Zivkovic en Oostende ronden lucratieve transfer af: Grote doorbraak bleef uit

Zivkovic en Oostende ronden lucratieve transfer af: "Grote doorbraak bleef uit"

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 16:42ma 18-02-2019 om 16:42

Laatste update: maandag 18 februari 2019 om 17:13ma 18-02-2019 om 17:13

Richairo Zivkovic verkast definitief naar China. KV Oostende bevestigt maandagmiddag dat de 22-jarige spits is verkocht aan Changchun Yatai. 

"Soms zagen we wel degelijk flitsen van zijn talent, maar de grote doorbraak bleef ook bij ons uit", legt sportief directeur Hugo Broos uit op de website van Oostende. De Belgische club nam Zivkovic in de zomer van 2017 over van Ajax.

"Het was geen geheim dat Zivkovic een duur contract had en dat hij mocht vertrekken indien er zich een interessante opportuniteit voordeed. Die kwam nu uit de bus met de Chinese tweedeklasser Changchun Yatai. De transfer is voor alle partijen een win-win situatie."

Oostende meldt verder dat er voor de spits een 'lucratief contract' klaarligt in China. " Iedereen gelukkig dus en met de komst van Tom De Sutter anticipeerden wij trouwens al op zijn vertrek. We wensen Richairo het allerbeste toe in het verdere verloop van zijn carrière."

Servische bronnen wisten afgelopen week te melden dat Zivkov, die in Nederland ook voor FC Groningen, Willem II en FC Utrecht uitkwam, in China miljoen euro's gaat verdienen

Plaats een reactie

pedros +232
maandag 18 februari 2019 om 16:43
Wat een vreemde carrière heeft deze jongen. Hopen dat hij zich nog een beetje in de kijker weet te spelen, of anders gewoon flink kan cashen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 18 februari 2019 om 16:48
De carrière van Zivkovic is gewoon voorbij. Binnen 4 jaar van Ajax naar een Chinese tweedeklasser, dan heb je het toch wel verpest.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
maandag 18 februari 2019 om 16:50
Ik meen dat hij 8 miljoen gaat verdienen. Dus hoezo verpest?
Hij kwam gewoon kwaliteit te kort en maakt nu een verstandige keuze.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 18 februari 2019 om 16:57
Hij had meer dan genoeg kwaliteit alleen is hij te jong naar een verkeerde club vertrokken. Verkeerd vanwege de spelopvatting van Ajax, Zivkovic was heer en meester op de counter dus was het vanaf het begin al raar dat hij naar Ajax ging.
Hij kan nu wel cashen in een noncompetitie, maar op sportief gebied is zijn carrière voorbij en dus verpest.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 16:58]
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
maandag 18 februari 2019 om 19:11
Je hebt helemaal gelijk, maar laten we eerlijk zijn: hoe groot talent was hij nou echt? In de jeugd nooit écht een topper in spé geweest en op jonge leeftijd wat goaltjes gemaakt. Verkeerde keuze idd, maar hij had het ook niet gered als hij bij Groningen was gebleven denk ik. Gewoon cashen nu en lekker stoppen op je 30e. Houd je er een prima leven aan over.
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 19:31
Zo zie ik het ook Ruud. Bij FCG liet hij zien een hele goede counter-spits te zijn. Om die reden voor mij onbegrijpelijk dat hij door Ajax is gehaald. Die meenden er een Ajax spits van te moeten maken. Daar ging het mis. Een goede zaakwaarnemer had hem die stap ernstig afgeraden.
Vind ik leuk
yuuup +10803
maandag 18 februari 2019 om 17:35
Al lag het bij hem niet zozeer aan het ontbreken van kwaliteit. Hij had zeer veel talent, maar een belabberde instelling.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 17:36]
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 19:28
Deze jongen had en heeft genoeg kwaliteit. Maar als je pas 22 bent en je hebt het op FC Groningen na helemaal nergens meer laten zien om vervolgens af te dalen naar het 2e niveau in China dan is duidelijk wat hij wel mist. Karakter. Heel jammer, had een geweldige counter-spits kunnen worden.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 23:11
Dit dus.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
maandag 18 februari 2019 om 17:16
Neerwaartse spiraal, maar financieel wel binnen na avontuur in China.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:03
Een Chinese 2e klasser lijkt me niet echt een podium om je in de kijker te spelen. Het is gewoon een talent die je vaker bij amateurs ziet: af en toe oogt het geweldig, maar 90% van de tijd is het gewoon niet om aan te zien.
Vind ik leuk
Wesje1987 +243
maandag 18 februari 2019 om 16:45
Ik denk een enorme WIN-WIN situatie voor Zivkovic. Die lacht de ballen uit zijn broek voor het salaris.
Vind ik leuk
RGB +1225
maandag 18 februari 2019 om 16:45
Goede move voor die jongen, niet goed genoeg voor de (sub)top dus als je dan je zakken kunt vullen in China moet je het niet laten.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:45
Gefeliciteerd Zivkovic, je hebt het in ieder geval financieel beter gedaan dan iedereen op VP.
Vind ik leuk
Robert TW +229
maandag 18 februari 2019 om 17:40
Ik wil niet pochen, maar praat voor jezelf...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:46
Of jij 8 mil per jaar verdiend😂
Vind ik leuk
Robert TW +229
maandag 18 februari 2019 om 18:02
Daar kom ik me bed niet voor uut....
Vind ik leuk
Sooike1208 +5494
maandag 18 februari 2019 om 18:24
Poch dan ook niet!!
Vind ik leuk
Robert TW +229
maandag 18 februari 2019 om 19:09
Ik zeg ook dat ik dat niet wil...
Vind ik leuk
Sooike1208 +5494
maandag 18 februari 2019 om 19:33
🤮🤮
Vind ik leuk
Robert TW +229
maandag 18 februari 2019 om 21:24
Huilie huilie
Vind ik leuk
Sooike1208 +5494
dinsdag 19 februari 2019 om 09:08
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😜😜🤣
Vind ik leuk
Sooike1208 +5494
dinsdag 19 februari 2019 om 09:08
🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:45
Ja die kan zijn carriere opdoeken tweede klasse in China als dat is wat je ambieert.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 16:47
Zo, die maakt een leuke klapper. Dit gun ik hem van harte, het zit hem niet altijd mee, dus dit voelt beter.
Vind ik leuk
Cookee +12628
maandag 18 februari 2019 om 17:13
Zijn snelheid en dan Tadic bij Grun... dan maak je snel naam.
Maar Ajax had toen geen type Tadic of Ziyech en dan zak je af.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 17:13]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 18 februari 2019 om 17:17
En Ajax speelt totaal anders dan het Groningen waar hij floreerde.
Vind ik leuk
Cookee +12628
maandag 18 februari 2019 om 18:26
Precies, dus men zeikt nu die jongen af maar dat lijkt mij niet terecht, hij paste kwa spel niet bij Ajax, dus is Ajax fout.
Waarom iemand halen laat hem dan nog een jaar bij Groningen zoals PSV toen met Robben deed.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
maandag 18 februari 2019 om 16:49
Overmars heeft toch wel een doorverkoop percentage bedongen? Je heet niet voor niets netto.
Vind ik leuk
Dedan002 +3014
maandag 18 februari 2019 om 16:50
Heeft hij toch mooi voor elkaar die Richairo. Nooit meer hoeven werken.
Vind ik leuk
tikkietoe +6100
maandag 18 februari 2019 om 16:51
Zo knap dat die Belgen nog winst weten te maken op Zivkovic.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
maandag 18 februari 2019 om 16:51
Een verloren carriere maar een gewonnen portemonnee
Vind ik leuk
Dommetje +3123
maandag 18 februari 2019 om 16:53
Geen goed beleid gevoerd voor zich zelf , had meer in gezeten .
Vind ik leuk
michelhx +4540
maandag 18 februari 2019 om 16:58
Slimme jongen. Maar die zien we uiteraard nooit meer terug. Wellicht dat hij, na z'n zakken te hebben gevuld, weer met hangende pootjes terug naar Nederland komt.
Vind ik leuk
El Lobo +2225
maandag 18 februari 2019 om 16:59
WoW! Bestaat hij nog?
Vind ik leuk
Cookee +12628
maandag 18 februari 2019 om 17:09
Zivcovics.... Afhaal-Europeaan.

En bij het grof vuil over een half jaar. Zo jammer dat die jongen ooit niet gewoon met Tadic bij Groningen bleef... carriere-doder.
Als je snel bent en dat Tadic bij je... ik zou het wel weten, dan ga je toch niet in Ajax-2 spelen?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 17:12
die gaat echt geen 8 miljoen verdienen daar...of verspreid over 5 jaar misschien..🤔
Vind ik leuk
Johnnies +1855
maandag 18 februari 2019 om 17:14
Was in mijn ogen een groot talent, jammer dat het er niet uit is gekomen. Succes richairo zivkovic.
Vind ik leuk
Settler11 +209
maandag 18 februari 2019 om 17:47
Wie?
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
maandag 18 februari 2019 om 18:15
Changchun Yatai😂😂
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 18:24
Ajax heeft deze carrière ook naar de kut geholpen. En nu met schuurs zijn ze ook weer lekker op weg.
Vind ik leuk
Topdrie +3856
maandag 18 februari 2019 om 18:27
Supel veel succes Lichailo
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:31
Goede avond beste VP leden,
Na een aantal mails en vragen van trouwe vp gebruikers komen wij voor één keer met tekst en uitleg.
Het voormalig VP lid is hier niet meer welkom om de volgende redenen.
''jordaan'' / ''bluf'' is meermaals het boekje te buiten gegaan met intimiderende en seksueel getinte opmerkingen richting andere VP gebruikers.
Wij zullen vanaf vandaag strenger gaan controleren en bij het zien van onnodige provocatie volgd direct een ban.
Vind ik leuk
Arbee +2480
maandag 18 februari 2019 om 20:11
Voor dit soort jongens is het toch wel hartstikke fijn dat die Chinese clubs tegenwoordig zo veel geld uitgeven. Als dit een jaar of 20 geleden was gebeurd, had Zivkovic alvast kunnen beginnen te studeren zodat hij na het voetballen ook iets de doen heeft dat geld oplevert, nu gaat hij doodleuk naar het tweede niveau van China en verdient hij in drie jaar genoeg geld om financieel onafhankelijk te zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws