Barcelona struikelt voor de derde keer op rij: Ter Stegen voorkomt grotere schade

Barcelona struikelt voor de derde keer op rij: Ter Stegen voorkomt grotere schade

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 22:36zo 10-02-2019 om 22:36

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 22:42zo 10-02-2019 om 22:42

Primera Division-koploper FC Barcelona heeft zondagavond voor de derde keer op rij punten verspeeld in een officiële wedstrijd. Nadat Valencia (2-2 in de competitie) en Real Madrid (1-1 in de Copa del Rey) een gelijkspel meenamen uit Camp Nou, bleven de Catalanen op bezoek bij Athletic Bilbao steken op een doelpuntloos gelijkspel.

De Basken staan slechts drie punten boven de degradatiestreep, maar konden prima meekomen met FC Barcelona en waren na een kwartier spelen zelfs het dichtst bij een openingstreffer. Markel Susaeta dirigeerde de bal richting de verre bovenhoek, maar doelman Marc-André ter Stegen pakte uit met een schitterende save. Aan de andere kant raakte Lionel Messi de bovenkant van de lat.

In de tweede helft probeerden de Catalanen een tandje bij te schakelen, maar Athletic hield stand en gaf nauwelijks grote kansen weg. In de slotfase leek de thuisploeg zelfs opnieuw toe te slaan, maar Ter Stegen kon zich opnieuw onderscheiden bij een open kans voor Inaki Williams. In de blessuretijd kreeg Óscar de Marcos nog een rode kaart wegens vermeend hands: de Athletic-verdediger kreeg de bal echter tegen zijn schouder aan.

Barça verliet San Mamés met één puntje, maar staat ondanks de derde struikelpartij op rij nog steeds zes punten voor op Real Madrid.

Plaats een reactie

power +7923
zondag 10 februari 2019 om 22:38
Ter stegen was de beste man vanavond, wat een verdedigende ploeg is A. Bilbao.

Vidal was totaal niet goed,ook geen goed avond voor Suarez.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:42]
Vind ik leuk
Akela +400
zondag 10 februari 2019 om 23:40
Als ze gaan mee gaan lopen ballen worden ze geslacht. Logische keuze dus.
Vind ik leuk
power +7923
zondag 10 februari 2019 om 23:45
Die speelt wel goede wedstrijden maar vanavond had hij veel balverlies en onzeker
Vind ik leuk
Nummer Diez +3342
maandag 11 februari 2019 om 10:38
Wij waren helemaal niet goed Power, als ze zo blijven spelen moeten zullen ze aan de meet niet veel prijzen moeten ontvangen, dit was Barça onwaardig.
Vind ik leuk
psv02 +89
zondag 10 februari 2019 om 22:38
Jeetje waar is barca mee bezig
Vind ik leuk
Johnny Cash +10950
zondag 10 februari 2019 om 22:40
Ik weet het niet maar het leek nergens op
Vind ik leuk
AtlétiNEC +571
maandag 11 februari 2019 om 06:42
Wat ik me afvraag: als de marcos rood krijgt voor een handsbal die geen hands is? Waarkm grijpt de VAR niet in?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19394
zondag 10 februari 2019 om 22:40
Gaat nog spannend worden daar.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:56
Leuk man La Liga en de Premier league zijn echt superspannend dit seizoen.
Vind ik leuk
Mo +13259
zondag 10 februari 2019 om 23:40
La Liga superspannend??
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:44
Ik ben in Spanje voor Atletico dus misschien zit ik er iets anders in maar de competitie gaat daar over 38 wedstrijden en het gat is maar 6 en 7 punten en dat valt dan best mee hoor.
Vind ik leuk
Mo +13259
maandag 11 februari 2019 om 00:05
Dat is de laatste 2 weken. Daarvoor had barca telkens een voorsprong van 10 punten ofso. En 7 punten vind ik toch nog wel redelijk groot, heel spannend zeker niet.
Vind ik leuk
MojoRisin +16294
zondag 10 februari 2019 om 22:40
We hadden beter Barca kunnen loten ipv Real lijkt het wel..
Vind ik leuk
AZVork +3078
maandag 11 februari 2019 om 05:53
Real is wel heel blij met de loting.
Vind ik leuk
Gammerth +288
maandag 11 februari 2019 om 09:10
Denk dat dit Ajax van de afgelopen weken tegen geen een actieve CL ploeg kans maakt
Vind ik leuk
schfan1920 +6396
zondag 10 februari 2019 om 22:42
Het was vanavond niet goed nee. Maar Vidal is geen Arthur, en ook Alba mis je ontzettend. Desalniettemin veel te weinig gecreëerd vanavond, en het moet echt beter. Nou zie ik dat wel gebeuren de komende weken.
Vind ik leuk
Verratti +2452
zondag 10 februari 2019 om 22:48
Real staat weer tweede en lijkt over z'n dip heen. Barcelona draait nu stroef en in de CL moeten ze het opnemen tegen het fysieke en technische Lyon. Zware weken. Messi krijgt het druk. Hij is tenslotte de man die het moet doen.
Vind ik leuk
schfan1920 +6396
zondag 10 februari 2019 om 23:24
Na Lyon volgen nog een paar zware wedstrijden. Eerst Sevilla uit gevolgd door een dubbele classico, beide in Madrid. Dat zijn zware wedstrijden, maar Lyon zou over 2 wedstrijden moeten kunnen. In Frankrijk zal het zwaar worden, thuis is een heel ander verhaal.
Vind ik leuk
Mo +13259
zondag 10 februari 2019 om 23:41
Lyon is juist een hele gunstuge loting...
Vind ik leuk
AZVork +3078
maandag 11 februari 2019 om 05:54
Inderdaad. Real heeft het geluk dat ze heel gunstig geloot hebben.
Vind ik leuk
Nummer Diez +3342
maandag 11 februari 2019 om 10:42
Ik hoop dat je gelijk hebt, als Barça fan vond ik het gisteren bedroevend, ik weet het niet maar het zit ergens niet snor in het team.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:47
Ter Stegen had 2 hele grote reddingen, vooral dat schot van Williams hield die prachtig tegen. Wat een reflex van hem

Heel weinig kansen vandaag tegen een sterk spelende Bilboa. Ze stonden achterin heel goed te spelen, vooral die Yeray en Yuri vond ik goed spelen. Zonder Alba mis je ook die constante dreiging over de linkerkant. Dit is een wedstrijd waar Arthur nodig was geweest, jammer dat die nog minimaal 3 weken eruit is
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15322
zondag 10 februari 2019 om 22:48
Wie had ooit nog gedacht dat Real weer mee zou gaan doen dit seizoen.
Vind ik leuk
kloakatv +244
zondag 10 februari 2019 om 22:53
Gehoopt wel stiekem.
Vind ik leuk
AZVork +3078
maandag 11 februari 2019 om 05:56
Ja inderdaad. Finale cl al bijna zeker en straks ook nog koploper in de competitie.
Vind ik leuk
AtlétiNEC +571
maandag 11 februari 2019 om 06:45
Nou... finale cl is overdreven...
Als ze Atlético loten zijn ze wel een ronde verder... wij winnen in de CL nooit van ze
Vind ik leuk
Come on Utreg +30206
zondag 10 februari 2019 om 23:02
Lastig voetballen tegen ultra defensief Bilbao. Real komt snel dichterbij!
Vind ik leuk
AVDV +1644
maandag 11 februari 2019 om 05:38
Leek Utrecht wel.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30206
maandag 11 februari 2019 om 07:40
Weinig ploegen pakken punten tegen PSV. En de eerste helft speelde Utrecht niet defensief. Tweede helft wel toen PSV ging drukken
Vind ik leuk
kloakatv +244
zondag 10 februari 2019 om 23:11
Heerlijk. Hopelijk nu nog de copa ook verliezen.
Vind ik leuk
power +7923
zondag 10 februari 2019 om 23:34
Droom maar lekker, zou weer met 5 goals verschil Barca winnen dan ga je weer lekker huilen met je stomme bart
Vind ik leuk
Gammerth +288
maandag 11 februari 2019 om 09:15
Buiten dat het 5-1 werd dus 4 goals verschil denk ik niet dat Barça in het Bérnabeu met veel goals verschil gaat winnen, denk dat ze zelfs blij mogen zijn met een gelijkspel.
Vind ik leuk
power +7923
maandag 11 februari 2019 om 21:23
Wanneer gaat iets is beter met real dan zijn de Real fans hier aanwezig.. Ik heb maanden geen Real fan gezien die een reactie achterlaat. Barca gaat deze keer weer van jullie winnen dat durf ik wel zeggen. Vorige week kom Real zeker goed uit met blessures van Messi als nog Barca was beter ploeg dan Real ze hadden beter kansen gecreëerd..
Vind ik leuk
Gammerth +288
dinsdag 12 februari 2019 om 10:08
We zullen zien
Vind ik leuk
kloakatv +244
maandag 11 februari 2019 om 21:09
Hahaha me Bart ?
Vind ik leuk
power +7923
maandag 11 februari 2019 om 21:37
Ben Laden Bart!!!!
Vind ik leuk
Nummer Diez +3342
maandag 11 februari 2019 om 10:45
Sympathiek , dat moet gezegd worden Real fan vermoed ik?
Vind ik leuk
kloakatv +244
maandag 11 februari 2019 om 21:09
Ja sorry geen hekel aan Barcelona hoor. Maar als real fan is wel logisch dat ik ze liever zie verliezen.
Vind ik leuk
Nummer Diez +3342
dinsdag 12 februari 2019 om 12:33
Geen probleem hoor , het is bij mij wederzijds !
Vind ik leuk
Benniewies +6181
zondag 10 februari 2019 om 23:18
Dat noemen ze in Eindhoven een topclub
Vind ik leuk
AVDV +1644
maandag 11 februari 2019 om 05:40
Gefeliciteerd! Je bent de eerste die het niet kon laten om weer een PSV/Ajax discussie te starten!
Vind ik leuk
Benniewies +6181
maandag 11 februari 2019 om 07:38
Ga ik nu door voor een nieuwe keuken?
Vind ik leuk
AVDV +1644
maandag 11 februari 2019 om 07:58
Nee je maakt wel kans op de flapdrol van de week award.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:36
Haha bij deze club moet ik toch altijd aan Boskamp denken. Prachtig moment was dat... Bilbo
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 06:32
Barca zit in dezelfde phase als Ajax. Dit is puur mindset!
Een paar weken geleden was Real de lul...
Vind ik leuk
Gammerth +288
maandag 11 februari 2019 om 09:25
6 punten verschil nu, Barça's moeilijkste wedstrijden zijn nog uit naar Real, Sevilla, Betis, Alaves, Celta en thuis tegen Atletico. Real moet nog thuis tegen Barça en uit tegen Valencia en Real Sociedad.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:07
Ging niet lekker met Barca. Tegen Lyon kun je dit nog veroorloven maar als je dalijk tegen een City of Liverpool speelt ga je echt keihard onderuit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws