Steun uit Real Madrid-kamp voor Onana: 'Cruciaal voor de ontwikkeling van Ajax'

Steun uit Real Madrid-kamp voor Onana: 'Cruciaal voor de ontwikkeling van Ajax'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 18:58di 12-02-2019 om 18:58

Thibaut Courtois heeft voor de Champions League-wedstrijd tegen Ajax beelden bekeken van collega André Onana. De doelman van Real Madrid neemt het op voor de Kameroener, die zaterdag flink in de fout ging tegen Heracles Almelo.

"Onana heeft de laatste tijd wat pech gehad. Dat is het risico wanneer je bij een club speelt die altijd wil opbouwen van achteruit", citeert Voetbal International de Belg op de persconferentie. "Dat gaat soms een keer mis, maar ik vind Onana een geweldige keeper die cruciaal is geweest voor de ontwikkeling van dit Ajax."

"Ajax heeft een zeer goede ploeg met heel veel jong talent", vervolgt Courtois. "Wij zullen op onze hoede moeten zijn, zeker voor spelers als Hakim Ziyech, Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. Ajax gaat het ons ongetwijfeld heel moeilijk maken, maar wij hebben meer ervaring en zullen alles geven. Van onderschatting is bij niemand van Real Madrid sprake."

Courtois erkent dat Real Madrid weer naar zijn topvorm toegroeit. "We verdedigen met het hele team en vallen aan met het hele team. Dat doen we met heel veel discipline, dat is onze grootste kracht. Real Madrid hoort alles te winnen. Wij willen de Copa del Rey winnen, kampioen worden en de titel pakken in de Champions League."

Poll

Heeft Ajax kans tegen Real Madrid?

(8971 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +5728
dinsdag 12 februari 2019 om 19:06
Er is altijd kans.
Hoe klein die kans ook kan zijn.
Vind ik leuk
Plattekar bv +31966
dinsdag 12 februari 2019 om 19:15
De bekende complimenten met respect van de Reus aan kleinduimpje....T hoeft allemaal niet dat gezemel
Vind ik leuk
psv#nr1 +989
dinsdag 12 februari 2019 om 19:17
EDIT VP: reactie verwijderd (provocatie)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 21:41]
Vind ik leuk
Mo +12255
dinsdag 12 februari 2019 om 20:53
Zover zal PSV tegen Real iig niet komen, dat weten we wel.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:07
Die Courtois is ook gewoon echt niets beter dan Navas.
Vind ik leuk
Bizzy +23299
dinsdag 12 februari 2019 om 19:09
Beide keepers hebben veel prijzen gewonnen
Vind ik leuk
AZVork +1042
dinsdag 12 februari 2019 om 19:09
En Onana op dit moment niet beter dan Lamprou.
Vind ik leuk
RW1913 +2907
dinsdag 12 februari 2019 om 19:13
Groter ego misschien?
Vind ik leuk
Mosquito +20106
dinsdag 12 februari 2019 om 19:14
Ik vind Navas beter.
Mede dankzij hem wonnen ze zo vaak de CL.
Courtois vond ik op zijn best in zij Atlético tijd.
Vind ik leuk
Vamos7 +9833
dinsdag 12 februari 2019 om 19:15
Belg vind ik maar niks.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2369
dinsdag 12 februari 2019 om 19:32
Franstalige Belgen, zijn eigenlijk geen Belgen, wereld van verschil tussen Vlaanderen & Wallonië helaas.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 20:08
Klopt, maar dan heb je het meer over Hazard. Courtois spreekt vloeiend Frans en Nederlands
Vind ik leuk
Voetbal@com +2369
dinsdag 12 februari 2019 om 20:22
Oké dan is Courtios een uitstervend ras.

Ik vind België echt een fantastisch land met prachtige landschappen en het Bourgondische denken, maar bij de ring van Antwerpen richting Brussel lijkt het of je in een ander land terecht komt.

Waarschijnlijk dat veel Belgen wel 2 landen zouden willen zijn, hetzelfde als Catalonië in Spanje.

Het probleem van Franstalige Belgen is dat ze absoluut geen zin hebben om NL te praten laat staan enige sympathie voor een NL-er/ster hebben, wat wellicht ligt aan onze bravoure mbt voetbal, economie, en godweet nog een aantal zaken uit het verleden.

Maar goed ik wijk weer eens totaal van de topic af....

Excuse moi 😔
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 20:24]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:36
Courtois is gewoon Vlaams hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:07
1-5
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:10
EDIT VP: reactie verwijderd (provocatie)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 21:41]
Vind ik leuk
RW1913 +2907
dinsdag 12 februari 2019 om 19:12
Jij bent geen supporter van PSV dus schei nou gewoon uit.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:28
Hahaha ik ben zeker wel psv supporter jij niet want jij bent voor ajax in europa
Vind ik leuk
dhrwobo +40101
donderdag 14 februari 2019 om 09:03
Triest menneke. Ik ben ook tot op zekere hoogte voor Ajax in Europa, omdat het gewoon goed is als er Nederlands succes is. Dat maakt mij niet minder PSV-supporter. Als jij dat vindt, dan ben jij echt een waardeloze PSV-fan en meer gefocust op je anti-ajax gevoelens dan je pro-psv gevoelens. Denk daar maar eens over na.
Vind ik leuk
psv#nr1 +989
dinsdag 12 februari 2019 om 19:09
KANSLOOS
dat weet iedereen
daar hoef je geen voetbalkenner voor te zijn
Vind ik leuk
Vamos7 +9833
dinsdag 12 februari 2019 om 19:14
Onana schat ik nog hoger in als die waardeloze Belg...
Vind ik leuk
1313 +6178
dinsdag 12 februari 2019 om 19:28
😂😂 je bent geen fan he van Courtois, kreeg je geen medelijden met zijn vader dan, toen hij tekende voor Real?
Vind ik leuk
sjakieeee +13
dinsdag 12 februari 2019 om 20:03
de bal is rond......
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:45
Onana is anti lange ballen ..
Toch de favoriet op Nederlandse velden als doelman..
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 06:39
Onana is een held en hopelijk wordt het 2 hele mooie wedstrijden, maar ik ben bang dat je na 20 minuten al met 0-3 achter staat.
Vind ik leuk
dhrwobo +40101
donderdag 14 februari 2019 om 09:07
Je gehele uitspraak had niet meer fout kunnen zijn haha. Die 0-3 na 20 minuten is geen moment van toepassing geweest, Ajax speelde daar te goed voor. En Onana een held, sorry, maar Onana is in Amsterdam een overschatte gehypte keeper. Hij heeft dit seizoen al zoveel grote blunders begaan, die allemaal met de mantel der liefde worden afgedaan als of het niet gebeurd is.

Hij heeft mooie reddingen, maar man man die kerel heeft iedere wedstrijd wel 1-2 grote blunders die je bijvoorbeeld bij Zoet niet ziet. Onana kan goed keepen (ballen tegenhouden), maar hij is een groot risico voor Ajax als hij denkt te moeten meevoetballen. Zeker als hij dat samen met Blind doet, daar liggen altijd kansen voor tegenstanders.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws