Ziedende Van den Berg 'uit zijn plaat' in NEC-kleedkamer: Veel slechter kon niet

Ziedende Van den Berg 'uit zijn plaat' in NEC-kleedkamer: "Veel slechter kon niet"

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 15:09ma 18-02-2019 om 15:09

Joey van den Berg is vrijdagavond 'uit z'n plaat gegaan' in de kleedkamer van NEC. Op bezoek bij Go Ahead Eagles kwam NEC al na 21 seconden op achterstand. In de rust stond het 4-2 voor de thuisploeg.

"Deze keer ben ik echt heel boos geworden, dat vond ik nodig", aldus Van den Berg voor de camera van FOX Sports. "We zitten niet meer in de A1. We zijn profs, we moeten onze verantwoordelijkheid nemen. We verdienen hier ons geld mee en zo moeten we het ook benaderen. Dat gevoel had ik in de eerste helft totaal niet."

"Ik ben een van de oudere spelers, dan ga ik uit mijn plaat in de kleedkamer. Er wordt verder niet veel gezegd. Ik merk steeds vaker dat jonge spelers niet mondig genoeg zijn in het veld en naar elkaar toe. Dan moet je elkaar op scherp zetten. Als je dat niet doet, krijg je dit zoals in de eerste helft."

Van den Berg vond NEC in de eerste 45 minuten dramatisch. "Veel slechter kon niet. Wat wij in de eerste helft aan het doen waren... Echt niet normaal. Wat er mis ging? Wat niet? Je had in de rust elf keer kunnen wisselen. Je kan niet eens zeggen dat we aan het slapen waren, we leken dood en begraven. Ik heb er weinig woorden voor."

NEC hield uiteindelijk nog een punt over aan het duel: 4-4. Na 25 speelrondes in de Keuken Kampioen Divisie staat de formatie van trainer Jack de Gier op de vijftiende plaats. 

Plaats een reactie

Bdog +7152
maandag 18 februari 2019 om 15:11
Adelaars zijn nu eenmaal scherper dan een Gier, die wacht tot zijn prooi gewond of dood is,
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 16:07]
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
maandag 18 februari 2019 om 15:15
NEC is zelf een beetje tussen gewond en dood in op dit moment geloof ik.
Vind ik leuk
Bertjes +1557
maandag 18 februari 2019 om 15:49
Dat zou wel verklaren waarom de beste man er zo bar weinig aan doet..
Vind ik leuk
Niga +380
maandag 18 februari 2019 om 15:11
Bakt er zelf ook helemaal niks van. NEC valt me echt vies tegen dit jaar, vooraf had ik goede hoop. Alsnog moet deze selectie top 5 kunnen halen, maar met een droeftoeter eerste klas aan het roer wordt het moeilijk.
De Gier heeft met echt iedereen conflicten, traint slap amateuristisch en ook nog zeer weinig. Fulltime profs die 3-4 keer per week een slappe training afwerken het is niet te bevatten.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 15:13]
Vind ik leuk
Bertjes +1557
maandag 18 februari 2019 om 15:45
Ja als er één iemand me tegen valt is het van den Berg wel. Vet, vetbetaalde vedette die het van zijn mentaliteit moet hebben. Maar sjezus, kan niks meer belopen, staat na een half uur uit te puffen, pakt alleen maar domme kaarten. Ik hoopte en verwachte eigenlijk wel dat hij een aanjager kon zijn samen met van Eijden, maar beide gigantisch door de mand gevallen. En nu schiet meneer er een keer een in en gaat hij weer de lolbroek uit hangen, speel eerst maar eens 2 wedstrijden achter elkaar goed. Dat is hem nog niet gelukt..
Vind ik leuk
Basik013 +820
maandag 18 februari 2019 om 17:08
Hij zegt toch ook inde rust hadden ze 11 keer moeten wisselen , dus hij bedoeld ook zichzelf😉
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 17:08]
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
maandag 18 februari 2019 om 15:12
"Ik merk steeds vaker dat jonge spelers niet mondig genoeg zijn in het veld en naar elkaar toe"


Ah, is Joey v.d. Berg ook al van de generatie dat men elkaar altijd de waarheid vertelde? En de jongeren altijd de ballenzakken dragen? Die verhalen over "vroeger was niet alles beter maar dat wel" hoor je ook al 15, 20 jaar.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:15
Vroeger was wel alles beter, maar dan wel voor de jaren 15, 20 die jij benoemt.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
maandag 18 februari 2019 om 15:18
Joey v.d. Berg is kennelijk van de generatie gebakken lucht. Ik kan me ook voorstellen dat die jonge spelers tegen elkaar hebben gezegd 'Nou, laten we er voor de grap maar twee maken, anders staat 'ie straks weer zo gek te doen.'
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
maandag 18 februari 2019 om 15:22
Exact.
Vind ik leuk
The Iceman +16510
maandag 18 februari 2019 om 15:18
Joey was vroeger veel te stoned om z’n bek open te trekken.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:36
Als er nou 1 ding vroeger niet beter was, dan is het het gedrag van vd Berg. Vd Berg valt zelfs de scheids aan als hij een kaart krijgt, niet echt een goed voorbeeld
Vind ik leuk
Roeptoeter +16347
maandag 18 februari 2019 om 15:13
15e? Tering wat slecht. Ik wist wel dat het daar niet goed ging. Maar zo laag op de ranglijst.. Beschamend.

Vind ik leuk
NvC +8635
maandag 18 februari 2019 om 17:22
Ach Go Ahead eindigde 17e vorig seizoen en zijn nu weer op het goeie pad. Soms moet je als club een keer eraf gaan om weer terug te komen. Ieder daarbij zn eigen maat.
Vind ik leuk
mcmodd +27346
maandag 18 februari 2019 om 15:18
Natuurlijk heeft Joey volkomen gelijk. NEC hoort als club niet in de keukendeurdivisie maar een klasse hoger. Echter, zoals de taakopvatting van veel spelers daar is mag je niet verwachten dat ze over een jaar terug zijn in de eredivisie. Ik denk eigenlijk dat ze eerder verder zakken en in de tweede divisie een zakcentje gaan verdienen. Ze spelen er naar en de kwaadheid van Joey van den Berg, die zichzelf hier ook niet spaart, kan ik me goed indenken. Als niemand de knuppel in het hoenderhok gooit, gaat het zeker mis.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
dinsdag 19 februari 2019 om 07:57
Waarom hoort NEC een klasse hoger? Op basis van wat dan? Ze zijn toch zelf gedegradeerd en niet gepromoveerd. Altijd dat gelul over die en die ploeg horen in de eredivisie..... Het gaat om de prestaties. Als de prestaties van Emmen, de Graafschap en Fortuna beter zijn horen die in de eredivisie en NEC gewoon niet. Zo simpel is het.
Vind ik leuk
mcmodd +27346
dinsdag 19 februari 2019 om 08:59
Ik praat hier op basis van historische gegevens. En het is misschien in jouw ogen ‘altijd dat gelul’, maar met zo’n kreet breng je ook geen kwaliteit in de discussie. Bovendien spreekt dat niet van respect, toch een basisdingetje op een forum. Als je dan naar de rest van mijn tekst kijkt wordt je op je wenken bediend, iets wat je eigenlijk niet verdient met je reactie.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 09:00]
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
dinsdag 19 februari 2019 om 09:38
Ik wist niet dat die term "altijd dat gelul" zo gevoelig lag. Was niet mijn bedoeling om iemand te desrespecteren. Sorry daarvoor.
Maar wat ik ermee bedoel is hopelijk wel duidelijk. Net als vorig seizoen met twente. "Die horen in de eredivisie". Ik vind dat soort teksten onzin. Je verdiend een plek in de eredivisie op basis van je sportieve prestaties. Niet op basis van prestaties uit het verleden, niet op basis van je historie en niet op basis van je achterban. Dat is eigenlijk wat ik ermee bedoelde.
Vind ik leuk
Barbie +1026
dinsdag 19 februari 2019 om 10:19
Natuurlijk horen FC Twente, NEC, Sparta en Roda JC in de Eredivisie. Het geeft ook niet als ze een keer een jaartje lager spelen maar ze moeten wel zo snel mogelijk terug. Studio Sport met Emmen, Graafschap en Fortuna vind ik niet te pruimen.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
dinsdag 19 februari 2019 om 12:21
Zolang de prestaties er niet naar zijn horen ze dus simpelweg niet in de eredivisie. Dat is wat mij betreft de enige maatstaf. Twente zie ik inderdaad wel gelijk terugkomen. Voor de andere clubs ligt dat toch wat anders. En daar maar zien hoelang ze het volhouden in de JL. Maar goed. Iedereen denkt er op zijn eigen manier over.
Vind ik leuk
El Cazador +8973
maandag 18 februari 2019 om 15:52
Tis dat er dit seizoen geen ploeg kan degraderen in de KKD, anders had ik NEC op 1 gezet.
Vind ik leuk
NvC +8635
maandag 18 februari 2019 om 17:03
Dan ken jij de KKD niet.
Vind ik leuk
NvC +8635
maandag 18 februari 2019 om 17:19
Joey heeft hier gelijk. Maar goed wedstrijd zit erop en door. 😉
Vind ik leuk
Smidje +1
maandag 18 februari 2019 om 17:48
Hij kan beter zijn mond houden had minimaal 3 wedstrijdengeschorst moeten worden na die domme aktie tegen Cambuur in het strafschopgebied
Vind ik leuk
De Goffert +836
maandag 18 februari 2019 om 18:25
Het is gewoon een collectieve wanprestatie! Alle spelers, waaronder ookk vd Berg, zitten zwaar onder hun niveau. Lichtpuntje is Druijf maar die kan niet het hele team op sleeptouw nemen. Er zit geen creativiteit in de ploeg, strijd ontbreekt en gebrek aan een degelijk plan.
Wat kun je eraan doen? Ik heb die wijsheid niet in pacht maar dat er dingen anders moeten is duidelijk! Is de Gier niet de juiste man, is de top van de club teveel met de verkeerde dingen bezig of komt er gewoon te weinig geld binnen voor goede spelers?
Dit seizoen is naar de klote en ik hoop echt dat volgend jaar een beter plan ligt en we weer eens kunnen juichen!
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
dinsdag 19 februari 2019 om 07:55
v.d. Berg zou zelf misschien ook iets beter kunnen gaan voetballen. Lijkt over het algemeen ook nergens op. Terwijl hij juist gehaald is om stabiliteit in het elftal te brengen. Nou die stabiliteit is ver te zoeken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws