Perez: 'Er werd twee keer een verkeerde beslissing genomen, naar mijn mening'

Perez: 'Er werd twee keer een verkeerde beslissing genomen, naar mijn mening'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 09:18di 12-02-2019 om 09:18

Pol van Boekel heeft twee foute beslissen genomen tijdens FC Utrecht - PSV, zegt Kenneth Perez. De arbiter weigerde Luuk de Jong een strafschop te geven en legde de bal in de slotfase ook niet op de stip toen Simon Gustafson ten val werd gebracht. 

Van Boekel werd twee keer geadviseerd door de VAR, al belandde de bal geen enkele keer op de stip. Perez relativeert: "Er werd gezegd dat de VAR twee keer nadrukkelijk heeft aangegeven dat het penalty's waren."

"Het was niet nadrukkelijk, het was niet zo van: ik vind het een penalty, ga even kijken of je het goed hebt gezien", zegt hij bij Natafalen. "Wat me opvalt is hoe rustig het allemaal gaat. Dat vind ik heel knap. Er werd wel twee keer een verkeerde beslissing genomen, naar mijn mening."

Velen zijn het erover eens dat PSV vroeg in de wedstrijd een strafschop had moeten krijgen. In de slotfase dreigde het mis te gaan voor de Eindhovenaren. "Je zou maar PSV zijn en dan in de laatste minuut met 3-2 verliezen na de situatie met De Jong. Dat zou onacceptabel zijn", zegt Algemeen Dagblad-journalist Maarten Wijffels. Perez voegt toe: "In plaats van twee fouten, had hij er dan maar een gemaakt."

Lees ook: KNVB deelt discussie tussen Makkelie en Van Boekel 'Brengt hem toch ten val?'

Poll

Eens met Perez?

(673 stemmen)

Plaats een reactie

phritzzz +4227
dinsdag 12 februari 2019 om 09:20
Marchanderen is nooit goed
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:34
Varchanderen heet dat.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2147
dinsdag 12 februari 2019 om 09:22
Moeten nou alle analisten met precies dezelfde mening een topic krijgen? Kan je ze ook allemaal in 1 artikel gooien.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:35
Dit is zondagavond exact zo besproken bij Studio Voetbal en nou nog een artikel erover... pagina moet vol.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:38
Is waar wat je zegt, maar dit is inherent aan de behoeftes van de lezer. De lezer wil continu voorzien worden van content, dan krijg je dit soort artikelen.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2147
dinsdag 12 februari 2019 om 09:54
Daar heb je gelijk in, betrap mezelf dr vaak op dat ik om t kwartier kijk of dr nog nieuws is. Maakt niet uit hoe oninteressant, ik lees t wel allemaal.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
dinsdag 12 februari 2019 om 09:22
Het is natuurlijk niet goed om Utrecht geen strafschop te geven omdat wij er geen kregen!

Maakt mij er niet minder 'blij' om!
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
dinsdag 12 februari 2019 om 09:30
Of anders om , toch ?
Bij de Topclubs de beste scheidsrechters er op zetten.
Bij Feyenoord- Ajax viel de scheidsrechter nagenoeg niet op.
En zo hoort het.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:36
Was daar een scheids bij dan ?
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
dinsdag 12 februari 2019 om 09:52
👍👍
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
dinsdag 12 februari 2019 om 09:25
Wat Perez vindt is niet zo belangrijk in deze. Het is een oud-PSV speler, die hier niet het achterste van zijn tong laat zien...

Over de gehele wedstrijd was Pol van Boekel niet op zijn scherpst. Buiten de 2 VAR momenten, zat hij vaker fout en was het een wonder dat hij nog beoordeeld werd met een 4...
Vind ik leuk
The Iceman +14686
dinsdag 12 februari 2019 om 09:32
Perez heeft in alle rode shirts muv die van Feyenoord en Utrecht gespeeld. Op vooringenomenheid ten faveure van PSV heb ik hem nooit kunnen betrappen. Verder eens dat Van Boekel drama was en dit weekend maar beter een kelderklasser kan fluiten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 09:36]
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
dinsdag 12 februari 2019 om 09:43
Perez kan niet zeggen dat Utrecht benadeeld is, want dan krijgt hij uit Eindhoven boze berichtjes. Daarmee zeg ik niet dat hij het had moeten zeggen, ik zeg alleen dat hij het achterste van zijn tong niet kan laten zien... 😉


Van Boekel mag van mij een paar weken 3e divisie fluiten ja...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 09:44]
Vind ik leuk
Fritske01 +4833
dinsdag 12 februari 2019 om 10:01
In tegenstelling tot veel analisten heb ik Perez nog nooit gespot bij een thuiswedstrijd van Psv. Zo close is hij helemaal niet en ik vind hem vrij authentiek.
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
dinsdag 12 februari 2019 om 11:44
Dat mag jij vinden... ik denk dat hij zich zo nu en dan inhoudt, als het om PSV gaat... 😉
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
dinsdag 12 februari 2019 om 10:41
Perez heeft bij AZ, PSV, Ajax en Twente gezeten.
En alleen met de laatste club kampioen geworden.
En bij de eerste club het langst gezeten.
Waar haal jij je argument dan dat hij voor PSV is?
Lijkt mij eerder of voor AZ of voor Twente.
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
dinsdag 12 februari 2019 om 11:42
Waar zeg ik dat hij voor PSV is? Dat zeg ik dus niet! Je moet niet zelf dingen verzinnen...

Hij heeft een PSV verleden, hij komt daar ongetwijfelt regelmatig, kent er mensen, dus zal hij zich zo nu en dan inhouden met zijn commentaar. Heel logisch...
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
dinsdag 12 februari 2019 om 10:05
Van Boekel voelt een wedstrijd niet aan. Loopt meerdere malen in de weg , en wil o zo graag er bij horen.
Waarom maakt hij het zich niet makkelijk en neemt het advies over.?
Waar is anders de VAR voor ?
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
dinsdag 12 februari 2019 om 11:46
Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
pico323 +7302
dinsdag 12 februari 2019 om 09:31
psv word gewoon gematst door van Boekel en de knvb.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1135
dinsdag 12 februari 2019 om 09:35
Dan heb je het echt niet begrepen.
Lees eens goed.
Iedereen is het eens.
Hij had ZOWEL PSV als Utrecht een pingel kunnen/moeten geven.
Hoezo wordt dan alleen PSV gematst??? Slaat nergens op wat je zegt dus.
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
dinsdag 12 februari 2019 om 09:50
Kijk even naar de overtreding op Kramer, vlak voor de 2-2. Van Boekel ziet het, doet niets, geeft voordeel, omdat Utrecht balbezit had. Echter, dat balbezit was onder druk, dus voordeel had Utrecht niet en binnen enkele seconden na het voordeel was Utrecht de bal kwijt. Voorzet en hup, 2-2...

Van Boekel had moeten fluiten na de overtreding op Kramer en anders direct na het balverlies (wat de regels ook toelaten). Dus je kunt prima stellen dat PSV gematst is...
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1135
dinsdag 12 februari 2019 om 10:20
Bij de 2-0 van Utrecht had hij ook kunnen/moeten fluiten voor een overtreding op Lozano.
Zo kan je bezig blijven.
Vind ik leuk
pico323 +7302
dinsdag 12 februari 2019 om 10:29
joh kijk naar het gemiddelde psv word zo vaak gematst. meer dan andere clubs. maar ik snap dat je dat niet wil zien als psv supp
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1135
dinsdag 12 februari 2019 om 10:38
Ik kan daar heel objectief naar kijken hoor. Maar we zijn het gewoon niet eens.
Prima toch?
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
dinsdag 12 februari 2019 om 10:44
Gemiddeld worden zowel Ajax als PSV meer gematst dan welke andere club dan ook.
Het is gewoon een gegeven dat de topclubs altijd het voordeel van de twijfel krijgen.
Zo ook internationaal.
Barcelona wordt vaker gematst dan bv Rapid Wien
Vind ik leuk
pico323 +7302
dinsdag 12 februari 2019 om 11:11
nou dat klopt het toch wat ik beweer
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
dinsdag 12 februari 2019 om 11:46
Dat is niet zo, er werd namelijk geen overtreding op Lozano gemaakt. Er werd zuiver de bal gespeeld, dus je moet niet iets verzinnen om iets wat recht is, krom te lullen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:34
Als je het terugkijkt, ze zeggen dat hij wegglijdt maar dat is niet zo. Hij stormt op die van Utrecht af en valt daardoor bijna voorover tegen hem aan. En dan die arm erbij, we zijn goed weggekomen, maar waren anders wel enorm genaaid geweest door die eerste fout van Polleke.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:36
Hij glijd niet weg? Zeg je dat serieus zelfs nadat je 12 x de herhaling gezien hebt?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:38
Yep. En dan ben ik nog een PSVer ook nog.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:41
Nou een beetje dan maar dat veroorzaakt hij toch wel zelf door zo onbesnut in te komen. Is toch wat anders dan hij glijdt uit en kan daar niks aan doen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:47
Nee joh, hij glijd 100% uit maar dan is het alsnog een penalty. Bij de Jong, die gaat als een neergeschoten hert liggen maar is een penalty
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:58
Mooi dat iedereen zo zijn eigen interpretatie heeft. En wij allemaal maar mopperen op de scheids.
Vind ik leuk
Leedz +7446
dinsdag 12 februari 2019 om 09:37
Vond het trekken bij de Jong te zwaar voor een penalty, die van Utrecht was uiteraard wel een penalty
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:39
Zijn vrouw niet.
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
dinsdag 12 februari 2019 om 09:47
Wat bij De Jong nog uit te leggen valt is dat hij nauwelijks hinder heeft van het vasthouden en dat hij gemakkelijk inzakt, op het moment dat hij ziet dat hij de bal nooit zou krijgen. Met of zonder vasthouden, hij had die bal nooit gekregen...
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
dinsdag 12 februari 2019 om 10:47
Is een drogreden.
Was het niet bij Excelsior een paar weken geleden dat er een goal werd afgekeurd omdat een speler vanuit buitenspel situatie deelnam aan het spel door een speler te blokken terwijl de bal niet eens 20 meter bij hun in de buurt was?
Het blokken werd niet bestraft maar omdat hij buitenspel stond.
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
dinsdag 12 februari 2019 om 11:40
Ik zeg, het valt nog uit te leggen en jij pareert dat met een buitenspelsituatie? Sorry, dat is appels met peren vergelijken...
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
dinsdag 12 februari 2019 om 12:10
Nee ik vergelijk jouw argumentatie dat hij (de Jong) niet meer bij de bal kon.
Nou die ene speler (weet niet eens wie of welke club meer) kon dus ook never nooit bij de bal om te kunnen verdedigen maar werd dus wel afgefloten.
Vind ik leuk
Justin Kees +1267
dinsdag 12 februari 2019 om 13:33
Het blijft een vergelijk tussen appels en peren. Het zijn 2 totaal verschillende situaties...
Vind ik leuk
LuckyLuuk +156
dinsdag 12 februari 2019 om 10:21
Te zwaar voor een penalty??? Die kende ik nog niet.....ik hoop dat je bedoelt te licht.....enniewee...wat jij vindt moet je naar de politie brengen.... iedereen zag dat het TWEE pingels waren....dus die VAR kan nu alvast met de VUT.... heeft toch geen zin zo...
Vind ik leuk
Leedz +7446
dinsdag 12 februari 2019 om 10:40
Ja en ook ik maak fouten ben namelijk menselijk, jij daarentegen bent vast een robot met al je ...en... en om inhoudelijk te reageren lees het bericht van Justin Kees hierboven hij heeft nauwelijks hinder en laat zich pas vallen op het moment hij niet meer bij de bal kan
Vind ik leuk
LuckyLuuk +156
dinsdag 12 februari 2019 om 21:44
Tja, lees jij de reactie daarop maar weer van Rey voetbal...
Vette overtreding op Lozano....niet gefloten... counter....2-0... Ook een nepdoelpunt dus.... fluiten is gewoon vaak ondermaats....en alleen haters gaan huilen dat een partij voordeel of nadeel heeft.... laat me niet lachen....
Vind ik leuk
legasy +197
dinsdag 12 februari 2019 om 09:40
PSV had minimaal 2 strafschoppen moeten krijgen,de beelden liegen niet!
Vind ik leuk
Gelukshand +536
dinsdag 12 februari 2019 om 09:47
Ik heb de oplossing: gewoon het publiek laten stemmen wat of het een penalty is of niet.

Het geld wat er mee wordt verdient gaat naar de club die gestraft wordt. Daarmee kunnen sommige clubs van hun kunstgras af.

Daarmee vang je dus 2 vliegen in 1 klap.

Als jullie denken dat dit een voordeel voor Ajax is dan is dat zeker niet want er zijn meer Anti-Ajacieden dan Ajacieden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:48
Het publiek in het stadion dan? Haha dus thuisploeg heeft dan 100% kans en uitploeg 0%!
Vind ik leuk
Gelukshand +536
dinsdag 12 februari 2019 om 09:51
Nee, tv kijkers. Die kunnen het beste beslissen. Stadion gangers zijn uitgeloten van stemmen, door gps tracking bepaald.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:53
Haha maar dan heeft bijvoorbeeld Ajax en Feyenoord toch alsnog meer voordeel dan FC Zwolle
Vind ik leuk
Gelukshand +536
dinsdag 12 februari 2019 om 10:01
Hoezo? Er is onderzoek gedaan naar hoeveel supporters ieder club heeft. Ajax kwam maar tot 3 mil en Feyenoord en PSV of 1.5 mil. Dat betekend even uitgerekend dat Ajax geen meerdeheid heeft en PSV en Feyenoord ook niet.
Want we leven in een samenleving waarin 11 miljoen mensen een smartphone bezitten.

Voorbeeld: Er wordt een overtreding gemaakt op een Ajacied in het strafschopgebied. Iedereen krijgt dan situatie voorgeschoteld op zijn telefoon met beeld en al en dan mag er worden gestemt. Ajacieden stemmen voor, andere stemmen tegen. 7 mil tegen 3 mil voor, penalty verworpen.
Dat geld dan ook voor Feyenoord.
En zo krijgt niemand een penalty.

Prima toch? zo is het toch altijd, zo krijg je ene keer makkelijke gegeven penalty en zo krijg je geen penalty terwijl er een moordaanslag word gepleegd.
Vind ik leuk
Quareck +7454
dinsdag 12 februari 2019 om 10:13
Dan leggen we de wedstrijd een half uurtje stil, André Hazes jr zingt een liedje en dan komt Gaston met een gouden envelop met daarin het verlossende antwoord. En de uitslag is!!!!:::: dat ziet u na de reclame. Een voetbalwedstrijd wordt een dag vullend programma
Vind ik leuk
Gelukshand +536
dinsdag 12 februari 2019 om 10:29
RTL kan dat wel gebruiken, daar kijkt namelijk niemand meer naar.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
dinsdag 12 februari 2019 om 10:49
Ha ha.......mooi man
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:23
Misschien toch nog eens je examen wiskunde overdoen maatje
Vind ik leuk
Gelukshand +536
dinsdag 12 februari 2019 om 10:28
Hoezo? dacht je dat alle mensen zoude reageren dan?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:24
Nou, er dan maar van uitgaande dat niet alle mensen reageren gaat jouw berekening helemaal niet op. Maar laten we hier mee ophouden, schiet niet op en zal nooit werkelijkheid worden! Fijne dag
Vind ik leuk
Korm +39426
dinsdag 12 februari 2019 om 09:48
Het waren inderdaad 2 penalty's. al met al is de 2-2 een terechte uitslag
Vind ik leuk
Hvdp +1574
dinsdag 12 februari 2019 om 09:59
Hij heeft zelfs 3 fouten gemaakt
PSV géén penaltie
Utrecht géén penaltie
Maar ook zaterdag bij Heracles-Ajax als var Ajax géén penaltie gegeven bij die dubbele handsbal
Bizar dat hij blijft volhouden dat alleen hij het goed zag
Wat moet de bond doen met iemand die zo duidelijk de spelregels negeert?
Voorlopig even niet meer fluiten
Zondagavond was hij ook nog te zien in het programma “bed en breakfast”
Hij floot daarin een wedstrijd “walking football”
Ook dat ging hem niet goed af

Vind ik leuk
Quareck +7454
dinsdag 12 februari 2019 om 10:15
Het viel me wel op dat “team bed en breakfast” redelijk koel was in de afwerking. Die hadden duidelijk getraind!
Vind ik leuk
Hvdp +1574
dinsdag 12 februari 2019 om 10:51
van boekel kon het nivo hier ook echter nauwelijks aan
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:14
Perez heeft zn mening toch al gegeven bij foxsports? Hij zat toch live in de uitzending? Nou weten we het wel over die 2 kleine fouten. Er werd niet gezegd : pol dit zijn penalty’s ga maar eens kijken. Nee,er werd gezegd : ik het dit en dat gezien ga zelf ook nog een keer kijken. Hij vond het te licht. Punt!
Vind ik leuk
Mama +408
dinsdag 12 februari 2019 om 10:17
Ja ja, nu weten we het wel. Maximaal 1 dag het er over hebben. Huilebalken
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:18
Zoet haalt in de laatste aanval van Utrecht Kerk neer. Speelt absoluut de man en totaal niet de bal. Was ook een penalty, maar daar wordt niet eens meer over gesproken of gekeken bij de VAR. Waarschijnlijk omdat de wedstrijd daarna werd afgefloten. Maar was ook een pingeltje.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 02:11
Je moet nog een keertje gaan kijken
Ik herinner me namelijk dat zoet de bal pakt en kerk op volle snelheid op hem in loopt
De waarheid zal wel ertussenin liggen 👍👍
Vind ik leuk
Tiemen +85
dinsdag 12 februari 2019 om 10:18
wat een eigenwijze kneus deze scheidsrechter, schijt aan iedereen, waarom zijn ze eigenlijk met var begonnen als zulke zelfingenomen gasten toch doen wat ze willen. Wanneer komt het op het scherm in het stadion? Anyhow laat van Boekel maar de kkd fluiten, oprotten met zulke gasten.
Vind ik leuk
Ikkuh +1074
dinsdag 12 februari 2019 om 10:18
Die fout van Dumfries was geen penalty, maar ja smeerlap Perez is nog nooit onafhankelijk geweest dus...
Vind ik leuk
Harmmm +176
dinsdag 12 februari 2019 om 10:38
Als PSVer zijnde; was gewoon een penelty, hoe lullig ook. Anderzijds is het wel terecht dat PSV zodoende deze wedstrijd niet verliest, dat hadden ze uiteraard niet verdiend.
Vind ik leuk
Harmmm +176
dinsdag 12 februari 2019 om 10:34
Wat ik de grootste mysterie vind is wrm Pol niet is gaan kijken bij het de Jong moment en bij Dumfries wel. Er wordt gezegd omdat die bij de Jong de situatie al had waargenomen, maar dit was bij Dumfries ook het geval, dat duidelijk naar voren komt in de beelden. Makkelie is bang zelf een fout te maken en durfde naar mijn mening niet duidelijk genoeg te maken dat hij gewoon moest kijken. En dat mag je best doen in een situatie waar duidelijk is dat het gwn 2 x een penelty is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 10:36]
Vind ik leuk
AZ14 +197
dinsdag 12 februari 2019 om 11:40
Valse Competitie
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:35
Overtreding op De Jong was een pingel. Overtreding van Dumfries niet.
Vind ik leuk
barry m +476
dinsdag 12 februari 2019 om 14:57
af en toe zit het mee en af en toe zit het tegen.
vind dat de situatie maar een beetje word overdreven.
het is voetbal maar er word steeds strenger na gekeken en er worden steeds meer eisen gesteld aan de sport. ( omdat de bedragen in het voetbal abnormaal hoog zijn)
je begint met voetbal omdat het leuk is , zonder stres etc
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws