Update: 'Ook Werder Bremen volgt verrichtingen van FC Groningen-verdediger'

Update: 'Ook Werder Bremen volgt verrichtingen van FC Groningen-verdediger'

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 16:23di 19-02-2019 om 16:23

Laatste update: dinsdag 19 februari 2019 om 17:14di 19-02-2019 om 17:14

Julian Chabot heeft zich in de kijker gespeeld bij Atalanta Bergamo, Sampdoria en Lille. Dat meldt RTL Sport maandag. Chabot (21) is bezig aan zijn eerste seizoen in dienst van FC Groningen. 

Afgelopen zomer werd de Duitse verdediger overgenomen van het gedegradeerde Sparta. Dit seizoen is Chabot een vaste waarde in de achterhoede van trainer Danny Buijs. Hij stond achttien keer in de basis. 

De sterke optredens van de oud-speler van RB Leipzig zijn niet onopgemerkt gebleven in het buitenland. Atalanta Bergamo, Sampdoria en Lille zouden een oogje hebben op Chabot. De Duitser heeft in Groningen een contract tot medio 2022. 

Atalanta haalde de afgelopen jaren meerdere spelers uit de Eredivisie naar Italië. Zo kocht de Serie A-formatie onder meer Marten de Roon en Hans Hateboer. 

Update 19/2 16.23: Volgens het Duitse Fussballtransfers heeft ook Werder Bremen belangstelling voor Chabot. Tijdens het duel met Feyenoord (1-0 zege) van afgelopen zondag zaten er volgens FT scouts van meerdere clubs op de tribune voor de 1 meter 95 lange verdediger. 

Plaats een reactie

Martinus69 +5786
maandag 18 februari 2019 om 12:50
Aiiii
Even blijven als het kan!
Vind ik leuk
psvfan1913 +7581
maandag 18 februari 2019 om 12:59
Erg goede verdediger. Alleen zeer matig aan de bal. Denk dat een club die op de counter speelt het beste is. Zou wel een aderlating voor Groningen zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 13:28
Ik denk dat we hier wel behoefte hebben aan verdedigers die gewoon goed zijn zonder bal.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7581
maandag 18 februari 2019 om 14:16
Zeg niet dat die naar het buitenland moet. Zeg alleen dat een club die van achteruit opbouwd hem beter niet kan ophalen omdat hij voetballend daar niet goed genoeg voor is. Over het algemeen worden in Italië dat soort spelers het meest gewaardeerd.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 14:57
Dat klopt, alleen ik denk dat het goed zou zijn als we hier ook een keer wat meer waardering zouden hebben voor verdedigers die gewoon goed kunnen verdedigen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 16:43
Hebben we wel.
Ze moeten alleen geen Nederlands maar eens Italiaans paspoort hebben.
Chiellini, Bonucci en in het verleden Costacurta krijgen en kregen wel waardering in Nederland.

Maar zodra ze van dat type in de NL competite rondlopen is het al snel: ja, schakelt zijn man wel uit maar is te traag, kan niet voetballen, maakt geen 37 scharen en legt de bal niet over 60 meter op het puntje van je lul.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
dinsdag 19 februari 2019 om 16:45
Haha goed punt.
Ik doelde inderdaad op het tweede deel.
Vind ik leuk
Sideburnn +3219
dinsdag 19 februari 2019 om 18:22
Was bij Sparta ook de man in de verdediging die verder zo lek als een mandje was.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
dinsdag 19 februari 2019 om 18:23
Ja, dat had groningen goed gezien.
Weet jij op wiens advies hij naar sparta ging?
Vind ik leuk
Sideburnn +3219
dinsdag 19 februari 2019 om 19:36
Was een jeugdspeler van RBL geloof ik een aanvoerder van DL o19....kwam met een hoop troep uit de koker van Pastoor geloof ik.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
dinsdag 19 februari 2019 om 19:37
Deze was goed gezien.
Ik vind het zo jammer van Sparta man. Het is echt een mooie club en met een waanzinnige jeugdopleiding. Het is zo treurig dat het steeds maar niet lukt.
Vind ik leuk
Kuip +9924
maandag 18 februari 2019 om 15:02
M.a.w. in Italië hoeven spelers niet te kunnen opbouwen? Dat is al jaren een misverstand. In Nederland zeggen mensen dat verdedigers hier meer moeten kunnen dan in net buitenland.
Als ik naar Italiaanse wedstrijden kijk dan kunnen die verdedigers heel goed voetballen hoor.
Probleem is juist dat onze verdedigers niet kunnen voetballen. Onze verdedigers spelen de bal 100.000 keer terug op de keeper of naar de backs en weer terug.
Dat zie je in Italië echt niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 15:02]
Vind ik leuk
psvfan1913 +7581
maandag 18 februari 2019 om 16:27
Je kijkt teveel feyenoord maat. Spelers als Koopmeiners, Viergever en Blind is toch wat anders als een Chiellini.
Vind ik leuk
Sideburnn +3219
dinsdag 19 februari 2019 om 19:38
In Nedeland willen ze alleen middenvelders en aanvallers omturnen tot verdedigers....daar zit het grootste probleem.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:54
Ik vrees een leegloop aanstaande zomer:
- Mahi
- Doan
- Bruns
- Memisevic
- Chabot
- Reis
- t. Wierik
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 14:56
Tijd om je voetbalschoenen uit het vet te halen Harris.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 15:51
Daar zal een aantal flinke zakken geld tegenover staan.
Mahi loopt wellicht gratis de deur uit ivm zijn aflopende contract, maar voor Doan zal onder de 10 a 12Mil echt niet weggaan.
Bruns: hebben we nét, gaat dus niet deze zomer, tenzij voor een hoofdprijs(2 a 3Mil?4?)
Memisevic; beste verdediger die we hebben momenteel, zou ook niet misstaan bij andere clubs, minstens 2,5 a 3Mil, net als Chabot.
Reis; Jonge speler, breekt dit seizoen door, gaan ze niet verkopen....Zou zonde zijn.
Te Wierik; kán...maar gaat ook wel een miljoentje-anderhalf of 2 oid opleveren dan.

Je vergeet Sergio Padt nog btw!
--------------------------------------------------------+
Kunnen we Tadic terugkopen! hahahaha Misschien Suarez ook nog!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:23
Bruns is niet van ons. Huur voor slechts een half jaar. Hopelijk gaan FCG en Vitesse komende zomer alsnog om de tafel.

Padt heeft het, gelukkig voor ons, voorlopig verkloot. Die blijft nog wel.
Ondanks de speculatieve Euro's, is er toch echt wel een leegloop op komst. Ik vind het bijna net zo spannend als gisteren de laatste 10 minuten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:45
Zo'n speler als Bruns vind je niet gauw weer, hopelijk voelt hij zich hier thuis en dan zou ik absoluut voor hem gaan.
Maar de verdediging als geheel staat nu eindelijk dus als die allemaal vertrekken hebben we echt een probleem.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:16
Tadic mogen jullie van mij gratis ophalen, maar als er weer Chinees komt die een nulletje teveel plaatst gaat hij lekker daarheen!
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 18:42
Dat is het lot van Nederlandse clubs. Wij hoeven ons bij FCG pas zorgen te maken als er geen interesse in onze spelers zou bestaan. Daarnaast hebben we al jaren het vertrek van goede CV’s kunnen opvangen door goede vervangers. Chabot kan in ieder geval niet weg voor een appel en een ei.
Vind ik leuk
Metal +3057
dinsdag 19 februari 2019 om 16:47
Mahi is veel te wisselvallig en mist teveel kansen. SIerhuis daarvoor definitief aantrekken.
Doan is niet te houden; hopelijk kunnen ze daar een flinke zak geld voor krijgen.
Bruns definitief halen ipv laten gaan. Die man is zo belangrijk.
Te Wierik blijft als Bruns ook blijft, dat zijn matties.
Memisevic is gehaald met het idee hem ooit door te verkopen met winst. Nu het moment. Hopen dat ze er het maximale uithalen. Wel jammer, een van mijn favoriete spelers.
Chabot is goed bezig, maar makkelijker op te vangen dan bijv. Doan of Bruns.
Reis is een groot talent. Als ze hem verkopen hopen dat dat is met een optie dat hij nog een jaar wordt gestald.

Er is gelukkig al eea achter de hand. El Hankouri, Vd Looi, Absalem, Kramer, Itakura, Hrustic (jaar van de waarheid voor hem), Breij.

En dan komt natuurlijk Robben nog terug :)
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:51
'Atalanta, Sampdoria en Lille laten oog vallen op revelatie van FC Groningen'

Ik dacht ffe gaat Sierhuis nu alweer weg
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
maandag 18 februari 2019 om 12:52
Die sliding op berghuis gisteren was echt fenomenaal.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:06
Chapeau Chabot, prachtige sliding !
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
maandag 18 februari 2019 om 13:20
Absoluut, maar Berghuis had zijn oogkleppen weer eens uit het vet gehaald en zag zeker drie spelers over het hoofd.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 12:53
Deze speler kan FC Groningen echt niet missen. Gaat FC Groningen nu veel geld vangen of zijn ze verstandig en zeggen ze: pas in 2021 kan je een bod doen op Chabot?
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
maandag 18 februari 2019 om 12:53
Als dit soort clubs het in je zien zitten, zal het wel meevallen met de revelatie.
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
maandag 18 februari 2019 om 12:56
Afgaan op clubnamen is te kort door de bocht. Heeft Oranje al vaak genoeg kwaliteit gekost.. laatste jaren nog ene van Dijk
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
maandag 18 februari 2019 om 15:27
één naam wel! ;)
Vind ik leuk
Johnny Cash +9951
maandag 18 februari 2019 om 13:01
Nr 6 en nr 10 van italie en de nr 2 van frankrijk. Is toch niet zo heel slecht lijkt me
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
maandag 18 februari 2019 om 13:21
Prachtige clubs man, wat lul je slap?
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
maandag 18 februari 2019 om 13:21
Nou ze hebben er bij atalanta wel een neusje voor. Zowel de Roon als hateboer zijn daar een meerwaarde gebleken en international geworden
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:28
Juist, daardoor blijven ze in die vijver vissen !
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
maandag 18 februari 2019 om 15:12
Ja idd, eredivisie voetballers passen mijns inziens ook goed bij de serie A. Hoewel daar meer verdedigt wordt is het nog steeds een redelijk aanvallende competitie.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:32
En daar mag je nog wel steeds een beetje vasthouden !
Vind ik leuk
Fussball +364
maandag 18 februari 2019 om 13:21
Liet bij Sparta al zien een goede verdediger te zijn. Voetballend niet altijd even goed.
Vind ik leuk
Koeien +3708
maandag 18 februari 2019 om 13:53
niet? Ik heb 'm meermaals aanvallers en middenvelders van de tegenstanders voorbij zien dribbelen, dan moet je toch op z'n minst wel gemak hebben aan de bal...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:55
Maar... eenmaal op het middenveld aangekomen weet hij niet meer wat hij met de bal moet doen. Vaak ingeleverd door slechte passing.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:29
Zijn passes komen (bijna) nooit aan.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
maandag 18 februari 2019 om 13:21
Chabot is in NL weinig opgevallen. Maar Italianen herkennen goede verdedigers sneller.
Vind ik leuk
Koeien +3708
maandag 18 februari 2019 om 13:51
Was bij de Groningenliefhebbers wel snel zichtbaar hoor. Tis een beetje Van Dijk-achtig qua duels winnen en opbouwen. Kan ook aan de bal lekker spelen.

Ik word er wel kriegel van. Begint het team eindelijk te draaien en dan kan je meteen weer je spelers gaan verkopen. Waar je vroeger nog's een topper 2~3 seizoenen kon behouden ben je 'm tegenwoordig het volgende seizoen al kwijt.

... en kan je weer van voren af aan beginnen.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
maandag 18 februari 2019 om 13:22
Offtopic maar toch gerelateerd aan Grunn: wat moet die Reis kosten? Heerlijke spelertje.
Vind ik leuk
joey66 +60
maandag 18 februari 2019 om 13:44
Nu al onbetaalbaar voor de Nederlandse top!
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
maandag 18 februari 2019 om 14:09
Hele goede speler. Gaat, nee kan, ver komen
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 15:24
Je kan hem gratis ophalen als je Reiskostenvergoeding krijgt.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
maandag 18 februari 2019 om 16:28
ohh :D
Vind ik leuk
Koeien +3708
maandag 18 februari 2019 om 13:45
Neeeej, ik was juist zo blij dat Chabot nog even onder de radar bleef. Die gast wint elk duel zo'n beetje en speelt opbouwend met gemak een tegenstander voorbij en levert dan ook meteen bruikbare ballen af.



Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 18:50
Prima speler idd maar hij is er nog niet. Met het toenemen van de ervaring zal hij zeker nog beter worden maar ik denk even terug aan zijn fout vlak voor tijd in de wedstrijd tegen Emmen. Hij hing rond de 90e minuut rond op de middellijn, compleet uit positie en dat heeft ons toen de punten gekost.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:48
En dan te bedenken dat, toen chabot gehaald werd van Sparta, velen hier, ook fcg supporters, het een slechte aankoop vonden. Zo zie je maar weer dat oordelen pas kan tijdens of na een seizoen. Een echte aanwinst gebleken
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 18:53
Werd geen slechte aankoop gevonden in Groningen. Wel werd er aangegeven dat het een vreemde aankoop was aangezien er weinig budget was, er voldoende cv’s waren en we op het middenveld veel harder ervaring nodig hadden dan nog een CV voor achterin die ook nog eens 1 miljoen moest kosten. Hij heeft ook even tijd nodig gehad om zich in de basis te spelen.
Vind ik leuk
BT410 +398
maandag 18 februari 2019 om 13:55
Dat is best snel!
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 18 februari 2019 om 15:09
Hij viel me gisteren op tg. Feyenoord. Goede speler. Ik dacht dat hij uit Frankrijk kwam. Groot, lang, sterk een aanvallende impulsen.
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 18:54
Vader of moeder (wie van beide weet ik niet zeker) komt uit Frankrijk, maar heeft de Duitse nationaliteit.
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 18 februari 2019 om 19:43
Verdorie Groningen houden !!!! En zoals ik al verwachtte: door die nieuwe spelers gaat Groningen weer lekker omhoog. Groningen mag nooit degraderen. De Euroborg is goed en sfeervol.
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 19:52
Ik kan het als FCG supporter niet anders dan met jou eens zijn 😁
Vind ik leuk
Pancev +1043
maandag 18 februari 2019 om 15:20
En Bart wist dat het goed zat.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:21
Groningen betaalde al dik 800.000 dus zal minimaal 3.000.000 moeten worden om groningen in verleiding te brengen.
Vind ik leuk
Hans Worst +1639
dinsdag 19 februari 2019 om 16:53
3miljoen, lachtertje, dat legt een werder Bremen zo neer...
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2625
maandag 18 februari 2019 om 15:54
Leuk om te zien dat Chabot het zo goed doet in Groningen. Je zag bij Sparta al dat hij erboven uitstak. En dat na een hopeloze start bij ons. Hopelijk levert hij ons ook nog wat op mocht hij weggaan.
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 18:56
Op de een of andere manier zijn vrijwel alle spelers die wij van Sparta hebben gehaald een succes geworden. ik denk even aan Mahi, John de Wolf en Adrie van Tiggelen. En dan zijn er zeker een aantal die ik nu vergeet.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2625
maandag 18 februari 2019 om 20:56
Ja is natuurlijk een ideale stap omhoog voor spelers van Sparta. Buiten dat ook een mooie club. Wel leuk dat er al zoveel succesverhalen zijn!
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 16:25
Ik hoorde dat zijn broer Bart Chabot ook een aardig balletje kan trappen
Vind ik leuk
Dommetje +3123
dinsdag 19 februari 2019 om 16:28
Niet verkeerd mooi die interesse zal een mooie stap zijn .
Wel jammer voor Groningen als dat door gaat.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 16:32]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:36
Van de nederlandse noordelijke grootmacht naar de Duitse noordelijke grootmacht.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +950
dinsdag 19 februari 2019 om 18:57
Verdedigend erg sterk, opbouwend minder. Is typisch een verdediger die zo snel mogelijk de dichtstbijzijnde middenvelder in moet spelen. Maar daar is niks mis mee! Ben benieuwd waar hij eindigt. Mag van mij nog wel even in Groningen blijven hangen.
Vind ik leuk
100%facts +17
maandag 4 maart 2019 om 01:30
wel een speler voor italie
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws