'Dat PSV daar lichtzinnig mee omgaat, da's aan hun. Ik schiet hem er dan wel in'

'Dat PSV daar lichtzinnig mee omgaat, da's aan hun. Ik schiet hem er dan wel in'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 13:24di 12-02-2019 om 13:24

Gyrano Kerk zette FC Utrecht afgelopen weekend op een 2-0 voorsprong. Hij deed dat 'op z'n Kerks', namelijk vanuit de tegenstoot op volle snelheid zijn tegenstander zijn hielen laten zien en vervolgens hard en droog raakschieten.

"Ik weet wel dat ik op dit soort momenten in mijn kracht kan komen", erkent Kerk in gesprek met ELF Voetbal. "Dat zij daar dan lichtzinnig mee omgaan, da’s aan hun. Ik schiet hem er dan wel in."

Kerk genoot met volle teugen van de wedstrijd tegen de koploper. "Ja, het was een geweldige wedstrijd om te spelen, ik denk dat we het PSV heel erg moeilijk hebben gemaakt. Ze wisten in de eerste helft echt niet waar ze het zoeken moesten", aldus de snelle aanvaller. "De 2-0 is natuurlijk een ideale situatie. Bij de 2-2 denk je wel van 'o shit' en dan volgt er nog een VAR-momentje. Ik begrijp echt niet wat er nog meer nodig is voor een penalty."

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 13:29
Speelde een sterke wedstrijd. Enorm snel, durft een man te passeren. Doet me beetje denken aan Narsingh van Swansea. Moet alleen wel werken aan balcontrole en aannames.
Vind ik leuk
Ove +4286
dinsdag 12 februari 2019 om 13:31
Hij is inderdaad heel snel,maar ongecontroleerd
Vind ik leuk
Huud Resp +55
dinsdag 12 februari 2019 om 13:42
Hendrix was(is) ook wel dramatisch traag...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:45
Hendrix lost heel veel vuil werk op en kan er af en toe nog wel eens een lekker steekpaasje uitgooien. Erger me er niet zo aan. Prima speler voor PSV.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:20
Ja als hij die bal toch lekker meeneemt in de laatste minuut... Maar daarom speelt hij waarschijnlijk met alle respect nog in de sub top.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:38
Dat moet narsingh ook nog steeds. Wat een kluns
Vind ik leuk
Cookee +13015
woensdag 13 februari 2019 om 18:42
Mag ik je even peilen op ander vlak?
Ik lees nu de dichteres Wislawa Szymborska,
in het Nederlands, ben jij op de hoogte op dat vlak?
Ik vind haar erg goed.
Maar ik vroeg me af of het ook rijmt in het Pools,
in het Nederlands kan ik dat niet zien.
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
dinsdag 12 februari 2019 om 13:30
Jaja we weten nu wel over het var momentje. Scheids kan er ook niks aan doen dat er uitzonderingen op regels zijn verzonnen.

Als het namelijk was besloten dat het vastpakken van kledingstuk van een ander een overtreding is. Dan was het gewoon een penalty geweest
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:30
Blijft toch een linke speler op de counter. Alleen had Dick in de 70e minuut Venema voor Kramer moeten brengen. 2 snelheidsduivels voorin tegen een PSV die op zoek is naar de gelijkmaker.
Vind ik leuk
Blindsy +20595
dinsdag 12 februari 2019 om 13:31
Luuks shirt met 2 of 3 handen vasthouden, misschien?
Vind ik leuk
tikkietoe +6472
dinsdag 12 februari 2019 om 13:32
Utrecht heeft bewezen te kunnen toeslaan wanneer ze niet zelf het spel moeten maken.
'Helaas' in de uitwedstrijd tegen De Graafschap zal dat wel moeten gebeuren. Ik zeg helaas, omdat ik Utrecht die uitsluitend verdedigd en op de counter zie loeren het tot nu in 2019 de voorsprong altijd weg zie geven.
Vind ik leuk
3Bier +15716
dinsdag 12 februari 2019 om 13:48
Ik heb Utrecht gezien tegen Feyenoord, Ajax en PSV. Het enige wat ze doen is achteruit lopen en loeren op de counter. Tegen Feyenoord werkte dat voor geen meter en tegen Ajax waren ze ook redelijk kansloos. Ik denk dat deze wedstrijd niks zegt over Utrecht maar meer over PSV. Die hebben moeite wanneer ze het spel moeten maken en de ruimtes klein worden gehouden. Bergwijn, Lozano, Dumfries en Angelino hebben nu eenmaal ruimte nodig voor hun befaamde rushes.
Utrecht speelde een beetje zoals je van de coach kan verwachten. Laf en behoudend. Het is dat het een puntje heeft opgeleverd maar ik kan me voorstellen dat de supporters liever zien dat ze er vol op klappen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:35
Dick had Gyrano sowieso niet moeten passeren na de winterstop. En al helemaal niet voor Tannane. Met zijn snelheid is hij altijd dreigend.
Vind ik leuk
Futjebal +2843
dinsdag 12 februari 2019 om 13:46
hahaha die Kerk toch..wat een gekkie.....ze wisten niet waar ze het zoeken moesten???...hahahahaha PSV 78% balbezit!!!
Vind ik leuk
guusje +1656
dinsdag 12 februari 2019 om 13:52
en dan toch maar 1 puntje?????
Vind ik leuk
Hank1 +522
dinsdag 12 februari 2019 om 14:24
1 puntje uitgelopen idd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:47
ja klopt, utrecht hield het keurig dicht achter en op het middenveld. dat is heel wat anders dan wat Kerk roept...
Vind ik leuk
psv1996psv +272
dinsdag 12 februari 2019 om 14:02
Arrogant voor een speler die het bijna nooit laat zien. Hij had gewoon geluk dat de scheidsrechter bij de lichte overtreding op Lozano niet fluit en dat PSV toen vol aan het drukken was.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:11
Hoogmoed komt voor de val jongens 😉😘
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:18
Ik vond het inderdaad raar om te zien dat bij de 2-0 Hendrix, Viergever en Schwaab achterin stonden. Je weet dat Kerk ontzettend snel is en dat je bij de omschakeling een snelle speler erbij moet hebben om de snelheid van Kerk te evenaren. Maar met die drie achterin wordt je er uitgelopen. Ze stonden ook helemaal verkeerd, want met 1 pass stonden ze allemaal verkeerd.
Vind ik leuk
michelhx +4696
dinsdag 12 februari 2019 om 15:07
Of de pass was perfect. :)
Al moet ik zeggen dat ik het ook zwak gekeept vond van Zoet, die bal mag er vanuit die hoek nooit in.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:13
De pass was inderdaad uitstekend, maar daar moesten ze op voorbereid zijn. Je weet dat ze op die steekpass loeren. Zoet stond inderdaad helemaal verkeerd!
Vind ik leuk
AFP +3789
dinsdag 12 februari 2019 om 14:32
Wat een topvoetballer die Kerk. Wat hij die "verdedigers" van PSV liet zien en dan nog dat mooie schot bevestigt toch weer de beperking van PSV, heel zwak achterin inclusief Angelino.
Vind ik leuk
Korm +40100
dinsdag 12 februari 2019 om 14:41
En weer VAR bij halen maar het andere VAR moment niet noemen... zo kortzichtig allemaal
Vind ik leuk
DeNeutrale +291
dinsdag 12 februari 2019 om 14:54
Welke verdediging is zwakker? PSV 4 doelpunten tegen en Ajax 12. Ik weet de reactie van de Ligt al op 31 maart 2019: we hebben ons laten slachten als makke plofkippen!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:57
Nog 12 wedstrijden te gaan. Dus nog 36 punten zijn er maximaal te pakken.
Vind ik leuk
michelhx +4696
dinsdag 12 februari 2019 om 15:08
Alleen hebben wij er nog maar minstens 31 nodig.
Vind ik leuk
Smithsonian +45265
dinsdag 12 februari 2019 om 15:00
Die had jeroen wel mogen hebben.
Vind ik leuk
Mad Max +1289
dinsdag 12 februari 2019 om 16:40
Kerk kan niet voetballen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:41
Ik begrijp echt niet wat er nog meer nodig is voor een penalty." zegt ie. Niet janken nerd, PSV had ook een penalty moeten krijgen huilie huilie
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:03
beetje hoog van de KERK geblazen deze schiet je erin maar vele mis je dus voor een beperkte voetballer s het spelen tegen de top van nl altijd lekker dus genieten dat je scoord in de competitie 2-2 was terecht al die pingel momenten ga ik hier in nl niet eens meer op in
Vind ik leuk
Ekr 1913 +95
dinsdag 12 februari 2019 om 20:10
Dat dachten wij ook de eerste helft, moet je het shirt kapot trekken voordat je een penalty jrijgt
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 20:45
Daar waar PSV een mislukte 1e helft het tij kon keren . Kon Ajax alleen maar toe kijken dat er opnieuw een tegenstander was die de club volledig dolde . Verbazingwekkend was dat de trainer wel spelers heeft die zouden kunnen knokken en met ander voetbal het zou kunnen oplossen. Maar die laat hij constant op de bank . En dan BLIND ......
17 miljoen BLIND geïnvesteerd en technisch best ok , maar hij treed op als een zachte heelmeester.
En zachte heelmeesters maken ............
Inderdaad . Is Overmars nu Blind of is daley Blind ??¿ Of dennie ?????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws