Update: Keizer ziet aanvoerder Nani definitief naar Verenigde Staten vertrekken

Update: Keizer ziet aanvoerder Nani definitief naar Verenigde Staten vertrekken

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 18:02ma 18-02-2019 om 18:02

Laatste update: maandag 18 februari 2019 om 18:02ma 18-02-2019 om 18:02

Trainer Marcel Keizer moet afscheid nemen van Sporting Portugal-aanvoerder Nani. De 32-jarige aanvaller maakt de overstap naar de Major League Soccer, waar hij gaat spelen voor Orlando City.

Dat melden Portugese media, waaronder Record en A Bola. Sporting besloot in te stemmen met een vertrek van Nani, omdat de oud-speler van Manchester United, Fenerbahçe en Valencia met een jaarsalaris van vier miljoen euro zwaar op de begroting drukt. Met de ruimte die vrijkomt in het salarisbudget kan de Portugese topclub alvast gaan beginnen met de planning voor volgend seizoen.

Nani speelde in de jeugd van Sporting en beleefde zijn doorbraak in het seizoen 2005/'06. Manchester United pikte hem voor 25 miljoen euro op, maar op Old Trafford kwam de vleugelspeler nooit helemaal uit de verf. Na diverse omzwervingen keerde Nani afgelopen zomer terug in Lissabon. Hij speelde dit seizoen achttien competitieduels, waarin hij zeven keer scoorde en vier assists gaf.

De Portugese international droeg ook onder Keizer de aanvoerdersband. De voorbije weken kwam hij vanwege fysieke malheur echter niet in actie. Zijn laatste optreden voor Sporting was begin deze maand in de verloren topper tegen Benfica (2-4). Nani had nog een contract tot medio 2020.

Update 18-2, 18.02 uur: Nani heeft maandag zijn handtekening gezet onder een driejarig contract bij Orlando City FC. 'Nani neemt enorm veel ervaring mee naar Orlando City. Hij is een dynamische buitenspeler die geweldig kan dribbelen en een goede voorzet heeft. Nani is een speler die wedstrijden beslist en onze aanval kan gaan leiden', reageert directeur Luiz Muzzi van de MLS-club.

Nani keerde pas afgelopen zomer terug bij Sporting Portugal, dat hem transfervrij overnam van Valencia. De Portugese international werd benoemd tot aanvoerder, maar mede vanwege zijn forse salaris stemt de Portugese topclub van trainer Marcel Keizer in met een vertrek. Nani was dit seizoen in 28 officiële wedstrijden goed voor negen doelpunten en zeven assists.

Plaats een reactie

#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 18:17
Dat is ook lekker voor Keizer. Die ruimte die ze maken voor komend seizoen heeft hij helemaal niks meer aan denk ik.
Vind ik leuk
Donnygo +4828
vrijdag 15 februari 2019 om 18:19
Jawel maken ruimte om hem af te kopen hij heeft er dus wel profijt van ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 18:21
Wat een geluk heeft hij toch altijd
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 18:41
Kom op hè, wat wil je, je gelijk halen ?
Was voor hem een hele nare start bij AJAX, ik gun het hem wel, of het nu wel of geen goede coach is !
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 18:48
Dit was een sarcastische reactie op wat Donnygo zei.
Ik vind het heel lullig voor hem dat een belangrijke speler wordt verkocht met het oog op volgend seizoen, waar hij dus niks aan heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 19:06
Vind jij zelf niet dat jouw profielnaam , ruim een jaar na dato , nogal gefrustreerd overkomt .

Dat je vorig jaar actie voerde tegen Keizer kan ik begrijpen .
Maar als je een jaar later nog steeds dezelfde naam hebt , ga ik denken dat je een kind bent .
Terwijl je aan je reactie's kunt zien dat je wel gewoon volwassen bent .
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 19:17
Komt het zo over? Dat idee heb ik zelf helemaal niet namelijk. Voor mij is het nu eigenlijk gewoon de naam die ik ooit gekozen heb.
Dat ik hem niet verander komt doordat ik het zelf onhandig en verwarrend vind als mensen profielnamen gaan veranderen, want waar herken je elkaar dan aan?

Maar als het zo overkomt zal ik toch een nieuwe naam overwegen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 19:23
Het zou je sieren . Vind het ook totaalniet passen bij de volwassen reacties die je hier altijd plaatst. Lees ze meestal met plezier 😎
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 19:29
Ja, ik zie hieronder dat ik een beetje de schijn tegen heb met dat soort grapjes :p
Oke, ik neem je mee in de overweging.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:25
Serieuze boel hier. 😜🤷‍♂️
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 19:23
Je moet nu niet ineens iets gaan veranderen omdat ik mijn mening geef natuurlijk .

Als ik je reactie's lees dan zie ik gewoon dat jij een normale jongen bent , gewoon volwassen reageert , en geen Keizer frustratie heeft .

Maar toen ik jouw profielnaam voor het eerst zag dacht ik echt dat je een frustratie had , en nog steeds een hekel hebt aan Keizer .

Maar ik snap je punt en zal het er verder ook niet meer overhebben , maar ik wilde het toch een keer vragen aan je .
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 19:26
Jammer dat je terug draait, was het helemaal met je eens. Natuurlijk kan hij zijn naam behouden, maar dan moet hij dit soort reacties achterwege laten, wat mij betreft
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 19:34
Nou ik draai het niet echt terug , ik vind zijn naam nog steeds onvolwassen overkomen .
Maar ik zie aan zijn reactie's dat ie dat niet is , en het is niet aan mij om te bepalen of ie zijn naam gaat veranderen .
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 19:41
Klopt !
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 19:28
Dat zal ik ook niet doen, maar het is goed om te weten dat iets anders overkomt dan hoe ik het zelf zie of bedoel.
Vind ik leuk
Futre +4819
vrijdag 15 februari 2019 om 19:37
Niet doen, man. #Keizerout is een begrip op dit forum. Plus je hebt flink wat likes opgebouwd.

Nooit je oren laten hangen naar iemand met zo’n slechte naam als “Service Crew”. Wat een inferieure naam is dat.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 19:40
Het gaat niet om je oren laten hangen naar, alleen als je anders overkomt dan je denkt is het een overweging daar iets aan te doen.
Wat jij zegt is ook een punt, ik vind het zelf altijd gek als mensen hun naam veranderen.

Ik ben heel vaak heel blij dat er een Service Crew aanwezig is. In dat opzicht komt hij dus op mij een stuk positiever over dan ik op hem. Dus welke naam is dan beter? :p
Vind ik leuk
Futre +4819
vrijdag 15 februari 2019 om 19:43
Om jouw laatste vraag te beantwoorden: Keizerout!
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 20:58
Zeg ik ergens dat hij zijn naam moet veranderen dan , als je wat verder kijkt als dat je neus lang is , zeg ik zelfs dat hij zijn naam van mij niet hoeft te veranderen .

En dat jij mijn naam inferieur vind boeit mij niet zo , het is nog altijd beter als trollennamen waarin je een andere club beledigd , maar schijnbaar heb jij zulke namen liever als Service crew .
Vind ik leuk
Futre +4819
vrijdag 15 februari 2019 om 21:17
Niet zo serieus, amigo. Wat kan mij het nou schelen hoe iedereen zichzelf noemt.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
maandag 18 februari 2019 om 18:15
Fan van Leeds United.. En dan vooral de randzaken rond Leeds United..
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:15
Voor mij zou je altijd #keizerout zijn al blijk je gewoon Menno ofzo te heten maakt mij niet uit
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:16
verander het naar #tenhagout2!!
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 18:30
Nee man, die hoef ik niet kwijt.
Vind ik leuk
Hesses +1212
vrijdag 15 februari 2019 om 19:34
Misschien heeft degene met het #keizerout account zelf ook de achternaam.keizer en is dit het jaar van z'n coming out...de kast vandaar keizerout ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 19:45
Creatief, maar ik zal je uit de droom helpen, allemaal fout :p
Het was wel leuk geweest, vooral als ik Keizer bij Ajax had willen houden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 20:00
Maakt niet uit met welk materiaal. Keizer presteert wel!
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 20:01
Ik hoop het voor hem. In ieder geval is het voor elke trainer vervelend als tijdens het seizoen je aanvoerder vertrekt. Helemaal als de kans steeds kleiner wordt dat jij iets aan het voordeel hebt.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:13
Je bent er altijd als de kippen bij als het om keizer gaat .
Ik weet er zit niet veel goeds in bij die man maar probeer het los te laten , hij zit nu toch in Portugal ver bij ons vandaan
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 18:32
Ik vond dit gewoon oprecht lullig voor hem. Dan gaat het al matig, laten ze Nani vertrekken en krijg je er niks voor terug.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 18:17
17 doelpunten in 18 wedstrijden als eem vleugelspeler, toch hele mooie cijfers
Vind ik leuk
appeltje +3539
vrijdag 15 februari 2019 om 18:22
Foutje van VP, het is 7 keer.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 18:23
Is het toevallig ook 8 wedstrijden? Dan is het weer knap.
Vind ik leuk
Eimersweide +9121
vrijdag 15 februari 2019 om 18:26
Wil jij hem ook bij Sporting weg hebben?
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 18:28
Ja, hij moet naar de maan.
Vind ik leuk
Eimersweide +9121
vrijdag 15 februari 2019 om 18:29
Zijn daar voetbalclubs?
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 18:31
Nee, daarom juist :p
Ik vind het prima dat hij bij Sporting zit, heb ik helemaal geen last van.
Vind ik leuk
appeltje +3539
vrijdag 15 februari 2019 om 18:30
Nee, 18 wedstrijden, 7 goals, 4 assists. Ook geen slechte cijfers. En veel beter dan die Raphinha. Voor de rest zijn alleen Bruno Fernandes en Dost goed.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 18:31
Dat is mooi klote dan.
Vind ik leuk
appeltje +3539
vrijdag 15 februari 2019 om 18:36
Is gewoon een onmogelijke missie. Gewoon een slecht team, maar de fans verwachten wel dat ze even gewoon bovenin mee kunnen doen en prijzen pakken en het goed doen in Europa. Daar hebben ze gewoon weg het materiaal niet voor.

Zal binnenkort wel weer ontslagen worden. Dan maar weer terug naar de zandbak, of heel misschien een kleinere Portugese club.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
vrijdag 15 februari 2019 om 18:39
Het lukt hem vooralsnog wel om grote clubs te krijgen.
Dankzij Sporting kan hij straks misschien ook nog wel even naar China.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 19:24
🤣🤣 haha scheelts niets 🤣🤣
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 22:28
Dacht al, want 17 doelpunten in 18 wedstrijden zijn echt ongelofelijke cijfers
Vind ik leuk
Savior +2481
vrijdag 15 februari 2019 om 18:20
Lekker lullig voor keizer, en dan zometeen zeiken dat er te weinig word gescoord
Vind ik leuk
Riszh +478
vrijdag 15 februari 2019 om 18:22
Kwam nooit uit de verf bij ManU? Ik heb toch echt wel degelijk wedstrijden gezien waar hij heel goed speelde en ook zn goaltjes meepikte
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
vrijdag 15 februari 2019 om 19:37
Deze ga je wel missen. Jammer.
Vind ik leuk
Futre +4819
vrijdag 15 februari 2019 om 19:39
Hoppa, weer een prima speler naar de MLS. Ik geniet.
Vind ik leuk
la galaxy +1032
maandag 18 februari 2019 om 18:35
Wel naar een club die nooit de Play offs haalt(wij de laatste jaren ook niet helaas).
Vind ik leuk
Futre +4819
maandag 18 februari 2019 om 19:34
Zit jij in LA?
Vind ik leuk
la galaxy +1032
maandag 18 februari 2019 om 20:30
Voor stadje ervan.Orange County om precies te zijn maar woon nu weer in NL Breda ;).
Vind ik leuk
Futre +4819
maandag 18 februari 2019 om 21:53
Orange County ken ik wel. Leuk man. Ben nu ook in Nederland. Woensdag weer naar huis.
Vind ik leuk
Gerro +8855
vrijdag 15 februari 2019 om 21:19
Hij begon zo goed daar hoop toch dat ie het tij keert daar.
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 18 februari 2019 om 18:11
Weer eentje richting pensioen
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:24
Kan weer terug naar Ajax.
Vind ik leuk
Dommetje +3123
maandag 18 februari 2019 om 18:35
Daar is Keizertje niet blij mee .
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1600
maandag 18 februari 2019 om 18:56
Volgende Update:
Keizer definitief weg bij Sporting.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
maandag 18 februari 2019 om 19:39
Jammer, zou mooi zijn geweest als hij zijn carrie had afgesloten bij sporting.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws