De Gier weet het zeker na overwinning: 'Wij gaan de nacompetitie absoluut halen'

De Gier weet het zeker na overwinning: 'Wij gaan de nacompetitie absoluut halen'

Gepubliceerd: zaterdag 23 februari 2019 om 13:24za 23-02-2019 om 13:24

Jack de Gier weet zeker dat NEC de nacompetitie zal halen. De Nijmegenaren wonnen vrijdagavond in De Goffert met 5-0 van Almere City, de oude club van De Gier. Dat duel geeft de oefenmeester van de Nijmegenaren veel vertrouwen.

De Gelderlander concludeert dat De Gier ervan overtuigd is dat NEC de play-offs om promotie naar de Eredivisie zal halen. De Nijmegenaren staan nu twee punten achter plaats elf, die aan het einde van het seizoen waarschijnlijk recht geeft op het spelen van nacompetitie. "Dit was een belangrijke zege om aansluiting te houden bij de elfde plek", liet De Gier weten aan de regionale krant.

"Deze zege is goud waard, maar alleen als we dit volgende week ook op kunnen brengen tegen FC Dordrecht", weet De Gier. "We hebben alleen baat bij een serie." NEC wil meespelen om promotie en de elfde plaats is waarschijnlijk genoeg om de nacompetitie te bereiken. Jong Ajax en Jong PSV, teams die bij de eerste negen ploegen in de Keuken Kampioen Divisie staan, mogen immers niet meedoen in de strijd om promotie.

Poll

Zie jij NEC binnenkort terugkeren in de Eredivisie?

(2441 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +7019
zaterdag 23 februari 2019 om 13:26
Wat een Aasgier
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 13:33
Haha wel gek dat je in het rechterrijtje gewoon nog kans maakt op promotie naar de ED. Stel dat ze precies dan in topvorm zijn dan gaat de nr 11 van de KKD naar de ED... Dat wordt dan een drama!
Vind ik leuk
Dr. PA +530
zaterdag 23 februari 2019 om 13:36
Te gek voor woorden inderdaad. Aan de andere kant hebben bijna al die kkd clubs 1-jarige contracten, dus iedere promovender gaat opnieuw bouwen aan een team met een groter budget. Uiteindelijk maakt het dan niet altijd veel uit of t de nummer 5 of 14 is
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 13:39
Daar heb je idd gelijk in!
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 14:58
Bij Den Bosch liggen de spelers bjjna allemaal 3-4 jaar vast. Ook bij Go Ahead staan de bepalende spelers tot 2020 onder contract. Sparta heeft de grote talenten ( Duarte) ook tot 2021 vastgelegd.
Vind ik leuk
Dr. PA +530
zaterdag 23 februari 2019 om 15:16
Je noemt allemaal clubs uit de top 5, we hebben het hier over de categorie daarachter
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 15:25
Je zegt toch echt " al die kkd clubs" en " iedere promovender"

Ook bij NEC liggen bepalende spelers als Rens van Eijden, Buwalda, Okita en Wolters lang vast.
Almere City idem. Vossebelt, Receveur, Van Vlerken liggen vast.

Alleen bij Oss niet, want die spelers zijn zo zwak en die club heeft zo weinig geld dat het risico te groot is. De betere spelers als vd Venne en Bakx liepen daar gratis de deur uit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 februari 2019 om 15:33]
Vind ik leuk
Dr. PA +530
zaterdag 23 februari 2019 om 15:47
Nou ja ik denk dat overal 70/80 procent kortlopende contracten zijn, dan moet je toch opnieuw bouwen of niet dan?
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 16:14
Van alle clubs die ( naast Twente) kúnnen gaan promoveren; Sparta, Den Bosch, NEC, Go Ahead en Roda liggen de belangrijkste spelers vast.
Bij Den Bosch met de sterkste selectie liggen zelfs nagenoeg alle spelers lang vast.
Prima natuurlijk, kapitaal moet op het veld staan als je hogerop wil.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 13:36
Blijft gewoon een vreemde regel
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 13:39
Ja idd!
Vind ik leuk
Busk +1930
zaterdag 23 februari 2019 om 13:37
Kan nog erger.
Heerenveen is ooit gepromoveerd , nadat ze een periodetitel wonnen.
En als 14e eindigden (geloof ik)

Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 13:41
Oja haha die periodetitels heb je idd ook nog... Slaat natuurlijk helemaal nergens op! Als je dan tweede wordt, maar je bent dan ff niet invorm dan is dat pech en dan zou je in theorie ook als nr 17 kunnen promoveren ofz. Als je 1 periode heel veel wint en alle andere periodes gewoon alles verliest kan je alsnog promoveren. Slaat eigenlijk nergens op!
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 14:29
Ja, maar beleid door de jaren heen zegt hier alles.
zie ook Groningen, promoveren leuk, maar dan doorgroeien en stabiel blijven is andere koek.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 13:34
Jack giert het uit na één grote overwinning 😎
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 februari 2019 om 13:35]
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 23 februari 2019 om 13:35
Als de Gier het al zeker weet moeten we dan nog wel spelen?

O, op het eind lees ik toch weer een "als",
toch maar de shirtjes wassen dus.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 14:12
Denk niet dat Almere de graadmeter voor de nacompetitie is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 14:26
Beetje een Feyenoord verhaal, win je eens in de zoveel jaar met 6-2, of hakken over de sloot, dan kunnen we nog meedoen.....
Om later met de realiteit om de oren geslagen te worden.
Vind ik leuk
NvC +8635
zaterdag 23 februari 2019 om 15:40
Vooral zaak om de voeten op de grond te houden en hoofden bij wat ze moeten doen volgende week vrijdag.
Vind ik leuk
NvC +8635
zaterdag 23 februari 2019 om 15:18
Nou eerst een paar keer zo blijven spelen. Komende thuis wedstrijden worden moeilijk zat. Niks is uitgesloten en alles kan nog maar om te zeggen dat we zeker de playoffs halen zou ik nog niet durven zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 17:26
Het wordt steeds beter. Verleden jaar promoveerde nr. 7 van de ranglijst, nu misschien nr. 11. En dan maar vragen waarom de ED alsmaar slechter wordt.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
zaterdag 23 februari 2019 om 18:12
En we sturen de nummer zoveel van de eredivisie europa in en zijn verbaasd dat ze worden uitgeschakeld.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 18:21
Precies dat. Ik heb werkelijk niks tegen Willem II maar hoop toch dat die de beker niet winnen. Kansloos in Europa.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
zaterdag 23 februari 2019 om 18:24
De beker kan ik mee leven. Dan heb je die prijs gewonnen en bij die prijs hoort die beloning. Dat hebben andere landen ook neem ik aan. Daarnaast, als iemand klaar is voor een knock-outronde zijn zij het :p
Alleen dat je de nummer 3 de CL instuurt in plaats van de nummer 2 of de nummer 8 naar de EL ipv de nummer 6 na 2 wedstrijdjes, als je dat eerst hebt bepaald over 34(!) dan ben je gewoon niet goed in je hoofd volgens mij.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 18:31
Ja, bij de beker is er niks aan te doen alhoewel men weet dat het eventueel kanonnenvoer wordt.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
zaterdag 23 februari 2019 om 18:34
Ja, maar als vrijwel iedereen kanonnenvoer stuurt kan dat wel uit :p
Vind ik leuk
Vb.twente +149
zaterdag 23 februari 2019 om 17:55
tot nu heb ik aardig gelijk , had al voorspeld wanneer de rotte appels uit de groep zijn N.E.C. weer omhoog kan kijken . de kans is groot dat ze met de nacpt in een hele goeie vorm zijn .
Vind ik leuk
NvC +8635
zaterdag 23 februari 2019 om 18:42
Ik hoop het! 👍
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
zaterdag 23 februari 2019 om 18:12
Het is echt bezopen dat je op die plek nog mee kunt doen om promotie.
Er klopt echt niks van het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
zaterdag 23 februari 2019 om 19:43
Blijf maar lekker in kkd. In de eredivisie heb je niks te zoeken. Geen punten in iedergeval
Vind ik leuk
zondag 24 februari 2019 om 08:10
Zou ook heel slecht zijn als je dit haal met zon selectie. Als ik trainer was van nec zou braken in de spits staan
Vind ik leuk
zondag 24 februari 2019 om 08:11
Ik bedoel niet😀
Vind ik leuk
robertus +2437
zondag 24 februari 2019 om 08:17
Braken zit inmiddels bij Emmen en Druijf is echt een betere spits.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws