PSV-huurling hoopt op actie van PEC Zwolle: Ik heb bijna alles gespeeld

PSV-huurling hoopt op actie van PEC Zwolle: "Ik heb bijna alles gespeeld"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 08:07ma 11-02-2019 om 08:07

Kenneth Paal hoopt dat PEC Zwolle hem na dit seizoen definitief overneemt van PSV. De 21-jarige linksback ziet in Zwolle meer perspectief dan in Eindhoven.

PEC huurt Paal dit seizoen van PSV en heeft een optie tot koop. Zijn verblijf is een succes: de vleugelverdediger was onder John van 't Schip basisspeler en zijn status is niet veranderd sinds de komst van de nieuwe trainer Jaap Stam.

"Ik wil het liefst zo veel mogelijk wedstrijden spelen op het hoogste niveau. Dat kan in Zwolle", zegt Paal tegen De Stentor. "Ik heb bijna alles gespeeld en word steeds fitter en slimmer. De trainer brengt me meer in mijn eigen kracht."

Paal moet nog even geduld hebben, want PEC heeft tot 1 april om een beslissing te nemen over de optie in zijn huurcontract. Hij is happy in Zwolle. "We durven meer te voetballen. Vorig jaar probeerden we dat ook wel, maar toen lukte het niet. Dit PEC Zwolle kan voor de play-offs gaan. Wie weet waar we kunnen eindigen."

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 08:10
PEC Zwolle heeft niets te zoeken in Europa...
Vind ik leuk
Plattekar bv +35840
maandag 11 februari 2019 om 08:11
Nee, daar staan ze echt voor Paal
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:22
Uiteraard heeft elke domestieke club die zich kwalificeert bestaansrecht in Europa.
Vind ik leuk
zwollie +9951
maandag 11 februari 2019 om 08:12
Wie wel dan buiten Ajax en PSV?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:14
De omfloerste ironie is je uiteraard ontgaan. Je bent daar voorbeeldig rolvast in.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:14
Az, Feyenoord. Maar ik gun het Zwolle ook van harte. Met Jaapie weer de weg omhoog gevonden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:15
AZ doet het soms nog wel redelijk
Vind ik leuk
52N6E +1159
maandag 11 februari 2019 om 08:15
Klopt wij zijn blij als wij dit jaar in het linker rijtje eindigen en volgend jaar met een vergelijkbare selectie het ED verhaal in Zwolle een vervolg kunnen geven.
Vind ik leuk
52N6E +1159
maandag 11 februari 2019 om 08:13
Kenneth is idd gegroeid afgelopen tijd in zijn spelopvatting. Eerlijk gezegd had ik in het begin mijn twijfels nadat hij de plek van Bram ging overnemen. Maar met de komst van Stam is hij met meer vetrouwen gaan spelen zoals de hele selectie dat is gaan doen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:15
Kenneth Paal is de exponent van het ' herboren' PEC Zwoll na de konst van Jaap Stam.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6172
maandag 11 februari 2019 om 08:38
Begon sterk met zijn invalbeurt tegen PSV, daarna regelmatig dramatisch. Onder Stam weer opgebloeid. Verdedigend nog steeds erg zwak, maar er zit wel rek in
Vind ik leuk
ruud wubbers +21663
maandag 11 februari 2019 om 10:33
Hij is veel meer aanvaller dan verdediger, dat is nu wel leuk met wedstrijden die je wint maar Zwolle heeft sinds Stam er is nog geen wedstrijd 90 minuten onder druk gestaan en dan komt Paal wel in de problemen.
Vind ik leuk
Bizzy +22905
maandag 11 februari 2019 om 08:42
Niks verkopen, terug naar Eindhoven. Prima voor de breedte
Vind ik leuk
ruud wubbers +21663
maandag 11 februari 2019 om 10:34
Daar gaat PSV gelukkig niet over.
Vind ik leuk
mazu +4070
maandag 11 februari 2019 om 11:10
Inderdaad, als Pec besluit die optie te lichten is hij ook volgend seizoen speler van Pec
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:07
Staat als een Paal boven water dat ze hem binnen gaan halen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:36
Vond Paal afgelopen zaterdag in Heerenveen niet al te best spelen, het zal me verbazen als ze eind van het seizoen overgaan tot koop.
Vind ik leuk
Pieterke +400
maandag 11 februari 2019 om 13:43
Nee klopt, paal had het erg lastig tegen van bergen. Vooral de 1e helft werdt hij in 1 tegen 1 duel regelmatig geklopt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:05
Vondt hem gewoon zwak. Maarja, beste man, staan aan wal.
Vind ik leuk
Aihlre +449
maandag 11 februari 2019 om 10:07
Befint steeds beter te worden. Dus ik zou het doen!
Vind ik leuk
peinke +2393
maandag 11 februari 2019 om 10:17
Maakt een goede ontwikkeling door, maar blijf erbij dat het geen verdediger is. Of PEC hem gaat overnemen is natuurlijk afhankelijk van de transfersom, maar iedere transfersom is op dit moment te hoog voor PEC! Dus, ik denk dat hij niet blijft. Bovendien als je behoorlijk investeert in je jeugdopleiding, moet het toch mogelijk zijn om een linksback op te leiden?
Vind ik leuk
AlwaysMe +2958
maandag 11 februari 2019 om 14:20
We zien over de gehele breedte dat iedere profclub moeite heeft backs op te leiden.
Vind ik leuk
The Genius +3874
maandag 11 februari 2019 om 10:20
ok wat mij dus elke keer weer verbaasd is de volgende zin:

"Ik heb bijna alles gespeeld en word steeds fitter en slimmer. De trainer brengt me meer in mijn eigen kracht."

begrijpend lezen is nooit mijn leukste vakgebied geweest maar staat daar nou serieus dat hij steeds fitter wordt?!?!! Zoiets kan je toch niet zeggen als het seizoen er al voor 3/4 op zit, tenminste als je een beetje zelfrespect hebt en leeft als prof.

Dit soort quotes zie ik best vaak voorbij komen... (alleen in Nederland trouwens) heel bijzonder
Vind ik leuk
Pieterke +400
maandag 11 februari 2019 om 13:44
Paal had het zaterdag tegen van bergen van heerenveen erg lastig en werdt regelmatig geklopt in de 1 tegen 1 duels.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:38
Goede ontwikkeling doorgemaakt, zeker onder Stam, maar komt toch regelmatig wat te kort.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws