Jansen: 'Het transferthema speelt een rol in de kleedkamer van Ajax'

Jansen: 'Het transferthema speelt een rol in de kleedkamer van Ajax'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 07:03di 12-02-2019 om 07:03

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 07:37di 12-02-2019 om 07:37

Het transferthema speelt een rol in de kleedkamer van Ajax, stelt Freek Jansen van Voetbal International. De Ajax-watcher weet dat meerdere spelers azen op een transfer en zich hebben ingesteld op een zomers vertrek.

Na de 1-0 nederlaag tegen Heracles Almelo schrijven grote media als De Telegraaf, het Algemeen Dagblad en Voetbal International over de sportieve crisis in Amsterdam. Intern zou het niet lekker lopen en spelers zouden zich te erg richten op persoonlijk succes. "AD, VI en Telegraaf hebben ongeveer hetzelfde geschreven", vertelt Jansen bij Natafelen op FOX Sports

"Het verhaal dat ook door insiders wordt erkend, is dat het een samenloop van omstandigheden is. Belangrijke spelers zijn uit vorm en leiders staan niet op, maar ook het transferthema speelt een rol in de kleedkamer. Dat hoor je van verschillende kanten. Iedereen gunt het Frenkie de Jong, want hij is heel geliefd door de achterban en spelersgroep, maar er zijn vijf á zes spelers die zich hebben ingesteld op een vertrek bij Ajax."

"Bij die spelers leeft bewust of onbewust de vraag: hoe ziet mijn toekomst eruit? Welke clubs komen er voor mij voorbij? Dat allemaal samen moet door de technische staf gemanaged worden. Ze dachten dat ze dat wel even zouden doen, omdat ze zo makkelijk gewonnen hebben in de eerste seizoenshelft. In de rust (van het duel met Heracles, red.) vroegen ze zich ook af wat er met ze aan de hand is."

Kenneth Perez voegt daar iets aan toe. "Het is alsof ze het niet kunnen begrijpen dat ze zo in de problemen komen. Ajax is een club van niemand doet ons wat. Dat breekt ze op. Je ziet ze steeds gehaaster spelen."

Lees ook: 'Werk voor Ten Hag: Schreuder niet op z'n plek; spelers willen vrijheden behouden'

Poll

Kan Ajax dit nog rechtzetten?

(1661 stemmen)

Plaats een reactie

wattenstaafje +24015
dinsdag 12 februari 2019 om 07:05
Ach Freekje wil ook weer ff 3 minutes of fame.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18725
dinsdag 12 februari 2019 om 07:06
Freekje wie kent hem niet!?!?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:11
Freek wordt wel Kees uitgenodigd om iet te zeggen hè. Is zijn werk namelijk.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18725
dinsdag 12 februari 2019 om 07:05
De overige namen zijn zo in te vullen! Zorg eerst voor prijzen dan mag je pas weg!!
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 12 februari 2019 om 08:44
Ik kan me anders niet voorstellen dat Blind en Tadic op een transfer azen maar die lieten het behoorlijk afweten tegen die andere Griekse god....
Vind ik leuk
Tommieman +8096
dinsdag 12 februari 2019 om 07:07
Ja iedereen heeft er een mening over . Maar niemand heeft een oplossing .
Vind ik leuk
Ruud40 +13138
dinsdag 12 februari 2019 om 11:45
Laten we die oude oplossing dan maar afstoffen:

Overmars, vdSar & Blind sr. eruit gooien. De kans dat Overmars naar Arsenal kan is wel vekeken, die zijn niet gek. Een manager die 6,. 7 jaar lang geen goede selectie neer weet te zetten en dit seizoen zelfs met 60 miljoen of zo aan aankopen nog geen kampioen kan worden in Nederland....

Selectie rammelt nog steeds aan alle kanten. Maar 1 goede keeper, maar 1 goede links en rechtsback, maar 1 echte centrale verdediger maar 1 spits en 1 waar je moet oppassen dat ie niet zo verdwaald dat ie zo maar het veld afloopt. Dat je voor het 3e jaar (derde!!) weer naar noodoplossingen moet met bijv Sinkgraven als linksback is een topclub onwaardig en dat maakt toch eigenlijk dat je niks anders kan dan het hele zooitje dat verantwoordelijk is op straat zetten.

En daar staat en technische staf voor de naar het lijkt toch zijn uiterste best doet maar in de praktijk niet het niveau heeft voor een topclub. En ook daarvoor (Ten Hag is vriendje) zijn Overmars & vdSar verantwoordelijk. Volgens mij hebben ze zelfs belofd dat ze op zouden stappen als het dit jaar allemaal weer mis zou gaan.

Dus wat mij betreft alsAjax niet 6 jaar zonder prijzen wil komen zitten dan moet de bezem nu echt snel door de directie kamers.

En dan moet er iemand komen zitten in elk geval een evenwichtige selectie weet samen te stellen. Een paar miskopen (Kristensen, Cassiera, Orejuela) kan altijd en en mag vergeven worden. Maar dat de selectie al 6 jaar aan alle kanten rammelt niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
dinsdag 12 februari 2019 om 12:37
Geld komt bij Ajax op de eerste plaats, prijzen zijn bijzaak en de voltallige Directie blijft zitten want er komen immers honderden miljoenen binnen.
Ook de sponsors leggen nog steeds de grootste bedragen op tafel en de Arena is het stadion dat het grootste aantal betalende toeschouwers trekt. de supporters zijn dus ook laaiend enthousiast.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:21
Ik vind dat de FIFA moet ingrijpen! Transfers die in de zomer plaatsvinden zouden in mijn ogen ook dan pas geregeld mogen worden. Niet in de winter zoals je nu ziet maakt dat spelers alleen maar gek in hun hoofd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:27
Hoe zie je dat voor je dan? Want clubs zullen het dan gewoon onder het mom doen van "we kopen hem" alleen we verhuren hem weer terug. En ajax had het bod op frenkie gewoon kunnen afwijzen zeggen kom in de zomer maar terug.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
dinsdag 12 februari 2019 om 07:32
Dan was Barca niet meer teruggekomen dus.
Want dan zat je weer met een getergde de Jong dat Ajax zijn droom transfer door de neus boorde.
Gaat hij ook niet beter van voetballen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 07:32]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:01
Real laat CL lopen. Zien ook dat Barca zich verzwakt met koop de Jong. Komend seizoen staat Real er weer.
Vind ik leuk
DeanJayden +13734
dinsdag 12 februari 2019 om 07:36
Tuurlijk een dergelijk bod wijs je gewoon ff af.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:39
Alle transfers die na het lopende seizoen plaatsvinden dan ook pas regelen. Dus daarvoor zoals nu in de winter verbieden. Dat is wat ik bedoel.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
dinsdag 12 februari 2019 om 07:55
Ben ik met je eens. Al had Overmars zelf ook tot de zomer kunnen wachten..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:30
Eens, maar dan neem je wel het risico op een ontevreden speler. Als je droomtransfer door je neus geboord wordt, kan dat wel gevolgen hebben voor je motivatie.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
dinsdag 12 februari 2019 om 08:39
Heb je ook zeker een punt. Nu is er ongelijkheid in de kleedkamer en azen er meer op een transfer. Die wintertransfers verbieden zou veel ellende schelen. En een deal van 86M mag je als club ook niet weigeren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:43
Precies! Maar je kan natuurlijk nooit uitspreken dat je kampioen wilt worden, maar vervolgens alleen maar bezig zijn met een transfer afdwingen. Bij PSV staan er ook spelers erg goed op bij buitenlandse clubs, maar daar heb je dit gezeik allemaal niet. Zo zie je maar dat kwaliteit bij lange na niet genoeg is voor de titel.
Vind ik leuk
Korm +40100
dinsdag 12 februari 2019 om 08:51
JEkan ook de kaders afbakenen dan heb je dit niet :)
Vind ik leuk
DeanJayden +13734
dinsdag 12 februari 2019 om 07:28
Zouden na de transfer van Frenkie eigenlijk juist de spirit krijgen om ook een transfer af te dwingen. Maar 6 voetballers in je selectie die liever weggaan en dan nog een paar boos op de bank is me wat. Dat gaat de verstrooide proffesor niet even oplossen
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:38
Heb ik al vaker gezegd hier.
Ajax heeft met vuur gespeeld om spelers als Tadic en Blind, Ziyech 4 keer meer te laten verdienen als de rest.
Spelers accepteren dat als ze ook elke wedstrijd verschil laten zien en dat doen ze niet.
Vind ik leuk
Gilze +1324
dinsdag 12 februari 2019 om 08:22
Ze hadden idd nooit dat salaris moeten verhogen
Maar een winst premie van 40k- 50k per wedstrijd
Dan weet ik zeker dat ze beter hun best doen
En niet winnen is geen poen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 08:23]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:00
'ze motte nie lulle mar poetse' of zien ze zelf niet dat de kans op een leuke transfer zo met de week kleiner aan het worden is.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
dinsdag 12 februari 2019 om 08:12
WZAWZDB my hairy ass
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:45
Voetbal is een teamsport, behalve bij Ajax. Daar lopen egoïsten die alleen aan geld denken. Als Amsterdammer voel ik steeds meer aversie tegen de club die ik van kind af aan heb aangehangen. Alles binnen de club draait om geld, niet om het publiek vermaken met leuke wedstrijden. En de spelers gaat het helemáál alleen om geld en status, die willen veel verdienen in het buitenland, dondert niet of je in je hele leven geen prijs hebt gewonnen. Prutsers!
Vind ik leuk
deltiaan +1480
dinsdag 12 februari 2019 om 08:55
maar zo'n geweldenaars zijn het niet bij ajax , maar dat denken ze wel.????
Vind ik leuk
Ajacied61 +209
dinsdag 12 februari 2019 om 08:56
De stelling luidt kan AJAX het nog recht trekken. Het antwoord is ja, maar alleen als de technische staf keihard de selectie gaat aanpakken. De spelers moeten gaan beseffen dat je alleen een transfer verdient als je goed presteert.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:07
Als ze zo door voetballen dan kunnen ze een transfer wel vergeten want dan komt er helemaal geen club voor ze.
Vind ik leuk
Mari +13381
dinsdag 12 februari 2019 om 09:56
Ik denk dat de positie die bepaalde spelers zich hebben verworven debet is aan het minder presteren.
Slechts 1 oplossing: pak die msn(nen) aan. Zondag wissel en niet inbrengen.
Alleen dan laat je zien dat de gesprekken zin hebben gehad.
Doe je het niet dan wordt het erger en lig je er aan het eind van het seizoen eruit.
Grijp in voor Sar/Overmars met je gaan praten
Vind ik leuk
DeNeutrale +291
dinsdag 12 februari 2019 om 10:24
Ik heb niet het idee dat Ajax alle 13 wedstrijden gaat winnen. PSV mag er 11 winnen.
Vind ik leuk
Machtman +22
dinsdag 12 februari 2019 om 11:06
HET SZ VALT NOG BEST TE REDDEN!!!MAAAAAR OP EEEEN VW!!! AJAX ZAL HARDER MOETEN GAAN WERKEN MEEEER MOTIVATIE MEEEER DICIPLINE MEEEER MENTALITEIT. EEENNN MISSCHIEN NOG WEL HET ALLERBELANGRIJKSTE E. 'T. HAG MOET HET VELD RUIMEN. BIJ ZIJN KOMST HEB IK AL??? GEZET MAAR OOK HEM DE KANS GEGEVEN MAAR MIJN GEDULD IS NU VOORBIJ.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
dinsdag 12 februari 2019 om 11:09
En maar blijven graven, maar weten doet hij het niet!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 13:11
Ajax kan dit zeker rechtzetten als ze het zelf maar willen. Willen is kunnen.
Meer inzet en motivatie. Het hoofd alleen bij het spel houden en niet met
andere dingen bezig zijn. Ten Hag moet een keer met de vuist op tafel slaan of anders opstappen. Ze hebben meerdere keren laten zien dat ze het wel kunnen. Niet de slappe hap uithangen zoals de laatste wedstrijden het geval was. Ze zullen vanavond moeten laten zien dat het kan.
Met inzet kan een gelijkspel tot de mogelijkheden behoren.
Als ze spelen als tegen Heracles kan het wel 6-0 worden voor Real.
Laten we maar duimen dat er vanavond in elk geval goed gespeeld wordt.
Als je verliest terwijl je alles gegeven hebt is het geen schande. Real is
tenslotte de topper van Europa.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws