Steun uit Real Madrid-kamp voor Onana: 'Cruciaal voor de ontwikkeling van Ajax'

Steun uit Real Madrid-kamp voor Onana: 'Cruciaal voor de ontwikkeling van Ajax'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 18:58di 12-02-2019 om 18:58

Thibaut Courtois heeft voor de Champions League-wedstrijd tegen Ajax beelden bekeken van collega André Onana. De doelman van Real Madrid neemt het op voor de Kameroener, die zaterdag flink in de fout ging tegen Heracles Almelo.

"Onana heeft de laatste tijd wat pech gehad. Dat is het risico wanneer je bij een club speelt die altijd wil opbouwen van achteruit", citeert Voetbal International de Belg op de persconferentie. "Dat gaat soms een keer mis, maar ik vind Onana een geweldige keeper die cruciaal is geweest voor de ontwikkeling van dit Ajax."

"Ajax heeft een zeer goede ploeg met heel veel jong talent", vervolgt Courtois. "Wij zullen op onze hoede moeten zijn, zeker voor spelers als Hakim Ziyech, Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. Ajax gaat het ons ongetwijfeld heel moeilijk maken, maar wij hebben meer ervaring en zullen alles geven. Van onderschatting is bij niemand van Real Madrid sprake."

Courtois erkent dat Real Madrid weer naar zijn topvorm toegroeit. "We verdedigen met het hele team en vallen aan met het hele team. Dat doen we met heel veel discipline, dat is onze grootste kracht. Real Madrid hoort alles te winnen. Wij willen de Copa del Rey winnen, kampioen worden en de titel pakken in de Champions League."

Poll

Heeft Ajax kans tegen Real Madrid?

(8983 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +9048
dinsdag 12 februari 2019 om 19:06
Er is altijd kans.
Hoe klein die kans ook kan zijn.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35840
dinsdag 12 februari 2019 om 19:15
De bekende complimenten met respect van de Reus aan kleinduimpje....T hoeft allemaal niet dat gezemel
Vind ik leuk
psv#nr1 +2928
dinsdag 12 februari 2019 om 19:17
EDIT VP: reactie verwijderd (provocatie)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 21:41]
Vind ik leuk
Mo +13263
dinsdag 12 februari 2019 om 20:53
Zover zal PSV tegen Real iig niet komen, dat weten we wel.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:07
Die Courtois is ook gewoon echt niets beter dan Navas.
Vind ik leuk
Bizzy +22905
dinsdag 12 februari 2019 om 19:09
Beide keepers hebben veel prijzen gewonnen
Vind ik leuk
AZVork +3094
dinsdag 12 februari 2019 om 19:09
En Onana op dit moment niet beter dan Lamprou.
Vind ik leuk
RW1913 +3079
dinsdag 12 februari 2019 om 19:13
Groter ego misschien?
Vind ik leuk
Mosquito +22774
dinsdag 12 februari 2019 om 19:14
Ik vind Navas beter.
Mede dankzij hem wonnen ze zo vaak de CL.
Courtois vond ik op zijn best in zij Atlético tijd.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2928
dinsdag 12 februari 2019 om 19:09
KANSLOOS
dat weet iedereen
daar hoef je geen voetbalkenner voor te zijn
Vind ik leuk
sjakieeee +23
dinsdag 12 februari 2019 om 20:03
de bal is rond......
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:45
Onana is anti lange ballen ..
Toch de favoriet op Nederlandse velden als doelman..
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 06:39
Onana is een held en hopelijk wordt het 2 hele mooie wedstrijden, maar ik ben bang dat je na 20 minuten al met 0-3 achter staat.
Vind ik leuk
dhrwobo +45810
donderdag 14 februari 2019 om 09:07
Je gehele uitspraak had niet meer fout kunnen zijn haha. Die 0-3 na 20 minuten is geen moment van toepassing geweest, Ajax speelde daar te goed voor. En Onana een held, sorry, maar Onana is in Amsterdam een overschatte gehypte keeper. Hij heeft dit seizoen al zoveel grote blunders begaan, die allemaal met de mantel der liefde worden afgedaan als of het niet gebeurd is.

Hij heeft mooie reddingen, maar man man die kerel heeft iedere wedstrijd wel 1-2 grote blunders die je bijvoorbeeld bij Zoet niet ziet. Onana kan goed keepen (ballen tegenhouden), maar hij is een groot risico voor Ajax als hij denkt te moeten meevoetballen. Zeker als hij dat samen met Blind doet, daar liggen altijd kansen voor tegenstanders.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws