Gesprek met Lozano 'kan wonderen doen': 'Wou zich in Mexico ook te graag bewijzen'

Gesprek met Lozano 'kan wonderen doen': 'Wou zich in Mexico ook te graag bewijzen'

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 06:54di 19-02-2019 om 06:54

Laatste update: dinsdag 19 februari 2019 om 08:57di 19-02-2019 om 08:57

PSV hoeft zich geen zorgen te maken om de tijdelijke vormcrisis van Hirving Lozano, stelt Hans Westerhof. De voormalige technisch directeur van Pachuca, de oude club van Chucky, vindt dat PSV zijn vertrouwen in de Mexicaan niet te snel moet verliezen.

Nadat hij geblesseerd uitviel tegen FC Groningen, miste Lozano de wedstrijd tegen Fortuna Sittard en liet hij geen onuitwisbare indruk achter tegen FC Utrecht en sc Heerenveen: in het Abe Lenstra Stadion werd hij zelfs na drie kwartier gewisseld. Ook bij zijn oude club had de vleugelaanvaller wel eens kleine terugvallen. "In Mexico werd hij vaak na een paar goals enorm opgehemeld en zodra het iets minder ging, wilde hij zich soms te graag bewijzen", weet Westerhof nog.

De 70-jarige oud-trainer van onder meer PSV en Ajax laat aan het Eindhovens Dagblad weten dat 'een gesprekje vaak wonderen kan doen'. "Ik heb vroeger al vaker met hem doorgenomen dat vorm iets is van golfbewegingen." Volgens Westerhof zou Lozano een voorbeeld kunnen nemen aan de houding van land- en ploegenoot Erick Gutiérrez. "Wat dat betreft kan hij veel leren van Erick", vindt de Achterhoeker. "Hij kijkt altijd heel realistisch naar zijn eigen carrière en begrijpt ook waarom hij nu niet speelt bij PSV."

De mindere vorm waarin Lozano verkeert, lijkt de Mexicaan overigens niet te deren met het oog op de kraker tegen Feyenoord. Volgens het ED staat de vleugelaanvaller zondagmiddag 'gewoon' in de basis.

Poll

Hoe gaat PSV-Feyenoord eindigen?

(7126 stemmen)

Plaats een reactie

KCP +737
dinsdag 19 februari 2019 om 06:58
Oke ik doe een poging tjeelp tjeelp 🐦
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 09:08
Ik denk dat je in de war bent met de website www.twitter.com #tweettweet

ontopic: het is wel typisch dat VP heerlijk inspeelt op de mindere fase van Lozano. Al 7-8 artikelen gewijd aan Lozano, gewoon omdat ze lekker negatief over de concurrent van hun favoriete club kunnen schrijven. You go VP!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 09:58]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:02
Denk je dat dat bij Ziyech niet het geval was geweest?
Vind ik leuk
Savior +2481
dinsdag 19 februari 2019 om 06:58
Gewoon basis en een doelpunt of assist. niks aan de hand ben ik bang voor, al mag hij van mij geblesseerd raken of uit vorm raken
Vind ik leuk
1313 +8746
dinsdag 19 februari 2019 om 07:04
Uit vorm is hij volgens mij al. Maar het tij kan zo weer keren natuurlijk met doelpunten en assists.
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 09:10
Gelukkig heeft PSV met Memphis veel ervaring hoe om te gaan met een moeilijke speler. Tenzij het jongens zijn zoals Labyad en Bakkali. Maar Lozano komt er wel weer bovenop. Die jongen moet even door dit dipje heen om weer hongerig te worden en te leren. Komt goed!
Vind ik leuk
1313 +8746
dinsdag 19 februari 2019 om 09:20
Nja idd dat denk ik ook wel hoor, die jongen heeft het gevoel gewoon weer even nodig, speelt hij tegen Feyenoord een goede wedstrijd, dan zal het vertrouwen wel weer terug komen. Dan komen de goals/assists vanzelf weer!
Vind ik leuk
Savior +2481
dinsdag 19 februari 2019 om 10:13
Daar ben ik ook bang voor, maar hoop dat psv er veel geld aan verdiend!
Vind ik leuk
SjeH +410
dinsdag 19 februari 2019 om 10:02
Wat voor figuur ben jij om iemand een blessure te wensen?
👎
Vind ik leuk
Johnnies +1855
dinsdag 19 februari 2019 om 07:02
Psv loopt over Feijenoord heen.
Vind ik leuk
RenW +3996
dinsdag 19 februari 2019 om 07:16
Zo, het ED weet de opstelling al.
Die zijn vlot.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
dinsdag 19 februari 2019 om 07:18
Daar hoef je geen opstelling voor te hebben. Appeltje eitje.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:18
Lijkt me ook niet moeilijk, psv speelt zo mogelijk al het hele seizoen met de vaste elf
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 09:10
Exact, al is het even de vraag of Lozano toch weer een basisplaats krijgt... .Bommel kennende wel.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2281
dinsdag 19 februari 2019 om 08:54
De rest van de wereld 1 uur voor aanvang
Vind ik leuk
WilcoS64 +3882
dinsdag 19 februari 2019 om 07:03
Feyenoord gaat met de 3 punten naar huis!!
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7081
dinsdag 19 februari 2019 om 08:23
Eerst langs de bakker in Eindhoven.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2281
dinsdag 19 februari 2019 om 08:56
als Feyenoord speelt net als in Groningen schat ik 4 of 5-0
maar het kan net zo goed
10-0 worden
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 07:13
Westerhof heeft hier een goed verhaal. Hoewel het begrip ‘vorm’ een bijna ongrijpbaar fenomeen is, kan je in ieder geval snappen wat er aan de hand is. Er is sprake van een mentale dip omdat de routines lijken te zijn verdwenen. Accepteren dat het wat minder gaat, wat minder zware fysieke belasting maar vooral blijven doen wat je altijd deed, namelijk het blijven aanspreken van de spieren, leidt tot het einde van de vormdip. Veelal is het ‘t gevolg van een verminderd geloof in eigen kunnen, minder zelfvertrouwen dus.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:14
Wat zal die zondag een geweldige pot spelen en scoort 3 maal
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:20
Van Bommel kan zich bewijzen de komende weken. Alle lof krijgen maar simpelweg nog geen prijs gewonnen in tegenstelling tot zijn voorganger die met een veel mindere selectie bijna alle nationale prijzen regelmatig pakte. Ik moet het nog zien of van Bommel over een maand of 3 nog steeds zo populair is.
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 19 februari 2019 om 07:54
Van bommel doet het inderdaad prima! Bij voorbaat wisten we al dat de CL een lastig verhaal zou worden met zo'n zware groep. De beker vind ik wel een blamage, vind toch dat de topclubs dit serieus moeten nemen. In de comp doet PSV het gewoon naar behoren en mag PSV 2de worden dan is er ook geen man overboord...
Vind ik leuk
Morris +23890
dinsdag 19 februari 2019 om 08:10
De vraag blijft wat Markie op lange termijn doet.

ja de behaalde punten zijn leuk maar geen garantie.
persoonlijk stoor ik mij enorm aan zijn geklaag bij de scheidsrechter.
Zo onnodig en vooral kinderachtig.
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 19 februari 2019 om 09:13
Tja ik erger mij niet aan van Bommel om eerlijk te zijn.
Het is voor mij ook niet nieuw dat vooral de aanhang van Ajax er aan irriteert :)

Ben het eens dat er wel minder gezeken mag worden op de arbiters maar dat geldt niet alleen van trainers maar ook spelers. Helaas zal je dit blijven houden
Vind ik leuk
1313 +8746
dinsdag 19 februari 2019 om 10:13
Nja, heel eerlijk? Als trainer ben je toch een boegbeeld voor een spelersgroep, die spelers krijgen ook mee dat hij continue met de arbitrage bezig is. Als je coach het al niet kan laten rusten, kun je dat ook niet van je spelers verwachten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:21
Is niks vergeleken met vorig jaar. Ik hoop maar dat hij uit deze dip komt, vind hem heel dit seizoen erg matig hoewel hij (best) vaak scoort. Ik verwacht wel dat als het eenmaal voorbij is, hij er sterker uit zal komen, net als Luukjuh.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 07:23]
Vind ik leuk
B H +294
dinsdag 19 februari 2019 om 07:24
Lozano bewaart het goede voor de topwedstrijden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:31
A la (Gaston) Pereiro dus, haha.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:03
Dan presteert ie nooit.
Vind ik leuk
B H +294
dinsdag 19 februari 2019 om 15:54
Net als Zijech?! Die staat er nooit bij topwedstrijden. Zie wk! Aanfluiting
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:55
Juist Ziyech presteert vaak in topwedstrijden. Zie Ajax - Real en de overige CL-wedstrijden!

Aanfluiting die Lozano.
Vind ik leuk
B H +294
dinsdag 19 februari 2019 om 15:57
Tegen real 63% balverlies. Idd top
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:01
Tegen Real enige goal gemaakt, dat telt!

Top inderdaad.
Vind ik leuk
B H +294
dinsdag 19 februari 2019 om 17:00
Speler met het meeste balverlies bij Ajax
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 17:42
En ook met het meeste rendement. En dat als middenvelder.

Ongekend, geweldig! Beste speler van de Eredivisie.
Vind ik leuk
B H +294
dinsdag 19 februari 2019 om 18:15
Maar goed dan dat hij weggaat!
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 00:06
Voor zijn nieuwe club wel ja.
Vind ik leuk
B H +294
woensdag 20 februari 2019 om 08:16
Daar ook rotte appel
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:52
*de beste speler.
Vind ik leuk
B H +294
woensdag 20 februari 2019 om 15:32
Nee hoor, meeste balverlies
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:01
Ff een gesprekje met Johan Derksen zou goed voor hem zijn !👌
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 08:02]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:44
Haha +1
Vind ik leuk
Goo..Jari! +136
dinsdag 19 februari 2019 om 09:09
Een speler die een vormdip heeft. Is dat nou zo bijzonder?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:50
10....0
Vind ik leuk
ludoboy +636
dinsdag 19 februari 2019 om 10:00
Ik zou hem een snoepzak geven dat helpt het beste denk ik.
Vind ik leuk
AFP +2890
dinsdag 19 februari 2019 om 10:50
Of PSV het gemakkelijk gaat krijgen is de vraag.
We beginnen bij 0-0 en Feyenoord heeft een sluwe doelpuntenmaker als Van Persie in de gelederen een onberekenbare Toornstra en een goede dribbelaar als Berghuis en een ervaren keeper als Vermeer, helaas een zwakke achter linie. We wachten het af. Het kan ook een desillusie voor PSV worden, want PSV is niet meer de gevreesde club van de ED, ook thuis niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws