Swart legt vinger op zere plek in aanloop naar Real: 'Dat mist Ajax op dit moment'

Swart legt vinger op zere plek in aanloop naar Real: 'Dat mist Ajax op dit moment'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 17:00di 12-02-2019 om 17:00

Sjaak Swart stelt dat Ajax als team moet opereren als de Amsterdammers een resultaat willen halen tegen Real Madrid. De formatie van Erik ten Hag is de tweede seizoenshelft beroerd begonnen en woensdag wacht De Koninklijke in de Champions league.

Bennett van Fessem
AMSTERDAM

"Je moet als team spelen. Alleen als team kun je winnen. Cruijff had bij ons ook het hoogste woord, maar moest wel ons eromheen hebben om het team te vormen", aldus Swart in gesprek met VoetbalPrimeur. "Dat mist Ajax op dit moment. Voor de winterstop was dat veel beter."

Waar de vormdip van Ajax precies vandaan komt, weet Swart niet. "Dat zijn dingen in de sport... dat weet niemand. Je ziet het ook bij anderen. (...) Dat gebeurt, daar kun je niks aan doen." Mister Ajax verwacht woensdagavond een ander Ajax dan de afgelopen weken. "Gewoon meteen bij de strot pakken en dan heb je misschien geluk. Real Madrid heeft ook die uitslagen gezien, die denken ook: dat is voor ons een eitje. Dat kan ook, hè. Dat Real Madrid denkt: die wassen we even tussendoor. Daar moet je tegenin."

Bekijk hieronder de volledige special rond Ajax - Real Madrid, waarin ook Ajax-aanvoerder Matthijs de Ligt en voormalig Real Madrid-speler Royston Drenthe aan het woord komen.

Plaats een reactie

Griffith +291
dinsdag 12 februari 2019 om 17:00
Er op klappen!
Vind ik leuk
Mario 1 +2827
dinsdag 12 februari 2019 om 17:05
Zo is het Sjaak , volle bak.!!!!
Nieuwe ronde nieuwe kansen.!!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 17:08]
Vind ik leuk
AFP +3611
dinsdag 12 februari 2019 om 17:34
KLAPPEN......
Vind ik leuk
Paulhuynh +1937
dinsdag 12 februari 2019 om 19:11
15-0 ajax
Vind ik leuk
Nr14always +5101
dinsdag 12 februari 2019 om 17:01
Sjaak heeft gelijk, we hebben geen persoonlijkheid, een leider.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:02
De Ligt, Tadic en Huntelaar zijn toch mensen die de boel op sleeptouw moeten kunnen nemen?
Vind ik leuk
Nr14always +5101
dinsdag 12 februari 2019 om 17:03
Helaas niet, is niet anders.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:05
T wordt wel opgeblazen in de media hoor. Afgelopen weekend was het dan niet best, had denk ik te maken dat ajacieden bang waren geblesseerd te raken voor de wedstrijd tegen Real. Nu koppen bij elkaar steken en weer knallen. Bij mijn cluppie loopt het ook niet heel erg lekker dus er is nog niks verloren.
Vind ik leuk
Mari +13221
dinsdag 12 februari 2019 om 17:07
De Ligt heeft al teveel taken Blind is hiervoor gekocht.
Daarnaast heb je ook Schone.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:09
Blind is een stil mannetje. Heeft weinig gif in z'n flikker en zal nooit alles doen om te winnen. Prima speler, daar niet van. Maar het is geen Klaassen. Schöne heeft dat iets meer maar ook niet heel erg. Tagliafico zou de boel nog wat op scherp kunnen zetten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:38
Dat zou wel moeten kunnen maar denk dat r een heel ander Ajax uit de kleedkamer stapt woensdag.Ik denk namelijk dat de transfer van de Jong veel comotie te weeg heeft gebracht.Eerlijk er zijn verschillende basis spelers beter als frenky en minder geblesseerd dus spelers net als ziyech,onana en de ligt verwachten ook iets maar in de cl kunnen deze jongens zich profileren en zich aan de wereld tonen dus ik hoop voor Ajax dat ze een goed resultaat boeken.Is alleen maar goed voor het nl voetbal de mensen die dat niet willen zijn afgunstig en niet waard om mee te communiceren
Vind ik leuk
Jozef +44995
dinsdag 12 februari 2019 om 17:51
Fijne reactie, waarvoor dank.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:06
dank is niet nodig ik ben geen mis gunner en gun daarom Ajax ook het beste wij hebben jullie net zo hard nodig als jullie ons anders is het voetbal hier in nl niks aan.😉😂🤣
Vind ik leuk
Jozef +44995
dinsdag 12 februari 2019 om 18:13
Volledig mee eens.
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 12 februari 2019 om 18:45
Voorlopig heb je 18 clubs nodig en niet 2
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:51
klopt maar ik sprak met een suporter van 1 de rest s zeker zo belangrijk was niet denigrerend na de rest mijn excuus
Vind ik leuk
Jan ref +2028
dinsdag 12 februari 2019 om 19:03
Nee joh dat snapte ik ook wel is totaal geen probleem
Vind ik leuk
Echt? +5214
dinsdag 12 februari 2019 om 19:04
Wat een droeftoeter ben je als je niet wil communiceren met mensen die niet voor Ajax juichen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:08
niemand zegt dat je moet juichen maar tussen juichen en mis gunnen zit een groot verschil en ben jij de droeftoeter denk je zelf niet
Vind ik leuk
Echt? +5214
woensdag 13 februari 2019 om 06:47
Nee dat denk ik niet. Ik ben vanavond voor Madrid en ik laat mij door niemand vertellen dat dat niet mag, mafkees.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 17:08
moet je zelf weten ik ben voor niemand ja voor psv dus heb verder niks tegen ajax of real hoop voor het nl voetbal op europese punten en mafkees is nou ook weer niet nodig zielig mannetje achter je scherm beetje nederig wezen zou je niet misstaan
Vind ik leuk
Echt? +5214
woensdag 13 februari 2019 om 21:47
Mafkees is gewoon een kwestie van het beestje bij zijn naam noemen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 22:59
top zal t beestje bij het naampje noemen downie ga met je leutertje spelen real heeft gewonnen jij blij druppel maar fijn op je schermpje
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 00:41
Dit dus!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 17:13
tjah hij zit er mee ik voel me goed heb zojuist mijn vrouw een x lekker gepakt en ga zometeen lekker in bad pak mijn biertje en ben klaar voor de wedstrijd laten we er een top avond van maken Edgar en ons niet druk maken 👍
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 19:44
Kijk, met jou kan ik praten. Volkomen mee eens!!!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 20:07
tuurlijk een objectieve suporter praat ik graag mee trollen doen me weinig
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 20:15
Jeps, is uiteraard logisch. Jammergenoeg zijn er veel trollen op Voetbal Primeur.
Maar gelukkig zijn er ook veel objectieve supporters, jij bent er zéker ook één.
Vind ik leuk
Echt? +5214
woensdag 13 februari 2019 om 21:48
Jullie hebben elkaar gevonden🙈
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:16
Tsja, deze humor kan ik wel billijken. Vele meningen en dat is mooi, soms exact hetzelfde denkt. Zolang mensen komen om hier over voetbal te praten, op een normale manier, is het prima de luxe.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:21
Ajax maakt veel meer kans dan ze nu gegeven wordt. Ambiance, CL, focus en Real dat niet fysiek druk zet, zoals Feyenoord en Heracles, maar voetballend. Ajax heeft kwaliteit om zich daar, met grotere ruimtes, onderuit te spelen. Overwinning in Arena en snelle uitgoals in Bernabeu. Succes.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:47
ik denk ook dat ajax wat cl betreft niet onderschat mag worden en real is een zodanig grote club dat dat wel eens kan gebeuren maar in het ergste geval gaat real in bernabeau furore maken en schakkeld ajax daar hoogstwaarschijlijk uit
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 23:08
Goed gezien Eindhoven.
Wedstrijd verliep precies zoals verwacht.
Vind ik leuk
Luka123 +120
dinsdag 12 februari 2019 om 22:46
Ach als je voor Real bent betekent het toch ook niet dat je afgunstig bent richting het nl voetbal 😉
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:02
nee zeker niet je bent voor wie je bent waar je vandaan komt als je voor real bent hoef je niet voor een nl club te kiezen maar afgunst is het als de nl club toevallig wel doorgaat en je misgund hun dat ik als psver zou dan toch beetje blij zijn voor ajax.🤞
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:44
De Ligt kan het, Huntelaar en Tadic hebben het in zich maar gebruiken dat af en toe alleen tegen de scheids. Nou ja, ik hoop gewoon op een leuke pot met veel spanning. Ik heb zelfs hoop op een 3-1 overwinning, maar dat is niet erg realistisch natuurlijk ;).
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
dinsdag 12 februari 2019 om 17:07
Dat zou je denken maar mijn inziens zijn dat geen leiders. Type Frank Rijkaard mist Ajax echt.
Vind ik leuk
Nr14always +5101
dinsdag 12 februari 2019 om 17:08
Helemaal mee eens. 👍
Vind ik leuk
Mari +13221
dinsdag 12 februari 2019 om 17:09
Is niet nodig. Kan zelf verkeerd uitpakken.
Ajax moet het van het collectief hebben in de CL.
PSV gaat ook voor het collectief, zeker onder Cocu.
Bij Bommel zie je meer individualisten en daardoor ook veel aantrekkelijker voetbal
Vind ik leuk
Nr14always +5101
dinsdag 12 februari 2019 om 17:12
Aldus hebben we de verkeerde coach.
Vind ik leuk
Mari +13221
dinsdag 12 februari 2019 om 18:07
nee, wat hem wel opbreekt NU, is een gebrek aan ervaring
Dit kan je krijgen door zelf hoog gespeeld te hebben en het spelletje te doorzien (Bommel), door altijd maar een man om je heen te hebben die je veel kan leren (dit is een grapje)Bommel met schoonvader
Of door jarenlang trainer te zijn geweest (Advocaat).
Deze maakte veel fouten, nu veel minder.
Wat ten Hag IN IEDER GEVAL moet beseffen is dat spelers een harde hand nodig hebben. Ze zijn niet volwassen, althans qua gedrag.
Vriendjes willen zijn werkt niet op het hoogste niveau.
Vind ik leuk
Nr14always +5101
dinsdag 12 februari 2019 om 18:10
De trainer verdient altijd 1 Euro meer.
Vind ik leuk
Mari +13221
dinsdag 12 februari 2019 om 18:12
????
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 00:44
Wat bedoel je?
Vind ik leuk
Nr14always +5101
woensdag 13 februari 2019 om 00:47
Dat de trainer de baas is en dus altijd 1 Euro meer verdient dan de best betaalde voetballer.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 00:48
Tsja, heppie gelijk in.
Vind ik leuk
Mari +13221
woensdag 13 februari 2019 om 09:45
Zo zou het inderdaad moeten zijn
Vind ik leuk
B. Alrond +1887
woensdag 13 februari 2019 om 08:59
Volgens mij zijn er teveel leiders. Susan Tadic, Hakim Ziyech, de Ligt (maar die wordt niet echt geaccepteerd als leider door een aantal, was laatst te lezen op het zeer betrouwbare VP), Schone, Huntelaar.

Meestal is er ook een soort van baas langs de kant, een coach, iemand met ruggengraat die spelers het beste uit zich laat halen. Dat ontbreekt helaas bij Ajax.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18704
dinsdag 12 februari 2019 om 17:01
Sjaak 2 maal in een week. Topweek.
Vind ik leuk
Mari +13221
dinsdag 12 februari 2019 om 17:03
Alles kan,
Barca en City vlogen er vorig jaar ook uit.
Ajax is natuurlijk veel minder en het publiek in het stadion moet dat ook beseffen, maar
Heerenveen, Feyenoord en Heracles pakten ook punten tegen Ajax.
Wat ik me afvraag:
is de overwinning van Feyenoord toch minder waard nu ook Heracles punten pakt?
Vind ik leuk
Blindsy +20305
dinsdag 12 februari 2019 om 17:04
Niet voor Feyenoord-fans. 😉
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 17:05]
Vind ik leuk
Mari +13221
dinsdag 12 februari 2019 om 17:06
Aan een kant vind ik dat wel leuk, (ik ben geen Feyenoord fan) aan de kant vind ik het dan wel sneu, want ik vind Gio wel heel goed
Vind ik leuk
Blindsy +20305
dinsdag 12 februari 2019 om 17:04
Geloof dat het Ajax van de afgelopen weken wel íets meer mist, Sjaak...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:05
We hebben in ieder geval geen Europees voetbal gemist zoals in andere steden wel vaker gebeurt!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:12
Maak je borst maar nat,want dat komt er nu wel aan
Vind ik leuk
Blindsy +20305
dinsdag 12 februari 2019 om 17:12
Absoluut. Met Real als prachtig toetje.
Vind ik leuk
Filosoof +672
dinsdag 12 februari 2019 om 17:06
Veel meer. Een goede rechtsback , een goede spits , een goede nummer 6 en een goede linksbuiten.
Vind ik leuk
Blindsy +20305
dinsdag 12 februari 2019 om 17:13
Maar die waren vóór de jaarwisseling wél goed. Wat weg is kan weer terugkomen.
Vind ik leuk
Jozef +44995
dinsdag 12 februari 2019 om 18:00


Mooi, je geeft deze burger weer moed.
Vind ik leuk
Blindsy +20305
dinsdag 12 februari 2019 om 19:01
Voor de competitie is dit ook echt n must. 👍
Vind ik leuk
Niels92 +38634
dinsdag 12 februari 2019 om 17:10
Kleine kans om door te gaan maar een kans is een kans al is de kans klein! Al verliezen we morgen (wat ik niet hoop) wanneer de spelers 90 minuten strijd leveren en laten zien dat ze er voor vechten ben ik al tevreden :)
Vind ik leuk
Mass +5706
dinsdag 12 februari 2019 om 17:21
Juist..net als psv, alles geven tegen barca....maar toch net verliezen. Is echt geen schande om van real te verliezen, als er maar strijd is...en de wil om te winnen. Succes
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:49
Fijn dat niet alles op VP elkaar trollen is. Bijna elke comment is ‘ajax gaat met ... verliezen’ waarop een Ajacied weer antwoord met ‘tegen wie spelen jullie deze ronde?’. Jammer dat het zo moet maar niks aan te doen.

Tegen Real verwacht ik niks maar hoop ik op alles. Komt het gezegde van mijn opa toch nog terug.
Vind ik leuk
Jozef +44995
dinsdag 12 februari 2019 om 18:02
Dank je.

Je bent realistisch en aardig voor ons. Het kan dus wél...
Vind ik leuk
Mass +5706
dinsdag 12 februari 2019 om 18:20
iig realistisch...)
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 00:45
He-le-maal eens!
Vind ik leuk
Paulhuynh +1937
dinsdag 12 februari 2019 om 19:12
85-0 ajax
Vind ik leuk
Hulsink +605
dinsdag 12 februari 2019 om 17:13
Ik hoop maar denk niet dat Ajax wint van Real, wens ze (als Tukker) veel succes!
Vind ik leuk
Mass +5706
dinsdag 12 februari 2019 om 17:19
Ik denk dat real de wedstrijd heus niet als makkie ziet.....
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:27
Sjaak beestje een naam geven en dat is ten Hag exit
Vind ik leuk
pos +9947
dinsdag 12 februari 2019 om 17:36
Als team opereren. Hehe wat een eye-opener weer. Goed dat Sjakie dat allemaal belangeloos doet gewoon he die vinger op de zere plek leggen.
Vind ik leuk
tikkietoe +6442
dinsdag 12 februari 2019 om 17:40
Ik hoop dat Ajax alles gaat geven en idd zoals Sjaakie wilt een hecht team vormt.
Zelfs individuen bij Ajax die met een eigen transfer bezig zijn, zullen toch begrijpen dat een goed resultaat met de hele scoutingswereld meekijkend van belang is en dat je het samen moet doen.
Vind ik leuk
Degier +2038
dinsdag 12 februari 2019 om 18:10
Dat zou echt dubbel zo triest zijn naar je fans toe. Alleen je stinkende best doen, als je er zelf beter van kan worden. Dan zou ik als ik Ajax supporter was nog liever zien dat het echt niet goed tussen de oren zit.
Vind ik leuk
Degier +2038
dinsdag 12 februari 2019 om 18:21
Sjakie is erg mild en realistisch voor zijn doen. Zouden het nieuwe medicijnen, of gewoon berusting zijn?
Vind ik leuk
bergerac +83
dinsdag 12 februari 2019 om 18:21
Ze missen Sjaak op het veld...………...
Vind ik leuk
Nar +1162
dinsdag 12 februari 2019 om 18:30
Nou...daar hoef je geen Sjaak Swart voor te heten....logisch dat de teamspirit beter moet na Heracles...
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
dinsdag 12 februari 2019 om 18:31
Of Ajax is toch niet zo geweldig als iedereen dacht?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 18:32]
Vind ik leuk
Bizzy +22800
dinsdag 12 februari 2019 om 19:14
Sjaak trapt weer eens een open deur in.
Vind ik leuk
FRChamp +2426
dinsdag 12 februari 2019 om 19:32
Voor de winterstop konden de topploegen in Nederland ‘gemakkelijker’ hun spel maken, dat is nu veranderd. ‘Minder kwalitatieve ploegen’ hebben de speelwijzen van de Nederlandse topploegen doorgekregen. Ajax heeft het lastig tegen ploegen die druk zetten op hun spel (geldt ook voor PSV). Het ligt er dus maar net aan hoe Real Madrid gaat spelen, dat zal uitmaken hoe de wedstrijd zal verlopen. Ajax zal voor plan B moeten gaan, bijvoorbeeld een lange bal op centrum Huntelaar/Dolberg of ‘valse’ spits Tadic. Op deze manier komen ze ‘gemakkelijker’ onder de druk van hun tegenstander vandaan. Snelheid, creativiteit en techniek hebben ze wel voorin op de flanken en kunnen ze het Real Madrid en welke ploeg dan ook moeilijk maken.
Vind ik leuk
Cookee +12955
dinsdag 12 februari 2019 om 19:52
Ben niet met Sjaak eens, ik zag een hardwerkend Ajax tegen Heracles soms zelfs 3 man op 1 kuwas.
Ze werden gewoon overspeeld door een onbevangen spelend Heracles.
Dat is vergelijkbaar met jAjax in de Keuken kampioen divisie die voelen ook geen enkele druk dan.
Vind ik leuk
El Gorpo +23
woensdag 13 februari 2019 om 06:12
Grappig fenomeen in de media: er wordt met name tijd besteed aan oeverloos gepraat over 2 themas. 1 : de VAR en 2: als Ajax niet doet wat iedereen verwacht.
Vanavond met zijn allen achter Ajax staan!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws