Ziyech oogst bewondering tijdens 6-2: 'Zeurt nooit, ook niet tegen de scheids'

Ziyech oogst bewondering tijdens 6-2: 'Zeurt nooit, ook niet tegen de scheids'

Gepubliceerd: woensdag 20 februari 2019 om 08:04wo 20-02-2019 om 08:04

Calvin Verdonk is dit seizoen tot verrassing van velen uitgegroeid tot de vaste linksback van Feyenoord. De 21-jarige jeugdinternational bracht de voorbije twee seizoenen door op huurbasis bij PEC Zwolle en NEC en leek al afgeschreven.

Verdonk zelf maakte zich ook geen illusies toen hij aan het begin van het seizoen weer terugkeerde in Rotterdam-Zuid. "Dan weet je dat je kansen bij Feyenoord eigenlijk voorbij zijn als je niet echt bent doorgebroken. Ik moest me dan ook melden bij Jong Feyenoord", vertelt hij in Voetbal International. Nadat Ridgeciano Haps een zware blessure opliep, sloot hij aan bij de A-selectie. "Heel raar, ja, maar het voelde gelijk goed, ik zat er meteen lekker in, ik was fit, scherp… Zó lekker had ik me nog nooit gevoeld. Misschien ligt dat wel aan het feit dat ik er vooraf niet zo mee bezig was. Ik had Feyenoord toch al uit mijn hoofd gezet."

Zijn finest hour kwam voor de met 6-2 gewonnen Klassieker, toen hij overeind bleef tegen Hakim Ziyech. Een vriend van Ziyech én Verdonk had hem vooraf nog gewaarschuwd. "Hij zei: hey, Donkie, zorg je dat je pinnen zondag hoog genoeg zijn. Zo van: Hakim gaat jou helemaal overhoop spelen. Ik moest lachen."

Diezelfde vriend belde na de Klassieker weer op en sprak zijn bewondering uit richting Verdonk, die Ziyech had 'gekilled'. "Dat gaat mij natuurlijk wat ver, want Hakim is een van de beste spelers in de Eredivisie en tegen ons scoorde hij ook nog." De linksback is vol bewondering over zijn directe tegenstander tijdens die legendarische middag in De Kuip. "Hij zeurt nooit, ook niet als je een overtreding op hem maakt, ook niet tegen scheidsrechters. Juist tegen zo'n goede voetballer speelde ik de wedstrijd van mijn leven."

Plaats een reactie

woensdag 20 februari 2019 om 08:06
Dick is de juiste man voor Feyenoord
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 20 februari 2019 om 08:10
denk je?
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 08:10
Offtopic ?
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 08:10
Tis dat ik je wachtwoord niet weet anders had ik je account verwijderd.....;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 08:36
😂
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 09:19
😂
Vind ik leuk
Blindsy +19033
woensdag 20 februari 2019 om 08:11
Op dit moment is de emotioneel wankele Dick nérgens de juiste man.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16348
woensdag 20 februari 2019 om 08:46
Jawel hoor, bij VI aan tafel. Valt hij niet eens op.
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 20 februari 2019 om 08:09
Ziyech is gewoon een prima voetballer die zich in het veld altijd netjes gedraag. Zijn houding laat vaak wat anders zien maar dat nemen we voor lief :)
Vind ik leuk
AFCJansen +259
woensdag 20 februari 2019 om 08:10
Ik ben blij dat eindelijk meerdere mensen achter Hakim gaan staan, waar voorheen alleen maar geklaagd werd over hoe weinig die in het veld loopt en wat een arrogant mannetje het is hoor je nu alleen maar positieve berichten over hem. Blijft een van de beste voetballers die de Eredivisie heeft en ook nog het hart op de juiste plek.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:11
Arrogant niet. Hij heeft een nonchalante houding en dat lijkt een beetje op arrogant. Hij is recht door zee en zegt wat hij vind. Ook als hij geen mening hebt zegt hij dat gewoon. Het enige wat hem nog meer zou sieren is dat hij ook Hélène van Fox Sports gewoon normaal moet behandelen.

Zij stelde een vraag waar hij boos op werd en sindsdien niet meer wilt praten met Hélène. Beetje overdreven. Een prima gozert
Vind ik leuk
Johan59 +1001
woensdag 20 februari 2019 om 08:11
Kunnen jullie nu echt niks beters krijgen Dick is al 10 over zijn top
Vind ik leuk
Molletje +2676
woensdag 20 februari 2019 om 08:21
Echt waar VP!? de titel een Ajax tintje geven bij een stuk interview van een Feyenoord speler? Was de vorige titel niet "aantrekkelijk" genoeg??

wauw... ik dacht dat ik me niet meer kon verbazen hier... maar toch, toch krijgen jullie het wederom voor elkaar.. Chapeau!
Vind ik leuk
Groen +3825
woensdag 20 februari 2019 om 08:27
Zo gaat dat he. Wij zijn de melkkoeien, alles voor de clicks en reacties.
Vind ik leuk
FRChamp +1359
woensdag 20 februari 2019 om 11:58
Dit is een van de weinige, ‘positieve’ topics over Feyenoord (-speler). Het lijkt net of ze wat tegen Feyenoord hebben en iets goeds nooit van Feyenoord alleen komt.
Vind ik leuk
Muscles +1770
woensdag 20 februari 2019 om 08:29
Op 27 februari sta je weer terug op aarde, Kelvin. Forza AFCA, het komt eraan
Vind ik leuk
repeP +2210
woensdag 20 februari 2019 om 14:06
Dan speelt Ziyech waarschijnlijk niet tegen Verdonk. Die heeft geen zin weer in een zak te moeten spelen.
Vind ik leuk
Maan88 +6556
woensdag 20 februari 2019 om 08:33
Zeurt juist heel veel, kijk bv tijdens real bah bah wat een zeurpiet zeg
Vind ik leuk
fr0do +1553
woensdag 20 februari 2019 om 08:42
Tegen Real stond ie anders ieder moment te zeiken tegen de scheids, ook op momenten dat het niet terecht was.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 20 februari 2019 om 08:51
Bij PSV noemen ze dat echte winnaars
Vind ik leuk
fr0do +1553
woensdag 20 februari 2019 om 09:15
Kan me niet zoveel schelen hoe ze het bij PSV noemen. Ik als Ajacied vind het irritant.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 09:21
Precies ik ook! Daarom mag Tadic van mij ook wel wegwezen met zijn gejank!
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 20 februari 2019 om 12:45
Gewoon stoppen met janken, maar mag blijven
Vind ik leuk
rinirat +3543
woensdag 20 februari 2019 om 09:36
Hij heeft helemaal niemand gekilled.
Ziyech was niet best in de kuip.
Dat gebeurt echter geen 2 e keer.
Om nou babbels te hebben, dat jochie is alsback niets byzonders.
Dat laat hij met zijn collega’s al weken zien.
Vind ik leuk
ErikAjax +2340
woensdag 20 februari 2019 om 09:49
Zijn teksten zijn volwassen in ieder geval. +1 voor deze jongen.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:08
ziyech moet scheuren -sleuren - schoren
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:36
Mijn laatste looncheque was $ 7200 die 28 uur per week online werkte. Mijn vriendin heeft al maanden een gemiddelde van 30-35 duizend dollar en ze werkt ongeveer 19 uur per week. Ik kan niet geloven hoee gemakkelijk het was toen ik het probeerde.


Dit is wat ik doe.........>>>>>>>>>>> w­w­w.W­e­b­J­o­b­9­8­.c­o­m
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 10:52
Ziyech is gewoon een baas en blijft een baas.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1353
woensdag 20 februari 2019 om 14:42
En iedereen maar zeiken over de houding van Zyech.. is t niet bizar?

Dit soort berichten, notabene van een feyenoordspeler, zeggen mij zoveel meer.

Daarnaast is Zyech in mijn ogen de speler van Ajax die het meest heeft laten zien dit seizoen. Zowel verdedigend als aanvallend. Echt een prachtige speler die laat zien echt klaar voor een volgende stap.

Als hij maar wel terecht komt bij een club die veel op balbezit speelt. Dan kan hij excelleren.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 08:26
Verdonk is een topper
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws