Clasie over Van Hanegem: 'Naar zulke mensen móét je wel luisteren'

Clasie over Van Hanegem: 'Naar zulke mensen móét je wel luisteren'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 10:46di 12-02-2019 om 10:46

Jordy Clasie heeft een bijzondere band met Willem van Hanegem. Dat vertelt de middenvelder in gesprek met Voetbal International, dat een speciale editie maakte ter ere van de vijfenzeventigste verjaardag van De Kromme.

"Ik woonde bij de familie Van Hanegem om de hoek en was bevriend met Boy, de zoon van Willem. Samen waren we vaak op straat te vinden, altijd maar voetballen", vertelt de middenvelder van Feyenoord aan Voetbal International. "Aan spelen bij een club dacht ik nooit, maar Boy was lid van DSK uit Haarlem en zo ben ik er ook terechtgekomen. Willem stimuleerde dat ik er ook moest gaan spelen. Je zou dus eigenlijk wel kunnen zeggen dat ik door Willem ben gaan voetballen."

In het verleden sprak Clasie regelmatig met Van Hanegem. "Met Willem praat je vooral over voetbal in het algemeen. Maar alleen door dan te luisteren, leer je al veel. Ik heb hem natuurlijk nooit in het echt zien spelen, dus ben ik hem op een gegeven moment gaan opzoeken op internet. Dan zie je Johan Cruijff en Willem samen en besef je wat voor een grote speler hij is geweest. Naar zulke mensen móét je wel luisteren."

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 10:49
Mijnheer van Hanegem, van Harte gefeliciteerd met uw 75e verjaardag.
Vind ik leuk
Mario 1 +1930
dinsdag 12 februari 2019 om 11:18
Ja Willem kent en ziet het spelletje goed.
Dood zonde dat deze man geen functie heeft bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Akela +70
dinsdag 12 februari 2019 om 17:36
Da's pas de 20ste.
Vind ik leuk
Janzijnvader +16871
dinsdag 12 februari 2019 om 10:49
Ik ben gaan voetballen door Melvin Platje, verschil moet er zijn.
Vind ik leuk
pico323 +7350
dinsdag 12 februari 2019 om 11:12
leuk heel leuk.
Vind ik leuk
J Kiprich +18844
dinsdag 12 februari 2019 om 11:22
Dan heb je nog het goede opgepakt, ik kreeg alleen jeuk van hem.....
Vind ik leuk
AZVork +1212
dinsdag 12 februari 2019 om 12:43
Dan ben je wel een echte liefhebber Jan.
Vind ik leuk
Koeien +3442
dinsdag 12 februari 2019 om 15:19
Hoezo, Melvin is een inspiratie voor velen!

De baller van Bali,
de Maradonna van de Maas,
De hand van Melvin,
De Pelé van de palingvissers,
de Platje die alle vrouwen willen hebben

de absolute Cultvoeballer der Nederlandsche velden!

#MelvForPresident
Vind ik leuk
AZVork +1212
dinsdag 12 februari 2019 om 16:59
Inderdaad. Melvin is een cultheld net als die Smeets die bij TOP Oss voetbalt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:51
Hoe vaak gaat dit bericht nog gerecycled worden?
Vind ik leuk
Jagoklaas +11
dinsdag 12 februari 2019 om 10:51
Alleen jammer dat willem nooit kritisch is op jordy. Want is hij op dit monent echt een toegevoegde waarde?
Vind ik leuk
Bep Slatter +11541
dinsdag 12 februari 2019 om 11:04
Afgelopen weekend was hij wel belangrijk, het heeft wel even geduurd helaas.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:54
Van Hanegem wordt steeds meer de Sjaak Swart van Rotterdam
Vind ik leuk
Deck010 +9301
dinsdag 12 februari 2019 om 11:16
Met één groot verschil; Als Feyenoord kut speelt zegt hij dat gewoon. Willem geeft niet de schuld aan het veld, de scheids of de slechte thee in de kleedkamer.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:37
Dat ben ik met je eens en laten we hopen dat dat zo blijft! Over zijn deskundigheid begin ik steeds meer te twijfelen, maar hij heeft gelukkig nog wel zijn waardigheid
Vind ik leuk
onra +7
dinsdag 12 februari 2019 om 15:13
Hoe kun je aan hem gaan twijfelen.1 van de grootste voetballers die wij hebben gehad.
Vind ik leuk
Gelukshand +618
dinsdag 12 februari 2019 om 10:55
Daar ben je dan mooi klaar mee. Hoe groot is Classie eigenlijk, hij ziet er zo klein uit, of is mijn tv zo klein of zit er te ver van af?
Vind ik leuk
Deck010 +9301
dinsdag 12 februari 2019 om 16:18
Volgens mij ben jij Sjaak Swart. Het ligt aan Clasie, je TV of de afstand....kan zeker niet aan je ogen liggen?
Vind ik leuk
Gelukshand +618
dinsdag 12 februari 2019 om 16:36
Het Kan vrij zeker niet aan mij ogen liggen. Ik ben vrij kort geleden nog getest? Is het raadzaam om een second oppion te nemen, betaal je die?

Zo ja, stuur geld naar: Giro blinde-kip-die-voor-Ajax-is.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:55
als hij een oprechte mening heeft de kromme,dan moet hij ook zeggen dat clasie er echt geen kut van kan
Vind ik leuk
3Bier +12935
dinsdag 12 februari 2019 om 10:58
Van Hanegem is over het algemeen wel redelijk objectief. Maar over Clasie helaas nooit. Die kan bij hem niks fout doen.
Vind ik leuk
Ruud1987 +5632
dinsdag 12 februari 2019 om 11:11
Nee sorry, Willem van Hanegem is alles behalve objectief.

Betekend niet dat ie er altijd naast zit maar objectief is hij niet.

Zag em laatst bij VTBL daar ergerde ik me groen en geel aan zijn anti Ajax praatje ongefundeerd zonder feiten.

Maar goed het blijft een levende legende en verdient ons respect, net als Sjaak Swart.
Vind ik leuk
3Bier +12935
dinsdag 12 februari 2019 om 11:17
Ja je hebt ook wel een beetje gelijk. Maar laat ik het zo zeggen: van Willem kan ik het wel hebben. Net als Jan Boskamp.
Sjaak vind ik geweldig.

Jij was dus die ene kijker van VTBL?
Vind ik leuk
Ruud1987 +5632
dinsdag 12 februari 2019 om 11:46
Ja ik kan het ook wel hebben van die iconen :D

Ik was idd die ene kijker hahaha willem zat er dus wou het wel even zien, net als toen Ronald Koeman er zat.

Verder heb ik het niet meer gezien helaas hahaha...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:59
En nu nog naar Gio luisteren, Jordy Clasie
Vind ik leuk
bert +462
dinsdag 12 februari 2019 om 13:57
Die jongen kan niet ballen
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:01
".... en ik ben heel blij dat Willem me op mijn 25e heeft gestimuleerd te voetballen"
Vind ik leuk
Dirk Zaal +131
dinsdag 12 februari 2019 om 11:04
jammer dat je te vroeg naar het buitenland gegaanals jonge spelers moeten jullie is een paarj aar bij een club blijven voetballen
niet gelijk hét gr geld
in die periode pak je je ptemies
soeel je eigen in het ned.elftal
dan pakbjecook je geld nu weggegaan op de bank
geen ne.elftal
kom terug met hogeverwachtingen voor je zelf en sup. komt in een heel ander taem terecht
dan moet je maar afwachten of diezelfde klik er weer is
als toen nu heeft het tijd en aanpassing nodig
toen speelde je met jongens waar je jaren mee heeft gevoetbald
maar geeft nooit op
stel je doel
en ga er met elkaar voor
toen in die tijd
waren het club voetballers
nu zijn jullie meer zzpers
ieder voor zich
hoop dat dat weer terug kom gewoom
met elkaar een doel stellen en met wat jeugd inpassen en begeleiden
met advies niet te veel naar die makelaars luisteren die vullen hun zakken .wat interesseren die luibnou dat je op de bank tetecht kom
je heeft voorbeelden zat
succes
Dirk uit Arnhem

Vind ik leuk
Oeb +277
dinsdag 12 februari 2019 om 11:21
ruig verhaal,makkelijk te lezen ook,lekker kort.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:22
Ik speelde toen ook bij DSK maar weet wel dat je Willem gewoon kon aanspreken zolang het maar niet over voetbal ging. Hij kwam daar naar zijn zoon kijken en niet om te discussiëren over het voetbal. Hele lieve en open man, heb zijn tuin nog bestraat in de zuiderpolder. Blijft een bijzondere man.
Vind ik leuk
rinirat +3306
dinsdag 12 februari 2019 om 11:24
Clasie moet zo gauw mogelijk terug naar zijn eigen club ,voegt niets toe aan Feyenoord.
Dat hij een band had met v Hanegem wisten we al.
Hij heeft er weinig van opgestoken kan alleen achteruit en breed.
Is ook niet goed genoeg voor Feyenoord.
Vind ik leuk
F-Troop +208
dinsdag 12 februari 2019 om 11:41
..ga jij eens heel snel in de hoek staan..en schaam je voor je spel..
Vind ik leuk
Smithsonian +41660
dinsdag 12 februari 2019 om 11:58
En jij moet opzouten.

Trage tuinkabouter.
Vind ik leuk
bert +462
dinsdag 12 februari 2019 om 13:57
Is net een baby met voetballen schouder duw en hij ligt in de WAO
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:25
naar meneer van Hannegem moet ja altijd luisteren.
Want die heb altijd gelijk
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 06:00]
Vind ik leuk
Smithsonian +41660
dinsdag 12 februari 2019 om 14:01
annegem :)))
Vind ik leuk
deltiaan +1387
dinsdag 12 februari 2019 om 12:58
je kunt praten over Willem wat jij wil Clasie je komt gewoon te kort Sorry
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:28
Moesten meer mensen doen en zeker bij Feyenoord.
Vind ik leuk
bert +462
dinsdag 12 februari 2019 om 13:56
Hij kon toch alleen een potje voetballen,maar als trainer overal ontslagen en mislukt,waarom altijd dat melige,je kan niets van hem leren een trainer leertje iets,en daarin is hij mislukt.
Vond hem wel een aardige voetballer.las op vz dat hij het jammer vond dat de transfer naar Ajax vroeger mislukt was.dus hij wilde heel graag naar Ajax maar Michels wilde hem niet te traag
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:28
Wat Lamprou betreft,hebben we waardig behandeld,in 020 wordt hij gelijk vervangen
Kunnen ze Onana ook gedag zeggen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 14:29]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:30
Wat Lamprou betreft,hebben we waardig behandeld,in 020 wordt hij gelijk vervangen
Kunnen ze Obama ook gedag zeggen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 14:42]
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1864
dinsdag 12 februari 2019 om 15:43
Wat een 2 slijmballen buj elkaar zijn dat zwg echt 2 misselijkmakende figuren ... van hangen wilde dat clasie terug keerde bij feyenoord .... zoveel clubliefde heeft hij .. clasie gaat voor feyenoord zelfde categorie als vd vaart die weisterman aanbevool bij ajax
Vind ik leuk
BenikBen +109
dinsdag 12 februari 2019 om 15:58
Clasie moet retour afzender. Voegt totaal niks toe en houd eigen spelers uit de basis.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 00:02
De Kromme, geweldige vent en kenner van de voetbalsport. Beste Nederlandse middenvelder ooit of iig één van de beste. Vriendelijke vent ook. Niets mis mee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws