Cerny liet Eredivisie-huurtransfer schieten: 'Trainen op Champions League-niveau'

Cerny liet Eredivisie-huurtransfer schieten: 'Trainen op Champions League-niveau'

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 20:19ma 18-02-2019 om 20:19

Vaclav Cerny liet in januari een huurtransfer schieten. De Tsjech wilde op hoog niveau trainen bij Ajax 1, waardoor diverse subtoppers uit de Eredivisie teleurgesteld werden.

"Het was mogelijk om ergens heen te gaan", vertelt Cerny aan Ajax TV. SC Heerenveen had belangstelling voor Cerny, maar er waren meer Nederlandse clubs die hem wilden hebben. "Dat soort clubs had interesse. We zijn op een gegeven moment gaan zitten. Ik mocht zelf kiezen. Het was niet zo dat het moest of zo. Ik wil gewoon voor mijn kansen gaan. Daarom heb ik met mijn zaakwaarnemer besloten om hier te blijven."

Cerny zou dan tot het einde van het seizoen worden verhuurd. "Het belangrijkste was dat het niet eens een heel halfjaar was, dus het zou veel te snel zijn. Ik heb zelf besloten om hier te blijven en te vechten en goed te trainen op Champions League-niveau. Het is afwachten of ik de kans krijg."

Cerny is 21 jaar en mag dus nog voor Jong Ajax uitkomen in de Keuken Kampioen Divisie. Hij keerde onlangs terug van een blessure. "Het gaat goed. Ik ben blij dat ik nog de leeftijd heb dat ik daar mag spelen. Ik ben nu topfit. Ik speel m'n wedstrijden bij Jong. Dat gaat goed."

Poll

Breekt Cerny ooit door in Ajax 1?

(1479 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 18 februari 2019 om 20:21
Cerny moet basisspeler worden! Geweldenaar! Inplaats van Ziyech of Tadic!
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 20:22
Meen je dit nou echt?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:25
Cerny is echt een geweldenaar heeft alleen pech met blessures. Nu is hij weer top fit!
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 20:30
En Tadic en Ziyech staan samen op 27 goals en 16 assists. En dan heb je Neres ook nog.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:33
Hij is een goede als eventuele opvolger, ik vind het nog steeds een leuke speler
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 20:35
Ik ook, maar ik vind niet dat hij nu in de basis hoort.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:42
Nee zeker dat niet, maar hij en veel andere bankzitters moeten hun kans afwachten, bijvoorbeeld Labyad idem
Vind ik leuk
HupHolland +3850
maandag 18 februari 2019 om 20:44
Volgens mij is het een beetje een frenkie de Jong verhaal ..... op het verkeerde moment gebleseerd geraakt. Cerny zou wel eens heel snel door kunnen breken ineens.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 20:46
Dat zou kunnen, ik vind het prima. Alleen om hem nu zomaar in de basis te zetten gaat me wat ver :p
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
maandag 18 februari 2019 om 21:22
Denk ook dat als er veel vertrekken dat hij wel een kans gaat krijgen. Is ook een ander type dan de rest met zn snelheid. Zou zomaar op die manier weleens grote meerwaarde kunnen hebben in sommige wedstrijden.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1698
maandag 18 februari 2019 om 22:49
Vind t , ondanks blessure, erg lang duren. Krijgt weinig minuten van ten hag ook
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 10:04
Ajax 1 heeft Tadic, Ziyech, Neres, Labyad, (Bande). Dus het is wel logisch dat Cerny bij Jong meedoet. Hij is 21 en speelt en scoort iedere week.

Ziyech wil weg, dus die ga je niet op de bank zetten als Cerny bij Jong mee kan doen. En Neres wil je ook zoveel mogelijk laten spelen. Uiteindelijk moeten keuzes worden gemaakt.

Ik denk dat Cerny volgend seizoen gewoon bij het 1e zit (in de basis of op de bank).
Vind ik leuk
HupHolland +3850
maandag 18 februari 2019 om 20:40
Laatste 8 KD-wedtrijden 7 goals .... niet geheel oninteressant lijkt mij.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 20:42
Niet oninteressant, alleen Ziyech en Tadic halen dat soort cijfers een niveau hoger. En Neres bijna. Dus Cerny heeft een beetje pech denk ik.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
maandag 18 februari 2019 om 20:49
Hij mocht op huur naar een andere club toch. Dus daar is Ajax wel duidelijk in. Ik vind hem nog steeds 1 van de grotere talenten bij Ajax. Ik verwacht hem eerder volgend jaar omdat ajax anu al aardig vol zit op zijn positie(s).
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 20:54
Ik ben benieuwd. Ik denk dat ze iemand halen als er een vleugelspeler vertrekt.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:46
Knap gevonden op internet, maar denk dat je beter wedstrijden kan kijken. Hoeveel balverlies hebben die 2 dit seizoen bij elkaar gehad? Dat is denk ik net zoveel als de hele ED bij elkaar!
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 20:54
Haha, als je begint over wedstrijden kijken, kijk maar eens hoeveel wedstrijden we hadden gewonnen zonder die twee :p
Vind ik leuk
John Garp +4647
maandag 18 februari 2019 om 21:08
Als je die wedstrijden dan toch bekijkt, let dan ook eens op het volgende:
Vleugelaanvallers die balverlies lijden, hoeft niet zo'n probleem te zijn, zeker niet als daar goede productiviteit tegenover staat.
Misschien wel belangrijker is dat Ajax (denk vooral weer aan Ziyech) heel goed is in het heroveren van de bal na een mislukte aanval. Daar krijg je dat soms absurd hoge tempo van, signatuur van het moderne Ajax. En behoorlijk wat kansen.

Paradoxaal genoeg zorgt dus juist dat balverlies voor extra gevaar, als het goed loopt, wanneer Ajax volgens de eigen 5-secondenregel de bal nog herovert op de helft van de tegenstander.




Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:17
Dat probeerde ik hem vandaag ook al uit te leggen. Komt niet helemaal binnen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 21:23
Haha
Vind ik leuk
psvfan1913 +7581
maandag 18 februari 2019 om 21:40
Cerny boven Neres Tadic of Ziyech? Welk spul heb jij dan op?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:22
Het is aai over de bol tijddddd! Kom eens even hier jongeuhh!!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:32
FIFA 16, was hij inderdaad een enorm talent! En in 2019 al +85
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
maandag 18 februari 2019 om 20:36
Top hoor. En op het veld? Daar moet het uiteindelijk gebeuren..
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:38
Helemaal niets dus 😭
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:48
Heb je hem zien spelen bij de A1? Was samen met Donny en Appie fantastisch! Blessures zaten hem in de weg, maar gaat alsnog een hele grote worden!
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
maandag 18 februari 2019 om 20:34
Goaltje tegen Celtic, enorme misser bij de Graafschap uit..

Verder schieten er geen andere wapenfeiten te binnen.. Tadic of Ziyech vervangen? Serieus?
Vind ik leuk
Nr14always +3664
maandag 18 februari 2019 om 20:37
Geweldige voetballer, maar heeft achterstand door die blessures, heeft tijd nodig.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 20:40
Is niks en word ook niks.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2281
maandag 18 februari 2019 om 21:11
ook al bijna al 22 dan had hij er al bij moeten staan denk ik zo
wordt niet voor niks verhuurd
of een laatbloeier net als Sam Lammers













wie weet komen ze er wel
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:57
Is de afgelopen jaren alleen maar geblesseerd geweest!
Vind ik leuk
psv#nr1 +2281
maandag 18 februari 2019 om 22:14
wegdoen dan
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 22:55
Eigenlijk was hij daarvoor al goed genoeg voor een basisplaats, dus waarom nu niet? Had ook een tijdje basis alleen jammer van die misser tegen De Graafschap. Daarna alleen maar geblesseerd geweest, maar hij heeft verschrikkelijk veel talent!
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 18 februari 2019 om 21:17
Ik ben ook blij dat ie t niet gedaan heeft, Johnsson is beter en kunnen we overnemen. Blijf jij maar lekker trainen op champions league niveau en vervolgens ballen in de KKD met uitzicht op niks.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
maandag 18 februari 2019 om 20:23
Domme keus.
Vind ik leuk
Topdrie +3856
maandag 18 februari 2019 om 20:24
Kan mooi spelen tegen de Graafschap. Dit keer wel je kansen afmaken knul
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
maandag 18 februari 2019 om 20:30
En dan bij je nieuwe werkgever scoren tegen Ajax.Ik dacht aan Vitesse..
Vind ik leuk
ludoboy +636
maandag 18 februari 2019 om 20:32
Cerny gaat het niet redden bij Ajax. Jammer
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
maandag 18 februari 2019 om 20:36
Ergens heeft hij toch hoop,Je weet niet wie allemaal vertrekt,
Maar ik denk ook dat hij het niet redt..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 18:21]
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 21:46
Nou hij gaat het niet redden als er spelers weggaan zal Ajax waardige vervangers gaan kopen.Want als ze Europees mee willen dan zullen ze hoog niveau spelers moeten hebben.Daarvoor is Cerny al afgevallen die red dat niet.Hij had beter met Johnsen mee kunnen gaan.Daar zijn de kansen om te voetballen stukken groter.
Vind ik leuk
Savior +2481
maandag 18 februari 2019 om 20:37
Slim in Friesland wil je niet dood gevonden worden
Vind ik leuk
orion73 +1532
maandag 18 februari 2019 om 20:52
Ach ik snap hem wel dat hij het grote mannenvoetbal van dichtbij wil meemaken. Maar verder dan de bank komt hij nooit. Absoluut niet goed genoeg voor Ajax. Meer een speler voor Willem2 ofzo.
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 18 februari 2019 om 20:57
Benieuwd uit welke subtoppers. AZ, Utrecht of Heracles?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:12
Had denk ik voor zijn ontwikkeling boor een verhuur kunnen gaan, mits de perspectieven goed waren uiteraard. Trainen is natuurlijk goed op hoogste niveau maar je ontwikkelt je in wedstrijden beter lijkt me
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:14
ik denk dat de potentie er wel is, maar Ajax kan de gok gewoon niet aan gaan ivm op europees niveau te presteren. Ajax wil daar na toe en zal daar materiaal voor moeten kopen .er zullen ongetwijfelt jeugd spelers doorbreken maar lang niet zo veel als afgelopen jaren.en na mijn mening moet psv ook daar na toe om iig ajax bij te blijven
Vind ik leuk
Blije +59
maandag 18 februari 2019 om 21:18
Heeft daar niks te zoeken
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:19
Super speler. Echt een buitenspeler type. Heeft zeer veel klasse.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 21:19]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:27
Net zo'n topper als jij?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:34
Jij vond Edgar Manucharyan helemaal niets/noppes/nada. Ik kijk daar anders tegenaan. Ja, Edgar heeft zéér vervelende blessures gehad en is er nooit overheen gekomen. Erg jammer. In de weinige tijd die hij speelde kon je al zien dat het een speler met een surplus aan klasse was. Nooit zal ik hem vergeten en dat zegt veel want zo weinig minuten kunnen maken. Dat balgevoel wat hij had, dat in- en overzicht, dat achteloze en gogme. Ik kan alleen maar hopen dat er ooit nog eens zo’n speler bij Ajax komt voetballen. Uiteraard dan zonder vele blessures.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 21:40
Sorry jonguh je word voorbij gestreefd door de jonge garde.Op je 21 ste moet je wekelijks in het eerste spelen.Doe je dat niet dan is je kans verkeken of je moet wel heel veel talent hebben.In het geval van Cerny had hij beter voor zijn kansen in de Eredivisie kunnen gaan.Nu gaat hij in de zomer alsnog of verhuurd worden of moet hij vertrekken.En komt dan alsnog bij een Eredivisieclub.
Vind ik leuk
Linke loe +731
maandag 18 februari 2019 om 21:47
Hij heeft mij echt niet kunnen overtuigen nog hoor..en na zo.n lange blessure moet ik het nog maar zien hoor
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2234
maandag 18 februari 2019 om 21:50
Volgend jaar speelt ajax gewoon weer europa league hoor dus dat championsleague niveau is maar van korte duur....
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 22:34
Ow... en ik maar denken dat de kampioen 2018/2019 zich rechtstreeks plaatst voor de Champions League groepsfase.Blijkbaar dacht ik verkeerd.
Vind ik leuk
Boom8 +83
maandag 18 februari 2019 om 23:33
Dat Cerny pas 21 is spreekt in zijn voordeel, veel blessures gehad maar nog altijd behoorlijk jong. Zou hem zeker nog niet afschrijven!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:01
Cerny was ooit het grootste talent van de opleiding..
Was de jongste en beste van de talentvolle 3, Appie, Donny en Cerny.

Blessure leed, mentale weerbaarheid, (de Graafschap, boze fans, kapot gemaakt, Gudelj vrienden, alleen in Amsterdam, geen steun van Ajax ect) hebben zijn potentie verprutst
Vind ik leuk
100%facts +17
maandag 4 maart 2019 om 01:27
ik vind dat hij wel een kans verdient, als deze zomer een paar spelers vertrekken
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws