Immers: 'Een scheidsrechter die denkt dat hij alles is, het mannetje is'

Immers: 'Een scheidsrechter die denkt dat hij alles is, het mannetje is'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 10:58ma 11-02-2019 om 10:58

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 11:04ma 11-02-2019 om 11:04

Lex Immers heeft zich zondag tijdens FC Emmen - ADO Den Haag (3-2) enorm geërgerd aan scheidsrechter Rob Dieperink. Bij een stand van 2-2 hadden de gasten namelijk een penalty móeten krijgen, vindt de routinier. 

In het strafschopgebied van Emmen belandde een bal op een hand van een verdediger van de thuisploeg, zag Immers. "Ik roep: hands, hands. Ik vind het echt verschrikkelijk en ik zeg dit nu in mijn emotie, maar wij hebben altijd die VAR-momenten tegen ons. Ik word daar helemaal gek van. Dan roep je handsbal en heb je een scheidsrechter lopen die denkt dat hij alles is, het mannetje is. Ik vond hem vandaag heel verwarrend fluiten", aldus Immers in gesprek met Haaglanden Voetbal.

De captain van ADO was in alle staten na de nederlaag in Emmen. Met name de eerste helft vond Immers onacceptabel. "Waar ik boos om ben? Om meerdere dingen. Ik ben trouwens niet boos, meer teleurgesteld."

"De eerste helft is van onze kant schandalig. Wat we als team hebben laten zien was echt schandalig. We laten elkaar zo enorm zakken. En dan bedoel ik als geheel, want ik ga geen mensen aanwijzen. Iedereen hoort daarbij."

Lees ook: Groenendijk walgt van 'beschamend' ADO en wisselt duo: 'Zo'n fout, dat mag niet'

Plaats een reactie

Andre As +1050
maandag 11 februari 2019 om 11:05
"Ik vond hem vandaag heel verwarrend fluiten", aldus Immers

Immers voetbalt ook warrig.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:06]
Vind ik leuk
Godin1 +1261
maandag 11 februari 2019 om 12:15
Heel ADO speelt warrig door Groenendijk.
Vind ik leuk
Old Star +8041
maandag 11 februari 2019 om 11:06
Dat gezeik op de scheidsrechters.
Kijk eens in de spiegel. En dat geld voor al die overschatte voetballers.
Letchert loopt ook al 2 weken achter elkaar te janken, maar enige zelfreflectie is er niet bij.
Worden ze in hun ogen benadeeld dan is de VAR en het hele scheidsrechters korps een schande. Heeft ie mazzel, zoals tegen psv dan heeft ie geen idee.
Aan de 2-0 van Utrecht ging ook een overtreding vooraf. Als PSV een pingel had gekregen en deze werd terug gedraaid heeft Utrecht niks te zeggen en verloopt de wedstrijd volledig anders.
Als ADO niet 2 doelpunten gewoon compleet weg geeft hoef je niet te gaan zaniken om een discutabel moment.
Dat gezeik week in week uit op de arbitrage... in andere sporten is er nog respect. Dat zijn voetballers allang kwijt. Stelletje huilbaby's.

Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie zijn t hypocrietst in t land. Voetballers. Oh ja en Dick Advocaat...
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:14]
Vind ik leuk
Jasperkoos +2507
maandag 11 februari 2019 om 11:21
Volledig mee eens: voetballers stapelen fout op fout maar bij de arbitrage is dit uit den boze. Schijnbaar is het moeilijk te begrijpen dat (incl. VAR) altijd een foutmarge in menselijke interpretatie zit.
Vind ik leuk
allround +1792
maandag 11 februari 2019 om 12:07

scheidsrechters behoren een wedstrijd neutraal en objectief te benaderen. Zoals de politie dit ook behoort te doen in de maatschappij. Wanneer een agent van politie een fout maakt, dan reageren die huilbabys hier toch ook tegen de autoriteit. Zodra een speler een overtreding maakt, dan wordt deze bestraft. Maar dat dient ook te kunnen, wanneer een scheidsrechter fouten maakt. Duidelijk was, dat er een overtreding aan te pas ging, bij de eerste goal en 2de van Emmen. Echter verbloemt dit niet de afgang van ADO. Maar jullie die reageren, zijn allemaal hypocriete moraalridders. Wanneer ik de wedstrijden van Fortuna - excelsior, FCU -PSV en Emmen - ADO Zie, dan kan je het niet meer objectief en neutraal noemen wat die mannen in het zwart aan het doen zijn.
Vind ik leuk
Old Star +8041
maandag 11 februari 2019 om 12:50
Malone is 2 meter en laat zich vallen als een baby. Was een gigantisch domme actie van hem.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:52
Malone kan er sws niks van. Domme lompe preutser.
Vind ik leuk
Ikkuh +1343
maandag 11 februari 2019 om 14:36
Wat een achterlijke redenatie, dus als je zelf kut speelt dan mag je geen kritiek op de warrige leiding hebben, ze worden steeds gekker hier...
Vind ik leuk
Old Star +8041
maandag 11 februari 2019 om 16:38
Dat je überhaupt als een debiel tegen de scheids tekeer mag gaan. Dat is een achterlijke redenatie.
T respect in t voetbal is ver te zoeken en is zo'n beetje de enige sport waar er op zo'n manier tegen scheidsrechters en grensrechters gekaffert wordt.
Vind ik leuk
Ikkuh +1343
maandag 11 februari 2019 om 17:56
Jij maakt iedereen voor "debiel" uit en eist dan respect #facepalm
Vind ik leuk
Old Star +8041
maandag 11 februari 2019 om 19:59
Lezen.
Ik maak niemand hier voor een debiel uit.
Alleen die over betaalde voetballers die geen zelfreflectie hebben.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1285
maandag 11 februari 2019 om 15:08
Waarom zal je niet mogen 'janken' als je genaaid wordt door fouten die keer op keer bij dezelfde clubs gemaakt worden..

Bij de 2-0 gaat er helemaal geen overtreding vooraf. Wordt gewoon 100% de bal gespeeld. Bij de 2-2 gaat wel een overtreding vooraf, maar daar wordt verrassend weer eens niet voor gefloten. Dan heb je beide penalty's nog..

Als je keer op keer, wedstrijd op wedstrijd genaaid wordt. Fouten iedere keer in je nadeel uitpakken. Dit ook echt punten kost (en geld), mag, nee moet, je daar iets van zeggen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:23
Moet wel zeggen hoevaak wij thuis de Var niet al tegen hebben gehad. En als wij uit spelen dan krijgen wij zulke momenten bijna niet tot niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:23]
Vind ik leuk
The Genius +3739
maandag 11 februari 2019 om 11:39
Je zou toch zeggen dat als er zoveel teams "altijd" benadeeld worden door de VAR, ook een groep moet zijn die "altijd" het voordeel krijgt... Nu krijg ik een beetje de indruk dat bijna alle teams "altijd" benadeeld worden door de VAR....wat dus onmogelijke is.
Vind ik leuk
timm0s +596
maandag 11 februari 2019 om 11:58
Ik denk dat we hem (bij Vitesse) iig de laatste tijd vaker mee hebben gehad dan tegen maar dat heeft ons verder geen extra punten opgeleverd dus dan is het ook niet echt een voordeel.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1285
maandag 11 februari 2019 om 15:10
Dat groepje is er ook. Ajax, PSV, Feyenoord en AZ ongelooflijk ver voorop de rest. Ook hier zit onderling nog wel verschil hoor, maar gemiddeld gezien hebben deze 4 clubs een scheidsrechterlijke dwaling veel meer in hun voordeel dan andere clubs.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:11]
Vind ik leuk
The Genius +3739
maandag 11 februari 2019 om 15:51
mee eens, maar dat heeft niets met de var te maken! is namelijk niet iets wat nieuw is (VAR wel)
Vind ik leuk
lars Utrecht +1285
dinsdag 12 februari 2019 om 12:45
Klopt, maar je had gehoopt dat het met de VAR opgelost zal worden. Maar zelfs met beelden kunnen ze het niet.
Vind ik leuk
Mari +11958
maandag 11 februari 2019 om 11:45
Als ik het zo lees dan hebben alle clubs de VAR tegen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:47
Wat een lullo. Scheids heeft het weer gedaan. Makkelijk zeg. Kijk in de spiegeltje. Schaam je eerst voor jullie eigen prestatie. Was niet om aan te zien. Wat jij vind zou ik als scheidsrechter totaal geen boodschap aan hebben. Ga voetballen en laat maar eens zie dat je KAN voerballen want dat zag er echt niet uit. Lulletje rozenwater dat ben je.
Vind ik leuk
Rene80 +2337
maandag 11 februari 2019 om 12:05
hij zegt toch ook eerlijk dat het schandalig is wat zij als team hebben laten zien!!! Maar op het moment dat je je zo terug knokt, en je krijgt geen pingel waar het wel had moeten zijn, dan mag hij hier toch eerlijk over zijn?
Ik vond Ado gisteren echt mega slecht de 1e helft en heb dan ook geen medelijden met de uitslag ( geweldige 3e goal van emmen trouwens) maar het feit blijft dat de pingel wel gegeven had moeten worden, zeker als je een video scheids hebt!

Het is gewoon voor veel spelers frustrerend ( en in mijn ogen begrijpelijk) dat als je een techniek heb waarin je alles 10 keer of zelfs 100 keer kan nazien, er nog week in week uit beslissingen worden genomen, die gewoon zeer apart zijn.

Waar vorige week wel een penalty voor wordt gegeven, wordt 99% dezelfde situatie dat deze week niet gegeven.. De regels van wat wel en niet mag en welke straffen er zijn, staan duidelijk aangegeven zwart op wit en heeft elke scheids moeten leren.. 99.9% van de situaties zijn dan ook precies af te straffen volgens het boekje.
Vind ik leuk
Emmenaar +790
maandag 11 februari 2019 om 11:50
Hahaha!Lex Immers. Hahaha!
Vind ik leuk
bergerac +61
maandag 11 februari 2019 om 12:09
Bij Flevo Boys 10 hebben we de var ook altijd tegen, of was dat de wind?
Vind ik leuk
Godin1 +1261
maandag 11 februari 2019 om 12:13
Dat wordt zo eerste divisie Lexie -;)
Vind ik leuk
Zegikniet +119
maandag 11 februari 2019 om 12:22
Als je gewoon zorgt dat je de betere ploeg bent en die ballen er in trapt heb je de VAR niet nodig. Daarnaast blijft het mensenwerk en worden foutjes wel eens gemaakt. Een scheidsrechter heeft misschien 3-5 fouten in een wedstrijd, dat is veel. Maar hoeveel slechte ballen zou immers gespeeld hebben in die 90 minuten? iets meer denk ik.
Vind ik leuk
El Cazador +8682
maandag 11 februari 2019 om 13:46
contradictio in terminis, de KNVB en goede kwalitatieve scheidsrechters!!!
Vind ik leuk
ADOswansea +332
maandag 11 februari 2019 om 14:20
Immers is NIET de captain van ADO, dat is Aron Meijers. Ook ik vond de 1e helft schandalig. Maar als je dan terug komt tot 2-2, accepteer dat punt en ga geen risico’s meer nemen ipv als een kip zonder kop naar voren blijven lopen. Achterin was iedereen weg met dat zondagsschot bij de 3-2, mooie goal hoor maar als hij nu nog 10x schiet, schiet hij ze allemaal mis
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:54
Ronaldje
Vind ik leuk
ADOswansea +332
maandag 11 februari 2019 om 14:55
Hallo dan 👍👍
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:49
Nou Immers jullie hebben ons ook laten zakken in het uitvak.
Vind ik leuk
Mo +12362
maandag 11 februari 2019 om 15:21
Misschien moet je ook eens bij jezelf de schuld zoeken, je kan er namelijk hélemaal niks van Lex.
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 17:52
Emmen was ook scherp in de duels.
Dan kan ADO normaal ook, typisch degradatieduel.
Vind ik leuk
DeNeutrale +187
maandag 11 februari 2019 om 18:14
Ik heb ook hands gezien. ADO moest een strafschop krijgen, toen het nog 2 - 2 was. Ajax moest ook een strafschop krijgen, danb hadden ze 1 punt aan de wedstrijd overgehouden. Luuk de Jong moest ook een strafschop krijgen, dan was het in de dertigste minuut 1 - 1 geworden. Dan had PSV nog 64 minuten om voor de 1 - 2 te gaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws