Jansen: 'Het transferthema speelt een rol in de kleedkamer van Ajax'

Jansen: 'Het transferthema speelt een rol in de kleedkamer van Ajax'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 07:03di 12-02-2019 om 07:03

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 07:37di 12-02-2019 om 07:37

Het transferthema speelt een rol in de kleedkamer van Ajax, stelt Freek Jansen van Voetbal International. De Ajax-watcher weet dat meerdere spelers azen op een transfer en zich hebben ingesteld op een zomers vertrek.

Na de 1-0 nederlaag tegen Heracles Almelo schrijven grote media als De Telegraaf, het Algemeen Dagblad en Voetbal International over de sportieve crisis in Amsterdam. Intern zou het niet lekker lopen en spelers zouden zich te erg richten op persoonlijk succes. "AD, VI en Telegraaf hebben ongeveer hetzelfde geschreven", vertelt Jansen bij Natafelen op FOX Sports

"Het verhaal dat ook door insiders wordt erkend, is dat het een samenloop van omstandigheden is. Belangrijke spelers zijn uit vorm en leiders staan niet op, maar ook het transferthema speelt een rol in de kleedkamer. Dat hoor je van verschillende kanten. Iedereen gunt het Frenkie de Jong, want hij is heel geliefd door de achterban en spelersgroep, maar er zijn vijf á zes spelers die zich hebben ingesteld op een vertrek bij Ajax."

"Bij die spelers leeft bewust of onbewust de vraag: hoe ziet mijn toekomst eruit? Welke clubs komen er voor mij voorbij? Dat allemaal samen moet door de technische staf gemanaged worden. Ze dachten dat ze dat wel even zouden doen, omdat ze zo makkelijk gewonnen hebben in de eerste seizoenshelft. In de rust (van het duel met Heracles, red.) vroegen ze zich ook af wat er met ze aan de hand is."

Kenneth Perez voegt daar iets aan toe. "Het is alsof ze het niet kunnen begrijpen dat ze zo in de problemen komen. Ajax is een club van niemand doet ons wat. Dat breekt ze op. Je ziet ze steeds gehaaster spelen."

Lees ook: 'Werk voor Ten Hag: Schreuder niet op z'n plek; spelers willen vrijheden behouden'

Poll

Kan Ajax dit nog rechtzetten?

(1661 stemmen)

Plaats een reactie

wattenstaafje +23727
dinsdag 12 februari 2019 om 07:05
Ach Freekje wil ook weer ff 3 minutes of fame.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6394
dinsdag 12 februari 2019 om 07:06
Freekje wie kent hem niet!?!?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:11
Freek wordt wel Kees uitgenodigd om iet te zeggen hè. Is zijn werk namelijk.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6394
dinsdag 12 februari 2019 om 07:05
De overige namen zijn zo in te vullen! Zorg eerst voor prijzen dan mag je pas weg!!
Vind ik leuk
phritzzz +4266
dinsdag 12 februari 2019 om 08:44
Ik kan me anders niet voorstellen dat Blind en Tadic op een transfer azen maar die lieten het behoorlijk afweten tegen die andere Griekse god....
Vind ik leuk
Tommieman +2641
dinsdag 12 februari 2019 om 07:07
Ja iedereen heeft er een mening over . Maar niemand heeft een oplossing .
Vind ik leuk
Ruud40 +13220
dinsdag 12 februari 2019 om 11:45
Laten we die oude oplossing dan maar afstoffen:

Overmars, vdSar & Blind sr. eruit gooien. De kans dat Overmars naar Arsenal kan is wel vekeken, die zijn niet gek. Een manager die 6,. 7 jaar lang geen goede selectie neer weet te zetten en dit seizoen zelfs met 60 miljoen of zo aan aankopen nog geen kampioen kan worden in Nederland....

Selectie rammelt nog steeds aan alle kanten. Maar 1 goede keeper, maar 1 goede links en rechtsback, maar 1 echte centrale verdediger maar 1 spits en 1 waar je moet oppassen dat ie niet zo verdwaald dat ie zo maar het veld afloopt. Dat je voor het 3e jaar (derde!!) weer naar noodoplossingen moet met bijv Sinkgraven als linksback is een topclub onwaardig en dat maakt toch eigenlijk dat je niks anders kan dan het hele zooitje dat verantwoordelijk is op straat zetten.

En daar staat en technische staf voor de naar het lijkt toch zijn uiterste best doet maar in de praktijk niet het niveau heeft voor een topclub. En ook daarvoor (Ten Hag is vriendje) zijn Overmars & vdSar verantwoordelijk. Volgens mij hebben ze zelfs belofd dat ze op zouden stappen als het dit jaar allemaal weer mis zou gaan.

Dus wat mij betreft alsAjax niet 6 jaar zonder prijzen wil komen zitten dan moet de bezem nu echt snel door de directie kamers.

En dan moet er iemand komen zitten in elk geval een evenwichtige selectie weet samen te stellen. Een paar miskopen (Kristensen, Cassiera, Orejuela) kan altijd en en mag vergeven worden. Maar dat de selectie al 6 jaar aan alle kanten rammelt niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13377
dinsdag 12 februari 2019 om 12:37
Geld komt bij Ajax op de eerste plaats, prijzen zijn bijzaak en de voltallige Directie blijft zitten want er komen immers honderden miljoenen binnen.
Ook de sponsors leggen nog steeds de grootste bedragen op tafel en de Arena is het stadion dat het grootste aantal betalende toeschouwers trekt. de supporters zijn dus ook laaiend enthousiast.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:21
Ik vind dat de FIFA moet ingrijpen! Transfers die in de zomer plaatsvinden zouden in mijn ogen ook dan pas geregeld mogen worden. Niet in de winter zoals je nu ziet maakt dat spelers alleen maar gek in hun hoofd.
Vind ik leuk
Asje Menou +624
dinsdag 12 februari 2019 om 07:26
Ik dacht precies hetzelfde. Frenkie de Jong heeft geen knikker meer geraakt sinds dat contract getekend is.
Vind ik leuk
psvfan1913 +6280
dinsdag 12 februari 2019 om 07:27
Hoe zie je dat voor je dan? Want clubs zullen het dan gewoon onder het mom doen van "we kopen hem" alleen we verhuren hem weer terug. En ajax had het bod op frenkie gewoon kunnen afwijzen zeggen kom in de zomer maar terug.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 07:32
Dan was Barca niet meer teruggekomen dus.
Want dan zat je weer met een getergde de Jong dat Ajax zijn droom transfer door de neus boorde.
Gaat hij ook niet beter van voetballen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 07:32]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:01
Real laat CL lopen. Zien ook dat Barca zich verzwakt met koop de Jong. Komend seizoen staat Real er weer.
Vind ik leuk
DeanJayden +11289
dinsdag 12 februari 2019 om 07:36
Tuurlijk een dergelijk bod wijs je gewoon ff af.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:39
Alle transfers die na het lopende seizoen plaatsvinden dan ook pas regelen. Dus daarvoor zoals nu in de winter verbieden. Dat is wat ik bedoel.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29145
dinsdag 12 februari 2019 om 07:55
Ben ik met je eens. Al had Overmars zelf ook tot de zomer kunnen wachten..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:30
Eens, maar dan neem je wel het risico op een ontevreden speler. Als je droomtransfer door je neus geboord wordt, kan dat wel gevolgen hebben voor je motivatie.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29145
dinsdag 12 februari 2019 om 08:39
Heb je ook zeker een punt. Nu is er ongelijkheid in de kleedkamer en azen er meer op een transfer. Die wintertransfers verbieden zou veel ellende schelen. En een deal van 86M mag je als club ook niet weigeren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:43
Precies! Maar je kan natuurlijk nooit uitspreken dat je kampioen wilt worden, maar vervolgens alleen maar bezig zijn met een transfer afdwingen. Bij PSV staan er ook spelers erg goed op bij buitenlandse clubs, maar daar heb je dit gezeik allemaal niet. Zo zie je maar dat kwaliteit bij lange na niet genoeg is voor de titel.
Vind ik leuk
Korm +39652
dinsdag 12 februari 2019 om 08:51
JEkan ook de kaders afbakenen dan heb je dit niet :)
Vind ik leuk
Asje Menou +624
dinsdag 12 februari 2019 om 07:25
Overmars had nooit maar dan ook nooit moeten kiezen voor een verkoop van De Jong terwijl er nog een half jaar competitie te gaan was. Het is van invloed op het spel van die jongen en het geeft scheve gezichten in de kleedkamer, omdat bij een dergelijke verkoopsom natuurlijk ook een fors toekomstig salaris hoort.
Vind ik leuk
psvfan1913 +6280
dinsdag 12 februari 2019 om 07:28
80 miljoen is wel ontzettend veel geld. En wat nou als die geblesseerd raakt? Dan ben je en het geld kwijt, en je hebt niks meer aan de speler.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:32
Helemaal eens! 86 miljoen valt simpelweg gewoon niet te weigeren. Dat is zo absurd veel (te veel) geld, dat zou geen enkele club weigeren. Het zegt meer over de andere spelers die zich hierdoor laten beïnvloeden. Roepen dat je prijzen wilt winnen, maar vervolgens alleen maar bezig zijn met een transfer afdwingen. De een staat haaks op de ander.
Vind ik leuk
Asje Menou +624
dinsdag 12 februari 2019 om 13:40
Het zit veel ingewikkelder in elkaar. Stel je nou eens voor dat Ajax hierdoor tweede wordt en niet door de voorronde van de CL heen komt. Dat scheelt ze ongeveer vijf en twintig miljoen euro. Daar komt nog bij dat als Ajax dit seizoen op deze lijn doorgaat de selectie zomaar twintig procent minder waard kan worden, omdat slechte competitieresulaten ook op de waarde van andere selectiespelers van invloed zijn. De waarde van de selectie wordt op een andere site op 370 miljoen euro geschat. Daar gaat dan 74 miljoen euro vanaf. Nu ben je al 99 miljoen euro kwijt, en je moet nog een vervanger voor De Jong halen. Stel dat die vijftien miljoen euro kost. Dan zit je al op 114 miljoen. Conclusie is dan dat Ajax 34 miljoen euro verlies gaat lijden omdat het De Jong te vroeg heeft verkocht ! 😉
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:40]
Vind ik leuk
psvfan1913 +6280
dinsdag 12 februari 2019 om 14:31
Mee eens, er is alleen 1 ding mis met je complottheorie. Allereerst weet je niet of ajax wel kampioen zou worden als ze de transfer van Frenkie niet bekend hadden gemaakt. Ten tweede is het een maar of ze wel of niet de cl halen, ten derde: ajax werd vorig seizoen 2e en alsnog worden de spelers de hemel in geprezen.
Vind ik leuk
DeanJayden +11289
dinsdag 12 februari 2019 om 07:28
Zouden na de transfer van Frenkie eigenlijk juist de spirit krijgen om ook een transfer af te dwingen. Maar 6 voetballers in je selectie die liever weggaan en dan nog een paar boos op de bank is me wat. Dat gaat de verstrooide proffesor niet even oplossen
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:38
Heb ik al vaker gezegd hier.
Ajax heeft met vuur gespeeld om spelers als Tadic en Blind, Ziyech 4 keer meer te laten verdienen als de rest.
Spelers accepteren dat als ze ook elke wedstrijd verschil laten zien en dat doen ze niet.
Vind ik leuk
Gilze +795
dinsdag 12 februari 2019 om 08:22
Ze hadden idd nooit dat salaris moeten verhogen
Maar een winst premie van 40k- 50k per wedstrijd
Dan weet ik zeker dat ze beter hun best doen
En niet winnen is geen poen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 08:23]
Vind ik leuk
FCWijsneus +1248
dinsdag 12 februari 2019 om 07:50
De Tina, Libelle en de Linda spelen ook een rol in de kleedkamer van Ajax
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:00
'ze motte nie lulle mar poetse' of zien ze zelf niet dat de kans op een leuke transfer zo met de week kleiner aan het worden is.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1248
dinsdag 12 februari 2019 om 08:01
Seizoen is na woensdag en volgende week voorbij. Geen prijs maar wel een nieuw team, bestuur en trainer dat omdat alle meisjes weg willen. Ach arme meisjes.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:12
WZAWZDB my hairy ass
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:45
Voetbal is een teamsport, behalve bij Ajax. Daar lopen egoïsten die alleen aan geld denken. Als Amsterdammer voel ik steeds meer aversie tegen de club die ik van kind af aan heb aangehangen. Alles binnen de club draait om geld, niet om het publiek vermaken met leuke wedstrijden. En de spelers gaat het helemáál alleen om geld en status, die willen veel verdienen in het buitenland, dondert niet of je in je hele leven geen prijs hebt gewonnen. Prutsers!
Vind ik leuk
deltiaan +1387
dinsdag 12 februari 2019 om 08:55
maar zo'n geweldenaars zijn het niet bij ajax , maar dat denken ze wel.????
Vind ik leuk
Ajacied61 +172
dinsdag 12 februari 2019 om 08:56
De stelling luidt kan AJAX het nog recht trekken. Het antwoord is ja, maar alleen als de technische staf keihard de selectie gaat aanpakken. De spelers moeten gaan beseffen dat je alleen een transfer verdient als je goed presteert.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:07
Als ze zo door voetballen dan kunnen ze een transfer wel vergeten want dan komt er helemaal geen club voor ze.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2578
dinsdag 12 februari 2019 om 09:38
Ik wil Ajax bedanken voor wederom een crisis.

Fijn Tadic, Donny, Lasse en Huntelaar blijven opstellen.
Vind ik leuk
Mari +11959
dinsdag 12 februari 2019 om 09:56
Ik denk dat de positie die bepaalde spelers zich hebben verworven debet is aan het minder presteren.
Slechts 1 oplossing: pak die msn(nen) aan. Zondag wissel en niet inbrengen.
Alleen dan laat je zien dat de gesprekken zin hebben gehad.
Doe je het niet dan wordt het erger en lig je er aan het eind van het seizoen eruit.
Grijp in voor Sar/Overmars met je gaan praten
Vind ik leuk
DeNeutrale +187
dinsdag 12 februari 2019 om 10:24
Ik heb niet het idee dat Ajax alle 13 wedstrijden gaat winnen. PSV mag er 11 winnen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:06
HET SZ VALT NOG BEST TE REDDEN!!!MAAAAAR OP EEEEN VW!!! AJAX ZAL HARDER MOETEN GAAN WERKEN MEEEER MOTIVATIE MEEEER DICIPLINE MEEEER MENTALITEIT. EEENNN MISSCHIEN NOG WEL HET ALLERBELANGRIJKSTE E. 'T. HAG MOET HET VELD RUIMEN. BIJ ZIJN KOMST HEB IK AL??? GEZET MAAR OOK HEM DE KANS GEGEVEN MAAR MIJN GEDULD IS NU VOORBIJ.
Vind ik leuk
HupHolland +3628
dinsdag 12 februari 2019 om 11:09
En maar blijven graven, maar weten doet hij het niet!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 13:11
Ajax kan dit zeker rechtzetten als ze het zelf maar willen. Willen is kunnen.
Meer inzet en motivatie. Het hoofd alleen bij het spel houden en niet met
andere dingen bezig zijn. Ten Hag moet een keer met de vuist op tafel slaan of anders opstappen. Ze hebben meerdere keren laten zien dat ze het wel kunnen. Niet de slappe hap uithangen zoals de laatste wedstrijden het geval was. Ze zullen vanavond moeten laten zien dat het kan.
Met inzet kan een gelijkspel tot de mogelijkheden behoren.
Als ze spelen als tegen Heracles kan het wel 6-0 worden voor Real.
Laten we maar duimen dat er vanavond in elk geval goed gespeeld wordt.
Als je verliest terwijl je alles gegeven hebt is het geen schande. Real is
tenslotte de topper van Europa.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws