'Dat PSV daar lichtzinnig mee omgaat, da's aan hun. Ik schiet hem er dan wel in'

'Dat PSV daar lichtzinnig mee omgaat, da's aan hun. Ik schiet hem er dan wel in'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 13:24di 12-02-2019 om 13:24

Gyrano Kerk zette FC Utrecht afgelopen weekend op een 2-0 voorsprong. Hij deed dat 'op z'n Kerks', namelijk vanuit de tegenstoot op volle snelheid zijn tegenstander zijn hielen laten zien en vervolgens hard en droog raakschieten.

"Ik weet wel dat ik op dit soort momenten in mijn kracht kan komen", erkent Kerk in gesprek met ELF Voetbal. "Dat zij daar dan lichtzinnig mee omgaan, da’s aan hun. Ik schiet hem er dan wel in."

Kerk genoot met volle teugen van de wedstrijd tegen de koploper. "Ja, het was een geweldige wedstrijd om te spelen, ik denk dat we het PSV heel erg moeilijk hebben gemaakt. Ze wisten in de eerste helft echt niet waar ze het zoeken moesten", aldus de snelle aanvaller. "De 2-0 is natuurlijk een ideale situatie. Bij de 2-2 denk je wel van 'o shit' en dan volgt er nog een VAR-momentje. Ik begrijp echt niet wat er nog meer nodig is voor een penalty."

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 13:28
Op naar Heerenveen! 🏆🎉🔴⚪
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:22
Inderdaad word weer lachen met Jorritje Hendrix en clowsduo Schwaab en Viergever,.
Vind ik leuk
john52 +529
dinsdag 12 februari 2019 om 16:15
ik lach al met Blind en Onana........wat een comedycapers
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
dinsdag 12 februari 2019 om 16:32
Inderdaad. Kan weerstandisgoed lekker negatief praten over Hendrix, Schwaab en Viergever, maar dat is wel het minst gepasseerde verdedigend blok van de eredivisie, ze staan riant bovenaan en doen het gewoon super met hun capaciteiten. En zeker als je beseft dat Schwaab, Viergever en Hendrix samen €0,00 aan transferwaarde hebben gekost. Als je kijkt naar alleen Blind al met z'n gestuntel, dan is verhoudingsgewijs €17 miljoen natuurlijk om te gillen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:32]
Vind ik leuk
Cookee +12211
dinsdag 12 februari 2019 om 20:21
Ik vond Hendrikx zondag prima, hij sleurde en leverde assisten.
Schwaab en Viergever hebben meer concentratievermogen dan in de hoofdstad.
Vind ik leuk
LOZGUTI +900
dinsdag 12 februari 2019 om 18:01
En dan maar zeuren over lamprou
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:21
Volgens mij staan Hendrix en Schwaab nog steeds aan kop en hebben beide al een titel of meerdere. Itt tot onze geweldige voetballers.
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
dinsdag 12 februari 2019 om 17:01
Eindelijk gewoon een realistische eerlijke opmerking, top!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:07
Ja om de waarheid kan je niet heen wobo
Vind ik leuk
Garnaal +538
dinsdag 12 februari 2019 om 17:17
Mooie reactie, als dank wens ik Ajax en alle supporters alle geluk van de wereld morgen tegen Real!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:18
Dank je wel Garnaal. Hopen dat we nog wat punten pakken waardoor we met zn allen in NL daar later van kunnen profiteren!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:44
juist, succes!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:20
ik geloof er wel in, ajax heeft me zeer aangenaam verrast in eerdere CL-wedstrijden. Werd er zelfs als PSV'er afentoe een beetje trots van
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:23
Leuk om te horen man thnx.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:58
Respect Gestrekt Been .
Hier kunnen veel Ajacieden en PSV-ers wat van leren .

Die klagen alleen over andermans provocerende opmerkingen , maar vergeten dan ff dat hun eigen supporters precies hetzelfde doen .
Fijne wedstrijd morgen .
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 18:58]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:59
Is toch veel leuker om objectief over voetbal te praten? En wint mijn club geen prijs jammer dan, volgend jaar beter!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:03
Ja het is zoals het is , en supporters die daar over denklen te moeten provoceren , vergeten waarschijnlijk dat hun eigen club ook niet elk jaar een prijs pakt .

Wint Ajax geen prijs en worden ze uitgeschakeld door Madrid , dan is het een verloren seizoen op sportief gebied .

Maar als ze Real uit weten te schakelen , dan hebben ze toch nog een mooi seizoen gehad denk ik .
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:06
Ja moeilijk, presteren op CL niveau is t hoogst haalbare maar pak je geen prijs dan is voor mij toch wel t seizoen verloren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:56
ja, oke dat snap ik , maar je kunt als club toch niet elk jaar kampioen worden , en dan is kwartfinale cl toch nog een goede sportieve prestatie .

Maar aan de andere kant heeft Ajax het natuurlijk niet geweldig gedaan als ze met deze selectie geen kampioen worden .
Ze hebben als je per speler kijkt , gewoon de beste selectie met de beste voetballers .

En je kunt uit tegen Feyenoord en PSV verliezen , maar ik had het idee zaterdag dat geen een Ajaxspeler alles gaf om die wedstrijd te winnen .
Ik miste een beetje de passie en strijd , die PSV wel heeft .
Die komen ook 2-0 achter bij Utrecht , maar weten in de 2e helft toch nog gelijk te maken .
Ajax komt 1-0 achter bij Heracles , en dan zou je denken dat je wakker geschud bent , maar helaas voor de Ajaxsupporters gingen ze eigenlijk een beetje op dezelfde manier verder , en verliezen ook de wedstrijd .
Ajax komt 1-0 achter door een fout van Onana , dat kan gebeuren .
Maar daarna maakt ie nog een keer die fout , en dan snap je het niet helemaal als keeper .
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 20:48
En dat is ook t grootste pijnpunt. De jongens kunnen geweldig voetballen maar er is iets mis in de selectie. Voor de winterstop kon de tegenstander er amper uit komen, Ajax zat er boven op. Nu doen ze allemaal een stappie minder en dan is t meteen heel kwetsbaar. T verval is wel heel groot dat je niet meer kunt spreken over vormverlies. PSV komt ook 2-0 achter maar je weet gewoon dat die ploeg blijft vechten en op 2-2 gaat komen. Dat gaat ook de doorslag geven in de titelstrijd. Teamgeest wint t altijd van 11 individuen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 20:55
Zo als wij hier nu praten moet het gewoon altijd kunnen .
Jij bent een Ajacied , en ik niet .

Maar we kunnen toch gewoon normaal doen zonder te schelden .
Het scheeld wel dat ik totaal geen hekel heb aan Ajax , integendeel zelfs .

Ik vind Ajax een mooie club , soms provoceer ik wel naar Ajax trollen , maar dat is niet tegen de club Ajax bedoeld , maar tegen de trolletjes .
Maar bij PSV trollen doe ik precies hetzelfde .
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 03:19
Dat heb ik ook met die trollen. Die lokken je uit om dingen te roepen terwijl je dat niet eens meent. Sinds een tijdje besloten om dat soort gasten te negeren en objectief mn mening te geven. Ik vindt PSV een prima club en heb echt prachtige spelers gezien in al die jaren. Er heerst altijd rust en de club is heel stabiel. Ik toon daar respect voor en krijg dan ook ontzettend veel leuke reacties van PSV supporters. Erg tof, veel leuker om zo met elkaar om te gaan. Die idioten die vandaag aan t trollen waren dat moet je niet willen hier op VP.
Vind ik leuk
Cookee +12211
dinsdag 12 februari 2019 om 20:24
Mooie reactie.
Maar om eerlijk te zijn heeft Ajax achterin wat meer voetbal centraal, alleen de concentratie die de jongens van PSV hebben is wel weer hoger.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 20:49
Mee eens Cookee. Lijkt me ook dat bij PSV t plezier wat meer is dan bij Ajax.
Vind ik leuk
Cookee +12211
dinsdag 12 februari 2019 om 21:16
Ja, mij ook, maar ze staan ook los en er breken veel jongens door dat geeft ook een leuke sfeer, want iedereen is blij erbij te zijn, Bommel doet ook wel iets goed hoor?
Mensen zetten spelers van Ajax op een enorm voetstuk... soms is beter er langzaam op te klimmen dan af te lazeren.
Dat voetstuk... is het mooie van Ajax en meteen ook het gevaar. Maar ik zie ze tegen Real wel weer opstaan hoor.... dat kan Ajax ook.
En dat je niet geblesseerd wilt raken tegen Heracles als 5 dagen later Real wacht... snap ik ook wel een beetje.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 03:06
Van Bommel doed zeker een hoop goed. Het is geen trainer die met zich laat sollen, hij heeft oog voor de jeugd en daar zitten interessante spelers bij. Hier gaat Oranje enorm van profiteren. Ajax en Feyenoord leverden al langer jeugd af nu is hier PSV bij gekomen. Een goede ontwikkeling voor t NL voetbal.
Vind ik leuk
Cookee +12211
woensdag 13 februari 2019 om 18:04
Prettig met jou te converseren, moeten dit los zien van clubvoorkeur.
Ik wil ook graag dat Ajax zijn DNA weer vindt, spelers met dreiging, met een actie, waar je in ongeloof van hun techniek zit te smullen.
Mag ik 1 negatief puntje voor de Top-3 doen?
Het mag iets speelser, het is allemaal zo effectief, lijkt wel of al het plezier er in de jeugd al uitgeramd wordt.
Of ben jij zo iemand die resultaat heilig vindt?
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 22:20
Nee, ik kijk voetbal voor mn plezier. T snelle 1x raken vindt ik t mooist om te zien. Maar kan ook wel genieten van een vechtmachine of een geslepen counterploeg. Dat is t fascinerende van voetbal, zoveel stylen die elkaar kruizen.
Vind ik leuk
Cookee +12211
vrijdag 15 februari 2019 om 11:41
Ja, zo denk ik ook.
Soms klopt alles dan is het genieten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:15
Weerstand.. Ze hallen teminste wel een punt en PSV is wel een team. Kan ik niet zeggen van ajax . Het is deze jaar echt lachen om Ajax hoe Heracles ze helemaal van de mat hebben gespeeld hahaha 😂😂
Vind ik leuk
Cookee +12211
woensdag 13 februari 2019 om 18:38
Ja, het was heel knap van Heracles.
Maar ook tranentrekkend dat ze tegen andere clubs er niks van bakken natuurlijk.
Dat Ajax wel fit Real wilde halen speelde ook mee.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:29
Speelde een sterke wedstrijd. Enorm snel, durft een man te passeren. Doet me beetje denken aan Narsingh van Swansea. Moet alleen wel werken aan balcontrole en aannames.
Vind ik leuk
Ove +1792
dinsdag 12 februari 2019 om 13:31
Hij is inderdaad heel snel,maar ongecontroleerd
Vind ik leuk
Huud Resp +20
dinsdag 12 februari 2019 om 13:42
Hendrix was(is) ook wel dramatisch traag...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:45
Hendrix lost heel veel vuil werk op en kan er af en toe nog wel eens een lekker steekpaasje uitgooien. Erger me er niet zo aan. Prima speler voor PSV.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:20
Ja als hij die bal toch lekker meeneemt in de laatste minuut... Maar daarom speelt hij waarschijnlijk met alle respect nog in de sub top.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:38
Dat moet narsingh ook nog steeds. Wat een kluns
Vind ik leuk
Cookee +12211
woensdag 13 februari 2019 om 18:42
Mag ik je even peilen op ander vlak?
Ik lees nu de dichteres Wislawa Szymborska,
in het Nederlands, ben jij op de hoogte op dat vlak?
Ik vind haar erg goed.
Maar ik vroeg me af of het ook rijmt in het Pools,
in het Nederlands kan ik dat niet zien.
Vind ik leuk
Gelukshand +618
dinsdag 12 februari 2019 om 13:30
Jaja we weten nu wel over het var momentje. Scheids kan er ook niks aan doen dat er uitzonderingen op regels zijn verzonnen.

Als het namelijk was besloten dat het vastpakken van kledingstuk van een ander een overtreding is. Dan was het gewoon een penalty geweest
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:30
Blijft toch een linke speler op de counter. Alleen had Dick in de 70e minuut Venema voor Kramer moeten brengen. 2 snelheidsduivels voorin tegen een PSV die op zoek is naar de gelijkmaker.
Vind ik leuk
Blindsy +17450
dinsdag 12 februari 2019 om 13:31
Luuks shirt met 2 of 3 handen vasthouden, misschien?
Vind ik leuk
Topdrie +3595
dinsdag 12 februari 2019 om 13:32
"Ik schiet hem er dan wel in" (Met een beetje hulp van Zoet die compleet verkeerd gepositioneerd stond waardoor die bal in de verre hoek kon vallen)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:39
Die moet je gewoon hebben
Vind ik leuk
tikkietoe +5937
dinsdag 12 februari 2019 om 13:32
Utrecht heeft bewezen te kunnen toeslaan wanneer ze niet zelf het spel moeten maken.
'Helaas' in de uitwedstrijd tegen De Graafschap zal dat wel moeten gebeuren. Ik zeg helaas, omdat ik Utrecht die uitsluitend verdedigd en op de counter zie loeren het tot nu in 2019 de voorsprong altijd weg zie geven.
Vind ik leuk
3Bier +12935
dinsdag 12 februari 2019 om 13:48
Ik heb Utrecht gezien tegen Feyenoord, Ajax en PSV. Het enige wat ze doen is achteruit lopen en loeren op de counter. Tegen Feyenoord werkte dat voor geen meter en tegen Ajax waren ze ook redelijk kansloos. Ik denk dat deze wedstrijd niks zegt over Utrecht maar meer over PSV. Die hebben moeite wanneer ze het spel moeten maken en de ruimtes klein worden gehouden. Bergwijn, Lozano, Dumfries en Angelino hebben nu eenmaal ruimte nodig voor hun befaamde rushes.
Utrecht speelde een beetje zoals je van de coach kan verwachten. Laf en behoudend. Het is dat het een puntje heeft opgeleverd maar ik kan me voorstellen dat de supporters liever zien dat ze er vol op klappen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:35
Dick had Gyrano sowieso niet moeten passeren na de winterstop. En al helemaal niet voor Tannane. Met zijn snelheid is hij altijd dreigend.
Vind ik leuk
Futjebal +2632
dinsdag 12 februari 2019 om 13:46
hahaha die Kerk toch..wat een gekkie.....ze wisten niet waar ze het zoeken moesten???...hahahahaha PSV 78% balbezit!!!
Vind ik leuk
guusje +1301
dinsdag 12 februari 2019 om 13:52
en dan toch maar 1 puntje?????
Vind ik leuk
Hank1 +531
dinsdag 12 februari 2019 om 14:24
1 puntje uitgelopen idd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:47
ja klopt, utrecht hield het keurig dicht achter en op het middenveld. dat is heel wat anders dan wat Kerk roept...
Vind ik leuk
psv1996psv +167
dinsdag 12 februari 2019 om 14:02
Arrogant voor een speler die het bijna nooit laat zien. Hij had gewoon geluk dat de scheidsrechter bij de lichte overtreding op Lozano niet fluit en dat PSV toen vol aan het drukken was.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:11
Hoogmoed komt voor de val jongens 😉😘
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:18
Ik vond het inderdaad raar om te zien dat bij de 2-0 Hendrix, Viergever en Schwaab achterin stonden. Je weet dat Kerk ontzettend snel is en dat je bij de omschakeling een snelle speler erbij moet hebben om de snelheid van Kerk te evenaren. Maar met die drie achterin wordt je er uitgelopen. Ze stonden ook helemaal verkeerd, want met 1 pass stonden ze allemaal verkeerd.
Vind ik leuk
michelhx +4467
dinsdag 12 februari 2019 om 15:07
Of de pass was perfect. :)
Al moet ik zeggen dat ik het ook zwak gekeept vond van Zoet, die bal mag er vanuit die hoek nooit in.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:13
De pass was inderdaad uitstekend, maar daar moesten ze op voorbereid zijn. Je weet dat ze op die steekpass loeren. Zoet stond inderdaad helemaal verkeerd!
Vind ik leuk
AFP +2007
dinsdag 12 februari 2019 om 14:32
Wat een topvoetballer die Kerk. Wat hij die "verdedigers" van PSV liet zien en dan nog dat mooie schot bevestigt toch weer de beperking van PSV, heel zwak achterin inclusief Angelino.
Vind ik leuk
Korm +39652
dinsdag 12 februari 2019 om 14:41
En weer VAR bij halen maar het andere VAR moment niet noemen... zo kortzichtig allemaal
Vind ik leuk
DeNeutrale +187
dinsdag 12 februari 2019 om 14:54
Welke verdediging is zwakker? PSV 4 doelpunten tegen en Ajax 12. Ik weet de reactie van de Ligt al op 31 maart 2019: we hebben ons laten slachten als makke plofkippen!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:57
Nog 12 wedstrijden te gaan. Dus nog 36 punten zijn er maximaal te pakken.
Vind ik leuk
michelhx +4467
dinsdag 12 februari 2019 om 15:08
Alleen hebben wij er nog maar minstens 31 nodig.
Vind ik leuk
Smithsonian +41660
dinsdag 12 februari 2019 om 15:00
Die had jeroen wel mogen hebben.
Vind ik leuk
Mad Max +1097
dinsdag 12 februari 2019 om 16:40
Kerk kan niet voetballen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:41
Ik begrijp echt niet wat er nog meer nodig is voor een penalty." zegt ie. Niet janken nerd, PSV had ook een penalty moeten krijgen huilie huilie
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:03
beetje hoog van de KERK geblazen deze schiet je erin maar vele mis je dus voor een beperkte voetballer s het spelen tegen de top van nl altijd lekker dus genieten dat je scoord in de competitie 2-2 was terecht al die pingel momenten ga ik hier in nl niet eens meer op in
Vind ik leuk
Ekr 1913 +25
dinsdag 12 februari 2019 om 20:10
Dat dachten wij ook de eerste helft, moet je het shirt kapot trekken voordat je een penalty jrijgt
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 20:45
Daar waar PSV een mislukte 1e helft het tij kon keren . Kon Ajax alleen maar toe kijken dat er opnieuw een tegenstander was die de club volledig dolde . Verbazingwekkend was dat de trainer wel spelers heeft die zouden kunnen knokken en met ander voetbal het zou kunnen oplossen. Maar die laat hij constant op de bank . En dan BLIND ......
17 miljoen BLIND geïnvesteerd en technisch best ok , maar hij treed op als een zachte heelmeester.
En zachte heelmeesters maken ............
Inderdaad . Is Overmars nu Blind of is daley Blind ??¿ Of dennie ?????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws