PSV-huurling hoopt op actie van PEC Zwolle: Ik heb bijna alles gespeeld

PSV-huurling hoopt op actie van PEC Zwolle: "Ik heb bijna alles gespeeld"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 08:07ma 11-02-2019 om 08:07

Kenneth Paal hoopt dat PEC Zwolle hem na dit seizoen definitief overneemt van PSV. De 21-jarige linksback ziet in Zwolle meer perspectief dan in Eindhoven.

PEC huurt Paal dit seizoen van PSV en heeft een optie tot koop. Zijn verblijf is een succes: de vleugelverdediger was onder John van 't Schip basisspeler en zijn status is niet veranderd sinds de komst van de nieuwe trainer Jaap Stam.

"Ik wil het liefst zo veel mogelijk wedstrijden spelen op het hoogste niveau. Dat kan in Zwolle", zegt Paal tegen De Stentor. "Ik heb bijna alles gespeeld en word steeds fitter en slimmer. De trainer brengt me meer in mijn eigen kracht."

Paal moet nog even geduld hebben, want PEC heeft tot 1 april om een beslissing te nemen over de optie in zijn huurcontract. Hij is happy in Zwolle. "We durven meer te voetballen. Vorig jaar probeerden we dat ook wel, maar toen lukte het niet. Dit PEC Zwolle kan voor de play-offs gaan. Wie weet waar we kunnen eindigen."

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 08:10
PEC Zwolle heeft niets te zoeken in Europa...
Vind ik leuk
Plattekar bv +32058
maandag 11 februari 2019 om 08:11
Nee, daar staan ze echt voor Paal
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:22
Uiteraard heeft elke domestieke club die zich kwalificeert bestaansrecht in Europa.
Vind ik leuk
zwollie +8985
maandag 11 februari 2019 om 08:12
Wie wel dan buiten Ajax en PSV?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:14
De omfloerste ironie is je uiteraard ontgaan. Je bent daar voorbeeldig rolvast in.
Vind ik leuk
psvfan1913 +5905
maandag 11 februari 2019 om 08:14
Az, Feyenoord. Maar ik gun het Zwolle ook van harte. Met Jaapie weer de weg omhoog gevonden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:15
AZ doet het soms nog wel redelijk
Vind ik leuk
52N6E +1109
maandag 11 februari 2019 om 08:15
Klopt wij zijn blij als wij dit jaar in het linker rijtje eindigen en volgend jaar met een vergelijkbare selectie het ED verhaal in Zwolle een vervolg kunnen geven.
Vind ik leuk
52N6E +1109
maandag 11 februari 2019 om 08:13
Kenneth is idd gegroeid afgelopen tijd in zijn spelopvatting. Eerlijk gezegd had ik in het begin mijn twijfels nadat hij de plek van Bram ging overnemen. Maar met de komst van Stam is hij met meer vetrouwen gaan spelen zoals de hele selectie dat is gaan doen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:15
Kenneth Paal is de exponent van het ' herboren' PEC Zwoll na de konst van Jaap Stam.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:19
Voor Paal is de komst van een oud-verdediger als Stam natuurlijk een zegen. Kenneth Paal zou best een kans kunnen wagen bij PSV, maar heeft op dit moment natuurlijk wel Angelino vóór zich. Denk niet dat hij die er uitspeelt binnen de speelwijze die Van Bommel nastreeft.

Paal is misschien meer verdediger dan Angelino, maar mist de dynamiek en pure snelheid van de Spanjaard. Volgend seizoen zou hij in Eindhoven een stand-in zijn. Kan me voorstellen dat hij dat op zijn leeftijd niet ambieert.

Misschien kan Van Bommel nog aan Stam vragen of hij Paal wil omscholen tot centrale verdediger. Dat biedt wel kansen :-)
Vind ik leuk
AlwaysMe +2711
maandag 11 februari 2019 om 08:29
Paal was tot de blessure van Brenet geen linksback. Cocu Sinkgraafde hem omdat PSV te zuinig is om in fatsoenlijke backups in de verdediging te investeren.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:30]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:34
Hij was inderdaad middenvelder. Werd door omstandigheden back en deed dat goed genoeg om nu bij PEC basisspeler te zijn.

Juist zijn verleden als middenvelder (spelinzicht) én linksback (zich verdedigend goed ontwikkeld) zou een omscholing naar CV helemaal niet zo onlogisch maken.

En voor de nabije toekomst liggen daar bij PSV wel kansen voor een jonge speler.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2711
maandag 11 februari 2019 om 10:51
Ik zie die kansen niet. PSV is van de zekerheidjes en je ziet dat niemand het aandurft (cocu niet en nu ook Bommel niet) om jonge spelers op cv te zetten.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:02
Denk dat je dat niet goed ziet. Maar dan moet het talent er wel zijn. Onder Cocu was het er niet. Van de Jong PSV/O19 uit die periode heeft er nog niet één elders echt indruk gemaakt.

Twee voorbeelden: van Menno Koch en Jordy de Wijs werd het een en ander verwacht. Braken bij PSV niet door en blijken nu modale voetballers bij NAC en Hull City.

Op dit moment zie ik er maar één die het zou kunnen: Obispo. Maar Van Bommel ziet dat blijkbaar anders. En hij heeft er voor doorgeleerd, ik niet :-)
Vind ik leuk
AlwaysMe +2711
maandag 11 februari 2019 om 14:18
Ze blijken of ze falen? Ik begin steeds meer te geloven dat we ze verpesten. Die jongens hebben minuten nodig. Vaak gaan ze pas te laat ergens op huurbasis spelen. Hendrix zou hetzelfde zijn overgekomen als hij CV was gebleven.

Ajax durft verdedigers fouten te laten maken achterin. Het kost ze dan wel een kampioenschap, maar kijk maar voor hoeveel de Ligt straks weggaat. Is hij zoveel beter dan Obispo? Mwah, die volwassenheid die hij uitstraalt heeft hij aangeleerd door bij een topclub met vallen en opstaan zich staande te houden. Obispo gaat over een jaar bij Willem II degradatie voetbal spelen en dan zullen we hem afmaken omdat hij daar fouten maakt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:46
Voor CV komt hij te veel lengte tekort.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:29
Is idd maar 1m74. Heb je een punt.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6071
maandag 11 februari 2019 om 08:38
Begon sterk met zijn invalbeurt tegen PSV, daarna regelmatig dramatisch. Onder Stam weer opgebloeid. Verdedigend nog steeds erg zwak, maar er zit wel rek in
Vind ik leuk
ruud wubbers +21090
maandag 11 februari 2019 om 10:33
Hij is veel meer aanvaller dan verdediger, dat is nu wel leuk met wedstrijden die je wint maar Zwolle heeft sinds Stam er is nog geen wedstrijd 90 minuten onder druk gestaan en dan komt Paal wel in de problemen.
Vind ik leuk
Bizzy +23299
maandag 11 februari 2019 om 08:42
Niks verkopen, terug naar Eindhoven. Prima voor de breedte
Vind ik leuk
ruud wubbers +21090
maandag 11 februari 2019 om 10:34
Daar gaat PSV gelukkig niet over.
Vind ik leuk
mazu +3405
maandag 11 februari 2019 om 11:10
Inderdaad, als Pec besluit die optie te lichten is hij ook volgend seizoen speler van Pec
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:07
Staat als een Paal boven water dat ze hem binnen gaan halen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:36
Vond Paal afgelopen zaterdag in Heerenveen niet al te best spelen, het zal me verbazen als ze eind van het seizoen overgaan tot koop.
Vind ik leuk
Pieterke +248
maandag 11 februari 2019 om 13:43
Nee klopt, paal had het erg lastig tegen van bergen. Vooral de 1e helft werdt hij in 1 tegen 1 duel regelmatig geklopt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:05
Vondt hem gewoon zwak. Maarja, beste man, staan aan wal.
Vind ik leuk
Aihlre +362
maandag 11 februari 2019 om 10:07
Befint steeds beter te worden. Dus ik zou het doen!
Vind ik leuk
peinke +2253
maandag 11 februari 2019 om 10:17
Maakt een goede ontwikkeling door, maar blijf erbij dat het geen verdediger is. Of PEC hem gaat overnemen is natuurlijk afhankelijk van de transfersom, maar iedere transfersom is op dit moment te hoog voor PEC! Dus, ik denk dat hij niet blijft. Bovendien als je behoorlijk investeert in je jeugdopleiding, moet het toch mogelijk zijn om een linksback op te leiden?
Vind ik leuk
AlwaysMe +2711
maandag 11 februari 2019 om 14:20
We zien over de gehele breedte dat iedere profclub moeite heeft backs op te leiden.
Vind ik leuk
The Genius +3696
maandag 11 februari 2019 om 10:20
ok wat mij dus elke keer weer verbaasd is de volgende zin:

"Ik heb bijna alles gespeeld en word steeds fitter en slimmer. De trainer brengt me meer in mijn eigen kracht."

begrijpend lezen is nooit mijn leukste vakgebied geweest maar staat daar nou serieus dat hij steeds fitter wordt?!?!! Zoiets kan je toch niet zeggen als het seizoen er al voor 3/4 op zit, tenminste als je een beetje zelfrespect hebt en leeft als prof.

Dit soort quotes zie ik best vaak voorbij komen... (alleen in Nederland trouwens) heel bijzonder
Vind ik leuk
Pieterke +248
maandag 11 februari 2019 om 13:44
Paal had het zaterdag tegen van bergen van heerenveen erg lastig en werdt regelmatig geklopt in de 1 tegen 1 duels.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:38
Goede ontwikkeling doorgemaakt, zeker onder Stam, maar komt toch regelmatig wat te kort.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws