Onrust in Ajax-kleedkamer: 'Zij vinden dat De Ligt geen aanvoerder kan zijn'

Onrust in Ajax-kleedkamer: 'Zij vinden dat De Ligt geen aanvoerder kan zijn'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 07:08ma 11-02-2019 om 07:08

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 08:38ma 11-02-2019 om 08:38

Het rommelt in de kleedkamer van Ajax na de dramatische start van 2019. Volgens Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf, wordt bijvoorbeeld Matthijs de Ligt niet door iedereen gepruimd als aanvoerder.

'Leiders en leiderschap worden geaccepteerd als het goed gaat, maar bij tegenwind ontbreekt de autoriteit bij die zogenaamde leiders', schrijft Driessen in de ochtendkrant. 'Tadic en Blind, de dure aankopen met hun topsalarissen, geven niet thuis. De Jong maakt zijn recordtransfer tijdelijk niet waar en krijgt plots maniertjes, Ziyech is en blijft een Einzelgänger, behoudens z'n vrije trappen is Schöne volgens zijn ploeggenoten over the hill en De Ligt heeft het te druk met zichzelf.'

Volgens Driessen zit zijn jonge leeftijd (19) De Ligt nu in de weg. 'De buitenlanders vinden vanuit hun cultuur dat De Ligt hiërarchisch gezien geen aanvoerder kan zijn, omdat de band thuishoort bij de oudste of langst dienende speler.'

Ook de onevenwichtige opbouw van het salarishuis zorgt voor scheve gezichten, net als de toptransfer van Frenkie de Jong naar FC Barcelona. 'Anderen willen ook weg, maar serieuze belangstelling ontbreekt of de vraagprijs wordt niet betaald. Dat leidt tot frictie en jaloezie en legt de focus op de eigen belangen en niet op de teamprestatie.'

Driessen stelt vast dat 'iedereen bij het eerste zuchtje tegenwind voor zijn eigen bv'tje speelt'. 'Hoe de flow terug te krijgen? Wellicht tegen Real Madrid in de Champions League en/of Feyenoord in de KNVB-beker en anders wordt het weer helemaal niets in Amsterdam.'

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 07:13
Driessen moet gewoon z'n klep eens houden !
Vind ik leuk
AlwaysMe +2806
maandag 11 februari 2019 om 07:21
Hij zuigt dit gewoon uit zijn duim.
Vind ik leuk
Sassefras +762
maandag 11 februari 2019 om 07:29
Tja, Ajax heeft erg veel positieve publiciteit gehad. Als het niet goed gaat, dan krijg je een hoop negatieve publiciteit. Excelsior krijgt beide niet.
Vind ik leuk
Markus80 +2920
maandag 11 februari 2019 om 07:55
En terecht lijkt me. Respect voor weer zo`n kunstgrasveld? Zo lang je zo`n kutveld houdt, krijg je nooit respect. Meer dan terecht.
Vind ik leuk
Sassefras +762
maandag 11 februari 2019 om 08:01
Haha, vrij onzinnig om hier het kunstgras bij te halen.
Vind ik leuk
buddha +10496
maandag 11 februari 2019 om 21:25
hopelijk gaat het nooit meer weg.
Vind ik leuk
buddha +10496
maandag 11 februari 2019 om 21:24
idd. vp weet niet eens wie excelsior is. (alleen als ze tegen ajax spelen) weten ze het ineens weer ;)
Vind ik leuk
JWK +670
maandag 11 februari 2019 om 07:39
Inderdaad, kan die lul niet voor een rijdende trein gaan staan of zo!
Vind ik leuk
Malaga036 +470
maandag 11 februari 2019 om 10:42
Nee dankje dan heb ik daar weer last van.. kan toch ook op een andere manier. Of laten emigreren naar Congo
Vind ik leuk
Metal +2820
maandag 11 februari 2019 om 09:22
Hij slaat de spijker gewoon op zijn kop. Wat is daar mis mee?
Clubs die een grote mond hebben, die krijgen dat als het niet goed gaat ook het hardst terug. Men investeerde fors want men moest nodig weer kampioen worden. Spelers worden de hemel ingeprezen als ze een goede wedstrijd spelen, maar vaak wordt vergeten dat het veel moeilijker is om een hoog niveau voor langere tijd vast te houden. Als je dat lukt, dan ben je pas een topper en de eredivisie mogelijk ontgroeit.

De Ligt had ik ook nog geen aanvoerder gemaakt. Die band had je bij Tadic of Zyech om de arm moeten doen. Zij hebben de ervaring en kwaliteiten. Zij moeten een team dragen en sturen.
Vind ik leuk
040-077 +1282
maandag 11 februari 2019 om 09:30
Ziyech lijkt me nu niet geschikt als elftalleider. Zijn communicatie lijkt nu al ver te zoeken laat staan als aanvoerder.
Ik vond de keuze voor De Ligt juist een meer dan logische.

Bovendien wat weet Valentijn nu van de kleedkamer van Ajax, tenzij hij er iemand heeft verstopt die hem alles door appt.

De telegraaf wil Ten Hag en VD Sar eruit hebben dus gaan ze constant olie op het vuur gooien als het slecht gaat.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2267
maandag 11 februari 2019 om 10:13
Tadic of Ziyech aanvoerder? Ze kunnen zonder die band al het elftal niet dragen, dus ook niet met!
Dan nog liever KJH of vd Beek. Maar eerlijk gezegd zou ik niet weten wie er echt geschikt voor is bij Ajax. Ze hebben nou eenmaal niet een natuurlijk leider
Vind ik leuk
Ruud1987 +5632
maandag 11 februari 2019 om 13:21
vind wel dat ie een punt heeft dit keer, maar ben het eens dat ie wel heel vaak zit te zuigen en zeuren ook als het niet terecht is.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:44
In dit geval ben ik het niet met je eens. De Ligt echt hele goede voetballer maar hij is pas 19. Die is veel drukker met zijn ontwikkeling dan met het leiding geven. Dit is volgens mij volstrekt logisch en gezond. Probleem is alleen dat er weinig goede alternatieven zijn. Zoals Driessen in ander artikel aangeeft zolang het 11 Bv'tjes blijven en geen eenheid gaat vormen is het te wisselvallig. Ik ben bang dat Ten Hag geen gezag heeft. Ongetwijfeld een goede trainer maar niet voor dit Ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:13
Beetje erg makkelijk dit.
Vind ik leuk
River ice +1769
maandag 11 februari 2019 om 07:14
Wat een bende is het. Ze spelen slecht sinds er echt intresse was in frenki. Kan goed kloppen wat er allemaal geschreven word.
Vind ik leuk
Mitchy10 +2081
maandag 11 februari 2019 om 07:16
Dit gebeurd toch echt alleen bij Ajax. Als Feyenoord verliest van de Graafschap, Zwolle, Excelsior etc dan hoor je niemand. Bij Psv hoor je ook niemand over punt verlies. Bij Ajax is het altijd helemaal mis volgens de media. De buitenlandse spelers vinden de Ligt geen aanvoerder. Als daar Tadic mee bedoeld wordt mag die ook best eens naar zichzelf kijken. Schone over the Hill. Op dit moment zijn Frenkie en Donny geen haar beter. Dat Ziyech een aparte is weten ze al langer bij Ajax. Zou dat nu ineens een probleem zijn..
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9983
maandag 11 februari 2019 om 07:20
Dat is waar idd bij Feyenoord is er niks aan de hand..ook niet volgens de media....zet die oogkleppen eens af man.
Vind ik leuk
RR12 +660
maandag 11 februari 2019 om 07:26
Lees jij alleen Ajax topics of fan sites? Wat een gelul man.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 07:33
Er wordt genoeg gediscussieert als Feyenoord of PSV puntverlies heeft.
Vorige week nog werd Feyenoord weer eens afgeslacht in de media doordat ze van Excelsior verloren.
Maar ik als buitenstaander (geen top drie supporter) vind het ook niet meer als terecht dat Ajax meer "gepakt' wordt.
Andersom krijgen zij ook veel meer veren in hun reet gestopt dan anderen door die zelfde media.
Ook komt er van de Ajax kant (spelers en supporters) geluiden van: "Oh wat zijn we goed".
Vind je het dan raar dat je dan de feiten op je neus krijgt?
Vind ik leuk
De fries +1905
maandag 11 februari 2019 om 07:45
Humor ; “ feiten op je neus krijgen”...
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 08:55
(-;
Vind ik leuk
fedor2501 +5857
maandag 11 februari 2019 om 07:43
Dit is sarcastisch toch???
Vind ik leuk
Markus80 +2920
maandag 11 februari 2019 om 08:10
Groot gelijk. Ajax ligt altijd onder een vergrootglas. Psv doet het in mijn ogen goed en Feyenoord is toch dramatisch. 8 en 14 punten verschil en af en toe gewoon verliezen van clubs als Zwolle met een doelsaldo van 20.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:47
Dit gebeurd niet alleen bij Ajax maar ook bij andere. Het feit blijft dat het te wisselvallig is. Wat ik wel vind is dat de media altijd maar de boel moet aanhalen en versterken. Iedereen moet er wat van vinden en over zeiken. Volgens mij is de eerste stap, dat ze eerst eens een eenheid moeten worden. Missen een speler als Frank Rijkaard die een jeugdig elftal zoals in 95 kan trekken.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +766
maandag 11 februari 2019 om 07:16
Het gaat weer ff slecht met Ajax en gelijk worden alle poppem weer uit de kast gehaald om Ajax naar beneden te halen houw toch op man Jah het gaat ff kut maar dat hoeft niet te betekenen dat gelijk alles slecht is bij Ajax pfff
Vind ik leuk
Jahike +668
maandag 11 februari 2019 om 08:26
Daar heb je gelijk in. Maar bij Ajax werkt het andersom ook zo. Een paar leuke wedstrijden in de CL en Ajax is weer de top van Europa die het op dat moment kwakkelende Madrid wel even de oren zal wassen. Nog geen dag bovenaan gestaan in de competitie, maar Ajax wordt met 2 vingers in de neus kampioen. Die Amsterdamse bluf wordt dan ook keihard aangepakt wanneer het even wat minder gaat.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +766
maandag 11 februari 2019 om 09:28
Jah en gelijk hebben ze laat dat Amsterdamse bluf maar ff goed aangepakt worden word er zelf ook helemaal gek van dat ophemelen maar het is eigenlijk ook nooit goed want speelt Ajax de pannen van het dak ligt het weer aan de tegenstander en speelt Ajax slecht ligt het weer aan hunzelf
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 07:16
De bom is ontploft met als gevolg een tsunami aan negativiteit..
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9983
maandag 11 februari 2019 om 07:17
Wat een journalistiek meesterwerk...eigenlijk alleen die laatste zin
Vind ik leuk
Ale +5601
maandag 11 februari 2019 om 07:18
Trap Ziyech eruit. De verrekte mongol met zijn eindeloze balverlies.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:21
Dat zei je de eerste seizoenshelft ook zeker of niet?😂😂
Gewoon achter het team blijven staan in goede en slechte tijden 👍
Vind ik leuk
Ale +5601
maandag 11 februari 2019 om 12:38
Zeg ik al 2 jaar. Ben die arrogante zak allang en breed zat.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 07:35
Frenkie de Jong er ook maar uitrappen?
Had meer balverlies, was indirekt schuldig aan de penalty, liep geen meter te veel..................

Neem de woorden van Varsseveld maar eens serieus.
Altijd achter je team blijven staan.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 07:35]
Vind ik leuk
Ale +5601
maandag 11 februari 2019 om 12:24
Bekijk het ff lekker.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:18
Heeft trijntje driessen eindelijk weer eens wat negatiefs gefabriceerd. Was ook weet een paar dagen terug. Ajax moet die klootzak verbieden op het ajax terrein te komen. Trijntje is een PSV fan en moet daar eens voor uitkomen. Ik walg van die vent
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
maandag 11 februari 2019 om 07:22
Ten hag out en driessen out.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 07:36
Tadic out, Ziyech out, Lamprou out.
Ook vaak gehoord laatste tijd
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 11 februari 2019 om 10:40
Zet het licht in de ArenA ook maar out, we stoppen ermee.
Vind ik leuk
Futre +4434
maandag 11 februari 2019 om 10:49
Ajax out.
Vind ik leuk
52N6E +1154
maandag 11 februari 2019 om 07:27
everything that doesn't kill you makes you stronger.... zelfs de spiegel van Valentijn Driessen.
Vind ik leuk
Sassefras +762
maandag 11 februari 2019 om 07:27
“Ook de onevenwichtige opbouw van het salarishuis zorgt voor scheve gezichten.”

Was dit niet een vd stokpaardjes van Cruijff, dat je daarmee moet uitkijken?
Vind ik leuk
Markus80 +2920
maandag 11 februari 2019 om 07:27
Ten Hag kan ook geen trainer van Ajax zijn. Die spelers zien bedragen voorbij komen en dan zie je duidelijk dat totaal gebrek aan gezag voor Ten Hag.

Verder zou het idd. handiger zijn om Tadic aanvoerder te maken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:28
Dan wordt het weer helemaal niets, real gaan ze hoe dan ook niet winnen. En feyenoord weet hoe ze ajax kunnen verslaan en zeker het ajax van dit moment
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 07:28
De Ligt is de enige die constant goed speelt. Hij geeft het goede voorbeeld.
Rest wil band hebben omdat dat meer prestige is bij een transfer en dus meer salaris.
Stelletje egoïsten.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:28
Geloof me tegen Madrid staan ze op, alleen Marc had nu geen zaken móeten doen, hij moet de selectie toespreken een mooi bonus beloven
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:31
Feitelijk heeft Valentijn het laatste jaren meer mis dan goed. PSV had het definitief kunnen afmaken maar geeft dat niet gedaan. 31-3 gaan ze er aan en heeft Ajax weer uitzicht op de titel. 39 punten zijn er nog te behalen.
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 11 februari 2019 om 10:44
Tegen die tijd is de achterstand van Ajax nog verder opgelopen. De neerwaartse spiraal is reeds ingezet.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:05
We zullen zien. Dit PSV is alles behalve stabiel.
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 11 februari 2019 om 11:10
PSV zit in een titelrace met dit Ajax, dat heel stabiel punten laat liggen.
Vind ik leuk
Frank0770 +178
maandag 11 februari 2019 om 11:00
En jij verwacht dat Ajax al die 39 punten gaat halen? Je weet dat ze in de laatste 4 wedstrijden 8 punten hebben laten liggen toch??
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
maandag 11 februari 2019 om 07:34
Oud nieuws Valentijn...

Ik herhaal het gezellig voor de 33ste keer:

Tadic
Huntelaar
Donny
Lasse

Allemaal op de tribune zetten (ook nooit meer bij Ajax in de selectie opnemen) en je gaat zien dat Ajax een team wordt.

En zoals ook vele malen eerder aangegeven als er een wens is naar uitleg per speler dan informeer ik u natuurlijk.

Maar ik weet wel dat die wens er niet is.

Ik ben PSV fan en voor mijn bovenstaande advies al een mooie bijnaam gekregen van enkele Ajax fans: voetbal@dom 🙂

Op naar weer een spannende week, vele interessante ED wedstrijden en natuurlijk Real in Amsterdam. (1-0).






Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:36
En dan hoor ik zojuist dat ten Hag Labyad nodig heeft.? Nou van de Beek je kan het schudden. Wat heeft Ajax nodig? Een sterke trainer die weet wat hij moet doen
Vind ik leuk
Pimman +9708
maandag 11 februari 2019 om 07:40
Dit kom allemaal uit de hoge hoed van Valentijn Driessen. Kunnen wij controleren of dit allemaal klopt? Néé dus..hij heeft de macht om al die dingen de media in te gooien en in zijn krant de Televaag te zetten. Ik weet waar rook is is vuur maar de heer Driessen kan van de bekende mug een Olifant maken!
Vind ik leuk
Werner1913 +10362
maandag 11 februari 2019 om 07:52
De bekende mug? Je kan na 4 werstrijden moeilijk stellen dat er niks aan de hand is. Of je moet ziende blind zijn. Maar als jullie het niks vinden, be my guest. Nog twee van zulke weekenden en we zijn klaar...
Vind ik leuk
Pimman +9708
maandag 11 februari 2019 om 10:30
Natuurlijk draait het slecht op dit moment maar dat zie je toch óók bij psv, door rkc uit beker gewipt, slechts 2 punten in de cl en de laatste weken ook veel puntverlies..Alleen staan die nog bovenaan maar bij Ajax is altijd onrust..of het nou van Basten, Morten Olsen of Martin Jol is! Ten Hag heeft een uitstekende prestatie neergezet in voorronde cl én de cl, nog in de beker, competitie was geweldig tot winterstop. Nu kan ten Hag er niets meer van? Onzin nu papegaait iedereen elkaar na, 2 maanden geleden was het hosana. Een nieuwe trainer krijgt hier óók weer mee te maken als de resultaten minder worden en daar kan je dan op wachten. Bij Ajax lig je onder een vergrootglas véél meer dan welke club in NL dan ook. Is prima maar dan zijn dit wel de consequenties.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29137
maandag 11 februari 2019 om 07:42
Driessen maakt wekelijks tijd vrij om in zijn column flink te stoken..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:44
Onevenwichtig salarishuis.....ik heb dat bij de transfers al gemeld dat dat fout zou gaan.
Vind ik leuk
oostkust +742
maandag 11 februari 2019 om 07:49
De Ligt is alleen bezig de gaten van falende verdedigers te repareren en dat kan hij niet alleen
Vind ik leuk
Werner1913 +10362
maandag 11 februari 2019 om 07:51
Overigens had men dit van te voren kunnen zien aankomen. De salarisverschillen zijn bijzaak wanneer het goed gaat. Maar bij tegenslag en onderpresteren van de dure jongens, wordt dit wel een probleem...
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
maandag 11 februari 2019 om 10:24
En naast de salarissen oa het nummer 10 verhaal, Ziyech is dat echt niet vergeten mbt Tadic.

Het opeisen van penalty’s, vrije trappen in het veld door Lasse en Tadic.

Vorig haar had ik qua mentaliteit niks met Ziyech en vond hem ook absoluut niet de beste van de ED, nu verdedigd hij mee echter je merkt aan hem dat hij op de buitenpositie eigenlijk niet wil spelen.

Waarom Neres niet op die plaats?
Waarom Ziyech niet op tien ala Pereiro.

Maar goed als PSV fan is het prima zo deze zoveelste interne crisis bij wzawzdb.

Over een paar jaar als iedereen vertrokken is komen de gedachten hadden we maar, want in jaren was de selectie niet goed etc etc.

Ik denk dat Ajax woensdag met 1-0 wint.

Echter thuis tegen NAC moet ik het nog maar zien, 1-1 denk ik, NAC gaat fysiek er volop in. Ze moeten wel gezien de stand.

1-1, yep...Eigen goal van Kristinsen gezien ik geen idee heb wie naast Te Vrede een goal kan maken bij NAC.

Los van dit, eerlijk is eerlijk mooie wedstrijden Ajax -Real en andersom.



Vind ik leuk
navidos +177
maandag 11 februari 2019 om 07:51
Wat een triest figuur is die Driesen, alsof die erbij is in de kleedkamer. Ajax is gewoon een prima, jong elftal. Als ze straks van Real winnen en evt eruit knikkeren is alles opeens weer goed zeker. Zo hypocriet. Ze zitten even in een vormdip en klimmen wel weer op.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 07:55]
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 07:53
Valentijn Driessen... De meest zuigende journalist van Nederland. In november en december hoorde je hem niet... maar nu is hij er weer als de kippen bij om te zagen en te zagen...

Ben wel benieuwd wat zijn bronnen zijn?

Maar hoe is het mogelijk dat het verschil qua spel, beleving en bereidheid zo groot is? FC Utrecht werd op 23-12-2018 met speels gemak ondersteboven gevoetbald, al was de 2-1 toen ook even een billenknijp momentje...

Hopelijk kunnen ze de komende 3 weken goede resultaten neer zetten en kan deze groep afscheid nemen van elkaar met 1 of 2 tastbare prijzen.

Vind ik leuk
WilcoS64 +3319
maandag 11 februari 2019 om 07:54
Driessen is ook met z'n eigen bv'tje bezig.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:56
Schöne is echt niet meer van deze tijd , te traag alles in 1 tempo hij is echt de zwakste schakel !! Dat is echt een feit
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
maandag 11 februari 2019 om 08:01
Dit is ook de verdiensten van Eric ten Hag. Ten Hag is geen trainer want een echte trainer had dictator Tadic gewoon op de tribune gezet, Niemand is die band waard. Dit krijg je als je een incompetente trainer hebt en die meisjes meer betaald dan wat ze laten zien op het veld. DE BEZEM ER DOOR HEEN. Salarissen niet uitbetalen vanwege wanprestatie maar dat durven ze niet in die EGO Arena. Losers dat zijn het bij Ajax, All Time Losers.
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
maandag 11 februari 2019 om 08:04
Ligt niet alleen aan ten Hag he. De samenstelling van een geheel team staat hier ter dicussie en dat kan je vd Sar en Overmars dus ook kwalijk nemen. Het is net als op het werk. Je moet van alles een beetje hebben in je team, bij Ajax is dit compleet scheef.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
maandag 11 februari 2019 om 08:22
Sar en Overmars stellen geen spelers op. Ten Hag is gewoon een hele slechte trainer.
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
maandag 11 februari 2019 om 08:23
Ten Hag is toch door Sar en Overmars aangesteld?
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
maandag 11 februari 2019 om 08:28
Dat wel maar die stellen geen elf egomeisjes op.
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 08:07
Dus de buitenlanders vinden dat de oudste en de langstdienende speler de aanvoerder moet zijn...

Bijzonder, want als het de oudste of langst diendende moet zijn, dan kan er maar 1 de aanvoerder zijn.. Schöne

Maar dat is weer degene waarvan ze vinden dat hij over the hill is...

En de onevenwichtige salarishuishouding... Wie vinden dat dan? Denk dat een Tadic, Blind, Ziyech, Tagliafico, Neres, Magallan en nog wat niet zullen klagen.

En natuurlijk zullen de "doorgestroomde spelers uit de eigen jeugd" minder verdienen dan de aangekochte spelers, maar kijk bij een Bayern, Real, Barcelona en noem ze maar op, want daar is het net zo.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de transfer van de Jong heeft geleid dat anderen ook voor hun eigen belang ipv het team belang kiezen, omdat de Jong dat in hun ogen ook heeft gedaan.


Vind ik leuk
ajaksiet +1082
maandag 11 februari 2019 om 08:25
Klopt allemaal wat je zegt. Oplossing is heel simpel dan: de Jong niet meer opstellen..

Volgens mij is Huntelaar de oudste, dus DE HUNTER FOR PRESIDENT!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:26]
Vind ik leuk
Molletje +1833
maandag 11 februari 2019 om 08:31
Ik denk Schöne niet opstellen, die is onder druk niet de speler met de minste handelingssnelheid en hij staat helaas voor Schöne op een te cruciale positie mbt omschakeling.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:14
Aanvoerder moet degenen zijn die het meeste overzicht heeft en dat is vaak de verdediger of een middenvelder. In mijn ogen is Schone de geschikte kandidaat om aanvoerder te zijn.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:26
Valentijn krijgt vaak commentaar, maar hier heeft hij toch volledig gelijk in!
Een goede, krachtige trainer dient dit te managen, maar Ten Hag is verre van krachtig..... Deze is de weg volledig kwijt😕, hoe spijtig ook met allerlei belangrijke wedstrijden voor de deur
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:27]
Vind ik leuk
RJC1960 +167
maandag 11 februari 2019 om 08:51
Of het allemaal waar is kan niemand beamen. Maar het zou zo maar kunnen. "Snotapen" die een betere marktwaarde hebben dan de "oudjes" kan tot wrijving lijden. Onderling zal er dus best haat en nijd zijn. Dat is het moeilijkste te managen. Zychech is goede speler loopt gefrustreerd rond omdat zijn super transfer uit blijft want hij natuurlijk boven de belachelijke hoge transfer van frenkie uitkomen. Frenkie weet niet wat hem overkomt. Hij heeft net z'n lego en playmobil opgeruimd en is hij opeens een hele hoop euro's waard. Zoals nu al blijkt kan hij niet met druk om gaan zoals te merken op het veld. De Ligt 19jaar en vorige seizoenen bestempeld als het grootste talent maar blijkt dat in euro's niet waar te maken. Op die leeftijd kan dat invloed op alles hebben. Ik kan zo doorgaan maar iedereen die een beetje reëel is ziet het ook. Er is geen stabiel team maar een groep individuen. Als dit een echt team zou zijn dan hadden ze op de 1e plaats gestaan met al die kwaliteiten bij elkaar.
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 09:06
Heerlijk, dit nieuws. En allemaal zo logisch.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:17
Als je wint heb je vrienden rijen dik echte vrienden....
Vind ik leuk
reggie +2019
maandag 11 februari 2019 om 09:19
Een scheef salarishuis daar heeft hij volkomen gelijk, vergelijk het op de werkvloer dat je collega 10 x zoveel krijgt, dan weet je zeker dat het niet lang goed gaat..
Vind ik leuk
Bassie666 +457
maandag 11 februari 2019 om 09:20
Jullie ajaxieden moeten niet zo mopperen op Valentijn; dat is er één van jullie hoor ;-)
Vind ik leuk
Hoos +35
maandag 11 februari 2019 om 09:22
Dit is het grote nadeel van Ajax tov PSV. Bij Ajax lopen veel spelers die mogelijk voor veel geld weg kunnen. Als dat dan niet lukt dan merk je dat in hun spel. Bij PSV spelen maar 1 of 2 van zulke spelers.
Ik denk dat Ten Hag niet de trainer is om om te gaan met deze karaktertjes. Het is zoals Valentijn zegt: Als het goed gaat is er weinig aan de hand. Maar zodra er problemen zijn moet je als trainer met je vuist op tafel slaan en maatregelen durven nemen. Dat durft Ten Hag onvoldoende. Bij een topclub als Ajax hoort een top trainer. En dat is hij helaas niet!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:31
Hij heeft een punt
Vind ik leuk
Importbrabo +1975
maandag 11 februari 2019 om 09:33
Wat ik van Ajax niet snap is dat ze miljoenen investeren in speler(tje)s, maar bezuinigen op de trainer. Als je spelers als De Jong voor 75M verkoopt, dan moet je toch ook trainers van de buitencategorie aan kunnen trekken. Had Arsene Wenger benaderd, die zit toch thuis. Past ook wel bij een club als Ajax.

Nee, zet je een Keizer neer (nooit iets gepresteerd) en dan Ten Hag (assistent bij PSV geweest). Dat is hetzelfde als de koffiejuffrouw van Ahold promoveren tot CEO. Dat kan ook niet.

Bij ons (PSV) zelfde verhaal hoor. Het pakt dan toevallig goed uit met Cocu & Bommel, al had Cocu ook niet een hele beste start. De reden waarom zij wel geslaagd zijn is omdat zij een schat aan ervaring hebben opgedaan bij Bayern, Barcelona, Milan etc. Maar ook dat is een gok vind ik.
Vind ik leuk
Hakbal +1088
maandag 11 februari 2019 om 09:46
Ik vrees ook dat mijn cluppie weer geen 1 prijs aan de kast toevoegd dit seizoen. Nieuwe directie en staf en opnieuw beginnen. Hadden keizer en bosz nooit moeten ontslaan met hun was er wel een prijs gekomen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:55
Half jaar goed gespeeld,goed voetbal niks aan de hand.en na een paar wedstrijden na de winterstop, kunnen ze er allemaal niks meer van?dit is tijdelijk.die jongens spelen veel wedstrijden,kan even tegenzitten zoals nu,maar dat komt wel weer goed.ajax is al vaker teruggekomen van een achterstand,net als feyenoord, net als psv.wordt gewoon spannend,maar 6 punten.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:07
Dus eigenlijk is het nog steeds hetzelfde bij Ajax zoals al jaren het geval is. Niets veranderd dus in de kleedkamer...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:21
Tenenkrommend dat stuk over dat de Ligt geen aanvoerder zou moeten zijn.
De Ligt is DE aanvoerder van Ajax.....Martijntje!
En een heeeeeele goeie ook!
Dat die jongen zich op deze leeftijd zo staande houd is bijzonder knap! Hij heeft de juiste mentaliteit en instelling en blijft in interviews eerlijk en oprecht!
Hij sneeuwt momenteel onder doordat er onderling kennelijk iets speelt wat wij niet (kunnen) weten.
Ik vind dat het begeleidingsteam hier faalt. Zij weten wel wat er echt speelt en krijgen het kennelijk niet onder controle.
Ajax was voor de winterstop een echt team! Ze gingen voor elkaar door het vuur!
Zodra ze (weer) snappen dat er maar 1 manier is om te winnen namelijk; door als TEAM te spelen en eigen belang opzij te zetten gaat het weer lopen.
Dat Ajax fantastisch kan voetballen is gewoon een feit. Maar het is nu 1 minuut voor 12! Zet die knop om Ajax en laat de wereld woensdag zien dat het wel kan!
Met de Ligt als trotse aanvoerder!
Vind ik leuk
Bhj +2139
maandag 11 februari 2019 om 10:26
bla, bla, bla......

Je kan 100 redenen verzinnen, feit is dat de trainer verantwoordelijk is en die het dus niet goed doet.
2e feit is dat de directeur verantwoordelijk is voor de trainer en die ook nog eens beloofd heb als Ajax geen kampioen wordt, hij zou vertrekken.

Het is nog niet zover, het zijn 6 punten en een paar doelpunten. Die meteen paniek. Het voetbal nu ziet er niet uit, 2 maanden geleden was het fantastisch en wie weet is dat het over 2 weken ook weer en ga je er nog met het kampioenschap vandoor.

Neemt niet weg, dat Ten Hag incapabel is en Vd Sar alsnog zou moeten vertrekken....maar goed, als dat gebeurd praat de media heel anders
Vind ik leuk
RenW +3439
maandag 11 februari 2019 om 11:36
Mooi, na 6 maanden wereldvoetbal, en nu na wat missers, gelijk en, Ten Hag en v/d Sar er maar uit smakken.
Vind ik leuk
RenW +3439
maandag 11 februari 2019 om 11:32
Zit Valentijn nu ook al in de kleedkamer bij Ajax?
Vind ik leuk
HupHolland +3628
maandag 11 februari 2019 om 12:06
Bla bla bla .... wat een onzin verhaal.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:16
Wie er aanvoeder is staat voor mij gelijk,dat kinderlijke gedrag moet af gelopen zijn,dat gezeik bij de scheids weg er mee , toon je als kerels,je verdiend bakken Geid ,wil je daar aub 90 minuten hard voor werken,inplaats zeuren,(onvolwassen gedrag) dat het ophoud anders staan we straks met lege handen,seizoen naar de knoppen,Succes
Vind ik leuk
michelhx +4467
maandag 11 februari 2019 om 12:35
Deze verwachting had ik voor het seizoen al uitgesproken. Zolang je wint is er geen probleem, maar zodra je punten laat liggen weet je dat de media dit soort dingen als stok gaat gebruiken om mee te slaan. Alhoewel dat dit nog niet wil zeggen dat het waar is. Maar, waar rook is, is vuur en ik kan me voorstellen dat Van de Beek en Neres helemaal klaar zijn met het wisselbeleid van Ten Hag. Ziyech en Tadic worden onaantastbaar gemaakt door de coach, wat ze een vrijbrief geeft om deze wanprestatie op de mat te leggen. Gelukkig volgt nu NAC thuis voor Ajax, dat worden weer prijsschieten.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:36]
Vind ik leuk
MOKUM*** +1909
maandag 11 februari 2019 om 12:52
Snel een karaktertrainer aanstellen.
Ik zeg Henk Fraser, die had ik ook al op de lijst staan, voordat die Twentse ui naar Mokum kwam.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:56
komt wel goed bij AJAX
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:15
Wat een ongelofelijk gelul, hebben die gasten niks beters doen? Dan zagen en zagen en zagen. Schijnen te genieten van verlies.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:15
Héérlijk die onrust daar bij ajax . Wij PSV volgen onse weg naar het kampioenschap
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 01:48
Matthijs de Ligt gooi die aanvoedersband maar snel naar die blind toe als ze zo jaloers zijn en Matthijs je had gewoon in de winterstop weg moeten gaan en je droom achterna gaan ook nu win je helaas geen prijzen met ajax en pak woensdag die ramos flink aan je kunt het veel succes hoor
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:38
en zo is het maar net, over het paard getilde mannetjes die zichzelf allemaal de beste vinden, want wij zijn ajax en wij zijn de beste. en weer geen kampioenschap straks. blijft wel altijd leuk daar in amsterdam natuurlijk
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 09:18
Onrust zaaien zijn ze goed in.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws