'Heel wat aanbiedingen' voor Schöne: 'Europa, titelstrijd: wat wil je nog meer?'

'Heel wat aanbiedingen' voor Schöne: 'Europa, titelstrijd: wat wil je nog meer?'

Gepubliceerd: zaterdag 2 maart 2019 om 08:59za 02-03-2019 om 08:59

Lasse Schöne is trots op zijn onlangs verkregen record. De Deense routinier speelde tegen Feyenoord zijn 270ste officiële wedstrijd in het Ajax-shirt, waardoor hij landgenoot Sören Lerby aflost als de buitenlandse speler met de meeste optredens namens Ajax.

De 32-jarige controleur kwam in de zomer van 2012 over van NEC en heeft het nog altijd goed naar zijn zin in Amsterdam, vertelt hij aan Ajax TV. "Ik heb door de jaren heen wel wat aanbiedingen gehad, om iets anders te doen. Maar ik ben een gevoelsmens: pas als alles honderd procent klopt, wil ik Ajax pas verlaten. En anders blijf ik liever hier. Mijn gevoel was nooit honderd procent. En dan wil ik ook niet weg, om het weggaan."

Schöne is de langst dienende speler binnen de Amsterdamse selectie en heeft inmiddels een warme band opgebouwd met Ajax. "De club en de mensen die hier werken zijn fantastisch. Ik kom hier nog steeds elke dag met plezier. Er moet wel heel wat tegenover staan, wil ik dit achter me laten", aldus de Deen, die nog genoeg heeft om voor te strijden. "Je speelt voor het kampioenschap, voor Europees voetbal: wat wil je nog meer?"

Bekijk ook: De Boer, Bosz, Ten Hag én Van der Velde spreken Ajax-jubilaris Schöne toe

Poll

Hoort Schöne bij Ajax in de basis?

(4239 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 2 maart 2019 om 09:03
speler met plussen en minnen. als je de plussen wil, moet je de minnen erbij nemen..
Vind ik leuk
rexxo +11511
zaterdag 2 maart 2019 om 09:06
Als talkshow host, want deze man houd van slap lullen als er een microfoon in de buurt is.

Aardige gosert maar had allang een spreekverbod moeten hebben. Ik vermoed dat die semi bluf uitspraken tegenstanders extra motivatie gaf.
Vind ik leuk
Jozef +44219
zaterdag 2 maart 2019 om 09:33
Helemaal niet erg. Als Ajax scherp is moet het elke ploeg kunnen oprollen. Dus die grote mond prima, maar zelf gewoon altijd messcherp zijn. Daar ontbrak het nogal eens aan. Elke tegenstander is sowieso 100% gemotiveerd tegen Ajax en 110% motivatie bestaat niet....
Vind ik leuk
Tommieman +4868
zaterdag 2 maart 2019 om 10:11
Lasse for president!
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:22
Lasse voor koning!
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:29
Lasse voor keizer!!
Vind ik leuk
Jozef +44219
zaterdag 2 maart 2019 om 11:17
Lasse admiraal dan maar?
Vind ik leuk
Kees Bman +4536
zaterdag 2 maart 2019 om 11:19
Lasse als admiraal schijten kunnen ze allemaal.
Vind ik leuk
Jozef +44219
zaterdag 2 maart 2019 om 12:26
Tja, doe het maar eens niet hè...💩
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 11:20
Popla kennen ze allemaal. Zelfs Kees de Bi man 😉
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:27
Precies dat gelul over motivatie. Van mij mag iedereen 120% z'n best doen tegen Ajax als ze dat ook maar tegen de rest doen
Vind ik leuk
Ome Sjakie +524
zaterdag 2 maart 2019 om 09:06
Lasse is een geweldige kerel die bij het Ajax meubilair hoort
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 09:14
Wat een held. Schone nu al bedankt voor alles. Hoop nog op een paar mooie jaren en dan een functie in de jeugd.
Vind ik leuk
Timlis +20
zaterdag 2 maart 2019 om 09:14
1 min puntje is toch wel zijn matige snelheid qua lopen. Daar staat tegenover dat hij heel wat balletjes in de kruising heeft geschoten, prima speler voor Ajax. Misschien in de toekomst een baan als trainer voor de jeugd van Ajax?
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5566
zaterdag 2 maart 2019 om 09:14
Gelukkig...het wekelijkse gebabbel van Schone op een ajaxkanaal kan ik ook hier weer zien als een 'primeur'
Vind ik leuk
RenW +4080
zaterdag 2 maart 2019 om 10:07
Is toch echt je eigen keuze, Kim Jung
Vind ik leuk
Tommieman +4868
zaterdag 2 maart 2019 om 10:12
Je hoeft niet op een lasse-artikel te klikken. Gewoon alleen lezen wat jij wil lezen. Luc Castaignos enzo.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 maart 2019 om 10:12]
Vind ik leuk
Kees Bman +4536
zaterdag 2 maart 2019 om 11:18
Tommie maar wij willen graag lachen daarom lezen wij met zijn alle graag die Ajax onzin.
Vind ik leuk
Tommieman +4868
zaterdag 2 maart 2019 om 11:30
Ach je laat ons ook lachen. Wel met een beetje meelij erbij...
Vind ik leuk
Kees Bman +4536
zaterdag 2 maart 2019 om 11:47
ALAAAAAAF deze is ook goed.
Vind ik leuk
Kinkladze +155
zaterdag 2 maart 2019 om 12:08
Oprotten!?
Vind ik leuk
Kees Bman +4536
zaterdag 2 maart 2019 om 12:09
Maak jij dat uit meelopertje.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:23
Citroen
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:30
If Life gives you lemons....
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 11:00
....you make lemonade
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:56
Voor welke club ben jij?
Vind ik leuk
karnisse +516
zaterdag 2 maart 2019 om 11:36
Volgens mij Psv
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 2 maart 2019 om 09:14
Lasse onze held💪💪
Vind ik leuk
reggie +2025
zaterdag 2 maart 2019 om 09:17
Komt eigenlijk tekort voor een ajax speler, heeft soms goede momenten maar over het geheel is het een net niet speler, goed voor de subtop.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 09:18
Ligt 't aan mij of vinden die Ajacieden de beker helemaal niet belangrijk? Hij noemt 't niet eens als een van de prijzen om voor te spelen. Zegt genoeg...
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 09:25
LAAAAASEEE SCHÖNE, LAAAAASEEE SCHÖNE, LAAAAASEEE SCHÖNE......WE WORDEN KAMPIOEN!!! Wat een baas is deze gozer!
Vind ik leuk
Jozef +44219
zaterdag 2 maart 2019 om 09:39
Pakken we mee.

Het blijft inderdaad maar een prijsje.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:29
Laten we t zo zeggen als we alleen de beker winnen is t seizoen niet geslaagd voor me.
Vind ik leuk
Kees Bman +4536
zaterdag 2 maart 2019 om 12:15
Dat is bij ons het zelfde als we geen landskampioen worden ,dat zou de grootste tegenvaller zijn. Beker, CL liggen we eruit door betere clubs jammer maar waar.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 12:27
Dat je niet door ging in de CL kan ik begrijpen maar beker tegen RKC was een fout van v Bommel.
Vind ik leuk
Kees Bman +4536
zaterdag 2 maart 2019 om 12:36
Een van de weinige fouten van v.Bommel
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
zaterdag 2 maart 2019 om 12:37
Hij geeft gewoon toe dat rkc beter is... Geweldig
Vind ik leuk
Kees Bman +4536
zondag 3 maart 2019 om 11:48
Waarom niet.
Vind ik leuk
De Haan +587
zaterdag 2 maart 2019 om 09:23
Held . Een echte godenzoon
Vind ik leuk
Benniewies +5379
zaterdag 2 maart 2019 om 09:33
Unne mooi mens
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 09:58
Lasse: Voorbeeldprof en mooi mens.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:03
speelt altijd goed heb nog nooit een heel slechte wedstrijd mee gemaakt van hem gewoon een 3 jarig contract geven en hem dan verkopen voor 20.000.000 na de competitie als Ajax kampioen is!
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:24
Deze man een contract voor t leven aanbieden na z'n voetbalcarriere bij Ajax. Lasse is gewoon Ajax!
Vind ik leuk
Robert8592 +148
zaterdag 2 maart 2019 om 10:29
Van alle spelers van Ajax verdient hij het meeste respect.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:33
Gewoon tot het eind blijven.
Niets caschen in het buitenland !!!
Na afbouw zie ik hem een echte meerwaarde in de technische staf ..
.
Caschen in .China Amerika Qatar doen alleen egotrippers..wie denken nog niet genoeg geld hebben.Hij is een club liefhebber.. dat blijkt wel hoe lang hij er al is.!!!
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 10:39
Vcvbmk
Vind ik leuk
MN223 +1597
zaterdag 2 maart 2019 om 10:43
Haha, heel wat aanbiedingen. Komt zeker vaak in de supermarkt.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 03:01
@MN223 daar zal die zeker wel komen hij moet toch ook eten halen dus ja hij zal vaak wel in de supermarkt komen.

Maar goed zo zie je maar weer dat je geen verstand heb van Ajax spelers zoals schone. daar kunnen die jongen jongens die denken dat ze al met 18 19 a 20 jaar goed zijn en uit geleerd zijn omdat ze denken dat ze hoger op kunnen komen of hoger niveau aan kunnen vertrekken bij Ajax ze deze moeten eens een voorbeeld van hem nemen.
Vind ik leuk
Cookee +12678
zaterdag 2 maart 2019 om 11:15
Warme band, wat een onzin. Ga nou gewoon een paar jaar nog bij een club spelen die je dieper naar voren laat spelen, daar hoor je.
Ajax zet jou op een verkeerde plek en dan roepen supporters dat je er niks van kan... Ik zeg tegen een nijptang ook niet dat ie een waardeloze hamer is toch?
Dit geldt ook voor Sinkgraven, ga ergens heen waar je in je kwaliteit mag spelen.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 03:14
@Cookee nou hij zegt het zelf al in de interview hier dat hij waar als nr 6 ook goed uit de weg of uit de voeten kan en dat hij zich wel op die plek lekker voelt. Dus hij zal het zelf toch beter weten dan dat jij het weet dus laat schone lekker zijn carrière afsluiten bij ons Ajax dat verdiend die man, hij is wel een van de vele voorbeelden voor AJax die langer blijf bij Ajax. Daar kunnen veel van die jongere spelers een voorbeeld van nemen. Maar dat doen de meeste jonge speler niet omdat ze denken dat ze 'n hogere niveau aan kunnen en dat ze uitgeleerd zijn bij Ajax, ter wel de meeste jongen jongens al met 'n leeftij van 17 ,18,19 of met 20 jaar vertreken want ja ze denk dat ze hoger niveau aan kunnen maar die vertrekken vaak alleen maar voor het geld meer niet. en dat kun je van schone niet zeggen.dus laat schone maar lekker zijn carrière afsluiten bij onze Ajax en vandaar uit een plek geven in de staf van Ajax of een trainers diploma laten halen en dan jong Ajax laten trainen of zo en zo door stromen als hoofd trainer van Ajax.
Vind ik leuk
Cookee +12678
dinsdag 5 maart 2019 om 16:53
Jij bent reëel. Maar ik lees hier vaak als het even minder gaat dat Schone 'het gedaan heeft'. Daarom zeg ik pak nog een club waar je in je kracht mag spelen, met zo'n trap legt hij bij elke club er 12 in, maar bij Ajax nemen anderen de vrije trap ook.
Ik vind 't mooi dat Lasse loyaal is en jij bent dat ook.
Maar ik zou graag ook meer waardering horen voor hem want dat verdient hij ook wel, hij kan wel op 6, maar hij is geen echte verdediger, dus dan is de kritiek als het even tegenzit ook voorspelbaar en oneerlijk.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:21
@Cookee Ja daar heb je 'n punt en idd hij mag ook wel meer waardering krijgen want dat verdient hij zeker wel. En idd hij is idd ook niet echt een verdediger, maar wie weet misschien verander het toch weer en mag die misschien toch weer op zijn positie spelen waar hij eigenlijk echt thuis hoort.
Vind ik leuk
Cookee +12678
maandag 11 maart 2019 om 19:32
Ja, ik denk dat Lasse in passing beter is dan Frenkie.
Probleem is dat hij zo aardig is dat hij geen rotzooi schopt.

Iemand die op verkeerde plek staat moet men niet aanpakken, immers hij stelt zich daar niet op.
Als Veltman niet goed doet op de back dan verdient hij ook respect, centraal zou hij beter zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 13:43
Kees bman je moet je smoel houden gast WZAWZDB
Vind ik leuk
Kees Bman +4536
zondag 3 maart 2019 om 11:52
IDIOOOOOOOT.
Vind ik leuk
JanTa48 +8052
zaterdag 2 maart 2019 om 13:47
Schöne is mister Ajax 2.0 en die status heeft hij meer dan verdiend.
Vind ik leuk
MN223 +1597
zondag 3 maart 2019 om 11:24
Hij zou inderdaad een goede opvolger zijn voor Sjaak Swart.
Vind ik leuk
zaterdag 2 maart 2019 om 14:19
Schone blijft sowieso Ga im vanuit ..en
als deze erbij komen
Jan Vertonghen maakte in het verleden drie jaar deel uit van de jeugdopleiding van Ajax en de verdediger speelde vervolgens, onderbroken door een seizoen op huurbasis bij RKC Waalwijk, zes jaar in de hoofdmacht van de Amsterdammers. In 2012 volgde een vertrek naar het Engelse Tottenham

Vertonghen werd de afgelopen jaren echter ook meermaals in verband gebracht met een terugkeer naar de Johan Cruijff ArenA en de Rode Duivelhoudt de deur voor Ajax nog altijd open: "Er wordt vaak naar gevraagd hoe het zit. Het hangt echter van zoveel factoren af", vertelt de verdediger, die zaterdagmiddag de beladen derby tegen Arsenal speelt, in gesprek met Ziggo Sport.
"Fitheid, waar heb ik zelf zin in, wat wil de club met mij… Maar het zal altijd een optie blijven", vervolgt Vertonghen zijn verhaal. De 110-voudig international van de Belgische nationale ploeg ligt nog tot medio 2020 vast bij Tottenham, nadat de club in december van het afgelopen jaar een optie in zijn huidige verbintenis lichtte.

Ajax pikte afgelopen zomer ook Daley Blind en Dusan Tadic op in de Premier League en Wim Kieft hoopt op zijn beurt dat iets soortgelijks mogelijk is met Vertonghen: "Dat zijn aanwinsten voor het Nederlands voetbal. Jan moet het zelf bepalen, maar ik zou het toejuichen", is de voormalige aanvaller van de Amsterdammers duidelijk.
Lasse Verthongen Vermaelen en Blind.
Zyech Cilissen Tadjc.. oeff sterke basis voor as. Jaar.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 02:55
@Niet Ni’jsgierig ,Moar wa wil wetten als het een sterke basis word is nog afwachten want je moet wel rekening houden zijn wel mannen die op leeftijd zijn bijna allemaal tegen de 30 of over de 30 jaar zijn dus dan zijn ze vaak wel gevoeliger voor blessures. het kan dan wel een sterke basis zijn maar als er 1 a 2 van deze spelers gebleseerd raakt ben je wel gelijk weer 'n stuk verzwakt in de basis.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 02:48
Heerlijk zo een speler van Ajax daar zoude meer van de jongen jongens die bij Ajax spelen een voorbeeld van kunnen nemen hij heeft echt een Ajax hart daar kunnen meningen Ajax spelers niet zeggen. In die zin dat ze bij Ajax als ze goed seizoen hebben en uitblinken vaak dat ze dan vertrekken en op jongen leeftijden ook nog.

Maar goed hij heeft zich goed aangepast want volgens mij hoor ik ook nog een beetje Amsterdamse accent in hem. Ik hoop dat hij idd bij Ajax blijft en zo zijn carrière afsluit. En idd dat hij dan op word genomen in de staf van Ajax of dat hij voor een trainers diploma gaat halen en naar 'n tijdje ook nog trainer word van Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws