Courtois voorspelt spektakel in Amsterdam: 'Dat gaan ze in eigen huis niet doen'

Courtois voorspelt spektakel in Amsterdam: 'Dat gaan ze in eigen huis niet doen'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 21:02ma 11-02-2019 om 21:02

Thibaut Courtois verwacht woensdag een open wedstrijd tegen Ajax in de Johan Cruijff Arena. De Belgische doelman van Real Madrid vindt dat de spelopvatting van de Amsterdammers te vergelijken is met die van de Spaanse grootmacht.

Real Madrid komt in goede vorm naar Amsterdam, terwijl Ajax juist in een mindere fase zit. Toch schat Courtois in dat Ajax een 'taaie opponent' zal zijn. "Maar we hopen natuurlijk dat we door zullen gaan. Beide teams proberen mooi voetbal te spelen", zegt de Belgische doelman op de officiële kanalen van de UEFA. "Bovendien leunen zij ook nooit naar achteren."

„Ze hebben een goed team, met een mix van ervaring en jonge, getalenteerde spelers", analyseert Courtois de tegenstander van aanstaande woensdagavond. "Ze gaan niet verdedigen in eigen huis. We moeten dan ook geconcentreerd spelen, goed verdedigen en Ajax proberen pijn te doen waar dat kan.”

Aanstaande woensdag wordt het heenduel tussen Ajax en Real Madrid om 21.00 uur in gang geschoten in Amsterdam. De return in Santiago Bernabeu wordt afgewerkt op dinsdag vijf maart.

Poll

Hoe eindigt de eerste ontmoeting tussen Ajax en Real Madrid?

(5141 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 21:07
Zin in! Kom maar op REAL!
Vind ik leuk
Tommieman +2646
maandag 11 februari 2019 om 21:09
Ook zin in .
Jammer van al die jaloerse trollen hier....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:10
Inderdaad. Is toch prachtig deze wedstrijd? Ongeacht welke club je support. Als het PSV-Real zou zijn of Feyenoord-Real zou ik ook kijken en genieten! Hopelijk op een mooie zege of een gelijkspel ben ik ook tevreden mee.
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:14
Tja het valt niet mee om de grootste club te zijn... Je krijgt het dan van iedere provenciaal te horen, als je in een mindere periode zit...stiekem zitten ze gewoon in hun pyama’tje te juichen als Ajax de CL-kansen van NL redt...😉😇
Vind ik leuk
Tommieman +2646
maandag 11 februari 2019 om 21:16
Zo is het en niet anders ... !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:16
Real is groter...
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:17
Jaaaa....hehe...gast...🤯
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:18
Spanje overheerst,daarom wil Frenkie naar Barca...
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:20
Of misschien, omdat het de club is voor spelers zoals Frenkie.... Heeft niets met Spanje te maken....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:22
Mag jij vinden,ik ben geen F fan...Primera Liga is de beste competitie..
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:23]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:19
Real is zo groot dat ze supporters moeten inhuren om hun stadion te vullen....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:20
3 MAAL CL gewonnen achter elkaar en nu jij weer!!
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:22
Dat mag ook wel als je iedereen kan kopen.... Niemand vind de status van Real vreemd of opmerkelijk...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:26
Winnen van Atletico thuis is ook een goede teken..
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:27
Zeker...ik hoop op een stunt van Ajax, maar ik weet ook wel dat onze kansen nihil zijn.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:30
Dan hoop je dat veel misgaat bij Real,Dan blijf men praten over Lucky Ajax....
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:32
Maakt me niets uit....liever met mazzel winnen dan met pech verliezen...😁👍
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:34
Hopen dat iedereen fit is bij beide teams,zodat we van een mooie potje kunnen genieten en dat ze allebei hun nivo halen...
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:38
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn....
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3251
dinsdag 12 februari 2019 om 00:32
Valt mee denk ik, er is natuurlijk wel een motivatie verschil tussen Heracles en Real.
Ze gaan ook voelen dat ze geen tijd hebben om te verzwakken, wat ook weer kan motiveren!
Vind ik leuk
Stranger +6307
dinsdag 12 februari 2019 om 09:41
Kans heb je altijd.
Dus hou hoop.
Vind ik leuk
chicken +14057
maandag 11 februari 2019 om 21:25
Bekijk die hele prijzenkast ff..

Met recht de meest succesvolle club.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:29
Ik ben voor Barca,maar moet eerlijk toegeven dat Real, na de winterstop als en geoliede machine zijn gaan voetballen..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:32
Weet niet of je er al een keer bent geweest, maar er gaan ook bijna 2 keer zoveel mensen in als bij Feyenoord, Ajax / 2,5 keer zoveel als bij PSV en 10 keer zoveel als bij Emmen.

Vind het niet zo vreemd dat het niet altijd uitverkocht is. Zeker als je al zoveel gewonnen hebt en je de prijzen van de tickets bekijkt.
Vind ik leuk
Tommieman +2646
maandag 11 februari 2019 om 21:18
Idd . In het verleden keek ik elke europese wedstrijd van een Nederlandse club . Maar sowieso als welke club dan ook tegen Real zou spelen kijk ik en ben ik voor de Hollandse club . Al is t Heerenveen of Vitesse .
Vind ik leuk
Naranja +961
maandag 11 februari 2019 om 21:26
Of Go Ahead haha ja die hebben ook nog een paar jaar geleden EL gespeeld.
Vind ik leuk
Tommieman +2646
maandag 11 februari 2019 om 21:28
Hahaha herinner je je Willem2 nog in de Champions League hahaha
Vind ik leuk
Naranja +961
maandag 11 februari 2019 om 21:36
Haha daar ben ik te jong voor. Best gek dat een ploeg als Willem ll toen 2e werd.
Vind ik leuk
Tommieman +2646
maandag 11 februari 2019 om 21:38
En bedankt he hahaha
Vind ik leuk
Naranja +961
maandag 11 februari 2019 om 21:41
Haha sorry! Maar zo oud zal jij ook niet zijn denk ik haha
Vind ik leuk
Tommieman +2646
maandag 11 februari 2019 om 21:45
Ben nog niet met pensioen nee haha . En kan helaas nog niet rentenieren . Maar je liet me even oud voelen ...
Vind ik leuk
Naranja +961
maandag 11 februari 2019 om 21:47
Haha ben ook al de 20 voorbij hoor
Vind ik leuk
Tommieman +2646
maandag 11 februari 2019 om 21:55
Ouwe lul 😉
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:29
En zo hoort het....al maken sommige trolletjes het wel moeilijk om voor bepaalde clubs te zijn....😇
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
maandag 11 februari 2019 om 21:38
Precies, ik zou niet juichen dat gaat me te ver. Maar heb destijds ook gewoon psv atletico in de kroeg gekeken, was gewoon hartstikke leuk en spannend. Maja triestigheid voert nogal de boventoon op vp de laaste weken word weinig fatsoenlijks meer gepost.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21191
maandag 11 februari 2019 om 21:15
We gaan woensdag gewoon weer goed voetballen!
Vind ik leuk
2cents +60197
maandag 11 februari 2019 om 21:16
Wat Heracles kan tegen Ajax, kan Ajax toch ook tegen Real?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21191
maandag 11 februari 2019 om 21:17
Zeker weten ouwe!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:21
Ajax is geen real
Maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Denk 0-2 al hoop ik dat Ziyech gaat schitteren
Vind ik leuk
2cents +60197
maandag 11 februari 2019 om 21:26
Heracles is ook geen Ajax. Dat is precies het punt...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:33
Zie het niet gebeuren en vooral niet tegen Real
Vind ik leuk
2cents +60197
maandag 11 februari 2019 om 21:41
En Heracles-Ajax zag iedereen natuurlijk aankomen...

Maakt verder niet uit hoor.
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3251
dinsdag 12 februari 2019 om 00:35
Ajax wint met 3-1 klaar.
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:31
Het hele team moet gaan schitteren...
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:19
Je zal wel moeten, anders gaat de frituurpan niet aan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:19
Feyenoord was ook underdog tegen Ajax in eigen Kuip en het werd 6-2
Nu is Ajax underdog in eigen J.C.Arena tegen Real dus wie weet....
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:08
Het eerste kwartier wordt belangrijk denk ik. Maak je weer veel fouten, dan ga je kapot. Kan je ze vastzetten, dan kan je verrassen...

Maar de instelling moet wel 10x beter...
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
maandag 11 februari 2019 om 21:42
Komt wel goed, voor hun toekomstige top salarissen af te dwingen zullen ze de chemie wel weer kunnen vinden om zondag weer zo'n kansloze vertoning op de mat te leggen als gevolg.
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:43
Die kans is vrij groot ja.... Gewoon geen transfers meer totdat er weer een kampioenschap is...
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
maandag 11 februari 2019 om 21:47
Dan lopen ze nu nog allemaal weg denk ik. Echt ik kook nog steeds van die hele shit de laaste weken, maar zaterdag was gewoon echt schandalig ik heb zelden zo'n inspiratieloze wedstrijd gezien en er zit volgens mij iets helemaal mis in de groep. Of alles is een rookgordijn omdat ze zich op de 🆑 winst hebben gericht...
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:50
Laten we dat laatste hopen...

Contract is contract...Ajax hoeft niet meer te verkopen....we hebben geld zat...
Vind ik leuk
Roeptoeter +12561
maandag 11 februari 2019 om 21:09
Als Navas maar niet keept. Die is beter.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:15
Drolberg zou nog een olifant missen als hij ernaast stond, laat staan dat hij weet te scoren.
Vind ik leuk
Vamos7 +10218
maandag 11 februari 2019 om 21:15
Die Belg houd helaas niks tegen. Maar wie weet staat Real Madrid verdedigend zo goed zoals tegen Atlético waar hij niks hoefde te doen.
Vind ik leuk
Vamos7 +10218
maandag 11 februari 2019 om 21:09
Ik neem aan dat Navas woensdag gaat keepen. Ik vind deze Belg helemaal niets. Als Courtois gaat keepen, heeft Ajax een iets grotere kans.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:10]
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:15
Nou laten we hopen dat het goed koud wordt.... Dak open, dat zal ze leren....🤪
Vind ik leuk
Vamos7 +10218
maandag 11 februari 2019 om 21:17
Dak kan op het wordt deze dagen zachtjes weer.
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:17
Hahahaha, jammer genoeg wel
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:18]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:14
Mooi dat ze het dak openlaten.
Vind ik leuk
Nar +812
maandag 11 februari 2019 om 21:16
Dan denken die spanjaarden:”wat is het koud”. En dan scoren wij stiekem...😁🤪
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:17
Mooie wedstrijd hopelijk. Hangt van Ajax af, spelen ze zo als de laatste weken zijn ze kansloos. Maar wie weet.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:19
0-2 real
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:20
laat ze maar een pak slaag geven FORZA REAL! ik zeg 0-4
Vind ik leuk
markie +2387
maandag 11 februari 2019 om 22:23
Ach gossie Rotterdommertje...
Vind ik leuk
Nar +812
dinsdag 12 februari 2019 om 10:31
Als je nooit kans maakt op CL is het makkelijk praten natuurlijk....🤯
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 15:50
haha kan wel lachen om je reactie succes vanavond
Vind ik leuk
markie +2387
woensdag 13 februari 2019 om 15:56
Thx ik ga zo op weg...
Vind ik leuk
Mozes24 +584
maandag 11 februari 2019 om 21:22
Walk-over voor Real. Dit wedstrijdje ziet men als een tussendoortje! En mocht het toch nog gelijk worden dan komt het doordat Real niet volle bak gaat. In bernabeu wordt Ajax scheelgetikt😉.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3320
maandag 11 februari 2019 om 21:25
Duidelijk, maar dan ook niet woensdag een lulverhaal ophangen dat je Ajax steunt, geen behoefte aan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:32
Ajax heeft pech,door alle media hype zijn topteams extra Alert tegen Ajax..
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
maandag 11 februari 2019 om 21:26
"Bovendien leunen zij ook nooit naar achteren."



Dit is ook tevens een valkuil. Het kan mooi bij Ajax maar niet spuuglelijk.
Vind ik leuk
Nr14always +1455
maandag 11 februari 2019 om 21:50
Dat is toch die van de Addams Family, Lurch?, Neres in de spits, kan hij gaan grabbelen.
Vind ik leuk
De Goffert +743
maandag 11 februari 2019 om 21:51
Laten we eerlijk zijn. Ajax kan normaliter niks beginnen tegen Madrid. Als Ajax een hele goede dag heeft dan zijn ze nog een flinke maat te klein. Ik snap dat velen hopen tegen beter weten in maar hangen in het verleden heeft geen nut.
Ik denk dat Real makkelijk wint zonder er vol voor te gaan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:08
2-0 rust . 4-0 eindstand
Vind ik leuk
14forever +8997
maandag 11 februari 2019 om 22:16
Geen mooier moment.dan de draad weer op te pakken tegen Real Madrid. Althans hoop ik dat ze dat ze niet zoals de afgelopen weken.spelen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:25
blijf er gewoon bij het wordt 3-1 voor ajax
Vind ik leuk
El Cazador +8683
maandag 11 februari 2019 om 22:31
Sommige (tijdelijke) leden van VP hebben het verstand van een pinda en zijn te laf om hier langer een account te hebben dan 14 dagen, ware helden van de bajes!!!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:31
Als real zo speeld als de afgelopen periode maakt dit ajax geen kans.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:14
Denk ook 0-4 voor Real
Te sterk als je al kan winnen van Atletico dan ben je heel goed
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 01:27
Jullie zijn ziek joh..als het f iets minder gaat is het gelijk van.. ten hag eruit overmars op goal vd Sar in de kantine .flikker toch op zie die prijzenkast van Ajax voor de lol f!!gewoon schofterig!!.ipv prijzen en bekers heeft real er schijtpotten staan.neej real word kapotgespeeld!!!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:36
3-2 voor ajax
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:53
Voor alle Ajax Haters...
Duim voor ons ,want wij zetten Nederland op kaart
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:07
ach maak niet uit wat het word als AJAX maar 1 doelpunt meer maak!
Vind ik leuk
utreg1971 +1859
dinsdag 12 februari 2019 om 00:19
Gelijkspel
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 01:30
Gelijkspel voor ajax!!nee 2-0 ajax met de handen in de broekzakken!!
Vind ik leuk
Aspers +578
dinsdag 12 februari 2019 om 07:31
Heerlijk man, weer een mooie Europese voetbal avond in de Arena, kan niet wachten!! Ook al is de tegenstander TE goed waarschijnlijk, hier leef je als voetbal supporter voor.
Vind ik leuk
Muscles +1472
dinsdag 12 februari 2019 om 10:16