'Ik zie geen functie voor hem bij Feyenoord, op een gegeven moment is het klaar'

'Ik zie geen functie voor hem bij Feyenoord, op een gegeven moment is het klaar'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 16:48di 12-02-2019 om 16:48

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 16:56di 12-02-2019 om 16:56

Willem van Hanegem gaat vrijwel zeker nóóit meer een officiële functie bekleden bij zijn grote liefde Feyenoord. Dat zegt Kees Jansma, die al decennia goed bevriend is met De Kromme. 

"Regelmatig wordt zijn kritische houding jegens Feyenoord verkeerd geïnterpreteerd. Alsof hij uit zou zijn op een baantje in De Kuip. Terwijl hij juist zo kritisch is vanwege zijn liefde voor die club", vertelt Jansma in gesprek met Voetbal International. "Willem wil niets liever dan dat het Feyenoord goed gaat. Maar als er dingen in zijn ogen niet goed gaan, dan benoemt hij dat. Zonder omwegen."

"Als je het mij vraagt, zie ik geen officiële functie meer voor Willem bij Feyenoord. Op een gegeven moment is het klaar. (...) Hij is het boegbeeld van de club en de held van Rotterdam. Met zijn vrijgevochten geest moet hij vooral zijn club blijven analyseren. Dat doet hij uitstekend."

"Als ik bij Feyenoord werkzaam zou zijn, zou ik er alles aan doen hem op zijn gemak te laten zijn als hij op de club is. Ook al zal hij daar zelf nooit om vragen. Willem is in alles een voetbalicoon, behalve in zijn bescheidenheid."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Griffith +291
dinsdag 12 februari 2019 om 16:56
Willem moet daar op zijn leeftijd ook niet meer instappen. Net als Advocaat. Gewoon een redelijk ervaren coach halen zoals Fraser die nog een aantal jaartjes meekan.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:00
Nee joh geen Fraser. Waar heeft hij nou precies gepresteerd? Vitesse 1 seizoen won hij de beker dat is het. Ik zou voor een buitenlander gaan, waarom moet het persé een NLse coach zijn?
Vind ik leuk
Griffith +291
dinsdag 12 februari 2019 om 17:02
In de communicatie toch wel makkelijk. En Fraser is een man van de club. Daarnaast komt hij goed uit zijn woorden, wat wel handig is als je hem vergelijkt met Ten Hag. xD
Vind ik leuk
Voetbal34 +418
dinsdag 12 februari 2019 om 17:05
Waarom wil iedereen fraser, want volgensmij dit hij het op dit moment nog niet heel goed bij een keuken kampioen divisie ploeg
Vind ik leuk
Unknown007 +2260
dinsdag 12 februari 2019 om 17:15
True! Vind overigens wel dat het een Nederlander moet zijn. Zeker bij feyenoord, waar bijna alle spelers Nederlands zijn of er al jaren rondlopen.

Maar dan komt de vraag: Wie? Bosz had ik een mooie gevonden, maar die is niet meer beschikbaar. Dick met Dirk zou ook kunnen, maar dan moet de eerste er wel zin in hebben. Verder eigenlijk geen idee wie er nog in aanmerking voor zou komen..
Vind ik leuk
Cookee +13059
dinsdag 12 februari 2019 om 19:55
Ik zou Excelsior even bellen, die halen elk jaar een verrassing uit de hoed. Snap wel dat Feij een ander verhaal is maar, als Excelsior het ziet kan v Geel dat ook zien.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:52
Fraser goed uit zijn woorden. Laat me niet lachen. Heb hem in interviews nooit kunnen betrappen op zinnige teksten
Vind ik leuk
Mario 1 +2849
dinsdag 12 februari 2019 om 17:56
Nou Jansma , ik denk dat Willem dat zelf wel kan zeggen.
Zeg nooit nooit.!!!!
Het is Willem 1 brok emotie.!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:13
Deels met je eens, ik zie Fraser ook liever niet komen maar je zou ook kunnen overwegen om Van Gastel een paar jaar door te schuiven met Kuyt als assistent dan heb je ook gelijk je volgende coach in huis.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 18:14]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:47
Hej gozer, je heeft nog :), leuk om je weer te zien.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:56
Haha, they haven't seen the last of me. ; )

Jazeker wel ik leef nog steeds, leuk om jou ook weer te zien.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 16:12
Dus de zwakste schakel will jij hoofd coach maken!?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:22
Eens.
Vind ik leuk
Degier +2058
dinsdag 12 februari 2019 om 18:24
Willem zou een prima klankbord zijn voor de jonge spelers. Ook Wim Jansen is zo'n stille kracht, die altijd op de achtergrond opereert, maar oh zo belangrijk is voor de Feyenoord jeugd.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6241
dinsdag 12 februari 2019 om 20:55
Hpu aub nou eens op met die Fraser, we willen juist doorpakken, niet teruggeworpen worden
Vind ik leuk
Mari +13672
dinsdag 12 februari 2019 om 16:56
Ik was ook een van de personen die Hanegem een zeurder vond.
Maar als je heel goed en onbevooroordeeld luister naar deze man dan is het geen gezeur, maar gewoon de waarheid zeggen.
Zonder aanzien des persoon
Vind ik leuk
soplul +3568
dinsdag 12 februari 2019 om 16:58
Er zijn vele manieren waarop je de waarheid kunt zeggen.

De zuurgraad bij Willem is 'off the scale'.
Vind ik leuk
Mari +13672
dinsdag 12 februari 2019 om 17:00
Ik vind hem nu, dat zal door de leeftijd komen, niet meer cynisch.
Dat was voeger anders. Hij vertelt nu gewoon op een nette manier de waarheid
Vind ik leuk
Bertje 54 +179
dinsdag 12 februari 2019 om 17:29
Die kromme is door de leugenaar Martin van Geel op een vieze manier buiten de deur gezet
Vind ik leuk
Mari +13672
dinsdag 12 februari 2019 om 18:02
Nou, misschien heeft Geel het verkeerd ingeschat/niet begrepen.
(net als ik vroeger)
misschien speelde Hanegem het niet netjes
Vind ik leuk
Gelukshand +1532
dinsdag 12 februari 2019 om 17:01
Ik zag de titel en ik dacht aan Van Geel, toen zag ik waar het echt over ging. De grote meneer Van Hanegem, wat een teleurstelling:(

Ik zie geen functie voor hem bij Feyenoord, op een gegeven moment is het klaar
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2513
dinsdag 12 februari 2019 om 17:32
Hahahaha, ik had ook even hoop..
Vind ik leuk
vierde-ster +9083
dinsdag 12 februari 2019 om 17:01
Ook al is willem soms een azijnzijker deze man verdient een standbeeld in zuid
Vind ik leuk
JanTa48 +9504
dinsdag 12 februari 2019 om 17:09
Feyenoord heeft een type Cruyff nodig die de boel eens flink gaat opschudden. Intern is men ingedommeld en kijkt men teveel naar aartsvijand Ajax, wat minder focussen op die club door zelf een beleid uit te stippelen maar wel eerst de bezem er doorheen.
Vind ik leuk
Unknown007 +2260
dinsdag 12 februari 2019 om 17:11
Dat Feyenoord wat opschudding kan gebruiken ben ik het volledig mee eens, maar dat er een grote focus op Ajax ligt, slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Of heb je ook daadwerkelijk een punt waar dit wel uit zou blijken?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:17
Er zal ook wat moeten veranderen aan de mentaliteit van de spelers, daar valt denk ik de meeste winst te boeken. Ik geloof best dat de onze spelers er de pest in hebben als het niet loopt maar ze zijn (nog) niet in staat dat op het veld op de juiste manier om te zetten. Zeker tijdens uitwedstrijden lijkt het ze niet te lukken om, bij een slechte start van de wedstrijd, behalve tegen Ajax het weer om te draaien.

De ene keer ontbreekt juist het gif in het spel en dan slaat het om naar de verkeerde kant waardoor ze hard werken en meters maken maar zonder dat het echt wat oplevert.
Vind ik leuk
Hulsink +608
dinsdag 12 februari 2019 om 17:17
Kees Jansma heeft, denk ik, alles juist verwoord!
Vind ik leuk
Blindsy +20655
dinsdag 12 februari 2019 om 17:21
Met alle respect, maar op die leeftijd zit je achter een tafeltje met n schoteltje in n openbaar toilet.
Waanzin om zelfs maar te suggereren dat hij iets níet zou moeten doen. Het is nl. al jaren gewoon klaar met Willem. Hij geniet van z'n pensioen. En laat af en toe iemand uit zijn naam een kritisch stukje over zijn liefde Feyenoord schrijven. Lekker zo houden, Willem 👍
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:54
Ron jans
Vind ik leuk
M +215
dinsdag 12 februari 2019 om 18:01
Willem hoeft toch ook geen baantje. Hij geeft zijn eerlijke visie op van alles en dat is best kritisch. Maar hij wil gewoon dat het beter gaat bij zijn club.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:27
Wat denk je de trainer van AZ, hoe heet hij nou van de Brom.
Hij presteert vrij goed met zijn selectie.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 19:28]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:52
In Nederland gaan de clubs en het Bondsburesu zeer slecht om met hun idolen. In het buitenland worden oud spelers geeerd en blijven tot op zeer hoge leeftijd ereleden en zeer welkom tijdens de wedstrijden. Van Hanegem is een van de beste middenvelders ooit en ik ben blij en nog steeds trots dat ik hem als nog live heb zien spelen. Is ook lekker nuchter in zijn doen en laten.
Vind ik leuk
FRChamp +2560
dinsdag 12 februari 2019 om 20:04
Van Hanegem had een goed voorstel om Gio technisch directeur te maken van Feyenoord. Al denk ik niet dat Gio dat in zo een korte tijd gaat doen. Van Geel zit er dus nog voorlopig. Verder denk ik dat Feyenoord Jaap Stam moet aanstellen als nieuwe trainer. Stam bewijst het beste uit zijn team te halen, maakt spelers beter en laat het team wedstrijden beslissen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 15:58
Gio als TD , lijkt me niet.
Een goede voetballer is niet automatisch een goede TD.
Die heeft te maken met doortrapte zaakwaarnemers,nog meer managers, advocaten,en daarbuiten met scouts, tipgevers, etc.
Een TD moet per definitie spijkerhard zijn, niet aardig.
Vind ik leuk
fer65 +411
dinsdag 12 februari 2019 om 21:18
Ik heb met iedere trainer medeleden die bij feijenoord met van Geel moet samenwerken het is gewoon een slecht mens voor de club feijenoord ,met zijn bestuurlijke bazen.
Vind ik leuk
fer65 +411
dinsdag 12 februari 2019 om 21:21
De afstand tussen AZ moet gerandeerd blijven dat is de reden waarom ze veel wedstrijden verliezen het gaat om de derde plaats ,mochten ze de beker niet winnen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 05:23
Top vent van Hanegem. Lekker duidelijk en recht door zee. Hou ik van.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 05:59
laat meneer van Hanegem gewoon lekker zijn gang gaan en als Frazer trainer word ken die heus wel eens een bakkie gaan doen met meneer van Hanegem
Vind ik leuk
Dharmpie +1154
woensdag 13 februari 2019 om 11:27
Willem zal nooit meer voor het trainerschap gaan, daar geloof ik echt niks van. Ze zouden Willem wel kunnen gebruiken als "krtische" spiegel bij hun plannen.
Helaas lijkt het erop dat ze niet graag naar kritische mensen ( mensen met een afwijkende mening) willen luisteren. En Willem; hij ziet best veel dingen goed, hij slaat alleen soms ook wel door in het ventileren van zijn mening.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws