Aanvallers van PSV en AZ debuteren in voorselectie van Jong Oranje

Aanvallers van PSV en AZ debuteren in voorselectie van Jong Oranje

Gepubliceerd: woensdag 6 maart 2019 om 13:21wo 06-03-2019 om 13:21

Bondscoach Erwin van de Looi heeft drie nieuwe namen toegevoegd aan de voorselectie van Jong Oranje. Calvin Stengs (AZ), Cody Gakpo (PSV) en Mitchell van Bergen (sc Heerenveen) maken voor de eerste keer deel uit van zijn voorlopige groep. 

In totaal kregen 27 spelers te horen dat zij tot de voorselectie behoren. Jong Oranje speelt later deze maand oefenduels tegen Verenigde Staten (24 maart) en Egypte (26 maart). 

Voor vleugelaanvallers Stengs, Gakpo en Van Bergen is het de eerste keer dat hun naam op de lijst van Jong Oranje prijkt. Op 15 maart maakt de KNVB de definitieve groep bekend. 

Twee spelers uit de 27-koppige selectie hebben al voor het 'grote' Oranje gespeeld: Javairô Dilrosun van Hertha BSC en AS Roma-aanvaller Justin Kluivert. 

Complete voorselectie Jong Oranje
Doelmannen: Jan Hoekstra (FC Groningen), Thijmen Nijhuis (FC Utrecht) en Maarten Paes (FC Utrecht)

Verdedigers: Danilo Doekhi (Vitesse), Rick van Drongelen (Hamburger SV), Justin Hoogma (FC Sankt Pauli), Tyrell Malacia (Feyenoord), Nathangelo Markelo (Everton), Armando Obispo (PSV), Shaquille Pinas (ADO Den Haag), Perr Schuurs (Ajax), Giovanni Troupée (ADO Den Haag) en Deyovaisio Zeefuik (FC Groningen).

Middenvelders: Deroy Duarte (Sparta Rotterdam), Abdou Harroui (Sparta Rotterdam), Teun Koopmeiners (AZ) en Dani de Wit (Ajax).

Aanvallers: Mitchell van Bergen (SC Heerenveen), Tahith Chong (Manchester United), Javairô Dilrosun (Hertha BSC), Cody Gakpo (PSV), Jay-Roy Grot (VVV-Venlo), Ferdi Kadioglu (Fenerbahçe), Justin Kluivert (AS Roma), Donyell Malen (PSV), Kaj Sierhuis (FC Groningen) en Calvin Stengs (AZ).

Plaats een reactie

woensdag 6 maart 2019 om 13:25
Van bergen heeft t sowieso verdiend. Gakpo en stengs zijn ook leuke spelers.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4433
woensdag 6 maart 2019 om 13:35
Ze moeten die jongen met die moeilijke naam van PSV selecteren. Zsm bij t Nederlands elftal betrekken voor hij voor Marokko kiest
Vind ik leuk
appeltje +3617
woensdag 6 maart 2019 om 13:42
Dit is niet het Nederlands elftal. Dit is Jong Oranje. Ihattaren zit met zijn 17 jaar al bij Nederland Onder-19, dat is al een hele prestatie.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4433
woensdag 6 maart 2019 om 13:47
Als je basis bent bij PSV kan je prima voor jong oranje spelen. De ligt was ook 17 toen hij debuteerde. Gewoon zsm in laten vallen. Hij heeft iets speciaals
Vind ik leuk
appeltje +3617
woensdag 6 maart 2019 om 14:13
Ihattaren is helemaal geen basisspeler bij PSV, en ook niet bij Jong PSV.

De Ligt was toen al veel verder dan Ihattaren. Had al 17 wedstrijden in de Eerste Divisie gespeeld. Had alles gespeeld in de KNVB Beker. Stond basis dan wel invaller in de Eredivisie. Basisspeler in de Europese campagne van Ajax en speelde later zelfs een de Europa League finale.

En laten we niet vergeten dat De eerste twee wedstrijden van De Ligt in het Nederlands efltal alles behalve goed waren, de 2-0 tegen Bulgarije en een rode kaart tegen Marokko. Begin 2018 heeft hij zich pas echt in de basiself genesteld. Bovendien is De Ligt van augustus en Ihattaren van februari. Wie weet waar Ihattaren over een half jaar is, dan is hij ook nog steeds 17!
Vind ik leuk
rexxo +11575
woensdag 6 maart 2019 om 13:43
Idd , hele mooie sierlijke speler, lijkt qua stijl op Fernando Redondo.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 13:52
Ihattaren bedoel je
Vind ik leuk
Hupfean +5315
woensdag 6 maart 2019 om 14:06
Nee die moet je links laten liggen, die kiezen straks allemaal (met hun hart) voor marokko.
Vind ik leuk
rexxo +11575
woensdag 6 maart 2019 om 13:41
Wel Grot en geen Ihattaran?

Iedere voetbalkenner ziet dat het een zeer talentvolle speler is

Als je speelt in het eerste van PSV kan je ook mee met Jong Oranje.

Met zo een wc bril als bondscoach verbaasd het me niks.


Vind ik leuk
appeltje +3617
woensdag 6 maart 2019 om 13:43
Ihattaren speelt mee bij de O19. Jongere talenten worden niet zo heel snel doorgeschoven bij nationale jeugdelftallen. Ihattaren is pas net 17 hè. Dan is O19 al enorm ver vooruit geschoven. Bovendien heeft hij pas 200 minuten gemaakt in het profvoetbal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 maart 2019 om 13:45]
Vind ik leuk
rexxo +11575
woensdag 6 maart 2019 om 13:45
Ik snap wat je bedoeld maar als je goed bent gewoon doorschuiven.

Van meer weerstand wordt zo een jongen alleen maar beter.

Wordt op clubniveau ook gedaan, daar weten wij alles van.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 maart 2019 om 13:45]
Vind ik leuk
appeltje +3617
woensdag 6 maart 2019 om 13:58
Wat ik al zeg, hij wordt al flink doorgeschoven. Hij is pas net 17 en zit al bij de O19. Bovendien heeft hij pas 200 minuten gemaakt in het profvoetbal. Bijna iedere andere speler in de selectie heeft er aanzienlijk meer gehaald. Behalve Hoekstra (derde keeper Groningen), Chong en Markelo, die wel weer veel spelen in de Premier League 2, wat redelijk vergelijkbaar is qua niveau met de KKD.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
woensdag 6 maart 2019 om 13:25
Jammer dat Scherpen niet is opgenomen.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 13:27
ja dat vind ik ook
Vind ik leuk
voetbal!!! +9411
woensdag 6 maart 2019 om 13:40
En ooknzwaar onterecht als je het mij vraagt. Net aos Ihattaren, die is nu al een paar klassen beter dan anderen die er wel bijzitten.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 13:26
4 middenvelders.... Wat weinig!?
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 13:27
Ik Denk dat sommige vleugelaanvallers pech gaan hebben.
Vind ik leuk
Dani82 +3249
woensdag 6 maart 2019 om 13:29
Ja zo te zien word het lastig in de toekomst voor de vleugelaanvallers. Niet normaal ook die lichting daar
Vind ik leuk
Eimersweide +9214
woensdag 6 maart 2019 om 13:29
Ja waarom niet die 2 jonge middenvelders van PSV? Of zijn dat geen nederlanders?
Vind ik leuk
voetbal!!! +9411
woensdag 6 maart 2019 om 13:40
Ihattaren wel, Sadilek is een Tjech.
Vind ik leuk
Rodajc +18659
woensdag 6 maart 2019 om 15:23
Verdedigers en aanvallers geweldig, maar de keepers en middenvelders... Qua keepers kunnen we sowieso nog wel eens in de problemen komen met Oranje, zou jammer zijn want verder is er zó ontzettend veel potentie.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 13:29
Ik hoop dat Deroy Duarte en Adbou Harroui afvallen. Die horen gewoon met Sparta te spelen in de eerste divisie.
Vind ik leuk
Rodajc +18659
woensdag 6 maart 2019 om 15:24
Dat lijkt me niet, dan blijven er maar twee middenvelders over.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 15:26
Ja maar je bent het toch met me eens dat het van de zotte is dat Sparta deze jongens moet afstaan voor een trainings stage. Terwijl ze zelf een belangrijke wedstrijd hebben. Inmiddels heeft Sparta trouwens een verzoek ingediend bij de KNVB om de wedstrijd tegen NEC te verplaatsen
Vind ik leuk
Rodajc +18659
woensdag 6 maart 2019 om 15:41
Natuurlijk slaat dat nergens op. De KNVB zou zichzelf ook belachelijk maken als ze niet akkoord gaan met het verzoek van Sparta.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 13:29
Prima voorselectie! Ziet er goed uit voor het Nederlands voetbal
Vind ik leuk
dhrwobo +43772
woensdag 6 maart 2019 om 13:34
Poh, als je met name de aanvallende talenten ziet, dan is dat toch smullen geblazen met Chong, Dilrosun, Kluivert, Malen, Strengs, Sierhuis en Gakpo. Als hier 3 spelers van gaan uitblinken, dan is dat toch genieten.

Ik dacht trouwens dat Sam Lammers (21) nog opgeroepen mocht worden, waarom is hij er niet bij?
Vind ik leuk
Stom +647
woensdag 6 maart 2019 om 15:20
Ik gok dat dit is omdat hij het volgende toernooi (waarvoor de kwalificatiewedstrijden zijn) er niet meer bij mag zijn. Nu nog wel, volgend jaar niet meer. Net als Til en sommige anderen.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 14:32
Sparta moet de wedstrijd tegen NEC verzetten of uit stellen met mede werking van de Knvb. 👍
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 maart 2019 om 14:33]
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 15:24
Nico er is in iedergeval een verzoek naar de KNVB gegaan. Wanneer we de jurist van Feyenoord even mogen lenen moet het zeker lukken anders ff bij Ajax om advies vragen
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 maart 2019 om 15:26]
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 14:34
Sparta moet de wedstrijd tegen NEC verzetten of uit stellen met mede van de Knvb. 👍
Vind ik leuk
SantiagoErik +1421
woensdag 6 maart 2019 om 15:44
Kluivertje houdt de bank goed warm in Rome😋
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 6 maart 2019 om 16:30
Het lijkt me dat de buitenspelers hier worden..stengs en van bergen op rechts..kluivert en dilrosun of gakpo op links..de spitsen malen en sierhuis..achter de spitsen chong en of malen
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 6 maart 2019 om 16:31
Kadioglu die nergens bij fenerbache speel minuten maakt en voor het geld gekozen heeft en waarschijnlijk voor turkije gaat kiezen lekker laten afvallen
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 20:08
Weinig middenvelders en te veel aanvallers tenzij je 325 gaat spelen 😁
Vind ik leuk
Ron jans +559
donderdag 7 maart 2019 om 07:22
Hopen dat ze allen voor Nederland kiezen.
Vind ik leuk
ritje +636
donderdag 7 maart 2019 om 08:42
hallo ik ben van mening dat!!! als een speler voor jong Oranje speelt dat hij dan ook voor het grote Oranje verplicht is te spelen? Want opleiden en dan voor een ander land spelen? dat moet afgelopen zijn KNVB!! volgens mij kun je dat contractueel vastleggen? Als je dat niet wil overeenkomen met de KNVB? dan ook geen recht om voor jong Oranje te spelen! Zo, dat is mijn mening. mag dat? mvg ritje
Vind ik leuk
ritje +636