KNVB deelt discussie tussen Makkelie en Van Boekel 'Brengt hem toch ten val?'

KNVB deelt discussie tussen Makkelie en Van Boekel 'Brengt hem toch ten val?'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 19:55ma 11-02-2019 om 19:55

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 20:12ma 11-02-2019 om 20:12

Een kijkje achter de schermen bij de veelbesproken penaltymomenten in de wedstrijd tussen FC Utrecht en PSV (2-2). VAR Danny Makkelie wijst Pol van Boekel op de overtredingen op Luuk de Jong en Simon Gustafson, maar de arbiter blijft beide keren bij zijn standpunt.

De KNVB komt na ieder weekeinde met het VAR-moment. Dit keer zijn dat dus de discutabele momenten in de Galgenwaard. Luister zelf naar het overleg tussen Makkelie en Van Boekel. "Hij brengt hem toch ten val?", zo roept Makkelie onder meer na de overtreding van Denzel Dumfries op Gustafson.

Plaats een reactie

JonathanAjax +11608
maandag 11 februari 2019 om 20:01
Fraude.
Vind ik leuk
phritzzz +4451
maandag 11 februari 2019 om 20:05
Soms zit het mee, soms zit het tegen ;-)
Vind ik leuk
De Liefhebber +12905
maandag 11 februari 2019 om 20:10
Meestal zit het mee, heeeeeel af en toe zit het tegen.....Ook die overtreding van Lozano weer. Als je dat bij hem doet moeten ze hem tegenhouden omdat hij anders van het veld rolt en daarna met de traumaheli naar het Academisch.....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:14
Academisch asielzoekerscentrum vliegt?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:16
Dit is gerechtigheid voor Ajax na het gestolen punt tegen Heerenveen.
Wij hadden toen ook een penalty moeten hebben in de slotfase na die kamikaze actie van Lamprou.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:18
Piep 🐣🐣
Vind ik leuk
De Liefhebber +12905
maandag 11 februari 2019 om 20:19
Da's natuurlijk ook bullshit!! Ja daar had je ook een penalty voor kunnen en misschien wel moeten geven. Maar om dat nou in de volgende wedstrijd van PSV te gaan compenseren.....???
Laten we nou maar zorgen dat we er staan zaterdag want het gaat rap de verkeerde kant op met 't Fean!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:22
Rustig maar, rustig maar... weet ik ook wel.

Wat is probeer te zeggen is dat het beide nogal ongelukkig was. Als je de één geeft moet je eigenlijk de ander ook geven.
Ajax en PSV moeten bovendien beide niet zeuren over de scheidsrechters want dat zijn nou net de enige 2 clubs die structureel worden voorgetrokken in Nederland.
Vind ik leuk
AZVork +2980
maandag 11 februari 2019 om 20:30
Kijk en zo is het.
Vind ik leuk
De Liefhebber +12905
maandag 11 februari 2019 om 22:48
En dat ven ik dan wel weer met je eens.....
Vind ik leuk
Einstein71 +475
dinsdag 12 februari 2019 om 00:34
Eens dat beide "Top" clubs een voordeel hebben, maar dit slaat nergens meer op. Het is domweg compesatie gedrag van Van Boekel, die overigens prima zag dat Van Overeem de bal speelde tegen de rollebollende Mexicaan (denkt waarschijnlijk dat wat Robben kan, kan ik ook :-))

Daar is hij vakkundig door Van Bommel in de rust op gewezen. Tsja... Is Pollie Van Boekel dan nog mans genoeg om dan wel eerlijk te blijven oordelen?

PSV totaal heeft hierin een nederlaag weten af te wenden... Daar hebben de provincie clubjes het nakijken.
Vind ik leuk
Orphen89 +3944
dinsdag 12 februari 2019 om 09:15
Laat ik voorop stellen dat de scheids hem bij allebij had kunnen geven.
Maar ik vind dat er echt wel verschil is tussen de situaties. Lammers kon niet meer bij de bal (ging over de achterlijn na de aanname) En die Utrecht speler had de bal bijna voor het inschieten.
De vraag is ook altijd hoeveel schade loopt de tegenstander op (Helemaal bij ongelukkige situaties)
De tegenstander (Heerenveen/Utrecht in dit geval) mag niet de dupe zijn van een ongelukje bij in dit geval Ajax/PSV.

Utrecht had die schade overduidelijk want de speler kon 100% zeker bij de bal en kon op goal schieten.
Bij Heerenveen vind ik het duidelijk twijfelachtiger, omdat (zoals ik het zie) Lammers niet meer bij de bal kon, was Heerenveen eigenlijk weinig ontnomen met die actie van Lamprou.

Natuurlijk zullen Heerenveen/PSV fans dit anders zien, maar ik vind wel dat in die situatie de scheidsrechter daar in moet oordelen. (Kon hij wel/niet bij de bal)
Ik vind dat dit bij Utrecht - PSV niet het geval is, dit kan je als scheids niet uitleggen, die jongen word gewoon gevloerd terwijl hij een schietkans op goal had.
Vind ik leuk
74ratje +984
maandag 11 februari 2019 om 20:27
Dan heb je volgend jaar wel weer de Friese derby.
Vind ik leuk
Babelagtig +2645
maandag 11 februari 2019 om 20:33
En wat heeft utrecht daarmee te maken?
Vind ik leuk
Fritske01 +5307
maandag 11 februari 2019 om 20:54
Die hebben nooit ergens iets mee te maken
Vind ik leuk
phritzzz +4451
maandag 11 februari 2019 om 20:27
Het is maar net waar je op let. Selectief kijken heet dat. Ik vond het wel meevallen met dat 'geluk'. Lozano wordt neergehaald en aan de andere kant scoort Kerk. Vorige week bij Heerenveen Vitesse was dat nog een pingel terwijl Vitesse scoorde. Dit keer fluit Polletje geeneens. De Jong had een pingel moeten krijgen. Wordt ook niet voor gefloten! Fluit Pol in beide gevallen staat het 1-1 en krijg je een geheel andere wedstrijd.
Valt wel mee met dat geluk hoor ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:28]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:16
Lozana word neer gehaald, goed kijken vridnd, hij duikt over het standbeen van van Overeem heen nadat die de balt verspeelt en daarna weer door rollen
Vind ik leuk
Counterattack +11552
maandag 11 februari 2019 om 22:50
Lozano valt en uit counter valt goal. Gewoon voetbal
Vind ik leuk
Counterattack +11552
maandag 11 februari 2019 om 23:00
Was geen schwalbe, uit evenwicht.
Vind ik leuk
De Liefhebber +12905
maandag 11 februari 2019 om 21:54
Selectief kijken betekend niet dat je alleen voordelen van PSV benoemd......die actie bij de 2-0 is nooit een overtreding! Hij speelt de bal en vervolgens loopt Lozano tegen hem aan!! Lozano had zelf voor die vieze overtreding wel donkergeel moeten hebben maar ja, dan was hij volgende week geschorst.... bij de 2-2 gaat er ook een overtreding aan vooraf en in de actie houdt de Jong de verdediger vast. Maar als aanvaller is dat knap en sterk en ben je balvast. Luuk had wel een penal moeten hebben maar als hij niet zo theatraal valt krijgt hij hem wel. Die van Utrecht hoeven we niet over te discussiëren toch?? Dat was wel een penal toch? En dat het bij 1-1 een andere wedstrijd worst is gezeik volgens Stratum en nog een paar van PSV!! Dat was bij NAC ook zo geweest want toen stond het 0-1 op het penaltymoment!
Vind ik leuk
phritzzz +4451
maandag 11 februari 2019 om 22:16
Dat bedoel ik. Jij kijkt net zo selectief! Alleen je draait alles in Ajax voordeel. Verder zwets je een eind in de ruimte wmb. Tjesus wat doe jij serieus man. Lighten up! T' is maar voetbal!
Vind ik leuk
Einstein71 +475
dinsdag 12 februari 2019 om 00:43
Wat een bullshit Prits! Ik ben geen Ajax supporter en kijk dus wat minder selectief. De Jong wordt aan zn shirt vastgehouden, gaan knielen (waarom?) en zou op basis daarvan een penalty kunnen krijgen. Had gekund. Klaar.

Mooi om te zien dat in de goede herhaling Polleke goed staat in de lijn om te zien dat Overeem gewoon de bal speelt en Lozano er overheen rollebolt. Geldig doelpunt. Ondanks alle blerren van Van Bommel.

Dan in de 2e helft glijdt Dumfries uit (die al 2x geel had moeten hebben, waaronder 1x voor enorme schwalbe) en haalt een andere speler daardoor onderuit. Polleke toont clementie op eigen inzicht. Dat mag hij doen, maar is zwaar onterecht, volgens heel velen (inclusief KNVB...)

Niks selectief... gewoon objectief.
Vind ik leuk
phritzzz +4451
dinsdag 12 februari 2019 om 07:52
Ha ha ..... zeer selectief: Dumfries rood? Lozano geen overtreding? Luuk geen pingel? Yeah right. Blij dat jij de scheids niet was😂😂😂
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 07:56]
Vind ik leuk
VanGoal +1301
maandag 11 februari 2019 om 20:32
Hahahaha mooi dit
Vind ik leuk
Counterattack +11552
maandag 11 februari 2019 om 22:47
Lozano speelt geen enkele rol in deze 2 strafschopmomenten.
Vind ik leuk
De Liefhebber +12905
maandag 11 februari 2019 om 22:52
Dat zeg ik toch ook niet?? De PSV'ers claimen een overtreding op Lozano bij de 2-0, wat absoluut niet waar is! Vervolgens maakt Lozano een overtreding die op zijn minst donkergeel waard is of niet?? Jullie roepen allemaal dat Lozano zo belangrijk is voor PSV maar Luuk is toch 10 keer belangrijker man!!
Vind ik leuk
Counterattack +11552
maandag 11 februari 2019 om 22:59
Okay, ik beweer alleen dat het om de momenten Luuk de Jong en Dumfries gaat. Lozano speelde geen rol in deze wedstrijd. In deze vorm wordt hij tegen jouw club 2 niet eens gemist, dus vraag KNVB om de arbitragecommissie het te laten onderzoeken. Als zij het rood vinden, wat je min of meer suggereert, dan kan dat alsnog.
Vind ik leuk
De Liefhebber +12905
maandag 11 februari 2019 om 23:54
Op dit moment kan hij beter wel spelen idd... ik zeg niet dat get rood was maar geel zeker! Malen had wel rood moeten hebben vorige week... en Luuk kan op camera wel weer heel verongelijkt doen en roepen dat je van elkaar af moet blijven, maar het gaat om het "van elkaar" afblijven! Zowel aanvallend als verdedigend! Als hij gewoon doorloopt met Letschert aan zijn shirt en hij valt normaal krijg ie een penal...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:07
Zoals je ziet, Dumfries gebruikt zijn arm zelfs opzettelijk. Hoe is dit geen penalty man, jesus ahhaa
Vind ik leuk
JonathanAjax +11608
maandag 11 februari 2019 om 20:09
Marchanderen... Denk dat als Dumfries de bal pakte en vervolgens Gustafson neerschopt er zelfs nog niks gebeurde. Pol wist al tijdens de pauze dat hij bij Luuk fout zat.
Vind ik leuk
Aaltje93 +377
maandag 11 februari 2019 om 20:38
Nieuw woord geleerd van het weekend?
Vind ik leuk
JonathanAjax +11608
maandag 11 februari 2019 om 21:06
Ik ben 37 en heb gestudeerd gap! 😉
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:43
Dat zijn de ergste hahah
Vind ik leuk
Spiegel +11543
maandag 11 februari 2019 om 20:58
Jonathan, geef jij nou gewoon toe dat psv een penalty verdiende? Soooooooooo, goed hoor van je.
Vind ik leuk
JonathanAjax +11608
maandag 11 februari 2019 om 21:04
Dat zag toch iedereen? (Behalve Pol)
PSV speelde 2e helft weer als vanouds en ik dacht echt dat de 2-3 zou vallen dus was uiteindelijk blij met 2-2. Dat er gezeur is om een penalty voor Utrecht is hypocriet. Of allebei wel of allebei niet. En ja, Lamprou vs Lammers was ook een penalty 😉
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:12
Ik mag jou wel
Vind ik leuk
JonathanAjax +11608
maandag 11 februari 2019 om 21:40
Fijn. Als ik relaxt ben kun je ook prima een gesprek met me voeren (zegt zelfs mijn vrouw).
Vind ik leuk
JonathanAjax +11608
maandag 11 februari 2019 om 21:41
*relaxed
Vind ik leuk
Spiegel +11543
maandag 11 februari 2019 om 21:14
Chapeau Jonathan, ik moet bij deze mijn mening over je bijstellen. Dat mag ook gezegd worden.

Ik denk overigens dat het niet geven van de penalty’s Utrecht beter uitkwam dan psv. Als psv met 1-1 was gaan rusten, was Utrecht denk ik de tweede helft leeggelopen als een ballon en was psv weggelopen. (Zoals je zelf zegt, psv was weer op stoom, maar dan was psv een halfuur eerder op stoom gekomen.)

Succes woensdag.
Vind ik leuk
JonathanAjax +11608
maandag 11 februari 2019 om 22:25
Ik denk ook dat Utrecht goed is weggekomen want ook bij Lozano-Kerk had er zomaar een type Goezoeboejoek/Higler de bal op de stip kunnen leggen...
Vind ik leuk
Counterattack +11552
maandag 11 februari 2019 om 22:55
Dat was het grote verschil Bij Heracles hing de 2-0 in de lucht, hands van Heracles werd overigens niet bestraft en bij Utrecht hing de 2-3 in lucht, door teamspirit van PSV. Beiden puntverlies, wordt nog spannend, bovenin, middenmoot en onderin. Enjoy.
Vind ik leuk
Einstein71 +475
dinsdag 12 februari 2019 om 00:46
Met dank aan Van Bommel, dat PSV zit wel goed in elkaar! Iedereen doet zijn ding om te beinvloeden. Alleen jammer dat we hier een schiedrechterkorps hebben dat daarin mee gaat.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:17
Dit is net zo veel een penalty als die achterlijke actie van Lamprou tegen Heerenveen.
Vind ik leuk
Rondebal +1121
maandag 11 februari 2019 om 20:34
Rare snuiter die Van Boekel
Vind ik leuk
Muradona +544
maandag 11 februari 2019 om 20:02
Had meer van de invoering van de VAR verwacht, maar er zijn al meerdere wedstrijden geweest die aan alle kanten stinken.
Vind ik leuk
Dezeun +6240
maandag 11 februari 2019 om 21:07
Ik ben geen voorstander van de var maar hier deed de var gewoon zijn werk prima toch
Vind ik leuk
Spiegel +11543
maandag 11 februari 2019 om 21:15
Wat doet de var verkeerd dan?

Het is toch juist de veldscheidsrechter die het wegwuift.
Vind ik leuk
Dezeun +6240
maandag 11 februari 2019 om 21:24
Dat staat er toch
Vind ik leuk
Dr. PA +914
maandag 11 februari 2019 om 20:02
Die van boekel maar een tijdje laten banken lijkt me! Druiloor
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:02
En dan nog negeren, PSV is in het zadel geholpen door van Boekeltje, VAR treft hier geen blaam hier
Vind ik leuk
Spiegel +11543
maandag 11 februari 2019 om 20:07
Hoe is psv in het zadel geholpen als beide teams een penalty misgelopen zijn?

Of laat me raden: jij vond alleen de overtreding van Dumfries een pingel, en die van Letschert niet zeker?
Vind ik leuk
De Liefhebber +12905
maandag 11 februari 2019 om 20:15
Nou, die overtreding van Lozano bijvoorbeeld waar elke speler minstens geel voor krijgt. Dan die overtreding bij de 2-2. Vervolgens nog het vasthouden van Luuk bij de 2-2 (want als aanvallers dat doen zijn ze slim en sterk....)
Natuurlijk was die van Luuk ook een penalty, maar dan kun je toch niet die andere ook niet geven ter compensatie?? Dan maak je toch 2 fouten??
Vind ik leuk
Spiegel +11543
maandag 11 februari 2019 om 20:34
Hij maakte ook 2 fouten.

Maar omdat hij er aan beide kanten 1 maakte, is het niet zo dat psv voorgetrokken werd.

Daar was ik ook tegen aan het reageren. Dat het een pingel was vind ik ook. (Allebei)
Vind ik leuk
RodeKaart +465
dinsdag 12 februari 2019 om 05:04
Overtreding lozano was inderdaad een duidelijke gele kaart. Aan de andere kant had utrecht er daarvoor ook al 3 gele kaarten mogen hebben voor overtredingen.

Simpelweg veel fouten in deze wedstrijd van de arbitrage.
Het is en blijft mensenwerk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:16
die van letschert was geen pingel idd.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:23
Absoluut niet bij het kleinste contact zakt hij al in elkaar gaat nergens over
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:29
dat noemen we hier in nederland een Luuk de jongetje plegen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:22
Ik ga het niet nog een keer zeggen was geen penal de jong gaat liggen is te makkelijk
Vind ik leuk
deltiaan +1467
maandag 11 februari 2019 om 20:04
het is en blijft een mafia bende , scheidsrechters bepalen zelf
Vind ik leuk
broedkip +2222
maandag 11 februari 2019 om 20:06
Polletje en een strafschop tegen Psv is hetzelfde als neuken met een condoom.
Vind ik leuk
Jalapeno +1145
maandag 11 februari 2019 om 20:10
Van Boekel zag het dus goed. Misschien kent hij de regels niet helemaal, of zijn de anderen een andere mening toebedeeld, maar hij blijft bij zijn standpunt. Of dat terecht is..., maar ik heb wel vrede met zijn uitleg (hoe jammer ook)
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 11 februari 2019 om 20:19
Van Boekel is de enige scheidsrechter die zelf betaald voetbal heeft gespeeld. Hij voelt het spel prima aan en zat hier 100 procent goed.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:20
Voor iemand die zelf betaald voetbal heeft gespeeld zou je meer verwachten, laat bijna elke wedstrijd uit de hand lopen
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 11 februari 2019 om 21:45
Van Boekel is met Kuipers en Nijhuis de top 3 in Nederland qua beste scheidsrechters
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:44
Nou geweldig, alle drie van die pedante mannetjes die denken hun eigen wedstrijdje te moeten fluiten ipv gewoon de regels te handteren, geef me dan een Blom maar of tijdje geleden Liesveld, die hoorde of zag je niet
Vind ik leuk
RodeKaart +465
dinsdag 12 februari 2019 om 05:08
Ga anders zelf een scheidsrechter pakkie kopen, dan kunnen we jou afzeiken .
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:54
Ik kan ook jou gaan afzeiken maar wil me niet tot jou niveau verlagen snotneus
Vind ik leuk
RodeKaart +465
zaterdag 16 februari 2019 om 21:54
Neem anders is een glaasje water i.p.v. alleen maar azijn te nuttigen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 23:37
Heeft je cluppie weer punten laten liggen jankert, je lijkt die spits van jullie wel, huillie huillie
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
dinsdag 12 februari 2019 om 05:30
Blom en Gozubuyuk zijn verreweg de allerslechtste scheidsrechtersdie er zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:52
Dat vind jij, die Blom is in ieder geval nooit aan het marchanderen zoals van Boekel
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:10
Met alle goede wil van de wereld, dit is gewoon een pingel. Net als dat Heerenveen er 1 had moeten krijgen met Lamprou...🤷‍♂️
Vind ik leuk
JonathanAjax +11608
maandag 11 februari 2019 om 20:12
Hahahaha waarom nou weer Lamprou erbij halen? Die
man heeft het al zo zwaar. #JesuisLamprou
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:13
Haha, vergelijkingsmateriaal 😉 Maar Costas kan vast wel wat hebben... Haha
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:19
En net als De Jong er een had moeten krijgen! En net als Blind die een kaart had moeten krijgen na zijn overtreding zaterdag en zo kunnen we nog even doorgaan. Als we denken dat de willekeur met de VAR is verdwenen uit het voetbal hebben we het volledig mis. Die is alleen maar toegenomen. Mensen en dus scheidsrechters nemen waar wat ze willen zien. Ze argumenteren naar het doel toe. Dat deed guzubuyuk bij Lamprou (hij kan niet bij bal, ik vind het te licht) als van Boekel nu (waar blijft het argument over wat die zweed nog met de bal kan?)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:23
Ik vind ook dat Luuk er 1 had moeten krijgen, maar dat ging het hier niet om. Lozano had ook geel moeten krijgen, weet je, zo hou je toch discussies. In dat geval zou je de VAR eindverantwoordelijke moeten maken. Het zal altijd onderhevig zijn aan interpretatie.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:15
En waar blijft de discussie ten tijde van de overtreding van Letschert op De Jong? Door die VAR komt er zoveel onnodige complexiteit en willekeur ten aanzien van wat we laten zien, de overwegingen die we maken en de situaties waarin wel en niet mag worden ingegrepen dat het wen maatregel is die het voetbal niet alleen traag maar ook volstrekt onnavolgbaar maakt!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:24
Het probleem bij dat van De Jong is dat ie zelfs niet wou gaan kijken, man is dus erg zeker van zijn zaak. Dit maakt het nog enger
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:22
En waar blijft de discussie bij de 2-2 waar een overtreding op Kramer gewoon word weg gewoven en de overtreding van Lozano?
Vind ik leuk
MN223 +1750
dinsdag 12 februari 2019 om 00:01
Waarom is het een probleem om overtredingen op Kramer weg te wuiven?
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 11 februari 2019 om 20:18
Ik deel de mening van van Boekel. Hij glijdt uit en kan er totaal niets aan doen.

Als dit een pingel is dan moet je ook voor iedere handsbal in het strafschopgebied een penalty geven. Dat is natuurlijk onzin.

Bal tegen de arm in een overtreding . Dan heb je nog bewust en onbewust. Dus doorspelen .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:22
De vraagstelling zou moeten zijn brengt ie zijn tegenstander ten val waardoor deze niet bij de bal kan en daar is maar een antwoord op en dat is ja en dus een penalty. Zelfde de overtreding op De Jong in de eerste helft, overtreding dus penalty simpel. Jij rijd morgen vroeg per ongeluk tegen je buurmans auto aan, denk je dat de beste man het dan verder wel goed vind aangezien je het per ongeluk deed ? Denk het niet.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 11 februari 2019 om 20:25
Wat een scheef voorbeeld weer. Dat betekent dus dat iedere handsbal in het strafschopgebied een pingel is . Al wordt je van zo dichtbij aangeschoten dat je nergens meer met je armen naartoe kunt.

Zo werkt de,regel natuurlijk niet.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:23
Een handsbal is een hele andere kwestie, een andere speler schiet de bal tegen je aan. Daar kan je dan niks aan doen indd, maar dit zijn gewoon twee glaszuivere strafschoppen simpel zat
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 11 februari 2019 om 21:44
Het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Onbewust geen penalty
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:45
We raken het niet eens lucien, maar helemaal geen probleem. Fijne avond
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 11 februari 2019 om 21:46
Dat hoeft ook niet. Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening.

Anders is het leven ook zo saai

Misschien is dit dan ook precies wat het scheidsrechtersvak zo moeilijk maakt
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:47]
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1439
maandag 11 februari 2019 om 20:18
Bij dat moment van de Jong accepteert makkelie veel sneller dat er geen penalty wordt gegeven! Halve ajacied ist ook!
Vind ik leuk
JoeyC +4370
maandag 11 februari 2019 om 20:18
Hoe vaker ik de beelden zie, hoe meer ik vind dat Gustafson omhoog valt. Hij wordt wel geraakt, maar hoe hij valt is overdreven. Eigenlijk net zoals bij Lamprou VS Lammers tijdens Ajax - Heerenveen. Alsnog ben ik wel van mening dat beide situaties overtredingen zijn en dus penalty’s. Overigens de situatie met Letschert VS De Jong idem.
Vind ik leuk
Jorg Vde +613
maandag 11 februari 2019 om 20:19
Als hij gewoon strafschop geeft aan de Jong wordt het 1-1 en dan was die laatste misschien niet eens belangrijk meer geweest door ander spelbeeld. Alhoewel nog minder balbezit voor Utrecht is onmogelijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:19
Kom maar efkus wisselen polleke 😂😂 belachelijke slechte wedstrijd gefloten.
Vind ik leuk
henk1952 +306
maandag 11 februari 2019 om 20:27
Gelukkig blijven de psv spelers en staf uiterst vriendelijk als het even tegen zit. NIET schelden. NIET zeuren. Bijzonder aardig tegen de scheidsrechter. Echt voorbeeldig...
Vind ik leuk
plein19 +3380
maandag 11 februari 2019 om 20:28
Niets mis met de VAR. Maar sommige scheidsrechters lijken therapie nodig te hebben
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 11 februari 2019 om 20:30
Zoiets heet een ABC-tje.
Van Boekel wist in de rust ook wel,dat PSV eigenlijk een penalty had moeten hebben,na dat shirtje trekken van Letschert.
Het niet toekennen van een strafschop aan Utrecht ,na de overtreding van Dumfries( ok, hij gleed uit,maar ontneemt Utrecht zo een scoringskans met een onregelementaire actie) was een goedmakertje.

Passen scheidsrechters wel vaker toe.
Ook toen nog nooit iemand van een VAR gehoord had.

En zo werd het 2-2. Een juiste uitslag ,in een zeer vermakelijke pot.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:28
Scoringskans? Kon hij eigenlijk wel nog bij de bal? Volgens mij gaat de bal richting de zestien meter uit. Allemaal redenen die in eerdere gevallen zijn gebruikt om geen pingel te hoeven geven. Conclusie: de regels zijn te ingewikkeld: intentie, kan iemand nog bij de bal, is er sprake van scoringskans etc, etc, Allemaal onnodige complexiteit, geeft ruimte voor interpretatie en dus grote willekeur. De regels zijn veel te ondoorzichtig dat is het probleem van de weifelende en falende arbitrage
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 12 februari 2019 om 08:36
Het was een overtreding binnen het 16 meter gebied
Glijdend of niet,dat doet er niet toe
Overtreding is overtreding
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 14:39
Helemaal eens. Gaf allemaal argumenten weer die ik afgelopen weken heb gehoord (bij overtreding Lamprou en overtreding De ligt bij Pec bijvoorbeeld ook) die er niet toe doen. Overtreding is overtreding!! Toch? Of toch weer niet?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 februari 2019 om 14:39]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:31
De oplossing is vrij simpel ik roep het al weken Var alleen nog maar gebruiken bij buitenspel en eventueel bal wel of niet over de lijn de rest lekker door de scheids laten beoordelen in het spel daarin maakt de var nu toch geen verschil
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:31]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:32
Discussie blijft er altijd.. daar verandert de VAR nix aan
Vind ik leuk
ajaksiet +1312
maandag 11 februari 2019 om 20:34
VAR is er voor de grote 3.
Vind ik leuk
munkikiii +670
maandag 11 februari 2019 om 20:49
Wat een mafkees die van Boekel
Vind ik leuk
repeP +2251
maandag 11 februari 2019 om 20:54
Kunt moeilijk stellen dat Dumfries niet opzettelijk ging glijden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:55
Nu is het geen Turk en iedereen vindt het prima! Bah Smerige idioten
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
maandag 11 februari 2019 om 20:58
Zit wat in,Hij luisterde wel naar de Var.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:59]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:01
Psv weer geholpen door de var
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:01]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:08
Hahaha, sorry hoor maar bij deze is de beste man echt stekeblind, je kunt gelijk al horen aan die van Boekel dat hij zijn gelijk wil hebben, gaat nergens over dit. Er wordt duidelijk vernomen dat er een scoringskans ontnomen wordt door de val van Dumfries (en door de VAR waargenomen) Lachwekkend. Blijf ook gewoon raar dat de 'adviserende rol' hierbij ook niet geheel duidelijk is. Hier had Makkelie het beter kunnen verwoorden dat de overtreding een penalty waard is, in plaats van te zeggen : "vorm maar een mening op basis van de beelden". Toch veel te makjes. VAR is nu toch ook belangrijk geworden? Dan moet het advies ook goed benadrukt worden anders kan de VAR net zo goed op de tribune gaan zitten.

Verbazingwekkend. Overigens is dit geen reactie op dat PSV had moeten winnen of verliezen maar gewoon objectief op de beslissing van de scheids.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:12]
Vind ik leuk
Mama +432
maandag 11 februari 2019 om 21:17
Hij glijdt (?) uit. Vervolgens blijft ie 3 seconden liggen (waarom ) staat op en blijft als een zoutzak staan. Heel raar
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:23
Als het goed is kan Polleke het perspectief op het fluiten van een belangrijke wedstrijd dit seizoen wel shaken.
Vind ik leuk
AA +54
maandag 11 februari 2019 om 22:03
Volgens veel psv ers helpen de scheidsrechters toch Ajax en zijn alle Var momenten in voordeel Ajax.

Blij dat dat gejank dan nu voorbij is.

En het waren allebei pingels en psv verdiende op basis vd tweede helft de overwinning zo simpel is het.

Maar dat kalimero gejank is hopelijk na dit voordeel van PSV misschien eens klaar.

Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 11 februari 2019 om 22:51
Het was gewoon geen pingel. Prima uitleg Van Boekel.

De juiste interpretatie . Ongelukkig.

Net als met ongelukkige handsballen in het strafschopgebied.

Vind ik leuk
Bullet +3360
maandag 11 februari 2019 om 22:36
PSV voelt zich iedere wedstrijd benadeeld. Tijdens de wedstrijd gaat het voortdurend over keuzes van de scheidsrechter bij supporters. Dat ze vervolgens een banaan recht lullen bij een 100% pingel voor Heerenveen , dat is te bizar voor woorden. En ja, Luuk had ook n pingel moeten hebben. Pol van Boekel uit Vierlingsbeek/ Venray is echter bang voor half Brabant en Noord-Limburg.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:55
Pol van Boekel fluit nooit in het voordeel van PSV. Hij voelde gewoon dat hij PSV de eerste helft een penalty had moeten geven. Maar ja, dat zegt hij natuurlijk niet na de wedstrijd!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 23:22]
Vind ik leuk