Ik stond wel eens op het veld en dacht: wat slecht, geen flikker aan

"Ik stond wel eens op het veld en dacht: wat slecht, geen flikker aan"

Gepubliceerd: donderdag 28 februari 2019 om 10:46do 28-02-2019 om 10:46

Laatste update: donderdag 28 februari 2019 om 17:29do 28-02-2019 om 17:29

Björn van der Doelen mist de voetbalwereld totaal niet. Sinds zijn afscheid als prof in 2006 is de voormalig middenvelder van onder meer PSV, FC Twente en NEC andere dingen gaan doen met zijn leven. Van der Doelen (42) is tegenwoordig muzikant en acteur. 

Stoppen 'voelde als een bevrijding', vertelt hij in gesprek met Elsevier. "Ik had er ineens helemaal genoeg van. Het ging me niet om de voetbalwereld. Ik heb het leuk gehad, in goede teams gespeeld met gezellige jongens en toffe spelersvrouwen. Ik ben op mijn 24ste begonnen in een coverbandje. Ik moest er iets naast doen, maar ik heb me nooit een vreemde eend in de bijt gevoeld of zo."

"Ik stond wel eens op het veld en dacht: wat slecht, geen flikker aan. Ik liep maar wat heen en weer te rennen. Als ik dat als speler al dacht, wat moesten de mensen op de tribune dan wel niet denken?", vervolgt hij.

"De hele tijd met voetbal bezig zijn, wilde ik niet meer. Dat had ik gedaan vanaf ik klein was. Ik was een stapper, ja, maar ik leefde wel voor het voetbal. Ik was een van de fitste spelers."

Plaats een reactie

Plattekar bv +34502
donderdag 28 februari 2019 om 10:58
Ik denk dat wel meer psv-ers op dit moment liever gitaar spelen
Vind ik leuk
donderdag 28 februari 2019 om 10:59
Van Bommel misschien?
Vind ik leuk
Plattekar bv +34502
donderdag 28 februari 2019 om 11:00
Nee, die legt zijn vingers liever op de 4e man
Vind ik leuk
donderdag 28 februari 2019 om 11:03
Goeie titel voor een boek misschien?!

De vierde man: door Mark van Bommel

Een boek over zijn obsessie voor de vierde man 👹
[Reactie gewijzigd op donderdag 28 februari 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
donderdag 28 februari 2019 om 11:03
👬👬
[Reactie gewijzigd op donderdag 28 februari 2019 om 11:07]
Vind ik leuk
donderdag 28 februari 2019 om 11:03
Ach ja, zolang het op de vierde man is zal die het vast geen drama vinden ;-)
Vind ik leuk
donderdag 28 februari 2019 om 11:04
👹 Mark
[Reactie gewijzigd op donderdag 28 februari 2019 om 11:09]
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4471
donderdag 28 februari 2019 om 11:06
Of er in
Vind ik leuk
donderdag 28 februari 2019 om 12:29
gevoelige snaar...
Vind ik leuk
donderdag 28 februari 2019 om 11:19
Gitaar of de laatste viool?
Vind ik leuk
donderdag 28 februari 2019 om 11:30
Daarmee raak je een gevoelige snaar
Vind ik leuk
donderdag 28 februari 2019 om 11:01
Dat gevoel had ik ook wel eens...

Dan stond jij daar op het veld en ik vond er geen flikker aan 😛
Vind ik leuk
Mazraoui +3187
donderdag 28 februari 2019 om 11:02
Dat maar wat heen en weer rennen zit nog steeds in het PSV DNA lijkt het wel
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 28 februari 2019 om 11:04
Vooral die toffe spelersvrouwen, daar doe je het voor :)
Vind ik leuk
pos +9766
donderdag 28 februari 2019 om 11:10
Ja dat is best een aparte toevoeging.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
donderdag 28 februari 2019 om 11:13
En de voetbalwereld mist jou ook niet.
Vind ik leuk
donderdag 28 februari 2019 om 11:24
en onze jorrit kon beter piloot worden bij ryan-air
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 15:50
Dan kwam hij nog eens ergens Europees
Vind ik leuk
MarkvB +38
donderdag 28 februari 2019 om 11:26
De campagne #carnavalvrij opzetten zegt al genoeg over deze persoon.
[Reactie gewijzigd op donderdag 28 februari 2019 om 11:28]
Vind ik leuk
De Goffert +836
donderdag 28 februari 2019 om 11:47
Speelde destijds bij NEC. Vond hem toch vaak wel de betere. Begreep nooit waarom hij stopte als voetballer. Ja, je passie volgen in de muziek is natuurlijk helemaal top maar een paar jaar extra geld beuren om te ballen is toch ook wel lekker! Muziek maken kan tussendoor en na je 34ste ook nog wel.
Maar toch wel respect voor hem. Ik zou voor het makkelijke geld gaan en hij voor wat zijn hart hem ingeeft
Vind ik leuk
JoeyC +4133
donderdag 28 februari 2019 om 12:53
Held
Vind ik leuk
Sarto +17
donderdag 28 februari 2019 om 14:25
Zou Björn gaan carnavallen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws