Vissers over mogelijke wrijving na De Jong-deal: Er zijn ook nog ploeggenoten

Vissers over mogelijke wrijving na De Jong-deal: "Er zijn ook nog ploeggenoten"

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 09:15di 19-02-2019 om 09:15

Laatste update: dinsdag 19 februari 2019 om 11:15di 19-02-2019 om 11:15

De aanstaande megatransfer van Frenkie de Jong moet haast wel voor wrevel hebben gezorgd binnen de Ajax-selectie, stelt Willem Vissers. De journalist van De Volkskrant ziet parallellen met het Ajax van eind jaren negentig en de nationale volleybalploeg.

Vissers was maandagavond aangeschoven bij het FOX Sports-programma Natafelen met Kees en herinnerde tafelgenoot Ronald de Boer aan diens vertrek bij Ajax. "Jullie waren kampioen in 1998, toen gingen Frank en jij zitten kloten (de twee spanden een arbitragezaak aan tegen Ajax om een transfer naar FC Barcelona af te dwingen, red.). Daarna is dat hele team uit elkaar gevallen."

"Misschien is Frenkie nu wel vrij in zijn hoofd, maar er zijn ook nog ploeggenoten", vervolgt Vissers, doelend op mogelijke wrijving in de Ajax-kleedkamer. "Ik ben ooit met het volleybalteam mee geweest. Die jongens hadden de afspraak gemaakt: niemand van dit team gaat naar het buitenland, we blijven tot aan de Olympische Spelen in Barcelona (in 1992, red.) bij elkaar. En toen ging er één naar München en één naar Italië, die jongens werden met de nek aangekeken door de rest. Opeens ging het over BMW's en grote huizen in de kleedkamer."

De journalist sluit niet uit dat de overige Ajacieden met enige jaloezie naar De Jong kijken. "Iedereen wil de transfer maken die Frenkie de Jong gaat maken. Hakim Ziyech wil zo'n transfer maken, Matthijs de Ligt wil zo'n transfer maken. En De Jong heeft hem al, Sinterklaas is al bij hem langs geweest."

Poll

Wordt De Jong volgend seizoen basisspeler bij Barça?

(4181 stemmen)

Plaats een reactie

Nr14always +3665
dinsdag 19 februari 2019 om 09:19
De azijnpisser uit Limburg die schrijft voor de azijnpisser krant.
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 09:22
Ik had ook niet verwacht dat de eerste opmerking hier een realistische zou zijn. Sommigen willen alleen maar positief nieuws over hun club lezen.

We weten allemaal dat zo'n mega-transfer kan zorgen voor wrijving en jaloezie bij teamgenoten. Wat hij zegt is geen hogere wiskunde, maar hij heeft wel een punt natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:23
hihi toch word ajax kampioen
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 09:28
Die kans is niet uit te sluiten nee. Mag ook wel met al die miljoenen die in de selectie is gepompt hè ;-). Wij kunnen in Eindhoven dit seizoen eigenlijk niet ECHT verliezen.

Als we geen kampioen worden, dan staan we op de plek waar we qua spelersmateriaal (in de breedte) en investeringen thuis horen en dan hebben we verloren van het grote geld. Natuurlijk zou dat klote zijn, maar we moeten realistisch zijn en dan kan je de 50-60 miljoen die Ajax in 3 jaar in de selectie heeft gepompt niet negeren. Ze hebben in de breedte gewoon de beste spelersgroep.

Als we kampioen worden dan hebben we een fantastische bevestiging dat de koers die ingezet is de juiste is, namelijk veel talent vanuit de jeugd door laten stromen, enkel wat gerichte aankopen doen en daarmee een veel vermogender Ajax voor weten te blijven.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:07]
Vind ik leuk
Nr14always +3665
dinsdag 19 februari 2019 om 09:43
Goede analyse 👍
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 09:46
Misschien moet ik maar eens bij de Volkskrant gaan solliciteren ;-)

(al is dat krantje me wel iets te geitenwollen sokken)
Vind ik leuk
Nr14always +3665
dinsdag 19 februari 2019 om 09:48
Zijn azijnpissers, en die Vissers die wil er een intellectueel tintje aan geven, het is verdomme voetbal en dus emotie.
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 09:59
Nou nou nou, waarom word je nu emotioneel?
Vind ik leuk
Nr14always +3665
dinsdag 19 februari 2019 om 10:01
Nee, ik bedoel voetbal is emotie, elke sport, dat valt dus niet op academisch niveau te analyseren.
Vind ik leuk
Vooruit +227
dinsdag 19 februari 2019 om 14:43
Van dat azijn valt wel mee. Maar Vissers gaat inderdaad steeds meer de intellectuele analist uithangen met een hang naar poetische beschouwingen en steeds minder de voetbaljournalist. En dat is wel zonde want hij is 100x beter dan die schreeuwlelijk Valentijn Driessen
Vind ik leuk
Nr14always +3665
dinsdag 19 februari 2019 om 15:11
De spijker op zijn kop 👍, Driessen is een misselijkmakend mannetje, een zuiger.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:58
Ajax heeft de afgelopen 3 jaar een totaal van €46mlj uitgegeven aan aankopen van spelers. Waarvan er een paar niet goed genoeg waren. Heeft ook het salarisplafond flink omhoog gegooid. Daar tegenover heeft het ook heeel veel geld opgebracht aan transfers. Ja er werd geroepen dat Ajax wel effe kampioen wordt met de gekochte of teruggehaalde spelers, maar een team kun je niet kopen. Of je moet een toptrainer in dienst hebben die alles perfect aanvoelt en tactisch zeer strek is. Maar die zijn er maar heel weinig in Europa helaas. Ook in het buitenland worden de rijkste club niet altijd kampioen. Dat PSV nu bovenaan staat heeft ook met geluk en de grote wisselvalligheid van Ajax te maken.
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 10:11
46 miljoen? Zeg maar gerust 62,15 miljoen.

Blind 16 miljoen
Tadic 11,4 miljoen
Magallan 9 miljoen
Bandé 8,25 miljoen
Labyad 6 miljoen
Kristensen 5,5 miljoen
Tagliafico 4 miljoen
Schuurs 2 miljoen

En dan laat ik de 12 miljoen voor Neres, de 11 miljoen voor Ziyech en de 5,5 miljoen voor Cassierra nog even buiten beschouwing.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
dinsdag 19 februari 2019 om 10:44
En dan nog de Ligt en Frenkie , goed voor pak em beet 130 miljoen ha ha geen aankopen maar wel zeer waardevol als aanvullende waarden.....
Dan vraag ik mj wel eens voorzichtig af hier via VP waar ligt dat nu aan, dat falen in de ED voor 4 jaar........?
En dan gaat iedereen schriftelijke schijnbewegingen maken, wel grappig.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:47]
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 10:51
Nou, ik wil niet meteen weer de bal opgooien van 4 jaar niks, want dat wordt hier continu geroepen natuurlijk.

Maar het is wel bijzonder dat VP 7-8 artikelen wijdt aan een uit vorm zijnde Lozano, terwijl een kritische blik naar Amsterdam TOTAAL ontbreekt bij dit matig groepje 'journalisten'
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
dinsdag 19 februari 2019 om 11:01
Het boeit mij gewoon, of het nu Ajax of PSV is maakt mij niet uit, hoe kan het zijn met al die poen in zo'n lullige competitie ?
Net zo goed als het raadselachtig is dat zowel Ajax als PSV ineens heel anders voor de dag komen na de winterstop ha ha

Ik weet het niet, maar Ajax ligt toch ook steeds onder het mes......? ten Hag, Ziyech, de nadelige gevolgen van de Frenkie transfer, v.d. Beek die geen eerlijke kans krijgt, Tadic en Hakim worden voorgetrokken......

De pers heeft geen voorkeur, althans niet voor een club maar wel voor geld, daar waar ze de klikjes kunnen maken online, de losse verkoop kunnen aanwakkeren en de kijkcijfers kunnen verhogen, daar gaat het om...geld.

Advocaat is ook zo'n media kanjer, is al in de 70 en trapt er nog steeds in ha ha ha jammer dat van Gaal weg is, maar Advocaat is ook leuk in de media.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:01
Laatste in de C.L-Poule kun je moeilijk winnen noemen, zonder een overwinning, vind je niet?
Vind ik leuk
YC93 +831
dinsdag 19 februari 2019 om 10:06
Veel talent vanuit de jeugd? Rosario bergwijn hendriks en zoet, de rest is ook allemaal opvulling met aangetrokken spelers.
Vind ik leuk
AVDV +1382
dinsdag 19 februari 2019 om 10:30
Ze hebben inde jeugd gespeeld of niet dan wijsneus.
Vind ik leuk
YC93 +831
dinsdag 19 februari 2019 om 10:36
ja een select groepje van de huidige vaste elf heeft in de jeugd bij psv gespeeld. Alle andere vaste waardes komen van buitenaf, wat helemaal geen probleem is maar er moet nu niet opeens gedaan worden alsof psv voornamelijk werkt met eigen jeugd en ajax alleen maar voor miljoenen aan spelers haalt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:37]
Vind ik leuk
AVDV +1382
dinsdag 19 februari 2019 om 12:09
Er werd nergens iets gezegd over eigen jeugd.

Spelers in PSV 1 die minuten hebben gemaakt en in de jeugd hebben gespeeld zijn: Zoet, Hendrix, Rigo, Rosario, Sadilek, Mauro Jr, Malen, Bergwijn, Gakpo en Ihattaren.

En ja ook bij Ajax staan er genoeg spelers in die (eigen) jeugd zijn maar je kan niet ontkennen dat Ajax toch wel het roer aan het omgooien is, waar overigens niks mis mee is.
Vind ik leuk
Wim Horst +805
dinsdag 19 februari 2019 om 14:24
maar in de jeugd gespeeld, betekend niet dat ze zelf zijn opgeleid
Vind ik leuk
YC93 +831
dinsdag 19 februari 2019 om 14:31
Ik begrijp AVDV zijn punt, hij doelt niet op eigen jeugd maar uberhaupt het laten doorstromen van jeugd naar de 1e selectie. Maar alsnog denk ik dat psv net zo goed een koopclub is als ajax, alleen kan ajax grotere bedragen uitgeven
Vind ik leuk
Wim Horst +805
dinsdag 19 februari 2019 om 14:22
en van die groep vind ik Rosario gewoon waardeloos, loopt niet vrij, heeft hij de bal is het vaak terug of breed
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:13
Ik snap niet hoe de Psv supporters hier altijd op komen. Psv heeft in de afgelopen 2 seizoenen ook 46 miljoen uitgegeven. Ajax een stuk meer met 78 miljoen. Dit betekent niet gelijk dat door het geld ajax een betere selectie heeft. Als je beste spelers worden verkocht dan kan je nogsteeds zoveel uitgeven maar dat betekent niet dat je het beste team hebt. Kijk naar aankomende zomer. Waarschijnlijk zal ajax heel veel geld investeren in nieuwe spelers maar het ajax van volgend seizoen zal 100% zeker zwakker zijn dan het ajax van dit seizoen... Daarnaast heeft Ajax de afgelopen 2 seizoenen voor 110 miljoen aan spelers verkocht terwijl dit bij Psv maar 60 miljoen was..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:16]
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 10:19
Nee, maar het is een feit dat Ajax heeft besloten om primair te gaan kopen, om aan prijzen te komen. Als je dan 60-90 miljoen in 3 jaar tijd in je selectie pompt, dan mag je toch hopen dat je dit jaar kampioen wordt toch?

En ik denk ook dat het nu of nooit is voor Ajax, want ze hebben nu echt een kampioenswaardige selectie staan. Komende zomer zal het halve elftal uit elkaar vallen. Wat als je Tagliafico, Ziyech, De Ligt, Frenkie en Tadic niet meer hebt... dan is het echt karig en een enorm risico wat je ervoor terug krijgt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:38
Je mag zeker hopen dat je kampioen wordt en ik vind ook dat Ajax kampioen moet worden, maar dat komt niet doordat Ajax zoveel geld heeft uitgegeven. Meer omdat ajax nu de beste selectie sinds tijden heeft.
Vind ik leuk
AVDV +1382
dinsdag 19 februari 2019 om 19:59
En hoe is die 'beste selectie sinds tijden' bij Ajax gekomen denk je? Precies, door geld aan uit te geven.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
dinsdag 19 februari 2019 om 10:24
Zou ook totaal geen schande zijn als PSV als tweede eindigt. Voor t Nederlandse voetbal op zich ook wel aardig want dan blijft de trainer in Amsterdam een keer zitten ipv al die onrust. Denk ook dat PSV door de Champions-League voorrondes moet komen al denk ik dat Ajax wss makkelijker verkochte spelers kan vervangen met nieuwe aankopen. Wat je zegt over de jeugdopleiding ben k t mee eens, lopen daar een paar prima spelers voor de toekomst rond en de verhuurde spelers doen t ook allemaal goed. Tis jammer dat Feyenoord afgehaakt is maar de top 2 staat er goed voor de komende jaren. En AZ begint ook aardig aan te haken.
Vind ik leuk
Wim Horst +805
dinsdag 19 februari 2019 om 14:15
excuseszijn al begonnen
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:21
Als PSV geen kampioen wordt dan heb je echt wel verloren als je zo'n voorsprong verspeeld!
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 14:24
Zo'n mega voorsprong is niet, die voorspong hebben we opgebouwd omdat we EXCEPTIONEEL weinig punten hebben laten liggen in de eerste seizoenshelft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:00
Jaaaapie is anders wel vroeg op
Vind ik leuk
Blindsy +18697
dinsdag 19 februari 2019 om 14:18
Ben je je trekhaak kwijt, Jaap?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 14:20]
Vind ik leuk
1313 +8746
dinsdag 19 februari 2019 om 09:25
Zeker, maar de namen die hij hierbij noemt, draaien ook een top seizoen. Zij weten ook wel dat de clubs voor hen gaat komen hoor.

En dit zijn ook aannames, ooit zal alles wel naar buiten komen en weet je het echte verhaal, maar dat er dit seizoen veel een transfer zullen gaan maken dat is wel duidelijk toch?
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 09:30
Zou kunnen, maar het is natuurlijk pure speculatie. Zowel Ajax als PSV presteren minder dan voor de winterstop, alleen hebben we voor PSV niet zo’n spannende theorie.
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 09:37
Die kan ik wel opnoemen hoor. Lozano uit vorm, Guti weer terug op de bank... onze Mexicaanse vrienden zullen de sfeer denk ik niet echt positief beïnvloeden op dit moment.

Maargoed... deze theorie is geen 75 miljoen waard helaas ;-)
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 09:40
Eens, dat is een mogelijke (en waarschijnlijke) verklaring. Net zoals er wel meerdere mogelijke verklaringen zijn waarom het na de winterstop minder draait bij Ajax. Het punt is vooral: het is al sinds eind oktober/begin november duidelijk dat Frenkie voor 70+ miljoen gaat vertrekkken naar de absolute top. Dan vind ik het raar als dat nu pas effect heeft.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 09:42]
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 09:44
Toen waren het geruchten. Sinds het in de winter is beklonken zie je het terug in de resultaten, dus dat is wel logisch.

Al denk ik persoonlijk dat Ajax het lek wel weer boven heeft
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 09:47
Geruchten voor ons. Ziyech, De Ligt, etc. zitten iets dichter bij het vuur. Ze faalden de eerste wedstrijd tegen Heerenveen gewoon geheel onnodig. Dat had niet met vorm te maken, maar het leidde wel een (hopelijk idd korte) dip in.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:49
Precies wat jij zegt.. "We weten allemaal dat zo'n mega-transfer KAN zorgen voor wrijving en jaloezie bij teamgenoten.". Dit stuk is toch zo suggestief als de neten en alleen maar op basis van een gedachte geschreven? Nergens komt hij met feiten oid.. Oftewel pure stemmingsmakerij die tegenstanders van Ajax maar wat graag over nemen.

Ondanks NR14always het niet echt gepolijst omschrijft heeft hij gewoon een goed punt. Slaat nergens op en als iemand dan zoiets schrijft, laat diegene het dan ook onderbouwen. Zo kan ik ook wel stukken schrijven over dat het bij PSV helemaal uit elkaar valt. Slaat nergens op.
Vind ik leuk
#Keizerout +45242
dinsdag 19 februari 2019 om 10:54
Oh 'natuurlijk'
Vind ik leuk
1313 +8746
dinsdag 19 februari 2019 om 09:22
Achja, die jongens die hij opnoemt die gaan hun transfers ook wel maken hoor. En dat weten ze zelf ook wel!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:56
Precies dat!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 09:57]
Vind ik leuk
Youri99 +10351
dinsdag 19 februari 2019 om 09:50
Het zorgt vast voor zoveel wrijving dat de jongens op een gegeven moment beseffen dat ze kampioen moeten worden om ook zo'n grote transfer af te dwingen, wat vervelend zou dat zijn ome willem.
Vind ik leuk
Topdrie +3856
dinsdag 19 februari 2019 om 10:15
Ik ben blij dat je achter Malen bent blijven staan. Nr 14 always 🔥
Vind ik leuk
Wim Horst +805
dinsdag 19 februari 2019 om 14:14
nooit iets slecht over PSV, altijd over Ajax proberen rotzooi te publiceren
Vind ik leuk
Mari +12407
dinsdag 19 februari 2019 om 09:20
Hij moet toch zelf ook zien dat de vergelijking niet klopt?
Ruzue, niet nakomen van een afspraak
en helemaal niets van dit alles
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
dinsdag 19 februari 2019 om 09:20
Ik sluit niet uit dat Willem Vissers het leuk vind om dingen te insinueren.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:21
Frenkie de Jong beste speler van de nederlandse velden hihi
Vind ik leuk
Realist1892 +1449
dinsdag 19 februari 2019 om 09:24
Kan ik ook balletje gelijk afgeven.
Zo heb je de minste kans om Fouten te maken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:24
maar wel eerst het veld over fladderen met het dooie gemak hihi
Vind ik leuk
Realist1892 +1449
dinsdag 19 februari 2019 om 09:27
Dooie gemak vindt je gek.
Zet maar is druk op Ajax ( De Jong).
Kijken of die nog op zijn dooie gemak over het veld loopt.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 09:26
Doe dan.
Vind ik leuk
Realist1892 +1449
dinsdag 19 februari 2019 om 09:29
Dat doe ik mijn Elftal ook.
Snel afgeven kan je ook geen fouten maken.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 09:33
Dan zullen de scouts bij jou wel regelmatig naast het veld staan. En zoveel ogenschijnlijk spannends doet een Busquets ook weer niet. Ziet er simpel uit, maar simpel voetballen is het moeilijkst.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:49
Precies!
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 09:49
Cruijff heeft altijd gelijk ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:53
Dat sws!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21691
dinsdag 19 februari 2019 om 09:22
Iedereen wilt wel zo’n transfer maken, dat is toch geen geheim?
Vind ik leuk
Realist1892 +1449
dinsdag 19 februari 2019 om 09:22
50 % hierop hebt geen verstand van Talenten.
Na 1 jaar Barcelona wordt De Jong verkocht of verhuurd.
Hij gaat daar niet slagen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:50
Frenkie kan makkelijk mee bij Barca. Is als controleur een van de beste die er rondloopt!
Vind ik leuk
Realist1892 +1449
dinsdag 19 februari 2019 om 13:19
Jou Naam zal ik onthouden.
Dus als De Jong makkelijk mee kan met Barca.
Zal hij zeker 50% van de Competitie wedstrijden in de basis staan of als invaller toch.
Ik zeg je de eerste jaar kijkt Barcelona aan.
En verhuurd hem daarna.
Dat is hem toekonst bij Barca.
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 09:23
De jong gaat volgend seizoen never nooit een basisplaats afdwingen.
Vind ik leuk
Realist1892 +1449
dinsdag 19 februari 2019 om 09:25
Kijk jij hebt er kijk op.
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 09:26
Absoluut. Hij heeft meer balverlies per wedstrijd dan rakitic en busquets per seizoen.
Vind ik leuk
Realist1892 +1449
dinsdag 19 februari 2019 om 09:30
Per seizoen zeg maar minimaal 2 Seizoenen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:51
Je bent in de war met Ziyech...
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 09:52
Neehoor, de jong mag zelfs de veters van hakim nog niet strikken. Ik ben echt bang dat barca een hele groot fout heeft gemaakt met frenkie. Al is het aankoopbeleid van barca sws al drama de laatste tijd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:54
Haha ok weer een teletekst supporter! Kijk je wel eens wedstrijden van Ajax? Frenkie bestuurt Ajax! Bepaalt het tempo en zorgt voor de controle. Zijn dribbels en passes zijn fenomenaal!
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 10:04
Nou totaal niet. Zijn dribbels komt nooit iets uit en hij vertraagt het spel om de haverklap. Doet jij dit 3 x bij barca slaat busquets hem de grond in.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:06
Haha ok hier heb ik geen eens zin in als je zegt dat Frenkie het spel vertraagt en dat zijn dribbels nooit iets uitkomen. Dan kijk je geen Ajax of heb je er totaal geen kijk op!
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 10:14
Vertel mij nou eens wanneer frenkie beslissend is?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:29
Hij was de beste speler van Oranje in de Nations League en de beste speler van Ajax in de Champions League! Hij domineerde het middenveld van Bayern, Frankrijk, Duitsland en Real Madrid!
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 10:44
Frankrijk was die wel aardig goed om de rest lach ik haha.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:52
De filosoof en de realist hebben weinig verstand van voetbal zo te zien! Tuurlijk gaat Frenkie slagen. Kijk gewoon naar hoe hij speelt dat zegt al genoeg!
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 09:53
Jaa precies en kijkende hoe jij speelt gaat die het niet redden. We zullen het zien allemaal.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 09:23
De B(r)oertjes ondermijnden de trainer zwaar. Wel een verschil lijkt me.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:28
Het is ook weer tijd voor grote onrust.

Is alweer een paar weekjes geleden.
Vind ik leuk
DeanJayden +13339
dinsdag 19 februari 2019 om 09:33
Er is al onrust , zovaak verliezen en gelijk spelen is niet wat kan bij Ajax! Keizer stomd er naast nu. Kabouter Plop heeft mazel dat PSV zo slecht is momenteel
Vind ik leuk
keesje s +888
dinsdag 19 februari 2019 om 09:37
Die gasten moeten ophouden met hun geroddel.... Onruststokers Vissers en Driessen
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:39
Nog een Valentijn Driessen!
Ik vond eentje al teveel!
En maar negatief speculeren om je eigen zak te vullen, en dan later weer de échte waarheid horen: dat het allemaal geleuter was !
Begin écht een pesthekel aan zulke misselijke mannetjes te krijgen
Vind ik leuk
Hvdp +1837
dinsdag 19 februari 2019 om 09:41
kan iemand de heer Vissers duidelijk maken dat volleybal een andere sport is dan voetbal
Vind ik leuk
pietprecies +11692
dinsdag 19 februari 2019 om 09:45
Volleybal? Ok doei
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:45
Stemmingsmakerij. Makkelijk scoren zeg.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:48
Ik zie geen vergelijk tussen het voetbalteam en de Boer broertjes.
Er zijn geen afspraken gemaakt bij Ajax, iedereen weet hoe de voetbalwereld werkt tegenwoordig.
Frenkie is een bijzondere en dus een gewilde voetballer, simpel als het is.
Dat gelul over jaloezie, misschien ben je zelf jaloers op zijn succes omdat je jezelf nu negatieve speculatie nodig hebt om je brood te verdienen!
Loser!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:48
Je moet ook nooit zaken doen ,en een speler verkopen in de winter,en dan door laten voetballen tot de zomer .
Dat geeft scheve gezichten , dat snappen die klungels daar niet .
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
dinsdag 19 februari 2019 om 09:55
Die moeten zich juist met zichzelf bezig houden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:06
Zou juist een drijfveer moeten zijn om allemaal extra te geven ipv ongeinspireerd rond te sjokken. Geloof niet dat er iemand van de complete kleedkamer op een houtje hoeft te bijten.
Vind ik leuk
Fce9091 +2983
dinsdag 19 februari 2019 om 10:12
.... we blijven tot aan de Olympische Spelen van FC Barcelona 😑 bij elkaar....
Vind ik leuk
El Cazador +8887
dinsdag 19 februari 2019 om 10:18
Willem je zit slap te lullen, "Kein keloel, foesballen"
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:22
Natuurlijk doet zoiets iets met de spelers. Helemaal wanneer het kopt dat een de Ligt (mijn inziens eerder zo een bedrag waard) niet daarheen gaat omdat ze niet genoeg geld hebben voor nog een grote transfer. De Jong echt een leuke voetballer. Maar de Ligt (gezien zijn positie) en een onana zouden wat mij betreft eerder zo een transfer moeten maken. De Jong had nog wel een jaar bij Ajax kunnen blijven. Eerst een heel jaar spelen en belangrijk zijn. Dat zijn in mijn ogen onana en de Ligt al wel geweest. De Jong nog niet.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1469
dinsdag 19 februari 2019 om 11:49
Wat zit die vent ernaast zeg. Frank en Ronald gingen pas in 1998 weg. 3 jaar na het behalen van de CL. Toen waren ze 28.
En was het grootste gedeelte al weg vanwege het Bosman-arrest die transfers algeheel op zijn kop zette.

Dat het scheve gezichten geeft bij het huidige Ajax wil ik wel mee inkomen maar trek niet de broertjes de Boer erbij die na 5 landstitels, 2 Europese titels en een wereldbeker een stap hoger konden nemen bij Barca. Vooral financieel.

Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:01
Als Ajax ( alles en iedereen , inclusief supporters ) dit zouden herkennen . Dan zou Ajax serieus kans maken op diverse prijzen.
Maar altijd vinden dat je de betere bent en op cruciale momenten geen onverzettelijkheid tonen . Dan win je gewoon niks .
Blind is een voorbeeld van een mooie voetballer die gewoonweg geen onverzettelijkheid laat zien.
Frenkie zelden.
De ligt wel .
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:18
Ze hebben al genoeg bankzitters kan F denk je ook nog bij
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:13
Algemeen over VAR. Elke ploeg moet net als bij hockey eenmaal per wedstrijd een beroep op de VAR kunnen doen. DUS. bij ajax real. Als real geen bezwaar maakt en dat deden ze niet is het een doelpunt
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:58
en maar stoken !ik zou zeggen tegen de anderen spelers van ajax maak Ajax kampioen dan mogen jullie ook weg voor 70.000.000 of meer weg bij Ajax. Ajax blij en jullie blij!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 16:02]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:50
The is no 'i' in team but there is in win.
Zei Jordan ooit.
Koop je een team maakt je nog geen kampioen, het geeft je hopelijk wel een zet in de goede richting.
Psv voetbalt altijd vanuit het collectief, ajax vanuit het individuele (talent) aspect. Beide heeft zijn voor en nadelen.
Met talent win je wedstrijden, maar met een intelligent collectief win je kampioenschappen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws