Kuyt wijst op verschil tussen Ajax en Real Madrid: 'Zij toonden die'

Kuyt wijst op verschil tussen Ajax en Real Madrid: 'Zij toonden die'

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 11:16di 19-02-2019 om 11:16

Dirk Kuyt zag hoe Ajax vorige week op kwaliteit onderuit ging tegen Real Madrid. Volgens de oud-international zou in het Nederlandse voetbal het winnen van wedstrijden meer prioriteit moeten krijgen.

'Het gaat even niet om goed spelen, het gaat nu om winnen', blikt Kuyt in zijn column in De Telegraaf vooruit op de Champions League-wedstrijd van zijn oude club Liverpool tegen Bayern München. 'Kijk wat Ajax afgelopen week tegen Real Madrid overkwam. De Ajacieden deden het fantastisch, maar ze maakten veel te weinig doelpunten afgezet tegen het aantal kansen dat ze creëerden. Benzema zie je de hele wedstrijd niet, hij krijgt één kans en die zit. Dat is kwaliteit.'

'In het Nederlandse voetbal blijven we roepen dat kansen voortkomen uit goed voetbal. Dat is ook de filosofie van Ajax', vervolgt Kuyt. 'Maar in het Nederlandse voetbal en in de totale opleiding mogen we winnen best wat belangrijker maken. (...) Alleen goed voetballen gaat je niet verder brengen. Om in deze fase het verschil te maken, moet je iets onverzettelijks hebben en de pure wil om te winnen tonen. De spelers van Real toonden die.'

Plaats een reactie

wattenstaafje +24044
dinsdag 19 februari 2019 om 11:20
Precies Kuyt. Ga Feyenoord ook maar even instralen.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 11:23
Gek genoeg blijft men maar roepen dat Benzema 1 kans krijgt die gelijk binnen wordt geschoten. Dat terwijl hij daarvoor ook al een kans kreeg die gered werd door Onana.
Vind ik leuk
michelhx +4540
dinsdag 19 februari 2019 om 11:37
Dat was een halve kans, een schot uit de draai vanaf een meter of 14.
100% kansen worden door dit soort teams meestal gewoon binnen geschoten. Daar zit het verschil tussen subtop en Europese top.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
dinsdag 19 februari 2019 om 11:39
Jaa 100% mee eens.. aja had zich voor het mooie spel gewoon moeten belonen.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 02:31
Ja, maar dat is eigenlijk toch al heel lang het probleem?.. Hoeveel kansen hebben we wel niet verkloot in de Europa League thuis tegen Schalke 04 in het seizoen van de finale?.. Of hetzelfde seizoen thuis tegen Feyenoord?.. We hebben altijd 4/5 grote kansen nodig om een goal te maken.. Dat is voor de top gewoon te veel en als je tegenstanders treft die gelijkwaardig of beter zijn dan wordt het verdomde lastig.. Bayern had je beide wedstrijden gewoon moeten winnen.. Maar omdat we teveel kansen nodig hebben speel je beide gelijk..
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
woensdag 20 februari 2019 om 06:42
Eens eens en nog eens eens. Dan kijk ik naar de realiteit en komen ze te kort. Jammer maar zo is het wel.. overigens heb ik real zien spelen op een heerlijke zondag middag 12:00 wat een drama! Ik geef Ajax gewoon nog steeds kans al is het einde wel in zicht.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 12:02
Ken het expected goals getal niet van deze wedstrijd, maar kijk je naar het aantal schoten (op doel) zat er minder verschil tussen de teams dan het wedstrijdbeeld deed vermoeden.

En hoe bepaal je nu wat halve of hele kansen zijn?

Die gemiste kans van Ziyech kon je het beste vergelijken met die goal van Benzema. Alleen ook daar waren zaken anders. De keeper stond bijvoorbeeld veel dichter op de bal en daardoor kreeg Ziyech veel minder ruimte om uit te halen.

De twee vergelijkbare kansen aan beide kanten leverden allebei een goal op, van Ziyech en Asensio. Dolberg men Neres op randje 16 was wat vergelijkbaar net de missers van Benzema en Vinicius.

Wat blijft er over? De glijpartij van Dolberg?
Vind ik leuk
michelhx +4540
dinsdag 19 februari 2019 om 12:33
Als je één op één met de keeper komt binnen de 16 meter wil ik wel spreken van een 100% kans. Dus die van Ziyech was een 100% kans. En die van Dolberg in de laatste minuut ook.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 12:37
Is het 1 op 1 met Ramos in je nek?

Neemt niet weg dat hij daar niet mag wegglijden en in ieder geval de bal tussen de palen moet werken.
Vind ik leuk
ludoboy +636
dinsdag 19 februari 2019 om 12:58
Wat er over blijft? Een blind afgunst mannetje genaamd 2cents
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 13:43
Afgunst? Naar wie?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:37
Ach laat hem lullen, ik vind dat je goede punten hebt. Daarbij vind ik dat voetbal wel begint met spelen van goed voetbal. Bij goed voetbal komen de kansen vanzelf. Ja, Ajax propte ze er niet in. Maar met slecht voetbal en een winners mentaliteit is de kans klein om iedere wedstrijd veel goals te maken.

Daarbij kijk ik liever naar mooi voetbal met veel kansen en 2-1 verliezen. Dan naar verschrikkelijk voetbal, een corner erin koppen en 1-0 winnen.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2522
dinsdag 19 februari 2019 om 17:31
Het allerliefste zie ik ze gewoon winnen. Maar laten we ook even niet vergeten dat de selectie van Real bijna 4x zo duur is. Dat is niet zomaar, dát vetraald zich terug in kwaliteit. En daarom heeft een ploeg als Real soms maar 1 kansje nodig voor een goal, terwijl een ploeg als Ajax er gewoon hard voor moet werken. Imo is dat niet afhankelijk van hoe je speelt. Dat een topclub als Real die kwaliteit wel heeft wisten we al, anders win je niet 4x de CL achter elkar.

Owja, en laten we niet vergeten de ervaring in het veld. Een Benzema word niet warm of koud van een tegenpartij, wetende dat ze alles kunnen winnen, zeker tegen een ploeg als Ajax. Bij de spelers van Ajax is het toch met trillende knietjes voor die goal en dat zie je met zoveel onafgemaakte kansen terug. En dat is echt het verschil met de echte wereldtop
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 17:41]
Vind ik leuk
Mari +12407
dinsdag 19 februari 2019 om 14:48
hehe, eindelijk. Die gasten praten elkaar maar na.
Ik verdenk een aantal ervan dat ze de wedstrijd niet eens gezien hebben
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:13
En de goal van Nico 😑
Vind ik leuk
Laliga +2745
dinsdag 19 februari 2019 om 11:52
Die na de hakbal van modric ? Moet zeggen dat dat technisch echt nog knap was gedaan hoe die de bal nog laag naar de hoek stuurden. Maar okei anderhalve kans 1 goal.. daartegenover ajax dat 6/7 grote kansen had. En dit was ook al het geval tegen bayern ( vd beek ). Ajax speelde echt goed in bijna alle cl wedstrijden maar het ontbreekt ze aan koelbloedigheid en dat is echt jammer anders had er naar mijn mening meer ingezeten denk aan kwart of halve finale
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 12:04
Welke 6/7 grote kansen waren echt groter dan die gemiste kansen van Benzema en Vinicius?
Vind ik leuk
Laliga +2745
dinsdag 19 februari 2019 om 14:08
Zover ik me even herriner , tadic , ziyech , tagliafico ( afgekeurde goal ) , dolberg laatste minuut. En oke neres kwam met ze verkeerde been uit die bal had vd beek naar binnen moeten steken. Zoals hierboven gezegd die van benzema was echt nog lastig uit de draai maar die van vinicius had hij indd meer mee moeten doen.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 14:12
Tadic werd net voldoende gehinderd door Ramos, die had zomaar op de stip gekund.

Een afgekeurde goal kun je niet echt meetellen. Die lag namelijk in het netje.

Vooral die van Ziyech en Dolberg vlak voor tijd steken eruit. Daar had Ajax meer mee moeten doen.
Vind ik leuk
The Genius +3791
dinsdag 19 februari 2019 om 12:12
dat is nog steeds minder dan Ajax had..
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 12:22
Absoluut, maar er wordt aan voorbij gegaan dat ook Real kansen kreeg. Ook Vinicius bijvoorbeeld. En schoot Bale niet een keer voorlangs?

De statistieken liggen ook niet heel ver uit elkaar in het voordeel van Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:30
Maar wat wil je nou precies duidelijk maken?
Ik zie je een aantal keren reageren in dit topic namelijk.

Ajax speelde fantastisch en vergat zichzelf toch te belonen?
En dat is gewoon jammer!
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 12:36
Dat Ajax helemaal niet zoveel 100% kansen meer kreeg dan Real en dat ook zij kansen misten. Daar waar het punt van Kuyt was dat een club als Real de kansen afmaakt.

Daarbij reageer ik gewoon op reacties die op mijn berichten worden gegeven. Dat lijkt me een normale manier van discussiëren toch?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:43
Sluit me bij je aan, Real Madrid kreeg ook een aantal goede kansen. Maar door het vertoonde spel lijkt het net alsof Ajax 15 kansen had en Real maar 2 en die alle 2 maakten.

Als je de wedstrijd beter bekijkt had Real ook meerdere kansen die ze om zeep hebben gebracht.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
dinsdag 19 februari 2019 om 12:26
Yep, mooi hoe dat in zijn werk gaat
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:47
Real heeft de spelers die in een oogwenk van niets naar een goal kunnen doorschakelen, dat is het verschil waar Ajax en het NL voetbal tegenop moet boksen. Ajax heeft er alles aan gedaan om te winnen en ik sluit niet uit dat ze het alsnog zullen halen, maar tegen dergelijke klasse en efficiëntie wordt het altijd lastig.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 13:52
Het was in ieder geval een deja vu naar al die Europese thuiswedstrijden tegen vooral Italiaanse clubs. 1 kans 1 goal tegen. Frustrerend.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:22
Yep, maar goed. Er is een kans dat ze een goed resultaat halen in Madrid. De Madrilenen zijn misschien beter bezig dan in de eerste seizoenshelft, maar ze spelen verre van heel goed
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 14:26
Vooral goed te zien dat ze regelmatig kansen tegen krijgen. Ajax moet gaan profiteren en niet uit die wedstrijd komen zoals ze uit deze, met teveel gemiste kansen voor een goed resultaat.
Vind ik leuk
Sjaakhaak +2933
dinsdag 19 februari 2019 om 13:37
Inderdaad.. net als dat Ajax niet alleen genaaid werd door de VAR maar ook het moment dat Tadic terug werd gevlagd op moment dat ie vanaf eigen helft zichzelf lanceerde.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:23
Ja dat was ook weer zo'n arbitrale beslissing van lik me reet. Hij staat nog één meter op eigen helft, wat een kutscheids
Vind ik leuk
JCJWZ +14812
dinsdag 19 februari 2019 om 16:41
Ach als het zo makkelijk was als Kuyt zei dan waren we allang wereldkampioen geweest.
Vind ik leuk
Adje80 +10285
dinsdag 19 februari 2019 om 17:57
Dat niet alleen maar iedereen vertelt hetzelfde verhaal maar Madrid had gewoon zoveel geluk met de onterecht afgekeurde goal en dolberg had hem gewoon moeten maken.. Tuurlijk nam Madrid genoegen met een gelijkspel maar dat zegt eigenlijk ook al genoeg. Nu hopen dat de professionele gele kaart van ramos hem duurt komt te staan..zonder ramos is Madrid echt een heel stuk minder.
Vind ik leuk
Nashua +6947
dinsdag 19 februari 2019 om 12:56
Beste Dirk, je hebt voor een aantal mooie clubs gespeeld maar je zegt zelf dat "winnen" belangrijk is.

Jouw eigen erelijst loopt nou niet bepaald over van prijzen Dirk
Vind ik leuk
FRChamp +1017
dinsdag 19 februari 2019 om 22:20
Hij heeft toch prijzen gepakt en belangrijk geweest voor het Nederlands voetbal. Een legende als hij mag zeker praten over winnen.
Vind ik leuk
Nashua +6947
dinsdag 19 februari 2019 om 23:37
In jouw ogen en voor Feyenoorders een legende maar zijn prijzenkast is niet die van een "topper"
Vind ik leuk
FRChamp +1017
woensdag 20 februari 2019 om 09:26
Wie doet het hem wel na dan tegenwoordig? Hoeveel Nederlanders slagen daadwerkelijk nog in het buitenland? Misschien jij kennelijk
Vind ik leuk
Nashua +6947
woensdag 20 februari 2019 om 18:53
Sneijder bijv. CL gewonnen kampioen in Italië. Is wat anders dan een League Cup met Liverpool.
Vind ik leuk
FRChamp +1017
donderdag 21 februari 2019 om 00:36
Alleen maar omdat Kuyt een Feyenoorder is zeg je dit. Bovendien is de competitie in Engeland veel zwaarder dan in Italie. Plus, als speler ben je altijd afhankelijk van de rest van je team, de trainer en geluk. Je kan wel een topteam hebben, maar als je geen geluk hebt en je trainer maakt verkeerde keuzes dan wordt het een lastig verhaal. Overigens heeft Kuyt dat geluk wel en goede trainers gehad en zit Liverpool in de top 3 beste clubs ter wereld. Tot slot, bij Feyenoord pakt hij de beker en het jaar erop de landstitel op z’n 35e en 36e, wat heel knap is en niet veel spelers kunnen. Hij wordt niet voor niks bestempeld als de man van die 2 prijzen na Gio. En dan heb ik nog niet eens zijn rol voor Oranje beschreven. Kuyt is een Nederlands voetballegende, of je hem nou mag of niet.
Vind ik leuk
Nashua +6947
donderdag 21 februari 2019 om 06:34
Je kan een hele uitleg geven maar je wordt beoordeeld op je prijzen. Dat hij Feynoorder is heeft niets te maken hoe ik over hem denk. v.Persie; v.Hanegem, Janssen etc, etc. waren allemaal toppers waar ik van kon genieten.

Dat kampioensjaar waar jij het over hebt had hij onenigheid met Gio omdat hij meer op de bank zat dan speelde. Dat was meer dan terecht. Want hij bakte op die ene wedstrijd (Wel een belangrijke) niets van.

Dat jij Dirk geweldig vindt is toch mooi.
Ik niet, het is maar één mening zou Derksen zeggen
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 06:35]
Vind ik leuk
FRChamp +1017
donderdag 21 februari 2019 om 16:32
Je wordt als speler beoordeeld om hoe je bent. Al die legendes (waaronder die jij opnoemt) zijn geroemd om wie ze als speler waren/zijn en als mens zijn. De prijzen zijn een bijzaak.
Vind ik leuk
Nashua +6947
donderdag 21 februari 2019 om 20:41
Dat is het dus, prijzen vind ik wel belangrijk.
Ieder het zijne.
Vind ik leuk
FRChamp +1017
donderdag 21 februari 2019 om 22:49
Val je weer door de mand. Die prijzen zijn inbegrepen, die pakken ze sowieso, omdat dat eenmaal bij winnaars, legendes hoort. Jij vindt prijzen inderdaad ‘belangrijk’, gezien je clubkeuze, jullie pakken al jaren niets🤣🤣.
Vind ik leuk
Nashua +6947
donderdag 21 februari 2019 om 23:19
Jammer dat je een beetje vals wordt (over door de mand vallen gesproken)

Veel succes met je club
Vind ik leuk
FRChamp +1017
donderdag 21 februari 2019 om 23:50
Kuyt is een voetballegende en geeft zijn kijk op de wedstrijd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:09
Slap gelul meneer Kuijt. Ajax had de wil om de wedstrijd te winnen, zoals je zegt kansen zat! Het zit hem in t benutten van kansen en daarin heeft real madrid inderdaad meer kwaliteit dan Ajax maar wat wil je ook, het is real Madrid. Dus dat gelul dat winnen belangrijker moet worden dan mooi voetbal spelen is te kortzichtig. Het mooie aan het voetbal van Ajax is juist dat ze zoveel kansen creëren en het heet niet voor niks een kans, namelijk een kans tot scoren!
Vind ik leuk
Hakbal +1127
dinsdag 19 februari 2019 om 23:46
Lukt hem niet. Europees ging het met feyenoord dit seizoen trouwens wel lekker ofniet dirk.
Vind ik leuk
Brammie +20
dinsdag 19 februari 2019 om 11:21
Als Kuyt winnen zo belangrijk vond, waarom is hij dan naar Feyenoord gegaan???
Vind ik leuk
Vrolijkje +2068
dinsdag 19 februari 2019 om 11:21
Om kampioen te worden.
En als ik me niet vergis....
Vind ik leuk
Snoun +1164
dinsdag 19 februari 2019 om 11:24
Chapeau, je hebt deze trol hard aangepakt. +1 van mij.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
dinsdag 19 februari 2019 om 11:43
Komt ook alleen door hem.. daarna was er niks meer van het team te zien. ze missen iemand als kuyt heel hard anders presteren ze alleen wanneer ze dat willen kuyt trok ze dan aan hun haren. Ben en blijf er overtuigd van dat het kampioenschap 100% door die strijder is binnen gehaald. Overigens altijd groot fan van zijn kwaliteiten en werklust geweest.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 11:45
Elia was mijns inziens zeker zo belangrijk als Kuyt, die regelmatig mocht banken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:45]
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
dinsdag 19 februari 2019 om 11:51
Elia was zeker belangrijk in dat jaar, al is kuyt en echte leider heel simpel in het veld en buiten het veld.. weet zeker dat hij een goede trainer gaat worden ook.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:58
Mee eens. Het is niet voor niets dat teams met Kuyt altijd ver komen in toernooien. Echt een absolute winnaar.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
dinsdag 19 februari 2019 om 12:00
Jaa echt een winnaar, maar zijn mentaliteit was ook gewoon echt zo ontzettend goed dat zie je tegenwoordig Helaas maar weinig..
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:55
Echt goud om zulke spelers in je team te hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:02
Haha, deze had hij toch wel aan kunnen zien komen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:56
Misschien omdat hij een hart heeft voor Feyenoord?
Vind ik leuk
Vrolijkje +2068
dinsdag 19 februari 2019 om 11:21
Slaat de spijker op zijn kop.
Altijd mooi willen voetballen en daarna mekkeren dat real anti voetbal speelt.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 11:21
Was geloof 60 minuten gespeeld toen, volgens bet365, Ajax 16 doelpogingen had gedaan en real 7.
Verschil: Ajax had er 2 on target, Real alle 7

En ja, dat is kwaliteit.
Vind ik leuk
AFP +2890
dinsdag 19 februari 2019 om 11:26
Ajax 90 miljoen begroting en Real, de nr. 1 van alles, bijna een miljard.
Vind ik leuk
Deck010 +9812
dinsdag 19 februari 2019 om 11:31
En? Die vlieger ging toch ook niet op tegen Heracles ofwel.
Wordt de importantie van geld altijd alleen in het voordeel van Ajax gebruikt?
Vind ik leuk
zoroman30 +150
dinsdag 19 februari 2019 om 13:36
Nee hoor, tuurlijk gaat die ook op tegen heracles
Vind ik leuk
AFP +2890
dinsdag 19 februari 2019 om 17:53
Dus als Ajax Real verslaat gaat die vlieger ook niet op ?
Doordenken is een kwaliteit vriend.
Vind ik leuk
Deck010 +9812
woensdag 20 februari 2019 om 00:48
Ik zeg alleen dat je niet moet meten met 2 maten. Ik zie bijna dagelijks reactie op deze site van mensen die er zo prat op gaan dat PSV en zeker Ajax met hun begroting de rest van de ED ver achter zich laten, en dat klopt ook. Nu moet er dus niet gejankt worden als je in Europa qua begroting nog niets waard blijkt te zijn.
Dan zeg ik Karma is a bitch.....welkom in de wereld van de “ kleinere” clubs. 👍🏻
Vind ik leuk
AFP +2890
woensdag 20 februari 2019 om 00:57
Ik dacht niet dat Ajsx jankt, trouwens Ajax in goede doen wint daar en als Ajax verliest dan verliest Ajax van de nr.1 de beste club aller tijden met een begroting van 1miljard.Het zij zo.
En Heracles was een incident en van 10 keer Heracles zal Ajax 2 keer een zeperd hebben.Geldt ook voor Real tg. Ajax.Is een ongeschreven wet.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 11:32
Oh, dan is het logisch dat je maar 12,5% op doel weet te schieten?

Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 11:43
Zeker, hoewel er ook wat op die statistieken af te dingen valt. Zo telt een ‘terugspeelbal’ in de handen van Onana als een schot op doel, terwijl het schot van Tadic op de paal niet als on target wordt gerekend.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:48]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 11:49
Bal op paal wordt inderdaad als off target gezien.
Terugspeelbal wordt niet geteld bij bet365\rball.
Bal tussen de palen maar op 15 meter geblokt is on target

Ging me ook niet zo zeer om het lage percentage van Ajax, maar om de score van Real.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 11:52
Terugspeelbal bedoel ik ook niet letterlijk, maar ik heb 1 a 2 boogballetjes van Real op Onana gezien.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 11:57
Klopt.
Het is geen feilloos systeem.
Geeft alleen wel een aardige indicatie.
Om uberhaupt te scoren, moet een bal op zijn minst tussen de palen zijn.
Vind ik leuk
Laliga +2745
dinsdag 19 februari 2019 om 11:55
Snap je redenering die gaat alleen niet op.. al schiet tadic nog 100 keer op exact dezelfde manier gaat die bal er 100 keer niet in namelijk allemaal paal. Als je 100 terugspeelballe schiet op onana zal er misschien 1 door ze benen gaan en dat is dan een goal.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 11:58
Eens, maar het nuanceert het begrip ‘doelgerichtheid’ wel iets. En met een beetje gunstige wind valt de bal van Tadic er misschien ook in :p
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:57
Helemaal eens ! De kwaliteit is ongekend bij Real Madrid. Het is precies zoals Kuyt zegt, zag het tegen NAC ook weer. 30 schoten, waarvan maar 10 op doel ofzo.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:11
Verschil is dan wel weer dat een schot op de lat van Tadic niet als schot op goal word meegeteld.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 12:13
Klopt.
Maar een bal moet ook tussen de palen om een goal te kunnen worden en niet op dus er zit logica in.

Nou, antwoord op de vraag wat gevaarlijker lijkt, bal op de bal of een schot tussen de palen wat op 10 meter van de lijn geblokt wordt, is ook makkelijk.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
dinsdag 19 februari 2019 om 11:23
Het 1e stuk is echt open deuren intrappen van meneer Kuyt.
2e stuk heeft hij wel een punt. Wat vaak ontbreekt bij Nederlandse spelers is die 'over mijn lijk' mentaliteit.
Die zie je vaak (Niet altijd) bij Zuid-Amerikaanse spelers. Suarez heeft dat, die doet alles om te winnen. Tagliafico nu bij Ajax ook die jongen blijft lopen en vechten, helaas niet iedereen op het veld staat er zo in.
Vind ik leuk
Fritske01 +5093
dinsdag 19 februari 2019 om 11:33
Zo vervelend als dat je het misschien vindt heeft Psv die mentaliteit ook.
Als je ziet hoe vaak ze nog in de laatste minuten scoren en dus punten pakken of redden is niet normaal.
Geen geluk maar onverzettelijkheid.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:33]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:30
Vervelende voor PSV is dat het momenteel samen gaat met laconiek voetbal. Kan je nog zo onverzettelijk zijn maar als dat vervolgens gelijkspelletjes oplevert kom je ook nergens.
Vind ik leuk
Fritske01 +5093
dinsdag 19 februari 2019 om 11:34
Zo vervelend als dat je het misschien vindt heeft Psv die mentaliteit ook.
Als je ziet hoe vaak ze nog in de laatste minuten scoren en dus punten pakken of redden is niet normaal.
Geen geluk maar onverzettelijkheid.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:45]
Vind ik leuk
michelhx +4540
dinsdag 19 februari 2019 om 11:39
Alleen komen ze Europees nog wel voetballend te kort.
Vind ik leuk
Fritske01 +5093
dinsdag 19 februari 2019 om 11:45
Klopt, in de EL is het een succesvolle ploeg maar op CL niveau komen ze niet mee. Maar geldt dit niet ondertussen voor elke ned ploeg (op het presteren van Ajax na dit jaar)
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
dinsdag 19 februari 2019 om 11:23
Spelers van Real toonden die absoluut niet. Die vonden het wel best zo, als ze maar niet zouden verliezen.
Vind ik leuk
AFP +2890
dinsdag 19 februari 2019 om 11:23
Nou Kuyt jij als Feyenoord-icoon moet dit verhaal maar ook aan de Feyenoorders vertellen, want ze moeten tg. PSV uit, punten halen, omdat AZ er zit aan te komen. Dus Feyenoord klappen in Edhv., jullie bewezen het te kunnen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 11:26
Kuyt. Het houdt niet op niet vanzelf.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:26
Schiet Ajax er 3 in voor rust dan krijg je weer te horen dat Real op 30% van haar kunnen speelde. Zo is er altijd wel weer iets negatiefs te melden.
Vind ik leuk
Mosquito +21747
dinsdag 19 februari 2019 om 11:31
Kreeg je nu ook te horen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:47
Nee nu 70% en dan neem ik een beetje het gemiddelde. Achteraf is het makkelijkste praten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:27
Je kan zoveel willen . Ik wil ook in de NBA spelen , ik ben 1 meter 38 ....
Is gewoon kwaliteit.
Vind ik leuk
Stranger +6601
dinsdag 19 februari 2019 om 12:34
Nee dat is lengte!
Maar als je goed kunt schieten van afstand en goed kunt versnellen/ verdelen lukt het misschien toch nog wel.😊
Vind ik leuk
Leedz +7643
dinsdag 19 februari 2019 om 11:28
Wat een onzin, Ajax voetbal goed en creerde genoeg kansen alleen gingen die er niet in, dus er werd gewoon goed gevoetbald met genoeg kansen
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:39
Blijkbaar heb je niet gelezen. Zelfs in de link staat duidelijk 'Alleen goed voetbal brengt je niet verder.' Dus hoe kan je hier nou gaan reageren en zeggen dat hij het tegenovergestelde beweert?

'De Ajacieden deden het fantastisch, maar ze maakten veel te weinig doelpunten afgezet tegen het aantal kansen dat ze creëerden.'

''Het gaat even niet om goed spelen, het gaat nu om winnen', blikt Kuyt in zijn column in De Telegraaf...'

Zeker alleen comments gelezen??
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 11:40
Omdat de hoeveelheid (goede) kansen er op duidt dat het niet alleen bij goed voetbal bleef, lijkt me.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:49
Mij lijkt het dat hij de hoeveelheid kansen die niet benut worden neerlegt bij het feit dat de wil om de kansen te benutten zelfs al is het slordig niet gedaan worden. Meer de mooie manier van afmaken zien te vinden door goed voetbal te gebruiken want de kans komt hoe dan ook wel. But who know's. Dat zijn aannames die wij kunnen maken. alleen in dit artikel zegt hij niet dat Ajax geen goed voetbal speelt. Alleen dat het niet altijd goed hoeft te zijn.

Vind ik leuk
Leedz +7643
dinsdag 19 februari 2019 om 11:44
Als die kansen er in gaan dan wordt er toch gewonnen met goed voetbal? Op rest van je tekst reageer ik niet
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:07
Dus Real heeft gewonnen met goed voetbal?

Want wat ik uit het artikel begrijp heeft Real niet gehele wedstrijd goed voetbal gespeeld? Misschien wel helemaal geen goed voetbal maar slordig en toch de kansen benut die zij kregen mooi of niet.

Ook is je vraag apart.. want het hangt altijd af van hoe de tegenpartij reageert. Niet elke kans die erin gaat is een gewonnen wedstrijd.

Example: als een El classico 3-3 eindigt betekent het dan dat barca en real slecht gevoetbald hebben of is dat dan een aanname die je doet? Misschien is er van beide kanten wel geweldig verdedigd en aangevallen en waren voor beide partijen maar 3 kansen.
Vind ik leuk
Leedz +7643
dinsdag 19 februari 2019 om 12:15
Waar heb jij het over???? Ik heb het over Ajax die goed voetbalde alleen de kansen niet benutten... ik ben je volledig kwijt met jouw uitleg
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:22
Dat je in je 1e reactie Claimt wat er gezegd word in het artikel 'onzin' is en dat jij vervolgens hetzelfde zegt wat kuyt in het artikel bespreekt. Dus je spreekt jezelf tegen.

En dan het benutten van kansen niet hoeft te betekenen dat je het gewonnen hebt met goed voetbal. Het aantal benutten kansen zegt niet of het goed of slecht gespeeld is. Dat zijn aannames die je maakt.

En eigenlijk zeg ik ook.. lees eerst een artikel duidelijk desnoods 2 of 3x voordat je gaat reageren.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 12:24]
Vind ik leuk
Leedz +7643
dinsdag 19 februari 2019 om 12:30
“Alleen goed voetbal gaat je niet verder brengen”

Hierop zeg ik dat als Ajax de kansen afmaakt heb je beide gewoon gedaan, een echte voetballiefhebber wilt altijd beide hebben en met een beetje meer gelukkig was het gewoon gelukt... als Ajax straks van Real wint ern doorgaat zullen er vast en zeker weer 100 andere dingen komen
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:38
Ja en daar ga je de fout in!

Want dat stukje dat jij nu quote word dus ermee bedoeld dat het ook slordig mag zijn dat de visie van ajax niet alleen hoeft te zijn van wij moeten alleen mooi voetballen en mooi spel laten zien en daarop hopen te winnen. Het mag bij het wil om te winnen ook slordig zijn. Dus wat is daar onzin aan?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:46
Nog 1 laatste voorbeeld die ik je geef..

Als jij in het 16 meter gebied stond en je kan een SPUUGLELIJKE EGO Goal maken of hem tegen de verdediger aanschieten zodat het eigen goal word maar de winnende!

Of!!

je speelt hem af voor teammaten(Goed voetbal) maar wel met minder zekerheid dat die erin zit.

Wat doe je dan? Kuyt zegt Spuuglelijke goal Ik wil winnen! Ajax zegt speel hem af! Ook al zit hij niet. Kansen blijven voor ons toch nog wel komen op meer!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 12:47]
Vind ik leuk
Stranger +6601
dinsdag 19 februari 2019 om 12:37
Dat is het juist. De kansen gingen er niet in!
Dat is het punt van Kuyt
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:33
Jij: Wat een onzin,

Lezers vraag bij het zien: Wat is onzin?

Jij: Ajax voetbal goed en creerde genoeg kansen alleen gingen die er niet in, dus(Wat kuyt zet klopt niet) er werd gewoon goed gevoetbald met genoeg kansen.

Lezers lezen artikel met de vraag: Kuyt heb je dat gezegd?

Kuyt: 'De Ajacieden deden het fantastisch, maar ze maakten veel te weinig doelpunten afgezet tegen het aantal kansen dat ze creëerden.'

Ik: Je hebt blijkbaar niet goed gelezen kuyt zegt HETZELFDE!

Ik dacht ik maak er soort verhaaltje van. Misschien helpt het je meer om begrijpend te lezen en het te volgen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:31
Dat is helemaal waar. Sport gaat om winnen of verliezen en goed voetbal is niet meer dan een bijproduct, iets voor de analisten, maar op heet veld mag er maar 1 doel zijn: WINNEN!
Vind ik leuk
Vamos7 +10933
dinsdag 19 februari 2019 om 11:38
Goh dat wist ik niet.
Vind ik leuk
Stranger +6601
dinsdag 19 februari 2019 om 16:52
En dat vinden supporters ook . Prijzen daar draait het om.
Vind ik leuk
Vamos7 +10933
dinsdag 19 februari 2019 om 11:33
Kuyt heeft nooit wat te melden. Wat een open deuren trapt hij in. Om te winnen moet je een goal meer maken dan de tegenstander 🤢
Vind ik leuk
Deck010 +9812
dinsdag 19 februari 2019 om 11:45
Nu citeer je iemand anders die kampioen was in open deuren intrappen.
Vind ik leuk
Vamos7 +10933
dinsdag 19 februari 2019 om 11:49
Een zakgeld scoort niet.
Vind ik leuk
keesje s +888
dinsdag 19 februari 2019 om 11:38
Ach gossie, moet onze gereformeerde pisnicht ook z'n woordje nog even doen?! 😂
Vind ik leuk
Deck010 +9812
dinsdag 19 februari 2019 om 11:46
Nee, jij trekt volle zalen met dit soort uitspraken droeftoeter.
Vind ik leuk
keesje s +888
dinsdag 19 februari 2019 om 12:11
🖕
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
dinsdag 19 februari 2019 om 11:39
Het is gewoon het verschil in geld, gelul dus van Kuyt.
Real marktwaarde 970 miljoen en Ajax 360 miljoen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:42]
Vind ik leuk
pietprecies +11692
dinsdag 19 februari 2019 om 11:40
Tja dat Real dodelijk is in omschakelmomenten weten we nu wel, dat de VAR op onbegrijpelijke wijze de 1-0 afkeurde ook. Je weet gewoon dat andersom die goal nooit afgekeurd was.

Wat je wel kan zeggen is dat bijv. Ziyech die kans gewoon af had moeten maken.

Dit soort wedstrijden worden dus op de var en details beslist.

Neem je een van beide elementen, met name die var, weg dan had de wereld er heel anders uitgezien.

Overigens is het nog niet gespeeld, alhoewel de Uefa wel weer een vriendje als leidsman aan zal stellen ben ik bang.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
dinsdag 19 februari 2019 om 11:44
Als je geen geld wil investeren in een echt goede spits........
Vind ik leuk
Stranger +6601
dinsdag 19 februari 2019 om 16:56
Soms heb je de var mee soms tegen.
Zo is het met alle beslissingen.
Vind ik leuk
Donnygo +4828
dinsdag 19 februari 2019 om 11:40
Daarom wil een Ajax dat ook combineren met goed voetbal resultaat halen, anders zouden alle Nederlandse trainers wel een Mourinho zijn/worden.

Tuurlijk moet je directer resultaat halen, beter met je kansen omgaan maar daar zit toch juist het verschil in kwaliteit.
Vind ik leuk
Napier +105
dinsdag 19 februari 2019 om 11:41
Beetje slap gelul, hij volgt het scoreverloop, maar dat is wel erg makkelijk. Real Madrid kroop door de oog van de naald, had de VAR mee etc.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:42
Dit is erg zo'n bullshit!
Wie werkt er harder dan Nico dan?
En vooral in zo'n wedstrijd werkt iedereen z'n kont eraf.
Het verschil in deze wedstrijd zit puur in dat Real vele malen wedstrijden als deze heeft gespeeld en zij tegen een kleinere tegenstander spelen, dan heb je meer vertrouwen en ben je koeler met afronden. Ze zeggen zelf niet voor niets dat ze mazzel hebben gehad en Ajax verdiende te winnen.
Als zij tegen Barcelona spelen dan schieten ze ook niet elke bal binnen.
Je bent een goede voetballer Kuijt, maar niet elke voetballer moet gaan praten. Ga eerst nou maar lekker je trainingscursusje doen en dan gaan we zien of je trainers capaciteiten bezit. Voorlopig praat je bull
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:55
Ik denk dat je hier wat balans in moet vinden. Een 100% kans moet er gewoon in. Zlatan leerde dit bij Juve toen hij van Ajax af kwam en ging toen scoren als een malle. Het is dus trainbaar. Aan de andere kant moeten we dit spel ook blijven houden. Je kan er echt elke team mee verslaan mits goed uitgevoerd.
Vind ik leuk
Linke loe +731
dinsdag 19 februari 2019 om 11:57
Ik ben het eens dat er veelste veel kansen gemist worden..maar real heeft ook erg veel geluk gehad dat ze niet hebben verloren..ik denk dat als Ajax een goeie scorende spits had gehad we zeker hadden gewonnen..denk dat daar het probleem meer ligt
Vind ik leuk
Paul1982 +12070
dinsdag 19 februari 2019 om 11:58
Feyenoord speelde in de CL ook geen goed voetbal, maar punten leverde het ook niet echt op. En Ajax kan niet anders dan zo voetballen zoals ze tegen Real deden, dus wat is het punt?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:01
Real heeft gewoon geen stap te veel gedaan en hebben op de momenten hun individuele klasse getoond, dat wat keihard werd uitgedrukt in doelpunten.
Vind ik leuk
B.O.B. +397
dinsdag 19 februari 2019 om 12:02
Een half jaar geleden was Benzema afgeschreven..Nu doet hij zijn ding en is iedereen lyrisch....
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 12:04
Gut gut mevrouw Helwegen reageert ook is
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:09
Ik denk toch eerlijk gezegd niet dat ajax beter had kunnen spelen dan dit. Het enige verwijt dat je kan maken is dat de spelers niet effectief genoeg waren met de kansen. Beter had Ajax het niet kunnen doen en iedereen gaf 110%. Ajax-Real Madrid is dus een slecht voorbeeld van Kuyt. Zulke wedstrijden kan je winnen als er ook nog wat geluk bij zit.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:27
Open deur maar dirk heeft wel gelijk. Wat een kansen hielp ajax om zeep pfff. En dan benzema een kans en knalt hem vol overtuiging in de bovenhoek. Is een verschil aan kwaliteit en ervaring.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1432
dinsdag 19 februari 2019 om 12:28
Wat een gelul. Goed spelen, kansen creëren is niet goed genoeg? Hou toch op, normaal gesproken schiet je uit al die kansen er 2/3 raak. Achterover leunen wint Ajax nooit van Real of welke club in Europa. Lekker in Italie gaan werken deze professor
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:29
Mee eens, we zijn eigenwijs en we willen graag met attractief voetbal winnen. In het buitenland hebben ze vaker maling en de 3 punten willen ze daar ongeacht het spel.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:51
Hij kan beter wijzen op verschil tussen Groningen en Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 12:51]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:52
Alleen jammer dat ze hier totaal niet kwamen met de wil om te winnen. Wat een onzin weer van de dominee. Ze kwamen hier om met minimale inspanning een gelijkspelletje mee te nemen. Dan waren ze al dik tevreden geweest. De 1-2 was pure bonus.
Vind ik leuk
rober2704 +841
dinsdag 19 februari 2019 om 12:55
Meneer Kuyt de pure wil om te winnen zat er ook bij Ajax hoor, ik weet niet wat u heeft gezien maar ik zag de meeste spelers van Ajax tot het gaat gaan om die wedstrijd te winnen dit in tegenstelling tot de wedstrijden tegen heracles en feyenoord. Wellicht had Ajax wat behoudender moeten spelen na de 1-1 met de wetenschap dat met 1-0 winnen in Madrid niet onmogelijk zou zijn. Maar ik denk dat je toch met goed voetbal meer kans hebt om overeind te blijven tegen dit soort ploegen als de bus parkeren en alle ballen de tribune in rossen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:19
Dus winnen moet belangrijker worden dan goed voetbal, terwijl Ajax juist met goed voetbal probeert te winnen? Ik snap wel wat Kuyt wil zeggen, maar Ajax had ook pech. Tadić op de paal, Ziyech dikke kans, Dolberg met de mogelijkheid op 2-2....
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:20
Brazilie voetbalde vroeger ook zo. Maar daar is resultaat nu ook belangrijker. Zie Duitsland geen mooi voetbal, vaak wel resultaat
Vind ik leuk
Importbrabo +2206
dinsdag 19 februari 2019 om 13:39
Oh is het de bedoeling dat je wedstrijden wint? Bedankt Dirk, er gaat een wereld voor me open nu.
Vind ik leuk
Mari +12407
dinsdag 19 februari 2019 om 14:46
Ik weet niet welke wedstrijd kuit heeft gezien, maar die wil van real heb ik niet gezien. Hij heeft gewoon wat geschreven en dacht dat zal wel zo zijn geweest
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:46
Lachen met hem .
En om te winnen zeker in CL moet je en goed kunnen voetballen en kunnen scoren en je kapot sjouwen he he mis je 1 van die gaat het hem niet worden .
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:54
Sorry als dat uit dr mond van Kuyt komt snap ik het wel! Iets met een korreltje zout! Ga eerst je eigen club analyseren voordat wat te zeggen hebt over de ander! Iets met een spiegel ofzo
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:48
lulkoek mooi voetbal kan ook heel goed mee winnen
Vind ik leuk
Stranger +6601
dinsdag 19 februari 2019 om 17:04
Ik lees hier wel heel veel reacties van Ajax supporters die gepaard gaan met het woordje " als" .
Maar dat is het juist " als " telt niet!
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 17:47
Ik ben het niet met Kuyt eens.

Wat je ziet is dat Ajax op zich sterker is dan Real, maar de ervaring geeft op het eind de doorslag.

Eigenlijk zag ik hetzelfde bij PSV.

Nederlandse clubs moeten de spelers zien te behouden, en als ze dat niet kunnen zal dit lke keer weer gebeuren. Niet omdat ze slechter zijn, maar ervaring ontbreekt.
Vind ik leuk
Mo +12854
dinsdag 19 februari 2019 om 19:45
Kijk, bedankt Dirk, hier waren we ons in Nederland ons nog totaal niet bewust van. Onze ogen zijn bij deze geopend.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 22:40
Dirk Kuijt is vergeten dat de eerste doelpunt van ajax dat was een zuivere doelpunt . De var of Eufa of FIFA hoe ze állemaal ook heten zijn tot de dag van vandaag nog altijd corrupt. Die hebben een zuivere doelpunt van ajax bewust afgekeurd puur om REAL MADRID te helpen aan een overwinning .
En Ajax ploeg heeft ook de wíl om te winnen . Dirk Kuijt wil expres iets negatiefs zeggen over Ajax terwijl er niks negatiefs te vinden is .
Ajax heeft eigenlijk tegen real madrid 2-2 gelijk gespeeld . Kijken we naar de kansen van ajax dan was het makelijk 4-0 of 5-0 voor Ajax geweest
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 22:41]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws