Overmars: 'Bij schouderklopje nummer 86 denk je: ik ben echt de beste'

Overmars: 'Bij schouderklopje nummer 86 denk je: ik ben echt de beste'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 11:51di 12-02-2019 om 11:51

Marc Overmars stelt dat het bij spelers in het hoofd gaat zitten wanneer ze veel complimenten krijgen. De directeur voetbalzaken van Ajax kende zelf als speler ook meerdere succesvolle periodes.

"Het ging zes maanden lang zo goed", verklaarde hij na de 6-2 nederlaag van Ajax bij Feyenoord tegenover NRC Handelsblad. "Ik weet nog als speler: als je overal schouderklopjes krijgt, dat gaat in je kop zitten."

"Bij schouderklopje nummer 86 denk je: Jezus, ik ben echt de beste", vervolgt Overmars. "Daarom krijg je af en toe die mokerslag. Als een bokser die KO gaat. Als je daarna maar wel weer bij de les bent." Dat laatste gebeurde niet, want Ajax verloor afgelopen weekend op bezoek bij Heracles Almelo. De Amsterdammers kennen een zeer matig begin van de tweede seizoenshelft. Woensdag wacht een zware opgave in de Champions League. In de achtste finale is Real Madrid de tegenstander. Ajax speelt eerst thuis.

Poll

Heeft Ajax kans tegen Real Madrid?

(8971 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +12081
dinsdag 12 februari 2019 om 11:53
Hoeveel schouderklopjes heeft Overmars al van de RvC gehad?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:58
Meer dan jij van de juffrouw.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:35
Is alleen ten Hag schuld
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 15:07
Het is de hedendaagse mentaliteit. Als bij PSV Luuk de Jong klaar is is het ook zelfde verhaal. Lopen spelers die veel meer talent hebben maar niet de kop van Luuk erop. Keer op keer inzet tonen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32039
dinsdag 12 februari 2019 om 12:10
De Slogan in huize Ajax = Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste.....Ja, dan ga je er in geloven
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:57
De tune van psv: simply the best van T. Turner! Tja arroganter kun je het haast niet bedenken...
Kortom je lult maar wat in de ruimte, en bent zelf niets beter.
Vind ik leuk
3Bier +12581
dinsdag 12 februari 2019 om 13:31
Eendracht maakt macht, ook zo'n heerlijke down to earth slogan....
Vind ik leuk
Plattekar bv +32039
dinsdag 12 februari 2019 om 19:12
Pag 819 zegt iets anders...we are simply the best....
Vind ik leuk
Darter 876 +793
dinsdag 12 februari 2019 om 19:28
Teletekst supporter!!🙈😅😜
Vind ik leuk
HupHolland +3482
dinsdag 12 februari 2019 om 13:30
.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:38]
Vind ik leuk
HupHolland +3482
dinsdag 12 februari 2019 om 13:32
86 Miljoen voor Frenkie.... of was het toeval dat Overmars het nummer 86 noemde.

Het gaat in ieder geval wel in je hoofd zit, dat dan weer wel.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12081
dinsdag 12 februari 2019 om 13:39
Overmars is zelf er ook teveel mee bezig.
Hij had zelf het record als duurste Nederlandse speler tot aan Van Dijk vorig jaar.
Nu, net iets erboven, heeft hij dat record weer maar dan als TD.

Ik zeg het nogmaals Overmars zit daar voor Overmars, niet voor Ajax.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1093
dinsdag 12 februari 2019 om 11:56
Kans heb je altijd!
Succes morgen Ajax.
Voor de Europese punten juich ik mee.
Goed voor het totale NL voetbal als ze goed resultaat halen.
Vind ik leuk
Echt? +5257
dinsdag 12 februari 2019 om 12:20
Nog beter als de arrogantie er uit geramd wordt
Vind ik leuk
Arvin +6673
dinsdag 12 februari 2019 om 12:30
Ten koste van wat? Ik heb liever dat Ajax wint hoor. Los van de Europese ranglijst ook gewoon Nederlandse trots. Van mij mogen ze de CL winnen, dan hebben ze ook de energie niet meer voor de eredivisie 😉.
Vind ik leuk
Echt? +5257
dinsdag 12 februari 2019 om 12:33
Heeft helemaal niks met Nederlandse trots te maken. Sowieso is het stupide om trots te zijn op iets dat je niet zelf hebt gepresteerd.
Vind ik leuk
Arvin +6673
dinsdag 12 februari 2019 om 12:57
Als dat juist is is elke voetbalfan toch stupide? We juichen aan het eind met z'n allen om de gewonnnen prijzen van onze club terwijl we daar (buiten betalen voor kaartjes) niks aan bijdragen.

Dan ben ik maar stupide, ik geniet van goed voetbal en ben trots op elke Nederlandse (sport) prestatie. Alsof jij niet juicht als Nederland goud pakt op de Olympische Spelen.
Vind ik leuk
phritzzz +4211
dinsdag 12 februari 2019 om 12:37
Ben het met je eens Arvin!
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
dinsdag 12 februari 2019 om 12:26
Ik juich met je mee!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:39
Geef ten Hag zijn zuur verdiende ontslag
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
dinsdag 12 februari 2019 om 11:58
Ach Marc, morgen gewoon een prestatie neerzetten tegen die Spaanse zeikerds. Zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
dhrwobo +40104
dinsdag 12 februari 2019 om 12:08
Maar 86 schouderklopjes, of zoals je het in Marc's geval moet noemen: "Iemand die bijna met z'n voeten op minimarc stapte, maar net op tijd in de gaten kreeg dat daar beneden nog een minimensje liep."
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
dinsdag 12 februari 2019 om 12:08
Oké.
Vind ik leuk
danny1974 +1963
dinsdag 12 februari 2019 om 11:58
Ps zin in morgen...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:58
ik zeg 1-1 morgen , is gewoon een andere wedstrijd waar je ingaat ,je wil je dan in de kijker spelen op het hoogste niveau , en daar is ziyech goed in , hoop voor het nl voetbal dat ajax wint ,maar dat zie ik niet gebeuren
Vind ik leuk
frhoi +1507
dinsdag 12 februari 2019 om 11:59
werkt dat zo ja ?


ajax is echt heel goed !! * geeft schouder klopjes *
Vind ik leuk
Topdrie +3430
dinsdag 12 februari 2019 om 11:59
Een topcoach weet dat soort zaken te managen. Het is niet iets van de laatste jaren dat Ajaxspelers schouderklopjes krijgen. Wie heeft de huidige coach trouwens aangesteld?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:03
Dan overschat je toch echt de rol van een trainer.
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
dinsdag 12 februari 2019 om 12:09
Ja, want hoe zou-ie dat in vredesnaam moeten "managen"?
Vind ik leuk
Topdrie +3430
dinsdag 12 februari 2019 om 12:24
Hoeveel schouderklopjes zouden de spelers van 1994/95 hebben gekregen? Ondanks alle lof wist van Gaal iedere speler in dienst van het team te laten spelen. Ten Hag heeft te weinig grip op deze groep waardoor het als los zand uit elkaar valt.
Vind ik leuk
#Keizerout +41357
dinsdag 12 februari 2019 om 12:48
Die selectie was gemiddeld wel even iets ouder.
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
dinsdag 12 februari 2019 om 13:27
In dat team was wel een natuurlijke hiërarchie aanwezig, m.n. door de aanwezigheid van Rijkaard. En in mindere mate Danny Blind.

En die tijd (zonder social media, zonder opgeblazen transfermarkt) is niet te vergelijken met nu.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:27]
Vind ik leuk
M +173
dinsdag 12 februari 2019 om 12:13
Een topcoach is inderdaad nodig om dit te managen.
Van een coach die zelf niet veel heeft gepresteerd als speler en of coach accepteren deze spelers, die denken het zelf beter te weten, toch geen kritiek.
Dus hoe goed een Ten Hag ook kan zijn of worden, hij is al redelijk kansloos om dit alleen te managen.
Daarvoor heeft hij hulp nodig van voormalig topspelers en of dat gebeurt weet ik niet. De enige in de staf is Aron Winter, de anderen zitten bij andere teams of in de directie.
Anders moet je een gearriveerde topcoach aanstellen, maar dat is voor een nederlands team bijna onmogelijk.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
dinsdag 12 februari 2019 om 12:31
Blijven er niet veel coaches over die zelf wel gepresteerd hebben als voetballer.
Ja Hiddink - te oud.
Van Basten - al geweest zonder resultaat
Van het Schip? - te licht
Van Bronckhorst - geen concurrent uit Rotterdam gewenst
Van Bommel - zit al bij PSV
Sjaak Swart - ja Sjaak Swart, of is hij geen trainer?
Vind ik leuk
M +173
dinsdag 12 februari 2019 om 12:47
Sjaak Swart - haha, onze supporter met zijn heerlijk gekleurde visie. Laat hij maar niet trainen, hij is veel te streng voor ze.
Maar ik bedoelde of gepresteerd als speler, of als coach.

Je hebt iemand nodig die boven de groep staat en daarvoor heb je aanzien nodig die je hebt behaald door eerder prijzen te hebben gepakt.
Wellicht is Jaap Stam volgend jaar een optie.

Maar ik denk dat Ten Hag het ook kan, maar dan niet alleen.
Dan zullen de oud-topspelers, die er genoeg rondlopen, hem openlijk moeten ondersteunen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
dinsdag 12 februari 2019 om 14:04
Jaap Stam lijkt mij ook wel een goede maar die zit nu pas bij PEC en heeft Zwolle nu op zijn hand.
Alhoewel dat natuurlijk niets zegt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:04
Hoop dat ze in de laatste maanden dat ze nog bijelkaar zijn het op kunnen brengen om tegen madrid te vlammen
Vind ik leuk
NunoGomes +57
dinsdag 12 februari 2019 om 12:06
Ik ben zelf voor PSV. Waarom gaat het steeds maar over dat Ajax geen prijzen pakt? Wij hebben nog niet zo lang geleden ook hele magere jaren gehad. Wat Ajax Europees laat zien is fantastisch! Psv mist ontzettend veel creativiteit en er zijn nog zo veel punten te verdelen. Het kampioenschap is nog lang niet beslist met de potten die gaan komen. Ajax zal de aankomende jaren met het geld dat ze hebben zeker kampioen gaan worden. Het gat financieel gezien kan nog heel groot worden helaas. Koester nog maar even dat het zo spannend is.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:10
Jou vindt ik een realistische psv suporter
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:22
Zo kan t ook klasse! Denk dat PSV ook gewoon goed gaat meedoen die gaan ook mooie bedragen vangen. En als PSV volgend jaar weer Europees speelt hoop ik dat ze veel punten gaan pakken voor NL.
Vind ik leuk
Vooruit +200
dinsdag 12 februari 2019 om 12:07
De mokerslag voor Ajax komt nog. Nu nog met het hoofd in de wolken, straks uit schaamte met de koppen in het zand.
Vind ik leuk
B H +70
dinsdag 12 februari 2019 om 12:08
Luuk de Jong heeft vanaf het begin v dit seizoen al meer dan 100 schouderklopjes gehad, maar blijft scoren. Heeft meer te maken met mentaliteit.
Vind ik leuk
volharding +1163
dinsdag 12 februari 2019 om 12:14
Als die overmars nu is gewoon in de spiegel kijkt...
Dankzij hem is deze onrust ontstaan, omdat elke beweging rond de transfer met Frenkie uitgebreid gemeld moest worden in de media, iets waar Overmars beretrots op was...(kijk ons is superieur zijn).
Andere spelers telden niet meer mee, en juist dit heeft kwaad bloed gezet bij de medespelers..Juist Overmars, wilde de 86 schouderklopjes, met alle gevolgen van dien!
Vind ik leuk
Mozes24 +574
dinsdag 12 februari 2019 om 12:15
Frenkie en Matthijs zijn toch nuchtere en realistische jongens? Blijkbaar dus niet😉.

De anderen lijken mij overigens wel spelers die zichzelf geweldig vinden na wat schouderklopjes.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 12:16]
Vind ik leuk
afca34 +469
dinsdag 12 februari 2019 om 12:32
Toeval dat die 86 zegt??
Vind ik leuk
Muscles +1403
dinsdag 12 februari 2019 om 12:49
Forza Marc, ik ben blij met je
Vind ik leuk
HupHolland +3482
dinsdag 12 februari 2019 om 13:33
86 Miljoen voor Frenkie .... of was het toeval dat Overmars het nummer 86 noemde?

Het gaat in ieder geval wel in je hoofd zitten, dat dan weer wel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:34]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:10
Is 86 netto of bruto?
Vind ik leuk
Humberto01 +766
dinsdag 12 februari 2019 om 15:28
Ach Mark daar doen we allemaal aan mee en daar spinnen jullie als Ajax garen bij. Franky de Jong werd zo gehypt dat hij jullie bankrekening flink heeft kunnen spekken. Als een speler 4 goede wedstrijden op niveau heeft gespeeld, hoort hij in Oranje aldus de media. En zo kan ik wel doorgaan. Dat voetballers gaan zweven vind ik niet zo vreemd. Ze krijgen zoveel aandacht en de middelen (zoals social media) zijn tegenwoordig zo enorm groot. Dat kan je als jonge kerel van 18 of 21 jaar niet zomaar naast je neerleggen, je wordt er door beïnvloed en je gaat daardoor minder spelen. En dan kan je ook van Heracles verliezen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 15:34]
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 01:30
Iedereen die NEE geantwoord heeft : een kans heb je altijd. Maar nee, weer een reden om Jan en allemaal in de zeik te zetten . Respectloos volk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws