63 miljoen and counting: de miljoenenjacht van Ajax in de Champions League

63 miljoen and counting: de miljoenenjacht van Ajax in de Champions League

Gepubliceerd: woensdag 20 februari 2019 om 10:00wo 20-02-2019 om 10:00

Nog één reisje naar Madrid en dan zit het Champions League-avontuur van Ajax erop. Of gaan Erik ten Hag en zijn mannen toch nog één van de grootste stunts in de clubgeschiedenis neerzetten? Hoe het ook afloopt in het Estadio Santiago Bernabeu, de Amsterdammers kunnen sowieso terugkijken op een meer dan geslaagde Europese campagne, zowel in sportief als in financieel opzicht. Een overzicht van de dit seizoen verdiende miljoenen:

Het avontuur begon op 25 juli: welgeteld tien dagen na de WK-finale tussen Frankrijk en Kroatië trapte Ajax af tegen Sturm Graz. De Oostenrijkers werden over twee wedstrijden zonder noemenswaardige problemen verslagen, met een cumulatieve score van 5-1. Vervolgens werd er ook afgerekend met Standard Luik (2-2 op Sclessin, 3-0 in Amsterdam) en Dinamo Kiev (3-1 thuis, 0-0 in Oekraïne).

Hierdoor was Ajax in één klap al verzekerd van circa 43 miljoen. Dit bedrag bestaat uit vier componenten: ten eerste de startpremie ter waarde van vijftien miljoen euro. Daarnaast harkten de Amsterdammers 4,5 miljoen euro aan tv-gelden binnen en leverden de drie poulewedstrijden in een uitverkochte Johan Cruijff Arena ruim vijf miljoen euro aan recette op.

De resterende 18,7 miljoen ontving Ajax op basis van zijn plek op de UEFA-clubcoëfficiëntenlijst. De tussen 2008 en 2018 verzamelde punten in Europese wedstrijden hielpen Ajax voorafgaand aan het seizoen aan een 21ste plaats op de elitelijst. Omdat Chelsea, Arsenal, Sevilla, AC Milan en Zenit Sint-Petersburg dit seizoen niet meededen aan het Champions League-toernooi, schoof Ajax door naar plek 16 op de 'plaatsingslijst', met de bovengenoemde bonus tot gevolg.

De zes poulewedstrijden tegen AEK Athene, Benfica en Bayern München leverden Ajax 10,8 miljoen euro aan wedstrijdpremie op: driemaal 2,7 miljoen voor de zeges op AEK (thuis en uit) en Benfica en drie keer 900 duizend euro voor de remises in het Estadio da Luz en in de twee ontmoetingen met Bayern. De twaalf verzamelde punten bleken ruim genoeg voor een tweede plek in Poule E én nog eens een premie van 9,5 miljoen voor het overleven van de groepsfase.

En wat kan scheidend financieel directeur Jeroen Slop nog meer verwachten, bovenop het tijdens de groepsfase al binnengehaalde bedrag van ruim 63 miljoen euro? Ajax verkocht een recordaantal van 67 duizend kaartjes voor de thuiswedstrijd tegen Real Madrid: zowel de Johan Cruijff Arena als de Ziggo Dome waren tot op de laatste plek uitverkocht. De goedkoopste stadiontickets kostten 49,50 euro en de kaartjes voor de zogheten viewing party gingen voor twintig euro over de toonbank. De recette-opbrengst lijkt dus sowieso boven de drie miljoen euro te liggen.

Hoeveel een gelijkspel en een overwinning in de knock-outfase van de Champions League opleveren, laat de UEFA in het midden. Wanneer Ajax boven zichzelf uitstijgt en alsnog de kwartfinale haalt, mogen de Amsterdammers in ieder geval een extra premie van 10,5 miljoen euro bijschrijven. Na dinsdag 5 maart weten we meer!

Lees meer over:Champions LeagueAjax

Plaats een reactie

Molletje +2515
woensdag 20 februari 2019 om 10:04
Dus met weer zo'n gunstige loting kan Ajax er nog eens € 22.500.000,- (exclusief kaartverkoop etc.) bijschrijven zie ik.

Vind ik leuk
Joe Benchama +1404
woensdag 20 februari 2019 om 10:11
Qua bankrekening worden jullie dit seizoen kampioen! Alvast gefeliciteerd!
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 10:12]
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
woensdag 20 februari 2019 om 10:14
Bedankt. Waar is de huldiging?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
woensdag 20 februari 2019 om 10:44
In het Hoofdkantoor van de AMRO Bank, alleen voor genodigde natuurlijk.
Voor de supporters en ander gewoon volk wordt de winst en verliesrekening groots gepresenteerd via gigantische schermen op het Leidseplein, wat zullen ze blij zijn !
Vind ik leuk
Ozpo +701
woensdag 20 februari 2019 om 10:55
In het hoofdkantoor? Of is het “op” het hoofdkantoor? ;)

Succes jonge
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
woensdag 20 februari 2019 om 10:58
In het hoofdkantoor.........wil je op het hoofdkantoor dan mag dat ook.
Een feestje dus..... in het hoofdkantoor.........je mag kiezen.
Vind ik leuk
Ozpo +701
zondag 24 februari 2019 om 10:25
Nope. Het is op het hoofdkantoor.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
woensdag 20 februari 2019 om 10:59
Maar het is; "jongen"
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 13:25
Haha koekje van eigen deeg
Vind ik leuk
Futjebal +2697
woensdag 20 februari 2019 om 10:59
Of is het jongen?
Vind ik leuk
Jahike +734
woensdag 20 februari 2019 om 14:33
Is het "jonge" of "jongen"
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
woensdag 20 februari 2019 om 10:16
Ja.... en maar klagen dat de verschillen in de ED zo groot worden ... wat wil je net deze sponsorbedragen van de UEFA....
Vind ik leuk
Mazraoui +2748
woensdag 20 februari 2019 om 10:20
Waar denk je dat alle mensen ter wereld naar kijken? De eredivisie of champions league? Meer kijkende mensen betekent hogere sponsorinkomsten zo vreemd is het allemaal niet
Vind ik leuk
Molletje +2515
woensdag 20 februari 2019 om 10:53
Ik vraag me eigenlijk af of we dat ooit niet zijn geweest... qua bankrekening dan.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 10:59
Ajax was in de Meer zeker niet de rijkste. Pas op het einde van dat tijdperk kantelde dat wat. En sinds de verhuizing is dat pas echt veranderd. Al stond Ajax er voor ongeveer 2012 nog vrij slecht voor. Maar ja, de rest ook volgens mij.
Vind ik leuk
Molletje +2515
woensdag 20 februari 2019 om 11:05
De Meer... Daar waar ik mijn eerste wedstrijd van Ajax zag.

in ieder geval bedankt voor de terugkoppeling.
Vind ik leuk
3Bier +14269
woensdag 20 februari 2019 om 13:07
Die tijd toen we niet de rijkste waren in de Meer was de mooiste tijd. Geen geld, wel zeer veel talenten.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 14:03
Prachtige wedstrijden gezien daar. Vooral met tandem Bergkamp-Jonk. Dat had meer schoonheid dan het succesteam van Van Gaal. Al kon Litmanen er in die zin ook wat van.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
woensdag 20 februari 2019 om 13:50
De Meer dat was een tijd dat ik nog regelmatig naar voetballen ging. Was niet groot maar o zo mooi.....

Met mijn hoogtepunt in 1995 in Wenen. Het puntertje van Kluivert wat een wedstrijd was dat en een beleving. Heb kaartje nog aan de muur hangen ingelijst :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 13:52]
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 14:05
Vanaf begin jaren 90 zat ik daar iedere week. Het blijft de mooiste tijd, maar misschien is dat ook nostalgie. Ik kan me namelijk ook nog toppers in het Olympisch herinneren in vreselijke kou en regen. Dat was echt afzien.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
woensdag 20 februari 2019 om 14:09
De jaren 90 waren wat mij betreft veruit de mooiste (los van al het gezeik met sommige supporters). Mede omdat ik natuurlijk zelf er vollop inzat en er echt mooie en goede spelers voetbalden. Dieptepunt was dan wel wee finale tegen Juventus
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 14:17
Gek genoeg vind ik dat wel nog steeds één van de mooiste reizen, de finale in Rome. Maar sportief zeker een dieptepunt.

Ook de spanning van de thuiswedstrijd tegen Torino, met bijbehorende ontlading zal me altijd bijblijven.

Met Wenen erbij al met al best een rijk leven qua voetbal in die tijd.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
woensdag 20 februari 2019 om 14:20
Jep en niet te vergeten de wereldbeker :)
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 14:54
Daar was ik alleen niet bij. ;)
Vind ik leuk
The Iceman +16164
woensdag 20 februari 2019 om 15:02
Feyenoord is op enig moment de rijkste club ter wereld geweest.
Vind ik leuk
Molletje +2515
woensdag 20 februari 2019 om 20:26
Ja joh?

Moet je toch nagaan... Wat als het Bosman-arrest er niet was geweest... Maar kijk naar Liverpool... ook nog steeds ewn grote topclub, met bijna 30 jaar geen titel. Geld zegt nog steeds niet alles... historie wel.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
woensdag 20 februari 2019 om 20:42
Zeker, wel heel lang geleden. Zo kochten ze in 1958 gewoon de eerste keeper van Ajax (Eddy Pieters Graafland) voor een recordbedrag van 134.000 gulden.
Liverpool is en blijft idd gewoon Europese voetbaladel, al duurt het nog 30 jaar voordat ze de PL winnen.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
woensdag 20 februari 2019 om 13:48
Dat is alvast prijs 1 dan.. :P
Vind ik leuk
JWK +795
woensdag 20 februari 2019 om 14:42
Dank je
Vind ik leuk
keesje s +888
woensdag 20 februari 2019 om 10:20
Heerlijk 👌
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
woensdag 20 februari 2019 om 11:56
hoe bedoel je precies gunstige loting?
Vind ik leuk
Molletje +2515
woensdag 20 februari 2019 om 13:09
Net als nu met Real Madrid en daarvoor met de poulefase... zou een makkelijke tegenstander in de kwartfinale ook fijn zijn. Dan heb je dus gegarandeerd 22,5 miljoen.
Vind ik leuk
erikv78 +457
woensdag 20 februari 2019 om 12:56
2-3 tegen Real leverd ook 12,2M op!
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 15:36
Zeikerd met je loting, wees blij dat Ajax probeert een resultaat neer te zetten in de CL. Ook in de poule van Ajax moet je het nog maar zien te halen. Bayern, Benfica en ja ook AEK zijn niet je doorsnee ED wedstrijden. PSV had er ook meer uit hun poule kunnen uithalen en dan door kunnen bekeren in de iets minder lucratieve EL, maar goed, dat deden ze niet. Dus nu moet Ajax de NL trots proberen zien hoog te houden, ondanks zeikerds zoals jij.
Vind ik leuk
Molletje +2515
woensdag 20 februari 2019 om 20:28
Wauw... het sarcasme in mijn bericht ontgaat je volledig zo te lezen. Jammer.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 21:50
Als het sarcastisch bedoeld was, dan bij deze mijn excuses.
Vind ik leuk
Molletje +2515
donderdag 21 februari 2019 om 08:00
Vanwege de eerste zin "Nog 1 reisje naar Madrid en dan zit het er op" in het topic en de hele CL-campagne de reactie van supporters van andere clubs over dat Ajax een "makkelijke loting" had... was dit mijn reactie.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 09:01
Aha, nogmaals dat las ik er niet uit, maar ik snap het nu 😅
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
woensdag 20 februari 2019 om 10:04
Geweldige prestatie van Ajax dit seizoen in de CL!

Erg blij mee! 👍🏻
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:07
Mogen jullie trots op zijn en de rest van Nederland ook wel!

Paar jaar terug dit ook mogen meemaken toen PSV ook de groepsfase doorkwam en pas na penalty’s geveld werd door Atletico die later de finale bereikten.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:13
Nou, leuk voor jullie ajax supporters maar niet iets waar ik trots op hoef te zijn hoor!! Geniet er van en hopelijk voor jullie nog wat langer!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
woensdag 20 februari 2019 om 10:31
Nee jullie zijn al trots om van Ajax te winnen en 3e in de Eredivisie te worden.. Geef me dan maar de mooie champions League avonden dan maar 1x een fantastische wedstrijd te zien.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:36
Nee hoor, stoor mezelf mateloos aan dit vreselijke voetbal en daar veranderd een 6-2 winst tegen Ajax geen zak aan!!
Al mijn vrienden zijn voor Ajax en voor hen hoop ik dan ook altijd dat ze winnen in de champions league, en voor jou ook hoor Anthony!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
woensdag 20 februari 2019 om 10:43
Nette reactie, ik hoop ook dat ze in Eindhoven de volle 3 punten gaan meenemen!
Vind ik leuk
Mazraoui +2748
woensdag 20 februari 2019 om 14:16
Je hebt wijze vrienden gelukkig
Vind ik leuk
Roffel1998 +2664
woensdag 20 februari 2019 om 10:39
3e in de eredivisie? Zoals het nu gaat, zullen ze nog 4e worden ook. Die 4e plek zullen ze vast wel voor gehuldigd worden.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
woensdag 20 februari 2019 om 10:42
Dat moeten we nog maar eens zien.. ik hoop dat ze zondag gewoon de volle 3 punten pakken.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2664
woensdag 20 februari 2019 om 10:46
Ik hoop dat ze ook de 3 punten pakken. Denk dat het het 3e gelijkspel voor psv wordt. Ik zeg voor de 3e keer op rij een 2-2.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
woensdag 20 februari 2019 om 10:51
Persoonlijk denk ik dat PSV thuis gewoon gaat winnen.. hadden het zelf al zo kunnen hebben dat het geen 4 punten meeer was. Maar we gaan het zien zondag, nja op flashcore dan.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2664
woensdag 20 februari 2019 om 11:09
Je gaat het niet kijken dus haha?

Juist omdat ze hadden uit kunnen lopen en dat steeds nalaten zie ik de kansen op nieuw puntverlies toenemen. Ze zitten in een slechte reeks waarin het voetbal ook niet om aan te zien is. Bij ons begint het er weer steeds meer op te lijken, nadat wij een zelfde soort periode hebben gehad.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 11:16
Het enige waar ik me aan vast kan houden is dat feyenoord het tegen psv en Ajax WEL goed gedaan hebben... Maar heb er een hard hoofd in!! Ik zit zondag overigens in Amsterdam voor een weekendje pilsen en gelukkig kan ik gewoon juichen als Feyenoord scoort, want ik denk dat heel de kroeg op zijn kop staat als wij winnen haha
Vind ik leuk
Roffel1998 +2664
woensdag 20 februari 2019 om 11:20
Het perfecte weekend om naar Amsterdam te gaan dan haha. Zonde dat ze in de andere wedstrijden de motivatie niet hebben, als ze die wel hadden gehad hadden ze zeker mee gedaan om het kampioenschap.

Veel succes en plezier zondag!!
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 11:31
Thanks, en jij ook met Feyenoord haha
Vind ik leuk
Roffel1998 +2664
woensdag 20 februari 2019 om 11:40
Eerst maar eens zelf zien te winnen van ADO haha
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
woensdag 20 februari 2019 om 12:03
Ik heb geen Fox nee, heb een seizoenskaart en vind Fox een verschrikkelijke zender dus voor mij word die wedstrijd aangeboden door flashcore.. Feyenoord zal ook moeten nu az maar 2 punten erachter staat. Ook hun zijn niet goed in hun doen dus denk zelf persoonlijk dat een thuis wedstrijd voor psv ze er doorheen zullen trekken. Hoop het natuurlijk niet maar goed heb het gevoel dat psv er gewoon met winst vandoor gaat.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2664
woensdag 20 februari 2019 om 14:12
Ik heb ook een seizoenkaart en hadden ook eigenlijk geen fox sports meer. Uiteindelijk toch maar genomen voor de uitwedstrijden van Ajax.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
woensdag 20 februari 2019 om 14:15
Die kijk ik bij een vriend, heb zelf ziggo daar kijk ik zeker wel 3 a 4 wedstrijden in het weekend en CL al helemaal.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2664
woensdag 20 februari 2019 om 14:24
Ja wij hebben alleen eerste kanaal van ziggo
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
woensdag 20 februari 2019 om 15:07
Voor 15 euro in de maand is het echt een aanrader!
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:32
Hahaha jullie? Ik ben voor PSV.
Vindt best dat we trots mogen zijn op Ajax, die toch laten zien dat ze de absolute top het heel lastig kunnen maken.

Maar goed, ieder zijn eigen mening.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:04
Zal hem effe inkoppen.......minimaal 63 miljoen maar alweer helemaal niets in Amsterdam.
Vind ik leuk
Mazraoui +2748
woensdag 20 februari 2019 om 10:08
Voetbal wordt steeds internationaler. We gaan het zien met het kampioenschap maar Europees succes en de fans laten genieten wereldwijd is ook wat waard en is niet “helemaal niets”
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:11
Het gaat om de prijzen en het mooi voetbal is een bijzaak
Vind ik leuk
Mazraoui +2748
woensdag 20 februari 2019 om 10:16
Ja dan moet je zeggen “geen prijzen in Amsterdam”. “Helemaal niets” gaat dus niet op. Ben er vrij zeker van dat alle Nederlandse clubs maar wat graag het “helemaal niets” van Ajax dit jaar zouden willen ervaren tot nog toe; lees overwinteren Champions league met goed voetbal
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:49
Technisch gezien is ronde 2 halen van de CL geen prijs, maar laten we eerlijk zijn. Eigenlijk toch ook wel weer? Geweldige prestatie voor een Nederlandse club. liever dit dan de beker, om maar wat te noemen.
Vind ik leuk
Mazraoui +2748
woensdag 20 februari 2019 om 10:55
Het is een mooie prestatie en daarom zeker niet “niets”. Maar het is geen prijs. Ajax moet gewoon weer kampioen worden. De beker is alleen leuk bij een kampioenschap en anders niet
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 13:39
33 vs 15 Ahum...
Vind ik leuk
Tommieman +4868
woensdag 20 februari 2019 om 10:10
Goeie grap . Het is februari en Ajax doet nog mee om alle drie de prijzen . Doei 😉
Vind ik leuk
cj_fey +4407
woensdag 20 februari 2019 om 10:11
Noem 63 mio maar niets, zo'n jaar kunnen wij dan wel gebruiken FFVA
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:15
Je heb het of niet goed gelezen of niet goed begrepen wat ik geschreven heb.
Vind ik leuk
cj_fey +4407
woensdag 20 februari 2019 om 10:24
Wat ik bedoel te zeggen, doe mij maar een jaar helemaal niets, maar toch 63 mio ;)
Vind ik leuk
De Liefhebber +11670
woensdag 20 februari 2019 om 10:11
Als Feijenoord supporter zou ik op het moment niet zo'n grote mond hebben. Daar zou ik iog mee wachten tot volgende wrek donderdag....vierde in de Mickey Mouse competitie en het lachertje van Europa is toch niet iets wat je moet nastreven als Feijenoord zijnde...
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 16:07
Ik ben ook Feyenoorder en hou me erg rustig. Het staat me totaal niet aan hoe het met mijn club gaat. Ik ben zeer teleurgesteld. Ik vind het wel knap hoe Ajax die 2e ronde heeft gehaald in de CL. Ook jammer dat PSV, helaas, niet door is. Feyenoord kan daar nog een puntje aan zuigen. Ik kan nog steeds niet begrijpen hoe een club uit de Slowaakse competitie (Trencin) Feyenoord zo kon vernederen.
Vind ik leuk
Analist +309
woensdag 20 februari 2019 om 10:14
Het is een kwestie van tijd dat Ajax de eredivisie domineert, met al dat geld kan je investeren in jeugd, spelers etc, dus geniet er nog maar even van om Ajsx belachelijk te maken
Vind ik leuk
isnake +2756
woensdag 20 februari 2019 om 10:19
Volgens alle verhalen zouden we al lang voorbij dat punt zijn gekomen, maar ondertussen is het nog steeds niet zo. Je kan wel veel geld hebben, maar je moet er wel de juiste dingen mee doen.
Vind ik leuk
Analist +309
woensdag 20 februari 2019 om 10:28
Het is niet zo extreem als dit jaar hoeveel Ajax gaat verdienen, een grote uitschieter dit jaar, dus dan is het wachten tot Ajax de Psg wordt van Nederland. Kan miss nog wel wat jaren duren, maar het gaat gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 16:10
Daar gaat trouwens helemaal niemand blij mee zijn als het zover komt dat Ajax de gehele ED gaat beheersen. Ik zou niet weten of we dan nog kunnen spreken van een competitie, als één club alles (jaar in - jaar uit) gaat domineren. Dag, competitie !
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:18
Bij jullie wel dan? En je doet alsof de prijzen van dit seizoen allang verdeeld zijn..
Vind ik leuk
Breezer4u +2307
woensdag 20 februari 2019 om 10:31
Nee, gelukkig ziet het er in Rotterdam een stuk rooskleuriger uit....
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
woensdag 20 februari 2019 om 10:32
Zo ver ik weet is er ook nog helemaal niets in Rotterdam en ook niks in Eindhoven.. beetje vroeg dit.
Vind ik leuk
Pieterv14 +552
woensdag 20 februari 2019 om 10:33
Haha in Rotterdam gaat het lekker.. €0,- op de bank en maar een paar miljoen op het veld. Succes de komende jaren. Wordt weer 10 jaar niks in Rotterdam..
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:51
Seizoen is nog niet voorbij. Droevig eikeltje
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 11:08
Een KNVB-bekertje kun je ook nauwelijks een prijs noemen...….
Vind ik leuk
RenW +3996
woensdag 20 februari 2019 om 11:35
Toch wel lekkerder dan, in de min en ook echt helemaal niks in Rotterdam
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
woensdag 20 februari 2019 om 12:06
Als van Geel mocht kiezen tussen die 63 miljoen of een schaaltje haha ha🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 13:38
Noem 63 miljoen maar niets. Hebben jullie nog wat geld nodig voor dat nieuwe stadion?
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:04
real- ajax 2-5!
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:08
6-2*
Vind ik leuk
Breezer4u +2307
woensdag 20 februari 2019 om 10:33
Voor jou soort mensen hebben ze euthanasie in het leven geroepen...
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:06
finale winnen maar 4.000.000 is bar weinig!
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 10:08
Apart weinig inderdaad. Net alsof het dan in ene weer om de eer gaat.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
woensdag 20 februari 2019 om 10:11
Je krijgt al 15 miljoen als je de finale haalt, dus dat compenseert het wel lijkt me zo.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 10:16
Maar tel de bedragen bij elkaar op. Dat betekent dat finale winnen of verliezen vrijwel niets uitmaakt financieel.

Dus na smijten van ál die miljoenen op weg er naartoe, lijkt de finale in ene om de eer te gaan ipv geld.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
woensdag 20 februari 2019 om 10:18
Maar dat valt op zichzelf wel te billijken toch? De finale speel je voor de eeuwige roem, niet voor de centen. Vind ik wel een mooie gedachte.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 10:20
Ik vind die hele knock-out voor de eer. Sterker nog, dat hele toernooi.

Omdat er voordien zo verschrikkelijk veel geld betaald wordt voor prestaties vind ik een finale voor de eer juist hypocriet.
Vind ik leuk
isnake +2756
woensdag 20 februari 2019 om 10:20
+ directe plaatsing voor volgend seizoen.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 10:28
Dat is ook nog wel een financieel aardige bonus, al denk ik dat de meeste winnaars zich ook nationaal al plaatsten.
Vind ik leuk
AZVork +2011
woensdag 20 februari 2019 om 10:08
Zoveel geld en dan nog de fans 50 euro vragen voor het goedkoopste kaartje.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 10:09
En alsnog drie keer het stadion uit kunnen verkopen.

Iets zegt me dat ze dan niet teveel vroegen voor een kaartje.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1404
woensdag 20 februari 2019 om 10:14
Tja, en afgelopen weekeinde tegen NAC zag je weer overal lege plekken...
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 10:18
De hekkensluiter om 12:15 trekt nu eenmaal iets minder.

Ik praat het niet goed hoor, ga zelf ook lekker voetbal kijken, maar dat mensen soms andere keuzes maken lijkt me vrij normaal.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
woensdag 20 februari 2019 om 10:36
Viel reuze mee hoor ... ik zat in het stadion en ja er waren wat lege plekken maar niet overdrijven joh ... niet nodig...
Vind ik leuk
Stranger +6602
woensdag 20 februari 2019 om 10:22
Of is het nog alleen voor mensen met veel geld?
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 10:34
Vind je dit relatief veel geld? Vergelijk het maar eens met een concertkaartje voor een beetje (internationale) artiest. En daar komen, net als vorige week bij Ajax, echt niet alleen rijke mensen.

Of leg het langs de Britse lat. Of kijk naar de return in Madrid waar je op de bovenste ring meer dan €90 betaalt.
Vind ik leuk
Stranger +6602
woensdag 20 februari 2019 om 11:44
Het merendeel van de mensen komen uit de provincie. dus die moeten dan ook nog hun reiskosten betalen a 26 cent per km.
Dan zit je op de goedkoopste plaats al snel zonder eten of drinken voor een 70 euro. Ga ik er van uit dat je met minimaal 3 mensen in de auto zit. Als je dan zo'n 1500 tot 1700 euro per maand hebt netto . Wat het merendeel van de Nederlanders hebben dan is dat veel geld ja.
En we leven hier in Nederland en niet in Engeland of Spanje ,dus die vergelijking gaat niet op.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 12:19
Vergeet de parkeerkaart niet...

Ik begrijp dat je nooit naar een concert gaat? Of uit eten?

Dit is gewoon keuzes maken. Real Madrid in de achtste finale CL is een topaffiche wat in nederland nu eenmaal een schaars product is.

En dan zeggen dat het vergelijk met Engeland of Spanje, waarbij zeker de laatste absoluut gemiddeld minder besteedbaar inkomen hebben dan wij, niet relevant is. Waarom niet?
Vind ik leuk
Stranger +6602
woensdag 20 februari 2019 om 12:53
Waar uit begrijp je dat ik nooitnasr een concert of uit eten ga?

En om op je laatste vraag antwoord te geven is niet nodig omdat je dat zelf al gedaan hebt!
Alleen denk ik dat je dat niet in de gaten hebt😊
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 20 februari 2019 om 13:03
Om met dat laatste te beginnen, het komt je blijkbaar niet uit die vergelijking. Want juist omdat ze daar minder te besteden hebben en meer voor een kaartje vragen zet dat de prijzen hier in perspectief dat nodig is om te kijken of het relatief duur is. Bovendien is er op voetbal gebied geen direct vergelijk in Nederland.

Als je weleens naar een concert gaat, en daar refereerde ik eerder al aan maar reageerde je niet op, dan weet je dat dat vaak nog veel duurder uitvalt.

Ik heb, ondanks dat ik een seizoenkaart heb én alle Europese thuiswedstrijden bijwoon, de afgelopen jaren meer uitgegeven aan concerten dan aan voetbal. Dat terwijl ik veel minder concerten heb bezocht dan voetbalwedstrijden.
Vind ik leuk
Stranger +6602
woensdag 20 februari 2019 om 15:18
Zoals altijd draai je weer!

Om maar meteen je eerste draai meteen zijn nek om te draaien. Je schrijft zelf al dat het GEMIDDELDE inkomen al lager is. Dus dan zijn de kaartjes al snel alleen bereikbaar voor de hogere inkomens. Verder is het dan ook niet verwonderlijk dat de duurdere kaartjes bij Barca en Real ,zeker voor de competitie heel makkelijk te verkrijgen zijn!

Verder vraag ik me af hoe jij aan de wijsheid komt dat de lagere inkomens de dure kaartjes voor concerten en voetbalwedstrijden constant en onafgebroken op (kunnen) hoesten?
Er zullen er zonder meer zijn ,maar het merendeel zal het sporadisch of niet doen.

Ik heb het idee dat jij niet weet hoe het is om met een modaal inkomen en studerende kinderen rond te komen. Dan is 70 tot 100 euro veel geld om een voetbalwedstrijd of een concert te volgen.
Vind ik leuk
AFCJansen +259
woensdag 20 februari 2019 om 10:12
Ajax is een beursgenoteerd bedrijf wat dus inhoudt dat het maken van winst op plek 1 staat.. Als dit over de rug van supporters moet kan dit blijkbaar ook.Daar moet je ook nog bij vertellen dat er echt maar bar weinig kaartjes voor die prijs beschikbaar waren, je betaalde al snel 80 euro voor een ticket
Vind ik leuk
The Iceman +16164
woensdag 20 februari 2019 om 10:42
Voor niet-beursgenoteerde bedrijven is winst maken net zo belangrijk, en het is niet alsof mensen aandelen van Ajax (waarvan 73% gewoon in handen is van de vereniging AFC Ajax) kopen voor het rendement. Het is wat betreft de ticketprijzen eerder gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 10:44]
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:20
Kwestie van vraag en aanbod..
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
woensdag 20 februari 2019 om 10:22
Niks mis mee.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:09
Ja, maar 4.000.000...
Vind ik leuk
ajaxdev +627
woensdag 20 februari 2019 om 10:15
Maar je bent gewoon uitgeschakeld in de CL, of we kampioen worden valt te betwijfelen, of we verder bekeren moet ik ook nog zien maar de aandeelhouders zijn blij. Als supporter geniet ik bij vlagen van het mooie voetbal maar kan me ook grenzenloos ergeren aan gebrek aan inzet van de spelers. Kortom, wat moet ik met dat vpverhaal?
Vind ik leuk
Savior +2481
woensdag 20 februari 2019 om 10:15
Het moet toch een keer misgaan met al dit geld
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:17
En dit is hoe je geld verdient Feyenoord. Kijk er goed naar en wees eens een goed leerling, heel misschien gaat het jullie dan ook een keer lukken om aan te sluiten bij de top van Nederland.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:42
En hoe zit het met jouw club, zou me daar meer druk om maken.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:58
Dat gaat nog komen nu er samenwerking is met Ajax. Straks kiest de jeugd liever voor Sparta dan voor Feyenoord of Excelsior, want er is nu een potentiele kans op overgang naar Ajax.
En ik vind ook dat Sparta heel veel van Ajax kan leren.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 15:30
Dat nooit. Feyenoord en Excelsior spelen Eredivisie. Sparta is een grijze muis in de KKD aan het worden.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 15:43
Sparta kan alleen nog maar stijgen en groter worden waar Feyenoord al bezig is met dalen en het zal met hun tegendraadse beleid waarschijnlijk alleen maar kleiner worden.

Niet dat ik dat hoop maar ze staan of stil of gaan achteruit met continu weer de verkeerde beslissingen nemen of verkeerd gokken. Het is werkelijk symptomatisch gedrag dat al decennia lang achter elkaar zo doorgaat daar. Alleen van den Herik had een harde hand in het beleid en streefde op de juiste manier naar een hoger doel. Jammer dat dat niet gelukt is in zijn periode.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 15:44]
Vind ik leuk
keesje s +888
woensdag 20 februari 2019 om 10:22
Lachen, al die mensen die zich zo druk maken om ajax altijd... Jaloezie, ondanks een paar jaar zonder kampioenschap. Iedereen weet dat dat wel weer komt...
Vind ik leuk
kees ee +912
woensdag 20 februari 2019 om 14:25
. . eenmaal zullen wij de kampioen zijn, . . afc ajax (2x) ??? :-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 14:25]
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
woensdag 20 februari 2019 om 10:23
Als boekhouder zeg ik OK maar een volgende ronde, als is het alleen maar om het spel van Ajax, dat doet mij meer.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:32
Wat een bedragen, lekker voor de financiele afdeling. Wij hebben een aantal geweldige wedstrijden gezien en hopelijk kan dit team nog een keer ver boven zichzelf uitstijgen en denkt real de wedstrijd al in de pocket te hebben. Hoop doet leven !
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:34
Mijn laatste looncheque was $ 7200 die 28 uur per week online werkte. Mijn vriendin heeft al maanden een gemiddelde van 30-35 duizend dollar en ze werkt ongeveer 19 uur per week. Ik kan niet geloven hoe gemakkelijk het was toen ik het probeerde.


Dit is wat ik doe..........>>>>>>>>>>>>> w­w­w.W­e­b­J­o­b­9­8­.c­o­m
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:38
Haha PSV maar 900.000 opgehaald met de campagne, naast startpremie van 43mil maar oke, dat is zielig, het was toch het kampioenenbal? waarom is PSV dan al klaar xD
Vind ik leuk
hollister +716
woensdag 20 februari 2019 om 20:16
PSV heeft geen 43 miljoen opgehaald als startpremie... 33 miljoen
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:40
Een van de grootste stunt ooit????? Ben ik nu een van de weinige die Ajax een zeer goede kans geven op de volgende ronde.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:42
1-3 en door. Jammer dat Ronaldo er niet meer speelt had ie weer kunnen huilen :)
Vind ik leuk
hollister +716
woensdag 20 februari 2019 om 11:06
Vergeten wordt de recettes van de 6 wedstrijden in het voortraject... waardoor Ajax nu al meer dan 70 miljoen heeft verdiend aan de CL
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 11:22
Ik denk dat het niveau wat dit jaar gehaald is (2de plaats cl, kijken hoever te komen in de finalerondes) wel mogelijk moet zijn om vast te houden in de komende jaren.

Wel is belangrijk dat de juiste keuzes gemaakt worden wat betreft het aankoopbeleid. Haal directe versterkingen die eigenlijk te goed zijn voor Ajax (zoals een Tadic) en niet meer tig zogenaamde talentjes.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2120
woensdag 20 februari 2019 om 12:42
In 1969 verloor Ajax kansloos met 1-3 van Benfica met de grote Eusebio.
2 weken later won Ajax met 1-3 in Lissabon. Dus waarom niet?
Vind ik leuk
AZVork +2011
woensdag 20 februari 2019 om 18:35
Hoeveel staan er nu nog van in de basis?
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 13:16
Da's toch echt knap om zo veel te kunnen verdienen doe ze dat maar eens na hier in Nederland nu nog de prijzen weer maar dat gaat gewoon ook komen dat is simpel met een keigoed elftal
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 13:18
Reeël blijven. Na 5 maart helaas einde oefening
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 13:20
positief, zou ook handig zijn dat er meer teams zullen zijn in nederland die het belang van europees voetbal zullen zien. Maar helaas al verschillende jaren verkloten die ploegen het. En moet straks zelfs de kampioen voorronde spelen
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 13:26
Wat een kleuters hier af en toe he.
Altijd dat gezever over Ajax en Feyenoord en psv in mindere mate.
Maar wat er allemaal geroepen word naar mekaar pfffff.
En ook al gaat het bv over vitesse het eindigt altijd met Ajax of psv of Feyenoord onbegrijpelijk gedrag denk zelfs een deskundige psycholoog er nog Niks van begrijpt dit gedrag
Vind ik leuk
kees ee +912
woensdag 20 februari 2019 om 14:20
miljoenenjacht ?, . . . doen ze toch mee aan de postcode-loterij ??
Vind ik leuk
fr0do +1553
woensdag 20 februari 2019 om 16:06
Nog één reisje naar Madrid en dan zit het Champions League-avontuur van Ajax erop.

Met zo een zin beginnen, ik vind dat zo misselijk he. Real was echt niet bijster goed tegen Ajax, als het geluk mee is en die bal valt twee keer lekker en je wint gewoon met 2-0 dan is het klaar voor Real. Ik snap niet waarom het als een stunt wordt gezien of een gedane zaak, het kan echt nog alle kanten op. Typisch Hollands om het direct af te schrijven of te roepen we halen het toch niet...wat een winnaars mentaliteit zeg...
Vind ik leuk
HupHolland +3850
woensdag 20 februari 2019 om 16:23
10 a 15 miljoen .... dat is voor Ajax bijna de moeite niet meer.

De verkoop van Frenkie, Woeber, De Ligt en Ziyech levert al ruim 200 miljoen op + de 60 miljoen uit de CL.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 16:42
Volgens mij is het bedrag hoger.M.i.ontbreken de recettes uit de poulfase vsn de CL in de berekening.Dat zal ook wel ongeveer rond de 6/7 miljoen liggen lijkt mij.Dus het totaalbedrag loopt dan al op naar rond de 70 miljoen Euro.Misschien dat Ajax dit seizoen geen prijzen haalt,maar ze hebben financieel in ieder geval wel de Jackpot getrokken.Dat noem ik nog eens een prijs!!
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 19:19
Dat is nog niet alles die 63 miljoen. In mei winnen we de mooiste prijs, we worden onverwacht kampioen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws