Opluchting bij PSV: Dan schrik je, maar gelukkig gaf 'ie geen penalty

Opluchting bij PSV: "Dan schrik je, maar gelukkig gaf 'ie geen penalty"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 13:33ma 11-02-2019 om 13:33

Denzel Dumfries heeft onrustig geslapen na de uitwedstrijd van PSV bij FC Utrecht (2-2). In de slotfase vertolkte de rechtsback onbedoeld een hoofdrol.

Dumfries gleed uit en torpedeerde Simon Gustafson in het strafschopgebied van PSV. Tot opluchting van heel PSV beoordeelde scheidsrechter Pol van Boekel het niet als een penalty. "Ik heb vannacht wel een aantal dingen uit de wedstrijd moeten verwerken", zegt hij bij PSV TV.

"Hoe ik geslapen heb? Ja, wisselvallig. Op het laatste moment gleed ik natuurlijk uit. Dan schrik je. Maar gelukkig gaf 'ie geen penalty", vervolgt Dumfries, die blij is met het punt. "Utrecht-uit is altijd wel een zware wedstrijd. In dat opzicht weet je dat je aan de bak kunt. Gelukkig hebben we er een punt uit gehaald. Dat is meer dan wanneer je de wedstrijd verliest."

Lees ook: Dumfries verdedigt Van Boekel na wedstrijd 'mannenvoetbal': "Uitstekend gedaan"

Plaats een reactie

Andre As +935
maandag 11 februari 2019 om 13:36
Geheel tegen mijn aard in is mijn eerste reactie alleen een '.' geweest. Waarom? Omdat ik graag een keer als eerste wilde reageren.

Ik had gehoopt dat op deze site inhoudelijk over voetbal gereageerd zou worden. Maar helaas, de reacties op artikelen bestaan voor 95% uit inhoudsloos en kinderachtig gezwets. Van "fans" bijna iedere BVO komen deze reacties.

Weet iemand een site waar wel inhoudelijk gesproken wordt over voetbal? Of kunnen we een keer proberen om op een volwassen manier over voetbal te praten?



[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 13:41]
Vind ik leuk
SanKev +1068
maandag 11 februari 2019 om 13:39
Daar heb je wel een punt.
Vind ik leuk
dhrwobo +40973
maandag 11 februari 2019 om 13:41
Hij is wel een man van weinig woorden...
Vind ik leuk
Seric +217
maandag 11 februari 2019 om 13:43
Jij hebt hem zo onzeker gemaakt dat hij meer woorden ging gebruiken.
Vind ik leuk
Mosquito +20327
maandag 11 februari 2019 om 13:41
Net als PSV en utreg😁
Vind ik leuk
Senn +8114
maandag 11 februari 2019 om 14:23
En het leger ajax trollen, je ziet ze nu even 2 dagen wat minder maar daarna zijn ze er weer.
Vind ik leuk
Bertus +7218
maandag 11 februari 2019 om 14:59
Dat is afhankelijk van de uitslag van aanstaande woensdag.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:04
Psv trollen zijn er tegenwoordig veel meer. Echt van die successupporters
Vind ik leuk
Senn +8114
maandag 11 februari 2019 om 15:22
Haha wat een onzin, we spreken ons volgende week weer
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:50
Niet alle supporters over één kam scheren, helaas zijn er succes supporters, maar er zijn ook voldoende "echte" supporters!!!
Vind ik leuk
Seric +217
maandag 11 februari 2019 om 13:45
Haha jij noemt een punt zetten inhoudelijk?
Vind ik leuk
Roeptoeter +12508
maandag 11 februari 2019 om 13:46
Zelf een site beginnen?
Vind ik leuk
Sjekkie +124
maandag 11 februari 2019 om 14:21
TOET TOET!
Vind ik leuk
mcmodd +26180
maandag 11 februari 2019 om 13:47
Andre, de laatste opmerking vind ik wel een goede. Je hebt daarmee je tweede punt ook te pakken ;-). Andere sites bestaan er niet of worden inmiddels ook gedegradeerd tot flauwekul arena. We moeten het er maar gewoon mee doen en ook al sta je onderaan, gewoon reageren zou ook dan geen probleem moeten zijn.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:47
Voetbalzone is veel beter , daar krijgen trollen veel sneller een ban .

En ik woon in Engeland , en zit daar op deze site http://www.bbc.co.uk/sport/0/

Daar krijg je al een ban als je alleen maar provocerende reactie's plaatst , daar hoef je niet eens voor te schelden .


Vind ik leuk
Seric +217
maandag 11 februari 2019 om 13:49
Lekker in Engeland blijven jij.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:05
Jij lekker dat grote mondje dichthouden toetsenbord hooligan .
Hebben ze jou nooit geleerd dat kleine kinderen hun mond dicht moeten houden , als grote mensen met elkaar aan het praten zijn ??
Dat zal wel niet trouwens , want de begeleiding van kinderen met een gedragsprobleem is ook niet meer wat het geweest is .

Daarom ben ik ook voor de Brexit , dan komen nutteloze tokkies zoals jij , het land niet zomaar binnen .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:27
Ben er ook op wezen kijken maar ging het de laatste tijd niet over de Brexit en zo ?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:49
Ja ligt er een beetje aan wat er een beetje op het nieuws is , de Brexit is groot nieuws in England natuurlijk , net zoals bijv die aanslag in ,Manchester , en dan word daar inderdaad ook over gepraat .
Maar over het algemeen gaat het vooral over voetbal , en word er ook normaal gepraat .
Want je weet dat je meteen een ban krijgt als je jezelf misdraagt .
Die ban is voor het apparaat waar je mee inlogt , dus je kunt niet zomaar meteen een nieuw accountje aanmaken zoals hier .

Ik geef volgens mij hierboven netjes antwoord op een vraag , en dan moet je ff kijken wat die PSV tokkie voor antwoord geeft .
Dat is daar in ieder geval een stuk minder
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:34
Ik geef je groot gelijk dat veel supporters van PSV zich misdragen net als dit ook in de praktijk gebeurt. Oeverloze discussies, kinderachtige opmerkingen , provoceren enz enz. daar hebben velen een handje van.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:33
Nu is het inderdaad een PSV tokkie , maar de Ajacieden hier zijn net zo erg .
Vroeger had Ajax nog echte supporters , net zoals PSV waarschijnlijk ook wel .
Tegenwoordig bestaat een groot gedeelte uit huilende internethooligans , die nog nooit in hun leven in een stadion zijn geweest .

Die provocerende Ajax en PSV kindjes moeten anders gewoon een keer ergens afspreken , en dan van kleuter tot kleuter gewoon een keer de vuist op .
Ik heb het idee dat er geen een van deze helden komt opdagen dan .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:28
Exact dat is het het zijn allemaal toetsenbord helden die blijven provoceren maar daar blijft het ook bij.
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 11 februari 2019 om 17:15
Dank, mooie tip, zal daar ook eens kijken.
Maar op BBC zit weer zo'n Nederland-ban zeker?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:24
Dat durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd , maar ik denk het haast van niet , er zitten ook engelsen op die in het buitenland wonen .
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 11 februari 2019 om 19:22
Oké, ik heb al een accountje aangemaakt, maar de fora voor discussie nog niet gevonden... moet misschien nog even goed kijken maar bedankt dus.

Ik luisterde altijd BBC world maar dat is niet meer on air, en nu kan ik vaak clips op de BBC niet meer bekijken, jammer vroeger was The Beeb er voor iedereen in de vrije wereld, nu beperken ze dat.
Vind ik leuk
Sjekkie +124
maandag 11 februari 2019 om 13:53
Helemaal goed Andre!👍
Vind ik leuk
Cappie +7689
maandag 11 februari 2019 om 14:07
Helaas is dit het manco van het internet. Volwassen mensen (vooral mannen) die het heel plezierig vinden om volledig anoniem compleet los te kunnen gaan.
Nee, er is denk ik geen site waar op een volwassen manier over voetbal wordt gepraat. Voetbal is sowieso ook al een onderwerp waar wat minder serieus en wat vervelender richting andere clubs wordt gesproken.
Ik zou zeggen, probeer eens een site over kantklossen, bordspellen, korfbal of paasei schilderen. En nee, dit laatste zeg ik niet als kritisch punt richting jou of dat je maar weg moet gaan, helemaal niet. Maar het is een onmogelijke taak denk ik om dit te vinden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:24
André lekker moven jongen, je hebt hier niks te zoeken. Ga maar lekker de Libelle lezen.
Vind ik leuk
Asje Menou +627
maandag 11 februari 2019 om 14:30
Probeer www.Joop.nl.
Vind ik leuk
SimonSays +6892
maandag 11 februari 2019 om 15:30
Dan maken we van deze site een plek voor inhoudelijk en volwassen gepraat over voetbal.

Weet jij dan een site voor inhoudsloos en kinderachtig gezwets?
Vind ik leuk
PoepWagen +2094
maandag 11 februari 2019 om 16:30
Joh da's kansloos hier, zeker ''s middags na tweeën ivm continurooster van de meerderheid hier.
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 11 februari 2019 om 17:10
Mijn tip is scrollen, vaak scroll je 25 stuks door en dan zit er 1 zoals ik tussen, maar 't kost je wel je muiswiel, daar heb ik nu een winterband op gezet, dat scheelt, korte reakties zijn meestal gescheld en getreiter, das ook een tip.
Vind ik leuk
TheMariner +3935
maandag 11 februari 2019 om 20:00
Op iedere site idem dito.
Vind ik leuk
Connie Veren +5624
maandag 11 februari 2019 om 13:37
zeer benieuwd of meneertje van Boekel aankomend weekend mag fluiten. Mag aannemen dat hij even langs de zijlijn mag toekijken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:39
Idd hij had natuurlijk 2 pingels moeten geven
Vind ik leuk
dhrwobo +40973
maandag 11 februari 2019 om 13:42
Inhoudelijk heb je gelijk, maar ik waag te betwijfelen of jij echt een PSV'er uit Amsterdam bent. Als dat niet zo is en je de naam hebt gekozen om te stangen, doe dan ajb ff normaal. Als je echt een PSV'er uit Amsterdam bent, dan heb je ballen. Maar dat klopt dan weer niet met je voornaam... Kortom.. verwarrend..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:44
Hoezo loop ik te stangen??
Vind ik leuk
mcmodd +26180
maandag 11 februari 2019 om 13:57
Komop Anna, je mag hier gewoon jezelf zijn. Er zijn genoeg anderen. In Amsterdam wonen ook veel FC Utrechters, ik spreek ze tweewekelijks op de tribune in de Galgenwaard. En omgekeerd is dat natuurlijk ook zo. Dat zal met Eindhoven niet veel anders zijn, of in Rotterdam.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:05
Volgens mij hebben ze er moeite mee en mag in amsterdam alleen maar ajaxieden wonen maar helaas dat is niet zo
Vind ik leuk
Babelagtig +1961
maandag 11 februari 2019 om 13:54
Hij heeft al een ban gehad met andere naam die refereerde naar anne frank..erg ziekelijk maja er lopen meer gekken los dan dat er vast zitten...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:08
Heb ik zelf aangepast die naam op verzoek van iemand hier op vp
Ik heet anna en dat ga ik niet veranderen omdat jullie dingen denken die niet zo zijn
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:07
Ik denk dat jij je vergist met zijn voornaam , hij noemt zich Anna en niet Anne , en ik denk dat je daar op doelt .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:09
Hij ??ik ben een zij of kan dat in de voetbalwereld niet
Ik voetbal zelf bij amvj in mijn psv pakje
Daar krijg ik geen opmerkingen over maar wel als ik op vp zit als psv er uit amsterdam
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 14:11]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:07
Tja. Niet alle amsterdammers hebben verstand van voetbal zie ik 😜
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:12
Goeie grap kan ik waarderen maar idd de meerderheid uit amsterdam heeft er geen verstand van😎
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:13
😂
Vind ik leuk
Hank1 +533
maandag 11 februari 2019 om 13:44
Ben jij toevallig anna Frank?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:45
Nee die heet anne he
Vind ik leuk
Hank1 +533
maandag 11 februari 2019 om 13:46
Ojaa , waar ook!
Vind ik leuk
mcmodd +26180
maandag 11 februari 2019 om 13:52
Nee hoor, Sjef van (B)oekel mag het komend weekend gewoon weer een belangrijke bijdrage doen in het potje van de KNVB. Het eigenwijs beslissen is niet het probleem, hij is het zelf. Er is een bepaalde hiërarchie bij de scheidsrechters en heel verontwaardigd kan hij zich niet tonen. Vandaar dat hij die hiërarchie gewoon doorkruist met onlogische beslissingen naar zich toe te trekken.
Vind ik leuk
Seric +217
maandag 11 februari 2019 om 13:38
Per ongeluk is per ongeluk he. Dumfries is goat.
Vind ik leuk
dhrwobo +40973
maandag 11 februari 2019 om 13:43
Pffff jij bent zeker 10 ofzo, met je 'goat'. Zeg gewoon dat het een held is.. lekker ABN praten en niet al die vloggers napraten aub
Vind ik leuk
Hank1 +533
maandag 11 februari 2019 om 13:45
En jij bent degene die hem hier op aan moet spreken? Maak je lekker druk om jezelf kerel !
Vind ik leuk
Mosquito +20327
maandag 11 februari 2019 om 13:47
Is het voor 10 jarigen verboden te reageren dan?
Ik lees verder veel kinderachtigere berichten van anderen hier.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11263
maandag 11 februari 2019 om 13:47
Dus alle eigen doelpunten worden vanaf nu ook afgekeurd? Er zijn er vast een paar die het expres doen maar de meerderheid toch niet denk ik...
Vind ik leuk
Vak-T +1554
maandag 11 februari 2019 om 13:54
Haha daar heb je een punt..
Vind ik leuk
Andre As +935
maandag 11 februari 2019 om 14:07
Had gewoon een penalty moeten zijn. Aan de andere kant moest het vasthouden van Luuk de Jong ook een penalty. Hij werd bijna gebruikt als geleide hond.

De Jong was een fout van Van Boekel en Makkelie. De tweede was een fout van Van Boekel. Zelfs met een VAR hanteren ze de spelregels nog niet. Zwak optreden van de officials.
Vind ik leuk
Hoogland +191
maandag 11 februari 2019 om 13:39
Gelukkig punt gehaald dat is meer dan wanneer je de wedstrijd verlies 😂 no shit Sherlock! Dat is echt praten zonder iets te zeggen .
Vind ik leuk
Dedan002 +2950
maandag 11 februari 2019 om 13:40
Ik heb gehoord dat Pol van Boekel de overwinning van Heracles op Ajax heeft afgekeurd. Onana had niet de intentie om de bal naar de verkeerde kleur te spelen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:41
Ik vind het wel jammer dat hij zelf nergens aangeeft dat het gewoon een penalty is. Daar zou ik wel waardering voor hebben.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8875
maandag 11 februari 2019 om 13:41
Dus een journalist heeft gebeld en gevraagd , nou heb je beetje kennen slapen denzel ?

Vind ik leuk
El Cazador +8683
maandag 11 februari 2019 om 13:42
Heerenveen word voor PSV ; "their worst nightmare". Niet dat Ajax effentjes over NAC heen wandelt, maar met de vorm van beide ploegen is niks meer voorspelbaar!!!!
Vind ik leuk
Voetbal@com +2528
maandag 11 februari 2019 om 13:47
Onze Sam schiet er wel 2 in eigen goal, nummer 3 is van Jorrit en nummer 4 is Luuk achter zijn standbeeld, ala nilis of de speler van porto ergens midden jaren tachtig.

0-4 dus.

p.s ik denk 1-2.
Vind ik leuk
El Cazador +8683
maandag 11 februari 2019 om 13:51
Dromen blijven nog steeds bedrog!!!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:30
Staan er tegenwoordig ook standbeelden op het veld ja?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 14:30]
Vind ik leuk
Voetbal@com +2528
maandag 11 februari 2019 om 16:11
Scherp, standbeeld - standbeen
Vind ik leuk
De Liefhebber +11263
maandag 11 februari 2019 om 13:48
Wij zijn er klaar voor! We hebben de punten hard nodig in Heerenveen...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:45
Ja ja hij gleed ongelukkig uit. Maar is een overtreding geen overtreding als het een ongelukkige overtreding is?
Vind ik leuk
guusje +1295
maandag 11 februari 2019 om 13:53
"Gelukkig hebben we er een punt uit gehaald. Dat is meer dan wanneer je de wedstrijd verliest."............tja, en 2 minder dan wanneer je de wedstrijd wint. Wat een simpele ziel is die Brabo-neger toch..........
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:53
Had gewoon een penalty moeten zijn. Want oke Dumfries gleed uit, maar kijk het moment maar eens terug. Dat zie je dat Dumfries wel met zijn arm en hand de benen onder de speler wegtrekt
Vind ik leuk
michelhx +4460
maandag 11 februari 2019 om 14:52
Normaal als mensen uitglijden houden mensen netjes de handen op de rug inderdaad.
Vind ik leuk
FSCeara +8912
maandag 11 februari 2019 om 13:53
De Var en van Boekel hebben paar keer gefaald in deze wedstrijd.
PSV had ook penalty moeten hebben net zoals dit een penalty had moeten zijn. Uiteindelijk heeft Utrecht dit over zichzelf afgeroepen. Als ze nog verder waren ingezakt de 2de helft hadden ze tussen het publiek achter de goal gestaan, 2de helft compleet gestopt met voetballen en dan krijg je de deksel op de neus.
Vind ik leuk
Bhj +2080
maandag 11 februari 2019 om 14:18
De VAR niet, die zei, het is een penalty.
Vind ik leuk
FSCeara +8912
maandag 11 februari 2019 om 14:25
klopt. sorry voor mijn fout, de VAR heeft excelsior ook tegen mijn club benadeelt. die hadden ook minstens 1 strafschop moeten krijgen. het is elke week wel raak aangezien het uiteindelijk nog steeds interpretatie van een persoon is. beter schaffen ze die onzin weer af en laten ze de interpretatie van de scheidsrechter weer gewoon zoals het altijd was zijn. Voorheen waren de voetbalprogramma's gevuld met zaken over voetbal en voetballers. nu gaat het 60% van de tijd alleen over de VAR. daarnaast is er bij elke overtreding wel een idioot op het veld die met zijn vingertjes een schermpje maakt tegen de scheids van dienst !
Vind ik leuk
Vak-DD +12077
maandag 11 februari 2019 om 14:12
Wij kregen voor meer minder een penalty tegen vorige week.
Vind ik leuk
Bhj +2080
maandag 11 februari 2019 om 14:18
Ik vond het een penalty en een rode kaart ook. Die arm gaat heel bewust naar de achterkant van het been en hij slaat hem heel bewust op zijn achterbenen met als doel hem naar de grond te werken. In mijn optiek heel duidelijk zichtbaar. Wat heeft de VAR nog voor nut als elke scheidsrechter het toch weg wuift.

Maar goed, het is wat het was.....geen penalty.
Vind ik leuk
2-1 +1290
maandag 11 februari 2019 om 14:32
Rode kaart ? humor....
Vind ik leuk
Jesper Olsen +2927
maandag 11 februari 2019 om 14:36
psVAR werkt. Bah!
Vind ik leuk
michelhx +4460
maandag 11 februari 2019 om 14:41
Nu nog 36 andere topics met meningen over de vermeende penalty van allerlei nietszeggende mensen met een zogenaamde eigen mening en we kunnen weer rustig slapen. Wedstrijd is gespeeld, laat het rusten.
Vind ik leuk
SjeH +352
maandag 11 februari 2019 om 16:38
Kom maar binnen Sjakie
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 11 februari 2019 om 17:07
Hebben ze wel goede schoenen aan?
Ik zag die verdediger van Graafschap ook, die zakte gewoon zo door zijn benen, en ze glijden allemaal uit, snap er niks van.
Op kunstgras heb je dit probleem niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws