Football London: Niet iedereen bij Arsenal overtuigd van kwaliteiten Overmars

Football London: Niet iedereen bij Arsenal overtuigd van kwaliteiten Overmars

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 20:59ma 18-02-2019 om 20:59

Marc Overmars is een van de belangrijkste kandidaten om director of football te worden bij Arsenal, maar intern is niet iedereen volledig overtuigd van de capaciteiten van de directeur spelersbeleid van Ajax. Althans, dat schrijft Football London, dat alle kandidaten onder de loep neemt. 

Overmars heeft naar verluidt concurrentie van Monchi (AS Roma) en Steve Morrow (hoofd scouting van Arsenal), die ook in beeld zijn om een technische functie te bekleden bij Arsenal. 'Ondanks dat hij niet zoveel ervaring heeft als Monchi, is zijn werk bij Ajax heel indrukwekkend, ondanks dat de Amsterdamse grootmacht sinds 2014 geen kampioen meer is geweest', schrijft Football London over Overmars.

'Overmars heeft spelers gekocht voor weinig geld en verkocht voor veel geld. Frenkie de Jong werd voor 75 miljoen verkocht en op Davinson Sanchez werd 35 miljoen euro winst gemaakt', aldus het Engelse medium.

'Er wordt gespeculeerd over dat Overmars een van de belangrijkste kandidaten is, maar een aantal mensen bij Arsenal twijfelt of hij in de moordende markt van de Premier League kan opereren.'

Lees ook: 'Arsenal wil topfavoriet Overmars deze zomer definitief naar Londen halen'

Plaats een reactie

maandag 18 februari 2019 om 21:02
Mooi mag bij Ajax gaan vlammen alle middelen heeft hij. Nu moet hij gewoon alles eruit halen.
Vind ik leuk
dhrwobo +43546
dinsdag 19 februari 2019 om 06:43
arsenal is hetzelfde als Ajax. Behalve dat ook Ajax vroeger om de prijzen meedeed.. nee grapje, ik zou het overmars niet aanraden. Arsenal heeft grotendeels altijd de hand op de knip gehouden, terwijl hij bij Ajax mag strooien met het geld sinds 2 jaar. Ik weet wel wat leuker is, lekker bij Ajax blijven
Vind ik leuk
Jozef +44119
dinsdag 19 februari 2019 om 07:45
Juist. Laat Overmars maar blijven en zijn werk voortzetten en afmaken.
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
maandag 18 februari 2019 om 21:03
Goed zo.
Blijf maar lekker hier, Marc.
Je doet het steeds beter, jouw top is nog niet in zicht als TD.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7581
maandag 18 februari 2019 om 21:41
Hij kan spelers voor veel centen verkopen. Maar het kopen vind ik m niet heel overtuigend. Al hoewel, Tadic en vooral Sanchez waren 2 schoten in de roos.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:53
Psv koopt alleen ex ajax spelers bedoel je?
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 18 februari 2019 om 22:00
F. De Jong, D. Sanchez, D. Tadic, D. Neres, N. Tagliafico...
Zelfs Max Wöber was een belangrijke sub die met winst is vertrokken (dus een goede aankoop)
Selectie is al jaren goed op orde.
Enige waar wat gedonder is is bij het aanstellen van trainers...
Vind ik leuk
Martyynho +1451
maandag 18 februari 2019 om 22:53
Leuk hoe je je mening in je bericht nog om lijkt te draaien.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
maandag 18 februari 2019 om 21:54
Steeds falen in die lullige ED, met meer geld maar toch 4 x niks, zien ze bij Arsenal ook dus.
Overmars doet het goed als het om geld gaat, van een ED Kampioensteam samenstellen heeft ie de ballen verstand.
Ergo, doet zijn werk half.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 22:16
Te makkelijk. Onder Frank ging het de laatste wedstrijd fout na 4 titels. Bosz finale Europa League en PSV die een heel goed jaar draaide. Feyenoord een topjaar. Het jaar van Keizer met alle bekende problemen en met een superjaar van PSV.

Daarbij is Ajax pas afgelopen seizoen echt gaan investeren.

Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
maandag 18 februari 2019 om 22:26
Je kan er om heen praten natuurlijk, prima.
De realiteit van nu is : 4 x niks met de meeste poen in een lullige ED.
Geld maken kan hij als de beste.

Maar: koop Blind om dat de Ligt ( 19) dat wil voor te veel geld
18 miljoen !
Had een tweede keeper die waardeloos was, heeft ie zitten slapen al die tijd ?
Niet renderende Younes ( 3 jaar ! ) kon voor 14 milj, naar Schalke, mocht niet en liep na 6 maanden gratis weg !
Heeft Keizer onbeschoft behandelt.
Heeft lachertje ten Hag aangenomen.
Viergever loop ook voor niks weg naar notabene PSV.

Kortom, Overmars is ook maar een mens.

Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 22:30
Tsja, half vol of half leeg.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
dinsdag 19 februari 2019 om 10:27
Da's het probleem, aan de ene kant is Overmars een gigant in geld verdienen, het goudhaantje van de RVC ha ha
Aan de andere kant faalt hij jaar na jaar bij Ajax in sportief opzicht als het gaat om de ED, laat zich nota bene door armlastig Feyenoord nog aftroeven......
Misschien moet je er iemand naast zetten, is het allemaal teveel voor hem, ik bedoel als je de Ligt nodig hebt om je elftal samen te stellen.......beetje zwak.
Overmars heeft aan v.d. Sar ook niks als klankbord, misschien wat voor jou ?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
maandag 18 februari 2019 om 22:38
Overmars heeft in 5 jaar 258 miljoen verdient met investeren......
dus die laatste veronderstelling is aantoonbaar onjuist.
Waarom is het zo moeilijk gewoon objectief te zijn ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 06:19
Kijk, ik heb me er een paar jaar aan geërgerd dat er nauwelijks werd geïnvesteerd in routine. Dat gebeurt nu pas. Na 4 kampioenschappen en één op een haar na gemiste kan het weleens minder zijn.
Ajax heeft echt een beter team dan 4 jaar terug. Dat vind ik positief.
Vorig jaar had PSV echt een superjaar met in mijn ogen een mindere groep. Nu moet het gebeuren.
Maar dan nog.
Mensen lijken snel te vergeten dat het niet best was bij Ajax, ook financieel niet.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
dinsdag 19 februari 2019 om 10:15
Gelukkig zit er vooruitgang, dat ben ik met je eens, maar dat mag ook wel ha ha, kopen, kopen en niks winnen met hun Ajax DNA.
En het dan nog afleggen tegen Feyenoord en PSV in de ED terwijl je van al die voetbal professoren zoals v.d.Sar je toch anders zou verwachten.

Vind ik leuk
Ginovanni +21596
maandag 18 februari 2019 om 22:18
Een beetje nuanceren, Paul.

2016 mislopen titel De Graafschap kun je echt niet op het conto van Marc schuiven.

2017 haalt Ajax de EL finale.👍
(nee niks geluk, Ajax zelf afgedwongen!).

Haalde Ajax de finale niet dan ben ik ervan overtuigd, dat Ajax kampioen was geworden.

Vorig seizoen was verschrikkelijk (zeker Europees), maar dat kan ik niet helemaal los zien van Nouri.

Dit seizoen CL gehaald, ondanks 3 voorronden spelen.
CL overwinterd.....👍

De laatste 5 jaar(bewust?) niks gedaan aan de beker door steevast 'slechts' met het Jong team te spelen.......ook nog eens uitwedstrijden
(bepaald door Overmars of coaches.....?).

Daarnaast Ajax financieel kerngezond.

Ik zeg.... Overmars (voorlopig) blijven.....doen!😉
Alle vertrouwen.


(Buiten dat...God weet wat de RvC (lees Theo van Duivenbode) en/of Bergkamp (...Peter Bosz...) allemaal hebben tegengehouden dan wel Marc het werk onmogelijk hebben gemaakt).

[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 22:55]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
maandag 18 februari 2019 om 22:44
Je moet goed lezen en geen verontschuldigingen zoeken.

Overmars heeft de laatste 4 jaar sportief gefaald in de ED competitie.
Dat was mijn stelling in de bijdrage.

En dan ga je er dus om heen draaien, de bliksemafleiders noem ik ze altijd, ik ken al die feiten wel maar die hebben "toevallig" niks van doen met de ED.......tenminste.......zie vraagje.

Vraagje: je stelde dat Ajax de ED finale heeft behaalt......laat ik die wedstrijd nu helemaal gemist hebben ! wanneer was dat dan precies ?

Vind ik leuk
Ginovanni +21596
maandag 18 februari 2019 om 22:54
Niet zo mierenneuken, Paul / Foebele / Schoen.😉

Je weet heus wel dat ik de EL finale bedoel (zal aanpassen, anders volgen er nog meer van die flauwe grapjes.....).

Verder ben ik niet achterlijk en kan ik verdomd goed lezen en.......ook geen excuses, zijn gewoon feiten. Net zoals het idd een feit is, dat Ajax 4 jaar geen prijzen heeft gepakt.

Ik denk echter niet, dat je dat in het geheel op het conto van Overmars kan schrijven.

Daar blijf ik bij (zie uitleg hierboven) en wat jij vindt zal mij verder een worst wezen.👍
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
maandag 18 februari 2019 om 23:01
Ha ha ha

Als je goed kan lezen dan moet je niet over allerlei andere zaken gaan praten, behalve de ED, die ik specifiek aanhaalde.
Doe je het dus voorkomen of je dat niet gelezen hebt....kan ik ook niets aan doen.

Nogmaals, Overmars faalt de laatste 4 jaar sportief in de ED, zou je van een ex prof niet verwachten, het is de Pl niet...... waar hij trouwens geen schijn van kans heeft met z'n betrekkelijke kwaliteiten als TD.
Maak je het in de ED al niet, dan maak je het nergens......
Vind ik leuk
RenW +3996
dinsdag 19 februari 2019 om 02:05
Overmars koopt de goeie aardappelen.
Maar een ander moet ze toch echt klaarmaken.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
dinsdag 19 februari 2019 om 10:18
Ja, maar laat ie nu ook die onhandige Kok uit de provincie aangenomen hebben.........;)
Vind ik leuk
RenW +3996
dinsdag 19 februari 2019 om 10:20
Dan nog waren de aardappelen meer dan goed :-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
dinsdag 19 februari 2019 om 10:31
Als je al in de lullige ED niks winst voor 4 jaar
ben je niet goed maar slecht ha ha
Vind ik leuk
Jozef +44119
dinsdag 19 februari 2019 om 07:49
Ginovanni, fijn dat je het zo juist opschrijft allemaal.

Ben het met elk woord plus onderbouwing eens.
Mag wel eens gezegd worden vind ik.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 07:50]
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
dinsdag 19 februari 2019 om 07:56
Thnx, Jozef!👍
Vind ik leuk
Arvin +7417
maandag 18 februari 2019 om 21:04
Is inderdaad een hele andere baan in de PL, toch denk ik dat hij het wel kan, al vind ik zijn duurdere transfers niet de beste (blind en Tadic) en komen de goedkopere niet aan de bak daar. Even schakelen maar als hij tijd krijgt kan hij het wel.
Vind ik leuk
bartzwolle +182
maandag 18 februari 2019 om 21:07
Idd een heel andere baan, kijk naar Brands, de meeste van zijn aankopen presteren nog niet geweldig !
Vind ik leuk
Dr. PA +474
maandag 18 februari 2019 om 21:19
Tadic presteert inderdaad ontzettend ondermaats, komt totaal niet uit de verf
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:37
Tsja, je kan nu wel een potje cynisch gaan doen maar het heeft geen zin.
Tadic had idd nooit aangetrokken moeten worden. Dat dit niet gezegd ‘mag’ worden omdat je dan tegen de massa ingaat het zal allemaal wel.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 21:38]
Vind ik leuk
Dr. PA +474
maandag 18 februari 2019 om 21:44
Je mag t best zeggen, t slaat alleen nergens op
Vind ik leuk
Jozef +44119
dinsdag 19 februari 2019 om 07:52
Tadic kostte minder dan wat een talentje dat zonodig wegmoest opbracht. Zie het probleem niet. Dat zou jouw alternatief geweest zijn? Kritisch zijn is prima, maar wie zou beter geweest zijn en goedkoper?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:20
Ah komop. Tadic was zooooo belangrijk in de cl kwalificatie...
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 18 februari 2019 om 21:06
Overmars is wel een Arsenal held maar ze moeten voor Monchi gaan. Overmars heeft bij Ajax de laatste jaren nou niet echt een kampioenselftal neergezet. Monchi heeft in zijn tijd bij Sevilla wel een elftal neergezet dat 3x op rij de EL wint.
Vind ik leuk
Delfie +55
maandag 18 februari 2019 om 21:34
Weet niet hoor maar ajax heeft nu echt wel een kampioens elftal... kijk naar het materiaal... alleen de trainer verneukt het
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 18 februari 2019 om 21:37
Trainer werd ook (deels) door Overmars gehaald.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 18 februari 2019 om 21:07
Ik zou Monchi nemen als ik hun was. Die is volgens mij verder dan Overmars. En voor ons is het ook mooi.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
maandag 18 februari 2019 om 21:07
Arsenal wil dus rijk worden en geen prijzen winnen. De inkomsten van Netto zijn blijkbaar belangrijker in het verhaal hierboven.
Lekker middelmaat kopen en hopen dat er eentje wel kan aanhaken.

Nou, strik erom.
Vind ik leuk
M.J. +196
dinsdag 19 februari 2019 om 08:06
Met die gierige eigenaar van Arsenal is Marc de droomkandidaat. Die man kijkt alleen maar naar geld.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:08
Hij moet gewoon lekker bij Ajax blijven en nog een paar jaar doorgaan totdat ze echt aangesloten zijn bij de Europese top. Wat boeit een andere club nu nog als jezelf al genoeg verdiend heb om ook je klein kinderen te laten rentenieren. En Ajax kan hem hartstikke goed gebruiken.
Vind ik leuk
COYG +8129
maandag 18 februari 2019 om 21:08
Verkopen kan hij als de beste, de vraag is echter of Arsenal juist dát nodig heeft of iemand zoals Sven die juist zelf goed scout naar de juiste spelers die vaak niet voor de hand liggen. Ik noem een Guendouzi en Torreira.
Vind ik leuk
popiejopie +2960
maandag 18 februari 2019 om 21:12
Dat hij maar vlug naar Londen gaat, misschien dat er dan iemand komt met kampioenskwaliteiten. Met alle respect voor Marc, maar Frenkie verkopen voor 75 miljoen de verdienste van Marc??
Vind ik leuk
Spiegel +11078
maandag 18 februari 2019 om 21:41
Hij heeft hem en gekocht en verkocht. Dusja. Komt ook scouting bij kijken natuurlijk
Vind ik leuk
popiejopie +2960
dinsdag 19 februari 2019 om 08:30
Ik wou net zeggen, ik had begrepen dat Overmars weinig met zijn aankoop te maken heeft gehad.
Vind ik leuk
MojoRisin +15025
maandag 18 februari 2019 om 21:13
'Er wordt gespeculeerd over dat Overmars een van de belangrijkste kandidaten is, maar een aantal mensen bij Arsenal twijfelt of hij in de moordende markt van de Premier League kan opereren.'

Je kan veel over Overmars zeggen, maar die laat zich echt niet gek maken.. Dus beetje een rare conclusie dit..
Vind ik leuk
popiejopie +2960
dinsdag 19 februari 2019 om 08:29
Dat hebben we gezien inderdaad.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:14
Hij heeft al lang een voorcontract getekend
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:18
Wie wil nou iemand die in vier jaar niks bereikt heeft misschien telstar
Vind ik leuk
pos +9655
maandag 18 februari 2019 om 21:25
Er zijn bij Arsenal wellicht een aantal mensen die ook bekend zijn met de miskopen van Overmars. Ook een TD moet gewoon een beetje mazzel hebben.
Vind ik leuk
Spiegel +11078
maandag 18 februari 2019 om 21:43
ELKe club heeft miskopen. Overmars kan qua saldo best wel goede cijfers overleggen...
Sanchez, de jong.
Daar kunnen die 20 miljoen miskopen (Colombianen) best van af.
Vind ik leuk
pos +9655
maandag 18 februari 2019 om 22:06
Dat zeg ik in feite ook. Een TD is lijkt me meestal ook puur afhankelijk van zijn scouts. Overmars zelf heeft volgens mij nog nooit iemand ontdekt.
Vind ik leuk
Nr14always +3664
maandag 18 februari 2019 om 21:26
Is toch elk jaar niks dat Arsenal, en in maart gaat de EU poort dicht dan zitten ze daar raar te kijken met hun Brexit 😂😂😂
Vind ik leuk
Bas Bus +154
maandag 18 februari 2019 om 21:51
Ja lekker met Marc....ajax filosofie volledig naar de knoppen...vorig jaar beschimpt en verguisd...en nu een tank geld aangeboord....tjonge jonge...fantastisch....die willen ze dus nevet ever in Engeland...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 22:12
Verkopen kan die als geen ander hij verkoopt stront op een stokje voor 25 miljoen. Zijn aankopen zijn wel veel en veel minder op een paar aankopen na.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1080
maandag 18 februari 2019 om 23:11
Ze hebben gelijk, Arsenal heeft het toch uitstekend gedaan laatste 10 jaar Haha , nee monchi heeft veel prijzen gepakt
Vind ik leuk
derksen +9121
maandag 18 februari 2019 om 23:49
Vreemd nou maak het mij al helemaal geen ene reet uit maar marc is gewoon een prima td er die zich bij een moeilijke club staande weten te houden en prive is marc een van de weinige ex voetballers die na zijn carrière meer heb verdient als tijdens zijn carrière marc is bescheiden maar die heb allee. Maar goede investering en gedaan ,als marc geen verstand van zaken heb dan heb niemand het ,het had bijvoorbeeld man United ongeveer een miljard gescheeld laatse 5 jaar maar ja dat snappen ze in Engeland natuurlijk niet
Vind ik leuk
KCP +737
dinsdag 19 februari 2019 om 06:56
Prachtig nieuws we hebben ten hag voor ze gratis en voor niets
Vind ik leuk
Staaijman74 +1339
dinsdag 19 februari 2019 om 07:43
Dus omdat de markt over toeren is en er daarom voor een talent als frenkie ineens 86 mio wordt betaald is overmars zijn werk ineens indrukwekkend.

Je zou ook extra kritisch kunnen zijn dat ajax met blijkbaar zulke grote talenten tot op heden geen prijs heeft gepakt de afg. Jaren
Vind ik leuk
Linders +34
dinsdag 19 februari 2019 om 08:32
Als niet iedereen overtuigd is van hem ,zou ik al niet meer gaan .Volgens mij hoeft hij het niet om het geld te doen denk wel dat hij financieel onafhankelijk is ,dan zou ik die druk niet op mn schouders willen hebben bij ajax is al druk genoeg. Maar snap ook wel dat het een uitdaging is .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws