Opluchting bij PSV: Dan schrik je, maar gelukkig gaf 'ie geen penalty

Opluchting bij PSV: "Dan schrik je, maar gelukkig gaf 'ie geen penalty"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 13:33ma 11-02-2019 om 13:33

Denzel Dumfries heeft onrustig geslapen na de uitwedstrijd van PSV bij FC Utrecht (2-2). In de slotfase vertolkte de rechtsback onbedoeld een hoofdrol.

Dumfries gleed uit en torpedeerde Simon Gustafson in het strafschopgebied van PSV. Tot opluchting van heel PSV beoordeelde scheidsrechter Pol van Boekel het niet als een penalty. "Ik heb vannacht wel een aantal dingen uit de wedstrijd moeten verwerken", zegt hij bij PSV TV.

"Hoe ik geslapen heb? Ja, wisselvallig. Op het laatste moment gleed ik natuurlijk uit. Dan schrik je. Maar gelukkig gaf 'ie geen penalty", vervolgt Dumfries, die blij is met het punt. "Utrecht-uit is altijd wel een zware wedstrijd. In dat opzicht weet je dat je aan de bak kunt. Gelukkig hebben we er een punt uit gehaald. Dat is meer dan wanneer je de wedstrijd verliest."

Lees ook: Dumfries verdedigt Van Boekel na wedstrijd 'mannenvoetbal': "Uitstekend gedaan"

Plaats een reactie

Connie Veren +5761
maandag 11 februari 2019 om 13:37
zeer benieuwd of meneertje van Boekel aankomend weekend mag fluiten. Mag aannemen dat hij even langs de zijlijn mag toekijken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:39
Idd hij had natuurlijk 2 pingels moeten geven
Vind ik leuk
dhrwobo +45795
maandag 11 februari 2019 om 13:42
Inhoudelijk heb je gelijk, maar ik waag te betwijfelen of jij echt een PSV'er uit Amsterdam bent. Als dat niet zo is en je de naam hebt gekozen om te stangen, doe dan ajb ff normaal. Als je echt een PSV'er uit Amsterdam bent, dan heb je ballen. Maar dat klopt dan weer niet met je voornaam... Kortom.. verwarrend..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:44
Hoezo loop ik te stangen??
Vind ik leuk
mcmodd +28794
maandag 11 februari 2019 om 13:57
Komop Anna, je mag hier gewoon jezelf zijn. Er zijn genoeg anderen. In Amsterdam wonen ook veel FC Utrechters, ik spreek ze tweewekelijks op de tribune in de Galgenwaard. En omgekeerd is dat natuurlijk ook zo. Dat zal met Eindhoven niet veel anders zijn, of in Rotterdam.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:05
Volgens mij hebben ze er moeite mee en mag in amsterdam alleen maar ajaxieden wonen maar helaas dat is niet zo
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
maandag 11 februari 2019 om 13:54
Hij heeft al een ban gehad met andere naam die refereerde naar anne frank..erg ziekelijk maja er lopen meer gekken los dan dat er vast zitten...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:08
Heb ik zelf aangepast die naam op verzoek van iemand hier op vp
Ik heet anna en dat ga ik niet veranderen omdat jullie dingen denken die niet zo zijn
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:07
Ik denk dat jij je vergist met zijn voornaam , hij noemt zich Anna en niet Anne , en ik denk dat je daar op doelt .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:09
Hij ??ik ben een zij of kan dat in de voetbalwereld niet
Ik voetbal zelf bij amvj in mijn psv pakje
Daar krijg ik geen opmerkingen over maar wel als ik op vp zit als psv er uit amsterdam
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 14:11]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:07
Tja. Niet alle amsterdammers hebben verstand van voetbal zie ik 😜
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:12
Goeie grap kan ik waarderen maar idd de meerderheid uit amsterdam heeft er geen verstand van😎
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:13
😂
Vind ik leuk
Hank1 +522
maandag 11 februari 2019 om 13:44
Ben jij toevallig anna Frank?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:45
Nee die heet anne he
Vind ik leuk
Hank1 +522
maandag 11 februari 2019 om 13:46
Ojaa , waar ook!
Vind ik leuk
mcmodd +28794
maandag 11 februari 2019 om 13:52
Nee hoor, Sjef van (B)oekel mag het komend weekend gewoon weer een belangrijke bijdrage doen in het potje van de KNVB. Het eigenwijs beslissen is niet het probleem, hij is het zelf. Er is een bepaalde hiërarchie bij de scheidsrechters en heel verontwaardigd kan hij zich niet tonen. Vandaar dat hij die hiërarchie gewoon doorkruist met onlogische beslissingen naar zich toe te trekken.
Vind ik leuk
Seric +213
maandag 11 februari 2019 om 13:38
Per ongeluk is per ongeluk he. Dumfries is goat.
Vind ik leuk
dhrwobo +45795
maandag 11 februari 2019 om 13:43
Pffff jij bent zeker 10 ofzo, met je 'goat'. Zeg gewoon dat het een held is.. lekker ABN praten en niet al die vloggers napraten aub
Vind ik leuk
Hank1 +522
maandag 11 februari 2019 om 13:45
En jij bent degene die hem hier op aan moet spreken? Maak je lekker druk om jezelf kerel !
Vind ik leuk
Mosquito +22722
maandag 11 februari 2019 om 13:47
Is het voor 10 jarigen verboden te reageren dan?
Ik lees verder veel kinderachtigere berichten van anderen hier.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13099
maandag 11 februari 2019 om 13:47
Dus alle eigen doelpunten worden vanaf nu ook afgekeurd? Er zijn er vast een paar die het expres doen maar de meerderheid toch niet denk ik...
Vind ik leuk
Vak-T +1955
maandag 11 februari 2019 om 13:54
Haha daar heb je een punt..
Vind ik leuk
Hoogland +490
maandag 11 februari 2019 om 13:39
Gelukkig punt gehaald dat is meer dan wanneer je de wedstrijd verlies 😂 no shit Sherlock! Dat is echt praten zonder iets te zeggen .
Vind ik leuk
Dedan002 +3179
maandag 11 februari 2019 om 13:40
Ik heb gehoord dat Pol van Boekel de overwinning van Heracles op Ajax heeft afgekeurd. Onana had niet de intentie om de bal naar de verkeerde kleur te spelen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:41
Ik vind het wel jammer dat hij zelf nergens aangeeft dat het gewoon een penalty is. Daar zou ik wel waardering voor hebben.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10950
maandag 11 februari 2019 om 13:41
Dus een journalist heeft gebeld en gevraagd , nou heb je beetje kennen slapen denzel ?

Vind ik leuk
El Cazador +9350
maandag 11 februari 2019 om 13:42
Heerenveen word voor PSV ; "their worst nightmare". Niet dat Ajax effentjes over NAC heen wandelt, maar met de vorm van beide ploegen is niks meer voorspelbaar!!!!
Vind ik leuk
De Liefhebber +13099
maandag 11 februari 2019 om 13:48
Wij zijn er klaar voor! We hebben de punten hard nodig in Heerenveen...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:45
Ja ja hij gleed ongelukkig uit. Maar is een overtreding geen overtreding als het een ongelukkige overtreding is?
Vind ik leuk
guusje +1656
maandag 11 februari 2019 om 13:53
"Gelukkig hebben we er een punt uit gehaald. Dat is meer dan wanneer je de wedstrijd verliest."............tja, en 2 minder dan wanneer je de wedstrijd wint. Wat een simpele ziel is die Brabo-neger toch..........
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:53
Had gewoon een penalty moeten zijn. Want oke Dumfries gleed uit, maar kijk het moment maar eens terug. Dat zie je dat Dumfries wel met zijn arm en hand de benen onder de speler wegtrekt
Vind ik leuk
michelhx +4697
maandag 11 februari 2019 om 14:52
Normaal als mensen uitglijden houden mensen netjes de handen op de rug inderdaad.
Vind ik leuk
FSCeara +9599
maandag 11 februari 2019 om 13:53
De Var en van Boekel hebben paar keer gefaald in deze wedstrijd.
PSV had ook penalty moeten hebben net zoals dit een penalty had moeten zijn. Uiteindelijk heeft Utrecht dit over zichzelf afgeroepen. Als ze nog verder waren ingezakt de 2de helft hadden ze tussen het publiek achter de goal gestaan, 2de helft compleet gestopt met voetballen en dan krijg je de deksel op de neus.
Vind ik leuk
Bhj +2521
maandag 11 februari 2019 om 14:18
De VAR niet, die zei, het is een penalty.
Vind ik leuk
FSCeara +9599
maandag 11 februari 2019 om 14:25
klopt. sorry voor mijn fout, de VAR heeft excelsior ook tegen mijn club benadeelt. die hadden ook minstens 1 strafschop moeten krijgen. het is elke week wel raak aangezien het uiteindelijk nog steeds interpretatie van een persoon is. beter schaffen ze die onzin weer af en laten ze de interpretatie van de scheidsrechter weer gewoon zoals het altijd was zijn. Voorheen waren de voetbalprogramma's gevuld met zaken over voetbal en voetballers. nu gaat het 60% van de tijd alleen over de VAR. daarnaast is er bij elke overtreding wel een idioot op het veld die met zijn vingertjes een schermpje maakt tegen de scheids van dienst !
Vind ik leuk
Vak-DD +12948
maandag 11 februari 2019 om 14:12
Wij kregen voor meer minder een penalty tegen vorige week.
Vind ik leuk
Bhj +2521
maandag 11 februari 2019 om 14:18
Ik vond het een penalty en een rode kaart ook. Die arm gaat heel bewust naar de achterkant van het been en hij slaat hem heel bewust op zijn achterbenen met als doel hem naar de grond te werken. In mijn optiek heel duidelijk zichtbaar. Wat heeft de VAR nog voor nut als elke scheidsrechter het toch weg wuift.

Maar goed, het is wat het was.....geen penalty.
Vind ik leuk
2-1 +1640
maandag 11 februari 2019 om 14:32
Rode kaart ? humor....
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5694
maandag 11 februari 2019 om 14:36
psVAR werkt. Bah!
Vind ik leuk
michelhx +4697
maandag 11 februari 2019 om 14:41
Nu nog 36 andere topics met meningen over de vermeende penalty van allerlei nietszeggende mensen met een zogenaamde eigen mening en we kunnen weer rustig slapen. Wedstrijd is gespeeld, laat het rusten.
Vind ik leuk
SjeH +421
maandag 11 februari 2019 om 16:38
Kom maar binnen Sjakie
Vind ik leuk
Cookee +13018
maandag 11 februari 2019 om 17:07
Hebben ze wel goede schoenen aan?
Ik zag die verdediger van Graafschap ook, die zakte gewoon zo door zijn benen, en ze glijden allemaal uit, snap er niks van.
Op kunstgras heb je dit probleem niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws