Geruchtmakende trainerswissel bij NEC: 'Iedereen in onze groepsapp was verbaasd'

Geruchtmakende trainerswissel bij NEC: 'Iedereen in onze groepsapp was verbaasd'

Gepubliceerd: woensdag 20 februari 2019 om 16:58wo 20-02-2019 om 16:58

Feyenoord-linksback Calvin Verdonk speelde vorig seizoen op huurbasis bij NEC en maakte een wonderlijk seizoen mee in De Goffert. De Nijmegenaren stonden na de eerste seizoenshelft nog bovenaan, waarna Pepijn Lijnders overkwam van Liverpool en het stokje overnam van Adrie Bogers.

NEC eindigde na een rumoerige tweede seizoenshelft als derde in de toenmalige Jupiler League en sneuvelde in de play-offs tegen FC Emmen. "Iedereen was verbaasd toen Remco Oversier (de imiddels vertrokken NEC-directeur, red.) een berichtje plaatste in de groepsapp waarin stond dat Pepijn Lijnders onze nieuwe trainer werd", vertelt Verdonk aan Voetbal International. "We hadden het prima met Bogers, hij was lekker duidelijk, zette het goed neer, we behaalden resultaten en toch greep de club in."

De linksback benadrukt dat hij Lijnders 'een uitstekende veldtrainer' vindt. "Maar de oefeningen die hij ons liet doen, waren voor de groep waarmee hij moest werken gewoon te hoog gegrepen. Veel spelers snapten er niks van. Hij wilde te veel in één keer." Volgens Verdonk was de stap van Liverpool naar NEC te groot voor de Limburger. "Lijnders wilde ons ook zo laten spelen, maar tussen Liverpool en NEC zit natuurlijk een wereld van verschil. Wat dat betreft paste Boogers beter bij ons, terwijl hij niet een betere trainer is dan Lijnders. Maar hij kon zich wel beter verplaatsen in onze kwaliteiten."

Lees ook: Ziyech oogst bewondering tijdens 6-2: 'Zeurt nooit, ook niet tegen de scheids'

Plaats een reactie

woensdag 20 februari 2019 om 17:03
Calvin Verdonk kan zich beter drukker maken om Feyenoord i.p.v. deze berichtjes naar buiten te brengen.
Vind ik leuk
Pec010 +2528
woensdag 20 februari 2019 om 17:06
Jij kan je beter druk maken om je eigen leven i.p.v. hier zoveel berichtjes te plaatsen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 17:12]
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 17:08
Het is jij kan...........en toen ben ik maar gestopt met verder lezen.
Vind ik leuk
Pec010 +2528
woensdag 20 februari 2019 om 17:11
Bedankt voor de tip, zal het even aanpassen.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 19:37
Hij leest het toch niet, anders geeft hij niet zo'n rare reactie.
Vind ik leuk
abfab5300 +544
woensdag 20 februari 2019 om 17:15
Lieve help, iemand verbeteren op zijn grammatica en het dan nog fout doen ook. Check de volgende keer dat je bijdehand gaat doen eerst even Onze Taal o.i.d., "jij kunt" is namelijk prima Nederlands.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 17:22
Jij bent nog te kort op VP om te weten dat je mij niet altijd serieus moet nemen. Mensen die mij al langer kennen op VP zouden dit niet meer schrijven. Fijne dag verder.
Vind ik leuk
klaasre1974 +1067
woensdag 20 februari 2019 om 17:56
Feyenoorders Moet je sowieso niet te serieus nemen..

Haha.. succes zondag
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 19:54
Wauw hahahaha
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
woensdag 20 februari 2019 om 17:09
Och krijg je dat weer... nee jij bent 24 uur per dag, 7 dagen in de week alleen maar met je eigen werk bezig. Bovendien: dit interviewtje is wel erg schadelijk voor zijn presteren bij Feyenoord he? Haha
Vind ik leuk
Pec010 +2528
woensdag 20 februari 2019 om 17:13
Hij heeft geen werk, heeft dus veel te veel tijd om kritiek te leveren op alles en iedereen.
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
woensdag 20 februari 2019 om 17:14
Blijkbaar ja
Vind ik leuk
FCG1971 +4753
woensdag 20 februari 2019 om 17:03
Dat isknap, een speler die aangeeft dat de trainer hun kwaliteiten te hoog heeft ingeschat
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 20 februari 2019 om 17:05
Verdonck is natuurlijk wel een iets hoger niveau gewend. Hij lijkt zichzelf in ieder geval niet te bedoelen als het gaat om Lijnders niet begrijpen.
Vind ik leuk
FCG1971 +4753
woensdag 20 februari 2019 om 17:30
Heb je vast gelijk in. Spelers spreken graag in de IK-vorm maar niet als het ff niet goed uitkomt.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 22:24
Zouden meer spelers moeten doen. Denk dat veel spelers van niveau Eredivisie en KKD helemaal murw gemaakt worden met instructies van trainers. Goed bedoeld allemaal, maar te veel en te ingewikkeld.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 22:24]
Vind ik leuk
HansVites +6460
woensdag 20 februari 2019 om 17:08
Hij heeft wel een punt waarom van trainer wisselen als je boven aan staat.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 22:26
Geloof dat Bogers had aangegeven helemaal geen hoofdtrainer te willen zijn en het allemaal heel lang geduurd heeft voor men een andere trainer vond. Maar ja uiteindelijk ga je dan toch niet meer zo ineens ingrijpen in de winter.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 22:27]
Vind ik leuk
TheRedMen +3642
woensdag 20 februari 2019 om 17:58
Dit verhaal verbaast mij eigenlijk niks. Bij Liverpool loopt iedereen met hem weg. De spelers vinden hem allemaal geweldig en Klopp vind hem ook fantastisch. Dan moet je toch wat in je mars hebben.
Vind ik leuk
NvC +8635
woensdag 20 februari 2019 om 18:39
Lijnders is ook wel een goeie trainer hoor maar hij past helemaal niet bij NEC. Je ziet hoe Liverpool nu speelt, dat is zijn filosofie en ik denk niet dat er een ploeg is in Nederland die dat na kan doen.
Vind ik leuk
De Kleine +127
woensdag 20 februari 2019 om 18:18
En nu heeft hij een trainer die er niets meer van bakt
Vind ik leuk
FunkieMan +62
woensdag 20 februari 2019 om 19:36
Maar wel de trainer met de meeste prijzen van allemaal in de eredivisie, wat wellicht meer over de andere trainers van de eredivisie zegt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 19:47]
Vind ik leuk
NvC +8635
woensdag 20 februari 2019 om 18:24
Leuk verhaal van Verdonk, tenminste het hele interview. Tenminste gewoon open en eerlijk. Het was ook raar dat Oversier toen Lijnders haalde. Maar goed dat Lijnders veel te hoog trainde met die gasten was al bekend. Alleen beetje jammer dat we nu weer een trainer hebben die op een te laag niveau traint met zn spelers 🙈
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 18:32
En daarom moeten ze Adri Bogers weer voor de Groep zetten samen met Patrick Pothuizen dan pas zal het weer beter gaan met NEC
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5632
woensdag 20 februari 2019 om 19:57
Om dit bericht als een voetbalprimeur te beschouwen gaat me echt te ver.
Vind ik leuk
Thuisvak +35
donderdag 21 februari 2019 om 06:46
Gelukkig snappen de spelers van NEC De Gier nu wel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws