier allemaal ajax fans zijn die lopen te trollen en alles de Utrecht penal aankaarten! En andersom in Ajax topics gebeurd het zelfde. Zwaar irritant! Maar idd de VAR was prima vandaag alleen de scheids niet. PSV 100% penal en Utrecht 110% penal!
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zondag 10 februari 2019 om 23:59
de var heeft er dit seizoen voor gezorgd dat alle !!! scheidsrechters wekelijks door het ijs zakken. Zelfs kuipers is geen schim meer van zichzelf.

Er zijn simpelweg een paar meningen meer per potje dus meer onduidelijkheid en meer willekeur.

Of het nu dit geval is waar de scheids de var negeert of een ander waarin het weer andersom was.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
maandag 11 februari 2019 om 00:17
Nogmaals; zonder VAR waren die momenten er net zo geweest. Dus dat is het verschil niet.
Wel is er het verschil dat er vele momenten juist zijn behandeld juist doordat de VAR er is.

De VAR heeft vele zaken eerlijker gemaakt.
Het laat nu bijvoorbeeld zien dat het grootste probleem onder scheidsrechters is dat de regels op een volledig willekeurige manier worden toegepast waarbij soms zelfs de ego van de scheids grote invloed heeft. Een Nijhuis komt daar zelfs gewoon voor uit.

De regels zijn enorm duidelijk. Toch was de scheids na de wedstrijd in staat om te zeggen 'je had hem kunnen geven, maar het hoeft niet'. Dit terwijl de regels echt zeer duidelijk zijn.
En ja; in beide gevallen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 00:18]
Vind ik leuk
stratumseind +191852
maandag 11 februari 2019 om 00:18
er is maar 1 oplossing in mijn ogen : maak de var leidend zoals hier of schaf hem af
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
maandag 11 februari 2019 om 00:21
Welneet, dan heb je gewoon hetzelfde probleem. Vandaag had het, naar ik begreep, beter uitgepakt omdat Makkelie het wel beide strafschoppen vond. Maar dan nog; het blijven dezelfde poppetjes die -kennelijk- nog steeds zelf de regels 'interpreteren'

Dit laatste wordt steeds weer gebruikt om eigen fouten en gewenste spel goed te lullen.
De regels laten echt wel is wat interpretatie. Maar in 9 van de 10 gevallen waar nu steeds discussie over is, zijn de regels glashelder. Penalties, rode kaarten, gele kaarten.
Vind ik leuk
stratumseind +191852
maandag 11 februari 2019 om 00:27
het spel is sneller geworden , dat een scheids of grens iets mist in het veld is groter geworden.
Ze zitten met een man of drie als var naar 5 schermen te kijken met de benodigde herhalingen en invalshoeken.

Laat die de beslissing maar nemen dan en niet van " hey scheids kom eens kijken want 2 van ons drieen vinden het hier een pingel"

Meer mensen meer meningen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
maandag 11 februari 2019 om 07:35
Daar kan ik me best in vinden, maar dat is geen oplossing voor dit probleem van willekeurige toepassing van de regels. Dezelfde poppetjes zitten namelijk in de wagen mee te kijken.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6107
maandag 11 februari 2019 om 01:40
Arie,

dat ben ik helemaal met je eens.

de regels moeten gewoon scherper worden.

vasthouden is een overtreding, De Var moet alleen kijken wie er als eerste vasthoud. en die dan bestraffen,

als dat in de eerste week 30 strafschoppen oplevert dan is het maar zo. dan leren ze het vanzelf af.

maar om bij voorbaad te zeggen dat hoort erbij en dat gebeurt bij iedere corner vind ik onzin.

als iedereen op de snelweg 150 km per uur gaat rijden krijgt toch ook iedereen die geflirst word een bekeuring. dan zeggen ze ook niet , iedereen doet het dus dan mag het


regels zijn regels.

Vind ik leuk
Enden +4602
zondag 10 februari 2019 om 20:47
Het is niet de VAR, maar de scheidsrechters die voor willekeur zorgen.
Misschien moeten de regels wel duidelijker.

Mag je wel of geen shirt vasthouden. Wanneer het nee is moet gewoon al de keren dat een shirtje wordt vastgehouden wordt hard afgestrafd worden. Shirt vasthouden is een keuze van verdedigers.

In hoeverre maakt het uit of een overtreding wel of niet opzettelijk is.

Twee voorbeelden van vage regels waar hier niet een duidelijk antwoord wordt gegeven.
Vind ik leuk
ficusje +2669
zondag 10 februari 2019 om 20:32
Wij zitten voor de buis,en hij moet een beslissing nemen.wil alleen maar zeggen,als er geen bal wordt gespeeld is het altijd een strafschop.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
zondag 10 februari 2019 om 20:33
Tuurlijk is het voor ons makkelijk. Juist daarom is die VAR zo belangrijk. Die scheids kan eindelijk ff een beeld terugkijken.
Als je dan toch kijkt heb je in dit soort gevallen echt geen enkele reden een penalty te ontkennen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:38
Voor mij ook onbegrijpelijk. Overal op het veld is het een overtreding maar ineens te licht voor een penalty.
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:35
Klopt! Het leek er ook op dat Van Boekel buiten deze twee gevallen ook aan het 'corrigeren' was. Lozano had geel verdiend. Die gaf hij niet, omdat hij in de eerste helft er een paar keer naast zat in het nadeel van PSV.
Vind ik leuk
ficusje +2669
zondag 10 februari 2019 om 20:37
Een aanval afbreken is gewoon geel,is een basis moment om geel te geven toch.
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:43
Dat zeg ik toch ook. Hij gaf hem echter niet omdat hij in de eerste helft geen pingel gaf aan PSV. Hij ging die nu corrigeren door geen geel te geven (wat wel terecht had geweest).
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:51
En daarna wel geel aan Utrecht. Die had hij dus moeten corrigeren met de penalty. Kortom, van Boekel is een laffaard.
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:56
Klopt! In meerdere gevallen. Uiteindelijk hebben beide teams er evenveel last van gehad.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:22
Was ook echt geel, ik schrok er van haha. Niet dat ik die niet gele kaart goed wil praten. Maar Utrecht had al aardig kleine overtredingen gemaakt, leek wel dat hij ook hier hrt tegen over elkaar aan het wegstrepen was! In ieder geval veel vraagtekens bij mij!
Vind ik leuk
Enden +4602
zondag 10 februari 2019 om 20:31
Het was al echt slecht.

De VAR is een electronisch systeem. De scheidsrechters blijven echt alle keuzes maken. Nu zien we dus dat scheidsrechters binnen 1 sport met andere spelregels hanteren
Vind ik leuk
3Bier +12930
zondag 10 februari 2019 om 20:26
Was ook een pingel voor PSV. Komt denk door het zomaar zitten van De Jong dat hij niet gegeven wordt. Zag er wel heel onnatuurlijk uit.
Bij Utrecht gaf hij hem niet omdat het per ongeluk is. Maarja blijft een overtreding.
PSV doet weer goede zaken uiteindelijk, maar ook zij zijn niet lekker uit de winterstop gekomen.
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zondag 10 februari 2019 om 20:28
er is nog behoorlijk wat te doen inderdaad maar weer een weekend dichter bij ons doel denk ik maar
Vind ik leuk
De Liefhebber +11305
zondag 10 februari 2019 om 20:32
Die actie waar Lucy de hele wedstrijd over gepiept heeft? Dat hij iets voelt en gelijk stopt en bukt zodat het lijkt op een overtreding??
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:58
Men moet gewoon zijn klauwen thuis houden in het strafschop gebied. Wordt iemand toch vastgepakt, penalty. Of er nu 1 of 20 pingels gegeven moeten worden maakt niet uit. Moet je kijken hoe snel ze het afleren.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11305
zondag 10 februari 2019 om 21:01
Eens, en de bal met de hand aanraken in de 16 is ook een penal... bij de 2-2 ging ook een overtreding aan vooraf hè?
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 21:02
Klopt! Bij de 2-0 van Kerk ook.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11305
zondag 10 februari 2019 om 21:05
Nee, Lozano loopt tegen iemand aan, dat is geen overtreding....die van Dumfries vond je ook niks zeker?
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 20:21
Kerken sluiten steeds vaker, weet nu waarom.
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zondag 10 februari 2019 om 20:22
Pff naast 2 punten ook je humor verspeeld??
Vind ik leuk
Cicada +18
zondag 10 februari 2019 om 20:24
Nou dit wordt dan het nieuwe verdedigen , gewoon je tegenstander omver glijden want dat mag dus gewoon.. ongelofelijk
Vind ik leuk
frankje +85
zondag 10 februari 2019 om 20:36
Shirt uittrekken mag dus wel, was zeker een strafschop.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:25
Hoezo 2 punten onthouden de penalty had eerst nog genomen moeten worden
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:29
Met zoet op goal kan je er vanuit gaan dat hij zit...
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:59
Met Onana op doel ben je ook verzekerd van een doelpuntje.
Vind ik leuk
Rood&wit +4252
zondag 10 februari 2019 om 20:27
Niemand begrijp er meer iets van Kerk maat dan ook echt niemand. Heb je de Var eindelijk eens mee inplaats van tegen. Keert de scheidsrechter met zijn rood en witte stok en zijn lieve labrador hond zich tegen utrecht.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:29
Soms zit het mee, soms tegen. Afzender: een Ajacied
Vind ik leuk
sundaymanara +1210
zondag 10 februari 2019 om 20:31
Ach wat schande, blijft 50-50, dus hij kan hem geven, maar ook niet. Kinderachtige geklier achteraf.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:32
Nou jongens komop. Psv heeft ook twee zuivere pingels, na vasthouden, niet gekregen. Niet zo huilie huilie dan he.
Vind ik leuk
ficusje +2669
zondag 10 februari 2019 om 20:35
Dat is het punt,kunnen aan allebei de kanten gegeven worden.gaat gewoon om worden we hier wijzer van.iedere week de discussie weer welke wedstrijd het ook is.
Vind ik leuk
Koenbres +1908
zondag 10 februari 2019 om 20:32
Nou dat moeten ze aan alle verdedigers ff doorgeven, haal de spits maar neer zolang het per ongeluk lijkt mag je zo hard glijden als je wilt!
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 21:01
Nou dat moeten ze aan alle verdedigers ff doorgeven, trek de spits maar neer aan zijn shirt. Die shirts zijn toch van goede kwaliteit tegenwoordig.
Vind ik leuk
Koenbres +1908
zondag 10 februari 2019 om 21:15
Ook ja maar daar ging het in dit artikel niet over
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 21:24
Klopt! Maar het ging wel of iets eerlijk of niet eerlijk was.
Vind ik leuk
Harrie82 +4149
zondag 10 februari 2019 om 20:34
Ja Utrecht had penalty verdiend, maar of die erin was gegaan zullen we nooit weten.
Maar ook PSV is een duidelijke penalty ontnomen en betwijfel wat er gebeurde voorafgaand aan de 2-0 bij Lozano.
Vond scheidsrechter noet sterk in deze wedstrijd.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1285
zondag 10 februari 2019 om 20:39
Kerk heeft natuurlijk 100% gelijk. We zijn voor de verandering weer eens bestolen.
Vind ik leuk
Harmmm +188
zondag 10 februari 2019 om 20:42
Ach kom op zeg, als hij die (eveneens 100%) penelty van Luuk de Jong had gegeven stond het 1-1 ipv 2-0. PSV had die wedstrijd dan gewoon gewonnen.

Heel de wedstrijd alleen maar tegengehouden en amper zelf iets gecreeerd. Als de wedstrijd 5 min langer had geduurd had PSV een 3e gescoord. Wees tevreden met een punt!
Vind ik leuk
lars Utrecht +1285
zondag 10 februari 2019 om 20:48
'Dan had PSV die wedstrijd gewoon gewonnen'. Op basis van wat in godsnaam?

Penalty niet gegeven, 3 zwaar onterechte corners (enige momenten waarop PSV gevaarlijk was), bij de 2-2 gaat een 100% overtreding vooraf... En ja Luuk had ook een penalty mogen hebben, maar het staat in geen enkele verhouding.
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 20:56
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:11]
Vind ik leuk
Beste PSV +111
zondag 10 februari 2019 om 20:44
Ik zie heleboel Sjakkie Jankkie Huillie hier.
Genieten Luuk en hele selectie PSV. Lekker zuigen net als onze trainer Mark v.Bommel en alles voorover hebben om kampioen te worden genieten hoor
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 20:48
Ook wel weer typisch VP om hier meerdere items aan te besteden, terwijl er geen één over de niet gegeven penalty voor De Jong gaat.
Vind ik leuk
Beste PSV +111
zondag 10 februari 2019 om 21:05
Smash ik laat iedereen zijn ding doen en zeggen. Je ziet gewoon heel veel mensen gefrustreerde hoofd hebben door dit resultaat van PSV. Kortom ik lees en ik geniet 😂😂😂
Vind ik leuk
Smash +4014
zondag 10 februari 2019 om 21:10
Zo is het!
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 20:55
Hou toch op man. Penalty ja maar dan 1e helft ook eerlijk moeten fluiten. Gelijkspel is terecht, punt uit.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1285
maandag 11 februari 2019 om 00:55
Nee, is helemaal niet terecht. Bij de 2-2 gaat ook een overtreding vooraf. 3 belachelijke corners kado gedaan aan jullie. en inderdaad. Bij de Jong had die er ook op gekund.

Maar de scheidsrechterlijke dwalingen tegen elkaar afstrepen kan niet, want daarvoor kloppen de verhoudingen niet.
Vind ik leuk
Maan88 +6598
maandag 11 februari 2019 om 23:51
Nee klopt want als ie de eerste helft eerlijk had gefloten waren we met 1-2 de rust ingegaan en dan was de wedstrijd inderdaad zeker anders verlopen
Vind ik leuk
lars Utrecht +1285
dinsdag 12 februari 2019 om 12:48
Waarom zouden jullie met 1-2 de rust in zijn gegaan? Penaltymoment met de Jong kan ik begrijpen? Maar wel ander moment? En was was er mis met de 2-0? Overeem speelt daar 100% de bal.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2705
zondag 10 februari 2019 om 21:07
Hem valt niks te verwijten.. hij had het shirtje trekken bij Luuk waarschijnlijk niet gezien.
Vind ik leuk
Beste PSV +111
zondag 10 februari 2019 om 21:18
Scheids had t wel gezien en dat gaf hij wel aan dus dat en was gewoon 100% een penalty. Of had Luuk tegen hem gezegd shirtjes ruilen na de wedstrijd en hij verstond t verkeerd tijdens de wedstrijd lol
Vind ik leuk
Gyrosregime +2705
zondag 10 februari 2019 om 21:24
Zowel Utrecht als PSV had een pingel moeten krijgen.. is niet gebeurd.. maar was het in beide gevallen wel gebeurd dan was er ook niet veel veranderd..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:09
KNVB OPLICHTERS
Vind ik leuk
Beste PSV +111
zondag 10 februari 2019 om 21:20
In welke opzicht? Want na eerste helft van het seizoen is berekend dat ajax door VAR 3 punten te veel heeft gekregen als je dat bedoelt dan klopt t helemaal. Google maar als je wat gemist hebt en zal je zien dat het zo is
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:06
Oprotten met je kut vragen. Je ben toch niet blind of wel.
Vind ik leuk
Beste PSV +111
maandag 11 februari 2019 om 00:04
Haha moest je zo lang nadenken om zo een debiel uit te hangen haha. Slaap lekker kneusje
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 00:06]
Vind ik leuk
Dedan002 +2949
zondag 10 februari 2019 om 21:19
Heel simpel, wanneer een PSV'er het per ongeluk doet is het geen overtreding. Doet een Utrechter (Emanuelson) het dan is het rood. Volgens mij heeft Utrecht uberhaupt sinds de invoering van de VAR pas één keer de VAR mee gehad. (Penalty tegen NAC) Eigenlijk valt hij verder altijd in ons nadeel. Sorry, moest dit even gezegd hebben.
Vind ik leuk
Rood&wit +4252
zondag 10 februari 2019 om 22:11
Tegen nac thuis was het advies van de Var geen penalty maar Kuipers bekeek de beelden en zag er wel een overtreding in terwijl dat 100 % niet zo was. Diezelfde Kuipers die afgelopen week de wedstrijd Zwolle - utrecht vloot weigerde toen wel op het schermpje te kijken en gaf op advies van de Var een penalty hetzelfde had vandaag ook moeten gebeuren op advies van de Var een penalty voor Utrecht maar de eigenwijze en blinde van Boekel ging toch zelf naar het schermpje en besloot om geen penalty aan utrecht te geven terwijl het er 100 % eentje was.
Vind ik leuk
Dedan002 +2949
zondag 10 februari 2019 om 22:17
Inderdaad, en zo is het gebruik van de VAR iedere week onderhevig aan andere interpretaties van de regels. Zolang dat zo is zal het nooit werken.
Vind ik leuk
Jandieze +205
zondag 10 februari 2019 om 21:20
Utrecht verdiende een penalty. PSV ook. Beide niet gekregen. Twee foute beslissingen. Met een acceptabel eindresultaat.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:44
Weinig wedstrijden 90 minuten tegen 11 moeten spelen, maar als.... dan gaat het mis.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:22
wat heb je hier toch een stel zeikerds🙄verdiende psv hier een penalty?ja! Verdiende utrecht hier een penalty? Ja! Dus waar zeiken jullie over🙈 psv is vandaag een puntje uitgelopen op ajax, en dat is wat het is😅 t is overigens wel grappig om te zien hoe psvers en ajacieden elkaar constant belachelijk maken😂
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1350
zondag 10 februari 2019 om 23:38
Lekker gewerkt pik!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 01:30
Nou als jullie zo goed blijven spelen,Gaan jullie meer dan 2 punten winnen..
Laat het vaker zien FC Utrecht..
Vind ik leuk
Roel Boeli +355
maandag 11 februari 2019 om 06:52
VVV uit kreeg Ajax een zeer onterchte pingel wat 3 ipv 1 punt opleverde. Nu zat het PSV mee wat 1 punt opleverde.

Zo zie je dat, wat VAR pingels betreft Ajax 2 en PSV 1 bonuspunt(en) heeft gekregen.

Ajax profiteert van de top2 het meest.
Vreemde is dat er nu héél veel gesproken wordt in de media dat PSV een punt gekregen heeft en dat er over Ajax destijds nauwelijks gesproken is. Typisch gevalletje gefrusteerde supportertjes van Ajax met een baan op de TV of andere media.

Enkel nu Utrecht en toen VVV mogen klagen. Daar gaat het om. Het betreft die clubs.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 02:12
toch grappig dat je supporters van bijvoorbeeld nac en de graafschap niet zo hoort klagen en var momenten met andere clubs gaan vergelijken. Terwijl zij vechten tegen degradatie. Kom op zeg zoek toch niet altijd een excuus waarom de ene club beter is dan de andere. Niet zeuren maar gewoon voetballen!🙄
Vind ik leuk
ritje +554
maandag 11 februari 2019 om 08:17
hallo scheidsrechters zijn ook mensen! en hebben ook voorkeuren en gunnen! Van Boekel gunde het PSV, om geen strafschop te geven! Dat met de Jong was niet zwaar genoeg! dat durfde van boekel niet! En we weten dat de Jong bij de minste aanraking zijn vallerites momenten inzet! Dus..... maar als PSV Kampioen wordt ? Dan hebben ze dat te danken aan 1man! De Jong! wat een metemaforse deze man ! vorig jaar k PSV hem aan de straatstenen niet kwijt! En nu is hij de redder? mvg ritje
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:21]
Vind ik leuk
Korm +39652
maandag 11 februari 2019 om 09:07
Dat dit een penalty was is iedereen wel mee eens, maar ik hoor niks over het uitkleden van Luuk de Jong, dat was namelijk ook gewoon een penalty.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:12
Beetje jammer dat er niet wordt teruggekoppeld naar het moment waar de jong een penalty moet krijgen en de overtreding op lozano waaruit kerk 2-0 maakt. Deze momenten zetten potentieel een 2-3 op het scorebord waardoor psv 2 punten zouden zijn ontnomen
Vind ik leuk
Maan88 +6598
maandag 11 februari 2019 om 23:54
Zo is het maar net!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws