Overmars: 'Bij schouderklopje nummer 86 denk je: ik ben echt de beste'

Overmars: 'Bij schouderklopje nummer 86 denk je: ik ben echt de beste'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 11:51di 12-02-2019 om 11:51

Marc Overmars stelt dat het bij spelers in het hoofd gaat zitten wanneer ze veel complimenten krijgen. De directeur voetbalzaken van Ajax kende zelf als speler ook meerdere succesvolle periodes.

"Het ging zes maanden lang zo goed", verklaarde hij na de 6-2 nederlaag van Ajax bij Feyenoord tegenover NRC Handelsblad. "Ik weet nog als speler: als je overal schouderklopjes krijgt, dat gaat in je kop zitten."

"Bij schouderklopje nummer 86 denk je: Jezus, ik ben echt de beste", vervolgt Overmars. "Daarom krijg je af en toe die mokerslag. Als een bokser die KO gaat. Als je daarna maar wel weer bij de les bent." Dat laatste gebeurde niet, want Ajax verloor afgelopen weekend op bezoek bij Heracles Almelo. De Amsterdammers kennen een zeer matig begin van de tweede seizoenshelft. Woensdag wacht een zware opgave in de Champions League. In de achtste finale is Real Madrid de tegenstander. Ajax speelt eerst thuis.

Poll

Heeft Ajax kans tegen Real Madrid?

(8983 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +19311
dinsdag 12 februari 2019 om 11:53
Hoeveel schouderklopjes heeft Overmars al van de RvC gehad?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:58
Meer dan jij van de juffrouw.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:35
Is alleen ten Hag schuld
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 15:07
Het is de hedendaagse mentaliteit. Als bij PSV Luuk de Jong klaar is is het ook zelfde verhaal. Lopen spelers die veel meer talent hebben maar niet de kop van Luuk erop. Keer op keer inzet tonen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
dinsdag 12 februari 2019 om 12:10
De Slogan in huize Ajax = Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste.....Ja, dan ga je er in geloven
Vind ik leuk
Peter Hofman +1042
dinsdag 12 februari 2019 om 12:57
De tune van psv: simply the best van T. Turner! Tja arroganter kun je het haast niet bedenken...
Kortom je lult maar wat in de ruimte, en bent zelf niets beter.
Vind ik leuk
3Bier +15714
dinsdag 12 februari 2019 om 13:31
Eendracht maakt macht, ook zo'n heerlijke down to earth slogan....
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
dinsdag 12 februari 2019 om 19:12
Pag 819 zegt iets anders...we are simply the best....
Vind ik leuk
Darter 876 +1049
dinsdag 12 februari 2019 om 19:28
Teletekst supporter!!🙈😅😜
Vind ik leuk
HupHolland +4465
dinsdag 12 februari 2019 om 13:30
.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:38]
Vind ik leuk
HupHolland +4465
dinsdag 12 februari 2019 om 13:32
86 Miljoen voor Frenkie.... of was het toeval dat Overmars het nummer 86 noemde.

Het gaat in ieder geval wel in je hoofd zit, dat dan weer wel.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19311
dinsdag 12 februari 2019 om 13:39
Overmars is zelf er ook teveel mee bezig.
Hij had zelf het record als duurste Nederlandse speler tot aan Van Dijk vorig jaar.
Nu, net iets erboven, heeft hij dat record weer maar dan als TD.

Ik zeg het nogmaals Overmars zit daar voor Overmars, niet voor Ajax.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2623
dinsdag 12 februari 2019 om 11:56
Kans heb je altijd!
Succes morgen Ajax.
Voor de Europese punten juich ik mee.
Goed voor het totale NL voetbal als ze goed resultaat halen.
Vind ik leuk
Echt? +5214
dinsdag 12 februari 2019 om 12:20
Nog beter als de arrogantie er uit geramd wordt
Vind ik leuk
Arvin +7846
dinsdag 12 februari 2019 om 12:30
Ten koste van wat? Ik heb liever dat Ajax wint hoor. Los van de Europese ranglijst ook gewoon Nederlandse trots. Van mij mogen ze de CL winnen, dan hebben ze ook de energie niet meer voor de eredivisie 😉.
Vind ik leuk
Echt? +5214
dinsdag 12 februari 2019 om 12:33
Heeft helemaal niks met Nederlandse trots te maken. Sowieso is het stupide om trots te zijn op iets dat je niet zelf hebt gepresteerd.
Vind ik leuk
Arvin +7846
dinsdag 12 februari 2019 om 12:57
Als dat juist is is elke voetbalfan toch stupide? We juichen aan het eind met z'n allen om de gewonnnen prijzen van onze club terwijl we daar (buiten betalen voor kaartjes) niks aan bijdragen.

Dan ben ik maar stupide, ik geniet van goed voetbal en ben trots op elke Nederlandse (sport) prestatie. Alsof jij niet juicht als Nederland goud pakt op de Olympische Spelen.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 12 februari 2019 om 12:37
Ben het met je eens Arvin!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
dinsdag 12 februari 2019 om 12:26
Ik juich met je mee!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:39
Geef ten Hag zijn zuur verdiende ontslag
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
dinsdag 12 februari 2019 om 11:58
Ach Marc, morgen gewoon een prestatie neerzetten tegen die Spaanse zeikerds. Zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
dhrwobo +45789
dinsdag 12 februari 2019 om 12:08
Maar 86 schouderklopjes, of zoals je het in Marc's geval moet noemen: "Iemand die bijna met z'n voeten op minimarc stapte, maar net op tijd in de gaten kreeg dat daar beneden nog een minimensje liep."
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
dinsdag 12 februari 2019 om 12:08
Oké.
Vind ik leuk
danny1974 +1880
dinsdag 12 februari 2019 om 11:58
Ps zin in morgen...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:58
ik zeg 1-1 morgen , is gewoon een andere wedstrijd waar je ingaat ,je wil je dan in de kijker spelen op het hoogste niveau , en daar is ziyech goed in , hoop voor het nl voetbal dat ajax wint ,maar dat zie ik niet gebeuren
Vind ik leuk
frhoi +2227
dinsdag 12 februari 2019 om 11:59
werkt dat zo ja ?


ajax is echt heel goed !! * geeft schouder klopjes *
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:04
Hoop dat ze in de laatste maanden dat ze nog bijelkaar zijn het op kunnen brengen om tegen madrid te vlammen
Vind ik leuk
NunoGomes +99
dinsdag 12 februari 2019 om 12:06
Ik ben zelf voor PSV. Waarom gaat het steeds maar over dat Ajax geen prijzen pakt? Wij hebben nog niet zo lang geleden ook hele magere jaren gehad. Wat Ajax Europees laat zien is fantastisch! Psv mist ontzettend veel creativiteit en er zijn nog zo veel punten te verdelen. Het kampioenschap is nog lang niet beslist met de potten die gaan komen. Ajax zal de aankomende jaren met het geld dat ze hebben zeker kampioen gaan worden. Het gat financieel gezien kan nog heel groot worden helaas. Koester nog maar even dat het zo spannend is.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:10
Jou vindt ik een realistische psv suporter
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:22
Zo kan t ook klasse! Denk dat PSV ook gewoon goed gaat meedoen die gaan ook mooie bedragen vangen. En als PSV volgend jaar weer Europees speelt hoop ik dat ze veel punten gaan pakken voor NL.
Vind ik leuk
Vooruit +340
dinsdag 12 februari 2019 om 12:07
De mokerslag voor Ajax komt nog. Nu nog met het hoofd in de wolken, straks uit schaamte met de koppen in het zand.
Vind ik leuk
B H +461
dinsdag 12 februari 2019 om 12:08
Luuk de Jong heeft vanaf het begin v dit seizoen al meer dan 100 schouderklopjes gehad, maar blijft scoren. Heeft meer te maken met mentaliteit.
Vind ik leuk
Mozes24 +1166
dinsdag 12 februari 2019 om 12:15
Frenkie en Matthijs zijn toch nuchtere en realistische jongens? Blijkbaar dus niet😉.

De anderen lijken mij overigens wel spelers die zichzelf geweldig vinden na wat schouderklopjes.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 12:16]
Vind ik leuk
afca34 +487
dinsdag 12 februari 2019 om 12:32
Toeval dat die 86 zegt??
Vind ik leuk
Muscles +2093
dinsdag 12 februari 2019 om 12:49
Forza Marc, ik ben blij met je
Vind ik leuk
HupHolland +4465
dinsdag 12 februari 2019 om 13:33
86 Miljoen voor Frenkie .... of was het toeval dat Overmars het nummer 86 noemde?

Het gaat in ieder geval wel in je hoofd zitten, dat dan weer wel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:34]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:10
Is 86 netto of bruto?
Vind ik leuk
Humberto01 +970
dinsdag 12 februari 2019 om 15:28
Ach Mark daar doen we allemaal aan mee en daar spinnen jullie als Ajax garen bij. Franky de Jong werd zo gehypt dat hij jullie bankrekening flink heeft kunnen spekken. Als een speler 4 goede wedstrijden op niveau heeft gespeeld, hoort hij in Oranje aldus de media. En zo kan ik wel doorgaan. Dat voetballers gaan zweven vind ik niet zo vreemd. Ze krijgen zoveel aandacht en de middelen (zoals social media) zijn tegenwoordig zo enorm groot. Dat kan je als jonge kerel van 18 of 21 jaar niet zomaar naast je neerleggen, je wordt er door beïnvloed en je gaat daardoor minder spelen. En dan kan je ook van Heracles verliezen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 15:34]
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 01:30
Iedereen die NEE geantwoord heeft : een kans heb je altijd. Maar nee, weer een reden om Jan en allemaal in de zeik te zetten . Respectloos volk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws