Drenthe schrikt van aanval op spelershome Sparta: 'Als je met me wil matten, oké'

Drenthe schrikt van aanval op spelershome Sparta: 'Als je met me wil matten, oké'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 11:15ma 11-02-2019 om 11:15

Royston Drenthe was na afloop van Sparta - FC Twente (0-3) op vrijdagavond not amused. Boze supporters van de thuisclub hadden blijkbaar geprobeerd om het spelershome van Sparta binnen te dringen - en dat schoot bij Drenthe in het verkeerde keelgat. 

Op Het Kasteel ontstond tijdens en na de pijnlijke nederlaag een vijandige sfeer. "Ik ben geschrokken", aldus Drenthe voor de camera van RTV Rijnmond. "Wat? Doet er niet meer toe. We hebben het vandaag weer gezien, ook buiten het spelershome. Het hoort er niet bij. Op het moment dat je dicht bij mijn familie komt, gaan er koppen rollen. Daar ben ik van geschrokken."

De linkspoot wilde er nog wel even dieper op ingaan. "Het is heel simpel. Voetbal is mijn leven, maar familie is mijn adem. Begrijp je? Op het moment dat jij denkt dat je als persoon, als supporter van Sparta, binnen kan dringen in het spelershome, dan verlies je toch een bepaald respect voor mensen die er niks mee te maken hebben."

"Als je met mij wilt matten, oké, dan is aan mij de keuze of ik dat wil. Maar zodra je bij mijn familie in de buurt komt... Dan is het respect ver te zoeken. (...) Ze probeerden het spelershome in te gaan, omdat ze ons hun zegje wilden doen. Voor het spelershome stonden ze met ME te vechten." 

Plaats een reactie

AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 11:27
"Als je met mij wilt matten, oké, dan is aan mij de keuze of ik dat wil. Maar zodra je bij mijn familie in de buurt komt... Dan is het respect ver te zoeken. (...)''

Whahahaa, ik mag die Royston wel..
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
maandag 11 februari 2019 om 11:57
Hij heeft gelijk!!
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 12:09
Zeg ik ergens van niet dan?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:11
Zegt hij dat jij zegt dat hij geen gelijk heeft dan?
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 12:13
Zo kwam het wel op mij over, maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.
Ik ben ook maar een mens...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
maandag 11 februari 2019 om 12:15
Je hebt gelijk anders geef ik je geen like
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 12:17
Oh sorry, niet gezien.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
maandag 11 februari 2019 om 12:17
No problem!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:20
Laat AllAdin gewoon met rust!!1!!1!!!
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 13:46
Huh, hoezo?
Over en weer ouwehoeren moet toch kunnen?
Net zoals foutjes maken of iemand verkeerd begrijpen, zoals ik net deed.. ;-)
Vind ik leuk
Speytuut +104
maandag 11 februari 2019 om 14:02
Stelletje wijven gek 😂😂😂
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 17:41
Waarom heeft hij gelijk, supporters willen verhaal halen, dat gaat tegenwoordig zo. Voor mij hoeft dat niet.
Maar als ze binnenkomen betekent dat niet dat je familie bang hoeft te zijn?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:40
De Surinaamse Cruijff met dit soort teksten!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:16
Na zo'n post vraag ik me oprecht af waarom bananen krom zijn. Jonge jonge
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 14:14
Dat komt omdat ze als trossen in de bomen hangen.
En het uiteinde wil ook graag zonlicht.
Dan probeert het naar boven te groeien waar meer zonlicht is.
Vandaar dat ze dan krom groeien en dus krom zijn als ze geplukt worden.
Gewoon voortaan beter met biologie opletten ;-)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:45
Ik was drukker met biologie practicum in die jaren 😝
Vind ik leuk
repeP +2106
maandag 11 februari 2019 om 13:08
Stift Drenthe is altijd al een goede gozer geweest.
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 13:48
Ik heb iig nooit een probleem met hem gehad, wel weer een voorbeeld van een speler die met zijn kwaliteiten zoveel meer had kunnen bereiken.
Maar dat weet hijzelf ook heel goed, desalniettemin een goed ventje!
Vind ik leuk
repeP +2106
maandag 11 februari 2019 om 13:58
In Madrid wisten ze niet wat hen overkwam, dachten alleen een speler aangetrokken te hebben, kwam Drenthe met meer dan 20 familieleden aanzetten!
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 15:06
Hahahaaa, dat geloof ik graag!
Maar er is toch niks mis met familie, ik kan hem iig wel begrijpen..
Vind ik leuk
Bdog +7107
maandag 11 februari 2019 om 11:28
Hadden ze de brug niet opgehaald?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:28]
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 11:29
Zo. Koning Voetbal heeft gesproken.
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 17:43
Binnenkort NIEUW op RTL, de luizen-voetballer... in de Hoof Drol ..
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 17:52
Wel weer een verhaal heh. En altijd maar wijzen, die Spartanen. Ze bestormen gewoon spelers en hun familie. Schandalig.
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 19:31
Haha, je hebt me de irritatie al eens uitgelegd onderling tussen F en Spartanen.
Maar ik kan er niks aan doen, de hele rijnmond bevalt me wel... My Bad. :) Hun mentaliteit past goed bij Leeuwarden... elke keer weer.
Dus helaas kan ik je niet steunen hierin.
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 21:06
Hoeft ook niet hoor. 👍 En ik wil er zelf eerlijk gezegd ook niet aan toegeven. Totdat... 😂
Vind ik leuk
Cookee +12206
dinsdag 12 februari 2019 om 20:57
Dus als Sparta tegen Ajax moet ben je dan ook voor Ajax?
Als een supp van het kleine Sparta boos op Fey is kan ik inkomen maar andersom... lukt me niet... ik mis het inlevingsvermogen.
Vind ik leuk
Blindsy +17401
woensdag 13 februari 2019 om 07:10
Nee, zo diep zit het niet zeg. Enne... Erger dan Ajax kan gewoon niet. 😉
Vind ik leuk
Cookee +12206
woensdag 13 februari 2019 om 18:45
Ow gelukkig, was al ongerust, vermoedde een Noord-Iers sfeertje van broers die elkaar haten van beide clubs. Gespleten families... hoop ellende.

Een H'veen-fan is mij gelukkig bespaard gebleven in de familie.
Vind ik leuk
Mari +11957
maandag 11 februari 2019 om 11:30
Belachelijk gedrag van deze figuren.
Alsof spelers bewust niet thuis geven, bewust willen verliezen.
NIEMAND (behalve als bent omgekocht) wil bewust verliezen.
Sparta moet zo snel mogelijk een nieuwe trainer zoeken. De huidige trainer is met andere zaken bezig. Media opzoeken om steun te zoeken om kandidaat trainer te mogen worden bij Feyenoord. De grap van het jaar
Vind ik leuk
Metal +2820
maandag 11 februari 2019 om 11:31
Tjonge Drenthe, wat heb jij nog een energie over kerel. Had dat in de wedstrijd gestopt. De kans om nog wat van het kampioenschap te maken en dan speel je zo mat. Je hebt een spits als Veldwijk die niet 1x een fatsoenlijke bal heeft gekregen. Buitenspelers en middenvelders willen allemaal zelf scoren en de held zijn.
Wil het niet goed praten die actie van de supporters, maar voor wie Sparta zowel het leven als de adem is kan ik me de boosheid best voorstellen.
Je kunt ook nergens heen met je woede, want wie van de spelers/leiding heeft het lef om die supporters uit te leggen waarom je zo sneu speelt in een wedstrijd waar veel, heel veel op het spel staat.
Nee juichen doen we samen, maar huilen moet je als supporter alleen. De spelers gaan in het home een biertje drinken en zijn het alweer vergeten. Volgende week nieuwe wedstrijd, mss dat het dan beter gaat.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 12:06
Precies het laatste wat je zegt daar zit nu ook de woede. Het lijkt ze allemaal geen reet te interesseren. Dat mag hoor, maar doe het dan in ieder geval buiten beeld en ga niet na weer een kutavond je eigen "goede" acties op Instagram zetten. De hele mindset in die selectie is kapot.
Vind ik leuk
fedor2501 +5857
maandag 11 februari 2019 om 13:41
Jullie wouden toch zo graag in zee met het grote Ajax? Nu heb je dezelfde uit los zand hangende selectie die niks voor elkaar over heeft. Leuk he je ziel verkopen.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 13:44
Haha gaan we dat weer krijgen. Er is helemaal niemand van Ajax bij deze selectie betrokken. Er is GEEN samenwerking tussen Ajax en Sparta op het gebied van eerste elftal of uberhaupt in spelers die op het hoogste niveau spelen. Het gaat om jeugdspelers zonder contract waarbij er gekeken wordt waar zij het beste passen. Die spelers werden anders toch al weggehaald door zowel Ajax, PSV maar ook clubs zoals AZ. Nu krijgt Sparta de aankomende 3 jaar 2 miljoen per jaar om de kennis en kunde te verbeteren rondom de jeugdspelers en zodat er nog wat geld in het laatje komt omdat er anders niks verdiend wordt aan de jeugdspelers waar zoveel tijd en energie in gaat zitten. Vooruitspelen op de zaken heet dat.
Vind ik leuk
fedor2501 +5857
maandag 11 februari 2019 om 13:48
Er is helemaal niets van Ajax in deze selectie. Dat klopt. Gelukkig hebben jullie wel al dezelfde mindset als de Ajax selectie. Bovendien zijn jullie dadelijk de rijkste club uit de KKD en net als bij de grote broer is dat het belangrijkste toch.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 13:57
Onzin. Waarom die haat telkens over Ajax? Sparta heeft niets met Ajax te maken. De mindset tussen Ajax en Sparta is ook niet te vergelijken. Dus ik weet niet zo goed waar je heen wilt ermee. Buiten dat zijn wij echt geen rijke club. De begroting is al heel laag en zal nog lager worden. Clubs als Twente, NEC en Roda zullen een hogere begroting hebben.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 14:17
Maar het budget van Sparta ligt dan weer hoger dan die van Roda en Twente.
Van NEC weet ik niet.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 14:18
Qua spelersbudget klopt dat volgens mij inderdaad al weet ik niet of de cijfers helemaal kloppen. Met de nieuwe jaarbegroting zal dat duidelijk worden.
Vind ik leuk
fedor2501 +5857
maandag 11 februari 2019 om 14:57
Totaal geen haat naar Ajax toe en Sparta vond ik altijd een mooie club. Wat ik jammer vond van Ajax is dat ze fc Haarlem ook hadden kunnen redden voor datzelfde bedrag als Sparta nu krijgt. Helaas lieten ze Haarlem klappen toen. Heeft weinig met dit item te maken maar moest het ff kwijt;)
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 15:21
Aaaaah ik snap het. Ja Haarlem is nog steeds doodzonde.
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 17:45
Ik snap je boosheid best, ik zie mijn Cambuur ook knoeien.
Maar het is nou niet zo dat je van Twente niet kan verliezen toch?
Er zit druk op en dan zakken er een paar door de hoeven.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 17:46]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 18:55
Klopt alleen moest Sparta winnen om aansluiting te houden. Je seizoen is nu al klaar en dat is best pijnlijk voor begin februari.
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 19:51
Ja, ben er ook bang voor Twente loopt nu uit.

Als ik Sparta zie dan bouwt Henk veel zekerheid achterin in, ik vind dat jammer want daardoor kunnen ze voorin weinig potten breken. En als je Veldwijk hebt dan moet je ook voor aanvoer zorgen vind ik.
Maar goed dat zijn keuzes.
Maar hopen dat Twente het nog spannend maakt of een andere club, verwacht niks van Cambuur want jullie mokken misschien... hier is het nog veel treuriger.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 21:28
5-3-2 is het systeem wat Sparta nu kapot maakt. Verdedigend spelen heeft geen zin als je kwaliteiten voorin liggen. Ik geloof zeker dat het barre tijden zijn voor Cambuur. Toch altijd een zwak voor Cambuur gehad. Ik ken het gevoel hoor, na het 5e jaar met Sparta in de eerste divisie dacht ik ook van dit komt nooit meer goed. Maar wie weet wie er volgend seizoen opstaan of een gelukje hebben in de play offs.
Vind ik leuk
Cookee +12206
dinsdag 12 februari 2019 om 21:05
Is toch bizar? Met Veldwijk voorin dan moet je die bedienen, hij roept dan maar we hadden toch kansen, maar soms zijn dat wat ballen van afstand. Ik vind dat Sparta gewoon elke tegenstander bij de strot moet pakken.... maar de trainers van mijn eigen club zitten ook op de lijn van Fraser... ook daar te ver van de goal af... geen wonder dat spitsen dan niet scoren.

Ja maar via een 6e plek playoffs wil je ook niet promoveren hoor, dan krijg je zoiets als NAC. Nee laat cambuur maar rustig bouwen aan een echt goed team dan kan je op een manier zoals Fortuna omhoog, lijkt je dat ook niet beter?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
dinsdag 12 februari 2019 om 21:19
Het is inderdaad gewoon triest dat Sparta zo slecht presteert met dit spelersmateriaal. Fraser heeft tot nu toe altijd een behoudende tactiek terwijl ik denk dat als je ook maar iets aanvallender gaat spelen en gewoon 4-3-3 dan speel je tegenstanders weg.

Ik denk ook dat je niet moet mikken op play offs hoor, beter een stabiele basis bouwen met spelers die potentie hebben om Eredivisie aan te kunnen plus wat ervaring die je kan vervangen mocht je promoveren. Na dit seizoen is Twente weg en dat scheelt toch. Je krijgt er altijd zwakkeren voor terug
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 21:21]
Vind ik leuk
Cookee +12206
dinsdag 12 februari 2019 om 21:27
Precies... en wat nou als je achterin 2 tegenkrijgt, dan maak je misschien voor wel 4.
Die 5 achter... daar kom je 2 tekort voorin en op midveld... snap er niks van.
Ja Twente is weg, maar den Bosch haalt de miljoenen binnen, Roda zit er nog en NEC.
Best sneu dat NAC zo tobt en er zulke goede clubs een stapje lager zitten.
Lijkt wel of het beleid bij veel clubs ook niet deugt, ook H'veen staat maar net los.
En dat rare beleid valt Cambuur ook onder.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 21:28]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
dinsdag 12 februari 2019 om 21:56
Ja het is een soort trend he dat kleine clubs met eigenlijk nog weinig ervaring op het hoogste niveau opeens opstaan en de wat grotere traditionele clubs aan het tobben zijn. Ik zie het als een soort golfbeweging, over 5 jaar zullen de meest grote clubs weer terug zijn op het hoogste niveau en de kleine clubs weer op een niveau lager. De grotere clubs die nu lager spelen zullen het beleid gaan aanpassen en dan is er meer geld, meer kwaliteit en sowieso meer potentie. Dan haal je de kleinere clubs in. Maar tot die tijd is het de rit uitzitten. Ik heb echt een soort haat/liefde verhouding met die hele Eerste Divisie haha.
Vind ik leuk
Cookee +12206
woensdag 13 februari 2019 om 18:15
Om met de laatste te beginnen, de 1e Divisie het is een beetje zoals je kleine neefje van 8 ... er gaat veel mis, maar hij doet altijd zijn best. Je ziet spektakel en je ergert je ook aan de gemaakte keuzes... haat/liefde ja.

Ik weet niet of het een tijdelijke golf is.
RKC ging eruit en al die anderen bewogen al jaren in een lijn naar onderen, H'veen nu ook en Fortuna en Den Bosch hebben geldschieters.
Ik denk dat er ook wel veel structureel mis is bij bijvoorbeeld Cambuur.
NAC promoveert wel maar het is hangen en wurgen, ze maken niet stappen omhoog die clubs waar geen druk is zoals Fortuna, Exc, PEC. Niets ten nadele van die clubs hoor, maar het gaat wel makkelijker als iedereen achter je staat.
Je hebt een goede vent nodig, die een clubhart heeft en verstand van voetbal... bij Sparta had je jarenlang een man in de jeugd... ben zijn naam kwijt die bijna elk seizoen een neusje voor talent had... ook RKC had dat toen.
Dus ik denk niet dat de oude situatie zich snel herstelt... Twente kan inschuiven, maar je sluit niet zo maar even in de middenmoot aan.

Cambuur bouwde jaren aan een goed team, promoveerde, verraste iedereen, meteen kopen rijke clubs je team leeg, ik meen 20 spelers in 3 jaar... daar kan je niet tegen scouten he?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 18:18]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
woensdag 13 februari 2019 om 18:58
Haha mooie vergelijking! Je hebt gelijk hoor het is ook superlastig om je weer terug te knokken als stabiele Eredivisionst. Ik weet trouwens welke man je bedoeld die de scouting deed maar kan eveneens niet op zijn naam komen!

Jammer is dat he dat als je promoveert en het goed doet je helemaal leeggekocht wordt. Aan de andere kant ook weer logisch en daar moet je dus een beleidsplan voor hebben. Wat ga je doen als je promoveert maar kwaliteit tekort komt? Of als je in de Eerste Divisie blijft? Of als je promoveert, het goed doet en je beste spelers weggekocht worden? Dat soort beleid moet er gewoon liggen. Voorbereid op de toekomst. Dat betekend dus ook vooruitdenken maar helaas schiet het er daar bij in.

Ik denk oprecht dat een club als Sparta enorme potentie heeft om door te groeien naar een stabiele Eredivisieclub. Het stadion wordt zelfs nu al uitgebreid en er zijn plannen voor het natuurgras dat terug gaat keren. Allemaal kleine stapjes in de goede richting.

Is er voor Cambuur ook niet een hele grote potentiele markt als je promoveert? Ik merkte toen Cambuur in de Eredivisie speelde dat het echt leefde. Is dat nu ook zo als Cambuur promoveert?
Vind ik leuk
Cookee +12206
woensdag 13 februari 2019 om 20:02
Er borrelt ineens de naam Dolf Roks op, maar die is het niet toch?
Ja, die man zat jaren bij Sparta, bleef ze trouw, zo eentje heb je nodig.
Niet 4 man die 4 andere keuzes maken maar 1 man die spelers zoekt die Sparta DNA hebben.

'Leeggekocht'
Ja, je zegt beleidsplan, maar als je te hoge salarissen betaalt ga je ook kapot, en soms heb je geluk met scouten, heb je 2 missers dan zak je al naar onder.

Ja, ik denk dat zowel Cambuur als Sparta op de regio moeten mikken, H'veen haalt alles uit Scandinavie, dan moet Cambuur niet met Fransen en Belgen en Z-Amerikanen bezig maar dat oppakken wat H'veen laat liggen. Jullie doen dat beter, daar komt wel jeugd door.

Als je nou kijkt naar Strootman en Falkenburg, baal je dan niet vreselijk? Was mooi geweest als ze een paar jaar blijven zitten en dan een stap maken, denk ik. Nu doet Sparta alles goed door Dumfries te herkennen en PSV pikt het in. Ik heb daar moeite mee, ook met dat spelers die keuzes maken.

Utrecht ook, 3 leuke spelers en de top-3 pikken ze in en zetten ze op de bank... weg is de groei van Utrecht, en de topclubs doen er niks mee, het kan ook ergerlijk zijn hoor.

Ik houd van traditie, jij mag blij zijn dat je club dat herkent. Hier komt ook zo'n beton-plakplaat op een zielloos industrieterrein en alle bekende praatjes hangt men op aan dat stadion... dan stroomt het geld binnnen. Dat praten ze elkaar na, Feyenoord zegt hetzelfde.

KLeine stapjes ja. En vooral stabiliteit, niet elk jaar alles omgooien. En vooral iemand die er kijk op heeft. Die knaap bij Twente is wel een fenomeen natuurlijk... die TD.

Het leeft zelfs nu nog, daarom is het zo sneu dat het niks is. Straks haken alle jeugdsupporters ook weer af als het tegenzit. Ik zie op de tribunes bij Cambuur veel ouderen die trouw zijn en veel jeugd, de groep ertussen lijkt een beetje weg. En leuke spelers kiezen niet meer voor Cambuur, 't kan snel fout lopen hoor?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
woensdag 13 februari 2019 om 20:54
Dolf Roks was het niet geloof ik. Die is wel altijd bij Sparta betrokken geweest en nu ook hoofd jeugdopleiding. Qua clubmensen zit het wel goed hoor. In het bestuur en scoutingssysteem ook veel mensen met een Sparta hart of oud spelers. Die hebben er wel oog voor maar hebben ook tijd nodig. Zie een Pim Verbeek die nu is binnengehaald als technische ondersteuning voor de voetbalzaken.

Qua financiën heb je gelijk hoor. Het is soms een risico met spelers zeker in de Eerste Divisie. Cambuur zou inderdaad Scandinavische spelers moeten oppakken die net onder niveau van Heerenveen zitten. Is ook een goede markt en die spelers zijn bereid de overstap naar een betere competitie te maken. Sowieso is Nederland bekend als een goed ontwikkelingsland voor voetbal.

Ik baal natuurlijk van de gang van zaken rondom Strootman, Viergever, Falkenburg etc. Dat kwam mede door de grote schok na de degradatie in 2010 en het onvermogen ermee om te gaan. Voor alle spelers hebben we toch nog wel lekker wat kunnen cashen via doorverkoopclausules en opleidingsvergoedingen. Met onder andere Dumfries en van Drongelen is het later wel goed gegaan. En ook veel gecasht. Ondanks dat ze dan vroeg wegaan heb je wel het geld waarmee je weer door kan. Is helaas het lot van Sparta op dit moment.

De traditie is gelukkig wel een van de dingen die enorm leeft rondom Sparta. En daar mag je blij mee zijn. Denk dat voor onze beide clubs stabiliteit belangrijk is. Ook vanwege de aanhang die dan blijft komen en dat is zo belangrijk. Zeker om de boel levend te houden zoals je ook omschrijft. En niet alleen jongeren en ouderen te trekken maar ook de groep in het midden daarvan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 20:55]
Vind ik leuk
Cookee +12206
woensdag 13 februari 2019 om 21:39
Buitenlanders halen vind ik prima, als ze beter zijn dan wat hier loopt, maar lijkt nu wel of de scouting liever filmpjes kijkt dan in de regen op zaterdag langs de lijn te staan.

Ja, geld vangen is leuk, maar een as bewaren en uitbouwen is beter.
Misschien moet je geluk hebben dat je niet hele goede talenten hebt, die hoeven ze dan niet en je wordt toch iets beter, maar ja, das niet te plannen... zo van hey joh houd jij eens op goed te zijn. :p

Ja, 1 vd goede dingen met nieuw stadion is dat er in het begin iets meer volk komt, maar dan moet je wel een goed team hebben.
Booij ken jij ook nog van Sparta natuurlijk, die haalt heel veel en lijkt dure jongens weg te doen, maar het is allemaal zo iel en labiel, en ook onze trainer durft niet diep te jagen en dat wil het publiek hier wel.
Ze willen winst zien maar Ook goed voetbal en dat zal bij Sparta ook zo zijn, echte clubs hebben dat allemaal volgens mij, en daar houd ik wel van, ook Groningen, Utrecht, ADO, NAC en Twente. Het is een vermakende sector niet puntensparen.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
donderdag 14 februari 2019 om 11:56
Ja begin eerst met de scouting in eigen land en regio inderdaad. Hahaha ja we kunnen talenten wel proberen af te remmen zodat ze niet teveel opvallen. Booij ken ik inderdaad nog. Niet de meest denderende trainer. Het begint inderdaad gewoon bij leuk voetbal spelen.
Vind ik leuk
Cookee +12206
donderdag 14 februari 2019 om 21:11
Als je club met lef speelt en verliest dan ga je toch iets leuker naar huis dan met 5 man achter en voorin niks afdwingen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:11
Uitleggen aan zulke leeghoofden waarom een wedstrijd is verloren?! Ik zou zeggen, stel jezelf voor bij de directie als tussenpersoon en maak er iets moois van. Uitleg.. sjezus hey. Verliezen hoort erbij. Deal with it en weer vooruit.
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 17:49
Het idd heel gek dat men verhaal komt halen.
Twente is een club die ook kan winnen van Sparta.
Binnenkort gaan mensen naar de bioscoop bij de directie klagen dat de hoofdrolspeler niet dood mag gaan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:26
Als supporter/mens je verhaal gaan halen bij spelers in de spelershome. Dan zit er echt iets niet goed in je bovenkamer. Als je over zoiets zo gefrustreerd kan raken dat je denkt dat dit moet kunnen of verstandig is als volwassen man. Triest.

Sparta dacht wel even mee te doen voor het kampioenschap. Tja, kampioen word je niet zo maar. Zeker niet als Sparta zijnde.

Als je fan bent van Sparta, dan zou ik toch met een andere blik gaan kijken. Vandaag liep het niet tegen een betere tegenstander. Op naar de volgende wedstrijd.

Uitleggen waarom je "sneu" speelt. Tegen een stel leeghoofden die niets van voetbal snappen. Wat willen ze horen?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 13:51
Hoezo zou Sparta zo gemakzuchtig erover denken over deze competitie? Waar baseer je dat op? Sparta heeft wel degelijk geleerd van het verleden met gemakzuchtig denken over een lagere competitie. Nu loopt het een periode absoluut niet lekker en dit incident helpt ook niet mee maar van tevoren was toch wel duidelijk dat Sparta, Twente, Roda en Go Ahead de dienst zouden uitmaken. Dat Den Bosch erbij is gekomen is alleen maar leuk.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 14:19
Sterker nog:
NEC ook.
Roda was afwachten
Den Bosch was de grote outsider vanwege Jordania.
Cambuur zou (voor het seizoen begon) ook nog roet in het eten kunnen gooien.
Gewoon een hele sterke competitie met Jong PSV en Jong Ajax er ook nog bij (voor spek en bonen).
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:33
Boosheid onder supporters, oké. Emoties na de wedstrijd, ook oké. Maar wat is dat toch voor een idioot gedoe met spelershome/kleedkamers binnenstormen en je agressief gedragen tegenover de spelers(bij top Oss ook al). Je hebt daar niks te zoeken als supporter en je boosheid uiten kan ook op een andere manier en tijd. Stelletje gekken.
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 11 februari 2019 om 11:40
Het is voor een stelletje gekken lastig om hun emoties op een andere manier te uiten. En met logica, rationaliteit en zinnigheid bereik je ze niet. Flink aanpakken die gekken, spelers moeten altijd hun veiligheid behouden, ook na een verliespartij.
Vind ik leuk
Pimman +9707
maandag 11 februari 2019 om 11:42
Precies Laura!
Vind ik leuk
Enw02 +593
maandag 11 februari 2019 om 11:35
Duurt denk ik bij sparta weer jaren voor ze terug zijn. Echt doodzonde. Hoort in de ere. Maar henk en henk gaat het ook niet lukken. Alles wat opvalt nu gaat ook weer weg.
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 11 februari 2019 om 11:36
Drenthe houdt toch wel van een spelletje Castle Defense?
Vind ik leuk
Antonio_4 +2151
maandag 11 februari 2019 om 11:37
Nooit verwacht dat dit bij Sparta ook kon gebeuren. Nieuwe generatie fans dus.
Vind ik leuk
Pimman +9707
maandag 11 februari 2019 om 11:43
Inderdaad het verbaasde mij ook!
Vind ik leuk
mason +2385
maandag 11 februari 2019 om 11:46
Ik zag sparta ook meer als de nette club van Rotterdam. Maar goed bij ons bij Heerenveen zitten ook klootzakken tussen. Elke club heeft wel een paar rotte appels.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2151
maandag 11 februari 2019 om 12:27
Tot aan dit incident heb ik Sparta altijd een uitzondering gevonden (Heerenveen trouwens ook). Heb vroeger wel eens op die Denis Neville-tribune gestaan tussen de "harde kern". Kon daar totaal geen hoolie-gedrag detecteren. Jammer dat die rotte appels daar nu ook zijn gekweekt. Maar wie weet wijs ik te snel met mijn vinger. Kan ook zijn dat de ME rollators en wandelstokken heeft moeten terugkoppen. :D
Vind ik leuk
Pancev +968
maandag 11 februari 2019 om 11:52
Deelder Draait Door?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 12:08
Sparta is nog steeds het braafste jongetje van de klas hoor, er zijn wat fanatieke jongelingen bijgekomen en dat is top. Alleen slaan die soms door de andere kant op. Mede door drank en hoogmoedigheid. Moet zeggen dat meestal de sfeer juist verbeterd wordt door de steeds meer groeiende aanhang.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2151
maandag 11 februari 2019 om 12:45
Dat laatste is wel te merken. Viel me ook al bij Excelsior op. Totaal ander publiek dan wat ik gewend was. Heb je het qua groei dan over dat groepje "Spangenaren" of over het algemeen?

Mooi dat de sfeer steeds beter wordt, maar hoop daardoor alleen niet dat Sparta die titel van braafste jongetje in de klas uiteindelijk verliest.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 13:14
Denk niet dat Sparta ooit hooligans zal krijgen maar het valt wel op dat er in het algemeen meer jeugd komt. Dat is op zich prima en juist goed alleen brengt het soms problemen met zich mee.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:09
Heb nieuws voor je die heeft ook Sparta al jaren.
Zijn zelfs in een boek verschenen van die joerie de tv hooligan van zuid.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
dinsdag 12 februari 2019 om 16:16
Voor mij nieuws inderdaad! Zal het eens opzoeken
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:56
Drank en andere rommel.
Ik heb er wel eens wat van gezegd, maar het is niet verboden wiet te roken om een tribune.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 11:38
Tja valt niet goed te praten maar de emoties zaten hoog bij een kleine groep fanatiekelingen. Ik begrijp de woede wel als je week in week uit niet presteert als groep zijnde maar wel leuk staat te doen op Instagram en een grote mond hebt voor de wedstrijd tegen Twente. Natuurlijk hoor je van spelers af te blijven maar dit is ook een signaal naar de spelers toe dat de supporters dit gedrag binnen en buiten het veld niet meer pikken van deze spelers. De trainer is hier ook schuldig aan door dit gedrag toe te laten.
Vind ik leuk
Rene80 +2337
maandag 11 februari 2019 om 11:53
Oke!! je begint met "tja het valt niet goed te praten MAAR.

Dat zegt mij al genoeg.. Er is namelijk GEEN maar te bedenken wat het ook maar 1% goed praat.

Als je als supporter blijkbaar niet snapt dat het geen 1e levensbehoefte is, maar een spelletje ( waarin uiteraard emotie een rol speelt en wat uiteraard belangrijk kan zijn in je leven) dan is er iets in je leven goed mis gegaan en zou ik maar heel snel in therapie gaan.

Jij zegt dat je van spelers af hoort te blijven, maar als je tussen de regels door leest dan zie ik gewoon in heel je post dat je het eigenlijk wel snapt en wie weet het er nog wel mee eens bent!.. Zeer kansloos en ook aan jou zou ik zeggen, als je echt zo denkt zoals je dit hier post, dan zou ik even je prioriteiten wat heroverwegen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:55]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 11:59
Je reactie is een beetje overtrokken. Ik keur het absoluut niet goed maar je moet het wel in context plaatsen wie het doen. Het was een groep van nog geen 50 mensen die ook teveel gedronken hadden en te emotioneel zijn. De rest van de supporters ging gewoon naar huis. Drenthe heeft al vaker met supporters gesproken na een nederlaag of teleurstellend resultaat dus als hij deze situatie dreigend vond dan zal het nu ernstiger zijn geweest. Ik vind dat je van spelers af moet blijven en er is nu ook niks gebeurd gelukkig. Wel vind ik dat je verhaal mag halen maar niet op deze manier. Het gaat mij vooral om de mindset in die hele groep die ervoor zorgt dat het bijna nonchalant is hoe ze spelen. Ik vind dat een trainer niet alleen met voetbal maar ook de zaken buiten voetbal moet kunnen handelen. Iets waarin hij dus faalt.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:02]
Vind ik leuk
Rene80 +2337
maandag 11 februari 2019 om 12:11
bedankt voor je ( in mijn ogen) wat genuanceerdere reactie. Ik hoop dat je begrijpt hoe het over kan komen hoe je het hiervoor plaatste.

Overigens ben ik het nog steeds niet helemaal met je eens. Je mag zeker verhaal halen, absoluut, maar dat drank een excuus is dat daardoor de emoties te hoog zijn.. nee sorry!
Als je niet tegen drank kan, moet je lekker fanta gaan drinken!

En als je toch verhaal gaat halen, doe verstandig en doe het de dag erna bij de training.

Verder denk ik dat het te makkelijk is om vanuit ons te zeggen dat een mindset niet goed is! Je kan namelijk niet in een ander zijn hoofd kijken.

IK geloof 100% dat (Ik ben ado fan) dat zowel de spartanen als de ado spelers echt wel voor de overwinning willen gaan. Ze zullen echt het veld niet betreden met vandaag ga ik eens rustig aan doen. Soms wil het gewoon niet lukken, word je overdonderd door de tegenpartij ( Twente en Emmen speelde gewoon beter)

En dat je dan als zowel speler als supporter baalt dat je verliest tja logisch, dat is een emotie die je niet tegenhoudt, maar ik zal dit nooit al heb ik 24 bier op, botvieren op spelers.

Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 12:18
Ik ben het met je eens hoor maar het is natuurlijk moeilijk tegen te houden het hele drankgebeuren onder supporters helaas.

Het gebeurd ook wel eens dat er gewoon een gesprek aangevraagd wordt hoor tussen supporters en trainer.Dat zal nu ook wel gedaan worden door de echte supporters die willen praten over hoe het nu gaat.

Ik geloof ook niet dat ze het expres doen het verliezen, en natuurlijk kan je overklast worden dat gebeurd iedereen. Het gaat mij om het gevoel wat mij bekruipt als je Sparta ziet spelen en ze hoort praten in de media. Natuurlijk weet ik niet precies wat er speelt maar het voelt gewoon slecht.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:08
Jij niet maar zuipend, cokesnuivend, wiet rokend, xtc slikkend tuig dus wel.
Het zijn geen Sparta ( ADO of FC Den Bosch) supporters, maar het is gajes.
Drank is niet verboden, zelfs wiet roken mag op de tribunes en verslaafden aan sigaretten en drank kunnen bij elke club een kaartje kopen.
Deze gasten staan op film neem ik aan? Allemaal een stadionverbod dan ben je er van af.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 14:09]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 14:28
Ja neem aan dat ze op film staan. Boven de tribune hangen meerdere camera's. Die registreren alles. Sowieso is Sparta met dit soort zaken altijd (terecht) keihard. Stadionverboden zullen wel volgen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:35
Mooi.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:59
Ja en de trainer zegt ook dat de spelers de schuld zijn.
Dat denken die mafkezen dus ook want de trainer zegt het ook dat ze een waardeloze instelling hebben en watjes zijn en niet voor Sparta kiezen....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:51
Dan moet je er lekker op los mogen rammen tegen dat idiote gedrag van zogenaamde supporters.
Vind ik leuk
Xienix +142
maandag 11 februari 2019 om 11:52
Wat een held!!!
Vind ik leuk
Guzzi +693
maandag 11 februari 2019 om 12:01
Blijft een leuke kerel.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:07
Wel een zielig spandoekje met Twente en KNVB Maffia op kunnen hangen, maar vervolgens niet tegen je verlies kunnen als je gewoon terecht dik verloren hebt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:12
Terecht verloren? Zeker wel maar de eerste 2 doelpunten waren cadeautjes van de KNVB, en de 3e een eigen doelpunt. Strafschop was het zeker niet en het was er ook nog eens buiten. En bij de tweede goal ging er een onterechte vrije trap aan vooraf. Auassar deed niets maar de "stervende zwaan" (Boere) is een eng mannetje die maar al te graag gaat liggen. Maar zoals ik al zei, terechte overwinning want Twente gaf wel thuis in strijd en passie en leek wel te beseffen wat er op het spel stond. Twente heeft het waardeloze 5-3-2 systeem van Sparta kinderlijk eenvoudig lam gelegd.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
maandag 11 februari 2019 om 12:13
Ik denk dat het wel even duurt voordat Twente weer wat sympathie opkweekt. Echter kunnen de supporters daar niks aan doen dat mensen de club kapot hebben gemaakt. Denk dat het vooral eraan ligt dat kleinere clubs failliet zijn gegaan die maar een kleine kapitaalinjectie nodig hadden om het te redden. En Twente was natuurlijk op sterven na dood en is wel gered. Dat schiet sommigen in het verkeerde keelgat. Ik moet zeggen dat ik de actie ook niet zo goed begreep verder.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:16
En dat spandoek is logisch. Iedere andere club was met 40M schuld failliet verklaard maar bij de KNVB geldt niet gelijke monniken gelijke kappen. Leg dit o.a. Achilles, RBC, Veendam, AGOVV en Wageningen maar eens uit
Vind ik leuk
Oale grond +796
maandag 11 februari 2019 om 13:36
Iedere andere club??? Denk het niet, Ajax, Feyenoord, PSV etc laten ze echt niet failliet gaan. Gemeente Eindhoven kocht PSV grond voor 48 miljoen, gemeente Amsterdam betaalde de Arena, Feyenoord verwacht een grote investering van de gemeente Rotterdam in een nieuw stadion, etc. etc.
Twente heeft een eigen stadion belast met een hypotheek en uitstaande schulden welke keurig worden afgelost.
T.a.v. clubs als AGOVV, Veendam, RBC etc. moet je niet het balletje bij Twente / Enschede leggen, maar bij de gemeenteraad van deze gemeenten en sponsoren. Zij hadden geen enkel belang de clubs bij te staan, hetgeen Enschede wel deed, zij zagen nl. wel het maatschappelijk belang van Twente en hebben híer financiële keuzes in gemaakt. Twente is inmiddels al weer categorie 2.
Dus dat spandoek getuigt van kortzichtigheid en slaat gewoon nergens op.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 14:22]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:27
Bij iedere andere club had de KNVB de stekker er uit getrokken. Los van het feit of de gemeente helpt. Kleinere ckubs kregen punten in mindering maar zoals het ook is met de scbeidsrechters en VAR......de KNVB is een ongeloofwaardige organisatie. Meten met 2 maten.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:07
Emoties had ik ook, Sparta speelt al maanden zeer twijfelachtig. De eerste seizoenshelft veel overwinningen gehaald zonder overtuiging en nu tegenstanders zich wapenen tegen het vreselijke 5-3-2 systeem van Sparta is de "creativiteit" (lees :geluk) van dit systeem weg. Maar bestormen van het spelershome gaat echt te ver. Ik ben gewoon afgedropen zoals dat heet. Stel idoten vind zichzelf blijkbaar belangrijk genoeg om verhaal te gaan halen daar waar ook familie van de spelers zit en ook sponsors. Goese reklame voor onze club! Vraag gewoon een gesprek aan in het supportershome en nodig trainer en aanvoerder uit. Ga de dialoog aan ipv dit Neanderthalers gedrag te vertonen.

Ja Sparta speelt bagger slecht en een trainer die alles behalve kritisch is op zichzelf met dit systeem. Rare wissels, slappe instelling, totaal geen besef wat er te verliezen is. Met alleen een playoff ticket kom je er niet. 2e helft van dit seizoen gaat erg lang worden zo want Twente wordt fluitend kampioen zo ondanks de 40M schuld.

Drenthe heeft hier gewoon gelijk.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21190
maandag 11 februari 2019 om 12:10
Toffe gast
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:11
ik was ook teleurgesteld en boos, maar ga gewoon weg.dit zijn geen supporters .
in voor en tegenspoed .meer tegenspoed na de winterstop.
Vind ik leuk
Topdrie +3594
maandag 11 februari 2019 om 12:24
THIS IS SPARTA!!!
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
maandag 11 februari 2019 om 12:32
Leuke bril.

Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:38
Ik begrijp het even niet. Als je aan mijn familie komt dan verlies je alle respect snap je ? Nee, eerlijk gezegd niet want begrijp ik het goed dat was jouw familie in de spelershome van Sparta ? Of bedoel je met familie de spelers van Sparta ?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:21
Spelershome zitten spelers familie sponsors en technische staf. Dus ja...terechte woede van Royston
Vind ik leuk
Spacejam +166
maandag 11 februari 2019 om 12:40
Eh swa kom 1 op 1 dan
Vind ik leuk
deltiaan +1387
maandag 11 februari 2019 om 13:23
scheer die vieze baard eens af ,wie denk jij wie je bent nergens geslaagd maar wel doen of je MESSI bent
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:48
Je bent er zoeen die niks in zijn leven heeft bereikt en jaloers in op Drenthe. En zijn kleurtje zal ook wel mee spelen bij je dat zo zielig reageert. En nu weer terug in je hok of kelder waar je woont
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 13:49]
Vind ik leuk
RR12 +660
maandag 11 februari 2019 om 13:23
Ff Bogarde bellen, lekker saampies matten.
Vind ik leuk
deltiaan +1387
maandag 11 februari 2019 om 13:24
,wie denk jij wie je bent nergens geslaagd maar wel doen of je MESSI bent
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:45
Hij heeft meer bereikt dan jij ooit in leven zal bereiken sukkel
Vind ik leuk
fedor2501 +5857
maandag 11 februari 2019 om 13:45
Het ging zo goed met Sparta tot ze hun ziel verkochten aan de duivel.
Karma is een bitch.
Vind ik leuk
CPP +1044
maandag 11 februari 2019 om 14:06
Snap helemaal niet waarom een speler als Drenthe bij ajax rotterdam wil spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:22
Snap niet dat je reageert met 1 hersencel
Vind ik leuk
CPP +1044
dinsdag 12 februari 2019 om 11:00
Komt omdat jij er nog minder hebt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:36
Oh oh oh wat een stoere bink. Lees je opmerking nou nog eens terug hopeloos geval. Sparta Rotterdam als eerste opgericht in Rotterdam en dat doet natuurlijk zeer..... En voordat je weer zoiets doms roept, Ajax heeft kennis gekoxht bij Sparta en heeft geen pest te vertellen in Rotterdam. Geen eerste recht op spelers, alleen kennis. Ga jij nou maar kijken of je uitkering gestort is.
Vind ik leuk
CPP +1044
dinsdag 12 februari 2019 om 20:28
Bij Sparta zullen we niet zo gauw stoere binken vinden tussen de seniele ouwe zakken. Het beginnen met persoonlijke aanvallen is dan ook alles behalve stoer en getuigd vaak van (inderdaad) iets minder hersencellen.
Als eerste club van Rotterdam al voor de tweede keer je ziel en zaligheid verkopen en anoniem in de eerste divisie je wedstrijdjes mogen verliezen is echt iets om trots op te mogen zijn. Hulde.

Hoop dat ajax ook daadwerkelijk iets doet met de bij Sparta gekochte kennis van “ Hoe zorg ik dat een mooie club naar de eerste divisie gaat”. LOL
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 20:31]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2546
dinsdag 12 februari 2019 om 22:06
Jij bent niet de eerste die het heeft over "ziel en zaligheid verkopen" of je "ziel verkopen". Maar het feit is dat Sparta en Ajax geen ene drol met elkaar te maken hebben op spelersgebied van de teams, of het nou om Sparta 1 gaat of onder 17. Het gaat in de deal met Ajax om het feit dat spelers zonder officieel contract bij Sparta (dus de echte hele jonge spelers) vaak weggehaald worden door clubs zoals Ajax, PSV etc. Dus nu krijgen de spelers de optie (als ze goed genoeg zijn) om de stap naar Ajax te maken (of naar PSV, Emmen of wie dan ook wat ze willen), zoals anders toch wel gebeurd met de beste, maar de meeste zullen bij Sparta blijven. Zo voorkom je dus dat spelers al heel jong weggaan en profiteert Sparta ervan door de 2 miljoen die jaarlijks overgemaakt wordt. De kennis en kunde van jonge spelers wordt uitgewisseld en de jeugdopleiding krijgt hierdoor de boost die het nodig heeft. Buiten dat krijgt Sparta een breder beeld van de omgeving Amsterdam en kunnen spelers die niet goed genoeg voor Ajax zijn misschien gelinkt worden aan Sparta. Ik hoop dat ik zo een beeld heb kunnen schetsen hoe het in elkaar zit. Ik snap dat het in eerste instantie leek op een mega samenwerking maar het valt allemaal reuze mee😊
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 22:17]
Vind ik leuk
CPP +1044
woensdag 13 februari 2019 om 00:52
In ieder geval een normale en inhoudelijke reactie. Of het helemaal waar is of dat ze dat de supporters willen doen geloven laten we maar in het midden.

Aan jou trouwens excuses voor de hoon in vorige post. Heb niets tegen Sparta en de meeste van hun supporters.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 00:54]
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 02:18
Reageer dan ook niet zo dom met Ajax Rotterdam. Of moeten we nu Dordrecht ook Dordrecht Rotterdam zuid gaan noemen??
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:30
Typisch Sparta.
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 17:33
Ze gaan je familie niet bedreigen Royston,
maar ze zijn wel boos en willen die boosheid kwijt.
Het is niet meer 1990.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:16
bennen ze in spange de weg nou kwijt?
kom zeker door die samenwerking met .j.x daar staan ze ook weleens te miepen bij de spelers
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:18
Lekker makkelijk de scheidsrechter heeft het gedaan.Sparta speelde een wereld partij.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws