Dure biertjes in Amsterdam: Ajax pakt Benzema-belagers snoeihard aan

Dure biertjes in Amsterdam: Ajax pakt Benzema-belagers snoeihard aan

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 16:14ma 18-02-2019 om 16:14

Ajax treedt keihard op tegen fans die tijdens het thuisduel met Real Madrid van woendagavond met bier hebben gegooid naar spelers van de Spaanse grootmacht. Dat blijkt uit navraag van Ajax Life. 

Nadat Karim Benzema zijn ploeg op voorsprong had geschoten in de Johan Cruijff Arena, kreeg de Fransman in de buurt van de cornervloeg een aantal glazen bier naar zich toegesmeten. Ajax spoorde de biergooiers nog tíjdens de wedstrijd op, met behulp van camerabeelden, meldt Ajax Life

De persoon die bier gooide richting Benzema, kreeg op de tribune bezoek van een zogenaamd interventieteam. 'De verbouwereerde supporter wordt het vak afgehaald en gegevens worden genoteerd. Hij wordt bij de KNVB aangemeld voor een landelijk stadionverbod', schrijft Ajax Life. Er is nu een onderzoek gaande tegen de supporter. Zolang dat loopt, is hij niet welkom in het stadion van Ajax. Een definitief stadionverbod levert sowieso 530 euro boete op. 

Boete
Dat bedrag kan echter fors oplopen. Toen Ajax na een duel met Dinamo Kiev van de UEFA een boete van 8000 euro kreeg opgelegd, omdat er ook toen met bier was gegooid, werd deze straf verlegd naar de zes daders. "De UEFA-boete van 8000 euro delen we door zes en verhalen we op de personen die zich schuldig hebben gemaakt aan het gooien van vloeistoffen of voorwerpen", laat een woordvoerder weten. Per persoon komt daar nog een aansprakelijkstelling van 1300 euro bovenop. 

Het is momenteel nog onduidelijk of de UEFA Ajax ook gaat beboeten voor de incidenten tegen Real. Volgens Ajax Life werden er tijdens de wedstrijd in totaal vier fans in de kraag gegrepen vanwege het gooien van bier. 

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 18 februari 2019 om 16:23
Super idee! Das ook precies waarom t aantal meldingen t hoogst ligt in de ArenA. Er wordt veel meer opgespoord en das positief.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 16:25]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:37
Of zouden de toeschouwers in de Arena gewoon meer dan bij andere clubs met biet gooien en zijn er daardoor meer meldingen???
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:45
Of komt t misschien dat t stadion 3x zo groot is als gemiddeld
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 23:19
eh 90.000 man???
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 23:54
Hebben de Graafschap, Fortuna, PEC en Willem II dan een capaciteit van 30.000 man?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 00:20
Feyenoord, PSV, Twente..

Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 00:57
Het gemiddelde in de Eredivisie ligt op iets meer dan 17.000. De ArenA trekt 53.000 man. Dus 3x zoveel als gemiddeld.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:56
maar het aantal bier gooiers is meer dan het het gemiddelde.. Zou dat aan het publiek of aan de wedstrijden liggen??
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:51
Oh? Dan wil ik de cijfers wel ff zien dan!
Vind ik leuk
Niga +380
maandag 18 februari 2019 om 16:47
Ja of het smaakt naar lauwe pis daar.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 16:48]
Vind ik leuk
yuuup +10803
maandag 18 februari 2019 om 17:08
Nee. Het is niet bewezen dat mensen uit bepaalde regio's sneller met bier gooien.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:44
In bepaalde regio's heb je wel smeriger bier.
Vind ik leuk
Goo..Jari! +136
dinsdag 19 februari 2019 om 08:52
Volgens Guus Meeuwis anders in Noord-Brabant. "Het dondert en het bliksemt en het regent meters bier".
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:29
Daar is Lil Kleine het mee oneens
Vind ik leuk
Dani7 +234
maandag 18 februari 2019 om 17:19
Kijk een weekend naar een paar wedstrijden en je ziet dat overal bier word gegooid
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:18
ja Dani7 en dat komt omdat iedereen maar denkt dat het gewoon is ,nou doen ze er iets aan om het weer ongewoon te laten worden.Je moet er dik voor betalen als je met bier wilt gooien.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 18 februari 2019 om 17:42
Met biet gooien?

Klinkt meer iets voor de Graafschap of PSV ... 🤔
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
maandag 18 februari 2019 om 16:54
Bij fc den bosch doen ze dat heel slim.. 1 biertje het veld op en het gehele vak krijgt geen bier meer. Fantastisch idee want er word wel degelijk zuinig gedaan met het bier! Overigens 1 stap te ver over het hek heen 15.000 euro boete plus daarbij een stadionverbod voor de persoon die dat doet.
Vind ik leuk
Bossie020 +6083
maandag 18 februari 2019 om 18:11
Lijkt mij dat als je een boete van 15.000 Euro aanvecht dat de KNVB of de desbetreffende club geen poot heeft om op te staan. Uiteraard geldt dat niet voor boetes die op een dader verhaald worden. Al denk ik dat en een boete van de UEFA die ze op jou verhalen en daarnaast een boete van de KNVB ook niet rechtsgeldig is. Je kunt namelijk juridisch gezien nooit 2 maal voor hetzelfde vergrijp gestraft worden. Ook al is de ene straf indirect voor jou.
Vind ik leuk
Sytz +4137
maandag 18 februari 2019 om 16:55
Nouja, in het desbetreffende onderzoek gaat het om vechtpartijen en mishandelingen. Daarbij ging dat onderzoek via de politie waar dit onderzoek via Ajax zelf gaat. Dus ik denk niet dat dit dé reden is waarom het aantal meldingen hoger ligt.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21691
maandag 18 februari 2019 om 17:55
https://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/119602/real-madrid-vroeg-andere-scheidsrechter-aan
Vind ik leuk
Dommetje +3123
maandag 18 februari 2019 om 16:24
Goede actie van Ajax mag ook wel eens gezegt worden .
Uitbannen dat tuig .
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 16:24
Warme club...
Vind ik leuk
The Iceman +16164
maandag 18 februari 2019 om 16:25
Is het weer niet goed jongen?
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 16:31
Die haat zit zo diep, dat de antwoorden steeds stommer gaan worden van die kwal.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 22:58
Idd. Geen aandacht aan besteden is het beste.
Vind ik leuk
Olfie +5623
maandag 18 februari 2019 om 16:26
Maar t bier is altijd goed koud :)
Vind ik leuk
Sebasje +456
maandag 18 februari 2019 om 16:27
.. beter dan warm bier...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:27
Warm ja, iedereen die zich niet aan de regels houdt heeft een probleem. Maar jij wilt natuurlijk ff lekker trollen!
Vind ik leuk
Ove +2537
maandag 18 februari 2019 om 16:37
Bij Feyenoord is dit beleid al jaren van toepassing
Vooral met betrekking,tot het afsteken van vuurwerk
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:42
Ook hulde aan Feyenoord voor dit beleid!
Vind ik leuk
Dommetje +3123
maandag 18 februari 2019 om 16:47
Top .
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:29
Gratis bier?
Vind ik leuk
040-077 +1386
maandag 18 februari 2019 om 16:45
Wat een domme reactie.
Dit is juist goed aanpakken dat tuig, maakt niet uit welke club het betreft.
Flinke boetes uitdelen dan denk je als supporter wel 3x na voor je iets gooit.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 16:46]
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
maandag 18 februari 2019 om 16:56
Ik geef hier boven aan wat bij fc denbosch gedaan word, 1 biertje het veld op in het gehele vak de verkoop punten dicht! Geloof me er gaat geen 1 biertje het veld op..
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:12
Alweer erg filosofisch en inhoudelijk gereageerd joh. Jij komt er wel hoor.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:34
Grootste club van NL
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 21:56
Van harte!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:24
Goede zaak👍
Vind ik leuk
El Cazador +8887
maandag 18 februari 2019 om 16:24
Lik op stuk zou overal moeten gebeuren. Je bent gast en je hebt je te gedragen ook bij verlies
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:25
Veel te lekker om mee te gooien
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:25
Harde maatregelen!
Dat zouden meer mensen moeten doen......
Vind ik leuk
Jelmer038 +226
maandag 18 februari 2019 om 16:25
Er zijn plekken waar een biertje goedkoper is!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:25
bierenbeul!!
Vind ik leuk
MojoRisin +15025
maandag 18 februari 2019 om 16:28
Haha ja inderdaad, zonde man.. :)
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:30
ja flikker dan gelijk je geld op het gras ipv eerst bier ermee halen en dat wegsmijten.
Vind ik leuk
Donnygo +4828
maandag 18 februari 2019 om 16:28
Schat hoe was de voetbal?

Nou lieverd het was een hele leuke wedstrijd, trouwens we eten de komende 2 maand droog brood./

Hoezo dan?

Nou ik gooide een glaasje bier en heb nu een boete van 2000, altijd leuk zo'n dagje voetbalt.


On Topic. Terecht waarom zou de club moeten boeten voor het achterlijke gedrag van sommige supporters.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 18 februari 2019 om 16:31
Van de andere kant bespaar ik de komende tijd wel op toegangskaarten, schat.
Vind ik leuk
Erik-Vites +722
maandag 18 februari 2019 om 16:42
Als je geen sk hebt dan he ;-)
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 18 februari 2019 om 17:59
Dat verbod zal niet voor de rest van dit seizoen zijn, maar voor een x aantal jaren. Sowieso moet je dit soort wedstrijd ook met seizoenkaart gewoon een los kaartje kopen. ;)
Vind ik leuk
Tossa +2975
maandag 18 februari 2019 om 16:45
Lijkt me niet zo heel moeilijk: moet de club de kosten maar van de supporter terugvorderen. Supporter voelt het nóg meer, club is verder niet benadeeld en werkt preventief.

Sukkels houd je altijd maar op deze manier kun je ze wel aanpakken. Jammer dat het blijkbaar niet anders kan.
Vind ik leuk
MojoRisin +15025
maandag 18 februari 2019 om 16:28
Heel goed, dan ben je toch ook echt een randdebiel ?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 23:01
Idd. Afvoeren dat tuig van de richel.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
maandag 18 februari 2019 om 16:28
De boete kan niet hoog genoeg zijn. Sowieso is met bier gooien al een zonde, op deze manier Ajax in diskrediet brengen weegt net wat zwaarder.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:29
Ach kom op hè. Gaan we nu ophef maken over het gooien met een plastic bekertje gevuld met bier ?
Ik kan me de dag nog herinneren dat er met een ijzeren staaf werd gegooid ! Dat is van een heel andere orde.
Vind ik leuk
Tossa +2975
maandag 18 februari 2019 om 16:47
Dat is inderdaad van een andere orde. Dus stel dat iemand een keer een handgranaat gooit, mogen er weer staven gegooid worden? Want dat ik dan ook weer van een heel andere orde.
Niks goed te praten hier, aanpakken.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:51
Tjezus wat een vergelijking, van een beetje bier over je heen wordt niemand slechter van.
Dan heb ik nog wel een vergelijking. De straf voor het gooien van een plastic bekertje met bier is hoger dan de boete voor het rijden onder invloed 🤔
Vind ik leuk
Tossa +2975
maandag 18 februari 2019 om 17:27
Nee, van een beetje bier niet. Klopt. Maar een volle beker kán erg vervelend aankomen.

Waarom verdedig je dit? Vind je dat ze dit maar mogen doen? En waar ligt dan de grens?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:46
Vooral omdat ik vind dat voetbal en emotie samen horen te gaan.
De huidige ontwikkelingen in het voetbal staan mij enorm tegen, het wordt steeds meer een bobo-wereld.
Sponsoren op de plek vd supporters, de VAR die alle spontaniteit uit het spel haalt, een beetje vasthouden dat bestraft moet worden met een strafschop, een plastic bekertje met bier gooien richting een spelers waarvoor iemand een boete krijgt van 8000 euro van de UEFA die zelf zo corrupt is als ..., snap je het een klein beetje nu ???
Vind ik leuk
Tossa +2975
maandag 18 februari 2019 om 18:31
Tuurlijk snap ik dat het 'de emotie' is. Alleen bij mij ligt de grens bij iemand lichamelijk iets aandoen. Dan kun je er heel makkelijk overheen stappen: ach, het is maar een beetje bier. Maar nogmaals: zo'n beker kan hard aankomen. Doe dat gewoon niet. En tot nu toe helpt blijkbaar geen enkele straf dus ja, hard aanpakken.

Snap je mijn standpunt een beetje?
Vind ik leuk
bartzwolle +182
maandag 18 februari 2019 om 19:43
Jullie gaan het niet eens worden 🤣
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:48]
Vind ik leuk
Tossa +2975
maandag 18 februari 2019 om 19:56
Gelukkig hoeft dat ook niet. Zolang hij maar geen beker bier over mij heen gooit, vind ik het prima.;-)
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:31
Ik snap je meer dan een beetje, snap dat je dit gedrag veroordeelt. Daarvoor kan ik zelfs ook nog respect opbrengen. Ik vind je argument echter niet sterk. Zo'n beker is meters onderweg en al lang leeg, dus zal niet hard aankomen.
De boetes zijn buiten alle proporties en vooral bedoeld om de kas van die corrupte UEFA te spekken
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:18
Haha ik dacht precies hetzelfde. Wat een drama allemaal om niks haha.
Vind ik leuk
pedros +232
maandag 18 februari 2019 om 16:30
Sta je twintig minuten in de rij aan de tap, betaal je veel te veel voor evenementenpils in een plastic bekertje en dan gooi je het ook nog weg. Zo zonde.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:30
En terecht
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
maandag 18 februari 2019 om 16:37
Zonde van het bier.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:38
Ajax heeft de supportersVAR ingevoerd,prima idee.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 16:45
Belachelijk hoge boetes....

Bier is om te drinken, niet om mee te gooien, maar dit slaat nergens op... 8000 euro op 6 man verhalen... gaat nergens meer over....

Ja het gaat er om dat je als burgerschaapje, niet onbraaf mag zijn op de elite-feestjes, want dat is de CL nu hé!

Als toeschouwerd moet je braaf klappen en juichen, maar o wee als je een stukje emotie of betrokkenheid toont...

Wat kost dat allemaal zeg, "Interventieteam"... Als we praten over vuurwerk, of racistische leuzen vind ik het een heel andere zaak, maar 'met bier gegooid'..

Zo, krijg je daar ziektes van? Is dat dodelijk? Nee, t is vooral zonde van je biertje...
Vind ik leuk
Cappie +7754
maandag 18 februari 2019 om 16:47
Serieus? Belachelijk hoge boete? Het gaat nergens meer over?
Misschien moet je gewoon niet met je biertje op iemand anders gaan gooien? Dat is toch gewoon belachelijk? Dan ga je maar lekker naar een schuur ergens in de achterhoek. Of doe maar thuis bij jezelf op de bank. Even lekker met bier gooien.

En betrokkenheid en emotie mag je gewoon tonen. Maar toch niet door met bier te gooien op een voetballer?
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 16:52
8000 :6, is 1333,33 euro per persoon, vind je dat niet een heel klein beetje belachelijk veel voor het gooien van een biertje in een stadion?

T is vooral zonde van het bier, maar... zulke hoge boetes?
Dat het aangepakt en bestraft mag worden, uiteraard, maar dergelijke bedragen... Waar gaat het nu om dan? De veiligheid verbeteren, of, de kas van de UEFA maar flink spekken met zulke belachelijk-hoge bedragen.

Ergens hoort de UEFA ook weer even netjes op haar plaats gezet te worden want die slaan soms ook aardig door met hun eindeloze boetes en sancties.. Is het een voetbalorganisatie of een europees CJIB oid?

De betutteling in het voetbal begint echt door te slaan. Ik zal nooit rectificeren dat mensen maar met bier of andere zaken mogen smijten,, naar voetballers naar andere fans,... nope, maar dit gaat wel te ver.

T staat niet echt meer in verhouding met een werkelijke strafmaat.

Nog even en je wordt gewoon 6 maanden in Blok D van de Bijlmer gegooid bv..
"Waar zit jij voor? Ik heb een omatje vermoord, verkracht en in een vuilnisbak gepropt, en jij? - Ik heb een biertje gegooid in de Arena.. ZOOO!!! Zware crimineel!".


nee, zó los je dit niet goed op, vind ik... SV van een half jaar zou bv al zwaar genoeg zijn.. T is maar een beetje water vermengt met hop, mout....T is vooral zonde van het bier.

Laten ze eventjes niet zo zielig doen. Alsof Benzemá anders wordt van een paar spetters bier op zn shirt...

Als ie nou 200 bekers naar zich geslingerd had gekregen bij een corner bv.. maar t ging om... 1 of 2 bekertjes?

Precies, waar práten we over! Ik zie het steeds meer als een afleidingstactiek van de UEFA, zodat we daar maar mee bezig zijn en niet zien wat voor vieze corrupte spelletjes ze achter de schermen spelen...
(Die afgekeurde goal tegen Madrid vond ik nog steeds een superzwak en gezocht argument... maar daar hebben ze het niet meer over, DIT is belangrijker!)
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 16:56]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:59
en dan vergeet je nog de standaard boete van 530 bij een stadionverbod en de aansprakelijkheid van 1300 euro.... niet normaal meer
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 17:01]
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 17:01
Idd.. het gaat echt niet om de strafmaat, oid.. het is puur geldklopperij: Het spekt de kas van zowel de KNVB als de UEFA uitstékend....
En daar gaat het om! Puur een cashflow. Op jaarbasis harkt de UEFA zo toch mooi 'gratis' een aantal tonnetjes, tot miljoentjes binnen.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:04
Hoezo Alex Stallen je weet van tevoren dat dit de strafmaat is dus je hoeft je alleen maar te gedragen en je hoeft niets te betalen.Het kan zo simpel he maar ja das niet grappig natuurlijk en dan ben je niet stoer enzo.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:20
vooropgesteld dat ik nooit bier gooi. maar 3500 euro boete en een landelijk stadionverbod is wel iets te belachelijk he voor een plastic bekertje met wat bier gooien...

voor dat geld rij je twintig keer door rood wat in mijn ogen toch echt wel iets erger is
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:22]
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:24
Ja je kunt het simpel voorkomen door niet te gooien moet je eens kijken wat je dan verdient.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:07
Er staat nergens dat je een biertje moet gooien he Farmer.Mensen doen dit allemaal om stoer te zijn nou vanaf nu kost stoer zijn ook veel geld.Iedereen zit al jaren te zeuren dat er aan die nepsupporters niets gedaan word.Nou doen ze er wat aan en is het weer niet goed. Ik zeg de boetes verhogen
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 22:10
En van alles wat je kúnt veroordelen, is dit echt wel een van de kleinzieligste dingen om er uit te pikken.
Vind ik leuk
Busk +1846
maandag 18 februari 2019 om 21:49
Mooi betoog, ik schaar me hier achter.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:55
@cappie

Wat een slecht argument..

"Dan ga je maar lekker naar een schuur ergens in de achterhoek. Of doe maar thuis bij jezelf op de bank. Even lekker met bier gooien."

Ze zijn toch niet aan het voetballen in de woonkamer of wel dan.. Veel te hoge boetes.

PUNT
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 16:56]
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 16:59
Men wil de voetbalfan afschilderen als een opera-bezoeker of ballet-bewonderaar oid... Keurslijfjes, en modelburgertjes...

Zo ziet de rijke elite het graag. "Intellectuelen, en gesettelde mensen uit de maatschappij"...
T is de omgekeerde beredenatie hé.. Voetbal is van het volk, daar is een organisatie 'bovenop gaan zitten' die nu doen alsof het voetbal van hun is...
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:00
Je hoort je gewoon te gedragen in een stadion inderdaad Farmer maar blijkbaar hoor jij ook bij het klootjesvolk die alleen maar rotzooi willen trappen.Tenminste door ze te verdedigen kom je wel zo over.Van mij mogen ze iedereen lekker op een stoeltje zetten en voetbal kijken en verder geen getoeter of ander onnodig lawaai.Dat doe je maar thuis voor de tv.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:09
"Je hoort je te gedragen in een stadion'... ERhm ja.. Maar t blijft een stadion hé...
Dit soort boetes en sancties slaan al veels te lang door, en je mag straks dus helemaal niks meer.

Als je al uit het vak gehaald wordt omdat je een biertje gooide, nee, dát gaat te ver...

What's next? Een terugkeer van de Staatssicherheitsdienst uit de DDR?

T is ook iets om dingen in het juiste perspectief te zien. Als ene (dikbetaalde)voetballer bekogeld wordt met 2 of 3 bekertjes bier, dan zie ik dat als 'eigenlijk niks aan de hand'. Benzema wordt er niet minder van, sterker nog, die lacht er om!
Als ze nu met 200 man, Hamburgers, en hete koppen koffie en thee op hem smijten, Nee, dán is er geen discussie mogelijk.

Dit is meer een strafmaat van 'Wij leggen op elke slak, gewoon TIEN korrels zout! Tut tut tut!!"

Nog eventjes en er hangen straks 54.000 cameras in de Arena: 1 op elk stoeltje gericht. Als je verkeerd inademt krijg je een SV voor het leven!
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:31
Ja er zijn gewoon regels in een stadion die gelden voor iedereen en iedereen kan zien wat een overteding ervan kost.Jij zegt direct al ja tis een stadion en dus daar mag je rotzooi trappen?Dat doe je thuis toch ook niet waarom in een stadion dan opeens wel?Nee thuis is het je eigen televisie en bak die kapot gaan of whatever dan mag het niet want dat kost geld.Nou vanaf nu kost dit ook flink geld,en je kunt het simpel voorkomen door geen bier te gooien he.Tis zo simpel.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:14
PS, als jij al dat getoeter en lawaai zo onnodig vind, wat doe je dan in een stadion? Blijf jij dan vooral thuis voor de TV zitten, heb je nergens last van!

Nee, jij wil dat de sfeermakers zich onderwerpen aan jouw huiskamer-mentaliteit onder het mom van 'je moet je gedragen'? Nee wat jij dan doet is proberen een ander jouw mening op te dringen.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:26
Nee ik ben er om voetbal te kijken iets waar een stadion voor gebouwd is.Dat domme getoeter en gebleer hoeft voor 98 procent van de mensen die er komen niet hoor.Maar die 2 procent denkt dat iedereen er komt om naar hen te luisteren hoezo je mening opdringen aan iemand.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:37
Voetbal, in een stadion, betekend Sfeer!

Dat jij dat afdoet als 'getoeter en gebleer', is een gebrek aan beleving van jouw kant.
Mensen die op zo'n manier hun club proberen te steunen, zijn juist de beste en mooiste supporters die je krijgen kan als club zijnde.

Dat zijn de mensen die de moeite nemen om hun eigen vrije tijd(en geld) aan de club te besteden door bv gigantische spandoeken te maken, hele vakken op te zetten voor Tifo-acties, en ja, gezang en ritmische klanken om de ploeg aan te moedigen horen daarbij.

Dat jij daar zó negatief over denkt, is jouw mening, en de mening van een minderheid, niet een meerderheid(98%? Naah, never!)

Wat is nu zo mooi aan dat voetbal? Dat er een paar mannetjes even klappen als er een mooi doelpunt valt?

Of dat je zo'n stadion hoort ont-ploffen van vreugde?

Anders kijk op YT even het wedstrijdverslag van de bekende Jack van Gelder even terug, bij de inmiddels legendarische wedstrijd tussen Spanje en Nederland in 2014: "Is het ZO EEN DAG!! JAHAHAHAHAH!"..

Dát is emotie! 'Geroep en geschreeuw'. Betrokkenheid! En dát maakt het juist zo'n mooi spelletje...

Dat jij er op je eigen manier van geniet, prima, is je goed recht, maar de meeste mensen in een stadion weten dit, en accepteren dit. Dus ja, jij zit je passieve mening aardig op te dringen, zelfs zo erg dat je het rectificeert dat er belachelijke bedragen aan boetes worden uitgedeeld. Bedragen die je bv voor de allerergste verkeersovertredingen nog niet eens krijgt... Maar jij vindt het prima dat mensen gelijk voor zulke onmogelijke bedragen de schuldsanering ingedrukt worden oid....Terwijl moordenaars en verkrachters met lachertjes van straffen wegkomen...
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:43
Verkrachters en Moordenaars mogen van mij ook veel hogere boetes en straffen krijgen maar die weten wel hoe ze in beroep moeten gaan.Een spandoek vind ik ook prima en dat je juicht bij een doelpunt is ook prima.Maar dat hele zinloze gebleer en getoeter of een gek die met een vlag door de gracht loopt vind ik inderdaad iets voor doorgesnoven junks.Anders loop je er ook niet zolang mee,en de meesten verdommen het om te werken maar kunnen als ze in het stadion zij opeens wel alles.Wat ze in het dagelijkse leven niet kunnen.Eigenlijk zou de sociale dienst er ook moeten zitten en al die gastjes gelijk korten op hun uitkering.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:46
Je hebt een aardig negatief beeld van de gemiddelde 'welwillende supporter'... Volgens mij ben jij amper in een stadion geweest...

Ik ken dergelijke mensen namelijk heel anders!
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:58
ik heb het niet over welwillende supporters die gaan er naartoe voor een wedstrijd van hun favoriete team.En juichen daarvoor als er een doelpunt valt en zijn teleurgesteld als hun club verliest.Maar die hebben echt niet met dat geroeptoeter en gebleer. Ik durf de weddenschap wel met je aan dat als iedereen eerlijk antwoord je wel op 90 procent komt die dat getoeter en gebleer niet hoeven.En nou mag jij weer.En nu eerst koffie.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 20:05
Die prof op de som kun je nemen.. Dat is een paar maand, en dan is het zo stil in de stadions, dat men zich hopeloos afvraagt of het nu een voetbalwedstrijd is, of een begrafenisreceptie..

Voetbal is SFEER! het is een volks-sport!
Dat jij jezelf neerzet als een of andere'welgestelde super-intellectueel die zich niet verlaagt tot burgerlijk vermaak' oid, vind ik vooral apart... Maar dat is je eigen keuze. Zo gaat het eigenlijk altijd al in stadions....

Dat je het rectificeert dat men voor zulke knulligheidjes, maar even 8000 euro, excl aan boetes mag betalen... nee. dan verklaar ik je gewoon voor gek.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:46
haha jij past perfect in de arena
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:02
O volgens jouw moet Ajax dus maar opdraaien omdat jij een biertje wilt gooien nee dat is een lekkere beredenatie. Gewoon alle schade op dat klootjesvolk verhalen het liefst zoveel dat ze niet eens meer naar een stadion toe kunnen.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:16
Ajax moet gewoon geen boete van de UEFA accepteren voor 'het gooien van een biertje'.

Gewoon officieel verklaren dat als de Bond zo kinderachtig en zielig gaat lopen doen, dat Ajax ze gewoon niet serieus kan nemen, en daarmee dus de verwachting uitspreekt dat de UEFA die lachwekkende 'sanctie' heel snel weer intrekt.

Het zou een zeer beschamende situatie zijn als de UEFA-juristen voor een internationale rechtbank te kakken werden gezet hierdoor.

En wat zemel je met 'Alle schade verhalen'?? Welke SCHADE?? Die biervlek in Benzema's shirtje? Die gaat er met wassen wel uit, net als die grasvlekken... Dus het enige was resteerd is de belachelijk gevormde boete die de UEFA gelijk moet uitdelen(verdienen ze gewoon geld mee, t is een corrupt systeem, maar jij verdedigt het gewoon)
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:21
Inderdaad verdedig ik het gewoon.En ik heb het over de Schade (voor jou lees boete) die Ajax moet betalen om dat dat klootjesvolk het leuk vind om een biertje te gooien.Die Schade dus.Ajax gaat dat niet aanvechten en terecht want ook Ajax krijgt van het grote geld van de Uefa. Maar misschien snap je dat niet.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:29
En dat zeg ik je: De enige 'Schade' die er is, komt vanwege de aannames van de UEFA. Die veroordelen dit als té hinderlijk of beschamend tov hn elite-dealtjes en vriendjes, dus moet hier een belachelijke boete tegenover staan?

Dit is nu wat je noemt: 'Herkenbaar dictatuur'.

Maar jij snapt mijn hele punt niet: Hoezo moet Ajax een boete betalen? Wat heeft Ajax dan zo fout gedaan?

Een boete uitdelen, puur zodat de club die maar moet verhalen op iemand, is geen beleid of rechtsgeldige vorm van sanctioneren hé?

En nogmaals: 8.000 euro, excl het SV, en de andere boetes, staat TOTAAL niet in verhouding met 'het gepleegde delict'...
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:36
Die 8000 euro is de boete van de Uefa en die verhalen ze op de raddraaiers inderdaad.Der is nog nooit iemand geweest die er tegen in beroep is gegaan dus is het rechtsgeldig totdat anders bewezen is.Nou de club kan het op iemand verhalen dus die gaan niet in beroep en de klootjes weten niet eens hoe ze zelf moeten schijten dus in beroep gaan doen ze zeker niet
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:41
T is niet 'rechtsgeldig'. Er komt geen rechtbank aan te pas... Het is gebruikelijk geworden, maar omdat er nog nooit iemand tegen in beroep is gegaan betekend niet dat ze altijd gelijk hebben. Dát is weer een onzinnige aanname.

De UEFA wordt vaak genoeg aangewezen als maffia-organisatie die vanuit een dicatuur 'regeert'.

En mbt 'in beroep gaan', als je een beetje weet hoe dat wereldje werkt, of beter gezegd: wat het KOST!....

dan kun je al snel nagaan dat ongeveer 80-90% van Nederland, financieel niet in staat is dat te betalen: HEt wordt de normale mens op die manier onmogelijk gemaakt zijn of haar recht te verkrijgen, want alleen advocaatskosten zijn al niet te betalen. En dat is de 'andere keerzijde van de munt'.

Maar ik blijf er bij: Wat zit jij overdreven te ziepelieten zeg... Iemand gooide een bekertje bier naar Benzema,,, So fkn what...

Er gebeuren ergere dingen in de wereld, dit niemendalletje krijgt al veels te veel aandacht, en dat is precies wat de UEFA er mee wil(t levert ze ook nog eens 8 ruggen op!): Afleidingstactiek!
Laat het domme schapevolk hier maar op kibbelen! Dan hebben ze ook niet door hoe de UEFA de boel besodemieterd tot en met...
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:46
Geen bier gooien bespaart je zoveel geld en je weet dat je een boete krijgt dus je doet het helemaal zelf.Ik heb geen medelijden met deze mensen die zoals ik al eerder zei elke wedstrijd liggen te kloten.Dus moet je eerder bedenken dat je al in de schuldsanering zat en dat die schuld alleen maar hoger word.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:50
Dat de Uefa een Maffiaorganisatie is is ook een aanname.Want nergens is bewezen dat ze dat zijn.Het is wel een feit dat de straffen rechtsgeldig zijn want iedereen betaald ze gewoon.Daar zit geen enkele aanname bij.Of het als het aangevochten word ook overeind blijft staan das een ander verhaal maar niemand vecht het aan .Dus het staat als een huis. Geen aanname overigens.Je moet wel het verschil tussen aanname en feit weten he.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 20:08
Dat is geen aanname, dat is een bijna- aan te tonen féit! Er zijn tal van verdachte praktijkjes bij de UEFA al ontdekt, en in de doofpot beland...

Ken je dat gigantische spandoek nog waar Legia Warschau een dikke boete voor kreeg?

40x40m doek waar ze een gigantisch zwijn op hadden geschilderd, met een 3delig pak aan en een spandoek er onder 'UEFA MAFFIA. Football doesnt matter, Money doe$"..

Het rommelt al heel lang.. maar de UEFA houdt gewoon de absolute macht, en kritiek op dergelijke manieren wordt hard de kop in gedrukt. Ik meende dat Legia er zelfs een wedstrijd zonder publiek voor kreeg..

Maar zoek het even op, ik ken alle details niet uit mn hoofd..
Wat ik wel weet: Als die groep mensen, met elkaar zo'n spandoek máken.. en dat tonen: Dat is toch HUN vrije recht om hún mening te uiten?
En de UEFA beboet ze daarvoor....
Volgens mij heb ik daar al mee bewezen dat de UEFA haar macht dus misbruikt?
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 20:12
Nee en het is nooit bewezen dus blijft het een aanname.En dat de Uefa hun macht gebruikt dat klopt daarvoor maak je ook regels.Maar als iedereen die op zijn eigen manier probeert in te vullen ja dan moet je optreden.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 20:15
Wat is nooit bewezen? Dat ze Legia 'de mond probeerden te snoeren met hun kritiek'? Dat is een feit :)
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 20:17
Ja waar is de uitspraak van de rechter dan? Daarna is het een feit nu een aanname.Zonder uitspraak ben je vrij dus niet schuldig.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 22:14
Daar heb ik je in je eigen woorden: Legia is bv ook niet door de rechter veroordeeld, maar kreeg van de UEFA een boete..

Zonder uitspraak ben je vrij en dus niet schuldig toch? :)

En dit verhaal net zo: Is dit door een rechtbank bepaald? Of door de UEFA?

En dan even in de algemeenheid: Veel bedrijven, dus ook de UEFA, stellen de beleidsregels op die manier op, maar vaak is het gewoon in stríjd met de wet!

Het is prima mogelijk dat als de personen in kwestie dit via een kort geding aanvechten, dat ze een veel lagere geldboete opgelegd krijgen bv. Of dat die 8000 euro wordt kwijtgescholden; Ze wórden al gestraft met die 530euro+SV toch? Dan is dit dubbel :) Zo zou een rechtbank beredeneren.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
dinsdag 19 februari 2019 om 06:20
Je hebt me niet met mijn eigen woorden,want je hoort je aan de regels van de Uefa te houden.En dat doen ze niet en dus word je beboet.En jij vind dus dat de club maar op moet draaien voor die 8000 euro?Want zo breng je het nu.Jij wilt die arme zieltjes niet veroordelen.Word volgend jaar de seizoenkaart weer een tientje duurder omdat die 8000 euro toch ergens vandaan moet komen.Dan loop je weer te zeuren dat de kaart weer duurder is geworden.Ja jij wilt dat de club die 8000 euro betaald dus niet zeuren.
Vind ik leuk
Farmer +14264
woensdag 20 februari 2019 om 15:36
De rechtbank heeft die 8000 euro niet bepaald... Dat is mn punt!

Waar is de uitspraak vd rechter hierover?

Ajax zou gewoon beroep bij de de UEFA moeten aantekenen, de (organiserende)club Ajax, heeft niks verkeerd gedaan.

Sowieso, 54000 man in dat stadion, en 6 die wat flikken...Ze zijn NB ook nog direct uit het vak verwijderd. Hoezo keert de UEFA dan een boete aan Ajax uit? Hoe had Ajax dit moeten voorkomen bv? Hoe is Ajax hier fout aan?

En een boete uitdelen om maar door te laten berekenen is nog minder gerechtvaardigd.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
woensdag 20 februari 2019 om 19:24
Ajax word door de UEFA betaald dus waarom zouden die een beroep aantekenen.De rechter heeft hier ook niets mee te maken dus die komt er niet aan te pas.Het waren er maar 4 overigens.De vorige straf waren er 6.De enige die beroep aan kunnen tekenen zijn de klootjes die zo stom zijn om bier te gaan gooien.Ajax heeft iemand om de rekening naar toe te sturen en deze is gelijk zo mooi hoog dat ze waarschijnlijk gelijk van dit klootjesvolk verlost is.Dus voor Ajax 2 vliegen in een klap.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 02:28
Het is gewoon heel vreemd dat iemand een biertje gooit naar Benzema. Benzema kan zich niet hiertegen verdedigen dus dient in bescherming genomen te worden. Of vind je het normaal dat er een beker bier naar iemand toegegooid wordt? Ik ben benieuwd wat je doet als iemand een beker bier op jou gooit terwijl je over straat loopt? Zeg je dan ook: so fkn what ?

En het is ook vooral bedoeld als afschrikmiddel. Jij gooit er de hele tijd een hellend vlak in, maar dat kan andersom ook worden gezegd. Wat als we niet keihard ingrijpen tegen dit soort barbaars gedrag? Dan zal het straks niet blijven bij een "onschuldig biertje". En ik heb al heel veel andere voorwerpen op het veld gegooud zien worden.
Vind ik leuk
Farmer +14264
woensdag 20 februari 2019 om 15:42
Daar leg ik nu net de grens neer: Dit biertje gooien is 'net erg genoeg om een boete voor te geven, SV, gaat in mijn ogen nét te ver'... MAar iets meer als dit, of een herhaling, en ja, gewoon jaar SV dr bij...

En 'Barbaars gedrag', sorry, wat is dat nu voor overdreven term. Een paar chagrijnige supporters gooiden een biertje naar 'een niet onomstreden voetballer' nadat hij een doelpunt maakt... sh*t happens...

Er staan camera's genoeg gericht, als het echt om een voorwerp gaat kan men echt ingrijpen. Bier is geen voorwerp, maar een vloeistof/drank. Benzema 'hoeft zich niet te verweren'.. zn shirtje wordt gewoon een beetje nat.... Net als hij bv een sliding inzet op een vers-gesproeid veld... Ding gaat in de was na de wedstrijd toch? dus.. boeieh!

En je beredenatie van 'het is bedoeld als afschrikmiddel', sorry, maar dat is helemaal waanzin... 8000 euro als afschrik-beleid? Slaat helemaal nergens op. Staat totaal niet in verhouding...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:10
8000 euro boete van UEFA he. Logisch dan dat Ajax dat verhaalt op de daders. Als de UEFA die boete niet had uitgedeeld, was die boete ook niet zo hoog.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:21
Hoezo moet híer al zo'n absurd hoge boete voor uitgedeeld worden? Of uberhaubt een boete?
Wat heeft Ajax fout gedaan dan dat ze beboet dienen te worden?

Boetes uitdelen is een beetje té standaard-procedure bij de UEFA. Ajax moet gewoon even een briefje naar die bobos sturen en om uitleg vragen.
Ajax heeft gedaan wat het kon in deze situatie, en daarmee is het afgedaan.
8000 euro is een veels te groot bedrag om op een paar mensen te verhalen; Het is niet de schuld van de fans dat de belangen in het voetbal te groot worden.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:09
En meestal zijn het de jongens die al jaren lopen te zieken dus die kunnen wel wat meer beboet worden dan kom je er ook eens vanaf.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:31
En dat is een 200% uit je duim gezogen aanname... "En meestal.."... Dat weet je niet!

Gewoon heel lelijk doorgeneraliseren wat je doet...

Daarnaast... Benzema is ook geen speler met een 'schone CV'... (NB waarom wordt hij niet meer voor Frankrijk opgeroepen bv?... aardig omstreden voorvalletje toch?)... Wellicht heb je dat ook meegenomen in je beredenatie waarom iemand zo'n Benzema een bekerje evenementjespils naar zn verwaande harsens slingert?

Dingen in perspectief zien... Wat is hier gebeurt?.... Inderdaad, eigenlijk HELEMAAL NIKS!
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:33
Nou ik durf je wel met 1000 procent zekerheid te zeggen dat het altijd hetzelfde klootjesvolk is die altijd trammelant maken.Dus niks doorgeneraliseren gewoon altijd dezelfde groep.Die moeten ze gewoon eens bannen.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:43
Als men echt te ver gaat, ja, aanpakken.

Maar hier is níks gebeurd... een biertje gegooid.. zo..

Wat denk je.... moeten we vd week nog naar de arena, met 50.000 man om elkaar de handjes vast te houden en een huil-sessie houden rond de middenstip?
Kaarsje voor Benzema aansteken enzo....

Gaat toch fkn helemaal nergens over zeg...

En daarnaast: Benzema is niet onomstreden ivm 'zijn schorsing voor t nationale team' bv....Dus áls iemand hem daar bv een bekertje bier voor naar zn kop slingert, dan heeft ie die zeker wel verdiend op die manier, maar dat is een aanname natuurlijk.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:54
Dus als een speler niet onomstreden is gooi je hem maar met bier.Nou dat biertje kost 8000 euro meneer. Gedeeld door 4 word dat dan afgerond 2000 euro de man.Komt de boete voor je misdragen in het stadion nog bij.Kom je totaal rod de 4000 euro das dan een lekker avondje stappen he. En het mooie is als je geen bier gooit dan kost het je niets.Als je nou die pillerommel niet had gebruikt dan wist je misschien ook nog dat je dit niet mocht doen.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 20:11
Een biertje gegooid... 'shit happens'... Er gebeuren ergere dingen in de wereld.... en in een voetbalstadion, t is maar net waar je je druk om wil maken..

Ik en vélen met mij hier vinden het ronduit belachelijk dat de UEFA hier zón hoge boete uitdeelt voor zoiets kleins, zieligs, en niemendalligs: Hebben die gasten niks beters te doen oid?

Het gaat helemaal nergens over!
Maar jij staat hier als een moraalridder met een stéigerend paard van dapperheid te preken hoe rechtvaardig dit wel niet is...

Dan zeg ik op mijn beurt: Je bent echt niet goed wijs dan!
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 20:15
Ja dat mag je vinden maar ik ben geen meeloper en vind dat je hoort te boeten voor wat je fout doet.Helemaal als je weet dat het je geld gaat kosten.Ja dan heb je maar eens een paar maandjes geen of weinig geld.Moet je maar beter opletten wat je doet.En jezelf eens onder controle leren houden.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 20:22
"Boeten wat je fout doet'.... Anders leer dingen eerst eens in een perspectief te zien..

Was dit een moordaanslag oid? nee! gewoon een stukje baldadigheid...

Staat 8000 euro in verhouding met ENIGE strafmaat in dit land, of... welk land in een straal van 1000 kilometer? Nee... Ronduit absurd-te hoog..

'Onder controle leren houden'... Man,, waar héb je het over zeg? Als ze naakt over het veld rennen, heb je gelijk hoor ,maar dit is, nogmaals HELEMAAL niks! En ij staat moord en brand te schreeuwen als het opperhoofd der moraalridders..

Zat jij ook altijd vooraan in de klas, naast de schoolmeester, als het braafste jongetje zeker?

Te veel respect voor regels, en te weinig respect voor mensen...

Benzema kreeg een biertje naar zich gegooid..

Ik zou echt serieus gaan denken over een praatsessie met een psycholoog als ik jou was.. Moet je dr al van huilen?
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 20:28
O jij bent al Psycholoog zie ik.Je praat al net zo .
Ik ben inderdaad van de generatie voor normen en waarden.En op school zat ik achterin de klas omdat ik al die lezen niet nodig had.Ik vind leren ook onnodig.Ik weet zelf wel wat goed of slecht is met mijn boerenverstand.Maar toch bedankt dat je me zo hoog inschaalt.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 02:35
Eigen rechter spelen omdat Benzema geen lieverdje zou zijn? Ik ben benieuwd of diezelfde gasten wel lieverdjes zijn dan. En laat ze dan biertjes gooien naar echte criminelen die zijn veroordeeld voor misdaden zoals moord.
Vind ik leuk
Farmer +14264
woensdag 20 februari 2019 om 15:45
Biertje gooien of,, uit je nationale selectie verbannen worden ivm een chantage-schandaal(half-zedenmisdrijf, als ik de geruchten moet geloven?)... t is maar net wat je erger vind..

Normale mensen worden ontslagen dan wel geroyeerd als ze zulke praktijken er op na houden maar Benzema speelt nog altijd voor miljonair bij Real. Dat is ook een factor die mee kan spelen: Benzema is/wordt wel vaker uitgejouwd om die reden.

T is eigenlijk toch ook klassenjustitie?
Vind ik leuk
Cappie +7754
maandag 18 februari 2019 om 16:45
Kijk. Lekker bezig!!
Wat mij betreft ook nog een verhoging voor imago-schade van het merk Ajax door dit soort mongolen.
En graag een levenslang wereldwijd stadion verbod.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 16:57
Levenslang SV....voor het gooien van een biertje... Wat voor strafmaat moet er dan gehanteerd worden in de rechtbank?

Mishandeling: 50 jaar tot levenslang...
Diefstal: 60 jaar tot levenslang
zedendelict: castratie en levenslang?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:22
Amen Farmer! Overdreven gedoe allemaal zeg bah bah. Meerendeel wat hier reageerd komt nooit in de buurt van het stadion. Kennen geen emotie! Je kunt tegenwoordig beter pedofiel zijn dan voetbalsupporter!
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 18:54
Ik kom regelmatig in diverse stadions en heb nooit de behoefte gehad om uit emotie met bier te gaan gooien of met wat dan ook.Mensen die zichzelf niet kunnen beheersen moeten dan maar voelen misschien leren ze het dan.En anders betaal je volgende keer weer.Het is telkens hetzelfde klootjesvolk wat het verknoeid nu worden ze tenminste eens aangepakt.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 23:06
Laat dat Paradijsje toch.
Vind ik leuk
Cappie +7754
dinsdag 19 februari 2019 om 08:31
Ik kom geregeld in een stadion. Weet ook niet wat dat er mee te maken heeft verder? Want alleen dan begrijp je die emotie die je kunt hebben als de tegenstander tegen je scoort? Het gaat er om dat jij dan in staat bent om je te gedragen, ook als het een keer tegen zit.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 18:57
Misschien moet je je kaartje eens lezen farmer daar staat op hoe je je behoort te gedragen.Maar de meesten denken dat ze alles kunnen en vinden zichzelf dan stoer.Nou voor die zogenaamde stoerheid mag je dan lekker boeten.Iedereen denkt tegenwoordig maar dat het allemaal gewoon is en allemaal maar kan.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 19:25
Nee, anders neem jij de rest van de realiteit ook even mee in je overwegingen: De elite komt met alles weg. NB de Shell kon weer een staats-dealtje sluiten voor het ontduiken van enkele(tientallen)miljarden aan belastingen....Ex-minster van defensie is verantwoordelijk voor iig 2 doden ivm.... En ga de hele waslijst maar af.. alleen in Nederland al..hoh.

Maar het normale volk moet voor de gekste dingen, financieel HELEMAAL FUCKING KAPOT GEMAAKT WORDEN!!

ACHT fucking duizend euro??? Voor 'het gooien van een biertje'?????

Doe eventjes normaal man.. hoe gestoord ben jij geworden!

"Opper-moraalridder van het ronde sterretje"....

Het gaat gewoon nergens over! 'Gooien van een biertje' Sjongejonge.. daar begin je ook zo een 3e wereldoorlog mee, of niet?
Benzema had wel een dodelijke infectie kunnen oplopen of niet?

Nee, die 8000 euro is expres zo hoog, opdat men maar vooral BANG wordt voor die UEFA-maffia...

Misschien moet je de realiteit eens inzien, dan hoef je je ook niet op een stadionkaartje te laten vertellen wat je moet denken en doen. 'Modelburger die je bent! Betaal ook maar braaf wat extra belasting, dat is zó goed voor de economie!"....
Vind ik leuk
Caniggia +1219
dinsdag 19 februari 2019 om 06:14
Haha je kunt wel kwaad op mij worden en ik vind het prima overigens. Maar die zielige jongetjes zoals jij ze voorstelt hebben zelf dat biertje gegooid en je weet dat daar een zware straf op staat.Tenminste dat hoor je te weten.Maar deze jongens geven daar niet om want die moeten vooral stoer zijn.Nou lekker stoer zijn dan maar dat kost dan wel een hoop geld.En inderdaad ik weet me wel te gedragen dat mensen zoals jij dat blijkbaar niet kunnen das dan hun probleem.En wat Shell en de Ex Minister van Defensie hiermee te maken hebben weet ik niet.Dit gaat over het gooien van een biertje.En daar zijn voor de clubs kosten aan verbonden wat je overigens ook al jaren hoort.En dus gaat de club de mensen opsporen die dit veroorzaken en ze aansprakelijk stellen.Jij wilt het gewoon omdraaien en de club ervoor laten opdraaien.Dit hoort bij het uitbannen van supporters geklooi.En of het dan om een biertje gaat of om een romeinse kaars of whatever maakt mij niet uit.Deze gastjes verpesten het elke wedstrijd weer voor duizenden welwillende fans.Nu worden ze eens gepakt en kost dat 4 duizend euro en dan is dat zo zielig en maak je ze kapot.Nee deze galbakken maken zichzelf kapot en dan gaat het er niet om of het dat biertje is of omdat je een fontein sloopt .Hier word tegen opgetreden.
Vind ik leuk
Farmer +14264
woensdag 20 februari 2019 om 15:51
Biertje gooien vs eeuwenoude fontein slopen staat ook niet in verband natuurlijk...

En mbt mn argument ex ministers/Shell; Dat zijn misdaden! En die worden dus niet bestraft, maar je loopt hier met je piet vooruit te redeneren HOE RECHTVAARDIG het wel niet is.....

Sorry, gaat echt helemaal nergens over dit. 'het gooien van een biertje'.. pff. Laten ze zich druk maken om zaken die er wel toe doen..

'Biertje of romeinse kaars'... erhm,, biertje wordt je een beetje nat van. romeinse kaars kun je iemand lelijk mee verwonden dmv een brandplek, brandplekken zijn ook erg pijnlijn, dus weer een beredenatie/vergelijking die nergens op slaat..

'Uitbannen supportersgeklooi'? Nee, dit is gewoon betuttelen en idioot hoge boetes uitdelen voor elk dom verzinseltje. Het heeft niks met veiligheid oid te maken, dit is puur graaibeleid van de UEFA; die 8000 euro spekt hun de kas gewoon.. t interesseert ze geen REET of een Benzema nu 1 of 200 potjes bier over zich heen krijgt.. t gaat ze puur om die 8000 euro.

"Dit gaat over het gooien van een biertje'... poffhahahah.. Echt hé? Moet je dr al van huilen? Ik zou maar een afspraak maken met een zware psycholoog, voordat je suïcidaal hiervan wordt... Echt.. Moraalridder op en top ben je!

Het knullige 'gooien van wat bier', en jij maakt dat zo'n crimineel vergrijp van... Ze zouden jóu moeten opsluiten ipv.. :P

Dit gaat, nog altijd, HELEMAAL nergens over, maar de UEFA streept het hoog aan, waarom? Voor die 8 ruggen, en als afleidingstactiek!
Vind ik leuk
Caniggia +1219
woensdag 20 februari 2019 om 19:28
Jij wilt het gewoon niet snappen dat is heel wat anders.Het begint met een biertje gooien en daarna word het alleen maar erger,dus direct de rem erop en lekker laten dokken das de enige manier om deze klootzakjes aan te pakken.Je moet ze treffen waar het pijn doet en dat is in hun portemonnee.Want geld hebben ze meestal niet maar de spullen van iemand anders vernielen of bevuilen met stinkend bier vinden deze stoere jongens prachtig.Dus lekker puh en kwijt ben je ze.
Vind ik leuk
Farmer +14264
donderdag 21 februari 2019 om 06:56
"...het begint met.... en daarna wordt het alleen maar erger'.... Dat is dus puur suggestieve aanname.
'Je moet ze treffen waar het pijn doet, en dat is hun portomonee', Nee, dat is de beredenatie van een commerciële. Wetgeving, strafrecht en sancties is wat anders dan alleen maar belachelijk hoge boetes uitdelen ten behoeve van cómmerciële instanties(die 8k gaat naar de UEFA, niet naar de Officier van Justitie oid! Bedenk je dat ook even!).

En je blijft generaliseren: Dit zijn - nogmaals - niemendalletjes van individuen... een enkelvoudige boete van een paar honderd euro was al wel genoeg geweest. Maar alsnog moet er een SV aan vast... nou vooruit dan, ze kennen de consequenties.

Maar om er nóg eens een gedeelde 8k aan de UEfA aan toe te voegen als dubbele straf gaat gewoon veels te ver, en staat nimmer in enkele strafmaat-verhouding tot de ergste misdrijven die je je bedenken kan.

'Lekker Puh"....pfff..

En dan besef je eens wat voor praktijken de UEFA zich achter de schermpjes mee bezig houdt.. das aardig wat smeriger dan een potje bier gooien...
Vind ik leuk
Caniggia +1219
donderdag 21 februari 2019 om 19:33
Jij bent waarschijnlijk een geitewollensokken figuur die beginnen ook altijd met allemaal aannames.En die geloven ook iedereen op zijn woord als hij zegt dat hij nog nooit eerder iets heeft gedaan en dit was echt de 1e keer en dan moet ik betalen.En wat de UEFA achter de schermen doet interesseert me helemaal niets. Daar gaat het hier ook niet over.Jij trekt alles en iedereen erbij om toch vooral gelijk te krijgen.Nou dat krijg je van mij niet kan ik je nu al vertellen.Dit gaat over 4 klootzakjes die dachten lekker een biertje gooien en dan zijn we er vanaf.Ja dat pakte even anders uit en nu worden ze eens wel aangepakt.Ga jij die 8000 euro dan betalen ,want je vind het zo zielig dat deze losers dit moeten betalen.Maak dan even die 8000 euro over en je kunt weer rustig ademhalen.En ik lees je stukje nog even verder en inderdaad je bent een geitewollensokken mens dat kan niet anders die reageren alleen zo.Die spreken de grootste moordenaar nog vrij.Ja sorry hij had zijn dag niet en toen schoot zijn pistool zo ineens al die kogels af,maar hij kon er niets aan doen hoor.
Vind ik leuk
Cappie +7754
dinsdag 19 februari 2019 om 08:29
Zedendelict castratie zou ik wel voor zijn ja.
Maar verder zijn dat hele andere dingen en niet te vergelijken hiermee.
Je komt naar een stadion om een wedstrijd te bekijken toch? Niet om iemand met bier te bekogelen? Doe dat lekker bij je thuis.
Dus de vergelijking met de rechtbank gaat niet op Farmer. Waarom verdedig jij dit soort individuen eigenlijk? Gooi je zelf ook graag met bier? Sloop je zelf ook graag een stoeltje? Ach, even een steward op zijn bek slaan, moet kunnen toch? Allemaal emotie. Dat mag een mens hebben en uiten toch? En die verkeersregelaar moet ook niet zeiken, Ajax heeft verloren dus ik rij gewoon even lekker tegen hem aan.
Vind ik leuk
Farmer +14264
dinsdag 19 februari 2019 om 15:26
Ik verdedig ze niet, ik spreek mijn zware verontwaardiging uit op de belachelijk HOGE boetes die opgelegd worden.

Men noemt het 'rechtvaardig', maar het komt zo uit de administratie bij de UEFA rollen; Er is geen rechtbank aan te pas gekomen.

En van alle manieren waarop iemand zich kan misdragen in een stadion is het gooien van een biertje nog wel het minst-schadelijk toch? Wat nat koud vocht? Nou nou nou... Benzema had er bijna een frontale lobotomie aan overgehouden zeker?

Het is compleet uit perspectief getrokken. bv zelfs verkeersovertredingen waar je met 120 door de bebouwde kom jaagt, en dus lévensgevaarlijk bent.. krijg je nog niet zulke belachelijk hoge boetes voor.

Hoezo is de gesteldheid van het klootjesvolk dan zwaar ondergeschikt aan het commerciële belang van dit soort bobo's?

Dat ze aangepakt mogen worden ben ik 100% voor, maar een SV van een (half)jaar zou in dit geval al meer dan voldoende zijn.

En als we rechtspraak er bij gaan halen: Deze 'daders' krijgen al een SV en boete van 530 euro, die boete van de UEFA die verhaalt moet worden is dus dubbel: Je mag, volgens de Nederlandse wet, dus niet 2x gestraft worden voor 1 vergrijp!
Vind ik leuk
Cappie +7754
dinsdag 19 februari 2019 om 15:45
Want voor elke boete die je krijgt moet een rechtbank aan te pas komen?
En het gaat er niet om dat een biertje wel of niet het minst-schadelijk is. Het gaat er om dat als je het toestaat (of licht bestraft) dat toeschouwers spelers gaan bekogelen met bier, het hek van de spreekwoordelijke dam is. Je hebt je gewoon te gedragen in een stadion. En ja, dan moet je blijkbaar hoge straffen uitdelen, want anders doen mensen het nog steeds.

Je vergelijkingen met het Nederlands strafrecht (zoals over 120 rijden in de bebouwde kom) slaan nergens op, want dit is geen straf van de Nederlandse overheid. Dus waarom vergelijken?

En een SV van een halfjaar is voor dit soort gasten natuurlijk een lachertje. Dan zitten ze er over een half jaar weer en gooien ze weer lekker een biertje naar een speler. Wist je trouwens dat als je een vol biertje op een goede manier gooit deze nog verraderlijk hard aan kan komen. Krijg je die verkeerd op je achterhoofd of op een ruggenwervel dan kan dit hele vervelende gevolgen hebben.

En je moet er geen rechtspraak bij halen, want volgens de Nederlandse wet kun je inderdaad niet 2x (door de Nederlandse wet) worden gestraft voor 1 vergrijp. Maar de UEFA of Ajax is niet de Nederlandse wet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 15:45]
Vind ik leuk
Farmer +14264
dinsdag 19 februari 2019 om 17:04
Nee, maar een rechtbank hoort er wel aan te pas te komen om de strafmaat te bepalen.

Bij de UEFA is dat iig níet het geval, die schrijven gewoon en dik bedrag uit, en hebben eigenlijk lak aan de wetgeving.

En 'geen straf van de Nederlandse overheid'. Erhm, elk delict gepleegd in Nederland is een delict van/voor de Nederlandse autoriteiten; De UEFA stelt Ajax ook gewoon die 8 ruggen voor om te verhalen oid toch? -> Ze besteden heel clever hun verantwoordelijkheid uit: Ze hebben gewoon een beleidsregel dat ze een deelnemende club zulke boetes opleggen, en hoe dát nu rechtsgeldig te verantwoorden is in het betreffende land, is dan aan de club: de UEFA spant Ajax voor dat karretje op deze manier.

En mbt je slot-argument; Nee, UEFA/Ajax zijn niet de Nederlandse wet, maar opererend in Nederland hebben ze zich er net zo goed aan te houden!

En als je even goedk ijkt, gebeurt dat in deze situatie/constructie dus NIET!

De UEFA speelt zelf voor rechtertje oid... T is gewoon een kwestie van voor laten komen. Elke Rechtbank in Nederland zal dit verwerpen, al was het alleen al om het feit dat de UEFA dus op de stoel van de rechter gaat zitten...
(Ps, Sv van een half of heel jaar is 1 ding, dat gaat ook standaard gepaard met een boete van 530 of 1060 euro... Das wel een prijzig biertje dan toch? Genoeg om hem de volgende keer maar gewoon zelf op te drinken - maar nogmaals: ik vind boetes van 530 euro passen bij een opblaaspop die wordt opgehangen of een racistische uiting.... Maar laten we dingen wel een beetje in perspectief houden aub... Dat is dit bij lange na niet meer. De UEFA poogt met hun belachelijk boete-systeem een beetje te indoctrineren dat ze belangrijker zijn dan wat of wie dan ook, inclusief de Wetgeving oid?)
Vind ik leuk
Cappie +7754
dinsdag 19 februari 2019 om 17:08
UEFA/Ajax houden zich wel aan de wet. Want je kunt als instantie (niet zijnde de overheid) ook boetes opleggen. En dan hoeven die boetes of de strafmaat niet conform de Nederlandse wetgeving te zijn. Zolang de mensen (in dit geval de fans die een kaartje kopen en in het stadion gaan zitten) vantevoren maar de voorwaarden kunnen lezen (nee, dat doet niemand, maar dat is niet het probleem van de UEFA/Ajax) waarin de mogelijkheid tot het geven van boetes dan vermeld staan.

Dus de UEFA speelt niet voor eigen rechter, wil niet op de stoel van de rechter gaan zitten, maar staan hier volledig in hun recht. Nou ja, 100% zeker weten doe ik dat niet, want ik heb hun algemene voorwaarden ook niet gelezen. Maar reken maar dat de heren bij de UEFA wel een jurist hebben ingeschakeld bij het opstellen van die voorwaarden.
Vind ik leuk
Farmer +14264
dinsdag 19 februari 2019 om 19:10
Ze kruipen door een gaatje ván de Wetgeving.
Daar hebben ze een legertje bedrijfsadvocaten voor. Die denken precíes in dit soort termen, niet van 'Wat moet er volgens de wet', maar 'Hoe komen we er onderuit!"

Grondslag in de Wet is dat je nimmer 2x voor 1 vergrijp gestraft mag worden ,en dat gebeurd wel.

De UEFA houdt zich van den domme en wijzen gewoon naar hún strafmaat: 'Het is niet hun schuld dat de KNVB ook al een boete oplegt, het is hun evenement', het is en blijft dubbel.

Maar de UEFA is óndergeschkt aan wetgeving, en staat er niet boven. De manier waarop dit ten uitvoering komt, neigt wel meer naar het laatste.
Vind ik leuk
Cappie +7754
woensdag 20 februari 2019 om 08:40
Grondslag in de wet is dat je nooit 2x voor 1 vergrijp door de Nederlandse wetgever gestraft mag worden. Als het zo zou zijn als jij het zegt dan ga ik bij de volgende hoge verkeersboete mezelf bekeuren voor € 1 en dan mag ik niet nog een keer gestraft worden.

En ja, het is dubbel, daar heb je gelijk in. En dat zouden de UEFA en de KNVB beter moeten afstemmen dan, maar het mag wel.
Vind ik leuk
Farmer +14264
woensdag 20 februari 2019 om 15:53
Nee! Dát is mn punt: De rechtbank heeft niet bepaald dat je jezelf ook voor 1 euro mag beboeten!

Net als dat een rechtbank die 8000 euro niet bepaald heeft!!

De UEFA en KNVB horen dit idd af te stemmen tot een sanctie die gewoon in verhouding is, en... niet dubbel! Want dat is gewoon tégen de wetgeving.
UEFA kruipt hier door een maasje inde wet, en hetgeen wat er vooral mee bereikt wordt: $$$

Wel toevallig toch dat de UEFA alleen maar een hoge geldboete oplegt aan de club, terwijl de KNVB al met persoonlijke sancties komt: SV+530 euro
Dat laatste is in overleg met/bepalding van een rechtbank tot stand gekomen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
Cappie +7754
woensdag 20 februari 2019 om 17:08
Maar de rechtbank hoeft dat ook helemaal niet te bepalen. Dat staat namelijk gewoon in de wet. Je mag als instantie (als jij daar gerechtigd toe bent, en dat is de UEFA/KNVB bij een evenement van hun) mensen die de voorwaarden daarvan geaccepteerd hebben (wat je doet door het kopen van een kaartje) beboeten.

En nee, ik mag mezelf op de openbare weg niet voor 1 euro beboeten, maar de UEFA mag mensen ook niet beboeten op de openbare weg. Wel bij het afgesloten evenement.
Vind ik leuk
Farmer +14264
woensdag 20 februari 2019 om 18:51
Ja zeker mág dat, maar niet door eindeloos veel instanties.

Even overdreven;
de KNVB deelt een boete uit
De UEFA deelt een uit.

De Bierleverancier deelt er eentje uit wegens het niet opdrinken van het bier
De leverancier van de plastic bekertjes doet er ook eentje bij, wegens het niet correct wegwerpen van hun bekertje
De Terreinknecht deelt een boete uit voor het vervuilen van het veld..

En zo kan je wel door gaan..

Nee, Er is 1 delict voorgevallen, dus mag daar 1 straf voor uitgedeeld worden, niet 2, niet 5, 1! En ja, in zware gevallen of meermaals/herhaling, kan er een extra sanctie op een straf ziten, bv een rijvaardigheidstest afleggen, maar dan heb je het wel erg bont gemaakt natuurlijk.(Staat totaal niet in verhouding met 1 potje bier gooien, maar, even ter voorbeeld)

De UEFA kruipt hier door een maasje van de wetgeving hiermee, maar het is niet rechtsgeldig op deze manier. Als iemand het aanvecht worden de KNVB en UEFA gewoon even voor het bankje geroepen en gevraagd wat voor dubbele constructie dit is.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 18:52]
Vind ik leuk
Cappie +7754
donderdag 21 februari 2019 om 08:42
Nee, sorry. Je mag door meerdere instanties voor hetzelfde vergrijp beboet worden. Je mag alleen niet door de Nederlandse wetgever 2x voor hetzelfde vergrijp gestraft worden.

En het is wel leuk, want in je voorbeeld benoem je allemaal verschillende vergrijpen, die door dezelfde handeling zijn voltrokken, maar de vergrijpen zijn verschillend. Namelijk niet opdrinken bier, vervuilen veld. En op die manier mag je dus ook door de Nederlandse overheid wel een paar keer gestraft worden.

Misschien is het toch even handig dat je de wet nog even goed doorleest voordat je maar wat roept. Ga ik dat ook nog even doen, want ik zit hier vast ook wel ergens mis.

Maar jij verwart dus de Nederlandse overheid met andere instanties. Geen probleem, maar je verhaal en verontwaardiging klopt dus niet.
Vind ik leuk
Romarioo +697
maandag 18 februari 2019 om 16:46
👍👍
Vind ik leuk
buddha +10833
maandag 18 februari 2019 om 16:47
ik vraag me af of VP deze gasten wel in beeld mag brengen IVM de nieuwe privacy wet ? ik zou ze geen toestemming hebben gegeven iig.
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
maandag 18 februari 2019 om 16:50
Daar kon je alle uit en thuiswedstrijden CL mee financieren.
Vind ik leuk
michelhx +4540
maandag 18 februari 2019 om 17:00
Sowieso vreemd dat er rond Europese wedstrijden alcohol wordt geschonken in het stadion en dat dit mee genomen mag worden naar de tribune. Laat ze daar maar eens mee stoppen.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 17:03
Hoezo is dat zo vreemd?
Bij veel evenementen wordt gewoon 'evenementenbier' getapt (is lichter, 2,5% geloof ik...).

Waarom moet men gelijk concluderen dat als er wat alcohol genuttigd wordt dat dat gelijk aanzet tot ongewenste praktijken oid?
Vind ik leuk
michelhx +4540
dinsdag 19 februari 2019 om 10:40
Laat ze het in ieder geval niet op de tribune op drinken, dan ben je van dat soort gezeik af.

Evenementenbier is volgens mij een fabeltje.
https://www.ed.nl/eindhoven/evenementenbier-fabel-of-bedrog-ed-onderzoekt~a007c717/
Vind ik leuk
Farmer +14264
woensdag 20 februari 2019 om 18:56
'Evenementenbier' is meer een term voor een goedkoop gebrouwen biertje... Vaak wás het zo dat het ook lichter bier was, maar tegenwoordig maakt het niet zo veel verschil meer, denk ik.

Engeland werd bij voetbal-wedstrijden wél lichter bier getapt van 2.5%.... in 2000 met het EK in NL en BE, waren die engelsen hier dus aan het 'voltanken' alsof ze thuis waren, maar ze knalden dr hier een keer zo zwaar in!

Een goed smakend biertje, hoort gewoon een tijdje in het vat te rijpen :) 'Evenementjes-bier' wordt snel gebrouwen, is erg goedkoop te maken, verkoopt 'als water'... gewoon $$

Andere termen voor evenementenbier is 'Joegel', of 'Peerdemieg', 'Piswater'. ....Ach, je kent er zelf vast ook wel een paar.

T is een wat wateriger drankje als wat je gewend bent van bv je flesje koude Hertog Jan, of Warsteiner.(Alpirsbacher Klösterbrau! ^^ oooh)
Vind ik leuk
Johnnies +1855
maandag 18 februari 2019 om 17:19
Schorrie morrie, niet meer doen hoor.
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 20:18
Ja stel je voor dat je niet met kleine schattige pepita in de ballenbox kan zitten omdat er van die nare kerels staan... hoe!

Misschien ben je dan wel twee slaappillen nodig! Anders doe je geen oog dicht!
Vind ik leuk
mchollie +3606
maandag 18 februari 2019 om 17:32
Echte hooligans bij ajax, het is toch een doodzonde om bier weg te smijten. Bier hoort opgedronken te worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 17:35]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21691
maandag 18 februari 2019 om 18:26
Hoop dat ze er niet in gepist hebben....
Vind ik leuk
Farmer +14264
woensdag 20 februari 2019 om 15:55
Wie, de fans zelf of 'de Taptonoom"? :P
Vind ik leuk
Uitvak030 +382
maandag 18 februari 2019 om 17:39
Prima idee. De vraag is echter of dit ook zomaar juridisch kan. Al zet ajax ws gewoon paar duur betaalde juristen erop en staat die jongen in de hoek....
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 18:50
Dit kan juridisch lees je kaartje maar eens goed.
Vind ik leuk
Uitvak030 +382
maandag 18 februari 2019 om 19:02
Het zal vast ergens in de algemene voorwaarden staan. Op het kaartje geen idee. Maar de vraag is of dit ook overeind blijft staan als het voor de rechter komt.... iets met proportionaliteitsbeginsel....
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 19:23
Nou ik zou zeggen vecht het aan en je weet het.
Vind ik leuk
Settler11 +209
maandag 18 februari 2019 om 17:49
Mooi zo, niet meer Ajax zelf aansprakelijk maken want dat helpt geen enkele klap én Ajax zal er zelf mee zitten.. Velen zullen er volgen natuurlijk, maar het is een begin.
Vind ik leuk
Muscles +1729
maandag 18 februari 2019 om 18:42
Prima actie en dit doorzetten. Supporter zijn doe je met respect en met hart en ziel
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 18:49
Goed zo laat ze maar lekker dokken.Moeten ze maar niet met bier gooien domme jochies,
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:55
Ik krijg mijn bier altijd in een beker! kolerelijers
Vind ik leuk
markie +2754
maandag 18 februari 2019 om 18:58
Prima, heb respect, ook voor de tegenstander.
Vind ik leuk
orion73 +1532
maandag 18 februari 2019 om 19:45
Gooien met bier is dan ook een vorm van drankmisbruik.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:20
Is geen zinloos geweld, maar zinloos besteld😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Sonneillon +850
dinsdag 19 februari 2019 om 04:51
Sjongejonge zeg, iemand van de andere partij maakt een doelpunt , wat moeten zulke mensen een droevig leven hebben als ze nergens mee om kunnen gaan
Vind ik leuk
Buck Worrier +1469
dinsdag 19 februari 2019 om 09:16
Kijk. Dat is pas daadkrachtig aanpakken. Voorbeeld naar andere clubs.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 02:08
Goede zaak. Dit soort idioten die gooien met voorwerpen verpesten het spelplezier. Als wij onszelf een beschaafd land willen noemen en zo trots willen zijn op "onze geweldige Nederlandse cultuur", dan dient dit soort gedrag uitgebannen te worden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 02:09]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws